2.0 JTS nokkien lukkopalat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
kyltsi
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Kesä 2015, 21:09
Car(s): 156 2.0 JTS -03
Nuova Super Giulia 1600 -75
164L 3.0 V6 12V -91
Paikkakunta: Kouvola

2.0 JTS nokkien lukkopalat

Viesti Kirjoittaja kyltsi »

Tarkoitus olisi vaihtaa jakohihna varttikutoseen omin pikku kätösin. Jos jollain Kouvolan seudulta olisi lainata camblockeja eli lukkopaloja pariksi päiväksi, tekisi se hommasta ehkä helpompaa/varmempaa.

Jos tiedät, että löytyy ja liikenee, laita viestiä.

E: ja kaikki muutkin hommaa nopeuttavat (erikois)työkalut on tervetulleita :mrgreen:
Taloustietäjä ilman tietoa on varmaan sitten talousintoilija

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: 2.0 JTS nokkien lukkopalat

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Käsittääkseni useimmat lukkopalat on hiukan korkeammat kuin vakio nokkapukit. Tekee sen, että auton omat pultit ei yllä kunnolla kanteen. Jos yhtään koittaa palalla kammeta nokkaa, kierteet korkkaa.
Ja nuo lienee M7 kokoa, joten Tokmanniin on viikonloppumekaanikon turha luottaa.

Ylläoleva kuulopuhetta eli varauksella. Lainaamissani paloissa oli valmiiksi sopivat pultit.

Biltemasta saa halpaa heittokelloa telineellä. Männän ja kellon väliin sopii jatkovarsi, ruuvimeisseli tms.
Samasta kaupasta tai Motonetistä saa työkalua jolla pitää nokkarattaasta kiinni keskipulttia väännettäessä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: 2.0 JTS nokkien lukkopalat

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

sämpy kirjoitti:Käsittääkseni useimmat lukkopalat on hiukan korkeammat kuin vakio nokkapukit. Tekee sen, että auton omat pultit ei yllä kunnolla kanteen. Jos yhtään koittaa palalla kammeta nokkaa, kierteet korkkaa.
Ja nuo lienee M7 kokoa, joten Tokmanniin on viikonloppumekaanikon turha luottaa.
Totta joka sana. :)

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: 2.0 JTS nokkien lukkopalat

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Eikö niitä lukkopaloja voi hioa matalammiksi ruuvien kohdalta ja porata upotus?

Itselläkin on nuo palat kyllä olemassa, mutta eipä niitä edes käytetty edellisessä jakohihnan vaihdossa, vaikka pyysin että käyttäisivät.
Laiskaa väkeä nuo mekaanikot.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
kyltsi
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Kesä 2015, 21:09
Car(s): 156 2.0 JTS -03
Nuova Super Giulia 1600 -75
164L 3.0 V6 12V -91
Paikkakunta: Kouvola

Re: 2.0 JTS nokkien lukkopalat

Viesti Kirjoittaja kyltsi »

Ookkei, no nyt tulee hyviä vinkkejä. Ei kyllä edes oikein kiinnostaisi vaihtaa 12tkm ajettua hihnaa, mutta onhan tästä jo 5v edellisestä vaihdosta. Tarvetta siis voisi olla, vaikka hihna näyttääkin hyvältä.

En oikein tiedä, uskaltaisinko ilman lukkoja lähteä suutaroimaan: kuinka herkkä tuo JTS lopulta on (minimaalisille) mahdollisille muutoksille akseleiden asennoissa?
Taloustietäjä ilman tietoa on varmaan sitten talousintoilija

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 2.0 JTS nokkien lukkopalat

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

No, ohjeiden mukaan nokkapyörät löysätään akselilta, jotta saadaan hihna oikeasti oikeaan kireyteen kauttaaltaan (ettei vetopuoli jää liikaa tiukemmalle kuin "löysä" puoli).
Kyllä noita hihnoja on saatu katki TS:stä ja JTS:stäkin oletettavasti reilusti alle täysikäisenä (eli 3v/60tkm), vaikka ei pitäis mitenkään pieleen olla mennytkään hommat...

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: 2.0 JTS nokkien lukkopalat

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

ofsfs kirjoitti:En oikein tiedä, uskaltaisinko ilman lukkoja lähteä suutaroimaan: kuinka herkkä tuo JTS lopulta on (minimaalisille) mahdollisille muutoksille akseleiden asennoissa?
Jos ajoitus on kohdallaan valmiiksi, niin eihän se siitä mihinkään muutu, jos teet merkit ja laitat ne kohdalleen. Hihnan kireys asettuu ihan hyvin, kun pyörität konetta kierroksen ja tarkastat kiristimen uudelleen.

Yhtään JTS:ää en ole ilman lukkoja tehnyt, mutta jos olis oma, niin voisin ihan hyvin tehdäkin.

Vastaa Viestiin