luin jonkun brittiläisen arvostelun tuosta uudemmasta mallista. Laatua on kohennettu ja käyttäjälle merkittävin uudistus lienee ihan toimiva multimedia-järjestelmä tuon kivikautisen schaissen tilalle.puuha kirjoitti:Näemmä, eipä tuossa faceliftissä paljoa ole uudistuksia, ainakaan ulkoisesti. Helposti saa vanhan Giuliettan näyttämään uudemmalta.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/8143996
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :7962.html
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Giulietta 2 täyttä päivää Milanossa, laskua vajaa 1800 €. Pääseekö tällä jo harrasteautosarjaan?
Uudet ölpät (myös TCT), kuminauha, takaluukun johtoja fiksattu ja luudet laikat joka nurkkaan. Vasemman etujousituksen kolinasta vähän kahtalaiset ajatukset. Toisaalta kiva, ettei sieltä löytynyt sen kummempaa kuin jarrusatulasta uupunut jousi. Vähemmän kivaa, että tuo jousi on hukattu edellisessä jarrujen herkistelyssä (luultavasti tuoreimman maahantuojan leivissä olevassa Espoon Sports Car Centerissä) ja puuttuneen jousen vuoksi satula on retkottanut vinossa, mikä on aiheuttanut sekä jarrupalojen että -levyn toispuoleisen kulumisen ja vaihtotarpeen. Erityisen kivaa tuossa oli, että jarrusatula alkoi kolisemaan vasta puoli vuotta tjsp huollon jälkeen, joten ei tullut mieleen, että vika voisi olla näin yksinkertainen.
Tasaista on merkkihuoltojen laatu, kun ex maahantuojan aikaan Olarissa ensi töikseen rikottiin/hukattiin akun päällä olevan kotelon kansi.

Uudet ölpät (myös TCT), kuminauha, takaluukun johtoja fiksattu ja luudet laikat joka nurkkaan. Vasemman etujousituksen kolinasta vähän kahtalaiset ajatukset. Toisaalta kiva, ettei sieltä löytynyt sen kummempaa kuin jarrusatulasta uupunut jousi. Vähemmän kivaa, että tuo jousi on hukattu edellisessä jarrujen herkistelyssä (luultavasti tuoreimman maahantuojan leivissä olevassa Espoon Sports Car Centerissä) ja puuttuneen jousen vuoksi satula on retkottanut vinossa, mikä on aiheuttanut sekä jarrupalojen että -levyn toispuoleisen kulumisen ja vaihtotarpeen. Erityisen kivaa tuossa oli, että jarrusatula alkoi kolisemaan vasta puoli vuotta tjsp huollon jälkeen, joten ei tullut mieleen, että vika voisi olla näin yksinkertainen.
Tasaista on merkkihuoltojen laatu, kun ex maahantuojan aikaan Olarissa ensi töikseen rikottiin/hukattiin akun päällä olevan kotelon kansi.

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^mä oon kerran asentanu sen satulan jousen väärin, niin ettei sillä ole mitään virkaa. Sen huomas jarruissa heti kun poljintuntuma oli ihan sellainen kuin että olisi ilmaa reippaasti jarruissa
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Huomenna on Auto Milanossa Giuliettan takaluukussa olevan ledinauhan sähkönsyöttöpiuhojen korjaus. Hinnaksi annettiin 130€, toivottavasti hinta pitää paikkansa. Jos pitää, niin alan käyttää Auto Milanoa korjauspaikkanani. Tähän saakka on tullut pettymyksiä parissa paikassa ja luottopaja on hakusessa. Ainakin em. pajaa on kovasti kehuttu työn laatunsa ja hintojen puolesta. Jos nuo toteutuvat, niin olen 

-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Johdot olivat poikki ja nyt ne on korjattu, lasku 135€(työt 130€, tarvikkeet 5€). Sijaisauto oli 30€.
Pidän laskutusta kohtuullisena. Kerroin, että Alfabbs:ssä kehutaan Auto Milanoa poikkeuksetta ja liityn tuohon kuoroon. Mukava antaa positiivista palautetta!
e: maanantaina on sitten moottorin tietokoneoptimointi! Pääsee sitten ajelemaan vieläkin pirteämmällä Alfalla.
e2: eipä sijaisauto maksanutkaan mitään! Hieno kädenojennus tulevalle kanta-asiakkaalle.
Pidän laskutusta kohtuullisena. Kerroin, että Alfabbs:ssä kehutaan Auto Milanoa poikkeuksetta ja liityn tuohon kuoroon. Mukava antaa positiivista palautetta!
e: maanantaina on sitten moottorin tietokoneoptimointi! Pääsee sitten ajelemaan vieläkin pirteämmällä Alfalla.
e2: eipä sijaisauto maksanutkaan mitään! Hieno kädenojennus tulevalle kanta-asiakkaalle.
Viimeksi muokannut aaiitee, 15 Heinä 2016, 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^milanon jätkät on kovia tekee! Buukkasin oman giuliettan sinne jatkotutkimuksiin kun autoliikkeen omat operaatiot nyt oli vähintään kyseenalaisia.
Tarvitsisinkin vähän jeesiä. Osaako kukaan sanoa valmistajaa tai että onko seuraavalla osanunerolla mitään tekemistä alfan venttiilinnostajien kanssa. Viikon tappelin että saisin kuitin autoliikkeen huollosta ja siinä on erittelyssä venttiilinnostajille seuraava koodi. Itse en löytänyt mitään Googlesta tuolle.
Tuotekoodi: 111
Osanumero: 056-28341
Ja kun kuitti tuli, oli summat pyyhitty pois. Soitin suoraan korjaamolle josta sain alkup. Pdf än niin siinä oli sitte summat. Oli myyjä kuulema hyvää hyvyyttään tehnyt yli tonnin rempat, pikasella laskusuorituksella heitti muutaman satasen toikin tonni alakanttiin...
E: epäilykset herätti myös erittelyssä olleet moottorin, nostajien ja dieselin puhdistusaine...ja kun sama ääni on edelleen tallella niin niin...?
Tarvitsisinkin vähän jeesiä. Osaako kukaan sanoa valmistajaa tai että onko seuraavalla osanunerolla mitään tekemistä alfan venttiilinnostajien kanssa. Viikon tappelin että saisin kuitin autoliikkeen huollosta ja siinä on erittelyssä venttiilinnostajille seuraava koodi. Itse en löytänyt mitään Googlesta tuolle.
Tuotekoodi: 111
Osanumero: 056-28341
Ja kun kuitti tuli, oli summat pyyhitty pois. Soitin suoraan korjaamolle josta sain alkup. Pdf än niin siinä oli sitte summat. Oli myyjä kuulema hyvää hyvyyttään tehnyt yli tonnin rempat, pikasella laskusuorituksella heitti muutaman satasen toikin tonni alakanttiin...
E: epäilykset herätti myös erittelyssä olleet moottorin, nostajien ja dieselin puhdistusaine...ja kun sama ääni on edelleen tallella niin niin...?
Re: Giulietta 940
Osanumero näyttää Fixus-ketjun osanumerolta. Ja yllättäen Google antaakin osanumerolla Fixus-venanostajan.
http://www.fixusnet.fi/fin/ventt_n_alf_ ... 410-28877/
http://www.fixusnet.fi/fin/ventt_n_alf_ ... 410-28877/
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^OK, V
vähän helpottaa. Mutta onks toi 1.9 koneelle vai käykö nyös 2.0 jtdm?
E: jännä kun omalla selaimellani ei löydy mitään, Googlen seuraava sivu antaa kiinalaisia hakutuloksia
vähän helpottaa. Mutta onks toi 1.9 koneelle vai käykö nyös 2.0 jtdm?
E: jännä kun omalla selaimellani ei löydy mitään, Googlen seuraava sivu antaa kiinalaisia hakutuloksia

Re: Giulietta 940
^Samat nostajat molemmissa. Samaa nostajaa on käytetty suurinpiirtein kaikkiin FCA-konsernin dieseleihin.
Mulla tuli hakutuloksiin ekat viisi tulosta Fixusta.
Mulla tuli hakutuloksiin ekat viisi tulosta Fixusta.

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
sain aikaiseksi uploadata videon tuosta nakutuksesta. mitä mieltä porukka, tavallista käyntiä vai? Kuulostaako muidenkin diesel giulietta kuskien autot tältä ja muut joissa on jtdm2 kone?
https://www.youtube.com/watch?v=KEpmJVCGOWQ
https://www.youtube.com/watch?v=KEpmJVCGOWQ
Re: Giulietta 940
Missä tämä tehdään? Mitäs sanoivat DNA kytkimen toiminnasta virityksen jälkeen?? Nouseeko D asennossa vääntö vielä sen +50nm ??aaiitee kirjoitti: maanantaina on sitten moottorin tietokoneoptimointi! Pääsee sitten ajelemaan vieläkin pirteämmällä Alfalla.
Paljon epäselvää, ainakin itselleni.
Makaroonia jo vuodesta -98
Re: Giulietta 940
jkk kirjoitti:sain aikaiseksi uploadata videon tuosta nakutuksesta. mitä mieltä porukka, tavallista käyntiä vai? Kuulostaako muidenkin diesel giulietta kuskien autot tältä ja muut joissa on jtdm2 kone?
https://www.youtube.com/watch?v=KEpmJVCGOWQ
Mulla on tuo sama jtdm2 kone, pitääkin kuunnella millaista ääntä pitelee.
Oliko sun ääni kylmällä koneella? Muuttuuko ääni koneen lämmetessä?
Tyhmä kysymys, mutta koska öljyt vaihdettu viimeksi?
Makaroonia jo vuodesta -98
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^ nyt huollon jälkeen kuullostaa kylmällä ja kuumalla suht samalta. kylmällä koneella on ehkä hiukan äänekkäämpi etenkin tyhjäkäynnillä. Outoa on että välillä tuo häviää tyhjäkäynnillä lähes kokonaan, esim liikennevaloihin. Mutta kierroksilla tuon kuulee ihan selkeästi ja jos ajaa vaikka talojen välissä niin tuo kaikuu erittäin selkeästi.
Koitin ruuvimeisselillä kuunnella, ja ehkä 2 suutinta pitää kovempaa ääntä kuin kaksi muuta ja nuo naputuksen rytmi kuuluu niistä kahdesta. Mutta en kyllä osaa tulkita noita ääniä sen kummemmin kun että ei kuullosta hyvältä.
tähän on vaihdettu nyt kahteen kertaan öljyt 1 kk sisään, ekan kerran kun itse huollatin lähihuollossani, silloin tuli lm toptec joku 5w30, oli ihan specsien mukainen ja autoliikkeen huolto laittoi magnatec 5w30 c2. olivat näköjään tehneet jotain mottorin ja suuttimienpuhdistusta lisäaineilla etc...
Koitin ruuvimeisselillä kuunnella, ja ehkä 2 suutinta pitää kovempaa ääntä kuin kaksi muuta ja nuo naputuksen rytmi kuuluu niistä kahdesta. Mutta en kyllä osaa tulkita noita ääniä sen kummemmin kun että ei kuullosta hyvältä.
tähän on vaihdettu nyt kahteen kertaan öljyt 1 kk sisään, ekan kerran kun itse huollatin lähihuollossani, silloin tuli lm toptec joku 5w30, oli ihan specsien mukainen ja autoliikkeen huolto laittoi magnatec 5w30 c2. olivat näköjään tehneet jotain mottorin ja suuttimienpuhdistusta lisäaineilla etc...
Re: Giulietta 940
Makaroonia jo vuodesta -98
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^samalta munkin kuullostaa välillä tyhjäkäynnilltä jos tuo naputus häviää. saisitko mitenkään otettua ääninäytteen kun nostaa vähän kierroksia?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Itsellä aikanaan 307 1.6HDi tarjoili vastaavaa kalkatusta ja talojen välissä kilkatusta haluten äänen hiljentämiseksi uuden kaksoismassavauhtipyörän. Hakuammuntaa, mutta kovin samalta kuulostaa videolla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^okkeeei, mietinkin kun ääni kuuluu ainakin omalla korvallani kuljettajan puolelta...mutta tuolla moottoritilassahan noi kaikuu ja kimpoilee äänet vissiin aika hyvin?
Ihmettelen miten muka autoliikkeen huollon kaverit eivät ole osanneet pinpointtaa tuota äänen lähdettä oli se mikä hyvänsä...tai sitten ovat
Ihmettelen miten muka autoliikkeen huollon kaverit eivät ole osanneet pinpointtaa tuota äänen lähdettä oli se mikä hyvänsä...tai sitten ovat
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Motorbitissä. Minulla on Alfa jo kolmas optimointi siellä(aiemmin Fiat Linea ja Fiat Bravo), luotettava firma siis.puuha kirjoitti:Missä tämä tehdään? Mitäs sanoivat DNA kytkimen toiminnasta virityksen jälkeen?? Nouseeko D asennossa vääntö vielä sen +50nm ??aaiitee kirjoitti: maanantaina on sitten moottorin tietokoneoptimointi! Pääsee sitten ajelemaan vieläkin pirteämmällä Alfalla.
Paljon epäselvää, ainakin itselleni.
En ole keskustellut DNAn toiminnasta, mutta ei se ole mikään ongelma, koska täällä foorumilla toinen henkilö teetti optimoinnin muualla, eikä ollut mitään ongelmaa. Motorbitissä saan paremman tehon(>190Hp) ja väännönkin aikaiseksi. Kyllä vääntö ainakin tuon verran nousee, tarkasti en vielä tiedä. Maanantaina olen viisaampi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Tuota jkk;n ääntä puhelimella kuuntelin. Se voisi tosiaan olla 2 massa, mutta ääni ja luurin kaiutin on huono kombo.. Itselläni lähti samankaltainen mutta paljon voimakkaampi ääni kun kytkinakselin stefa kuoli....
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Kuulostaa siis kalliilta, ihan miten päin tahansa tuota nakutusta lähestyy. Näyttää siltä että jatkotoimenpiteet menee 50 % jaolla mikä on mun mielestä naurettavaa. Etenkin kun myyjä on myöntänyt tuon häiriön olleen jo ostohetkellä ja kaupoista 5 vko.
No oppirahat täytyy näköjään maksaa. Se siitä diesel säästöstä, ei ainakaan tänä vuonna näytä toteutuvan.
No oppirahat täytyy näköjään maksaa. Se siitä diesel säästöstä, ei ainakaan tänä vuonna näytä toteutuvan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Oletko jo kuluttajansuojasta kuullut takaisin?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^juu, kuluttajaneuvojan kanssa sähköpostitellut, olen lähettänyt suoraan hänelle kopiot liikkeen kanssa käydyistä keskusteluista. kuluttajaneuvonta tuumasi ettei asiaa kannata vielä riitauttaa vaan suorittaa tämä toka vianetsintä puoliksi niinkuin autoliike vaatii ja kun vika on selvillä neuvotellaan siitä onko autoliikkeen 50 %. riittävästi. Autoliike taas vaatii kaiken jatkossa tapahtuvan menevän 50/50.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Puuhalle: olin tänään optimoinnissa. Jostain syystä turbo jarruttaa tietyssä vaiheessa ilmansaantia. Giulian ohjelmat ja kartat poikkeavat MiTon vastaavista. Mitosta sai yli 190Hp ja vääntöä 315Nm. Asiaa tutkitaan ja palataan muutaman päivän päästä. Ilmeisesti onnistuu pääsy MiTon lukemiin, uskoisin. Nyt joutuu tyytymään toistaiseksi n.180Hp:hen ja 300Nm:iin.
Bravossa aikanaan oli jotain vastaavaa, mutta toisella kerralla lukemat paranivat. Siksi olen positiivisella mielellä!
Giuliettassa joutuu käyttämään hankalampaa laitteistoa(en muista merkkiä, joku Italiankielinen nimike), toinen helpompi on Boschin, mutta se ei käy Giuliettan tapauksessa.
Bravossa aikanaan oli jotain vastaavaa, mutta toisella kerralla lukemat paranivat. Siksi olen positiivisella mielellä!
Giuliettassa joutuu käyttämään hankalampaa laitteistoa(en muista merkkiä, joku Italiankielinen nimike), toinen helpompi on Boschin, mutta se ei käy Giuliettan tapauksessa.
Re: Giulietta 940
aaiitee kirjoitti:Puuhalle: olin tänään optimoinnissa. Jostain syystä turbo jarruttaa tietyssä vaiheessa ilmansaantia. Giulian ohjelmat ja kartat poikkeavat MiTon vastaavista. Mitosta sai yli 190Hp ja vääntöä 315Nm. Asiaa tutkitaan ja palataan muutaman päivän päästä. Ilmeisesti onnistuu pääsy MiTon lukemiin, uskoisin. Nyt joutuu tyytymään toistaiseksi n.180Hp:hen ja 300Nm:iin.
Bravossa aikanaan oli jotain vastaavaa, mutta toisella kerralla lukemat paranivat. Siksi olen positiivisella mielellä!
Giuliettassa joutuu käyttämään hankalampaa laitteistoa(en muista merkkiä, joku Italiankielinen nimike), toinen helpompi on Boschin, mutta se ei käy Giuliettan tapauksessa.
loistavaa, hienoa kuulla kokemuksia


-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Aiemmin tehtiin muutaman minuutin "lukusessio". Nyt meni aikaa 1tunti ja kun menen uudelleen, niin menee tunti.
Kun saadaan seuraavalla käynnillä kuntoon, niin seuraavissa menee vain tuo tunti, kun on rutiinia alla.
Minun Alfani on ensimmäinen, joten ei ollut rutiinia alla. MiTo tosiaankin on ilmeisesti helpompi pala(muistaakseni Boschin ohjelma), kuin Giulietta.
Kuten totesin aiemmin, niin Linean ja Bravon kohdalla lopputulos oli mainio.
Giuliettassa oli tehoa ja vääntöä enemmän, kuin tehdas lupaa, määriä en saanut täsmällisesti. Aiemmin Lineassa oli tehtaan mukaan 120Hp ja todellisuudessa 133Hp, tosin se oli siis jo yllättävän tehokas tehtaan jäljiltä. Optimoinnin jälkeen Lineassa oli 166Hp. Aika korotus 120->166Hp!
Vääntöarvoja en enää muista, kun on jo monta vuotta aikaa. Voin kertoa tulokset, kun lopullisesti on optimointi tehty.
e:tosiaan, ei reilu tunti perillä kohtuuton aika ole. Muutaman sadan metrin päässä on lounaskahvila, josta saa tuoreita pullia ja kahvia ja muutakin. Se avataan klo 9, joten minullakin on ollut optimointiaika klo 9 tänäänkin.
Kun saadaan seuraavalla käynnillä kuntoon, niin seuraavissa menee vain tuo tunti, kun on rutiinia alla.
Minun Alfani on ensimmäinen, joten ei ollut rutiinia alla. MiTo tosiaankin on ilmeisesti helpompi pala(muistaakseni Boschin ohjelma), kuin Giulietta.
Kuten totesin aiemmin, niin Linean ja Bravon kohdalla lopputulos oli mainio.
Giuliettassa oli tehoa ja vääntöä enemmän, kuin tehdas lupaa, määriä en saanut täsmällisesti. Aiemmin Lineassa oli tehtaan mukaan 120Hp ja todellisuudessa 133Hp, tosin se oli siis jo yllättävän tehokas tehtaan jäljiltä. Optimoinnin jälkeen Lineassa oli 166Hp. Aika korotus 120->166Hp!
Vääntöarvoja en enää muista, kun on jo monta vuotta aikaa. Voin kertoa tulokset, kun lopullisesti on optimointi tehty.
e:tosiaan, ei reilu tunti perillä kohtuuton aika ole. Muutaman sadan metrin päässä on lounaskahvila, josta saa tuoreita pullia ja kahvia ja muutakin. Se avataan klo 9, joten minullakin on ollut optimointiaika klo 9 tänäänkin.
Re: Giulietta 940
Nonni, jotain konkreettista faktaa saatu optimoinnista.
Pessimisti ei pettynyt. Kyllä se G on varmasti vaikeampi optimoida kun perus kamppeet. DNA kytkin kaikkine toimintoineen vissiin tuli esteeksi.
Oliko Motorbit pojat yllättyneitä?
Pessimisti ei pettynyt. Kyllä se G on varmasti vaikeampi optimoida kun perus kamppeet. DNA kytkin kaikkine toimintoineen vissiin tuli esteeksi.
Oliko Motorbit pojat yllättyneitä?
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ei ollut kyse mistään yllättyneisyydestä. Todettiin vain tilanne ja sen haasteellisuus. Mielenkiintoista nähdä saadaanko asiat MiTon tasolle. Uskoisin, että saadaan. Lähipäivinä se nähdään. Raportoin, kun asia selviää. Tuskin tuo DNA-kytkin esteenä on, eikös MiTossakin ole sellainen, vai?puuha kirjoitti:Nonni, jotain konkreettista faktaa saatu optimoinnista.
Pessimisti ei pettynyt. Kyllä se G on varmasti vaikeampi optimoida kun perus kamppeet. DNA kytkin kaikkine toimintoineen vissiin tuli esteeksi.
Oliko Motorbit pojat yllättyneitä?
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Celtic Tuning, jonka softaa ilmeisesti muutamat Suomalaisetkin pajat käyttää, ilmoittaa tuollaisia lukemia.
https://www.celtictuning.co.uk/services ... 10/stage-1
https://www.celtictuning.co.uk/services ... 10/stage-1
Re: Giulietta 940
Samansuuntaisia kokemuksia Motorbitistä, mikään ei onnistu ainakaan ensimmäisellä kerralla... Mutta joo, itse suosittelisin Auto Milanoa, jossa heillä on kokemusta juuri Alfoista, eikä vain Bravoista. Heppoja irtoaa 195hp.aaiitee kirjoitti:Aiemmin tehtiin muutaman minuutin "lukusessio". Nyt meni aikaa 1tunti ja kun menen uudelleen, niin menee tunti.
Kun saadaan seuraavalla käynnillä kuntoon, niin seuraavissa menee vain tuo tunti, kun on rutiinia alla.
Minun Alfani on ensimmäinen, joten ei ollut rutiinia alla. MiTo tosiaankin on ilmeisesti helpompi pala(muistaakseni Boschin ohjelma), kuin Giulietta.
Kuten totesin aiemmin, niin Linean ja Bravon kohdalla lopputulos oli mainio.
Giuliettassa oli tehoa ja vääntöä enemmän, kuin tehdas lupaa, määriä en saanut täsmällisesti. Aiemmin Lineassa oli tehtaan mukaan 120Hp ja todellisuudessa 133Hp, tosin se oli siis jo yllättävän tehokas tehtaan jäljiltä. Optimoinnin jälkeen Lineassa oli 166Hp. Aika korotus 120->166Hp!
Vääntöarvoja en enää muista, kun on jo monta vuotta aikaa. Voin kertoa tulokset, kun lopullisesti on optimointi tehty.
e:tosiaan, ei reilu tunti perillä kohtuuton aika ole. Muutaman sadan metrin päässä on lounaskahvila, josta saa tuoreita pullia ja kahvia ja muutakin. Se avataan klo 9, joten minullakin on ollut optimointiaika klo 9 tänäänkin.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ihan hyvä tietää. Saa nähdä, miten tässä edetään, sain muuta palvelua Motorbitista, mutta pistetään korvan taakse. Paljonko maksoi optimointi AM:ssa ja mikä tuli väännöksi?
Re: Giulietta 940
Onkos "lähipäivinä" nyt tapahtunut mitään optimoinnin suhteen ?
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ainakin yksi firma on, jossa ei onnistu ollenkaan, valehdellaan asiakkaalle törkeästi. Alalla on huijareita ehkä useampiakin.lagotto kirjoitti:Samansuuntaisia kokemuksia Motorbitistä, mikään ei onnistu ainakaan ensimmäisellä kerralla... Mutta joo, itse suosittelisin Auto Milanoa, jossa heillä on kokemusta juuri Alfoista, eikä vain Bravoista. Heppoja irtoaa 195hp.aaiitee kirjoitti:Aiemmin tehtiin muutaman minuutin "lukusessio". Nyt meni aikaa 1tunti ja kun menen uudelleen, niin menee tunti.
Kun saadaan seuraavalla käynnillä kuntoon, niin seuraavissa menee vain tuo tunti, kun on rutiinia alla.
Minun Alfani on ensimmäinen, joten ei ollut rutiinia alla. MiTo tosiaankin on ilmeisesti helpompi pala(muistaakseni Boschin ohjelma), kuin Giulietta.
Kuten totesin aiemmin, niin Linean ja Bravon kohdalla lopputulos oli mainio.
Giuliettassa oli tehoa ja vääntöä enemmän, kuin tehdas lupaa, määriä en saanut täsmällisesti. Aiemmin Lineassa oli tehtaan mukaan 120Hp ja todellisuudessa 133Hp, tosin se oli siis jo yllättävän tehokas tehtaan jäljiltä. Optimoinnin jälkeen Lineassa oli 166Hp. Aika korotus 120->166Hp!
Vääntöarvoja en enää muista, kun on jo monta vuotta aikaa. Voin kertoa tulokset, kun lopullisesti on optimointi tehty.
e:tosiaan, ei reilu tunti perillä kohtuuton aika ole. Muutaman sadan metrin päässä on lounaskahvila, josta saa tuoreita pullia ja kahvia ja muutakin. Se avataan klo 9, joten minullakin on ollut optimointiaika klo 9 tänäänkin.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Selvittelen vielä asiaa. Tuo Auto Milanon optimointihan on Novitecin boksiin perustuva. Se poikkeaa tietokoneohjelmoinnista.puuha kirjoitti:Onkos "lähipäivinä" nyt tapahtunut mitään optimoinnin suhteen ?
Kertoivat Auto Milanossa, että tehoa tulisi lisää 26Hp. ja vääntöä 30Nm. Tuo väännön vähyys askarruttaa, odotin 50-65Nm.
Kuulemma kytkimen vuoksi rajoitettu tuohon. Njoo, kytkin on tärkeä tietysti, mutta vähältä väännön lisäys tuntuu.
Saattaa tietysti olla niinkin, että tuo DNA vaikuttaa asiaan-mene tiedä. Aiemmissa Fiiateissani vääntöä kyllä tuli enemmän, tosin Bravossa oli alkavaa luistoa kytyssä ja vaihdatin sen vahvistettuun kilpakytkimeen, olisin ilmeisesti kuitenkin joutunut teettämään kytkinremontin kohtapuoliin. Vahvistettu Sachsin kytkin olikin sitten todella hyvä, paras ikinä! Kytkin oli kuin liimattu, aivan uskomaton! Sain asennuksen tutun kautta asevelihintaan.
Alfassa kytkin ei luista lainkaan, joten en halua tietysti luiston riskiä, tai kytkimen hajoamisen riskiä.
Novitecin boksi maksaa 500€ asennettuna ja asennus kestää puoli tuntia.
Auto Milanossa kaveri puhui 40 asennetusta boksista, mutta ei maininnut, että olivatko Alfa Romeoihin vai mihin autoihin. Uskoisin kuitenkin, että laatua tuolta saa.
Teen ratkaisun lähiaikoina.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Löikö Motorbit "hanskat tiskiin" optimoinnin suhteen?
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ei suinkaan!winorloose kirjoitti:Löikö Motorbit "hanskat tiskiin" optimoinnin suhteen?
Lähetin juuri s-postia asiasta ja kysyin tilannetta optimoinnista. Odotan vastausta ja katson asiaa sitten sen tiimoilta.
Ihan kiva, että asiasta on laajempaa keskustelua!
Luotan Motorbitiin, mielestäni on parempi, että asiat tehdään harkitusti.
Luotan myöskin Auto Milanoon, koska monella on siitä hyviä kokemuksia, minullakin.
Motorbitista minulla on hyviä kokemuksia kahden auton osalta, se painaa vaa'assa.
Katsotaan, miten asia etenee.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
OK!aaiitee kirjoitti:Ei suinkaan!winorloose kirjoitti:Löikö Motorbit "hanskat tiskiin" optimoinnin suhteen?
Lähetin juuri s-postia asiasta ja kysyin tilannetta optimoinnista. Odotan vastausta ja katson asiaa sitten sen tiimoilta.
Ihan kiva, että asiasta on laajempaa keskustelua!
Luotan Motorbitiin, mielestäni on parempi, että asiat tehdään harkitusti.
Luotan myöskin Auto Milanoon, koska monella on siitä hyviä kokemuksia, minullakin.
Motorbitista minulla on hyviä kokemuksia kahden auton osalta, se painaa vaa'assa.
Katsotaan, miten asia etenee.
Pistä infoa miten asiat Motorbitin kanssa etenee.
Aihe alkoi sen verran kiinnostamaan itseänikin, että kysyin paikalliselta yrittäjältä onko Giulietta tuttu peli? He vastasivat että useampia yksilöitä on ohjelmoitu ja palaute on ollut positiivista.
http://lohjanecutuning.fi/index.html
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Vasemmassa jalassa isovarvas ja ympäristö niin kipeät, että sukan pukeminen jalkaan sattuu vietävästi. Kävely on hyvin tuskaista kantapään varassakin, eikä autolla ajamista voi ajatellakaan. Nukkuminenkin kivun vuoksi huonoa. Eilen kipu lisääntyi koko päivän.
Täytyy lähettää vaimo apteekkiin. Voi tulla lääkärikeikka sopivasti viikonloppuna. En tiedä, saako edes kenkää jalkaan.
Voi tulla taukoa ennenkuin jalka on kunnossa.
Täytyy lähettää vaimo apteekkiin. Voi tulla lääkärikeikka sopivasti viikonloppuna. En tiedä, saako edes kenkää jalkaan.
Voi tulla taukoa ennenkuin jalka on kunnossa.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Giulietta 940
Giulietta kiinnostaisi tällä hetkellä ja muutama kysymys askarruttaisi mieltä..
Ensinnäkin niin millainen äänentoistojärjestelmä? Löytyykö Boset? Ennen aina naureskelin että "Mitään bassoja yms. tarvitse, kunhan vain jotain kuuluu" mutta nyt kun GT:ssä ja 159:ssä ollut Boset niin kummasti mieli muuttunut.
Ja toiseksi niin mitkä on tuon 2.0 JTDm koneen todelliset kulutuslukemat ja löytyykö millaisia tyyppivikoja? Netissä lupaillaan jollain sivustoilla maantielle jopa 3,9 litraa ja sekalaiseenkin pyöritykseen alle vitosen lukemia. Kilometrejä tulee kuitenkin se 25-30tkm vuoteen niin olisihan se järjelläkin ajateltuna paljon fiksumpaa ajella tuollaisella kuin 9 litraa sekalaisessa vievällä bensa-159:llä jos ilmoitetut lukemat ovat lähellekkään todellisuutta..
Ensinnäkin niin millainen äänentoistojärjestelmä? Löytyykö Boset? Ennen aina naureskelin että "Mitään bassoja yms. tarvitse, kunhan vain jotain kuuluu" mutta nyt kun GT:ssä ja 159:ssä ollut Boset niin kummasti mieli muuttunut.

Ja toiseksi niin mitkä on tuon 2.0 JTDm koneen todelliset kulutuslukemat ja löytyykö millaisia tyyppivikoja? Netissä lupaillaan jollain sivustoilla maantielle jopa 3,9 litraa ja sekalaiseenkin pyöritykseen alle vitosen lukemia. Kilometrejä tulee kuitenkin se 25-30tkm vuoteen niin olisihan se järjelläkin ajateltuna paljon fiksumpaa ajella tuollaisella kuin 9 litraa sekalaisessa vievällä bensa-159:llä jos ilmoitetut lukemat ovat lähellekkään todellisuutta..
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Mulla seka-ajo 5,3. En tiedä onko boset vai ei, mutta omassa on joku mediahässäkkä ja on mun mielestä parempi kuin 159:in boset vaikkei tossa vissii ole esim erillistä subia ja vahvistinta? Äänenlaatu on hyvä ja kirkas.Ranttall kirjoitti:Giulietta kiinnostaisi tällä hetkellä ja muutama kysymys askarruttaisi mieltä..
Ensinnäkin niin millainen äänentoistojärjestelmä? Löytyykö Boset? Ennen aina naureskelin että "Mitään bassoja yms. tarvitse, kunhan vain jotain kuuluu" mutta nyt kun GT:ssä ja 159:ssä ollut Boset niin kummasti mieli muuttunut.![]()
Ja toiseksi niin mitkä on tuon 2.0 JTDm koneen todelliset kulutuslukemat ja löytyykö millaisia tyyppivikoja? Netissä lupaillaan jollain sivustoilla maantielle jopa 3,9 litraa ja sekalaiseenkin pyöritykseen alle vitosen lukemia. Kilometrejä tulee kuitenkin se 25-30tkm vuoteen niin olisihan se järjelläkin ajateltuna paljon fiksumpaa ajella tuollaisella kuin 9 litraa sekalaisessa vievällä bensa-159:llä jos ilmoitetut lukemat ovat lähellekkään todellisuutta..
Jarrut vinkuu.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Giulietta 940
Boset löytyy jos on ollut tilauksessa ruksi oikeassa kohtaa.. voi zekata kun kurkkaa takakonttiin, siellä ei ole varapyörää vaan subbari sen tilalla ja paikka aineen sisältävä kompura.
Giulietta 940
Tai sitten on subbari keskellä varapyörää.
mobiililaitteella tökitty...
mobiililaitteella tökitty...
Re: Giulietta 940
Jtdm 170hv kuluttaa omassa ajossa ajotietokoneen mukaan 5.2-5.4, ajo on lähinnä työmatkailua 30km/suunta josta puolet 60-80kmh ja toinen puoli kaupunkinopeuksia 40-60kmh.
Maantielläkin olen ajellu mutta siihen samaan tuo jää. Ei siis mikään vag tyylinen säästöpossu.
Maantielläkin olen ajellu mutta siihen samaan tuo jää. Ei siis mikään vag tyylinen säästöpossu.
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Sain viestin Motorbitistä ja kuulemma ensi viikolla palataan asiaan.winorloose kirjoitti:OK!aaiitee kirjoitti:Ei suinkaan!winorloose kirjoitti:Löikö Motorbit "hanskat tiskiin" optimoinnin suhteen?
Lähetin juuri s-postia asiasta ja kysyin tilannetta optimoinnista. Odotan vastausta ja katson asiaa sitten sen tiimoilta.
Ihan kiva, että asiasta on laajempaa keskustelua!
Luotan Motorbitiin, mielestäni on parempi, että asiat tehdään harkitusti.
Luotan myöskin Auto Milanoon, koska monella on siitä hyviä kokemuksia, minullakin.
Motorbitista minulla on hyviä kokemuksia kahden auton osalta, se painaa vaa'assa.
Katsotaan, miten asia etenee.
Pistä infoa miten asiat Motorbitin kanssa etenee.
Aihe alkoi sen verran kiinnostamaan itseänikin, että kysyin paikalliselta yrittäjältä onko Giulietta tuttu peli? He vastasivat että useampia yksilöitä on ohjelmoitu ja palaute on ollut positiivista.
http://lohjanecutuning.fi/index.html
Vaikka MB:n optimointi on muutaman kympin kalliimpi kuin AM:n, niin noudatan sääntöä "kantapääkokemuta ei voita mikään".
Siis omaa kantapääkokemusta ensi sijassa!
Nyt vain on tuo jalkani esteenä. Täytyy käydä lääkärissä. Harmillinen takaisku kesken kaiken.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Onko noissa am vs. Motorbit optimoinneissa eroina se, että am laittaa novitecin ohjainboksin ja Motorbit ohjelmoi jo autossa olevaa ohjelmaa uusiksi?
Miten nuo kaks toteutusta vaikuttaa käytännössä? Voiko olla harmia myöhemmin esim commonrail systeemille tai esim vaihteistolle?
Kiinnostaisi myös jos ja kun oma kiesi tulee kondikseen. N mooodilla on kyllä vähän nahkee
Miten nuo kaks toteutusta vaikuttaa käytännössä? Voiko olla harmia myöhemmin esim commonrail systeemille tai esim vaihteistolle?
Kiinnostaisi myös jos ja kun oma kiesi tulee kondikseen. N mooodilla on kyllä vähän nahkee
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Juuri näin. AM laittaa boxin ja MB ohjelmoi autossa olevaa ohjelmaa.jkk kirjoitti:Onko noissa am vs. Motorbit optimoinneissa eroina se, että am laittaa novitecin ohjainboksin ja Motorbit ohjelmoi jo autossa olevaa ohjelmaa uusiksi?
Miten nuo kaks toteutusta vaikuttaa käytännössä? Voiko olla harmia myöhemmin esim commonrail systeemille tai esim vaihteistolle?
Kiinnostaisi myös jos ja kun oma kiesi tulee kondikseen. N mooodilla on kyllä vähän nahkee
Ohjelmoinnissa ei ainakaan minulla ole ollut mitään ongelmia.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Mitäs sitten, jos käy kuten kaverille korealaisvalmisteisen auton kanssa, että merkkihuollossa oli työnnetty uusi softa kysymättä ja pyytämättä ihan vaan, koska sellainen on tehtaalta toimitettu. Sinne meni se optimointi ja ~20 heppaa.
Oli onneksi viripajalla sen verran ymmärrystä tilanteeseen, että kohtuukorvauksella järjestyi heposet takaisin.
Oli onneksi viripajalla sen verran ymmärrystä tilanteeseen, että kohtuukorvauksella järjestyi heposet takaisin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Giulietta 940
Tuo auton oman ecun fläshääminen vaatii hyvät työkalut (jotka on todella kalliita) ja ammattitaitoisen kaverin jotta ei homma mene vituix. Auto Milanon kommentti väännön leikkaamisesta kestävyyden takia kertoo juurikin ammattitaidosta, turha näitä värkkejä on tieten tahtoen rikkoa. Novitecin pulikat näyttäisi olevan toimivia ja sellainen kaveri, joka oikeasti osaa säätää, on kyllä kullanarvoinen jamppa. Hankala sanoa tosta kestävyydestä kun ei nykyautot tahdo kestää vakionakaan, mutta huonosti tehty kartta kyllä rasittaa moottoria ja varmasti huonontaa luotettavuutta. Hyvin säädetty motti taas toimii vakiota paremmin...jkk kirjoitti:Onko noissa am vs. Motorbit optimoinneissa eroina se, että am laittaa novitecin ohjainboksin ja Motorbit ohjelmoi jo autossa olevaa ohjelmaa uusiksi?
Miten nuo kaks toteutusta vaikuttaa käytännössä? Voiko olla harmia myöhemmin esim commonrail systeemille tai esim vaihteistolle?
Kiinnostaisi myös jos ja kun oma kiesi tulee kondikseen. N mooodilla on kyllä vähän nahkee
Minulla on pikkaisen skeptinen suhtautuminen noihin pikkuisiin ja halpoihin puljuihin, koska kaikenlaista kylän-seppoa on halpoine työkaluineen liikenteessä. Kun omasta harrastevessasta meni ecu fyysisesti rikki, niin soitin yhdelle pajalle joka ecuja korjaa. Vastaus oli tämä: "Eeeeeei myö olla tehty ennee pitkään aikaan noita ecujen fyysisiä korjaamisia. Meillä on tarpeeksi näitä väärin fläshättyjä autoja niin me korjataan niiden ohjelmoinnit" Heidän ydinbisnes siis on autojen karttojen/ecujen uudelleenohjelmointi siten, että niistä tulee taas toimivia.

Tuosta D.N.A -kytkimestä vielä... Onhan se N-asento todella nuulea, ei pääse mihinkään. Tuntuu nykyään olevan yleinen käytäntö että autossa on monta ajotilaa joista yksikään ei ole kovin hyvä. Alffankin olisi ollut parasta tehdä vain yksi oikeasti toimiva asetus, ja ehkä sen lisäksi yksi asetus huonoille keleille. Nyt Dynamique on liian repivä liikennevaloissa (ja hyvä ohjaus) ja Normal on liian laiska (sekä kaasu että ohjaus) mutta toimii liikkeelle lähdöissä. Autoni siis on t-jet MiTo mutta luulen että noin ne menee Giulietassakin.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Vastuullinen optimoinnin suorittaja suosittelee, että optimointia ei suoriteta takuun alaiseen autoon. Yleensä nettisivuilla ainakin aiemmin oli huomautus tästä.Alfissimo kirjoitti:Mitäs sitten, jos käy kuten kaverille korealaisvalmisteisen auton kanssa, että merkkihuollossa oli työnnetty uusi softa kysymättä ja pyytämättä ihan vaan, koska sellainen on tehtaalta toimitettu. Sinne meni se optimointi ja ~20 heppaa.
Oli onneksi viripajalla sen verran ymmärrystä tilanteeseen, että kohtuukorvauksella järjestyi heposet takaisin.
Aika touhua tuo merkkihuollonkin touhu, kun ohjelmoivat asiakkaalta lupaa kysymättä. Asiakas on tietysti vaikeassa asemassa tuossa tilanteessa. Valita siinä sitten!
Mielestäni olisi pitänyt neuvotella optimoinnista takuunalaiseen autoon ennen optimointia, kaverisi oli liian malttamaton, jos näin ei tapahtunut.
Teltta autossa taas oli sama oliko takuuta vai ei. Takuusta puhuttiin vai autoa ostettaessa. Kun tuli takuukorjauksen aika, niin kaikki viat olivat asiakkaa syytä, ihan kaikki.
Autokeskuksessa taas annettiin viallinen auto 3 kertaa asiakkaalle korjaamatta vikaa(kytkin). Hinauspalvelua työllistettiin ihan kiitettävästi! Takuuasiat taas kuitenkin hoidettiin OK. Ihmeellistä kahtiajakoisuutta.
e:tarkistin ja ainakin MB:n takuuehdoissa on huomioitu auton takuunalaisuus. Muutenkin asialliset takuuehdot. Kannattaa aina lukea takuuehdot ja jos ne puuttuvat, niin se on osoitus jostain! Takuuehdot saattavat suojata asiakastakin huomattavasti ja nimenomaan kirjalliset takuuehdot, huomioikaa tämä erityisesti...
Viimeksi muokannut aaiitee, 25 Heinä 2016, 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Itseä on kiinnostanut tuo AutoMilanon paketti jo jonkun aikaa ja odottelut, että joku sen täällä olisi asennutttanut ja kertoilisi kokemuksiaan. Tosin sieltä kun kyselin, niin kertoilivat että pitäisi toimia oikein hyvin ja ymmärtääkseni heillä on ollut tuo Novitec myös kiinni omassa autossa.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Juu, mutta...Gusse kirjoitti:Itseä on kiinnostanut tuo AutoMilanon paketti jo jonkun aikaa ja odottelut, että joku sen täällä olisi asennutttanut ja kertoilisi kokemuksiaan. Tosin sieltä kun kyselin, niin kertoilivat että pitäisi toimia oikein hyvin ja ymmärtääkseni heillä on ollut tuo Novitec myös kiinni omassa autossa.
Onko AM:lla tai Novitecilla kirjalliset takuuehdot, sillä viime kädessä vaaditaan mustaa valkoisella, jos tulee kiistatapaus?
Toivottavasti ei tule, mutta voi tulla! Tuo ilmoitus omasta autostakin perustuu suulliseen ilmoitukseen.
AM vaikuttaa luotettavalta, ei siinä mitään, mutta kirjallisesti ilmoitetut takuuehdot ovat ehdottomasti parempia.
AM:sta minäkin pyytäisin takuuehdot kirjallisena, voisi verrata muihin toimijoihin.
Omat kokemukset hämäräyrittäjistä eivät ole niin kovin ihania.