Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sape »

Yritin siirtää GTV:tä pitkästä aikaa, niin bensapumppu ei pyöri ja code-valo jää palamaan tauluun. Varmaan jossain jonkun sortin hapettumaa, mutta missä?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Ainakin vuotta nuoremmassa vika on ollut se, että avain ei tunnistu.
Eli se vastaanotin lukon ympärillä.
Tämä lienee liian helppo vastaus?

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sape »

Eikö silloin bensapumppu kuitenkin surahda vaikka ei tunnistaisi avainta? Vai muistanko aivan väärin?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kyllä se ainakin pyörittää code-valon kanssa, joten bensa tai kipinä puuttuu.
Bensa olisi mielestäni loogisempi, en kyllä muista miten menee.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Muistaakseni ainakin 156:lmosessa oli ruiskun/bensapumpun releillä joku yhteys myös ajonestovalon palamiseen. Alkaa vaan olemaan jo niin pitkä aika, kun noiden kanssa leikki.
Eli kannattaisi varmaan nuo releet napata irti ja pistää takaisin paikalleen. Bensapumpun sulake voi olla hyvä tarkistaa myös.
VMP

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Mulla oli vastaavassa tapauksessa kojetaulun alla olevassa liittimessä hapettuma, ajoneston pinni. Myös bensapumppu noissa vanhoissa menee, koska etanoli liuottaa tankissa olevan kumin pumpun ympäriltä ja se imee moskan sisäänsä :?
- Alfaholic -

Avatar
Artoo
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 00:24
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Artoo »

Vasemman sivupeilin sähkömoottori ei ole toiminut, saako yleensä korjattua jotenkin vai tarviiko kokonaan uuden peilin?

Ja hanskalokeron kahva jäi käteen, mahtaako olla yleinen vaiva?
Rakennuslaatu ei nyt tehnyt hyvää ensivaikutelmaa :wink:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Artoo kirjoitti:Vasemman sivupeilin sähkömoottori ei ole toiminut, saako yleensä korjattua jotenkin vai tarviiko kokonaan uuden peilin?

Ja hanskalokeron kahva jäi käteen, mahtaako olla yleinen vaiva?
Rakennuslaatu ei nyt tehnyt hyvää ensivaikutelmaa :wink:
rakennuslaatu ei vakuuta jos 20v vanhasta autosta jotain hajoaa :lol: Jep...

Toimiiko peili mihinkään suuntaan vai onko kokonaan mykkä? toimiiko toisen puolen peili normaalisti? jos toinen toimii normaalisti ja toinen ei ollenkaan niin olisiko joku liitin vaan irti tai se peilin vaihtokatkaisija ei toimi? GTV:n peili taisi olla kahdella (?) säätömoottorilla per peili, tuskin molemmat yhtaikaa mykistyy.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Laitan nyt tänne tämän, niin GTV omistajat huomaa.
Vanhemmissa(ainakin alle-98) malleissa bensapumppu hyytyy, koska etanoli haurastuttaa ympärillä olevan kumin ja pumppu imee moskan sisäänsä.
Tilasin siis uuden pumpun ja suodattimen. Hämmästys oli suuri kun uudessa oli vain yksi liitäntä bensalinjalle ja muutenkin erilainen liitin.
Netin ihmeellinen maailma kertoi että uudemmissa paineensäädin on itse pumpussa ja paluulinjaa ei ole :roll:
Noh. Paluulinja tukkoon konehuoneesta, pienet abikot sopii pumpun liittimiin(väliin pala muovia).
Ja Jep, taas hörisee. Nyt pienkonebensalla, kun ei ole ajoa..
- Alfaholic -

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Minne Q2-lätkä "pitäisi" kiinnittää, kuvia ei oikein löydy?
https://www.flickr.com/photos/a-flickr- ... otostream/
Vaihtoehtoja on oikeastaan kaksi, linkin mukainen tai sitten em. kuvan 3.0 -tekstin tilalle (->Q2 V6 TB, koska V6 TB Q2 tuskin mahtuu).
Gtv:n perään on ainakin Cup -versiot lisätty.

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Minkälainen tiiviste pitäisi olla jäähdyttimen lämpöanturilla? Epäilen, että vanhassa ei ollut sitä lainkaan tai sitten vaan hukkasin sen johonkin.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

eikäs se ihan kuparitiivisteellä ole...
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Ramsester
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

Perheeseen liittyi eilen musta GTV ahtimella varustettuna. Takalasissa on Alfabbs tarra, joten auto lienee jonkun täällä vaikuttavan entinen. Kyseessä siis musta nahkasisustalla varaustettu -99 vuoden malli. Autosta löytyy mm Konin alusta, Ragazzon tuplaputket, tukitanko konehuoneesta ja zenon valot. Lisäksi konehuoneesta löytyy joku ahtopaineen säätölaite ja ihan alhaalta a-pilarin juuresta ahtopainemittari. Auto on ilmeisesti tuotu Italiasta 2004, mikäli oikein tulkitsin noita Italiankielisiä papereita. Kuka tunnistaa? Historia vaikuttaa ainakin ihan hyvälle.

Muutamia juttuja tuossa olisi, mitkä pitäisi laittaa.

- Ovien lasien säätö on pielessä, varsinkin repsikan puolella. Jos oven sulkee ikkuna ylhäällä, lasi jää tiivisteen päälle. Onkohan tähän joku säätösysteemi?
- Vaihdekepin sivuttaisliike on tosi jäykkä. En sen paremmin ehtinyt vielä tutkia minkälainen systeemi tässä on. Samanlaiset vaijerit, kun 156:ssa vai tangot niinkuin vanhemmissa.
- Jakopää on vaihtoa vaille. Vaikuttaa paljon helpommalle, kun 24 venttiilisen jakopää. Onkohan tässä jotain sudenkuoppia? 24v koneiseen olen vaihtanut jakopäitä ja työkalut löytyy siihen.
- Venttiilit nakuttavat hieman. Säädetty papereiden mukaan viimeksi noin 100000 km sitten.
- Lukkojen kaukosäädön nappula avaimessa ei toimi.

Auto on muuten kaikinpuolin siistissä kunnossa. Ovissa on pari pikku naarmua. Ajotuntuma on erittäin maukas ja tehoakin tuntuu löytyvän. (tai sitten renkaat ovat vaan liukkaat :) ) Ahtopainemittari näyttää noin 1 barin verran maksimissaan.
Viimeksi muokannut Ramsester, 20 Heinä 2016, 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ramsester kirjoitti:Perheeseen liittyi eilen musta GTV ahtimella varustettuna. Takalasissa on Alfabbs tarra, joten auto lienee jonkun täällä vaikuttavan entinen. Kyseessä siis musta nahkasisustalla varaustettu -99 vuoden malli. Autosta löytyy mm Konin alusta, Ragazzon tuplaputket, tukitanko konehuoneesta ja zenon valot. Lisäksi konehuoneesta löytyy joku ahtopaineen säätölaite ja ihan alhaalta a-pilarin juuresta ahtopainemittari. Auto on ilmeisesti tuotu Italiasta 2004, mikäli oikein tulkitsin noita Italiankielisiä papereita. Kuka tunnistaa? Historia vaikuttaa ainakin ihan hyvälle.

Muutamia juttuja tuossa olisi, mitkä pitäisi laittaa.

- Ovien lasien säätö on pielessä, varsinkin repsikan puolella. Jos oven sulkee ikkuna ylhäällä, lasi jää tiivisteen päälle. Onkohan tähän joku säätösysteemi?
- Vaihdekepin sivuttaisliike on tosi jäykkä. En sen paremmin ehtinyt vielä tutkia minkälainen systeemi tässä on. Samanlaiset vaijerit, kun 156:ssa vai tangot niinkuin vanhemmissa.
- Jakopää on vaihtoa vaille. Vaikuttaa paljon helmpommalle, kun 24 venttiilisen jakopää. Onkohan tässä jotain sudenkuoppia? 24v koneiseen olen vaihtanut jakopäitä ja työkalut löytyy siihen.
- Venttiilit nakuttavat hieman. Säädetty papereiden mukaan viimeksi noin 100000 km sitten.
- Lukkojen kaukosäädön nappula avaimessa ei toimi.

Auto on muuten kaikinpuolin siistissä kunnossa. Ovissa on pari pikku naarmua. Ajotuntuma on erittäin maukas ja tehoakin tuntuu löytyvän. (tai sitten renkaat ovat vaan liukkaat :) ) Ahtopainemittari näyttää noin 1 barin verran maksimissaan.


se on mun ex.(Jos JKP-xx). ostin vuonna 2003 tai 2004 ja myin muistaakseni 2010 tai 2011..

tällanen oli mulla ollessaan:
renkaat_Speedline 019.jpg
(306.69 KiB) Tiedosto ladattu 7994 kertaa
Kuskin lasin säätöä tuli harrastettua, paljon. Se ei siitä kummentunut. joko suhisee/vuotaa tai sitten nousee lasin päälle... Vaihteensiirto on samanlainen kuin 156:ssa, se holkki siellä jumittaa laatikon päällä. Jakopäässä ei ole mitään ihmeitä, perustyökaluilla selviää. mahtaako olla vielä minun jäljiltä vai onko joku tehnyt tässä välissä? Venttiileiden naputus ei ihme ole jos ei oikeasti ole säädetty tuon jälkeen mitä itse olen niihin kajonnut...

Avatar
Ramsester
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

Rekkari on JKP-xx. Hyvä kuulla, että auto on ollut aiemmin Alfa harrastajalla. :-D Auto näyttää edelleen muuten samalle, mutta vanteet ovat vaihtuneet GTA lookin vanteiksi. Ajasta sinun ja minun välillä ei ole liiemmin tietoja. Huomenna tulee toivottavasti jakopään osat, jotta saan tehtyä sen sekä öljynvaihdon. Öljynvaihdosta edellinen kuitti on 34000 km sitten... Toivottavasti edellinen omistaja on hoitanut sen. Myyjänä oli autoliike, joka ei tiennyt tuon enempää.

200000 km huolto elokuussa 2013 on viimeinen, mistä on varmaa tietoa. Siinäkään ei ole jakopäätä vaihdettu, ainakaan kuitin mukaan. Myyjän mukaan jakopää olisi tehty 170000 km, mutta mitään todisteita siitä ei ole. Venttiilien säätö on varmasti tehty viimeksi sinun aikanasi. Olikos tässä ne säätöpalat?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ramsester kirjoitti:Rekkari on JKP-xx. Hyvä kuulla, että auto on ollut aiemmin Alfa harrastajalla. :-D Auto näyttää edelleen muuten samalle, mutta vanteet ovat vaihtuneet GTA lookin vanteiksi. Ajasta sinun ja minun välillä ei ole liiemmin tietoja. Huomenna tulee toivottavasti jakopään osat, jotta saan tehtyä sen sekä öljynvaihdon. Öljynvaihdosta edellinen kuitti on 34000 km sitten... Toivottavasti edellinen omistaja on hoitanut sen. Myyjänä oli autoliike, joka ei tiennyt tuon enempää.

200000 km huolto elokuussa 2013 on viimeinen, mistä on varmaa tietoa. Siinäkään ei ole jakopäätä vaihdettu, ainakaan kuitin mukaan. Myyjän mukaan jakopää olisi tehty 170000 km, mutta mitään todisteita siitä ei ole. Venttiilien säätö on varmasti tehty viimeksi sinun aikanasi. Olikos tässä ne säätöpalat?
Ostin tuohon 17" "8C"-vanteet ennen kun myin sen ja nuo 19" Team Dynamicsit hukkasin erikseen. Paljon parempi ajaa 17" vanteella kuin ysitoistasilla...

säätöpalat on imupuolella, pakopuoli säätyy ihan pulttia kiertämällä =) Imupuoli tuskin ääntää, kyllä se pakopuolelta tulee.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Loistavaa että löysi takaisin palstalle ja ilmeisen hyvään kotiin!

Ei ole ihme jos naputtaa, muistaakseni 20000km välein on ohje pakopuolen säädölle. Toivottavasti on ajettu tässä välissä paremmilla öljyillä kuin omani josta vaihdettiin edellisen sankarin jäljiltä nenäkepit ja paininkupit. Oli ajettu ohkasella öljyllä ja säästetty...

Ikkunat on kieltämättä paskamaiset saada kohdilleen. Omasta repsikka alkanut uudelleen nousta tiivisteen päälle säätämisen jälkeen. Kuskin puoli pysynyt kohdillaan. Epäilisin itse että hankaluudet johtuu koneiston ja ohjureiden väljistymisestä. Kyllä se säädettävissä on ja siihen on ohjeetkin olemassa.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Simulaattori
Viestit: 338
Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
Paikkakunta: Forssa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Simulaattori »

Mitenkäs tuo oven sisäkahvan mekanismi?

Mulla on omassa vaijeri mutta varaosakoodit ym. antaa nimeksi "rod"
Purkamosta löytyis kympillä mutta tuleeko sit väärä osa
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Muutamiin edellisiin.

Ikkunan säätöohje on workshopmanuaalissa ihan kohtuullinen, aika kiva väkästää...
Kaukosäätimeen saa uutta mikrokytkintä, mulla on vielä pari jemmassa jos tarii
lukon vaijerit venyy, ei kannata laittaa vanhaa, uusia kun saa edukkaasti
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Ramsester
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

Jakopää tuli tänään vaihdettua sekä lisäksi muutkin hihnat, öljyt ja suodatin. Erittäin mustaa oli vanha öljy. Hihnat olivat ohjaustehostimen hihnaa lukuunottamatta yllättävän hyvässä kunnossa. Jakohihnan kiristin taas näytti sille, että montaa kilometria ei ollut jäljellä. Jousi hankasi jo kiristinpyörän reunaan ja oli jonkun verran kulunut. Jakopää oli yllättävän helppo noihin 24 venttiilisiin verrattuna.

Huomasinkin tuossa rekisteriotteessa maininnan 19 tuumasista renkaista. Edessä on aika tiukalla on noilla nykyisilläkin renkailla välys jousen lautasen ja renkaan välissä. Sanoisin noin 2-3mm. Lisäksi rekisteriotteessa oli korjauskehotus. Eturenkaasta puuttuu pultti :shock: Ihmettelinkin, kun yksi pultti oli noin pari milliä lyhyempi, kuin muut ja kromattu.

Avatar
Simulaattori
Viestit: 338
Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
Paikkakunta: Forssa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Simulaattori »

Mistä kummasta noita varppeja uutena saa?
Mä oon etsiny melko paljon...
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"

Avatar
Ramsester
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

Kromaus on rapissut parista imuputkesta aika pahasti pois. Hyllystä löytyisi setti hyväkuntoisia GTA:n putkia ja uudet kumit putkien ja imusarjan väliin. Nämä varmaankin sattuvat myös tähän 12v koneeseen?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ramsester kirjoitti:Kromaus on rapissut parista imuputkesta aika pahasti pois. Hyllystä löytyisi setti hyväkuntoisia GTA:n putkia ja uudet kumit putkien ja imusarjan väliin. Nämä varmaankin sattuvat myös tähän 12v koneeseen?
Ei käy oikein mitenkään...

Pulttijako on eri, pultit eri kulmassa, halkaisija eri, taivutussäde eri... mutta soveltamalla toki :)

Avatar
Ramsester
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

Täytynee sitten unohtaa tuo imuputkien vaihto tähän hätään.

Mistähän noita lasinpesurin "suuttimia" mahtaisi löytyä. Kummatkin sulissa olevat systeemit ovat nippusiteellä kiinni ja päistä poikki. Lasinpesuneste siis suihkuaa suoraan sivulle. Paikallinen varaosapaikka ei tuntenut edes sulkia GTV:hen :shock: Sulathan ovat ihan normaali kiinnityksellä vielä...

Osaatko alfa 156 v6 sanoa, onko eculle tehty jotain? Vaihdoin autoon soittimen ja samalla jouduin ottamaan repsikan puolelta jalkatilan verhoilun irti, kun johdot eivät millään mahtuneet sinne taakse. Samalla huomasin erikoisen tarran ecun päällä. En äkkiseltään tunnistanut tarrassa ollutta logoa, mutta voin ottaa kuvan, jos joku osaa sanoa mikä se on.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Ramsester
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

Englanninkielisestä ebaystä etsin lasinpesureita, mutta en löytänyt. Kiitos linkista, laitoin tilaukseen. :-D

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Näitä olen Motonetistä ostanut kaksi paria, jos sulkien löytymisessä oli jotain ongelmaa.
Rungollliset ovat, niin saa ainakin nippusiteillä suutinkiskot asennettua.
Sulat.jpg
(121.53 KiB) Tiedosto ladattu 7635 kertaa

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ramsester kirjoitti:Osaatko alfa 156 v6 sanoa, onko eculle tehty jotain? Vaihdoin autoon soittimen ja samalla jouduin ottamaan repsikan puolelta jalkatilan verhoilun irti, kun johdot eivät millään mahtuneet sinne taakse. Samalla huomasin erikoisen tarran ecun päällä. En äkkiseltään tunnistanut tarrassa ollutta logoa, mutta voin ottaa kuvan, jos joku osaa sanoa mikä se on.
Mulla itsellä oli squadra Tuningin lastut siellä, mutta vaihdoin vakioksi ennen myyntiä kun silloinen ostaja ei ollut chippimiehiä vaan pelkäsi että paikat särkyy :lol:

Avatar
Ramsester
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

Oliko käytännön ero lastulla kuinka suuri ero vakioon verrattuna? Eihän tuossa nyt paikat hajoa, jos tehoa ja vääntöä on noin 15 prosenttia enemmän.

Miten tuo Squadra tuningin homma toimii? Lähetitkö alkuperäisen piirin sinne ja se ohjelmoitiin uudestaan vai tuliko sieltä suoraan uusi ohjelmoitu piiri?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ramsester kirjoitti:Oliko käytännön ero lastulla kuinka suuri ero vakioon verrattuna? Eihän tuossa nyt paikat hajoa, jos tehoa ja vääntöä on noin 15 prosenttia enemmän.

Miten tuo Squadra tuningin homma toimii? Lähetitkö alkuperäisen piirin sinne ja se ohjelmoitiin uudestaan vai tuliko sieltä suoraan uusi ohjelmoitu piiri?
tuli uudet chipit sekä ecuun että sytkänohjaukseen. Ei voi kuin suositella, koneen käytös oli paljon parempi vaikka voimaa ei ihan niin paljoa lisää tullutkaan mitä olin toivonut.

Avatar
Ramsester
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

Uskaltaako kysyä paljonko kustansivat nuo Squadra Tuningin chipit? Täällä Lappeenrannassa on ainakin kaksi firmaa, mitkä tekevät noita ecu virityksiä. Ajattelin heltäkin kysellä hintoja vertailun vuoksi.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ramsester kirjoitti:Uskaltaako kysyä paljonko kustansivat nuo Squadra Tuningin chipit? Täällä Lappeenrannassa on ainakin kaksi firmaa, mitkä tekevät noita ecu virityksiä. Ajattelin heltäkin kysellä hintoja vertailun vuoksi.
luokkaa 560e oli silloin, nyt näkyy hieman pudonneen hinta http://www.squadra-tuning.nl/prijslijst-ar.html

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Vaihdoin tuossa viikolla takajouset (Fk -> Kw) kaikkine tykötarpeineen.
Tämän seurauksena (enemminkin sattuma) nopeusmittari lakkasi toimimasta.
Parin lyhyen ajomatkan aikana mittari toimi hetkellisesti, kunnes sopivassa kurvissa nyykähti.
Laatikon päällä olevan liittimen käytin irti ja suihkasin soveltuvaa öljyn.
Itse anturin irroitus ei ole mikään herkullinen homma, täytynee tehdä yläkautta käsikopelolla (alhaalla edessä joko apurunko, pakosarja tai alatuki).
Täytyy hakea halpoja kiintoavaimia, jotka raaskii katkaista. Kokoluokkaa >20mm.
Toisaalta sen kuusiokololukitus pultin voisi ottaa pois ja nykäistä anturin ja pyörijän pois.

Tyhmä kysymys on, onko muilla tästä kokemusta ja ratkaisua?

Alfaowner löytyi mm. seuraavia ehdotuksia ja lähetymistapoja:
-akun- ja latausjänniteen mittaus
-mittarin takana olevien pinnien tsekkaus
-liittimen kautta signaalia (viila, hyppyjohto tms.) -> jos mittari liikkuu vika anturissa

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sape »

^ Onko laatikossa varmasti öljyä ylärajaan asti? Se on joskus ollut syypää temppuilevaan mittariin..

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Sape kirjoitti:^ Onko laatikossa varmasti öljyä ylärajaan asti? Se on joskus ollut syypää temppuilevaan mittariin..
2015 keväällä oli öljyt jämtisti, nykytilannetta en tiedä. Täytyy tarkistaa nekin. Onkohan öljyn merkillä väliä, Redlinet sisässä?
Tätä vaihtoehtoa en löytänytkään netistä.

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sape »

Ei luulisi olevan öljyillä väliä. Redlinet on minullakin. Joskus kun pääsi öljypinta alle maksimin, niin mittari temppuili kun ajoi auton kuumaksi. Öljyt maksimiin niin ongelma katosi. Myös 164 mittari korjaantui samalla tavalla, joten suosittelen ainakin tarkistamaan kun ei ole aivan mahdoton homma.

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sape »

Jappe kirjoitti:Mulla oli vastaavassa tapauksessa kojetaulun alla olevassa liittimessä hapettuma, ajoneston pinni. Myös bensapumppu noissa vanhoissa menee, koska etanoli liuottaa tankissa olevan kumin pumpun ympäriltä ja se imee moskan sisäänsä :?
Mistäpäin tämä liitin löytyi?

Nyt olen käynyt konehuoneen ja sisältä löytyvät releet ja sulakkeet, motronicin liittimen ja ajonestonboksin liittimet läpi. Nyt myös hoksasin että ruiskun merkkivalo ei syty ollenkaan kun virrat kääntää päälle.. Johonkin ei varmaan tule virtaa, mutta mihin?

Suhailija
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 06:56
Car(s): Gtv 2.0 TS Ph 1
Giulietta 1.4 T-jet

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Suhailija »

Sape kirjoitti:
Jappe kirjoitti:Mulla oli vastaavassa tapauksessa kojetaulun alla olevassa liittimessä hapettuma, ajoneston pinni. Myös bensapumppu noissa vanhoissa menee, koska etanoli liuottaa tankissa olevan kumin pumpun ympäriltä ja se imee moskan sisäänsä :?
Mistäpäin tämä liitin löytyi?

Nyt olen käynyt konehuoneen ja sisältä löytyvät releet ja sulakkeet, motronicin liittimen ja ajonestonboksin liittimet läpi. Nyt myös hoksasin että ruiskun merkkivalo ei syty ollenkaan kun virrat kääntää päälle.. Johonkin ei varmaan tule virtaa, mutta mihin?
Minulla oli juuri sisusta poes autosta ja huomasin kanssa yhden liittimen apparin jalkotilassa jossa oli merkillisesti vain yksi nasta hapettunut reippaasti. Kasausvaiheessa unohdin liittää liittimen ja tuloksena oli juurikin että bensapumppu ei pitänyt mitään ääntä kun virrat laittoi päälle, eikä syttynyt alfacode valokaan. Liitin oli korjausoppaan perusteella ajoneston liittimiä...
Viimeksi muokannut Suhailija, 07 Elo 2016, 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Sape kirjoitti:^ Onko laatikossa varmasti öljyä ylärajaan asti? Se on joskus ollut syypää temppuilevaan mittariin..
Tähän asti en vielä ehtinyt, aloitin jännitteistä.
On ollut lomalla lyhyttä pätkäajoa ja yhden viikon (auto) seisoi, kun olimme etelässä.
Navoilla karvan yli 12V ja lataakin ~13.5V, taitaa mennä laturihommiksi.
Noin 1h oli Ctekin perässä ja nopeusmittari toimi normaalisti. Toisaalta äsken kotiin tulessa ei toiminut, eli aiheuttaja vielä epäselvä.


Miten tuon laturin vaihtaa kaikkein vähiten vaikeasti näihin veekutosiin?
Käytössä pari hallitunkkia ja pukkeja, putkirunkoinen ramppi (ehkä ~70cm max korkeus) ja keinutunkki.

Edit: ja edukkaita laturita voi ehdottaa, nopesti vilkaistuna halvin Misterautossa Cevam n.185€

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sape »

Suhailija kirjoitti:
Sape kirjoitti:
Jappe kirjoitti:Mulla oli vastaavassa tapauksessa kojetaulun alla olevassa liittimessä hapettuma, ajoneston pinni. Myös bensapumppu noissa vanhoissa menee, koska etanoli liuottaa tankissa olevan kumin pumpun ympäriltä ja se imee moskan sisäänsä :?
Mistäpäin tämä liitin löytyi?

Nyt olen käynyt konehuoneen ja sisältä löytyvät releet ja sulakkeet, motronicin liittimen ja ajonestonboksin liittimet läpi. Nyt myös hoksasin että ruiskun merkkivalo ei syty ollenkaan kun virrat kääntää päälle.. Johonkin ei varmaan tule virtaa, mutta mihin?
Minulla oli juuri sisusta poes autosta ja huomasin kanssa yhden liittimen apparin jalkotilassa jossa oli merkillisesti vain yksi nasta hapettunut reippaasti. Kasausvaiheessa unohdin liittää liittimen ja tuloksena oli juurikin että bensapumppu ei pitänyt mitään ääntä kun virrat laittoi päälle, eikä syttynyt alfacode valokaan. Liitin oli korjausoppaan perusteella ajoneston liittimiä...
Muistatko yhtään missä päin jalkotilaa tuo liitin oli / minkä näköinen?

Suhailija
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 06:56
Car(s): Gtv 2.0 TS Ph 1
Giulietta 1.4 T-jet

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Suhailija »

Muistatko yhtään missä päin jalkotilaa tuo liitin oli / minkä näköinen?[/quote]


Lattiamatossa on reikiä joista johtoja tuli kabiinin puolelle. Samoilla seuduilla on se diagnostiikka liitinkin eli tarvii irroittaa se paneeli joka on kolmella ruuvilla kiinni siellä jalkatilan ja keskikonsolin välissä. Itse iitin taisi olla valkea.

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sape »

En onnistunut löytämään tuota liitintä. Motronicilta johtosarja sujahtaa äänieristeen / lattiamaton alle ja luultavasti tuo ajonestolle menevä liitin on myös tuolla maton alla.. Auto on ajettu tallissa niin reunaan, ettei vänkärinovea saa edes raolleen niin täytyy joku päivä nykäistä tuo romu pihalle että pääsee lattiamattoa raottamaan. Oli hyvinkin ergonomiset työasennot liitintä etsiessä, kuskinovesta sisään ja pää edellä sai sukeltaa vänkärin jalkotilaan :)

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Sape kirjoitti:
Jappe kirjoitti:Mulla oli vastaavassa tapauksessa kojetaulun alla olevassa liittimessä hapettuma, ajoneston pinni. Myös bensapumppu noissa vanhoissa menee, koska etanoli liuottaa tankissa olevan kumin pumpun ympäriltä ja se imee moskan sisäänsä :?
Mistäpäin tämä liitin löytyi?

Nyt olen käynyt konehuoneen ja sisältä löytyvät releet ja sulakkeet, motronicin liittimen ja ajonestonboksin liittimet läpi. Nyt myös hoksasin että ruiskun merkkivalo ei syty ollenkaan kun virrat kääntää päälle.. Johonkin ei varmaan tule virtaa, mutta mihin?
Se on moninapaliitin kuskin puolella. Muistaakseni jouduin vähän purkamaan, jotta pääsin siihen käsiksi
- Alfaholic -

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sape »

Ei halua GTV näköjään käynnistyä. Kaikki mahdolliset liittimet, sulakkeet ja releet olen käynyt läpi mitä olen vain löytänyt konehuoneesta, jalkatilasta ja peräkontista. Voikohan ECUssa olla jotain hämminkiä, vai mitähän lähtisi seuraavaksi kokeilemaan...

Tosiaan ruiskun merkkivalo ei syty ollenkaan kun kääntää virrat päälle. Konehuoneessa naksahtaa ilmeisesti joku rele (tai suuttimet) kun kääntää virrat päälle. Codevalo ei sammu ollenkaan.

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sape »

Alkaa vaikuttamaan ecu vialta kun lueskelee noita ulkomaanelävien foorumeita. Onneksi noita -97 GTV:n ecuja näyttää olevan lähes joka oksalla, eli ei ainuttakaan myynnissä missään... Työntäskö vaan suosiolla paaliin :evil:

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

kuukkelin hakuun alfa romeo 916-97 ecu.
clover breakersiltä ostin ilmin. tuli nopsaan ja kaupan päälle sai
alfa logollisen biscottan :)
kyllä ecuja myynnissä on. italiassa 120 ekee esim.
mutta cloverista tilaan toistekin.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sape »

Kyllä noita tessun ecuja löytyykin, mutta 3.0 ecut (0261204558), ajoneston boksi + avaimet paketteja onkin vähän tiukemmassa. Uudempia ecuja myös löytyisi, mutta ne on jo sähkökaasulla joten ei passaa tuohon -97 joka on vielä vaijerikaasulla.

Mikähän noita yleensä edes rikkoo? Useampi tapaus oli että samanlailla seisonnan aikana mennyt rikki?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ei varmaan voi olla samantyylinen juttu kuin 156/166 kutoskoneisissa (olikohan vain 2.5v6? vai koskiko kaikkia tarpeeks vanhoja?), eli akun jännite jos tipahtaa joskus liian alas niin se voipi olla siinä...

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sape »

^ Jaa'a, en osaa sanoa mutta voi hyvinkin olla. Netistä lukemalla löytyi useampikin GTV joilla oli sama ongelma pidemmän seisonnan jälkeen. Softako noista katoaa muistista vai? Pystyyköhän noita korjauttamaan esim Squadralla tms?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tuosta ecusta on paljonkin juttua jossakin topicissa projektiosastolla, mutta en vaan penteles löydä edes Googlen hakua käyttämällä >_<
Mutta onko vikakoodeja luettu? Mitäs tarjoaa? Muissahan ei ole mitenkään harvinaista, että antenni tilttaa tai jopa antennin johdon liitin tai itse johto kuolee...
Oletko kokeillut ohittaa ajonestoa ohjekirjan ohjeiden mukaan (***onkohan tämä myös GTV:ssä, kun kerta ainakin 156 sen hallitsee?***), kun tuo CODE-valo ei kerta laisinkaan sammu (ajoneston vika)?

Ja edelleen: onko vika ajonestossa? Tiedetäänkö edes, että pitäisikö sen bensapumpun höristä jos CODE-valo jää päälle...? Jos sen ei pitäisikään toimia (sivuhuomiona: 156 2.0JTS ei käynnistänyt bensapumppuakaan... voin muistaa väärinkin, voi myös olla että ei korva pelittänyt ja se käynnistyi mutta ääni oli kovin hiljainen) niin onko vikaa etsitty vaan väärästä päästä?

Lueskelin kommentteja läpi, enkä ainakaan löytänyt mitään mainintaa mistään vikakoodeista... MES:n jos siihen kiinni saisi, se kertoisi suoraan myös onko koneella lupa startata (eli onko ajonesto antanut luvan sille startille ym).

Vastaa Viestiin