aaapuva, akku loppu ja lukot hapettuneet jumiin
Valvoja: Moderators
aaapuva, akku loppu ja lukot hapettuneet jumiin
156 alfan lukot hapettuneet niin pahasti, että katkaisin jo yhden avaimen, talven aikana akku päässyt tyhjäksi eikä siis ovia saa auki.. Osaisko kukaan neuvoa millä tuonne pääsis sisään? Kyseessä siis -01 156 alfa
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
Re: aaapuva, akku loppu ja lukot hapettuneet jumiin
Jos aikaa venailla niin wd40 lukkoon reilusti ja huomenna nitkuttamaan avaimella. Sitikan lukko aukesi tuolla tavalla. Varmaan pari tuntia sai nitkutella likoomisen jälkeen välillä ainetta lisäillen.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: aaapuva, akku loppu ja lukot hapettuneet jumiin
Onko sedan vai sw? Eikös sedanissa ole avaimella avattava takaluukku. Jos vaikka suksiluukun kautta sais avattua oven keppi ja lasso virityksellä.
Tietty kun ottaa luukun polttimon pois ja antaa akkulaturilla virtaa niin luulisi keskuslukon toimivan.
Tietty kun ottaa luukun polttimon pois ja antaa akkulaturilla virtaa niin luulisi keskuslukon toimivan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: aaapuva, akku loppu ja lukot hapettuneet jumiin
Jos ei saa takaluukkuakaan auki niin tietty jos saa keulan ylös ja moottorin takaa joko startin tai laturin kautta lataa akkua. Tuo takaluukun sisävalo on sinänsä hyvä idea. Tosin jos/kun se on koritietokone ohjattu, niin yhteys ei välttämättä ole auki ilman virtaa eli siitä ei ehkä kulje virta "sisäänpäin".
Ts. jatka vaan niitten lukkonen öljyämistä.
Ts. jatka vaan niitten lukkonen öljyämistä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: aaapuva, akku loppu ja lukot hapettuneet jumiin
Yleisesti ottaen muita hyviä vaihtoehtoja:
-Mahdollinen vetokoukun pistoke. 13-napaisessa tökkelissä napa 9 on jatkuva virta, 7-napaisessa löytyy parkkien liitännät navoista 5 ja 7, näistä voi myös yrittää saada sähköä sisään ja koettaa herääkö keskuslukitus.
-Jos sähkölämppärisetissä sattuu olemaan akkulaturi, niin ei muuta kuin piuha seinään.
-Mahdollinen vetokoukun pistoke. 13-napaisessa tökkelissä napa 9 on jatkuva virta, 7-napaisessa löytyy parkkien liitännät navoista 5 ja 7, näistä voi myös yrittää saada sähköä sisään ja koettaa herääkö keskuslukitus.
-Jos sähkölämppärisetissä sattuu olemaan akkulaturi, niin ei muuta kuin piuha seinään.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: aaapuva, akku loppu ja lukot hapettuneet jumiin
No nyt on auton ovet aukaistu.. Etuikkunan tiivisteen välistä mahtu paksuhko rautalanka sisään ja sillä sain väännettyä kahvaa joka sitten aukaisi lukot.. Auton käytin käynnissä ja annoin latautua hetken, että lähtis uudestaanki ovet auki. Sisällä kävin ja takasin tullessa ei enää ovet auvenneet ja tiirikkakin on etupenkillä.. akku ilmeisesti sökönä kokonaan vaikka on ennen talvea ostettu..
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: aaapuva, akku loppu ja lukot hapettuneet jumiin
Varmaankin mittasit, että auton käydessä napajännite nousi yli 14 volttiin, että lataus toimi?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: aaapuva, akku loppu ja lukot hapettuneet jumiin
Voihan tuota koittaa isolla C-tekillä elvyttää. Akkua siis. Jahka hommaa uuden tiirikan
Toki jos kaverillakaan ei ole elvyttävää laturia, niin uusi akku on halvempi. Vanhan voi toki viedä takuutarkistukseen, niin saa siitä rahat ehkä joskus takaisin.
Pääsääntöisesti nykyautoa pitäisi ladata kuukauden välein tai irrottaa akku.
Toki jos kaverillakaan ei ole elvyttävää laturia, niin uusi akku on halvempi. Vanhan voi toki viedä takuutarkistukseen, niin saa siitä rahat ehkä joskus takaisin.
Pääsääntöisesti nykyautoa pitäisi ladata kuukauden välein tai irrottaa akku.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.