Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Hartsa
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Heinä 2016, 23:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hartsa »

Mikäs osa tuosta kepistä puuttuu? Kuva


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ei omaan silmään mitään. Pussi vaan ei pysy tarvikenupin juuressa paikallaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Hartsa
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Heinä 2016, 23:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hartsa »

OK, kiitos. En tunnistanut tuota tarvikenupiksi. Tuo tekstikin näkyy valokuvassa paremmin, en ollut edes huomannut sitä. Ajattelin että joku kaulus on jäänyt välistä pois.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Aidossa nupissa on pieni ura, johon pussi kiristyy ja pysyy paikallaan. Jos se ei ole kiinteästi osa itse nuppia, on se ainakin nupin vaihdon yhteydessä jäänyt pois. Enpä ole noin tarkkaan tutkinut, kuinka purkaantuu.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

lahukka
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Elo 2016, 22:13
Car(s): 156 1.8ts
Paikkakunta: pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja lahukka »

morjes kaikille tasasesti! uus foorumilla ja ensimmäinen alffa tuli hankittua...
Autona siis 156 1.8ts -00 ja yllätyin todella positiivisesti (yli 40 autoa omistaneena) miten hyvä ajettava alffa on.. :shock:

mutta sitten se tyhmä kysymys... öljypohja muistuttaa lähinnä naapurin maunon katiskaa ja oletan että paras tapa korjata on vaihtaa ehjä tilalle..
eli sopiiko muista malleista (2.0 jne) pohja tohon 1.8 kiuluun?
kohtuullisesti on remontti kokemusta kertyny mutta nyt on sellanen kapine mistä en kyllä tiedä omin avuin yhtään mitään :?

joku kahjo jotai ylimääräsiä tulppiaki laittanu.... varman varalla. :wink:
vi*uikshan se meni mutta yllättävän vähän! :D

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Stiletto kirjoitti:
Garmund kirjoitti:Suojakumi muutaman euron, nivel toista sataa €, joten en ole niveltä tilaamassa :D
Kyllä V6:seenkin on saatavilla sisempää suojakumia, näköjään saa oikean löytämisessä arpoa kun eivät ole eperiin sitä laittaneet.

Tuo taitaa olla oikea koko
https://spareto.com/products/70-91-4296 ... driveshaft
Eikös sisempikumi ole laipalla joten ei tuo käy...? Vai onko eripuolilla sit erilainen...muistaakseni on kylläkin laipallinen,,,mut muistihan mulla on erittäin lyhyttämallia.

Ainakaan vasen sisempi ei tuohon -99 vuotiseen ollut laipallinen. Eli normaali suojakumi ainakin sille puolelle käy. Tarvikkeet eivät tosin oikein istu, joten saisi olla oikean kokoinen
Suoraan vaan suoraa

Hartsa
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Heinä 2016, 23:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hartsa »

No mikäs liitin se tämä on?Kuva

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Olisko ovessa oleva diskanttikajarin liitin?
Abarth 500 Esseesse

Hartsa
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Heinä 2016, 23:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hartsa »

Niin varmaan onkin :oops:
Tuohon on vaihdettu diskantit ja ovikaiuttimet ja johdotusta on muutettu.

Aranai
Viestit: 45
Liittynyt: 24 Heinä 2008, 15:44
Paikkakunta: Satakunta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aranai »

Koitin toistaiseksi turhaan etsiä 156:n egr:n kuvallista puhdistusohjetta, jonka luulen joskus jossain topicissa nähneeni.. onko kellään viisautta, mistä löytyisi?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »


Aranai
Viestit: 45
Liittynyt: 24 Heinä 2008, 15:44
Paikkakunta: Satakunta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aranai »

Kiitos!

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Kaverin varttikutosesta molemmat etuparkit pimeänä. Polttimot ja sulakkeet katsottu. Missä vika?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Johdon saa poikki irrottaessa & siirtäessä muiden polttimoiden tieltä. Ai mistäkö tiedän :oops: . Eikä edes sieltä liittimen juuresta, vaan pidemmältä. Tuli muistaakseni jotenkin puolikkaiden piuhan mukana / jatkeena. Emmäenäämuista, mutta poikki oli silti...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

marpet
Viestit: 105
Liittynyt: 24 Marras 2011, 12:41
Car(s): Alfa romeo breda 3.2

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja marpet »

:o:
Viimeksi muokannut marpet, 11 Elo 2016, 08:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Juu ja sen maakarvan saa helposti irti, jos ei tiedä mitä tekee. Noh, auto kävi tässä ja nyt parkit palaa. Toisella puolella polttimo oli saatu kantaansa huonosti eikä toista oltu edes vaihdettu. Nyt molemmat toimii. Tätä se on kun näitä halpiksia käytetään kaiken maalman Pärnäsen korjaamoilla :-D

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

lahukka kirjoitti:morjes kaikille tasasesti! uus foorumilla ja ensimmäinen alffa tuli hankittua...
...sopiiko muista malleista (2.0 jne) pohja tohon 1.8 kiuluun?
Tervetuloa!

Jotain eroa noissa öljypannuissa oli, mut ei tällä hetkellä pysty muistamaan tarkasti mitä. :oops: Eli ainakaan pari litraisesta ei sovi pannu tohon 1,8 litraseen.

Duudsoni
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Elo 2015, 21:00
Car(s): 156 v6 -04. Ex. 156 v6 -99
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Duudsoni »

Airpäkin valo palanut talvesta asti ja tänään kävin korjaamolla lukemassa koodeja... 3 vikaa saivat kuitattua mutta yksi jäi joten valo palaa edelleen. Kuulemma hanskalokeron päällä oleva pägi...Onko kellään kokemuksia samasta ja mistä vois vikaa tutkia? Meinasin jjos päiväksi ottas akun kengät irti.. Lauantaina meinasin käydä vikalistan hakemassa... Etupäässä ainakin kolisee..

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Mistä kannattaa tilata uusi pohjapanssari? Nykyinen alkaa olemaan heikossa kunnossa.

Avatar
molsky
Viestit: 439
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Kertsu kirjoitti:Mistä kannattaa tilata uusi pohjapanssari? Nykyinen alkaa olemaan heikossa kunnossa.
http://alvadi.ee/ Tuli juuri itse tuolta tilattua kun oli ilmestynyt valikoimiin.

Tai sitten Ebaysta löytyy '156 undertray' hakusanalla, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia noista puolalaisista tuotteista. :lol:

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

Mikä on tuorein vinkki ikkunannostimen moottori/vaijerikompletin hankintaan. eBay, jokin nettivaraosa vaiko märmöri?

Edit. takaoikea lasi.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Oon tilannut ebaysta 159iin kolme nostinta italymotors.de - kaupasta. Tulee viikossa ja maksaa posteineen 60€. Tuolla luulis 156:eenkin löytyvän.

Edit. 156:seen ovat näköjään kalliimpia. (tai 159iin ei ole tarvinnut moottoria uusia kertaakaan) Tuossa halvin minkä äkkiä löysin:

http://www.ebay.com/itm/FENSTERHEBER-EL ... am&vxp=mtr
Abarth 500 Esseesse

Avatar
uniiq
Viestit: 418
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Luin huvikseni vikakoodit ja yks vikakoodi oli jääny muistiin. Poistin sen ja enää ei tullut uudestaan. Mistäköhän tollanen on voinu tulla, ilmeisesti imupuolelle liittyy?

Kuva
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Villi arvaus: liittyiskö tyhjäkäyntisäätimen virransaantiin. Eiks idle ole tyhjäkäynti...vai oonko ihan hakoteillä. :shock:
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Mistäs voi öljy johtua laturin kupeeseen? Irroittelin siis vetoakselin ja apulaitehihnan noinniinkuin muissa huoltotöissä, niin huomasin että laturi+ ympäristö on öljyssä-

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ilmastointikompura vuotaa akselin stefan välistä ja hihnan roiskimana laturiin on yksi arvaus. Siinä tapauksessa öljymäärä ei olisi kovin iso.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Helposti ohjaustehostimen öljyä, joko ylivuoto letkusta tai jostain vuodosta. Tai sitten esim. Ajotuksen solenoidi vuotaa. Niillä nurkilla kaikki irtoöljy valuu laturiin :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Kompurasta se ei käsittääkseni tule, hihnakin on kuiva. Ja eikait siellä öljyä ole? Samoin ohjaustehostin näyttää kuivalta. Ihan kuin se tulisi vetarin siintä murkulan ja laturin välimaastosta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Omaan JTD:hen vaihdettiin laturi, vanha oli öljyssä.
Lisäksi apulaitehihnan kiristimen suunnalla on selvästi öljyroisketta siellä täällä, lohko mustanaan oikeestaan.
Asia ei muuttunut öljypohjan irroituksella ja kiinnityksellä, tosin sen jälkeen tuntuu vuoto hieman pahentuneen.
JTD:ssä toki erilainen rakenne, mutta onhan tuolla alueella vähän muitakin vuotopaikkoja ainakin dieselissä... Kun sais oman kuntoon, ois kiva. :I

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Mahtuuko 156:n takapuskuri 156 sedanin kyytiin ohjaamoon?

Koitin mittailla ja vaikuttais mahtuvan juuri ja juuri.

Sillai että hanttarin selkänoja alas ja puskuri hanttasin penkin & takapenkkien päälle.

Onko kukaa kokeillu käytännös vai pitääkö keksiä paku jostain?

Edit: Vastaten itselleni, mahtuu. Mutta näyttää kyllä niin aasilta ja vähä hazardiltaki että jos kuitenkin jollain toisella vermeellä hakis.

Kuva
Noni

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Lakkas kesken laukan kylmästöimästä. Ei vikakoodeja ja kylmäainetta puuttus täydestä määrästä vain 50g. Namiskat/merkkivalot toimii eli kaikki niinku kunnos, mutta ei lyö kompuraa päällensä. Tuulettimen flektin molemmat nopeudet toimii. Eniten häirittee se, ettei ilmastoinnin eikä moottorinohjauksen puolella vikakoodeja. Olisko vinkkejä :)
"puhun niin totta kuin osaan"

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Veikkaan kompuran relettä siinä akun edessä. Voit testata irrottamalla releen sokkelista ja tyrkkäät hyppyjohdon siihen releen sulkeutuvan koskettimen liittimiin eli niihin kahteen isoimpaan vastapäätä oleviin. Tietenkin virrat päällä ja auto vaikkapa käynnissä. Kompuran kytkimen pitäis kolahtaa päälle jos se on kunnossa. Jollei kolahda mutta toiseen releen liittimeen tulee akkusähkö niin sit vika löytyy kompuran kytkimestä tai sen johdotuksesta.

Jos taas kytkin kolahtaa päälle jomppilangalla niin sit mittaamaan onko releen ohjaussähkö päällä niistä kahesta ohuemmasta liittimestä. Jos on ohjausta niin rele vaihtoon tai tarkistamaan ja putsaamaan sokkelin liittimiä. Yleensä vika johtuu hapettuneista relesokkelin liittimistä.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

jotenkin semmonenn etiäinen on, että ei olisi tuossa. Lisähavaintoja, nyt kun kerkis vähän tutkimaan, niin kajuutan sulakerasian tupakinsytytin&kylmästöinti-sulake(15A) palaa het, kun auto käynnissä ja painaa hiutaletta. :evil:
Loppus sulakkeet ja kytkentäkaavioki olis ihan kiva. Koitin toisella releellä ja hytin sulakerasin relekin tuntuisi toimivan. En kyllä tiedä mitään, mutta tuntuisi olevan tuossa ohjauspuolella. Jännästi kyllä ilman mitään kähjäämisiä porsi.
"puhun niin totta kuin osaan"

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

No sithä se vaikuttas että kompuran kytkin on maissa. Otapas se akun eessä oleva kompuran rele pois ja koita palaako sulake yhäkin kun painaa hiutaletta.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^Harrastin sellaista yleishyödytöntä ronkkimista ja tuo relepois+hiutaletta -vikamallinnus oli myös käytössä. Hiutaleesen kun sormi osu, niin moottori sammu sihe :-D Eikä sulake palanut.
No sitten kääntelin manuaalisesti kompuraa kätösellä, että jos vaikka täysin jumissa olisi, mutta pyöri se jotenkin. Sitten rele paikallensa ja vielä testi ja alko toimimaan :shock:
On nää ihan h*lvetin ihme vehkeitä :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Öljypohja pitäisi saada kiinni takasin kunnialla- vinkkejä? neuvoja? En välttämättä viitsi irrottaa uudestaan :mrgreen:

Mikä on paras liima, ettei varmasti vuoda?

Onko muuta huomiotavaa? Vanha ölypohja oli ainakin kovin jossain öljypiessä tai semmoisessa töhkässä, yllättävän paljonkin. Tosin toi oli ensimmäinen mun avaama öljypohja ettei vertailukohtaa ole.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tätä käytin öljypohjaan
https://www.motonet.fi/fi/tuote/602307/ ... iste-210ml
Parhaudesta en tiedä, varsinaista liimaahan se ei ole

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Sulla vissiin vain öljypohja vuoti ja on siksi auki? Tuli vaan mieleen, että nyt kun kampikammio on käsillä, niin ei varmaan olisi huono idea tarkistaa alakerran laakereiden kuntoa ennakoivasti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

^^ en tiedä onko mitään sukua permatexin tummanharmaan tuubitavaran kanssa, mutta sitä ei voi suositella minnekään. Loctiten musta on paljon parempaa. Permatex ei tartu ja ainakin mulla tullu öljyt jonkun ajan päästä välistä.

Tosin ostin sittemmin varaosaliikkeestä tuommosen painepullon mutta jotain eri merkkiä, eikä tulisi enää mieleenkään ostaa perinteisiä tuubeja. Hyvän korkin alla on säilynyt useita viikkoja, mutta kuivuu varmaan jos vuoden on käyttämättä. On tuollainen painepakkaus vaan erinomaisen kätevä juurikin öljypohjan tms ison kappaleen liimaamiseen.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

no tällä tietysti :-D
510.jpg
(90.13 KiB) Tiedosto ladattu 4632 kertaa
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Gm tiivistesilikonia kanssa kehutaan, löytyy esim. Opel jälleenmyyjiltä. Sitä itse hommasin öljypohjan tiivistykseen. Vielä en voi tosin pitävyydestä sanoa mitään omaa kokemusta. Myyjä tietenkin kehui myös kovasti :)
Suoraan vaan suoraa

PainDealer
Viestit: 54
Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
Car(s): 156 2.0 TS -99
Paikkakunta: Kotka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja PainDealer »

Nyt on käynä niin, että tessusta on vedot kateissa. Pienellä pintakaasulla tuntuu ihan järkevältä, mutta reilummin kun aukasee niin kone kuulostais käyvän kovemmin, mutta mitään ei oikein tapahdu. Pystyy motarilla ajamaan kyllä sen 120km/h, mutta aikaa ottaa sinne päästä. Ilman vetoa kyllä kiekat maistuu. Tila ilmenny melko yllättäen.

Tämän hetkisiä "ominaisuuksia", jotka saattaa liittyä:

-Putki rämisee edestä
-Perässä pieni bensan tuoksu, muttei näkyvää vuotoa

Lambda vaihdettu viime kesänä
Ilmi ei kovin vanha

Tänään tarkotus rempata takajarrut ja samalla vilkaista ainakin putkea. Kaikki ideat diagnosoimiseen tervetulleita!
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Polforea kirjoitti:^^Sulla vissiin vain öljypohja vuoti ja on siksi auki? Tuli vaan mieleen, että nyt kun kampikammio on käsillä, niin ei varmaan olisi huono idea tarkistaa alakerran laakereiden kuntoa ennakoivasti.
Tämän saatan tehdäkin, olen vaan vähän arkaillut avaamasta tärkeitä pultteja :roll: . Tarviiko konetta pyöritellä vai avaanko vaan siintä paikaltaan kaikki? Oletan että se olisi kätsympi kun se työn alla oleva olisi alaalla? Riittääkö silmämääräinen tarkastus vai pitääkö mittailla?

Mitens ne kaulat kiinni? Liimaa vai ei? pitäskö ne saada johonkin momenttiin?

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

PainDealer kirjoitti:Nyt on käynä niin, että tessusta on vedot kateissa. Pienellä pintakaasulla tuntuu ihan järkevältä, mutta reilummin kun aukasee niin kone kuulostais käyvän kovemmin, mutta mitään ei oikein tapahdu. Pystyy motarilla ajamaan kyllä sen 120km/h, mutta aikaa ottaa sinne päästä. Ilman vetoa kyllä kiekat maistuu. Tila ilmenny melko yllättäen.

Tämän hetkisiä "ominaisuuksia", jotka saattaa liittyä:

-Putki rämisee edestä
-Perässä pieni bensan tuoksu, muttei näkyvää vuotoa

Lambda vaihdettu viime kesänä
Ilmi ei kovin vanha

Tänään tarkotus rempata takajarrut ja samalla vilkaista ainakin putkea. Kaikki ideat diagnosoimiseen tervetulleita!
Eikös toi ilmivialta haise? Onko bosch vai kiinantuote?

PainDealer
Viestit: 54
Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
Car(s): 156 2.0 TS -99
Paikkakunta: Kotka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja PainDealer »

Niinpä, ilmiltähän toi haiskahtas, ja ihan Bosch sinne tuli laitettua. Täytyy koittaa tyrkkää vanha sinne jos viel löytyy. Se ei ollu täysin naatti vaihdettaessa. Puoltoista vuotta about ajeltu tuol uudel.
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Ota ilmistä johto irti ja kokeile kulkeeko paremmin. Menee vakiokartalla ilman ilmiä.
Suoraan vaan suoraa

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Miks näistä lahoo vain kuskin puolen helma?? Tallissa nyt kaks jotka nostaa vasenta kylkeä, pihalla kolme joissa sama vika ja kaks joissa vika on jo korjattu.... :evil: :mrgreen: :mrgreen:

Eipä hätää, Simo hoitaa :lol:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^tääl on oikeanpuoleinen liikenne
"puhun niin totta kuin osaan"

PainDealer
Viestit: 54
Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
Car(s): 156 2.0 TS -99
Paikkakunta: Kotka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja PainDealer »

Garmund kirjoitti:Ota ilmistä johto irti ja kokeile kulkeeko paremmin. Menee vakiokartalla ilman ilmiä.
Ilmin vaihto ei jeesannu, mut voishan tuotakin kokeilla kun töistä kotia ajaa. Ajotuntuma on kuin rajoitinta vasten ajaisi. Ihan kuin soppaa vaan ei tulis tarpeeks. Vinkkejä polttoainepumpun diagnosointiin?
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Sulla voi hyvin olla kaks rikkinäistä ilmiä. Tuo johtokikka on loisto;

Rikkinäisen ilmin ehkä yleisimpiin ominaisuuksiin kuuluu se, että tietyssä kohtaa veto joko loppuu kokonaan (tässä taloudessa eka 156 2.0TS, 3200rpm ja leikkasi kuin seinään - todella, todella kevyellä kaasulla sai yli siitä - yhtään enempi ja NYKNYKNYKNYK) tai vaihtoehtoisesti on vain yksinkertaisesti "uupunu" joko jostain kohti alkaen tai liki koko kierrosalueen halki.

Jos kulkee vakiokartalla liitin irti, vika on ilmissä tai sen johdoissa (ääneni annan ilmille).
Jos taas sillä ei ole vaikutusta, vika on melkolailla varmasti muualla.

Vastaa Viestiin