Tänään rupesi alfa heittelee tyhjäkäyntiä punaselle zonelle. Pesasin auton painepesurilla, en koskenut konetilaan. Tein pesun yhteydessä ecu resetin. Resetin jälkeinen koe-ajo ei oikein miellyttänyt.. koneen tyhjäkäynti oli 2.5-1.5t välillä. Kaasu tuntui omituisen "hitaalta". Koeajon aikana oli MES kytkettynä seurailemassa. Motari kiihdytyksen jälkeen syttyi vikavalo ja alhaalta löytyy kuva.. pystyykö joku selittämään missä häikkää? Ihmettelin myöskin noiden kaasupoljin arvojen tippumista nollille myöskin moottorin kierroksien tippuminen, auto ei ainakaan sammunut kertaakaan. (Alta löytyy kuva)
onko vika polkimessa vai kaasuläpässä? Kaasuläpän olen vaihtanut 3-4kk sitten, käytettyyn tosin.
Mulla oli samat oireet kaasuläppävian takia... Joo ei ollut miellyttävää liikkeelle lähteä ku ei tarvinnu kaasua edes painaa nii johan auto suti
Käytetty osa voi aina olla susi mutta availe ja putsaa kontaktit piuhasta ja läpästä..
Toi vois johtua myös siitä, että kaasuläppärungon välipyörässä on kanitusta joka aiheuttaa sen, että kaasuläppä ei oo siinä asennossa johon kaasupoljin sitä pyytää ja tekee siksi safety cut-offin.
Tässä video aiheesta vaikka toi ei vissii ookkaan alfan kaasuläppä: https://www.youtube.com/watch?v=mszFP4w0jMk
Mutta eniten epäilen eron johtuvan kaasuläpän liittimen kontaktiongelmasta. Oletko tarkastanut liittimen kunnolla ja ruiskinut sinne RUNSAASTI contact cleaner sprayta??
Toi ylempi kuva on niin epäselvä etten kyl saanut mitään tolkkua siitä. Voishan se olla myös kaasupolkimen potikka tai todennäköisemmin sen liitin.
Yön yli Alfa oli seissyt ja nyt toimii normaalisti 30km koeajon jälkeen. Varmaankin painepesurilla mennyt vettä johonkin kiellettyyn paikkaan tai vastaavaa?
Jos oot konetilan pessy painepesurilla niin ei oo ihme sitten.. johdot yms pitöis suojata kunnolla ja jos haluaa pestä kaiken konehuoneesta niin suositellaan tosi alhaista painetta
Mulla on tossa pöydällä kaksi pedal potentiometriä. Niitä voi tulla kokeilemaan. Tartten kyllä toisen omaani, mutta testata saa. Toinen on pitkällä piuhalla ja toinen lyhyellä.
Viimeksi muokannut alamajy, 10 Elo 2016, 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.