Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Gusse: Koodi näyttäisi viittaavan tavalla tai toisella multiair-yksikköön.

http://tinyurl.com/j5y82fy (Vikokoodit pdf)
http://tinyurl.com/hnra4dl (Alfaowner keskustelua)

Kesällä ei ole oman Giulin puolesta tarvinnut palstalla vierailla, toimivuus ja ennen kaikkea fiilis on olleet katossa. Vuodet kuitenkin vierii ja ensi kevääseen mennessä olisi tarkoitus päivittää kulkupeliä johonkin suuntaan. Kävin koeajamassa tutulla automyyjällä 2014 octavia rs dsg:n, hyvä ajaa mutta ei mitään sporttista tunnelmaa vaikka ulkonäössä on edes vähän yritystä. Miksi noita tehdään, 1.2tsi riittäisi tuolle laitteelle ihan mainiosti. Hyvä auto mutta huono urheilullinen sedan. Sori OT.

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^Kiitos tästä. Yritin netistä löytää noita vikakoodi listauksia onnistumatta.

Avatar
Numb
Viestit: 31
Liittynyt: 08 Elo 2016, 11:14
Car(s): Giulietta MA -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Numb »

Liekö tuttu auto jollekin?

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/8146592

Harkitsen vakavasti Mitsu Lancerin viemistä vaihtoon.
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.

Avatar
tuvu
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Huhti 2014, 11:50
Car(s): ex Giulietta 1.4 T-jet -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tuvu »

tuvu kirjoitti:
tuvu kirjoitti:
tuvu kirjoitti:Saavuin juuri töihin ja kiinnitin huomiota valoista lähtiessä että auto hieman nyki kun antoi enemmmän kaasua. Pysähdyin seuraaviin valoihin ja annoin vapaalla autolle kaasua, jolloin pölläytti kummallisen paljon pakokaasua. Lähti valoista liikkeelle ihan ok, mutta sitten hyytyi. Moottori alkoi käymään epätasaisesti ("putputtaa") ja ei reagoi kaasuun. Sain sen juuri ja juuri parkkiruutuun... Käynnistettäessä käy edelleen samalla tavalla epätasaisesti ja vilauttaa moottorivaloa jos antaa kaasua.
Uuhh... Pitänee antaa olla hetken ja kokeilla myöhemmin uudestaan. Tuttuja oireita? (T-jet 120, 75tkm, 2011)
Auto oli juuri vuosihuollossa (öljyt jne.) ja katsastuksessa.
Nyt tuli lisätietoa ongelmista: venttiilikopan rikkoutunut tiiviste vuotanut hieman öljyä sytytyspuolelle ja rikkonut sytyspuolan - ilmeisesti. Onneksi sain auton nopeasti parkkiin, ettei mennyt muuta rikki näiden myötä.
Ja vihdoin heinäkuun alussa yhdeksän viikon jälkeen saatiin saaga päätökseen.
Huolto rikkoi venttilikantta takaisin kiinnittäessä ainakin viimeisestä pultista ja reiästä kierteet. Ja reikähän on sylinterikannessa. Huoltomyyjä ehti hetken olla sitä mieltä, että kustannus (yli 3000 e) jää meidän maksettavaksi, mutta asia lopulta oikeni liikkeen kanssa ja omaksi kustannukseksi jäi alkuperäinen korjaus - reilu 500e diagnosoinnin kanssa (tiiviste, puola, tulpat ja työ). Työohjeita kuulemma noudatettiin, joten ilmeisesti kierteet menneet jo koneen kokoonpanossa tehtaalla (!). Osia odoteltiin sitten melko pitkään - mitään ei ole varastossa.

Olin asiasta myös suoraan Alfaan yhteydessä ja sieltä ei oltu valmiita tulemaan yhtään kustannuksissa vastaan ja asiakaspalvelu oli vähintään tylyä. Autolla ajettu kuitenkin vasta 75 tkm. Heikkoa jälkimarkkinointia ottaen huomioon, että viime vuonna Alfoja myytiin Suomessa n. 50 kpl. Kaiken huippuna asiakaspalvelu närkästyi, kun ilmoitin että saimme sovittua huoltoliikkeen kanssa kustannusten jakautumisesta oikeudenmukaisesti!

Ensimmäiseen 4 vuoteen ei mitään huolia ja nyt viimeisen 12kk aikana kaikenlaista (takaluukun sähköt, etuiskarit, kannen tiiviste). Sopivasti alkuviikosta pimeni kuskin puolen päiväajovaloledit. Umpio mennee vaihtoon, kuulemma 388 e / kpl. Voi mennä auto vaihtoon syksyllä.
Ja nyt auto pölläyttelee kaasuttaeassa öljyisen näköistä savua - takaisin pajalle tarkistettavaksi. Yleensä pieniä tuprahduksia, mutta eilen tuli ajossa oikein kunnon pilvi, jonka huomasin peileistä...
Edit: Turbo?

Avatar
Numb
Viestit: 31
Liittynyt: 08 Elo 2016, 11:14
Car(s): Giulietta MA -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Numb »

Hain pois tämän. Ensimakuja: n-tila levoton maantiellä. D-vallan mainio. Rengasmelu karkealla melkoinen. Alle n. 2300 kierroksen ei tunnu tapahtuvan moottorissa mitään. Sen yläpuolella tapahtuukin ainakin mulle riittävästi :)

Bensatankin luukun mekanismi rikki. Korjataan myyjän laskuun. Epäilen myös antenninjalan vikaa, automaattihaku ei löydä juuri mitään edes Jyväskylän keskustassa. Nämä näin Tre-Jkl -välillä todettuja.
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Samaa autoa olin Numb menossa kattomaan, mutta tuo valkoinen jonka ostin tuli samaan aikaan myyntiin.
Omassa kanssa vikaa antennissa kun ei meinaa Lahden keskustassakaan kuulua radio aina.
Vielä ei ole myyjältä uutta jalkaa tullut, sitä tässä odotellaan että saisi kuulumaan kunnolla.



Sent from my iPhone using Tapatalk

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

aaiitee kirjoitti: Väännön lisääntyminen on marginaalista (30Nm), eipä kuulosta kovin optimaaliselta!!
Hepat ovat kyllä kuosissa(+25-26Hp), mutta vääntö...
Löysin sattumalta viime kesältä tiedoston, jossa oli dynamometrilukemat Giuliettastani. Teho on 174Hp ja vääntö jopa 287Nm, sen mukaan tulee purkin asennuksen jälkeen tehoksi 200Hp ja väännöksi hienot 317Nm.
Ihan hienot lukemat kaikkiaan. Vielä en ole saanut kutsua asennukseen, mutta lähipäivinä pitäisi puhelimitse tulla kutsu.
Viimeksi muokannut aaiitee, 13 Elo 2016, 00:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Olisko ekassa vääntöluvussa näppivirhe.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Alfissimo kirjoitti:^Olisko ekassa vääntöluvussa näppivirhe.
Tietokoneella dynosta tulostettu käppyrät ym. Ei virheitä.
Ei tuo outoa ole. Minulla oli Fiat Linea ja dynossa oli tehot 136Hp(tehdaslukema 120Hp). Vääntöjä en muista enää, mutta samalla tavoin sekin oli tehdasarvoja reilusti parempi.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Pitäiskö vääntö olla kuitenkin 287Nm?!
187 kuulostaa hieman puhdittomalta.


Sent from my iPhone using Tapatalk

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Voi sun...
Korjasin virheen. Ei pitäisi kirjoitella väsyneenä. No lopputuloksena oli kuitenkin oikea arvo.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Poisto.
Viimeksi muokannut aaiitee, 15 Elo 2016, 15:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Onko muilla ollut "narinaa" kuljettajan istuimessa?

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

_rico kirjoitti:Onko muilla ollut "narinaa" kuljettajan istuimessa?
Ei, mutta ovilistoissa sitäkin enemmän.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Osaakos joku sanoa, miten vasemman viiksen "p" toiminto pitäisi saada toimimaan ja onko kyseessä parkkitutka?

E: ja toinen kyssäri, kuinka helposti tuon bosen subbarin pitäisi näkyä jos sellainen on ? Omassa on takaruuman maton alla joku styroksinen boksi jota ei saa auki ja sen vieressä kompressori. Ei vararengasta.

Ja olikos saatavilla näihin jotain lisävarustelistaa josta ilmenisi auton paketti?

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

_rico kirjoitti:Onko muilla ollut "narinaa" kuljettajan istuimessa?
On ja kyselinkin asiasta tässä kesällä foorumilta ja korjaus vaatii ilmeisesti uusia osia. Vastaus löytyy kyllä ketjusta.

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Gusse kirjoitti:
_rico kirjoitti:Onko muilla ollut "narinaa" kuljettajan istuimessa?
On ja kyselinkin asiasta tässä kesällä foorumilta ja korjaus vaatii ilmeisesti uusia osia. Vastaus löytyy kyllä ketjusta.

Kiitos! Pitää alkaa kaivamaan kunhan olo vähän hellittää :wink:

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Ja olikos saatavilla näihin jotain lisävarustelistaa josta ilmenisi auton paketti?



Samaa kaipailisin itsekin. Myynti-ilmoituksessa luki Business, mutta kyllä tässä omassani on myös jokin Sport varustepaketti alumiinisista polkimista ja alumiinisesta vaihdekepin nupista päätellen..

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

_rico kirjoitti:
Gusse kirjoitti:
_rico kirjoitti:Onko muilla ollut "narinaa" kuljettajan istuimessa?
On ja kyselinkin asiasta tässä kesällä foorumilta ja korjaus vaatii ilmeisesti uusia osia. Vastaus löytyy kyllä ketjusta.

Kiitos! Pitää alkaa kaivamaan kunhan olo vähän hellittää :wink:

Korjaussarja on varaosanumeron perusteella tämä:

http://poistotori.fi/tuote/?id=88144

Pitää huomenna soittaa ja kysyä tekeekö tuolla mitään..

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^^ Myös tuota kyselin täältä ja vastaus löytyy ketjusta :)

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peksu »

jkk kirjoitti: E: ja toinen kyssäri, kuinka helposti tuon bosen subbarin pitäisi näkyä jos sellainen on ? Omassa on takaruuman maton alla joku styroksinen boksi jota ei saa auki ja sen vieressä kompressori. Ei vararengasta.
Se styroksi on vain täyttämässä tyhjää tilaa, että kompressori ja paikkapullo ei pyöri ympäriinsä...
Itse viime vuoden Italian-reissun ajaksi jätin styroksin kotiin ja laitoin tilalle sammuttimen, ensiapulaukun ja kolme retkituolia eli siellä on hyvää lisätavaratilaa tarvittaessa ja vielä piilossa maton alla.

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

jkk kirjoitti:Osaakos joku sanoa, miten vasemman viiksen "p" toiminto pitäisi saada toimimaan ja onko kyseessä parkkitutka?

E: ja toinen kyssäri, kuinka helposti tuon bosen subbarin pitäisi näkyä jos sellainen on ? Omassa on takaruuman maton alla joku styroksinen boksi jota ei saa auki ja sen vieressä kompressori. Ei vararengasta.

Ja olikos saatavilla näihin jotain lisävarustelistaa josta ilmenisi auton paketti?
Vasemman viiksen "P" on pysäköintivalot, ohjekirja sivu 74:
PYSÄKÖINTIVALOT
Nämä valot voidaan kytkeä päälle vain virta-avaimen ollessa STOP-asennossa
tai pois virtalukosta kääntämällä valitsin A (kuva 40)
ensin asentoon O ja sitten asentoon 2 (valot päällä).

Bose olemassaolo tai olemattomuus näkyy alakaiutinritilöistä, jos on Bose niin ritilässä on Bose-merkki.

Lisävarusteet selviää vanhasta hinnastosta.
Liitteet
Alfa_Romeo_Giulietta_hinnasto_291010.pdf
(232.99 KiB) Tiedosto ladattu 98 kertaa

jhammer
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Touko 2016, 18:22
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -12

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jhammer »

Autona Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT vm. 2012. Ostin auton tänä vuonna huhtikuussa. Ostohetkestä saakka auto on työntänyt bensanhajua sisälle tyhjäkäynnillä silloin kun ilmastointi on päällä sekä kylmällä säällä auto on nykinyt alkumetrit liikkellelähdöissä. Ennen kuin sain auton, niin myyjäliike vaihtoi autoon sytytyspuolat 1 ja 4. Tänään käytin myyjäliikkeellä vikakoodinlukijassa ja ei löytynyt muuta kuin ohjelmistopäivitys, jota heillä ei voida tehdä, koska ei ole Fiatia huoltava liike. Sanoivat kuitenkin puhdistaneensa imuventtiilistä öljytöhnää pois. Bensanhajua työnsi kuitenkin edelleen. On niin voimakas haju, että jää vaatteisiin ja olo on kuin mopopojalla. Onkoa hajua mikä autossa voisi olla vialla?

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Multiairin tekniikasta ei ole mitään käryä, mutta selittämättömien bensanhajujen lähdettä kannattais musta metsästää laajasti polttoaineen paineensäätimen ja polttoainejärjestelmään liittyvien letkujen ja (O-)tiivisteiden kunnosta.

Ja jos toi vika on ollut ostohetkellä autossa, niin takaisin vain myyjälle. Itse olen sen verran old skuul -autoharrastaja, että säännöllinen ja jatkuva bensahaju konttorissa ennustaa tulevaa moottoripaloa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Multiair haisee bensalle, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Minusta se haju on enemmänkin moottoriöljyä ja huohotinkäryä. Silloin kun huohotin on tukossa, niin se haju on pistävän voimakas ohjaamossa. Rupesi itseäkin kiinnostamaan asia sen verran, että näppäsin huohotinkotelon irti. Osin myös siksi, että kannen ja huohotinkotelon liitännästä oli hieman tihkunut öljyä kannen päälle. Voisiko huohotin olla tukossa myös kesällä?

Kun koteloa aikansa pyöritteli, niin sieltä alkoi tulemaan tuollaista ruskeaa mönjää.
Kuva

Sitähän sitten tuli ehkä joku vajaa 2dl, eli se mitä tuo kotelo on tilavuudeltaan.
Kuva

Vääntelin sen pyöreän korkin auki.
Kuva

Vaatii hieman puhdistusta ennen kasausta.
Kuva

IT-termein voisi sanoa, että konffasin itseni ulos. Auto on pihalla purettuna, eikä ole paineilmaa käytettävissä. Toivottavasti joku on vielä ajokunnossa, että pääsee käymään puhdistamassa tuon.

En ole tuota aikaisemmin purkanu, mutta nyt ei enää ihmetytä miksi se jäätyy talvella.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Pönttö putsattu ja kasattu paikoilleen. Ei ainakaan koeajossa haissu ja öljykorkista tutkittuna nyt on mukavasti alipainetta kampikammiossa. Tuossa kannen ja kotelon tiivistyksessä on insinöörillä käynyt pieni aivopieru. Kotelosta takaisin valuva öljy makaa tuon o-renkaan varassa ja näemmä se ei ole tiivis. Sotkee ikävästi tuon kannen ja saattaa valuttaa aikaa myöten enemmänkin öljyä tuplanreikään.

Kuva

Kuva

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Tarvii samainen operaatio suorittaa itsekin ennen talvea.
Samalla voisi irrotella multiar yksikön suodattimen ja käyttää pesukoneessa.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Osaako joku sano, että meneekö giuliettaan esimerkiksi kokonainen 16" rengassarja takakonttiin?

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^melkein. Renkaat mahtuu konttiin mutta luukku ei mene kiinni 8)

Tosin luukunkin saa kiinni, kun avaa takapenkin selkänojan lukituksen. Ei ole monesta sentistä kiinni. Tietty kolaritilanteessa vähän huonompi näin, joten pitemmälle matkalle kannattaa kehitellä vöistä turvaverkkoa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^okkeeei...eikä mene kiinni edes vaikka ottaisi sen hattuhyllyn pois?

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^hattuhyllyn joutunee uhraamaan joka tapauksessa. Ehkä luukun saisi kiinni, jos kaikki renkaat saisi sopimaan kyljelleen. 2 pinoon ja 2 kyljelleen pitäisi onnistua, mutta näistä pinotuista ylempi ei sovi taaksepäin kallistuvan selkänojan ja takaluukun väliin -> pitää laukaista selkänojan toisen puoliskon lukitus auki, jotta saadaan se uupuva sentti tai kaksi.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ihan niinkuin olisin 17" sarjan sinne mahduttanut...

Saatan tosin muistella Delta-aikoja.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

jhammer
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Touko 2016, 18:22
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -12

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jhammer »

Okei. Oikein kun ottaa tyyppiä, niin ehkä tuo haju on enemminkin pakokaasun hajua kuin suoranaisesti bensan. Pitänee tutkia onko koneessa joku kohta mistä se vuotaa. Meneekö Alfalla miten tuo takuu, jos on 2012 vuosimallin auto ja Alfan takuu on 3 vuotta / 100 000km? Minun autolla ajettu 52tkm.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Vuodet täynnä = takuu ei voimassa, vaikka et olisi ajanut metriäkään.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^jep, ja goodwilliä ei taida löytyä siinä missä esim vag konsernilla?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Kyllä minua tultiin vastaan, kun Lancian bensapumppu kosahti muutama kk takuun loppumisen jälkeen. Oli tosin Delta-Auto kyseessä silloin.

(Eikä se VAG:llakaan ihan helposti aina suju. Työkaverin A4:n öljynkulutusongelmaa (niistä tietyn ikäisistä 2.0T-koneista kannattaa ihan oikeasti pysyä aika etäällä) hierottiin kauan ja tonnien remppaa ehdoteltiin. Osti sitten BMW:n tilalle ja pisti vahingon kiertämään.)
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^okei, no tietenkin onhan myös tuo virhevastuu mikä pätee tiettyihin tapauksiin takuun loppumisenkin jälkeen.

Vähän meni ot:eeks vagin osalta mutta tuttu osti käytetyn, muutaman vuoden ikäisen a3 Audin ja siinä oli juurikin tuo öljynkulutusongelma. Aika sitä käänneltiin ja väänneltiin että paljonko se syö oikeasti...lopputulos oli vaan se, ettei sitä kulutusta millään metodilla saatu näyttää nätimmältä, niin siihen.tehtiin sitten koneremppa, männänrenkaat tjsp. Kuulemma joku tyyppivika minkä johdosta homma meni myyjäliikkeen sijaan maahantuojan/valmistajan piikkiin.

jhammer
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Touko 2016, 18:22
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -12

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jhammer »

Tänään ehdin hiukan kurkkia tuota hajuongelmaa. Ensimmäisenä bongasin tällaisen vuodon:
Kuva
Kuva
Kuva


Turboko se vuotaa?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

jhammer kirjoitti:Ostohetkestä saakka auto on työntänyt bensanhajua sisälle
jhammer kirjoitti:Ennen kuin sain auton, niin myyjäliike vaihtoi autoon sytytyspuolat 1 ja 4.
jhammer kirjoitti:Sanoivat kuitenkin puhdistaneensa imuventtiilistä öljytöhnää pois. On niin voimakas haju, että jää vaatteisiin ja olo on kuin mopopojalla.
Väittäisin, että sinulla on turbo paskana. Jos oireiden perusteella mutuillaan, niin turbo vuotaa öljyä välijäähdyttimeen, mistä se päätyy imusarjaan ja sieltä edelleen imuventtiileihin. Auto polttaa öljyn ja siksi se haisee mopolle. Poltettava öljy kuormittaa tulppia ja puolia, joista kaksi on vaihdettu joko aiheesta tai kokeeksi kun on todettu tulppien menevän huonoon kuntoon noissa sylintereissä.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^voisikos olla mahdollista että koneessa on liikaa öljyä, ja ylimääräinen puskee huohotuksen kautta imusarjaan ja sieltä palotilaan aiheuttaen hajua?

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Ei ole tarvinnut konepeltiä Giuliettassa aukoa kuin pissapojan juottamista varten. Nyt kuitenkin vilkaisin vähän tarkemmin. Imuilman tuloputken alla on säiliö, ilmeisesti liittyy TCT:hen?
En vielä ehtinyt ohjekirjaa selata, mutta säiliön nestepinnan taso kummastuttaa. Ajon jälkeen reilusti alle MIN-merkin ja hetken kuluttua moottorin pysäytyksen jälkeen pinta nousee MIN-merkin tasolle.

Syytä huoleen tai nesteen lisäykseen? Täyttökorkki on näppärästi imuilman tuloputken alla eikä nesteen lisäys onnistu ilman imuputken irroitusta?
Onko muilla ollut vastaavan kanssa ongelmaa?

Lievää nykimistä esiintyy kylmällä koneella ajoon lähtiessä parin minuutin ajan. Normaalia?

Auto huollettu merkkihuollossa puoli vuotta sitten ja ajettu tämän jälkeen muutama tuhat km. Olisiko huollossa unohtunut tarkistaa/lisätä nestettä siihen säiliöön?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

AlfaTom kirjoitti:
Lievää nykimistä esiintyy kylmällä koneella ajoon lähtiessä parin minuutin ajan. Normaalia?
Tuota samaa nykimistä kylmänä on nyt alkanut esiintyä kun lämpötila painuu alle kymmenen.
Ei kait se mitään toimenpiteitä aiheuta, jos ei tuosta pahene.


Sent from my iPhone using Tapatalk

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Pieni nykiminen ja kummallinen vaste kaasupolkimeen heti startin jälkeen tuli tutuksi jo T-Jetin kanssa ja MA:ssa nämä ominaisuudet on saatu kehitettyä entistä selväpiirteisemmiksi. Voimakkain ilmiö on 0..+5 °C haarukassa, pakkasilla taas helpottaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

AlfaTom kirjoitti:Ei ole tarvinnut konepeltiä Giuliettassa aukoa kuin pissapojan juottamista varten. Nyt kuitenkin vilkaisin vähän tarkemmin. Imuilman tuloputken alla on säiliö, ilmeisesti liittyy TCT:hen?
En vielä ehtinyt ohjekirjaa selata, mutta säiliön nestepinnan taso kummastuttaa. Ajon jälkeen reilusti alle MIN-merkin ja hetken kuluttua moottorin pysäytyksen jälkeen pinta nousee MIN-merkin tasolle.

Syytä huoleen tai nesteen lisäykseen? Täyttökorkki on näppärästi imuilman tuloputken alla eikä nesteen lisäys onnistu ilman imuputken irroitusta?
Onko muilla ollut vastaavan kanssa ongelmaa?

Lievää nykimistä esiintyy kylmällä koneella ajoon lähtiessä parin minuutin ajan. Normaalia?

Auto huollettu merkkihuollossa puoli vuotta sitten ja ajettu tämän jälkeen muutama tuhat km. Olisiko huollossa unohtunut tarkistaa/lisätä nestettä siihen säiliöön?
TCT:n nestesäiliö tosiaan kyseessä ja ei ole syytä huoleen tasosta. Sen taso on maksimissa vasta sitten, kun varaaja on ajettu testerillä tyhjäksi. Eli "kierrossa" oleva ajetaan takaisin säiliöönsä.

Pieni nypytys tuntuu tosiaan olevan enemmänkin ominaisuus kuin vika ko. moottorille.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Kiitos vastauksista. Olen ollut suht tyytyväinen Giuliettaan eikä MiTokaan jättänyt huonoa muistoa.
Tuo huohottimen mahdollinen öljyisyys pitää vielä tutkia ennen talvea.

Tänään pääsee näkemään Giulian livenä. Jännittää, että minkä vaikutelman se jättää, vaikka ajamaan ei pääsekään vielä. Nykyisessä autonkäyttötarpeessani Giulietta täyttää erinomaisesti paikkansa eikä sedanille oikein löydy järkiperusteita.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tuon Giuliettan moottorin tietokoneohjelmoinnin ongelma on:" turboahdin ei tee tarpeeksi painetta korkeilla kierroksilla. Se on osittain ohjelmallinen "vika" mutta osittain myös mekaaninen. Siihen pitää tehdä hukkaportin painekellon säätö".
Siihen löytyy konstit kuulemma, mutta pitää olla riittävän viileä kone, että ei näpit pala operoidessa. Koneen jäähtyminen ajon jälkeen tuo tiettyä haastetta kulun kanssa. Menee lähes koko päivä ja saatava kyydit jotenkin.

Auto Milanosta olen odottanut jo yli kuukauden tuota heidän boxiaan! Piti kestää 1-2vk.
Ehkä saan jommankumman ratkaisun, kai... :roll:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

aaiitee kirjoitti:Tuon Giuliettan moottorin tietokoneohjelmoinnin ongelma on:" turboahdin ei tee tarpeeksi painetta korkeilla kierroksilla. Se on osittain ohjelmallinen "vika" mutta osittain myös mekaaninen. Siihen pitää tehdä hukkaportin painekellon säätö"
Tekisi mieli väittää, ettei siellä ole ainakaan hukkaporttia. Veikkaus sähköiselle, solenoidilla ohjatulle siipien säädölle, joten liekö perinteistä painekelloakaan. Joku korjaa, jos hakusessa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ tekisi mieli väittää, että johtosiipiä löytyy vain tupaöljyllä kulkevista vehkeistä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Noni, nyt joku saa sitten vahvistaa :lol: . Jollain sitä painetta pitää säätää bensakoneessakin, enkä dumppiin ihan heti osaa uskoa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kuva

Kyllä tuossa ahtimessa näemmä painekello on kyljessä. Heti ei tule mieleen muuta tarkoitusta kuin siipien säätö mieleen. Solenoidiarvaus oli sontaa :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin