147 mallien erot (oli 147 1.6 vs 147 1.6)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

147 mallien erot (oli 147 1.6 vs 147 1.6)

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Mistä johtuu 147:ssa kaksi eri tehovaihtoehtoa 1.6 litraisessa moottorissa? Onko moottoreissa fyysistäkin eroa vai onko kyseessä jokin ulkomaiden vakuutus- tai veroluokka kikkailu moottorinohjauksen keinoin?
Viimeksi muokannut BSTR, 08 Huhti 2005, 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mielestäni se on ainoastaan softalla tehty tehon lisäys (tai vähennys). Mutta tämä on puhtaasti "mutu" - tietoa. Autoja ajaneet ovat sanoneet eron olevan suurempi, kuin ton 15hp luulisi aikaan saavan.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ihan kuin olisin jossai forumilla bongannut, että 105 heppasessa ei ole
ajoituksen muunninta ja 120 heppaisessa tämä on.

(Tosi mutu, tästä älkää ristiinnaulitko, vaikka menisi pieleen :-D )
VMP

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu kyllä siitä mopoversiosta taitaapi se ajoituksenmuunnin uupua..näin muistelisin itsekkin jostain lukeneeni..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Mikähän jottei 1.8 ole löytänyt tietään sinne nokalle? :shock:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Itselläni ei ole faktatietoa koneiden fyysisistä eroista, mutta eiköhän nuo kaksi versiota ole tehty keskieuroopan vero / vakuutusrajojen takia. Samasta syystähän aikanaan oli 1.8 litraisesta volkkarista 75 hv versio.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ja miksei siihen ole tarjottu kakspuolikasta? 2.0:n ja GTA:n välissä on aika iso kuilu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tai miksei JTS-konetta saa 147:n tai 166:n keulalle?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hukkaavat ehkä varastoon tehdyt Sparkit niiden avulla?
- Epäkelpokeräilijä -

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

KJS kirjoitti:Itselläni ei ole faktatietoa koneiden fyysisistä eroista, mutta eiköhän nuo kaksi versiota ole tehty keskieuroopan vero / vakuutusrajojen takia. Samasta syystähän aikanaan oli 1.8 litraisesta volkkarista 75 hv versio.
ei vaan 1,6 105hv on aloitusmalli, joka puuttuu joiltakin markkinoilta, se tavallaan korvasi 146:ssa kaytetyn 1,4:n

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ja miksei siihen ole tarjottu kakspuolikasta? 2.0:n ja GTA:n välissä on aika iso kuilu.
volyymit eivat olisi riittaneet tekemaan investointia kannattavaksi...
sitapaitsi 147 GTA faceliftia ei tule, bmw-Kalpfellin ensimmaisia leikkauksia

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Hukkaavat ehkä varastoon tehdyt Sparkit niiden avulla?
nimenomaan.
ja syksylla tulevat jo 159:ssa esitellyt uuden sukupolven moottorit

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Jatketaan samaan ketjuun:

Osaatteko sanoa onko 147 1.6 TS:ssä ja 147 2.0 TS:ssä muita mekaanisia eroja (esim. jarrut) kuin moottori ja vaihteiston välitykset?

----------
EDIT: varaosa-cd:tä aikani selailtuani törmäsin moottorin ja vaihteiston lisäksi eroihin laturissa, ohjaustehostimessa ja luonnollisesti ECUssa (mikä ei sinänsä ole mekaaninen osa - mielenkiintoista että sama ECU näyttää olevan sekä 105 että 120 hepan 1.6:ssa).
Jarrutkin näyttivät olevan periaatteessa samat, jos vain 1.6:n on ostettu alunperin aluvanteilla!?! Onkohan todellakin malleissa, jotka tulevat levypyörillä tehtaalta, eri satulat edessä...
----------

Entäs, onko uudessa 147 faceliftissä muuta eroa entiseen kuin lokasuojat, konepelti, valot, puskurit?

Bensan hinta on niin korkealla että pitäisi puolittaa tuo iskutilavuus 3.2 litrasta 1.6 litraan ;) Ei vaan...
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
vvr
Viestit: 19
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 16:09
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vvr »

BSTR kirjoitti:Entäs, onko uudessa 147 faceliftissä muuta eroa entiseen kuin lokasuojat, konepelti, valot, puskurit?


Joo Mulla on ollut ajossa tuollainen uusi 147 2.0 TS 3D, noin kaksi viikkoa. vastaukseksi kysymykseen = ulkonaisesti auto on livenä nähtynä melko erilainen kuin tuo vanha. Sisällä on mittaristo hiukan erilainen kuin vanhassa ja verhoilu materiaali on uutta alfatex kangasta jota eräs ystäväni luuli mokaksi, itse sanoisin alfatex:in olevan aika lähellä alcantaraa. Itselläni on autossa kiinni alfan uudet 17` tuumaiset supertsportive design vanteet. On ihan laadukkaan tuntuinen peli, musta ulkoa ja beige sisältä.
Lisävarusteena löytyy Bosen hifi paketti ja vakionopeuden säädin jo edellämainittujen 17 tuumaisten lisäksi. Vanha autoni oli 156 2.5 v6 ja tämä uusi 147 tuntuu paljon sporttisemmalta kuin 156:n ainoa mitä olen jäänyt kaipaamaan on kuutoskoneen ääniraita, mutta ei tämä uusi TS:kään huonolta kuulosta.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

BSTR kirjoitti:Bensan hinta on niin korkealla että pitäisi puolittaa tuo iskutilavuus 3.2 litrasta 1.6 litraan
HAH! Johan vitsin murjasit :-D

Vastaa Viestiin