Puleerausketju.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
michelin
Viestit: 247
Liittynyt: 20 Tammi 2016, 20:06
Car(s): Mondeo 1.8 TDCi -09
Ex 147 1.6 TS -04

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja michelin »

Tokmannin valikoimat sitten ilmeisesti vähän vaihtelevat paikkakunnittain, Turusta löytyi sieltä, Prismasta tai Cittarista en löytänyt. Pesuaineosastoilta kannattaa tosiaan etsiä koska semmoiseksi tuo luokitellaan.

Tässä 130 tkm rullatun 147:n ratti, ennen ja jälkeen. Putsasin vielä kerran kuvan ottamisen perään muttei enää juurikaan parantunut, ehkä hieman lähti vielä kiiltoa pois.

Kuva Kuva
Viimeksi muokannut michelin, 26 Heinä 2016, 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Rätti puhtaaksi vaikka eihän toi likaiseksi ollut päässytkään. Autoglymin aineilla http://www.autoglym.com/products/produc ... mplete-kit on kyllä pysynyt uskomattoman hyvänä, on värinsäkkin pitänyt. Kun laittaa hoitoaineen niin tarvi kun vedellä ja mikrokintaalla pyyhkästä normi autonpesun yhteydessä. Voi toki olla parempiakin aineita kun en ole muita kokeillut :oops:
Liitteet
rätin pesua.jpg
(208.87 KiB) Tiedosto ladattu 7698 kertaa

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

^Offtopikkina heitän ilmaan kysymyksen, onko väliä pitääkö talvisäilytyksen aikana kattoa auki vai kiinni? Avo tulee talvehtimaan kylmässä harkkotiilihallissa.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Kiinni ne kannattaa pitää, kangas voi kutistua ja revetä ylös nostettaessa jos pitkään on ollut alhaalla. Toiset pitää lukot auki pitkien seisontajaksojen aikana. Mä olen pitänyt lukot kiinni mutta käyttänyt kattoa alhaalla muutaman kerran talven aikana ja on pinkeenä pysyny. Jos tuntuu että katossa on "löysää" eli olisi kangas venähtänyt niin voi lukot auki säilyttäminen korjata tilannetta.

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Muutamia autoja vahannu ja vähä myllyäki kokeilleena kysyisin että minkälaista kiillotus ainetta suosittelette alfan maalipintaan? Ja perus hämähäkki seitit löytyy.. olisi tatkotus saada vähämmäkksi.. en oo perfektionisti mutta jos edes vähän. Linkkejä yms voi laittaa... niin ja ei oo koko omaisuutta tarkotus tuhlata :) löytyy rälläkkämallin mylly valmiiksi
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Jotta ei taidot pääse ruostumaan niin kävin loman aikana palauttamassa kiiltoa yhteen 75 TS:ään. Hieno peli, jonka alusta on päivitetty sellaiseen setuppiin, että ahvenistolla saattaa pikkubussoilla tulla kiire.

Kuva

Tuo olisi myynnissäkin. Tämä ei siis ole minun entinen yksilö.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Viallinen url.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kokeillaas näin. Jostain syystä en saa pelaamaan Googlen jakamisasetuksia.
Liitteet
20160727_161432.jpg
(200.62 KiB) Tiedosto ladattu 7264 kertaa
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Vähän pitäis ehkä kiinnittää huomiota tähän muovipuskurin ja metallikuoren välille revenneeseen sävyeroon. Värinä kaupasta ostettaessa Rosso Giulietta. Nyt ehkä jotain muuta.
Liitteet
20160812_203907.jpg
(74.08 KiB) Tiedosto ladattu 7130 kertaa

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Onko näissä Alfoissa käytetty jotain ekstrahaalistuvaa punaista väriä, vai miksi nämä tuntuu niin kovin herkästi väriään vaihtamaan? Tuossaki seisoo pari vanhaa punaista Astraa, eikä niissä tuollaista sävyeroa ole vielä lähes 300tkm ajettuinakaan.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Maali voi näyttää erilaiselta muovi ja metalli pinnalla, en tiedä miks, mutta monesti nähty... Eikä alfan maalaukset nyt muutenkaan mitään huippulaatua ole olleet...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Shuttle kirjoitti:Onko näissä Alfoissa käytetty jotain ekstrahaalistuvaa punaista väriä, vai miksi nämä tuntuu niin kovin herkästi väriään vaihtamaan? Tuossaki seisoo pari vanhaa punaista Astraa, eikä niissä tuollaista sävyeroa ole vielä lähes 300tkm ajettuinakaan.
opelit nyt on niin kovia happanemaan olleet perinteisesti (riippuu toki mitä tuolla "vanhalla astralla" tarkoitat) että alkuperäistä punaista tuskin on enää tallella...

meilläpäin ainakin opelit(kin) on punaisena laidastaan tätä luokkaa:

Kuva

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Osittain ei liity Alfaan, mutta millä saa pien pois? Ajettiin ilmeisesti just jyrsittyä öljysoraa jokunen kilometri ja nyt on Alfan pyöräkotelot ja kyljet pietty huolella, mutta se hankalampi on asuntovaunun keula. Etukotelo ja koko seinä, etuikkuna täynnä pikinokareita. Vaunussa kun ei saisi käyttää liuottimia eikä painepesuria. Painepesurilla kylläkin jo yritin tuota etukoteloa joka on jotain ABS muovin tapaista ainetta. Ehdotuksia?
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^kokeiles sellasta kuin solmaster as40, luonnonöljypohjainen "bioliuotin" joka on tarkoitettu ajoneuvojen, teollisuuskoneiden yms puhdistukseen ja kyljessä ainakin on asuntovaunun kuva... Saa ihan tavan Prismasta ja litran pullosta saa laimennettua monta litraa uutta ainetta.

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Motox hiilivetypohjaisella liukkarilla tai pienpoisto aineella, ei oikeastaan muulla. As40 ei tehoa pikeen, muuten kyllä hyvää ainetta.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

jyrkip kirjoitti:Osittain ei liity Alfaan, mutta millä saa pien pois? Ajettiin ilmeisesti just jyrsittyä öljysoraa jokunen kilometri ja nyt on Alfan pyöräkotelot ja kyljet pietty huolella, mutta se hankalampi on asuntovaunun keula. Etukotelo ja koko seinä, etuikkuna täynnä pikinokareita. Vaunussa kun ei saisi käyttää liuottimia eikä painepesuria. Painepesurilla kylläkin jo yritin tuota etukoteloa joka on jotain ABS muovin tapaista ainetta. Ehdotuksia?
Pienpoistoainetta. http://www.autonhoitokauppa.fi/pienpoistoaineet esim. tuolla läjä esimerkkejä. Itse käytän ValetPron Citrus Tar&Glue removeria ja CarPron tuotteita, TriX on kivaa kun saa suhailtua pien- ja raudanpoiston yhdellä kertaa. Toki hyllystä löytyy Bilteman kylmärasvanpoistoainekin, joka on yksi edullinen vaihtoehto pienpoistoon. Sitten jos ei just niin nappaa "hifistellä", niin kyllähän se mineraalitärpätilläkin irtoaa. Vaunuun kokeilisin johonkin pienelle alueelle pesun jälkeen kosten mikrokuituliinan kanssa pienpoistoainetta, en tiedä mitä esim. tuollaiset sitruspohjaiset tuotteet sitten saavat moiselle mahdollisesti aikaan. En halua mainostaa mutta kehun kun on taas paikka kehua, niin tuo autonhoitokaupan pitäjä on aika osaava kaveri vastaamaan tuohonkin asiaan.
Viimeksi muokannut Streider, 14 Elo 2016, 23:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Sakkeus kirjoitti:Muutamia autoja vahannu ja vähä myllyäki kokeilleena kysyisin että minkälaista kiillotus ainetta suosittelette alfan maalipintaan? Ja perus hämähäkki seitit löytyy.. olisi tatkotus saada vähämmäkksi.. en oo perfektionisti mutta jos edes vähän. Linkkejä yms voi laittaa... niin ja ei oo koko omaisuutta tarkotus tuhlata :) löytyy rälläkkämallin mylly valmiiksi
Moi! Itse olen aika onnistuneesti myllyttänyt kaksi Alfaa (tumman sininen ja musta) tällaisella aineella... myös prätkän tankin sekä muovikatteet oon käsitellyt useamminkin... ajattelin juurikin niin, että jos niitä hämyhäkin seittejä saisi edes vähän pois, mutta lopputulos oli jopa ekaa kertaa myllyttäneen mielestä enemmän kuin hyvä :-D
http://www.presco-shop.fi/#!product/prd ... -creme-1-q
Auto luonnollisesti koneella. Ei mikään ammattimyllyttäjien käyttämä aine, mutta enpähän ole saanut myös maalipintaakaan puhki 8)
Päälle luonnollisesti vielä jokin hyvä vaha! Ja se on sitten omavalintakysymys, koska joku vannoo Colliniten nimeen kun taas itse olen vuosikaudet hieronut tätä:
http://www.presco-shop.fi/#!product/prd ... C3%A4-vaha
Aineet olen hankkinut niinkin eksoottisesta kaupasta kuin RTV.

Ja tuskin enää koskaan olen viemässäkään autojani millekään "ammattilaiselle"...
Kiitos Riihimäen Tehtaankadun myllyttäjäspesialistin :x
Ei saatanan hampuusi suostunut myllyttämään mun 15 v. vanhaa 166:sta! Oli kuulemma niin vanha ja paha tumma metalliväri niin ei edes halunnut työn alle.
PERKELE! Äijä tekee ammatikseen ja kauppa käy! Helppohan se on uusien autojen pintaan levittää kovavaha ja laskuttaa siitä +250€

Ps. Kunhan nykyiset vahat loppuu niin kyllä sitä Colliniteakin täytyy varmasti seuraavaksi kokeilla kun kerran kaikki sitä niin kehuvat :-D
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:Onko näissä Alfoissa käytetty jotain ekstrahaalistuvaa punaista väriä, vai miksi nämä tuntuu niin kovin herkästi väriään vaihtamaan? Tuossaki seisoo pari vanhaa punaista Astraa, eikä niissä tuollaista sävyeroa ole vielä lähes 300tkm ajettuinakaan.
opelit nyt on niin kovia happanemaan olleet perinteisesti (riippuu toki mitä tuolla "vanhalla astralla" tarkoitat) että alkuperäistä punaista tuskin on enää tallella...

meilläpäin ainakin opelit(kin) on punaisena laidastaan tätä luokkaa:

Kuva
Mä tarkoitin tota F-Astraa(?). Se mikä tuli C Vectran kanssa samaan aikaan. Ne näyttää olevan järjestään hyvämaalisia, muuhun en niistä sit otakaan kantaa.

Avatar
Wessie
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Wessie »

Onko ihmiset ehostaneet turvavöiden avausnamiskoja jotenkin?
Itsellä molemmissa GTV:issä pahasti haalistuneet tuo punaiset kilkkeet ja aina harmittaa vöitä kiinni laittaessa...
Liitteet
Seatbelt.jpg
(99.09 KiB) Tiedosto ladattu 6784 kertaa
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^ Muovin pinta on hapettunut, eikä siihen auta mikään muu kuin hapettuneen pinnan poisto, jos haluaa ne kirkkaan punaiseksi.... Valitettavasti tuo matsku hapettuu niin syvälle (omien kokemuksien mukaan), ettei siitä enää saa hyvää.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja JMC »

Joku täälä foorumilla oli nuo 916:sta ehostanut, muistan projektiketjusta lukeneeni. Kun vaan muistaisi kuka :)

E: tuossahan se onkin
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... &start=400

Avatar
Wessie
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Wessie »

Ilmeisesti tuossa kojootin blogissa on jonkinlainen hiova kiillotus tehty; kokeiltu "vanhaa kikkaa". Kyllähän nuo vaikka kynnellä rapsuttamallakin paranee ihan silmissä, mutta mietin että jos olisi ollut joku Paras Tapa(tm) tähän niin voisi säästyä aikaa ja vaivaa.
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^paras lienee hommata uudet lukot? Mutta jotain siltä väliltä voisi olla vaikka jonkun tyyppinen käsinmaalaus esim pienoismalli vehkeillä brushilla tai kynäruiskulla?

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Tosiaan kojootti voisi kertoa mikä tuo "vanha kikka" oikein on. Haloo kojootti, kuuluuko? Kuuntelen.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Onko tämä "vanha kikka" kuumailmapuhallin?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tuo kojootin nappula ei kyllä ole vielä pahassa kunnossa, toisin kuin tuo yllä oleva esimerkkitapaus.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Pitihän se rouvan uusi 159 vihkiä meidän taloudelle tyypillisin menoin, päivähän tuohon upposi mutta kehtaahan tuota yhdeksänvuotiasta punaista koppaa nyt katsella :)

Kuva

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^Tervetuloa takaisin vain tiekelpoisiin malleihin. :wink:

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

hjpp kirjoitti:^Tervetuloa takaisin vain tiekelpoisiin malleihin. :wink:
Kiitos! Opetin vaimoa jo nostamaan lapaa kun kylillä tulee toinen punainen vastaan ;)
Jos joku ostaisi vielä tuon meikän karkeakumisen pois niin voisi harkita itsellekin jotain harrastusalfaa.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Portti »

Onkos arvon puleeraajilla vinkkejä siihen, millä keinoin parhaiten/vaivattomimmin saa auton keulasta hyönteiset pois pesun yhteydessä? Pirun sitkeässä ovat.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

BH:n Auto Foamilla lähtee ainakin nuo moottoritiellä liiskaantuneet hyvin pois

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Eka kokeilu aiheesta auton myllytys koneella. Saatan kokeilla toistekin (eli hyvinkin kelvollinen tuli), auto kuitenkin jo 9v vanha ja maalipinta on nyt käsittelyn jälkeen lähes priima :-D

159 3.2 V6 24v JTS SW '07
Liitteet
20161003_175347.jpg
(198.63 KiB) Tiedosto ladattu 6268 kertaa

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Noin tuli pestyä ja vahailtua alfa mahdollisesti viimeisen kerran.

Ainaki kiiltää.
Noni

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Luistaa sit paalauskoneessa paremminko?

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

:lol: :lol: Toivotaan ettei sinne mene.
Noni

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Näin jouluna on kiva pestä autoa.

Ostinpa sitten ihan testiksi pari purkkia scholl concept aineita motonetistä. Vannepuhdistusaine ja "shampol" pesuaine.

Tämä senkin jälkeen kun olin syksyllä ostanut 2-in-1 (tms) vahan... Joka ei näytä tekevän n. kk jälkeen enää yhtään mitään.

Vittu mitä kuraa nämä aineet.

Vannepesu toimi mutta ei ole mitään erikoista.

Pesuaine on enemmän huolissaan polymeerikalvon jättämisestä ja kuivausajan lyhentämisestä kuin itse pesusta. Nyt siellä on kaikki paska polymerikalvon alla. Vittu.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^jep, ja samaan hintaan ellei joissain tapauksissa jopa edullisemmin saa ihan oikeita aineita noiden marketti aineiden sijaan. Itsellä odottaa seuraavaan pesukertaan testattavaksi Chemical Guys :in wash and gloss.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

jkk kirjoitti:^jep, ja samaan hintaan ellei joissain tapauksissa jopa edullisemmin saa ihan oikeita aineita noiden marketti aineiden sijaan. Itsellä odottaa seuraavaan pesukertaan testattavaksi Chemical Guys :in wash and gloss.
Juu, mutta on kiva testailla eri tuotteita välillä... Niin ei sitten ole pelkkää mututuntumaa eri aineista.

Tuo shampol tosiaan jätti sellaisen vahamaisen kalvon pinnalle joka hylki vettä. Se lähti kuitenkin pineline painepesuaineella pois ihan huuhtelemalla. HUH. Ei viitsi jättää jotain ihme kalvoja alle kun on tarkoitus vahata.

Shampol siirtyy alahyllylle, josta sillä sitten pestään seuraavaksi peräkärryn kuomua :)

Huomena Colliniteä pintaan.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

jkk kirjoitti:^jep, ja samaan hintaan ellei joissain tapauksissa jopa edullisemmin saa ihan oikeita aineita noiden marketti aineiden sijaan. Itsellä odottaa seuraavaan pesukertaan testattavaksi Chemical Guys :in wash and gloss.
Ihan okei litkua hyvillä pohjilla olevaan pintaan, mutta on jäänyt itsellä aikalailla vaille käyttö ja hyllyyn lojumaan. Kesäpesuissa tulee vielä käytettyä joskus muiden autoihin, tulee vähän sitä glossiakin siinä samalla. Empiirisen tutkimuksen myötä top 5 ja eniten käytössä olevat pesuaineet tällä hetkellä: Bouncer's Slick Mick, Dodo Juicen Supernatural ja Born To Be Mild, Bilt Hamber Auto-Wash, Chemical Guys Mr.Pink. Erityisesti Dodon kamat ja Bouncer's on kyllä ihania, oikein liukkaita eikä jätä mitään pintaan, ei toki nuo muutkaan. BH Auto-wash on mahtavaa kamaa, mutta niin kliinisen hyvää, että pitää noilla vaahtoavammilla ja mukavasti tuoksuvilla sen takia pestä :) kuivausapuna tulee käytettyä Nanolexin Final Finishiä tai Bouncer's Done&Dustedia, jälkimmäiseen olen täysin rakastunut mitä olen pari kertaa velipojan Giulian pintaan sitä pesun jälkeen käyttänyt. Naurettavan hienoa kamaa.

Vannepesuaineiden kuningas on Bilt Hamberin Auto-Wheel, on se vaan tappavan tehokas tuote ja hyvä koostumus, ei valu niin herkästi. Samatan esipesussa BH autofoamin voittanutta ei ole, saa nähdä tuleeko ikinä.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^Sattuuko muuten olemaan tietoa millaista tuo autofoam on käytettävyydeltään pumppusuihkuttimella? Itsellä on esipesuaineena nyt valetpron snowfoam jota suihkin pumppusuihkuttimella. Tuo meston suihkutin on ainakin hemmetin tarkka seossuhteesta ja jos on vähänkin liian vahvaa niin melkein tuskaa levittää, kun ampuu nauhana vaahtoa...Ei mahdollisuutta lanceen :roll:

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

jkk kirjoitti:^Sattuuko muuten olemaan tietoa millaista tuo autofoam on käytettävyydeltään pumppusuihkuttimella? Itsellä on esipesuaineena nyt valetpron snowfoam jota suihkin pumppusuihkuttimella. Tuo meston suihkutin on ainakin hemmetin tarkka seossuhteesta ja jos on vähänkin liian vahvaa niin melkein tuskaa levittää, kun ampuu nauhana vaahtoa...Ei mahdollisuutta lanceen :roll:
Tulee joskus käytettyä tuollaisella http://www.motonet.fi/fi/tuote/808736/M ... -15-litraa, aika samantapainen, ei juuri kyseinen malli. Otin sieltä pari niitä vaahdotuskiekkoja (keltaisia niitä vaahtohässäköitä) välistä pois, niin sitten tulee komeesti läpi. Hyvin toimii, mutta lancen kanssa toki aina paras. Tulee myös käytettyä sellaisen Parkin paineruiskun kanssa, sen kanssa parempi sohia kuin tuon pikkufoamerin.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^kiitos vinkistä, täytyypä kokeilla ilman niitä vaahtomuovihässäkäköitä :)

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Täällä aktiivikäytössä:

Liuotin: Solmaster AS40 tai Würth Pineline (molemmat markettikamaa, helppoja valintoja siksi. Varmasti parempiakin, mutta saan täyspesussa vahat ym niillä lähtemään kunnon seoksella)

Esipesu: Autofoam. Valet Pro Snowfoam on hyvä korvike, mutta mua ärsytti valetissa se ylivaahdottaminen. Sai huuhdella autoa todella pitkän ajan että sen kaiken vaahdon sai lähtemään pois kun käytti "sopivaa" seosta. En lähde kiistelemään puhdistuksen tehoista, mutta voisin ehkä kuvitella että Valetti voisi olla parempi vaihtoehto noihin käsikäyttöisiin pulloihin tuon ominaisuuden takia. Ei kokemusta, koska itse lancettelen.

Vanteet: Bilberry. Jarrusatuloita myöten tulee aina vaan puhdasta ja käytän sitä Sini -valmistamalla painepumppupullolla 1:5 - 1:10 seoksella riippuen hieman mitä tehdään. 1:10 aktiivipesussa ja en ole vanteisiini koskenut millään fyysisellä esineellä vuoteen pesujen takia. Katsuri kun antoi hylyn takajarrusatuloistani (oli toisessa pala jumissa), ihmetteli et onpa omituista vaikka noin uudet jarrusatulat. Piti mua hulluna kun sanoin että ne on 14v vanhat alkuperäiset satulat, luuli varmaan että hinkkaan niitä jonkun hammasharjan kanssa. :mrgreen:

Shampoo: Chemical Guys Mr. Pink. Muutamat käyty läpi, mutta on tuo kyllä hyvää. Varsinkin jos on lance, niin sillä pintaan ja vähän pesuaineämpäriin niin on autonpesu kyllä aivan mahtavaa hommaa.

Vaha: Collinite. Se on vaan niin helppo, sekä riittoisa ja mun viime collinite on laitettu pintaan Heinäkuussa, edelleen kiiltelee niin kauniisti pesun jälkeen ja ei jää vedet makaamaan. Lähtee myös pois liuottimella kun se hetki tulee.

Kuivausapu: Tällä hetkellä mulla on kuivausapuna Gtechniq C2v3 Crystal Liquid ja taidan ostaa myös seuraavaksi sitä. Ostin vuosi sitten, vieläkin pullossa puolet jäljellä. Sitä levitetään niin älyttömän vähän 50/50 seoksella märkään pintaan ennen kuivausta, ettei se pääse oikein ainakaan mun käytössä kulumaan. Liikaa levitettynä auto on vaan laikukas (lähtee laikut kyllä seuraavassa pesussa pois). Pitää vahan hyvin elossa/liukkaana ja laseissa vesi virtaa mukavasti.

Täyspesuissa raudapoisto vaihtelee, olen tykännyt kokeilla eri tuotteita ja kyllä ne kaikki merkit tuntuu omalla tavallaan pelaavan. Auto Finesseen olen tykästynyt niiden pullojen sumuttimien takia. Pienpoistona edelleen Bilteman rasvan kylmänpoistoaine, koska sen hinta-/laatusuhdetta on mahdotonta voittaa.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Minä enää muista, kuka kehui, että Schollin joku pesun jäljiltä pintaan pyyhkäistävä pikavaha olis ihan ok tavaraa. Eikä paskaantuisi auto niin nopeasti uudestaan.
Uskaltaiskohan sellaista kokeilla, vai onkohan lopulta vaan enemmän riesaa :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Kokeile Gyeon WetCoat:ia. Nopea käyttää ja mainostavat pysyvän 3kk.
jkk kirjoitti:^Sattuuko muuten olemaan tietoa millaista tuo autofoam on käytettävyydeltään pumppusuihkuttimella? Itsellä on esipesuaineena nyt valetpron snowfoam jota suihkin pumppusuihkuttimella. Tuo meston suihkutin on ainakin hemmetin tarkka seossuhteesta ja jos on vähänkin liian vahvaa niin melkein tuskaa levittää, kun ampuu nauhana vaahtoa...Ei mahdollisuutta lanceen :roll:
Ihan toimivaa tavaraa manuaalivaahdottimellakin.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kiittää vihjeestä, mutta otin nyt tuota Schollia kokeeksi, kun sai omaan makuun riittävän helposti Motonetin hyllystä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

http://m.motonet.fi/fi/tuote/389478/Sch ... Wax-500-ml

Todetaan omalla pesulaiskan mittapuulla kelvolliseksi. Pesuhallin ilmankosteus hieman kiusasi, eikä näemmä olisi kannattanut lasille laittaa :oops: . Maalipinnalta vesi valui suoraan pois ja ajon aikaiset roiskeetkin jäi helmeilemään, kuin vahauksen jäljiltä, joten on sillä jokin vaikutus.

Ohjeesta en päässyt jyvälle, onko tarkoitettu märkään vai kuivattuun autoon suihkutettavaksi. Itse laitoin kuivaan ja olettaisin näin tarkoitetun, koska teho heikkeni, jos sai vettä märäksi jääneestä kohdasta.

Sitten himojynssäjille on omat aineensa :mrgreen:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

BH Autowash kans siitä tylsä, et sil 3dl purkil pesee auton semmottis 60-100 kertaa. Ja joha se maksaaki lähemmäs 17€. Ei jätä jäämiä, jote hyvä ennen suojausta.
Ei todellakaan fiilistelyshamppoo - muuten vaan toimiva.

Ääs40 ja pinelinelle korvaajaks BH surfex hd. Sil pesee kotonaki vaik lattiat ja muut pinnat. Toimii kans.

Wd40/crc vaihtoehtona BH ferrosol. Toi tuoksuu toffeiselta. Toimii ruostuneisiin pultteihin ja vaikka kierteytysnesteenä. Omien kokemusten perusteella purkin saa jopa käytettyä kivutta loppuun, vs crc mis ponnekaasut loppuu ennenaikojaan - varsinki niis +50% purkeissa.

Jos BH foamin voittanu löytyy, ni saa kertoa mulle.

Olen laiska ja köyhähkö, jote BH tuotteet sopii mulle.

Ja autoa ei tartte jynssätä/hinkata. Tuthaa sitä naarmuttaan...

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

jalittam kirjoitti:Ja autoa ei tartte jynssätä/hinkata. Tuthaa sitä naarmuttaan...
Tavan totta.

Minäkin olen kaikkea muuta kuin rikas ja aina jaksan ihmetellä "oh Bertone mmm Bella macchina *smak smak* Bellissima..*
Viikon suolaamisen ja muun sorasta seuraavan jälkeen otetaan ne emännältä jääneet paskaiset pesuvedet, nakataan ne sateessa sen rakkaan Italialaisen herkun niskaan ja hierotaan se pihalta löytyneellä jäkälällä (vaihtoehtoisesti jollai vielä pahemmalla, kuten pesusienellä) pintaan ja SÄÄMISKÄÄ perää (kyl sillo osattii, tääki papan peruja ja menny mikskää!) ni kelpaa taas katsella. :roll:

Itse olen ainakin niin köyhä et harmittaa todella paljon jos naarmuttaisin jotain joka on ollut itselleni kallista.

Talvella jaksan fyysisesti koskea sen ehkä kerran kuussa - kahdessa kintaalla autoon, muuten vain foamilla huuhtelua. Mukavan puhtaana se silti tuolla näyttää pysyvän, eikä suolaruoste muhi.
Viimeksi muokannut Shakal, 27 Joulu 2016, 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Shakal kirjoitti: Talvella jaksan fyysisesti koskea sen ehkä kerran kuussa - kahdessa kintaalla autoon, muuten vain foamilla huuhtelua. Mukavan puhtaana se silti tuolla näyttää pysyvän, eikä suolaruoste muhi.
Mitenkäs kuivaaminen jos huuhtelee pelkästään foamilla vai antaako vain olla?

Vastaa Viestiin