Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikäs osa tuosta kepistä puuttuu?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei omaan silmään mitään. Pussi vaan ei pysy tarvikenupin juuressa paikallaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
OK, kiitos. En tunnistanut tuota tarvikenupiksi. Tuo tekstikin näkyy valokuvassa paremmin, en ollut edes huomannut sitä. Ajattelin että joku kaulus on jäänyt välistä pois.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aidossa nupissa on pieni ura, johon pussi kiristyy ja pysyy paikallaan. Jos se ei ole kiinteästi osa itse nuppia, on se ainakin nupin vaihdon yhteydessä jäänyt pois. Enpä ole noin tarkkaan tutkinut, kuinka purkaantuu.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
morjes kaikille tasasesti! uus foorumilla ja ensimmäinen alffa tuli hankittua...
Autona siis 156 1.8ts -00 ja yllätyin todella positiivisesti (yli 40 autoa omistaneena) miten hyvä ajettava alffa on..
mutta sitten se tyhmä kysymys... öljypohja muistuttaa lähinnä naapurin maunon katiskaa ja oletan että paras tapa korjata on vaihtaa ehjä tilalle..
eli sopiiko muista malleista (2.0 jne) pohja tohon 1.8 kiuluun?
kohtuullisesti on remontti kokemusta kertyny mutta nyt on sellanen kapine mistä en kyllä tiedä omin avuin yhtään mitään
joku kahjo jotai ylimääräsiä tulppiaki laittanu.... varman varalla.
Autona siis 156 1.8ts -00 ja yllätyin todella positiivisesti (yli 40 autoa omistaneena) miten hyvä ajettava alffa on..
mutta sitten se tyhmä kysymys... öljypohja muistuttaa lähinnä naapurin maunon katiskaa ja oletan että paras tapa korjata on vaihtaa ehjä tilalle..
eli sopiiko muista malleista (2.0 jne) pohja tohon 1.8 kiuluun?
kohtuullisesti on remontti kokemusta kertyny mutta nyt on sellanen kapine mistä en kyllä tiedä omin avuin yhtään mitään
joku kahjo jotai ylimääräsiä tulppiaki laittanu.... varman varalla.
vi*uikshan se meni mutta yllättävän vähän!
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Stiletto kirjoitti:Eikös sisempikumi ole laipalla joten ei tuo käy...? Vai onko eripuolilla sit erilainen...muistaakseni on kylläkin laipallinen,,,mut muistihan mulla on erittäin lyhyttämallia.Garmund kirjoitti:Suojakumi muutaman euron, nivel toista sataa €, joten en ole niveltä tilaamassa
Kyllä V6:seenkin on saatavilla sisempää suojakumia, näköjään saa oikean löytämisessä arpoa kun eivät ole eperiin sitä laittaneet.
Tuo taitaa olla oikea koko
https://spareto.com/products/70-91-4296 ... driveshaft
Ainakaan vasen sisempi ei tuohon -99 vuotiseen ollut laipallinen. Eli normaali suojakumi ainakin sille puolelle käy. Tarvikkeet eivät tosin oikein istu, joten saisi olla oikean kokoinen
Suoraan vaan suoraa
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No mikäs liitin se tämä on?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin varmaan onkin
Tuohon on vaihdettu diskantit ja ovikaiuttimet ja johdotusta on muutettu.
Tuohon on vaihdettu diskantit ja ovikaiuttimet ja johdotusta on muutettu.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Koitin toistaiseksi turhaan etsiä 156:n egr:n kuvallista puhdistusohjetta, jonka luulen joskus jossain topicissa nähneeni.. onko kellään viisautta, mistä löytyisi?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos!
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaverin varttikutosesta molemmat etuparkit pimeänä. Polttimot ja sulakkeet katsottu. Missä vika?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Johdon saa poikki irrottaessa & siirtäessä muiden polttimoiden tieltä. Ai mistäkö tiedän . Eikä edes sieltä liittimen juuresta, vaan pidemmältä. Tuli muistaakseni jotenkin puolikkaiden piuhan mukana / jatkeena. Emmäenäämuista, mutta poikki oli silti...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Viimeksi muokannut marpet, 11 Elo 2016, 08:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu ja sen maakarvan saa helposti irti, jos ei tiedä mitä tekee. Noh, auto kävi tässä ja nyt parkit palaa. Toisella puolella polttimo oli saatu kantaansa huonosti eikä toista oltu edes vaihdettu. Nyt molemmat toimii. Tätä se on kun näitä halpiksia käytetään kaiken maalman Pärnäsen korjaamoilla
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tervetuloa!lahukka kirjoitti:morjes kaikille tasasesti! uus foorumilla ja ensimmäinen alffa tuli hankittua...
...sopiiko muista malleista (2.0 jne) pohja tohon 1.8 kiuluun?
Jotain eroa noissa öljypannuissa oli, mut ei tällä hetkellä pysty muistamaan tarkasti mitä. Eli ainakaan pari litraisesta ei sovi pannu tohon 1,8 litraseen.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22 Elo 2015, 21:00
- Car(s): 156 v6 -04. Ex. 156 v6 -99
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Airpäkin valo palanut talvesta asti ja tänään kävin korjaamolla lukemassa koodeja... 3 vikaa saivat kuitattua mutta yksi jäi joten valo palaa edelleen. Kuulemma hanskalokeron päällä oleva pägi...Onko kellään kokemuksia samasta ja mistä vois vikaa tutkia? Meinasin jjos päiväksi ottas akun kengät irti.. Lauantaina meinasin käydä vikalistan hakemassa... Etupäässä ainakin kolisee..
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistä kannattaa tilata uusi pohjapanssari? Nykyinen alkaa olemaan heikossa kunnossa.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
http://alvadi.ee/ Tuli juuri itse tuolta tilattua kun oli ilmestynyt valikoimiin.Kertsu kirjoitti:Mistä kannattaa tilata uusi pohjapanssari? Nykyinen alkaa olemaan heikossa kunnossa.
Tai sitten Ebaysta löytyy '156 undertray' hakusanalla, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia noista puolalaisista tuotteista.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oon tilannut ebaysta 159iin kolme nostinta italymotors.de - kaupasta. Tulee viikossa ja maksaa posteineen 60€. Tuolla luulis 156:eenkin löytyvän.
Edit. 156:seen ovat näköjään kalliimpia. (tai 159iin ei ole tarvinnut moottoria uusia kertaakaan) Tuossa halvin minkä äkkiä löysin:
http://www.ebay.com/itm/FENSTERHEBER-EL ... am&vxp=mtr
Edit. 156:seen ovat näköjään kalliimpia. (tai 159iin ei ole tarvinnut moottoria uusia kertaakaan) Tuossa halvin minkä äkkiä löysin:
http://www.ebay.com/itm/FENSTERHEBER-EL ... am&vxp=mtr
Abarth 500 Esseesse
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Luin huvikseni vikakoodit ja yks vikakoodi oli jääny muistiin. Poistin sen ja enää ei tullut uudestaan. Mistäköhän tollanen on voinu tulla, ilmeisesti imupuolelle liittyy?
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Villi arvaus: liittyiskö tyhjäkäyntisäätimen virransaantiin. Eiks idle ole tyhjäkäynti...vai oonko ihan hakoteillä.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistäs voi öljy johtua laturin kupeeseen? Irroittelin siis vetoakselin ja apulaitehihnan noinniinkuin muissa huoltotöissä, niin huomasin että laturi+ ympäristö on öljyssä-
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmastointikompura vuotaa akselin stefan välistä ja hihnan roiskimana laturiin on yksi arvaus. Siinä tapauksessa öljymäärä ei olisi kovin iso.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Helposti ohjaustehostimen öljyä, joko ylivuoto letkusta tai jostain vuodosta. Tai sitten esim. Ajotuksen solenoidi vuotaa. Niillä nurkilla kaikki irtoöljy valuu laturiin
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kompurasta se ei käsittääkseni tule, hihnakin on kuiva. Ja eikait siellä öljyä ole? Samoin ohjaustehostin näyttää kuivalta. Ihan kuin se tulisi vetarin siintä murkulan ja laturin välimaastosta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Omaan JTD:hen vaihdettiin laturi, vanha oli öljyssä.
Lisäksi apulaitehihnan kiristimen suunnalla on selvästi öljyroisketta siellä täällä, lohko mustanaan oikeestaan.
Asia ei muuttunut öljypohjan irroituksella ja kiinnityksellä, tosin sen jälkeen tuntuu vuoto hieman pahentuneen.
JTD:ssä toki erilainen rakenne, mutta onhan tuolla alueella vähän muitakin vuotopaikkoja ainakin dieselissä... Kun sais oman kuntoon, ois kiva. :I
Omaan JTD:hen vaihdettiin laturi, vanha oli öljyssä.
Lisäksi apulaitehihnan kiristimen suunnalla on selvästi öljyroisketta siellä täällä, lohko mustanaan oikeestaan.
Asia ei muuttunut öljypohjan irroituksella ja kiinnityksellä, tosin sen jälkeen tuntuu vuoto hieman pahentuneen.
JTD:ssä toki erilainen rakenne, mutta onhan tuolla alueella vähän muitakin vuotopaikkoja ainakin dieselissä... Kun sais oman kuntoon, ois kiva. :I
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mahtuuko 156:n takapuskuri 156 sedanin kyytiin ohjaamoon?
Koitin mittailla ja vaikuttais mahtuvan juuri ja juuri.
Sillai että hanttarin selkänoja alas ja puskuri hanttasin penkin & takapenkkien päälle.
Onko kukaa kokeillu käytännös vai pitääkö keksiä paku jostain?
Edit: Vastaten itselleni, mahtuu. Mutta näyttää kyllä niin aasilta ja vähä hazardiltaki että jos kuitenkin jollain toisella vermeellä hakis.
Koitin mittailla ja vaikuttais mahtuvan juuri ja juuri.
Sillai että hanttarin selkänoja alas ja puskuri hanttasin penkin & takapenkkien päälle.
Onko kukaa kokeillu käytännös vai pitääkö keksiä paku jostain?
Edit: Vastaten itselleni, mahtuu. Mutta näyttää kyllä niin aasilta ja vähä hazardiltaki että jos kuitenkin jollain toisella vermeellä hakis.
Noni
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lakkas kesken laukan kylmästöimästä. Ei vikakoodeja ja kylmäainetta puuttus täydestä määrästä vain 50g. Namiskat/merkkivalot toimii eli kaikki niinku kunnos, mutta ei lyö kompuraa päällensä. Tuulettimen flektin molemmat nopeudet toimii. Eniten häirittee se, ettei ilmastoinnin eikä moottorinohjauksen puolella vikakoodeja. Olisko vinkkejä
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Veikkaan kompuran relettä siinä akun edessä. Voit testata irrottamalla releen sokkelista ja tyrkkäät hyppyjohdon siihen releen sulkeutuvan koskettimen liittimiin eli niihin kahteen isoimpaan vastapäätä oleviin. Tietenkin virrat päällä ja auto vaikkapa käynnissä. Kompuran kytkimen pitäis kolahtaa päälle jos se on kunnossa. Jollei kolahda mutta toiseen releen liittimeen tulee akkusähkö niin sit vika löytyy kompuran kytkimestä tai sen johdotuksesta.
Jos taas kytkin kolahtaa päälle jomppilangalla niin sit mittaamaan onko releen ohjaussähkö päällä niistä kahesta ohuemmasta liittimestä. Jos on ohjausta niin rele vaihtoon tai tarkistamaan ja putsaamaan sokkelin liittimiä. Yleensä vika johtuu hapettuneista relesokkelin liittimistä.
Jos taas kytkin kolahtaa päälle jomppilangalla niin sit mittaamaan onko releen ohjaussähkö päällä niistä kahesta ohuemmasta liittimestä. Jos on ohjausta niin rele vaihtoon tai tarkistamaan ja putsaamaan sokkelin liittimiä. Yleensä vika johtuu hapettuneista relesokkelin liittimistä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jotenkin semmonenn etiäinen on, että ei olisi tuossa. Lisähavaintoja, nyt kun kerkis vähän tutkimaan, niin kajuutan sulakerasian tupakinsytytin&kylmästöinti-sulake(15A) palaa het, kun auto käynnissä ja painaa hiutaletta.
Loppus sulakkeet ja kytkentäkaavioki olis ihan kiva. Koitin toisella releellä ja hytin sulakerasin relekin tuntuisi toimivan. En kyllä tiedä mitään, mutta tuntuisi olevan tuossa ohjauspuolella. Jännästi kyllä ilman mitään kähjäämisiä porsi.
Loppus sulakkeet ja kytkentäkaavioki olis ihan kiva. Koitin toisella releellä ja hytin sulakerasin relekin tuntuisi toimivan. En kyllä tiedä mitään, mutta tuntuisi olevan tuossa ohjauspuolella. Jännästi kyllä ilman mitään kähjäämisiä porsi.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Harrastin sellaista yleishyödytöntä ronkkimista ja tuo relepois+hiutaletta -vikamallinnus oli myös käytössä. Hiutaleesen kun sormi osu, niin moottori sammu sihe Eikä sulake palanut.
No sitten kääntelin manuaalisesti kompuraa kätösellä, että jos vaikka täysin jumissa olisi, mutta pyöri se jotenkin. Sitten rele paikallensa ja vielä testi ja alko toimimaan
On nää ihan h*lvetin ihme vehkeitä
No sitten kääntelin manuaalisesti kompuraa kätösellä, että jos vaikka täysin jumissa olisi, mutta pyöri se jotenkin. Sitten rele paikallensa ja vielä testi ja alko toimimaan
On nää ihan h*lvetin ihme vehkeitä
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Öljypohja pitäisi saada kiinni takasin kunnialla- vinkkejä? neuvoja? En välttämättä viitsi irrottaa uudestaan
Mikä on paras liima, ettei varmasti vuoda?
Onko muuta huomiotavaa? Vanha ölypohja oli ainakin kovin jossain öljypiessä tai semmoisessa töhkässä, yllättävän paljonkin. Tosin toi oli ensimmäinen mun avaama öljypohja ettei vertailukohtaa ole.
Mikä on paras liima, ettei varmasti vuoda?
Onko muuta huomiotavaa? Vanha ölypohja oli ainakin kovin jossain öljypiessä tai semmoisessa töhkässä, yllättävän paljonkin. Tosin toi oli ensimmäinen mun avaama öljypohja ettei vertailukohtaa ole.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tätä käytin öljypohjaan
https://www.motonet.fi/fi/tuote/602307/ ... iste-210ml
Parhaudesta en tiedä, varsinaista liimaahan se ei ole
https://www.motonet.fi/fi/tuote/602307/ ... iste-210ml
Parhaudesta en tiedä, varsinaista liimaahan se ei ole
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Sulla vissiin vain öljypohja vuoti ja on siksi auki? Tuli vaan mieleen, että nyt kun kampikammio on käsillä, niin ei varmaan olisi huono idea tarkistaa alakerran laakereiden kuntoa ennakoivasti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ en tiedä onko mitään sukua permatexin tummanharmaan tuubitavaran kanssa, mutta sitä ei voi suositella minnekään. Loctiten musta on paljon parempaa. Permatex ei tartu ja ainakin mulla tullu öljyt jonkun ajan päästä välistä.
Tosin ostin sittemmin varaosaliikkeestä tuommosen painepullon mutta jotain eri merkkiä, eikä tulisi enää mieleenkään ostaa perinteisiä tuubeja. Hyvän korkin alla on säilynyt useita viikkoja, mutta kuivuu varmaan jos vuoden on käyttämättä. On tuollainen painepakkaus vaan erinomaisen kätevä juurikin öljypohjan tms ison kappaleen liimaamiseen.
Tosin ostin sittemmin varaosaliikkeestä tuommosen painepullon mutta jotain eri merkkiä, eikä tulisi enää mieleenkään ostaa perinteisiä tuubeja. Hyvän korkin alla on säilynyt useita viikkoja, mutta kuivuu varmaan jos vuoden on käyttämättä. On tuollainen painepakkaus vaan erinomaisen kätevä juurikin öljypohjan tms ison kappaleen liimaamiseen.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Gm tiivistesilikonia kanssa kehutaan, löytyy esim. Opel jälleenmyyjiltä. Sitä itse hommasin öljypohjan tiivistykseen. Vielä en voi tosin pitävyydestä sanoa mitään omaa kokemusta. Myyjä tietenkin kehui myös kovasti
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
- Car(s): 156 2.0 TS -99
- Paikkakunta: Kotka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt on käynä niin, että tessusta on vedot kateissa. Pienellä pintakaasulla tuntuu ihan järkevältä, mutta reilummin kun aukasee niin kone kuulostais käyvän kovemmin, mutta mitään ei oikein tapahdu. Pystyy motarilla ajamaan kyllä sen 120km/h, mutta aikaa ottaa sinne päästä. Ilman vetoa kyllä kiekat maistuu. Tila ilmenny melko yllättäen.
Tämän hetkisiä "ominaisuuksia", jotka saattaa liittyä:
-Putki rämisee edestä
-Perässä pieni bensan tuoksu, muttei näkyvää vuotoa
Lambda vaihdettu viime kesänä
Ilmi ei kovin vanha
Tänään tarkotus rempata takajarrut ja samalla vilkaista ainakin putkea. Kaikki ideat diagnosoimiseen tervetulleita!
Tämän hetkisiä "ominaisuuksia", jotka saattaa liittyä:
-Putki rämisee edestä
-Perässä pieni bensan tuoksu, muttei näkyvää vuotoa
Lambda vaihdettu viime kesänä
Ilmi ei kovin vanha
Tänään tarkotus rempata takajarrut ja samalla vilkaista ainakin putkea. Kaikki ideat diagnosoimiseen tervetulleita!
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämän saatan tehdäkin, olen vaan vähän arkaillut avaamasta tärkeitä pultteja . Tarviiko konetta pyöritellä vai avaanko vaan siintä paikaltaan kaikki? Oletan että se olisi kätsympi kun se työn alla oleva olisi alaalla? Riittääkö silmämääräinen tarkastus vai pitääkö mittailla?Polforea kirjoitti:^^Sulla vissiin vain öljypohja vuoti ja on siksi auki? Tuli vaan mieleen, että nyt kun kampikammio on käsillä, niin ei varmaan olisi huono idea tarkistaa alakerran laakereiden kuntoa ennakoivasti.
Mitens ne kaulat kiinni? Liimaa vai ei? pitäskö ne saada johonkin momenttiin?
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös toi ilmivialta haise? Onko bosch vai kiinantuote?PainDealer kirjoitti:Nyt on käynä niin, että tessusta on vedot kateissa. Pienellä pintakaasulla tuntuu ihan järkevältä, mutta reilummin kun aukasee niin kone kuulostais käyvän kovemmin, mutta mitään ei oikein tapahdu. Pystyy motarilla ajamaan kyllä sen 120km/h, mutta aikaa ottaa sinne päästä. Ilman vetoa kyllä kiekat maistuu. Tila ilmenny melko yllättäen.
Tämän hetkisiä "ominaisuuksia", jotka saattaa liittyä:
-Putki rämisee edestä
-Perässä pieni bensan tuoksu, muttei näkyvää vuotoa
Lambda vaihdettu viime kesänä
Ilmi ei kovin vanha
Tänään tarkotus rempata takajarrut ja samalla vilkaista ainakin putkea. Kaikki ideat diagnosoimiseen tervetulleita!
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
- Car(s): 156 2.0 TS -99
- Paikkakunta: Kotka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niinpä, ilmiltähän toi haiskahtas, ja ihan Bosch sinne tuli laitettua. Täytyy koittaa tyrkkää vanha sinne jos viel löytyy. Se ei ollu täysin naatti vaihdettaessa. Puoltoista vuotta about ajeltu tuol uudel.
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ota ilmistä johto irti ja kokeile kulkeeko paremmin. Menee vakiokartalla ilman ilmiä.
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miks näistä lahoo vain kuskin puolen helma?? Tallissa nyt kaks jotka nostaa vasenta kylkeä, pihalla kolme joissa sama vika ja kaks joissa vika on jo korjattu....
Eipä hätää, Simo hoitaa
Eipä hätää, Simo hoitaa
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
- Car(s): 156 2.0 TS -99
- Paikkakunta: Kotka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmin vaihto ei jeesannu, mut voishan tuotakin kokeilla kun töistä kotia ajaa. Ajotuntuma on kuin rajoitinta vasten ajaisi. Ihan kuin soppaa vaan ei tulis tarpeeks. Vinkkejä polttoainepumpun diagnosointiin?Garmund kirjoitti:Ota ilmistä johto irti ja kokeile kulkeeko paremmin. Menee vakiokartalla ilman ilmiä.
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sulla voi hyvin olla kaks rikkinäistä ilmiä. Tuo johtokikka on loisto;
Rikkinäisen ilmin ehkä yleisimpiin ominaisuuksiin kuuluu se, että tietyssä kohtaa veto joko loppuu kokonaan (tässä taloudessa eka 156 2.0TS, 3200rpm ja leikkasi kuin seinään - todella, todella kevyellä kaasulla sai yli siitä - yhtään enempi ja NYKNYKNYKNYK) tai vaihtoehtoisesti on vain yksinkertaisesti "uupunu" joko jostain kohti alkaen tai liki koko kierrosalueen halki.
Jos kulkee vakiokartalla liitin irti, vika on ilmissä tai sen johdoissa (ääneni annan ilmille).
Jos taas sillä ei ole vaikutusta, vika on melkolailla varmasti muualla.
Rikkinäisen ilmin ehkä yleisimpiin ominaisuuksiin kuuluu se, että tietyssä kohtaa veto joko loppuu kokonaan (tässä taloudessa eka 156 2.0TS, 3200rpm ja leikkasi kuin seinään - todella, todella kevyellä kaasulla sai yli siitä - yhtään enempi ja NYKNYKNYKNYK) tai vaihtoehtoisesti on vain yksinkertaisesti "uupunu" joko jostain kohti alkaen tai liki koko kierrosalueen halki.
Jos kulkee vakiokartalla liitin irti, vika on ilmissä tai sen johdoissa (ääneni annan ilmille).
Jos taas sillä ei ole vaikutusta, vika on melkolailla varmasti muualla.