Teknistä apua vikakoodeihin, 156 jts

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
noctrl
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Tammi 2015, 12:35

Teknistä apua vikakoodeihin, 156 jts

Viesti Kirjoittaja noctrl »

Koitan tässä vähän tunnustella mitä mieltä raati ois näistä vikakoodeista, joita oon tässä keräillyt ja tuntuvat nollauksesta huolimatta tulevan takaisin. Ekoilla nollauskerroilla hävisivät puoleksi vuodeksi, nyt ilmaantuvat takasin jo seuraavana päivänä. Oheen liitän kuvat koodeista. Muistelen, että nää koodit saatto olla harhaanjohtavia ilmamäärä mittarin vaihtoon liittyviä, mutta vaihtamallakaan ei kaikilla alfisteilla asiat parantuneet. Millasia tunteita herättää? :)

https://www.dropbox.com/sh/4ddw96jw8731 ... E73va?dl=0

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Teknistä apua vikakoodeihin, 156 jts

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Lambda anturi on rikki, jonka seurauksena tulee myös katalysaattori virhe.
Misfire voi olla seurausta rikkinäisestä puolasta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

alfiini
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Huhti 2015, 01:17
Car(s): 159 1.9 JTDm 2008 Q-tronic
156 2.0 JTS 2003
Paikkakunta: Turku

Re: Teknistä apua vikakoodeihin, 156 jts

Viesti Kirjoittaja alfiini »

Kummankin katalysaattorin jälkeisten lambdojen esilämmityksen vika kertoo kyllä huonosta liitoksesta tai releviasta. 1. niistä näyttää olevan koko ajan vikatilassa. Siitä nyt ainakin ensin lähtisin vikaa metsästämään.
Mulla viallinen ilmi antoi juuri misfireä kanssa 2. pytylle, vaikkakin auto pätki rajusti ja kaikilla pytyillä. Raaka bensa poltti katalysaattoriin sitten reiän. Jos pätkintää ei ole havaittavissa, tuskin tästä on kyse.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Teknistä apua vikakoodeihin, 156 jts

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

En usko lambdan esilämmityspiirin vikojen aiheuttavan sytytyskatkoksia pelkästään sylinteriin 2. Kakkos sylinterissä jotain vikaa, kuten esim: tulppa, puola, puristukset, venttiili, tjsp. Lisäksi jarrupolkimen kytkimessä jotain toisaikaista feelua, joka johtuu todennäköisesti poljinanturin viasta.

(Ja uskon asioitahan nämä ei ole, joten taaempien lambdojen esilämmityspiirin katkokset EI aiheuta sytytyskatkoja kakkos sylinteriin.) :wink:

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Teknistä apua vikakoodeihin, 156 jts

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Uskonasia toisaalta on se, että onko JTS moottorin satunnainen misfire vika vai ominaisuus..
terv. "Misifire cylinder 1,3,4 ja hyvin kulkenut viimeiset 20tkm"
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Teknistä apua vikakoodeihin, 156 jts

Viesti Kirjoittaja palkus »

^on vika
"puhun niin totta kuin osaan"

alfiini
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Huhti 2015, 01:17
Car(s): 159 1.9 JTDm 2008 Q-tronic
156 2.0 JTS 2003
Paikkakunta: Turku

Re: Teknistä apua vikakoodeihin, 156 jts

Viesti Kirjoittaja alfiini »

Jarsan kirjoitti:En usko lambdan esilämmityspiirin vikojen aiheuttavan sytytyskatkoksia pelkästään sylinteriin 2. Kakkos sylinterissä jotain vikaa, kuten esim: tulppa, puola, puristukset, venttiili, tjsp. Lisäksi jarrupolkimen kytkimessä jotain toisaikaista feelua, joka johtuu todennäköisesti poljinanturin viasta.

(Ja uskon asioitahan nämä ei ole, joten taaempien lambdojen esilämmityspiirin katkokset EI aiheuta sytytyskatkoja kakkos sylinteriin.) :wink:
Juu ei. Ja nämä lambdathan valvovat muutenkin vain pääosin katalysaattorien toimintaa, vaikkakin osallistuvat elearnin mukaan seoksen hienosäätöönkin. Mutta oliko autossa siis muuta vikaa kuin vikakoodit taulussa?

Vastaa Viestiin