Teknistä apua vikakoodeihin, 156 jts
Valvoja: Moderators
Teknistä apua vikakoodeihin, 156 jts
Koitan tässä vähän tunnustella mitä mieltä raati ois näistä vikakoodeista, joita oon tässä keräillyt ja tuntuvat nollauksesta huolimatta tulevan takaisin. Ekoilla nollauskerroilla hävisivät puoleksi vuodeksi, nyt ilmaantuvat takasin jo seuraavana päivänä. Oheen liitän kuvat koodeista. Muistelen, että nää koodit saatto olla harhaanjohtavia ilmamäärä mittarin vaihtoon liittyviä, mutta vaihtamallakaan ei kaikilla alfisteilla asiat parantuneet. Millasia tunteita herättää?
https://www.dropbox.com/sh/4ddw96jw8731 ... E73va?dl=0
https://www.dropbox.com/sh/4ddw96jw8731 ... E73va?dl=0
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Teknistä apua vikakoodeihin, 156 jts
Lambda anturi on rikki, jonka seurauksena tulee myös katalysaattori virhe.
Misfire voi olla seurausta rikkinäisestä puolasta.
Misfire voi olla seurausta rikkinäisestä puolasta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 07 Huhti 2015, 01:17
- Car(s): 159 1.9 JTDm 2008 Q-tronic
156 2.0 JTS 2003 - Paikkakunta: Turku
Re: Teknistä apua vikakoodeihin, 156 jts
Kummankin katalysaattorin jälkeisten lambdojen esilämmityksen vika kertoo kyllä huonosta liitoksesta tai releviasta. 1. niistä näyttää olevan koko ajan vikatilassa. Siitä nyt ainakin ensin lähtisin vikaa metsästämään.
Mulla viallinen ilmi antoi juuri misfireä kanssa 2. pytylle, vaikkakin auto pätki rajusti ja kaikilla pytyillä. Raaka bensa poltti katalysaattoriin sitten reiän. Jos pätkintää ei ole havaittavissa, tuskin tästä on kyse.
Mulla viallinen ilmi antoi juuri misfireä kanssa 2. pytylle, vaikkakin auto pätki rajusti ja kaikilla pytyillä. Raaka bensa poltti katalysaattoriin sitten reiän. Jos pätkintää ei ole havaittavissa, tuskin tästä on kyse.
Re: Teknistä apua vikakoodeihin, 156 jts
En usko lambdan esilämmityspiirin vikojen aiheuttavan sytytyskatkoksia pelkästään sylinteriin 2. Kakkos sylinterissä jotain vikaa, kuten esim: tulppa, puola, puristukset, venttiili, tjsp. Lisäksi jarrupolkimen kytkimessä jotain toisaikaista feelua, joka johtuu todennäköisesti poljinanturin viasta.
(Ja uskon asioitahan nämä ei ole, joten taaempien lambdojen esilämmityspiirin katkokset EI aiheuta sytytyskatkoja kakkos sylinteriin.)
(Ja uskon asioitahan nämä ei ole, joten taaempien lambdojen esilämmityspiirin katkokset EI aiheuta sytytyskatkoja kakkos sylinteriin.)
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Teknistä apua vikakoodeihin, 156 jts
Uskonasia toisaalta on se, että onko JTS moottorin satunnainen misfire vika vai ominaisuus..
terv. "Misifire cylinder 1,3,4 ja hyvin kulkenut viimeiset 20tkm"
terv. "Misifire cylinder 1,3,4 ja hyvin kulkenut viimeiset 20tkm"
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 07 Huhti 2015, 01:17
- Car(s): 159 1.9 JTDm 2008 Q-tronic
156 2.0 JTS 2003 - Paikkakunta: Turku
Re: Teknistä apua vikakoodeihin, 156 jts
Juu ei. Ja nämä lambdathan valvovat muutenkin vain pääosin katalysaattorien toimintaa, vaikkakin osallistuvat elearnin mukaan seoksen hienosäätöönkin. Mutta oliko autossa siis muuta vikaa kuin vikakoodit taulussa?Jarsan kirjoitti:En usko lambdan esilämmityspiirin vikojen aiheuttavan sytytyskatkoksia pelkästään sylinteriin 2. Kakkos sylinterissä jotain vikaa, kuten esim: tulppa, puola, puristukset, venttiili, tjsp. Lisäksi jarrupolkimen kytkimessä jotain toisaikaista feelua, joka johtuu todennäköisesti poljinanturin viasta.
(Ja uskon asioitahan nämä ei ole, joten taaempien lambdojen esilämmityspiirin katkokset EI aiheuta sytytyskatkoja kakkos sylinteriin.)