
Puleerausketju.
Valvoja: Moderators
Ja mitäs täällä heti kusetuksesta räksytetään.. Vähänkin kun etsiskelee hakusanalla "zaino" niin löytyy jotain kivoja esimerkkejä.
http://www.nsxsc.com/nsexcitement/waxtest.html täälläkin on tykätty.

Jos tämä on tulos niin...
Potkuhousu taidan ottaa yhteyttä tässä joku päivä
.
http://www.nsxsc.com/nsexcitement/waxtest.html täälläkin on tykätty.

Jos tämä on tulos niin...
Potkuhousu taidan ottaa yhteyttä tässä joku päivä

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Noin yleisesti ottaen:
Kyllähän tuo Zaino varmaan toimii... sitä ei käy kieltäminen ...uudessa/hyvässä maalissa.
Mutta mä vaan kysyn:
Kuinkas käy, kun sitä laittaa pahimmassa teiniuhmaiässä olevaan metalliväriin, jonka lakka on parhaat päivät nähny jo 10v sitten ja naarmut ei välttämättä ole enää "pieniä"?
Nimimerkillä kyllähän se kaukaa näyttää hyvältä...
Kyllähän tuo Zaino varmaan toimii... sitä ei käy kieltäminen ...uudessa/hyvässä maalissa.
Mutta mä vaan kysyn:
Kuinkas käy, kun sitä laittaa pahimmassa teiniuhmaiässä olevaan metalliväriin, jonka lakka on parhaat päivät nähny jo 10v sitten ja naarmut ei välttämättä ole enää "pieniä"?
Nimimerkillä kyllähän se kaukaa näyttää hyvältä...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Juurikin näin. Uuteen, hyväkuntoiseen maalipintaan saa älyttömän kiillon ihan millä tahnalla tahansa. Mutta sitten kun aletaan vahailemaan sitä rippikouluikäistä (matta)mustaa Astraa, niin ihmetellään, itketään ja haukutaan vaha alimpaan helvettiin kun sillä ei saanut samanlaista kiiltoa kuin mitä esitteissä lupailtiin.Alfissimo kirjoitti:Kuinkas käy, kun sitä laittaa pahimmassa teiniuhmaiässä olevaan metalliväriin, jonka lakka on parhaat päivät nähny jo 10v sitten ja naarmut ei välttämättä ole enää "pieniä"?
Kiven alla tuntuu olevan nykyään pätevät automaalarit.Rasvis kirjoitti:On kyllä omalle kohdalle osunut tähän asti niitä alkuperäistä huonompaa jälkeä tekeviä kavereita.
Porilaisille tiedoksi, että Hyvelässä majaileva Seppänen tekee mahtavaa jälkeä.. Tosin sitä ei tiedä, jatkaako mies kauaakaan enää maalaushommia.

- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Hyvältähän tuo S2000:inen näyttää kiiltonsa puolesta, voishan Zainoa kokeilla mutta tuo jenkkiauto mainosbannerissa näyttää kyllä oikeasti epärealistiselta... Ei siksi että pitäisin sitä erityisen kiiltävänä vaan siksi että kiiltopisteet näyttävät koneella tehdyiltä
Voihan se Zaino hyvääkin tietysti olla mutta jos autooni tuollaiset pisteet tolla tulee niin sitten tiedän pelaavani tietokonetta..
S2000 näyttää tuossa kuvassa juuri siltä miltä yleensäkin hyvin vahattu auto näyttää, ilman noita tietokoneella lisättyjä pyrstötähtiä
En hauku Zainoa ennenkuin kokeilen sitä, varmasti käypää tavaraa mutta mainosbanneri näyttää kyllä oikeasti tyhmältä
Millään vahalla ei ilman vaivaa saa kiiltoa aikaiseksi tyyliin Hydrowax, jos on hyvää vahaa ja aikaa käyttää kärsivällisesti niin kyllä se kiiltää.
Cuore Sportivo, vittuile vain, en maksanut maalauksesta enempää kun olisi tarvis, ja olen tyytyväinen, autoni kiiltää ja pinta oli hyvää..
Alfojen maalipintahan on asia mitä ulkomaisissakin arvosteluissa olen nähnyt haukuttavan ensimmäiseksi, hyvin useassa testissä sanotaan että pinta ei ole laadultaan kovin hyvää..


S2000 näyttää tuossa kuvassa juuri siltä miltä yleensäkin hyvin vahattu auto näyttää, ilman noita tietokoneella lisättyjä pyrstötähtiä

En hauku Zainoa ennenkuin kokeilen sitä, varmasti käypää tavaraa mutta mainosbanneri näyttää kyllä oikeasti tyhmältä

Millään vahalla ei ilman vaivaa saa kiiltoa aikaiseksi tyyliin Hydrowax, jos on hyvää vahaa ja aikaa käyttää kärsivällisesti niin kyllä se kiiltää.
Cuore Sportivo, vittuile vain, en maksanut maalauksesta enempää kun olisi tarvis, ja olen tyytyväinen, autoni kiiltää ja pinta oli hyvää..

Alfojen maalipintahan on asia mitä ulkomaisissakin arvosteluissa olen nähnyt haukuttavan ensimmäiseksi, hyvin useassa testissä sanotaan että pinta ei ole laadultaan kovin hyvää..
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Mikä siinä muuten on:
Yksi sanoo, että auto pitää aina kuivata ettei jää pilkkuja.
Yksi sanoo, ettei mitään pilkkuja jää vaikka olisikin märkä.
Yhden mielestä ei saa pestä sienellä, eikä kuivata säämiskällä.
Yhden mielestä auto ei tule puhtaaksi pelkällä painepesulla.
.
.
.jne...
Mikähän loppupelissä mahtaa olla oikein auton pesussa?!?
Itse huuhtelen auton kunnolla, pesen puhtaalla sienellä ja kuivaan puhtaalla säämiskällä.
Vahaan pari kolme kertaa vuodessa ja yritän kaikin mahdollisin keinoin ehkäistä maalipinnan huonontumista mm. parkkeeraamalla hieman kauemmas kunhan ei ole muita autoja lähellä kolhimassa kylkiä.
Auto on nyt minulla pari vuotta ollut, eikä sen maalipinta minun aikana ole oleellisesti huonontunut. Ikä tekee tehtävänsä, auto on 16v, pientä naarmua siellätäällä, pari pientä kolhua vastapuolen ovista, ruostetta unohtamatta.
Mutta ainakaan hoidon puuttesta tai pesun "huonoudesta" johtuen se ei ole huonommaksi muuttunut.
MIKÄ ON OIKEIN?!? Mä vaan kysyn.
Yksi sanoo, että auto pitää aina kuivata ettei jää pilkkuja.
Yksi sanoo, ettei mitään pilkkuja jää vaikka olisikin märkä.
Yhden mielestä ei saa pestä sienellä, eikä kuivata säämiskällä.
Yhden mielestä auto ei tule puhtaaksi pelkällä painepesulla.
.
.
.jne...
Mikähän loppupelissä mahtaa olla oikein auton pesussa?!?
Itse huuhtelen auton kunnolla, pesen puhtaalla sienellä ja kuivaan puhtaalla säämiskällä.
Vahaan pari kolme kertaa vuodessa ja yritän kaikin mahdollisin keinoin ehkäistä maalipinnan huonontumista mm. parkkeeraamalla hieman kauemmas kunhan ei ole muita autoja lähellä kolhimassa kylkiä.
Auto on nyt minulla pari vuotta ollut, eikä sen maalipinta minun aikana ole oleellisesti huonontunut. Ikä tekee tehtävänsä, auto on 16v, pientä naarmua siellätäällä, pari pientä kolhua vastapuolen ovista, ruostetta unohtamatta.
Mutta ainakaan hoidon puuttesta tai pesun "huonoudesta" johtuen se ei ole huonommaksi muuttunut.
MIKÄ ON OIKEIN?!? Mä vaan kysyn.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Heh, etteköhän saa tuostakin vielä kunnolla väittelyä pystyyn
Toinen on ammattilainen näissä hommissa ja toinen harrastelija ja toisella on vanha kulunut auto, ei taida yleispätevää tapaa löytyä. Kaikki on siitä kiinni paljon viitsii panostaa, mitkä on lähtökohdat ja puitteet.
Minä kuitenkin kuivaan käyttöautoni aina säämiskällä, edelliset omistajat kun ovat jo huolehtineet naarmuttamisesta niin ei tarvitse sitä jännittää. Samalla ei pala auringossa eikä jää laikkuja pölystä/paskasta mikä on jo ilmassa.

Minä kuitenkin kuivaan käyttöautoni aina säämiskällä, edelliset omistajat kun ovat jo huolehtineet naarmuttamisesta niin ei tarvitse sitä jännittää. Samalla ei pala auringossa eikä jää laikkuja pölystä/paskasta mikä on jo ilmassa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
ÄähRolle kirjoitti:Heh, etteköhän saa tuostakin vielä kunnolla väittelyä pystyyn![]()

Hyvin sanottuRolle kirjoitti:Minä kuivaan käyttöautoni säämiskällä, edelliset omistajat ovat jo huolehtineet naarmuttamisesta niin ei tarvitse sitä jännittää. Samalla ei pala auringossa eikä jää laikkuja pölystä/paskasta mikä on jo ilmassa.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
En minä ainakaan pysty, koska:Cuore Sportivo kirjoitti:Hyvähän se vain on, jos ei ole samanlainen kuin meikäläinen, että peilailee autoa joka kulmasta ja jännittää niin helvetisti.
a) ostan käytettyjä autoja, joissa on aina enempi vähempi eletyn elämän jälkiä
b) ei ole omakotitaloa, jonka pihassa jatkuvasti nysvätä autoa
c) autot on jatkuvassa käytössä, ei kuitenkaan voi olla jatkuvasti siistinä
- Epäkelpokeräilijä -
Auton pesu!
On muuten hienoa katsoa liikkeen ikkunasta kun joku vetäsee uuden mustan Mersun pihapesupaikalle ja aloittaa pesun. Otetaan painepesupistooli kotelostaan vedetään harja eteen ja ruvetaan hankaamaan kuivaa superkuraista pintaa siitä vaan huuhtelematta. Tulee muuten hienoa jälkeä!!
Eikä tarvi pestä kun pari kertaa ja siiten kitistään kun musta väri on niin vaikea pitää siistinä ja kaikki naarmut näkyy! Eikä vahaa tietenkään jakseta vetää auton pintaan ku tulee hiki!
Kuivaamiseen en ota kantaa sen enempää! Itse pesen auton käsin tai koneessa. Joka tapauksessa kone puhaltaa pesutavasta riippumatta pahimmat vedet pois ja loput vedän Wettexin kanssa. Ei naarmuja sen enempää kuin kuivaamattakaan. MUISTAKAA VAHATA!!!
Eikä tarvi pestä kun pari kertaa ja siiten kitistään kun musta väri on niin vaikea pitää siistinä ja kaikki naarmut näkyy! Eikä vahaa tietenkään jakseta vetää auton pintaan ku tulee hiki!
Kuivaamiseen en ota kantaa sen enempää! Itse pesen auton käsin tai koneessa. Joka tapauksessa kone puhaltaa pesutavasta riippumatta pahimmat vedet pois ja loput vedän Wettexin kanssa. Ei naarmuja sen enempää kuin kuivaamattakaan. MUISTAKAA VAHATA!!!
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Jep, hankaaminen ei kannata mutta kun auton pesee varmuuden vuoksi pariin kertaan ja sitten vasta pyyhkii PUHTAALLA säämiskällä niin en usko että niin kamalia naarmuja jää.
Pehmeää ja puhdasta pitää olla se millä auton pyyhkii jos kerran pyyhkii..
Usein ei kura lähde edes sienellä ja jotain jää pintaan eli kaks kertaa varmuuden vuoks olen pessyt..
Pehmeää ja puhdasta pitää olla se millä auton pyyhkii jos kerran pyyhkii..
Usein ei kura lähde edes sienellä ja jotain jää pintaan eli kaks kertaa varmuuden vuoks olen pessyt..
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Pistäkääpäs vinkkejä millä pitäs pestä, kun tulin just ajoharjotteluradalta ja nyt on auto semmosessa öljy paska lillingissä (juuh, mäntysaippuaahan se pitäs olla, mutta totuudella jotain muuta). Pesin sen äsken glymin shampoolla (se vihree). Mutta tuntus siltä, että en ainakaan vahaa viittis heittää pintaan. Millähän sitä nyt sitten pesis?
Ei lähde paska edes vampusta pois
Ei lähde paska edes vampusta pois

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Liuottimella pitäisi lähteä helposti, jos se paska ei kuukausi tolkulla muhi.
Muuten vaikean lian kanssa tapellessa kannattaa pestä vannehapolla. Erittäin hyvää tavaraa, eikä ole maalipinnalle(kaan) myrkkyä.
Pelimies pesee autonsa ennen vahausta vaikkapa Autoglymin vannehapolla, eikä alja läträämään sen glymin punaisen vahan kanssa. Jos kuitenkin haluaa puhdistusvahaa käyttää, niin kannattaa etsiä käsiin keltaista Autoglymiä. Hyvää ainetta.
Muuten vaikean lian kanssa tapellessa kannattaa pestä vannehapolla. Erittäin hyvää tavaraa, eikä ole maalipinnalle(kaan) myrkkyä.
Pelimies pesee autonsa ennen vahausta vaikkapa Autoglymin vannehapolla, eikä alja läträämään sen glymin punaisen vahan kanssa. Jos kuitenkin haluaa puhdistusvahaa käyttää, niin kannattaa etsiä käsiin keltaista Autoglymiä. Hyvää ainetta.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kyllä.alexxx kirjoitti:Tarkoitatko kenties "radiant wax no.12" ?
Ei kestä kuin yhden pesun, eikä edes puhdista hyvin. Uutta punaista (uusi koostumus, en tiedä onko tullut vielä markkinoille) ei olla kyllä vielä päästy testaamaan.. Voi olla jo ihan asiallista tavaraa.Vittorio kirjoitti:Miksei?
Tuo keltainen on helvetin hyvää ainetta. Antaa melkein yhtä hienon kiillon kuin liquid hardwax, todella vaivaton kiillottaa pois ja kestääkin jonkin aikaa. Hyvä kesävaha.
Suositelkaapas tuommoista hiovaa vahaa omalle vanhalle paskalle. Aattelin kokeilla keväämmällä myllyttää semmosella kympin kiillotinkoneella ja jollain hiovalla vahalla omasta koslasta ainakin konepellin ja etulokarit kun ovat muuttuneet erisävyisiksi kuin muu auto ja maalipinnassa ei kiiltoa löydy paskan vertaa. Tavan vaha ei tee sille pinnalle enää mitään...
Eipä ole enää juuri hävittävää vaikka koko maali lähtisi irti kun on niin pahannäköinen auringossa (maalaan sitten uusiksi itse spräyllä Starskyn & Hutchin grand torinon näköiseksi koko paskan). Olisiko joskus aikoinaan maalattu uusiksi jollain pyllynreikämaalilla/lakattu huonosti.
Eikä sitten mitään yhdestä Helsingin erikoisliikkeestä löytyvää tszädäm -litkua 86 €/l vaan ihan joka autorassaamosta löytyvää hiovaa vahaa. Glymit vissiin ovat kalliita ja hyviä; entäs muita kokemuksia???
Onko jollakulla linkkiä/niksejä myllytystä varten..? (muistakaapa että viime keväänä paklasin ja maalasin takakaaret itse ja tuli semmosta jälkeä ettei kukaan tavis huomaa; ei siis tarvitse kehottaa unohtamaan koko hommaa sillä kokeilempas sitten vaikka itse kantapään kautta...)
Eipä ole enää juuri hävittävää vaikka koko maali lähtisi irti kun on niin pahannäköinen auringossa (maalaan sitten uusiksi itse spräyllä Starskyn & Hutchin grand torinon näköiseksi koko paskan). Olisiko joskus aikoinaan maalattu uusiksi jollain pyllynreikämaalilla/lakattu huonosti.
Eikä sitten mitään yhdestä Helsingin erikoisliikkeestä löytyvää tszädäm -litkua 86 €/l vaan ihan joka autorassaamosta löytyvää hiovaa vahaa. Glymit vissiin ovat kalliita ja hyviä; entäs muita kokemuksia???
Onko jollakulla linkkiä/niksejä myllytystä varten..? (muistakaapa että viime keväänä paklasin ja maalasin takakaaret itse ja tuli semmosta jälkeä ettei kukaan tavis huomaa; ei siis tarvitse kehottaa unohtamaan koko hommaa sillä kokeilempas sitten vaikka itse kantapään kautta...)

Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Jaa. Alkaa menemään jo melko nussimiseksi, mutta sienellä jynssääminen tekee niitä naarmuja siinä missä kuivaaminen.MarcusV kirjoitti:Usein ei kura lähde edes sienellä

Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 02 Huhti 2005, 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Mulle väitettiin että lamppuöljy on hyvä ja turvallinen puhdistusaine niin maalipinnoille kuin muoviosille auton sisällä "rasvaisen" koostumuksensa ansiosta. Ei sillä että uskaltaisin kokeilla mutta onko kukaan muu kuullut vastaavaa? Kuulostaa taas näiltä vanhan kansan "ruostesuojaa autosi vanhalla moottoriöljyllä" niksiltä
Piki kyllä varmaan irtoaa eikä se maalipinnalle suora tuho kai ole (luulis että pehmenee?) mutta että sisällekin!
Any comments?

Any comments?
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Oma autoni on jo vuodelta 2001 ja pesty viikottain joten se oli aika törkeessä kunnossa. Zaino käsittely ja se kiilsi paremmin kuin uutena.
Ja tässä kuvat ennen ja jälkeen. Kuvakulma on vähän eri mutta tulos on nähtävissä.


Auton kuivaukseen kannattaa käyttää vaikka frotee pyyhkeitä jotka on puuvillaa. Säämiskä kerää kaikki hiekat itseensä ja tuskin moni sitä säämiskää joka käyttökerran jälkeen pesee. Puhtaat välineet on koko jutun ydin.
Liuottimia kannattaa välttää mahdollisimman pitkäään sillä tuppaavat samentamaan pintaa. Tästäkin raastavia kokemuksia omien helmojen kohdalta jotka oli piessä.
Ja tässä kuvat ennen ja jälkeen. Kuvakulma on vähän eri mutta tulos on nähtävissä.


Auton kuivaukseen kannattaa käyttää vaikka frotee pyyhkeitä jotka on puuvillaa. Säämiskä kerää kaikki hiekat itseensä ja tuskin moni sitä säämiskää joka käyttökerran jälkeen pesee. Puhtaat välineet on koko jutun ydin.
Liuottimia kannattaa välttää mahdollisimman pitkäään sillä tuppaavat samentamaan pintaa. Tästäkin raastavia kokemuksia omien helmojen kohdalta jotka oli piessä.
Potkuhousu AKA Jyrki
Zaino Show Car Polish
Zaino Show Car Polish
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Tässä tuli taas ahkeroitua, pesin autoni autoshamppoolla ja sitten päälle Motipin punainen kliinerivaha ja lopuksi Metallic Car Wax&Polish..
Tältä näyttää turbo corollan maalipinta parin tunnin hikoilun jälkeen:
http://tinyurl.com/48c4j
http://tinyurl.com/5xtlo
Kyllä tolla nyt arkena ajelee noinkin.. Ihan tyytyväinen olen, tietty se kiva olis jos tuohon tulokseen pääsisi 15 minuutissa.. Mutta eipä olla laiskoja.
Jotenkin on pakko se auto kerran viikkoon vahata, ainakin.. Helpottaa montaa asiaa.. Ja sitten tota kliineriä vaikka kerran kuussa
Tältä näyttää turbo corollan maalipinta parin tunnin hikoilun jälkeen:
http://tinyurl.com/48c4j
http://tinyurl.com/5xtlo
Kyllä tolla nyt arkena ajelee noinkin.. Ihan tyytyväinen olen, tietty se kiva olis jos tuohon tulokseen pääsisi 15 minuutissa.. Mutta eipä olla laiskoja.
Jotenkin on pakko se auto kerran viikkoon vahata, ainakin.. Helpottaa montaa asiaa.. Ja sitten tota kliineriä vaikka kerran kuussa

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Suomen Turusta löytyy sellainen todella omaperäisen niminen putiikki kuin Automaalaamo Auto. Pitäisi olla viimeisen päälle putiikki, esim. monet entisöitävät arvokaarat maalataan siellä. Kenenkään en ole kuullut vielä paikkaa haukkuvan. Omakohtaisia kokemuksia ei toisin ole. Vielä.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Totta kyllä tuokin, pätevän ammattilaisen pitäisi saada tehtaan maalauslinjaa parempaa jälkeä aikaan.
On kyllä omalle kohdalle osunut tähän asti niitä alkuperäistä huonompaa jälkeä tekeviä kavereita.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Jännä juttu, että nämä hämärimmän nimiset ja näköiset puljut on niitä parhaita paikkoja.. Oli sitten kyse mistä alasta tahansa.mml kirjoitti:Suomen Turusta löytyy sellainen todella omaperäisen niminen putiikki kuin Automaalaamo Auto.
Ensimmäistä kertaa kun asioin aiemmin mainitsemassani maalamossa, ajattelin, että tänne en autoani jätä. Jostain syystä se sinne kuitenkin jäi, onneksi.

-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
En oo itse käynyt myllyttämässä mitään autojani, joten en siitä tiedä, mutta jos haluu kotona itte halvalla kiillotella, niin oon käyttänyt hienointa fareclaa. Ei tarvi pelätä että rikkos maalipinnan tms. Pinta kylla paranee, mutta ei sillä mitään isompia naarmuja saa pois, kädet kyllä on viikon paskana...Vahana on viimeks käyttänyt uutta neonvihreetä turtlea, joku polishing vax oli vissii, en ihan varmasti muista, mutta antaa vastaavan pinnan kuin glymin extra glos ja huomattavasti halvempaa...
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jo toinenkin Alfa mies on retkatanut Zainoon. Ltn antaa varmaan raportin tän viikonlopun vahauksista
http://www.gtvv6.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2836

http://www.gtvv6.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2836
Potkuhousu AKA Jyrki
Zaino Show Car Polish
Zaino Show Car Polish
Joo, tuli tuossa viikonloppuna Zainon kanssa käsiteltyä "loistavin" tuloksin. Kerronpa tässä nyt että mitä tehtiin:
-Auto pestiin ensin fairyllä sienen kanssa. Kuivaus.
-Sitten oli z-18 claybarin vuoro. Suihkepulloon fairya ja vettä, jota suihkautellaan maalipintaan liukasteeksi ja sitten hiotaan maalipintaa Claybarilla. Claybar irrotti hyvin esimerkiksi tummia pilkkuja etuovien alaosasta ja helmoista. Koska claybar tummui käytössä aika hyvin, oli siitä nähtävästi jotakin hyötyä. Tunnin hankaamisen jälkeen claybarista tosin tuli käyttökelvoton, kun se alkoi yllättäen murenemaan käsiin. Olin kyllä onneksi siihenmennessä jo maalipinnan saanut käytyä läpi.
-Seuraavaksi pesin autoshampoolla, jonka jälkeen kuivaus.
Sitten alkoikin nämä raskaammat hommat
Perjantaina klo16 pistin z-1 pohjustusvahan pintaan, annoin kuivua 23.30 asti jolloin lisäsin päälle kiillottavan z-2-vahan.
Z-2 vaha sai kuivua lauantai-aamuun asti. Puuvillapyyhkellä kiillotus, tämän jälkeen vielä z-6-kiillotusaineella käytiin auto läpi.
Klo 11 lauantaina toinen kerros z-2:hta pintaan. Tämän kerroksen annoin kuivua 6h, jonka jälkeen auto puhdistettiin puuvillapyyhkeellä. Taas z-6 kiillotus. Tämän jälkeen kolmas kerros z-2:hta pintaan. Annoin kuivua klo23 asti jolloin jälleen pyyhkiminen&z-6 kiillotus.
Tämän jälkeen neljäs kerros z-2 pintaan, jonka annoin kuivua sunnuntai-aamuun asti. Pyyhkiminen&z-6-kiillotus. Sitten vielä viides kerros z-2:hta pintaan, jonka annoin kuivua 4-5h ja tämän jälkeen vielä z-6-kiillotus.
Auto kyllä kiiltää, yritän järjestää kuvia parin viikon päästä kun saan kameran käsiin.
Pinnasta sen verran, että kun vahapullon pistää aikas tasaisen 156:n takakontin päälle, liukuu se pois kuin jäätä olisi alla. Peilikuvankin hopeasta pinnasta voi nähdä
Vahaaminen ja kiillotus vaatii AIKAA. Eipä tuosta muuten ole mulla valittamista, nyt vaan seurataan että kestääkö aineet pinnassa sen 6kk!
Ja se on muuten totta, että sitä vahaa ei tarvitse käyttää kun tosi pieniä määriä kerrallaan, mullakin on 5 käyttökerran jälkeen z-2:sta vielä yli puolet jäljellä.
Plussana myös se, ettei noi zainon vahat tahraa mustia muoviosia toisin kuin esim. autoglymin tavarat.
Kiitokset potkuhousulle kun jaksanut vastata joihinkin päätävaivaaviin kysymyksiin, ja muutenkin toimitukset sujuivat hienosti!
-Auto pestiin ensin fairyllä sienen kanssa. Kuivaus.
-Sitten oli z-18 claybarin vuoro. Suihkepulloon fairya ja vettä, jota suihkautellaan maalipintaan liukasteeksi ja sitten hiotaan maalipintaa Claybarilla. Claybar irrotti hyvin esimerkiksi tummia pilkkuja etuovien alaosasta ja helmoista. Koska claybar tummui käytössä aika hyvin, oli siitä nähtävästi jotakin hyötyä. Tunnin hankaamisen jälkeen claybarista tosin tuli käyttökelvoton, kun se alkoi yllättäen murenemaan käsiin. Olin kyllä onneksi siihenmennessä jo maalipinnan saanut käytyä läpi.
-Seuraavaksi pesin autoshampoolla, jonka jälkeen kuivaus.
Sitten alkoikin nämä raskaammat hommat

Perjantaina klo16 pistin z-1 pohjustusvahan pintaan, annoin kuivua 23.30 asti jolloin lisäsin päälle kiillottavan z-2-vahan.
Z-2 vaha sai kuivua lauantai-aamuun asti. Puuvillapyyhkellä kiillotus, tämän jälkeen vielä z-6-kiillotusaineella käytiin auto läpi.
Klo 11 lauantaina toinen kerros z-2:hta pintaan. Tämän kerroksen annoin kuivua 6h, jonka jälkeen auto puhdistettiin puuvillapyyhkeellä. Taas z-6 kiillotus. Tämän jälkeen kolmas kerros z-2:hta pintaan. Annoin kuivua klo23 asti jolloin jälleen pyyhkiminen&z-6 kiillotus.
Tämän jälkeen neljäs kerros z-2 pintaan, jonka annoin kuivua sunnuntai-aamuun asti. Pyyhkiminen&z-6-kiillotus. Sitten vielä viides kerros z-2:hta pintaan, jonka annoin kuivua 4-5h ja tämän jälkeen vielä z-6-kiillotus.
Auto kyllä kiiltää, yritän järjestää kuvia parin viikon päästä kun saan kameran käsiin.
Pinnasta sen verran, että kun vahapullon pistää aikas tasaisen 156:n takakontin päälle, liukuu se pois kuin jäätä olisi alla. Peilikuvankin hopeasta pinnasta voi nähdä

Vahaaminen ja kiillotus vaatii AIKAA. Eipä tuosta muuten ole mulla valittamista, nyt vaan seurataan että kestääkö aineet pinnassa sen 6kk!
Ja se on muuten totta, että sitä vahaa ei tarvitse käyttää kun tosi pieniä määriä kerrallaan, mullakin on 5 käyttökerran jälkeen z-2:sta vielä yli puolet jäljellä.
Plussana myös se, ettei noi zainon vahat tahraa mustia muoviosia toisin kuin esim. autoglymin tavarat.
Kiitokset potkuhousulle kun jaksanut vastata joihinkin päätävaivaaviin kysymyksiin, ja muutenkin toimitukset sujuivat hienosti!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ltn veti vahauksen pitkän kaavan mukaan ja kuten huomasitte siinä meni aikaa. Koko show saa vedettyä 8h jos käyttää ZFX kuivumisen kiihdyttäjää, mutta se on kalliimpi. Sen verran vielä lisään, että ekalla kerralla jokainen käyttää vahaa ihan liikaa. Yhdellä vaha pullolla vahaa 20 autoa. 20ml eli yskälääke kupillisen verran vahaa menee yhteen vahauskertaa, mutta onneksi tänkin oppii aika nopaa. Zainot on todella tehokkaita ja sen kanssa ei saa läträtä kuten muilla vahoilla.
Mä vahasin omani maaliskuun ekalla viikolla ja sen jälkeen pessyt auton kolme kertaa ja eilen laitoin Z-6 vielä pintaan. Loistaa kuin silloin maaliskuussa. Autolla on ajettu 4000km vaihtelevissa olosuhteissa ympäri Suomea. Muut vahat eivät ole pystyneet samaan ainakaan mun tapauksessa.
Ltn vinkksi muista aina välillä laittaa sitä Z-6 vaikkapa kuukauden välein. Se putsaa vahapintaa ja hoitaa sitä.

Mä vahasin omani maaliskuun ekalla viikolla ja sen jälkeen pessyt auton kolme kertaa ja eilen laitoin Z-6 vielä pintaan. Loistaa kuin silloin maaliskuussa. Autolla on ajettu 4000km vaihtelevissa olosuhteissa ympäri Suomea. Muut vahat eivät ole pystyneet samaan ainakaan mun tapauksessa.
Ltn vinkksi muista aina välillä laittaa sitä Z-6 vaikkapa kuukauden välein. Se putsaa vahapintaa ja hoitaa sitä.
Juu mua pidetään jo tässä taloyhtiössä ihan pimeenä kun pesen kesäaikaan autoni kerran viikossa joskus kahdesti ja talviaikaan vaan kerran viikossa.Mutta ne on vaan kateellisia kun mun auto loistaa ja niiden on pölystä harmaanaSaattaa siinä naapuri raapia päätään, kun tuollaisen Ltn-tyyppisen vahausoperaation vetää läpi.

Potkuhousu AKA Jyrki
Zaino Show Car Polish
Zaino Show Car Polish
Föönasin sitten vanhan katiskan listojen ja tiivisteiden raot kuiviksi perusteellisen kylvetyksen jälkeen. Oli varmaan ensimmäinen kerta kun naapurustossa on jonkun nähty "föönaavan" autoansa, tai näin päättelin sivustaseuraajien ilmeistä...Vittorio Jano kirjoitti:Saattaa siinä naapuri raapia päätään, kun tuollaisen Ltn-tyyppisen vahausoperaation vetää läpi.

Ja tulihan tuota sitten puunattuakin glymin punasella ja extra gloss polishilla. Oli taasen vanha maalipinta niin imeny talvella skeidat itteensä että katon, konepellin ja takaluukun vedin puhdistusvahalla 2 kertaa. Tulihan siitä taas jonkunlainen, mutta on toi puleeraaminen vähän jotenkin tympeetä.. Yleensä väännän mieluummin mutteria käpälät ja nassu rasvassa.

Itsekin käytän juuri tuota vahaa. Paljon helpompi levittää kuin glymi ja hangata pois, mutta silti kiiltää kuin juutalaisella.Vahana on viimeks käyttänyt uutta neonvihreetä turtlea, joku polishing vax oli vissii, en ihan varmasti muista, mutta antaa vastaavan pinnan kuin glymin extra glos ja huomattavasti halvempaa...

Listoille kannattaa antaa muuten Kilpikonnalta sitä mustavahaa...
Itse tulee glymejä käytettyä, tyytyväinen olen jälkeen ollut. Mutta viime kesänä tuli sitten hieman kämmättyä ja sipaistua mustaan peiliin glymiä ja kiva tahrahan siitä jäi, samoiten perän rekisterikilvenalustaan jäi tarha touhutessa. Kaikenlaisia temppuja on tullut koetettua, mutta ei tunnu vaan lähtevän. Kenelläkään vinkkejä tällaisiin pikkuvahinkoihin?