Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^
Mahtoko muuten tuossa ajamassas yksilössä olla myös ajonpilaamisrenkaat (Runflatit)?
Nimimerkillä:
Hyväkin auto pilataan noilla. Piste.
Mahtoko muuten tuossa ajamassas yksilössä olla myös ajonpilaamisrenkaat (Runflatit)?
Nimimerkillä:
Hyväkin auto pilataan noilla. Piste.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Monesta asiasta oltava yhtä mieltä tässä! Heppoisuutta en kuitenkaan huomannut tuohon omaan 3-sarjalaiseen verraten, en myöskään tuota (laatikon?) kuminauhamaisuutta? Myöskin suhinat ja rengasmelu oli tuohon omaan Bimmeriin verrattuna ihan kelpo tasolla vaikka Giulian rengastus tuumaa suurempi (toki farkku ja sedan -vertailu ei ihan reilua ole). Takaluukun ja penkkien osalta täysin samaa mieltä, vaikka toki nämäkin on pitkälti omasta kropasta kiinni mikä sopii kellekin mutta tällaselle pulkannarulle tuki oli riittämätön joka suuntaanHANU kirjoitti:Giulussa on nopea vaihteisto, varsinkin manuaalipuolella vaihtaessa.
Rattivaihteet on oikeaoppisesti rattiputkessa, eikä ratissa.
Ohjaus on nopea ja selvästi sähköisesti toteutettu.
Ohjauspyörä on hieno ja hyvän tuntuinen.
Auto on kevyt ja ketterä ajaa, mutta samalla jotenkin heppoisen oloinen.
DNA-kytkin pitää olla koko ajan D:llä, N:llä on ihan kuminauha.
Tuulensuhina ja rengasmelu on mielestäni kovahko.
Penkit on miedosti muotoiltu, saisi olla pikkuisen enemmän sivutukea.
Takaluukku on ahtaan näköinen ja täyttöaukko matala, aiheuttanee jupinaa....
200 heppainen bensa pitää vielä käydä ajamassa, kun sellaiseen tulee mahdollisuus.
Tämän päivän perusteelle 55000 euroa ajamastani autosta on liikaa.
Myös hinnan osalta samoilla linjoilla, mitään niin kivaa varustetta tuolla n. 10ke:n lisähinnalla ei näy saaneen että tuntuis välttämättömältä jo suht. kattavaan perusvarusteluun verraten... Bensanelikon hintaa odotellessa...
A6 ainakin on eri luokan peli, se on totta... BMW:hen en kommentoi kun noita M-sportteja on ykkösestä seiskaanHANU kirjoitti: Samalla rahalla saa hienon ja pari vuotta vanhan BMW M-Sportin tahi A6 S-Line Audin.
Ne on kuitenkin eriluokan pelejä. Sry
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Giulia käyty tsekkaamassa Espoon aitassa . On se hieno, paljon hienompi irl kuin kuvissa. Mielestäni viimeistely ja yleisfiilis on paljon laadukkaampaa kuin edeltävissä alfoissa. Koko auto on erittäin linjakas, eikä se nyt kuitenkaan ole mikään Bmw Audi mb pirtelö, vaikka joitakin vaikutteita saattaa olla. Takaosa mielestäni parempi ilman kontin lippaa, diggasin myös tuota tummanruskeaa väriä, valkoinenkin on hyvä.
Tälläinen tulee meidän talouteen varmaankin giulietan jälkeen parin-kolmen vuoden päästä.
Tälläinen tulee meidän talouteen varmaankin giulietan jälkeen parin-kolmen vuoden päästä.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Giulia koettu. Ei rakkautta. Tästä puuttui täysin se sama fiilis joka itselleni iski aikoinaan 159:n kanssa ensimmäisellä kerralla. Auton sisusta hintaan nähden tosi pliisu, penkit on mielestäni vielä huonommat kuin vakiopenkit 159:ssä - saavutus toki sekin. Halpaa muovia ihmeen paljon - 159:n tapaista "pehmeää muovia" verrattain vähän. Tulee hieman kolkko fiilis. Takapaksi pieni, takapenkki ok. Ratti on hyvä, samoin kuin Hanun mainitsemat seikat rattivaihteista.
Summa summarum: auto olisi todella haluttava alta 40ke hintaluokassa. Noilla varusteilla 56k hintalappu on ihan liikaa joka suhteessa. Samaan hintaan saa jo uutta Jaguaria jossa kaikki on kohdallaan eikä tarvitse arpoa mitään. Tuossa ei edes ollut Xenoneita tuossa hinnassa, joten samoilla varusteilla xenoneiden kanssa tuo maksaisi jo lähemmäs 60ke. Se on ihan liikaa tällaisesta autosta.
Ajaminen ei aiheuttanut orgasmia. Mielestäni 500X on hauskempi laite. Käytettynä voisi ostaa mutta... 20 kiloeuroa tuossa on silkkaa ilmaa. Giuliettakin on moninverroin hauskempi, vaikka onkin etuvetoinen peli.
Petyin.
Summa summarum: auto olisi todella haluttava alta 40ke hintaluokassa. Noilla varusteilla 56k hintalappu on ihan liikaa joka suhteessa. Samaan hintaan saa jo uutta Jaguaria jossa kaikki on kohdallaan eikä tarvitse arpoa mitään. Tuossa ei edes ollut Xenoneita tuossa hinnassa, joten samoilla varusteilla xenoneiden kanssa tuo maksaisi jo lähemmäs 60ke. Se on ihan liikaa tällaisesta autosta.
Ajaminen ei aiheuttanut orgasmia. Mielestäni 500X on hauskempi laite. Käytettynä voisi ostaa mutta... 20 kiloeuroa tuossa on silkkaa ilmaa. Giuliettakin on moninverroin hauskempi, vaikka onkin etuvetoinen peli.
Petyin.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Autossa oli runflatit, mutta osaan sen äänimaailman kyllä erotella.Aquatica kirjoitti:^
Mahtoko muuten tuossa ajamassas yksilössä olla myös ajonpilaamisrenkaat (Runflatit)?
Nimimerkillä:
Hyväkin auto pilataan noilla. Piste.
Autokaupan ammattilainen
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
N:llä ajaminen on siis kokonaisvaltaisesti kuminauhamaista, ihan peestä.alfa 156 v6 kirjoitti:Monesta asiasta oltava yhtä mieltä tässä! Heppoisuutta en kuitenkaan huomannut tuohon omaan 3-sarjalaiseen verraten, en myöskään tuota (laatikon?) kuminauhamaisuutta? Myöskin suhinat ja rengasmelu oli tuohon omaan Bimmeriin verrattuna ihan kelpo tasolla vaikka Giulian rengastus tuumaa suurempi (toki farkku ja sedan -vertailu ei ihan reilua ole). Takaluukun ja penkkien osalta täysin samaa mieltä, vaikka toki nämäkin on pitkälti omasta kropasta kiinni mikä sopii kellekin mutta tällaselle pulkannarulle tuki oli riittämätön joka suuntaanHANU kirjoitti:Giulussa on nopea vaihteisto, varsinkin manuaalipuolella vaihtaessa.
Rattivaihteet on oikeaoppisesti rattiputkessa, eikä ratissa.
Ohjaus on nopea ja selvästi sähköisesti toteutettu.
Ohjauspyörä on hieno ja hyvän tuntuinen.
Auto on kevyt ja ketterä ajaa, mutta samalla jotenkin heppoisen oloinen.
DNA-kytkin pitää olla koko ajan D:llä, N:llä on ihan kuminauha.
Tuulensuhina ja rengasmelu on mielestäni kovahko.
Penkit on miedosti muotoiltu, saisi olla pikkuisen enemmän sivutukea.
Takaluukku on ahtaan näköinen ja täyttöaukko matala, aiheuttanee jupinaa....
200 heppainen bensa pitää vielä käydä ajamassa, kun sellaiseen tulee mahdollisuus.
Tämän päivän perusteelle 55000 euroa ajamastani autosta on liikaa.
Myös hinnan osalta samoilla linjoilla, mitään niin kivaa varustetta tuolla n. 10ke:n lisähinnalla ei näy saaneen että tuntuis välttämättömältä jo suht. kattavaan perusvarusteluun verraten... Bensanelikon hintaa odotellessa...
A6 ainakin on eri luokan peli, se on totta... BMW:hen en kommentoi kun noita M-sportteja on ykkösestä seiskaanHANU kirjoitti: Samalla rahalla saa hienon ja pari vuotta vanhan BMW M-Sportin tahi A6 S-Line Audin.
Ne on kuitenkin eriluokan pelejä. Sry
Sama asia koskee myös Maseratiani. Perusasetuksella auto on kuminauhamainen ajaa, mutta sportilla oikea Maserati.
Sama asia oli V8 Panamerassa. Perusasetuksilla booring ja sportilla vasta oikea Porsas.
Autokaupan ammattilainen
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Hyvä että on niitä eri asetuksia niin saadaan sama auto miellyttämään useampia käyttäjiä.
Abarth 500 Esseesse
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ajamaani autoon oli asennettu eturekisterikilven tausta niin, että etututka piippaili miten sattuu.
Kehoitin päällikköä hoitamaan asian, koska tuollaisiin asioihin menee uskottavuus vääräuskoisilla.
Taas joutuu selittämään, että ne sähkö ym. viat ovat kuin Eldankkajärven jää eli taakse jäänyttä elämää.
Hoitivat asian heti kuntoon.
Kehoitin päällikköä hoitamaan asian, koska tuollaisiin asioihin menee uskottavuus vääräuskoisilla.
Taas joutuu selittämään, että ne sähkö ym. viat ovat kuin Eldankkajärven jää eli taakse jäänyttä elämää.
Hoitivat asian heti kuntoon.
Autokaupan ammattilainen
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ei v..ddu, ne alkaa oikeesti myymään niitä. Suomessa.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tänään pääsee näkemään Giulian livenä. Saas nähdä, muuttuuko kuvien ja videoiden perusteella tullut vaikutelma.
Jotenkin kaipaisin voimakkaampaa bensakonetta, riisselille kun ei ole tarvetta, vaikka nuuka kulutus näyttäisi olevan.
Korimalli pitäisi olla Sportwagon, en oikein löydä käyttöä sedanille. Coupe voisi olla sitten taas toinen ääripää. Kyllä Alfan pitää tehdä eri korivaihtoehtoja jos haluaa myydä suuria määriä. Moottoreissa pitää myös olla enemmän vaihtoehtoja kuin nämä kaksi dieseliä ja yksi bensa. QV on kuitenkin harvojen herkkua. Joku V6 yhdellä turbolla ja tehoa noin 300hv niin alkaisi olla sellainen kansanmiehen perhesportti
Kiva nähdä miten myynti kehittyy ensi vuoden aikana ja tuleeko uusia malliversioita.
Jotenkin kaipaisin voimakkaampaa bensakonetta, riisselille kun ei ole tarvetta, vaikka nuuka kulutus näyttäisi olevan.
Korimalli pitäisi olla Sportwagon, en oikein löydä käyttöä sedanille. Coupe voisi olla sitten taas toinen ääripää. Kyllä Alfan pitää tehdä eri korivaihtoehtoja jos haluaa myydä suuria määriä. Moottoreissa pitää myös olla enemmän vaihtoehtoja kuin nämä kaksi dieseliä ja yksi bensa. QV on kuitenkin harvojen herkkua. Joku V6 yhdellä turbolla ja tehoa noin 300hv niin alkaisi olla sellainen kansanmiehen perhesportti
Kiva nähdä miten myynti kehittyy ensi vuoden aikana ja tuleeko uusia malliversioita.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^Joo kesympi kutonen olis paikallaan. Jos vaikka asettuisi samaan hinta- ja teholuokkaan kun Jaguar XE S 80 ke, 340 hevosvoimaa.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tietenkin siinä on 20k€ ilmaa. Sitä kutsutaan veroksiShuttle kirjoitti:Giulia koettu. Ei rakkautta. Tästä puuttui täysin se sama fiilis joka itselleni iski aikoinaan 159:n kanssa ensimmäisellä kerralla. Auton sisusta hintaan nähden tosi pliisu, penkit on mielestäni vielä huonommat kuin vakiopenkit 159:ssä - saavutus toki sekin. Halpaa muovia ihmeen paljon - 159:n tapaista "pehmeää muovia" verrattain vähän. Tulee hieman kolkko fiilis. Takapaksi pieni, takapenkki ok. Ratti on hyvä, samoin kuin Hanun mainitsemat seikat rattivaihteista.
Summa summarum: auto olisi todella haluttava alta 40ke hintaluokassa. Noilla varusteilla 56k hintalappu on ihan liikaa joka suhteessa. Samaan hintaan saa jo uutta Jaguaria jossa kaikki on kohdallaan eikä tarvitse arpoa mitään. Tuossa ei edes ollut Xenoneita tuossa hinnassa, joten samoilla varusteilla xenoneiden kanssa tuo maksaisi jo lähemmäs 60ke. Se on ihan liikaa tällaisesta autosta.
Ajaminen ei aiheuttanut orgasmia. Mielestäni 500X on hauskempi laite. Käytettynä voisi ostaa mutta... 20 kiloeuroa tuossa on silkkaa ilmaa. Giuliettakin on moninverroin hauskempi, vaikka onkin etuvetoinen peli.
Petyin.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Saksan hintoja, siellä näitä varmaan nähdään enempi...
https://m.mobile.de/auto/search.html?cn ... Car&vc=Car
E: Sattuuko kukaan tietää, että jos tuollaisen ostaa esim Saksasta uutena, "export" mielessä niin joutuuko siitä maksamaan paikallisen autoveron Saksaan?
https://m.mobile.de/auto/search.html?cn ... Car&vc=Car
E: Sattuuko kukaan tietää, että jos tuollaisen ostaa esim Saksasta uutena, "export" mielessä niin joutuuko siitä maksamaan paikallisen autoveron Saksaan?
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ymmärtääkseni pitää maksaa 100% paikallisesta autoverosta, eli suurinpiirtein nolla euroa.jkk kirjoitti:Saksan hintoja, siellä näitä varmaan nähdään enempi...
https://m.mobile.de/auto/search.html?cn ... Car&vc=Car
E: Sattuuko kukaan tietää, että jos tuollaisen ostaa esim Saksasta uutena, "export" mielessä niin joutuuko siitä maksamaan paikallisen autoveron Saksaan?
Sellainen huomioitava on, että uudesta autosta pitää alv maksaa Suomeen. Kuvio kannattaa selvittää Saksan myyjän kanssa, ettei maksa alv:a myös Saksaan.
Jos hankkii pirssin, joka on yli 6kk vanha ja yli 6tkm ajettu, jää alv:t Saksaan (pienempi kuin Suomessa).
VMP
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Saksassa ei ole samantyyppistä rekisteröintiveroa kuin Suomessa eli ei joudu maksamaan paikallista autoveroa Saksaan. Jos ostat uuden auton Saksasta niin normaalisti joudut maksamaan siitä Saksan 19 % ALV:n, mutta jos olet viemässä autoa Suomeen niin joudut maksamaan siitä ALV:n Suomeen. Olet kuitenkin oikeutettu saamaan ostomaan ALV:n takaisin. Ostomaan ALV:n palauttaminen pitää vaan sopia myyjän kanssa jotta ei tule turhaan maksettua tupla-ALVia.jkk kirjoitti:...E: Sattuuko kukaan tietää, että jos tuollaisen ostaa esim Saksasta uutena, "export" mielessä niin joutuuko siitä maksamaan paikallisen autoveron Saksaan?
Uuden auton ostaminen EU-alueelta Suomeen on varsin helppoa hommaa, itse olen ostanut itselleni kaksi uutta autoa Itävallasta ja tuonut ne Suomeen.
[EDIT: Mattijus ehtikin jo samaa asiaa selventämään.]
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Niin, itselläni tuo koeajo vielä tekemättä eli en osaa sen enempää kommentoida.
Alusta alkaen tuo Giulia omaan silmääni näyttänyt vähän "mitäänsanomattomalta" jos nyt ihan rehellisesti täräytetään.
Muistan kun 159 aikanaan pamahti markkinoille niin olihan se aivan eri tavalla katseenvangitsija kuin tama nykyinen vaikkakin lienee selvää että Giulia on nyt laadultaan toista maata...
Toivotaan että globaalisti Alfa onnistuu mutta kyllä ihmettelen jos nämä revitään näillä hintalapuilla käsistä!
Alusta alkaen tuo Giulia omaan silmääni näyttänyt vähän "mitäänsanomattomalta" jos nyt ihan rehellisesti täräytetään.
Muistan kun 159 aikanaan pamahti markkinoille niin olihan se aivan eri tavalla katseenvangitsija kuin tama nykyinen vaikkakin lienee selvää että Giulia on nyt laadultaan toista maata...
Toivotaan että globaalisti Alfa onnistuu mutta kyllä ihmettelen jos nämä revitään näillä hintalapuilla käsistä!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Noh, nyt on koeponnistus sovittu huomiseksi. Saas nähdä, konsensus täällä tuntuu olevan että hieman mellanmjölkkiä olisi tiedossa (tai lukewarm, mitä tälle nyt kotimaiseksi vastineeksi keksisi). Itse olen edelleen Giuliasta innoissani, toivottavasti vastassa on "episodi VII" eikä "episodi I"...
Lauantaina sitten kokeillaan Jaguarin XE AWD, ja kun itse liikun 2014 320d:llä, niin voin näistä kolmesta tehdä helkkarin subjektiivisen vertailun kunhan ehdin - vaikka tuonne koeajo-topikkiin.
Lauantaina sitten kokeillaan Jaguarin XE AWD, ja kun itse liikun 2014 320d:llä, niin voin näistä kolmesta tehdä helkkarin subjektiivisen vertailun kunhan ehdin - vaikka tuonne koeajo-topikkiin.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Nyt on nettiautossa jo melkee 60k€ Giulia. Nyt kanssa autoilijoiden suhtautuminen - ketjussa tulee olemaan kaikki oikeassa ketkä alfaa kalliiksi haukkuu
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kiitos Portti ja Mattijus. Eli jos suuntaisi katseet esim. Saksaan, saattaisi uittamalla saada hyvään hintaan Giulian? Onkohan noi germaanit "karvalakit" ihan yhtä karvalakkeja kuin Suomen malliston? Luulisi että ovat tasokkaampia Saksassa...
@quppe, ei tarvii kun raapii kasaan 10x 156 raatoa niin riittää käsirahaksi
@quppe, ei tarvii kun raapii kasaan 10x 156 raatoa niin riittää käsirahaksi
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^Saksan karvalakista tunnetusti puuttuu persgrillit, moottorilämmitin, jäätymätön huohotin sekä satatonnia mittarista
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^^ Totta. Eivät varmasti kieltäydykkään, kun HANU lupasi ottaa jo kaikki alfat mitä tulee vaihdossa vai mitenkä se meni
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
En ihan ymmärrä 55ke tai 60ke hinnan kauhistelua kun nuo hinnat on saatu aikaan lisävarusteita ruksimalla. Lähtöhinta näissä lienee siinä 40ke nurkilla aiemmista postauksista päätellen, joten kynnys Giulian hankintaan ei ole oikeasti ihan niiiin korkealla. Yhdessäkään minun Alfassa ei ole ollut ruksittuna lisävarusteita pl. kyseisen version vakiokamat ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.
Vaikka itse kerään vielä hetken tyhjiä pulloja ennen autokaupoille suuntaamista, on uusi Giulia ensimmäinen uusi auto joka aiheuttaa akuuttia kiinnostusta. Toivottavasti näitä menee kaupaksi ja paljon.
Vaikka itse kerään vielä hetken tyhjiä pulloja ennen autokaupoille suuntaamista, on uusi Giulia ensimmäinen uusi auto joka aiheuttaa akuuttia kiinnostusta. Toivottavasti näitä menee kaupaksi ja paljon.
Tein itse - säästin
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^samaa mieltä. Kyseessä on täysin uusi malli, joten lisävarusteet maksaa ihan täyden hinnan. Tämmästen premium/luxury-merkkisten autojen hinnan saa tarvittaessa nousemaan aivan pilviin, kuhan urakalla ruksii varusteita. Hyvä myös muistaa, että ne lisävarusteet maksaa ensimmäinen omistaja.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Mun kippo on maksanut uutena 41292€. Retrospektiivina ajatellen, oliko se sit halpa, kallis vai jotain siitä välistä? Etuvetopanssarivaunu joka ei kulje (juuri) mihinkään ja imee ainetta kuin pikkuvauva tuttipullosta. Kaikki näyttää ainakin paperilla (2.2 180hp AT8) paljon paremmalta kuin 159:ssä, ja pieni inflaatiokorjaus huomioon ottaen ei tuo 45 tonttua ole mitenkään omituinen pyyntö mun mielestä.
EDIT: Ja inflaatiokorjattuna 2008 -> 2015 autoni hinta on 45496€
EDIT: Ja inflaatiokorjattuna 2008 -> 2015 autoni hinta on 45496€
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Livenä tutkittuna oikein pätevän oloinen paketti. Etenkin ihan törkeän hyvän näköinen eikä kuvat tee autolle oikeutta.
En tiedä, minkälaiset ihmisten odotukset ovat olleet, eikä itsellä toisaalta taas vertailupohjaa esim. uudehkosta 3-sarjasta, mutta vaikea tuosta oli löytää mitään erityisen huonoa piirrettä. Dieselin äänikään ei ihan pahinta lajia ollut.
En tiedä, minkälaiset ihmisten odotukset ovat olleet, eikä itsellä toisaalta taas vertailupohjaa esim. uudehkosta 3-sarjasta, mutta vaikea tuosta oli löytää mitään erityisen huonoa piirrettä. Dieselin äänikään ei ihan pahinta lajia ollut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
v. 2004 ostin 156 GTA:n ja se maksoi 51500 euroa. Siinä oli rahalle vastinetta siihen aikaan.
Nyt 55 kiloa tuntui ajamastani Giuliasta kovalta rahalta.
100 tonnia Audi RS5:sta ja Porsche Panamerasta ei tunnu ylihinnalta.
Onnex nämä autohommat on pääsääntöisesti fiilishommia ja itse olen ajanut niin hienoilla autoilla, että ehkä Giulu
oli senkin takia vähän pliisu kokemus.
Nyt 55 kiloa tuntui ajamastani Giuliasta kovalta rahalta.
100 tonnia Audi RS5:sta ja Porsche Panamerasta ei tunnu ylihinnalta.
Onnex nämä autohommat on pääsääntöisesti fiilishommia ja itse olen ajanut niin hienoilla autoilla, että ehkä Giulu
oli senkin takia vähän pliisu kokemus.
Autokaupan ammattilainen
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Giulun vakionopeudensäädin oli kiva yllätys.
Se toimii samanlailla kuin F10/11 ja F30/31 Bemareissa.
Rulla ohjauspyörässä ja nopeutta voi säädellä kätevästi peukalon liikkeillä.
Cruise on myös jarruttava ja sillä voi ennakoivasti ajaa vaikka pikku ruuhkassakin jalkoja käyttämättä.
Se toimii samanlailla kuin F10/11 ja F30/31 Bemareissa.
Rulla ohjauspyörässä ja nopeutta voi säädellä kätevästi peukalon liikkeillä.
Cruise on myös jarruttava ja sillä voi ennakoivasti ajaa vaikka pikku ruuhkassakin jalkoja käyttämättä.
Autokaupan ammattilainen
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Oliko myös kiihdyttävä eli onko Giuliassa adaptiivinen vakkari? Kävin Lahden Mega Autossa tänään, eikä myyjä osannut ihan tarkkaan sanoa tuosta ominaisuudesta.Cruise on myös jarruttava ja sillä voi ennakoivasti ajaa vaikka pikku ruuhkassakin jalkoja käyttämättä.
Kaistavahdit, törmäysvaroittimet jne. varusteet kyllä löytyi, niin luulisi, että olisi myös ACC. Ainakin VAG:ilaisissa tuo vakkari toimii käsittääkseni juuri tuon kameran (kaistavahti) ja tutkan yhteispelillä.
Niin ja itse Giuliasta: Komea auto sisältä ja ulkoa. Sisustan materiaalit eivät ehkä ihan Audi/BMW tasolla, mutta muuten oikein mielyttävä paikka olla. Nuo Super mallin vakiopenkit ehkä pieni pettymys, mutta myyjä sanoi, että myöhemmin tulossa valittavaksi sport-penkit lisävarusteeksi. Koeajolle ei vielä päässyt..
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ajamassani autossa ei ollut adaptiivista Cruisea, mutta se on kyllä mainio varuste.Kaesar kirjoitti:Oliko myös kiihdyttävä eli onko Giuliassa adaptiivinen vakkari? Kävin Lahden Mega Autossa tänään, eikä myyjä osannut ihan tarkkaan sanoa tuosta ominaisuudesta.Cruise on myös jarruttava ja sillä voi ennakoivasti ajaa vaikka pikku ruuhkassakin jalkoja käyttämättä.
Kaistavahdit, törmäysvaroittimet jne. varusteet kyllä löytyi, niin luulisi, että olisi myös ACC. Ainakin VAG:ilaisissa tuo vakkari toimii käsittääkseni juuri tuon kameran (kaistavahti) ja tutkan yhteispelillä.
Niin ja itse Giuliasta: Komea auto sisältä ja ulkoa. Sisustan materiaalit eivät ehkä ihan Audi/BMW tasolla, mutta muuten oikein mielyttävä paikka olla. Nuo Super mallin vakiopenkit ehkä pieni pettymys, mutta myyjä sanoi, että myöhemmin tulossa valittavaksi sport-penkit lisävarusteeksi. Koeajolle ei vielä päässyt..
Key Less Go oli ajamassani autossa ja se on myöskin must juttu.
Autokaupan ammattilainen
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
2 ilmoitti ennakkotilaavansa.
4 ostavansa ilman koeajoa.
Nickit esiin!
4 ostavansa ilman koeajoa.
Nickit esiin!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Oisko GTA ollut jopa aikanaan edullinen? Mitä nykypäivänä saa 50 - 60 tonnilla, joka olisi fiilispohjaltaan samanlainen? Ei mitään. Megane RS tai Focus RS ehkä. Nelipyttyisenä nuokin kuulostavat kuitenkin pölynimureilta. Satku RS5:sta? Kyllä. Panamerasta? Kyllä...jos ei kävele auton ulkopuolella Uusi Panamera petraa jo hieman designiä... Sorry OT.HANU kirjoitti:v. 2004 ostin 156 GTA:n ja se maksoi 51500 euroa. Siinä oli rahalle vastinetta siihen aikaan.
Nyt 55 kiloa tuntui ajamastani Giuliasta kovalta rahalta.
100 tonnia Audi RS5:sta ja Porsche Panamerasta ei tunnu ylihinnalta.
Onnex nämä autohommat on pääsääntöisesti fiilishommia ja itse olen ajanut niin hienoilla autoilla, että ehkä Giulu
oli senkin takia vähän pliisu kokemus.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ai joku muukin keräilee hylsyjä. Mun reviirille on ängennyt joku vääränvärinen, ni nyt joutuu kiertämään isompaa lenkkiä.
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
- Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ei ole hinnastossa adaptiivista vakionopeussäädintä ja myyjä kertoi ettei maahantuojakaan tiennyt koska tulee.
Eikä ole Italiankaan hinnastossa enää. Ennakkohinnastoissa oli maininta, mutta ei enää.
Eikä ole Italiankaan hinnastossa enää. Ennakkohinnastoissa oli maininta, mutta ei enää.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Vaikka noista taitaa puuttua se ALV niin silti Saksasta saisi melkein samaan hintaan (12k euroa enemmän) Quadrifoglion mitä täällä taas maksaa perus karvalakki diesel malli.jkk kirjoitti:Saksan hintoja, siellä näitä varmaan nähdään enempi...
https://m.mobile.de/auto/search.html?cn ... Car&vc=Car
E: Sattuuko kukaan tietää, että jos tuollaisen ostaa esim Saksasta uutena, "export" mielessä niin joutuuko siitä maksamaan paikallisen autoveron Saksaan?
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Edit: Jaha piti editoida eikä lainata...molsky kirjoitti:Vaikka noista taitaa puuttua se ALV niin silti Saksasta saisi melkein samaan hintaan (12k euroa enemmän) Quadrifoglion mitä täällä taas maksaa perus hinnat alkaen karvalakki diesel malli.jkk kirjoitti:Saksan hintoja, siellä näitä varmaan nähdään enempi...
https://m.mobile.de/auto/search.html?cn ... Car&vc=Car
E: Sattuuko kukaan tietää, että jos tuollaisen ostaa esim Saksasta uutena, "export" mielessä niin joutuuko siitä maksamaan paikallisen autoveron Saksaan?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^
No ei kai nyt sentään.
No ei kai nyt sentään.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Juu, kun nyt uusista autoista puhuttiin, niin miinus satatonnia olisikin mielenkiintoinen mittarilukema. Minkähänlaisen hinnan tulli tuollaiselle pelille keksisi verotuksen perustaksi.Polforea kirjoitti:^Saksan karvalakista tunnetusti puuttuu ...satatonnia mittarista
Saksan ja Suomen varustelutasoja en ole Giulian osalta verrannut, tuolta löytyy saksanmaan hinnasto jos haluaa vertailua tehdä:jkk kirjoitti:Kiitos Portti ja Mattijus. Eli jos suuntaisi katseet esim. Saksaan, saattaisi uittamalla saada hyvään hintaan Giulian? Onkohan noi germaanit "karvalakit" ihan yhtä karvalakkeja kuin Suomen malliston? Luulisi että ovat tasokkaampia Saksassa...
http://www.alfaromeo.de/content/dam/alf ... 16_WEB.pdf
Jos Suomen ja Saksan ohjehintoja haluaa verrata, niin Saksan hinnasta siis 19 % ALV pois ja Suomen 24 % ALV tilalle niin voi verrata autoverottomia hintoja. Suomen autovero tulee sitten sekä Saksan, että Suomen autoverottoman hinnan päälle jos tänne ostaa auton.
Sitten jos haluaa saada kuvaa siitä, minkälaisia alennuksia Saksasta saa uuteen Giuliaan, niin esim. tuolta voi katsella hintoja:
http://apl.de/neuwagen/alfa_romeo/giuli ... e.php?i=39
Näistä Saksan hinnoista on tässä ketjussa keskusteltu aiemminkin muistaakseni pariinkin otteeseen. Nyt näyttää Giulian aleprosentit jo hieman kasvaneen kun APL lupaa n. 13 % alennusta.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Korjaan, saa samaan hintaan kuin Suomen kalleimmat dieselit.Vittorio Jano kirjoitti:^
No ei kai nyt sentään.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... eNumber=17
Vai onko tuossa vielä jotain jännää mistä en tiedä?
Tosin noita 60k hinnalla olevia on vain 3 kappaletta ja sitten onkin siellä 70k pintaan loput.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Saksan hinnastossa manuaali QV 71800€ ja automaatti 74050€. Tuosta kun ottaa sen Portin mainitseman 13 alennuksen ollaan aika lähellä 60t€.
Oisko autoliikkeen härsyhintoja ilman mitään optioita?
Oisko autoliikkeen härsyhintoja ilman mitään optioita?
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
2.9.2016 on positiivisella varauksella varustettu päivä, koska tänään on Alfa Romeo Giulia virallinen ensiesittely Suomessa ja Jyväskylässä aloittaa Fiat-henkilöautojen myynti pitkän tauon jälkeen.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Pikainen maistelu Giuliasta. Vertailen '14 320d.
Pahoista puheistani huolimatta objektiivisesti ajateltuna BMW on "hyvä auto". Tarkka ajaa, alusta toimii hyvi ja suorituskyky on mallillaan. Laatikko erinomainen.
Verrataan Giuliaan irrottaen tunteet asiasta:
- Giulia on ottanut hyvät asiat BMW:stä ja tekee ne paremmin.
ohjaus on täsmällisempi, alusta ei yhtä hermostunut. Auto pysyy tiessä paremmin. Suorituskyky on snadisti parempi. Vaihteisto sama, tuntuukin samalle. Väitän että Giulia on ihan vähän parempi auto kuin 3-sarja.
Sitten vaikeammin määriteltäviin asioihin.
- Laadun tuntu. En koe että eroaisivat toisistaan. Tasapeli.
- sisusta ja ulkonäkö. Ei tarvinne edes vastata. Tai no vastataan sitten: Giulia voittaa. 100 - 0.
-Tunne ajaessa? Giulia voittaa 1000 - 0.
-Tunne poistuessa autosta? Giulia voittaa 10000 -0.
Huomenna kokeillaan Jaguar XE AWD. Samalla saan tarkan "viimeisen" tarjouksen vaihdosta Giuliaan. Tämä on kiinni siitä mitä Ms. Moneybags sanoo...
Niijoo, niille jotka miettivät: turvaistuin menee hienosti isofixiin ja turvavyönkin saa näppärähkösti kiinni.
Pahoista puheistani huolimatta objektiivisesti ajateltuna BMW on "hyvä auto". Tarkka ajaa, alusta toimii hyvi ja suorituskyky on mallillaan. Laatikko erinomainen.
Verrataan Giuliaan irrottaen tunteet asiasta:
- Giulia on ottanut hyvät asiat BMW:stä ja tekee ne paremmin.
ohjaus on täsmällisempi, alusta ei yhtä hermostunut. Auto pysyy tiessä paremmin. Suorituskyky on snadisti parempi. Vaihteisto sama, tuntuukin samalle. Väitän että Giulia on ihan vähän parempi auto kuin 3-sarja.
Sitten vaikeammin määriteltäviin asioihin.
- Laadun tuntu. En koe että eroaisivat toisistaan. Tasapeli.
- sisusta ja ulkonäkö. Ei tarvinne edes vastata. Tai no vastataan sitten: Giulia voittaa. 100 - 0.
-Tunne ajaessa? Giulia voittaa 1000 - 0.
-Tunne poistuessa autosta? Giulia voittaa 10000 -0.
Huomenna kokeillaan Jaguar XE AWD. Samalla saan tarkan "viimeisen" tarjouksen vaihdosta Giuliaan. Tämä on kiinni siitä mitä Ms. Moneybags sanoo...
Niijoo, niille jotka miettivät: turvaistuin menee hienosti isofixiin ja turvavyönkin saa näppärähkösti kiinni.
- Liitteet
-
- 20160902_153433-1-1.jpg
- (350.12 KiB) Tiedosto ladattu 3358 kertaa
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tiedät mitä täytyy tehdä: Jätät Jaggen koeajamatta ja anelet rouvalta lupaa hartaammin kuin mitään koskaan
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Hienoa lerppu, vain yksi voi olla forumin eka tilaaja/ostaja.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Pakko tuon painon (=keveyden) on tunnuttava muiden saman kokoluokan autoihin verrattuna ja jos haetaan sitä tuntumaa niin hyväähän tuo keveys meinaa.
Syksy tässä antaa jo viitteitä ja sen jälkeen tuleekin talvi ja liukkaat kelit. Mitenköhän hienosti ja onnistuneesti Alfalla ollaan toteutettu luistonestot ja ajonvakautus? Onko kaiken fiiliksen vievä holhooja vai antaako miellyttävästi perää rinnalle? Liikennevalolähdöt takavetoisella talviliukkailla ovat ainakin maltillisen rauhallisia.
Syksy tässä antaa jo viitteitä ja sen jälkeen tuleekin talvi ja liukkaat kelit. Mitenköhän hienosti ja onnistuneesti Alfalla ollaan toteutettu luistonestot ja ajonvakautus? Onko kaiken fiiliksen vievä holhooja vai antaako miellyttävästi perää rinnalle? Liikennevalolähdöt takavetoisella talviliukkailla ovat ainakin maltillisen rauhallisia.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Itelle oli kanssa yllätys kuinka hyvin isofixeihin menee kiinni istuin. Ja ne ihan läpät vieläpä, ettei tarvitse survoa penkkien välistä napauttamaan niitä kiinni.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Toivotaan, että ovat tehneet 156-linjausta tuossa ajonestossa...Raimo Miettinen kirjoitti:Pakko tuon painon (=keveyden) on tunnuttava muiden saman kokoluokan autoihin verrattuna ja jos haetaan sitä tuntumaa niin hyväähän tuo keveys meinaa.
Syksy tässä antaa jo viitteitä ja sen jälkeen tuleekin talvi ja liukkaat kelit. Mitenköhän hienosti ja onnistuneesti Alfalla ollaan toteutettu luistonestot ja ajonvakautus? Onko kaiken fiiliksen vievä holhooja vai antaako miellyttävästi perää rinnalle? Liikennevalolähdöt takavetoisella talviliukkailla ovat ainakin maltillisen rauhallisia.
Ainakin kun vertaa muihin saman luokan/ikäluokan autoihin, 156:n ASR ja VDC on oikeasti perhanan hyvin toteutettu. Antaa ihan reilusti mennä luisussa, mutta hyökkää peliin sit kun "meinas lähteä lapasesta". Sama juttu tuon sutimiseneston kanssa - antaa sutia halutessaan, muttei repiä.
**
Toivomusjuttu ilmoilla, että on toteutettu yhtä lailla vapaatyylisesti vrt. kilpailu**
***
HUOM
***
Tietysti Skoda-kuskit voipi saada slaagin, kun auto voi lähteä *GASP* sladiin! Ainakin yhden okutaavin yrityksellä totesin niiden ajamiseneston olevan ensiluokkaisen tehokas nimenomaa ajamisen estona...
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
No nyt RS:ää enemmän ajaneena en allekirjoita. Kyllä se antaa suditella etuvedoksi siinä missä antaa tuo 159 ja antaa mennä hieman "fiiliksellä" ennenko puuttuu peliin. Eipä ny dissataa Skodaa turhaan.Aquatica kirjoitti:HUOM
***
Tietysti Skoda-kuskit voipi saada slaagin, kun auto voi lähteä *GASP* sladiin! Ainakin yhden okutaavin yrityksellä totesin niiden ajamiseneston olevan ensiluokkaisen tehokas nimenomaa ajamisen estona...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^
RS:hän vertautuu QV:hen, eikö?
Eli ei ehkä ihan se rehdein vertaus.
Omat kokemukset tosiaan jostain 1.9TDI:stä jollaan Elegance-varustelupaketilla kaiketi.
RS:hän vertautuu QV:hen, eikö?
Eli ei ehkä ihan se rehdein vertaus.
Omat kokemukset tosiaan jostain 1.9TDI:stä jollaan Elegance-varustelupaketilla kaiketi.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Miten pirussa se sotka kerta toisensa jälkeen löytää tiensä tänne. Ei vertaudu mihinkään malliin. Eihän enää tässä ketjussa, jookosta.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^
Niinno en mä sanois et mikään skeida vertautuu mitenkään mihinkään Alfaan, vaan noin niinku "tehomalli vs tehomalli"?
Mut ei kai sit? En mä räsää oo koskaan muuta ku livenä nähny, liikentees ohimennen. Ei paljoa kokemuksia oo.
Mä hain tässä vaan sitä, että pappamalli vs. tehomalli välillä voi hyvinkin olla eroja; ns. tehomalli (tai tehomalli, tai "tehomalli", tai "whatever the hell rocks your god damn boat") antaa sluibaa paljonkin sutimiseen tai korjausliikkeisiin, kun sitten pappamalli tekee parhaansa estääkseen ajamista mitenkään muuten kuin maksimikitkalla ilman mitään draamaa.
Niinno en mä sanois et mikään skeida vertautuu mitenkään mihinkään Alfaan, vaan noin niinku "tehomalli vs tehomalli"?
Mut ei kai sit? En mä räsää oo koskaan muuta ku livenä nähny, liikentees ohimennen. Ei paljoa kokemuksia oo.
Mä hain tässä vaan sitä, että pappamalli vs. tehomalli välillä voi hyvinkin olla eroja; ns. tehomalli (tai tehomalli, tai "tehomalli", tai "whatever the hell rocks your god damn boat") antaa sluibaa paljonkin sutimiseen tai korjausliikkeisiin, kun sitten pappamalli tekee parhaansa estääkseen ajamista mitenkään muuten kuin maksimikitkalla ilman mitään draamaa.