Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
5
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
44
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
73
17%
Ostan sitten joskus
240
57%
Tuskin
41
10%
En ikinä
12
3%
 
Ääniä yhteensä: 424

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mahtoko muuten tuossa ajamassas yksilössä olla myös ajonpilaamisrenkaat (Runflatit)?

Nimimerkillä:
Hyväkin auto pilataan noilla. Piste.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

HANU kirjoitti:Giulussa on nopea vaihteisto, varsinkin manuaalipuolella vaihtaessa.
Rattivaihteet on oikeaoppisesti rattiputkessa, eikä ratissa.
Ohjaus on nopea ja selvästi sähköisesti toteutettu.
Ohjauspyörä on hieno ja hyvän tuntuinen.
Auto on kevyt ja ketterä ajaa, mutta samalla jotenkin heppoisen oloinen.
DNA-kytkin pitää olla koko ajan D:llä, N:llä on ihan kuminauha.
Tuulensuhina ja rengasmelu on mielestäni kovahko.
Penkit on miedosti muotoiltu, saisi olla pikkuisen enemmän sivutukea.
Takaluukku on ahtaan näköinen ja täyttöaukko matala, aiheuttanee jupinaa....
200 heppainen bensa pitää vielä käydä ajamassa, kun sellaiseen tulee mahdollisuus.
Tämän päivän perusteelle 55000 euroa ajamastani autosta on liikaa.
Monesta asiasta oltava yhtä mieltä tässä! Heppoisuutta en kuitenkaan huomannut tuohon omaan 3-sarjalaiseen verraten, en myöskään tuota (laatikon?) kuminauhamaisuutta? Myöskin suhinat ja rengasmelu oli tuohon omaan Bimmeriin verrattuna ihan kelpo tasolla vaikka Giulian rengastus tuumaa suurempi (toki farkku ja sedan -vertailu ei ihan reilua ole). Takaluukun ja penkkien osalta täysin samaa mieltä, vaikka toki nämäkin on pitkälti omasta kropasta kiinni mikä sopii kellekin mutta tällaselle pulkannarulle tuki oli riittämätön joka suuntaan :mrgreen:
Myös hinnan osalta samoilla linjoilla, mitään niin kivaa varustetta tuolla n. 10ke:n lisähinnalla ei näy saaneen että tuntuis välttämättömältä jo suht. kattavaan perusvarusteluun verraten... Bensanelikon hintaa odotellessa...
HANU kirjoitti: Samalla rahalla saa hienon ja pari vuotta vanhan BMW M-Sportin tahi A6 S-Line Audin.
Ne on kuitenkin eriluokan pelejä. Sry :oops:
:splat: A6 ainakin on eri luokan peli, se on totta... BMW:hen en kommentoi kun noita M-sportteja on ykkösestä seiskaan :P

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja jkk »

Giulia käyty tsekkaamassa Espoon aitassa . On se hieno, paljon hienompi irl kuin kuvissa. Mielestäni viimeistely ja yleisfiilis on paljon laadukkaampaa kuin edeltävissä alfoissa. Koko auto on erittäin linjakas, eikä se nyt kuitenkaan ole mikään Bmw Audi mb pirtelö, vaikka joitakin vaikutteita saattaa olla. Takaosa mielestäni parempi ilman kontin lippaa, diggasin myös tuota tummanruskeaa väriä, valkoinenkin on hyvä.

Tälläinen tulee meidän talouteen varmaankin giulietan jälkeen parin-kolmen vuoden päästä. 8)

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Giulia koettu. Ei rakkautta. Tästä puuttui täysin se sama fiilis joka itselleni iski aikoinaan 159:n kanssa ensimmäisellä kerralla. Auton sisusta hintaan nähden tosi pliisu, penkit on mielestäni vielä huonommat kuin vakiopenkit 159:ssä - saavutus toki sekin. Halpaa muovia ihmeen paljon - 159:n tapaista "pehmeää muovia" verrattain vähän. Tulee hieman kolkko fiilis. Takapaksi pieni, takapenkki ok. Ratti on hyvä, samoin kuin Hanun mainitsemat seikat rattivaihteista.

Summa summarum: auto olisi todella haluttava alta 40ke hintaluokassa. Noilla varusteilla 56k hintalappu on ihan liikaa joka suhteessa. Samaan hintaan saa jo uutta Jaguaria jossa kaikki on kohdallaan eikä tarvitse arpoa mitään. Tuossa ei edes ollut Xenoneita tuossa hinnassa, joten samoilla varusteilla xenoneiden kanssa tuo maksaisi jo lähemmäs 60ke. Se on ihan liikaa tällaisesta autosta.

Ajaminen ei aiheuttanut orgasmia. Mielestäni 500X on hauskempi laite. Käytettynä voisi ostaa mutta... 20 kiloeuroa tuossa on silkkaa ilmaa. Giuliettakin on moninverroin hauskempi, vaikka onkin etuvetoinen peli.

Petyin.

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja HANU »

Aquatica kirjoitti:^
Mahtoko muuten tuossa ajamassas yksilössä olla myös ajonpilaamisrenkaat (Runflatit)?

Nimimerkillä:
Hyväkin auto pilataan noilla. Piste.
Autossa oli runflatit, mutta osaan sen äänimaailman kyllä erotella.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja HANU »

alfa 156 v6 kirjoitti:
HANU kirjoitti:Giulussa on nopea vaihteisto, varsinkin manuaalipuolella vaihtaessa.
Rattivaihteet on oikeaoppisesti rattiputkessa, eikä ratissa.
Ohjaus on nopea ja selvästi sähköisesti toteutettu.
Ohjauspyörä on hieno ja hyvän tuntuinen.
Auto on kevyt ja ketterä ajaa, mutta samalla jotenkin heppoisen oloinen.
DNA-kytkin pitää olla koko ajan D:llä, N:llä on ihan kuminauha.
Tuulensuhina ja rengasmelu on mielestäni kovahko.
Penkit on miedosti muotoiltu, saisi olla pikkuisen enemmän sivutukea.
Takaluukku on ahtaan näköinen ja täyttöaukko matala, aiheuttanee jupinaa....
200 heppainen bensa pitää vielä käydä ajamassa, kun sellaiseen tulee mahdollisuus.
Tämän päivän perusteelle 55000 euroa ajamastani autosta on liikaa.
Monesta asiasta oltava yhtä mieltä tässä! Heppoisuutta en kuitenkaan huomannut tuohon omaan 3-sarjalaiseen verraten, en myöskään tuota (laatikon?) kuminauhamaisuutta? Myöskin suhinat ja rengasmelu oli tuohon omaan Bimmeriin verrattuna ihan kelpo tasolla vaikka Giulian rengastus tuumaa suurempi (toki farkku ja sedan -vertailu ei ihan reilua ole). Takaluukun ja penkkien osalta täysin samaa mieltä, vaikka toki nämäkin on pitkälti omasta kropasta kiinni mikä sopii kellekin mutta tällaselle pulkannarulle tuki oli riittämätön joka suuntaan :mrgreen:
Myös hinnan osalta samoilla linjoilla, mitään niin kivaa varustetta tuolla n. 10ke:n lisähinnalla ei näy saaneen että tuntuis välttämättömältä jo suht. kattavaan perusvarusteluun verraten... Bensanelikon hintaa odotellessa...
HANU kirjoitti: Samalla rahalla saa hienon ja pari vuotta vanhan BMW M-Sportin tahi A6 S-Line Audin.
Ne on kuitenkin eriluokan pelejä. Sry :oops:
:splat: A6 ainakin on eri luokan peli, se on totta... BMW:hen en kommentoi kun noita M-sportteja on ykkösestä seiskaan :P
N:llä ajaminen on siis kokonaisvaltaisesti kuminauhamaista, ihan peestä.
Sama asia koskee myös Maseratiani. Perusasetuksella auto on kuminauhamainen ajaa, mutta sportilla oikea Maserati.
Sama asia oli V8 Panamerassa. Perusasetuksilla booring ja sportilla vasta oikea Porsas.
Autokaupan ammattilainen

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Hyvä että on niitä eri asetuksia niin saadaan sama auto miellyttämään useampia käyttäjiä.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja HANU »

Ajamaani autoon oli asennettu eturekisterikilven tausta niin, että etututka piippaili miten sattuu.
Kehoitin päällikköä hoitamaan asian, koska tuollaisiin asioihin menee uskottavuus vääräuskoisilla.
Taas joutuu selittämään, että ne sähkö ym. viat ovat kuin Eldankkajärven jää eli taakse jäänyttä elämää.
Hoitivat asian heti kuntoon.
Autokaupan ammattilainen

Timbal
Viestit: 75
Liittynyt: 13 Syys 2007, 17:08

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Timbal »

Ei v..ddu, ne alkaa oikeesti myymään niitä. Suomessa.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Tänään pääsee näkemään Giulian livenä. Saas nähdä, muuttuuko kuvien ja videoiden perusteella tullut vaikutelma.
Jotenkin kaipaisin voimakkaampaa bensakonetta, riisselille kun ei ole tarvetta, vaikka nuuka kulutus näyttäisi olevan.
Korimalli pitäisi olla Sportwagon, en oikein löydä käyttöä sedanille. Coupe voisi olla sitten taas toinen ääripää. Kyllä Alfan pitää tehdä eri korivaihtoehtoja jos haluaa myydä suuria määriä. Moottoreissa pitää myös olla enemmän vaihtoehtoja kuin nämä kaksi dieseliä ja yksi bensa. QV on kuitenkin harvojen herkkua. Joku V6 yhdellä turbolla ja tehoa noin 300hv niin alkaisi olla sellainen kansanmiehen perhesportti ;)

Kiva nähdä miten myynti kehittyy ensi vuoden aikana ja tuleeko uusia malliversioita.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Joo kesympi kutonen olis paikallaan. Jos vaikka asettuisi samaan hinta- ja teholuokkaan kun Jaguar XE S 80 ke, 340 hevosvoimaa.

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Shuttle kirjoitti:Giulia koettu. Ei rakkautta. Tästä puuttui täysin se sama fiilis joka itselleni iski aikoinaan 159:n kanssa ensimmäisellä kerralla. Auton sisusta hintaan nähden tosi pliisu, penkit on mielestäni vielä huonommat kuin vakiopenkit 159:ssä - saavutus toki sekin. Halpaa muovia ihmeen paljon - 159:n tapaista "pehmeää muovia" verrattain vähän. Tulee hieman kolkko fiilis. Takapaksi pieni, takapenkki ok. Ratti on hyvä, samoin kuin Hanun mainitsemat seikat rattivaihteista.

Summa summarum: auto olisi todella haluttava alta 40ke hintaluokassa. Noilla varusteilla 56k hintalappu on ihan liikaa joka suhteessa. Samaan hintaan saa jo uutta Jaguaria jossa kaikki on kohdallaan eikä tarvitse arpoa mitään. Tuossa ei edes ollut Xenoneita tuossa hinnassa, joten samoilla varusteilla xenoneiden kanssa tuo maksaisi jo lähemmäs 60ke. Se on ihan liikaa tällaisesta autosta.

Ajaminen ei aiheuttanut orgasmia. Mielestäni 500X on hauskempi laite. Käytettynä voisi ostaa mutta... 20 kiloeuroa tuossa on silkkaa ilmaa. Giuliettakin on moninverroin hauskempi, vaikka onkin etuvetoinen peli.

Petyin.
Tietenkin siinä on 20k€ ilmaa. Sitä kutsutaan veroksi :-D

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja jkk »

Saksan hintoja, siellä näitä varmaan nähdään enempi...

https://m.mobile.de/auto/search.html?cn ... Car&vc=Car

E: Sattuuko kukaan tietää, että jos tuollaisen ostaa esim Saksasta uutena, "export" mielessä niin joutuuko siitä maksamaan paikallisen autoveron Saksaan?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja mattijus »

jkk kirjoitti:Saksan hintoja, siellä näitä varmaan nähdään enempi...

https://m.mobile.de/auto/search.html?cn ... Car&vc=Car

E: Sattuuko kukaan tietää, että jos tuollaisen ostaa esim Saksasta uutena, "export" mielessä niin joutuuko siitä maksamaan paikallisen autoveron Saksaan?
Ymmärtääkseni pitää maksaa 100% paikallisesta autoverosta, eli suurinpiirtein nolla euroa.

Sellainen huomioitava on, että uudesta autosta pitää alv maksaa Suomeen. Kuvio kannattaa selvittää Saksan myyjän kanssa, ettei maksa alv:a myös Saksaan.
Jos hankkii pirssin, joka on yli 6kk vanha ja yli 6tkm ajettu, jää alv:t Saksaan (pienempi kuin Suomessa).
VMP

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Portti »

jkk kirjoitti:...E: Sattuuko kukaan tietää, että jos tuollaisen ostaa esim Saksasta uutena, "export" mielessä niin joutuuko siitä maksamaan paikallisen autoveron Saksaan?
Saksassa ei ole samantyyppistä rekisteröintiveroa kuin Suomessa eli ei joudu maksamaan paikallista autoveroa Saksaan. Jos ostat uuden auton Saksasta niin normaalisti joudut maksamaan siitä Saksan 19 % ALV:n, mutta jos olet viemässä autoa Suomeen niin joudut maksamaan siitä ALV:n Suomeen. Olet kuitenkin oikeutettu saamaan ostomaan ALV:n takaisin. Ostomaan ALV:n palauttaminen pitää vaan sopia myyjän kanssa jotta ei tule turhaan maksettua tupla-ALVia.

Uuden auton ostaminen EU-alueelta Suomeen on varsin helppoa hommaa, itse olen ostanut itselleni kaksi uutta autoa Itävallasta ja tuonut ne Suomeen.

[EDIT: Mattijus ehtikin jo samaa asiaa selventämään.]
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Niin, itselläni tuo koeajo vielä tekemättä eli en osaa sen enempää kommentoida.

Alusta alkaen tuo Giulia omaan silmääni näyttänyt vähän "mitäänsanomattomalta" jos nyt ihan rehellisesti täräytetään.

Muistan kun 159 aikanaan pamahti markkinoille niin olihan se aivan eri tavalla katseenvangitsija kuin tama nykyinen vaikkakin lienee selvää että Giulia on nyt laadultaan toista maata...

Toivotaan että globaalisti Alfa onnistuu mutta kyllä ihmettelen jos nämä revitään näillä hintalapuilla käsistä!

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Noh, nyt on koeponnistus sovittu huomiseksi. Saas nähdä, konsensus täällä tuntuu olevan että hieman mellanmjölkkiä olisi tiedossa (tai lukewarm, mitä tälle nyt kotimaiseksi vastineeksi keksisi). Itse olen edelleen Giuliasta innoissani, toivottavasti vastassa on "episodi VII" eikä "episodi I"... :wink:
Lauantaina sitten kokeillaan Jaguarin XE AWD, ja kun itse liikun 2014 320d:llä, niin voin näistä kolmesta tehdä helkkarin subjektiivisen vertailun kunhan ehdin - vaikka tuonne koeajo-topikkiin.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja quppe »

Nyt on nettiautossa jo melkee 60k€ Giulia. Nyt kanssa autoilijoiden suhtautuminen - ketjussa tulee olemaan kaikki oikeassa ketkä alfaa kalliiksi haukkuu :D

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja jkk »

Kiitos Portti ja Mattijus. Eli jos suuntaisi katseet esim. Saksaan, saattaisi uittamalla saada hyvään hintaan Giulian? Onkohan noi germaanit "karvalakit" ihan yhtä karvalakkeja kuin Suomen malliston? Luulisi että ovat tasokkaampia Saksassa...

@quppe, ei tarvii kun raapii kasaan 10x 156 raatoa niin riittää käsirahaksi :mrgreen:

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Saksan karvalakista tunnetusti puuttuu persgrillit, moottorilämmitin, jäätymätön huohotin sekä satatonnia mittarista :silly:
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^ Totta. Eivät varmasti kieltäydykkään, kun HANU lupasi ottaa jo kaikki alfat mitä tulee vaihdossa vai mitenkä se meni :D

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Oleino »

En ihan ymmärrä 55ke tai 60ke hinnan kauhistelua kun nuo hinnat on saatu aikaan lisävarusteita ruksimalla. Lähtöhinta näissä lienee siinä 40ke nurkilla aiemmista postauksista päätellen, joten kynnys Giulian hankintaan ei ole oikeasti ihan niiiin korkealla. :? Yhdessäkään minun Alfassa ei ole ollut ruksittuna lisävarusteita pl. kyseisen version vakiokamat ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.

Vaikka itse kerään vielä hetken tyhjiä pulloja ennen autokaupoille suuntaamista, on uusi Giulia ensimmäinen uusi auto joka aiheuttaa akuuttia kiinnostusta. 8) Toivottavasti näitä menee kaupaksi ja paljon.
Tein itse - säästin

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja palkus »

^samaa mieltä. Kyseessä on täysin uusi malli, joten lisävarusteet maksaa ihan täyden hinnan. Tämmästen premium/luxury-merkkisten autojen hinnan saa tarvittaessa nousemaan aivan pilviin, kuhan urakalla ruksii varusteita. Hyvä myös muistaa, että ne lisävarusteet maksaa ensimmäinen omistaja.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Mun kippo on maksanut uutena 41292€. Retrospektiivina ajatellen, oliko se sit halpa, kallis vai jotain siitä välistä? Etuvetopanssarivaunu joka ei kulje (juuri) mihinkään ja imee ainetta kuin pikkuvauva tuttipullosta. Kaikki näyttää ainakin paperilla (2.2 180hp AT8) paljon paremmalta kuin 159:ssä, ja pieni inflaatiokorjaus huomioon ottaen ei tuo 45 tonttua ole mitenkään omituinen pyyntö mun mielestä.

EDIT: Ja inflaatiokorjattuna 2008 -> 2015 autoni hinta on 45496€
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Livenä tutkittuna oikein pätevän oloinen paketti. Etenkin ihan törkeän hyvän näköinen eikä kuvat tee autolle oikeutta.

En tiedä, minkälaiset ihmisten odotukset ovat olleet, eikä itsellä toisaalta taas vertailupohjaa esim. uudehkosta 3-sarjasta, mutta vaikea tuosta oli löytää mitään erityisen huonoa piirrettä. Dieselin äänikään ei ihan pahinta lajia ollut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja HANU »

v. 2004 ostin 156 GTA:n ja se maksoi 51500 euroa. Siinä oli rahalle vastinetta siihen aikaan.
Nyt 55 kiloa tuntui ajamastani Giuliasta kovalta rahalta.
100 tonnia Audi RS5:sta ja Porsche Panamerasta ei tunnu ylihinnalta.
Onnex nämä autohommat on pääsääntöisesti fiilishommia ja itse olen ajanut niin hienoilla autoilla, että ehkä Giulu
oli senkin takia vähän pliisu kokemus.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja HANU »

Giulun vakionopeudensäädin oli kiva yllätys.
Se toimii samanlailla kuin F10/11 ja F30/31 Bemareissa.
Rulla ohjauspyörässä ja nopeutta voi säädellä kätevästi peukalon liikkeillä.
Cruise on myös jarruttava ja sillä voi ennakoivasti ajaa vaikka pikku ruuhkassakin jalkoja käyttämättä.
Autokaupan ammattilainen

Kaesar
Viestit: 34
Liittynyt: 03 Elo 2013, 22:26
Car(s): Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDM Q-tronic

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Kaesar »

Cruise on myös jarruttava ja sillä voi ennakoivasti ajaa vaikka pikku ruuhkassakin jalkoja käyttämättä.
Oliko myös kiihdyttävä eli onko Giuliassa adaptiivinen vakkari? Kävin Lahden Mega Autossa tänään, eikä myyjä osannut ihan tarkkaan sanoa tuosta ominaisuudesta.
Kaistavahdit, törmäysvaroittimet jne. varusteet kyllä löytyi, niin luulisi, että olisi myös ACC. Ainakin VAG:ilaisissa tuo vakkari toimii käsittääkseni juuri tuon kameran (kaistavahti) ja tutkan yhteispelillä.

Niin ja itse Giuliasta: Komea auto sisältä ja ulkoa. Sisustan materiaalit eivät ehkä ihan Audi/BMW tasolla, mutta muuten oikein mielyttävä paikka olla. Nuo Super mallin vakiopenkit ehkä pieni pettymys, mutta myyjä sanoi, että myöhemmin tulossa valittavaksi sport-penkit lisävarusteeksi. Koeajolle ei vielä päässyt..

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja HANU »

Kaesar kirjoitti:
Cruise on myös jarruttava ja sillä voi ennakoivasti ajaa vaikka pikku ruuhkassakin jalkoja käyttämättä.
Oliko myös kiihdyttävä eli onko Giuliassa adaptiivinen vakkari? Kävin Lahden Mega Autossa tänään, eikä myyjä osannut ihan tarkkaan sanoa tuosta ominaisuudesta.
Kaistavahdit, törmäysvaroittimet jne. varusteet kyllä löytyi, niin luulisi, että olisi myös ACC. Ainakin VAG:ilaisissa tuo vakkari toimii käsittääkseni juuri tuon kameran (kaistavahti) ja tutkan yhteispelillä.

Niin ja itse Giuliasta: Komea auto sisältä ja ulkoa. Sisustan materiaalit eivät ehkä ihan Audi/BMW tasolla, mutta muuten oikein mielyttävä paikka olla. Nuo Super mallin vakiopenkit ehkä pieni pettymys, mutta myyjä sanoi, että myöhemmin tulossa valittavaksi sport-penkit lisävarusteeksi. Koeajolle ei vielä päässyt..
Ajamassani autossa ei ollut adaptiivista Cruisea, mutta se on kyllä mainio varuste.
Key Less Go oli ajamassani autossa ja se on myöskin must juttu.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

2 ilmoitti ennakkotilaavansa.
4 ostavansa ilman koeajoa.

Nickit esiin!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

HANU kirjoitti:v. 2004 ostin 156 GTA:n ja se maksoi 51500 euroa. Siinä oli rahalle vastinetta siihen aikaan.
Nyt 55 kiloa tuntui ajamastani Giuliasta kovalta rahalta.
100 tonnia Audi RS5:sta ja Porsche Panamerasta ei tunnu ylihinnalta.
Onnex nämä autohommat on pääsääntöisesti fiilishommia ja itse olen ajanut niin hienoilla autoilla, että ehkä Giulu
oli senkin takia vähän pliisu kokemus.
Oisko GTA ollut jopa aikanaan edullinen? Mitä nykypäivänä saa 50 - 60 tonnilla, joka olisi fiilispohjaltaan samanlainen? Ei mitään. Megane RS tai Focus RS ehkä. Nelipyttyisenä nuokin kuulostavat kuitenkin pölynimureilta. Satku RS5:sta? Kyllä. Panamerasta? Kyllä...jos ei kävele auton ulkopuolella 8) Uusi Panamera petraa jo hieman designiä... Sorry OT.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Ai joku muukin keräilee hylsyjä. Mun reviirille on ängennyt joku vääränvärinen, ni nyt joutuu kiertämään isompaa lenkkiä. :-D

Julli
Viestit: 134
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Julli »

Ei ole hinnastossa adaptiivista vakionopeussäädintä ja myyjä kertoi ettei maahantuojakaan tiennyt koska tulee.
Eikä ole Italiankaan hinnastossa enää. Ennakkohinnastoissa oli maininta, mutta ei enää.

Avatar
molsky
Viestit: 439
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja molsky »

jkk kirjoitti:Saksan hintoja, siellä näitä varmaan nähdään enempi...

https://m.mobile.de/auto/search.html?cn ... Car&vc=Car

E: Sattuuko kukaan tietää, että jos tuollaisen ostaa esim Saksasta uutena, "export" mielessä niin joutuuko siitä maksamaan paikallisen autoveron Saksaan?
Vaikka noista taitaa puuttua se ALV niin silti Saksasta saisi melkein samaan hintaan (12k euroa enemmän) Quadrifoglion mitä täällä taas maksaa perus karvalakki diesel malli. :crazyeyes:

Avatar
molsky
Viestit: 439
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja molsky »

molsky kirjoitti:
jkk kirjoitti:Saksan hintoja, siellä näitä varmaan nähdään enempi...

https://m.mobile.de/auto/search.html?cn ... Car&vc=Car

E: Sattuuko kukaan tietää, että jos tuollaisen ostaa esim Saksasta uutena, "export" mielessä niin joutuuko siitä maksamaan paikallisen autoveron Saksaan?
Vaikka noista taitaa puuttua se ALV niin silti Saksasta saisi melkein samaan hintaan (12k euroa enemmän) Quadrifoglion mitä täällä taas maksaa perus hinnat alkaen karvalakki diesel malli. :crazyeyes:
Edit: Jaha piti editoida eikä lainata...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

No ei kai nyt sentään.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Portti »

Polforea kirjoitti:^Saksan karvalakista tunnetusti puuttuu ...satatonnia mittarista :silly:
Juu, kun nyt uusista autoista puhuttiin, niin miinus satatonnia olisikin mielenkiintoinen mittarilukema. Minkähänlaisen hinnan tulli tuollaiselle pelille keksisi verotuksen perustaksi.
jkk kirjoitti:Kiitos Portti ja Mattijus. Eli jos suuntaisi katseet esim. Saksaan, saattaisi uittamalla saada hyvään hintaan Giulian? Onkohan noi germaanit "karvalakit" ihan yhtä karvalakkeja kuin Suomen malliston? Luulisi että ovat tasokkaampia Saksassa...
Saksan ja Suomen varustelutasoja en ole Giulian osalta verrannut, tuolta löytyy saksanmaan hinnasto jos haluaa vertailua tehdä:

http://www.alfaromeo.de/content/dam/alf ... 16_WEB.pdf

Jos Suomen ja Saksan ohjehintoja haluaa verrata, niin Saksan hinnasta siis 19 % ALV pois ja Suomen 24 % ALV tilalle niin voi verrata autoverottomia hintoja. Suomen autovero tulee sitten sekä Saksan, että Suomen autoverottoman hinnan päälle jos tänne ostaa auton.

Sitten jos haluaa saada kuvaa siitä, minkälaisia alennuksia Saksasta saa uuteen Giuliaan, niin esim. tuolta voi katsella hintoja:

http://apl.de/neuwagen/alfa_romeo/giuli ... e.php?i=39

Näistä Saksan hinnoista on tässä ketjussa keskusteltu aiemminkin muistaakseni pariinkin otteeseen. Nyt näyttää Giulian aleprosentit jo hieman kasvaneen kun APL lupaa n. 13 % alennusta.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
molsky
Viestit: 439
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja molsky »

Vittorio Jano kirjoitti:^

No ei kai nyt sentään.
Korjaan, saa samaan hintaan kuin Suomen kalleimmat dieselit.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... eNumber=17

Vai onko tuossa vielä jotain jännää mistä en tiedä? :shock:
Tosin noita 60k hinnalla olevia on vain 3 kappaletta ja sitten onkin siellä 70k pintaan loput.

Avatar
ORBITA
Viestit: 220
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Saksan hinnastossa manuaali QV 71800€ ja automaatti 74050€. Tuosta kun ottaa sen Portin mainitseman 13 alennuksen ollaan aika lähellä 60t€.
Oisko autoliikkeen härsyhintoja ilman mitään optioita?

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja 155156 »

2.9.2016 on positiivisella varauksella varustettu päivä, koska tänään on Alfa Romeo Giulia virallinen ensiesittely Suomessa ja Jyväskylässä aloittaa Fiat-henkilöautojen myynti pitkän tauon jälkeen.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Pikainen maistelu Giuliasta. Vertailen '14 320d.
Pahoista puheistani huolimatta objektiivisesti ajateltuna BMW on "hyvä auto". Tarkka ajaa, alusta toimii hyvi ja suorituskyky on mallillaan. Laatikko erinomainen.
Verrataan Giuliaan irrottaen tunteet asiasta:
- Giulia on ottanut hyvät asiat BMW:stä ja tekee ne paremmin.
ohjaus on täsmällisempi, alusta ei yhtä hermostunut. Auto pysyy tiessä paremmin. Suorituskyky on snadisti parempi. Vaihteisto sama, tuntuukin samalle. Väitän että Giulia on ihan vähän parempi auto kuin 3-sarja.
Sitten vaikeammin määriteltäviin asioihin.
- Laadun tuntu. En koe että eroaisivat toisistaan. Tasapeli.
- sisusta ja ulkonäkö. Ei tarvinne edes vastata. Tai no vastataan sitten: Giulia voittaa. 100 - 0.
-Tunne ajaessa? Giulia voittaa 1000 - 0.
-Tunne poistuessa autosta? Giulia voittaa 10000 -0.

Huomenna kokeillaan Jaguar XE AWD. Samalla saan tarkan "viimeisen" tarjouksen vaihdosta Giuliaan. Tämä on kiinni siitä mitä Ms. Moneybags sanoo...

Niijoo, niille jotka miettivät: turvaistuin menee hienosti isofixiin ja turvavyönkin saa näppärähkösti kiinni.
Liitteet
20160902_153433-1-1.jpg
(350.12 KiB) Tiedosto ladattu 3358 kertaa

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tiedät mitä täytyy tehdä: Jätät Jaggen koeajamatta ja anelet rouvalta lupaa hartaammin kuin mitään koskaan :lol:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hienoa lerppu, vain yksi voi olla forumin eka tilaaja/ostaja.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Pakko tuon painon (=keveyden) on tunnuttava muiden saman kokoluokan autoihin verrattuna ja jos haetaan sitä tuntumaa niin hyväähän tuo keveys meinaa.

Syksy tässä antaa jo viitteitä ja sen jälkeen tuleekin talvi ja liukkaat kelit. Mitenköhän hienosti ja onnistuneesti Alfalla ollaan toteutettu luistonestot ja ajonvakautus? Onko kaiken fiiliksen vievä holhooja vai antaako miellyttävästi perää rinnalle? Liikennevalolähdöt takavetoisella talviliukkailla ovat ainakin maltillisen rauhallisia.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Itelle oli kanssa yllätys kuinka hyvin isofixeihin menee kiinni istuin. Ja ne ihan läpät vieläpä, ettei tarvitse survoa penkkien välistä napauttamaan niitä kiinni.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Raimo Miettinen kirjoitti:Pakko tuon painon (=keveyden) on tunnuttava muiden saman kokoluokan autoihin verrattuna ja jos haetaan sitä tuntumaa niin hyväähän tuo keveys meinaa.

Syksy tässä antaa jo viitteitä ja sen jälkeen tuleekin talvi ja liukkaat kelit. Mitenköhän hienosti ja onnistuneesti Alfalla ollaan toteutettu luistonestot ja ajonvakautus? Onko kaiken fiiliksen vievä holhooja vai antaako miellyttävästi perää rinnalle? Liikennevalolähdöt takavetoisella talviliukkailla ovat ainakin maltillisen rauhallisia.
Toivotaan, että ovat tehneet 156-linjausta tuossa ajonestossa...

Ainakin kun vertaa muihin saman luokan/ikäluokan autoihin, 156:n ASR ja VDC on oikeasti perhanan hyvin toteutettu. Antaa ihan reilusti mennä luisussa, mutta hyökkää peliin sit kun "meinas lähteä lapasesta". Sama juttu tuon sutimiseneston kanssa - antaa sutia halutessaan, muttei repiä.

**
Toivomusjuttu ilmoilla, että on toteutettu yhtä lailla vapaatyylisesti vrt. kilpailu**

***
HUOM
***
Tietysti Skoda-kuskit voipi saada slaagin, kun auto voi lähteä *GASP* sladiin! Ainakin yhden okutaavin yrityksellä totesin niiden ajamiseneston olevan ensiluokkaisen tehokas nimenomaa ajamisen estona...

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Aquatica kirjoitti:HUOM
***
Tietysti Skoda-kuskit voipi saada slaagin, kun auto voi lähteä *GASP* sladiin! Ainakin yhden okutaavin yrityksellä totesin niiden ajamiseneston olevan ensiluokkaisen tehokas nimenomaa ajamisen estona...
No nyt RS:ää enemmän ajaneena en allekirjoita. Kyllä se antaa suditella etuvedoksi siinä missä antaa tuo 159 ja antaa mennä hieman "fiiliksellä" ennenko puuttuu peliin. Eipä ny dissataa Skodaa turhaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
RS:hän vertautuu QV:hen, eikö?
Eli ei ehkä ihan se rehdein vertaus.
Omat kokemukset tosiaan jostain 1.9TDI:stä jollaan Elegance-varustelupaketilla kaiketi.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja palkus »

Miten pirussa se sotka kerta toisensa jälkeen löytää tiensä tänne. Ei vertaudu mihinkään malliin. Eihän enää tässä ketjussa, jookosta.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Niinno en mä sanois et mikään skeida vertautuu mitenkään mihinkään Alfaan, vaan noin niinku "tehomalli vs tehomalli"?

Mut ei kai sit? En mä räsää oo koskaan muuta ku livenä nähny, liikentees ohimennen. Ei paljoa kokemuksia oo.

Mä hain tässä vaan sitä, että pappamalli vs. tehomalli välillä voi hyvinkin olla eroja; ns. tehomalli (tai tehomalli, tai "tehomalli", tai "whatever the hell rocks your god damn boat") antaa sluibaa paljonkin sutimiseen tai korjausliikkeisiin, kun sitten pappamalli tekee parhaansa estääkseen ajamista mitenkään muuten kuin maksimikitkalla ilman mitään draamaa.

Vastaa Viestiin