33 kytkimen työsylinteri
Valvoja: Moderators
33 kytkimen työsylinteri
Työsylinterin tiivisteet pitää vaihtaa, joten sylinteri irrotettava. Purin letkut ym pois tieltä ja huomasin ison lukkorenkaan työsylinterissä laatikon puolella. Lukkorengasta en kuitenkaan saanut irti sopivien pihtien puuttuessa. Irtoaako työsylinteri lukkorenkaan poiston jälkeen ja mahtuuko se tulemaan pois paikaltaan ilman että virranjakajaa ja omituista alipainekelloa joutuu ottamaan pois?
Auto on 33 16v -91
-Otso
Auto on 33 16v -91
-Otso
Perjaatteessa se irtoaa, käyntännösä vaikea sanoa. Jos saat sen pyörimään, niin sitten hyvällä todennäköisyydellä saat sen irtikkin. Laita paljon jotain liutinöljyä väliin, voi olla meinaan ruosteessa.
Itse hakkasin laatikon ollessa irti semmosella pienehkköllä lekalla laatikon puoleleta irti. Kaverin kanssa ei saatu sitä sieltä etupuolelta väänettyä/käännettyä.
Onko ko. autossa muka virranjakajasa joku alipainekello? Tämä yksilö, jota olen korjaillut, on vm. 90 enkä kyllä muista siinä moista olevan. Siinä mahtui kyllä pois.
Itse hakkasin laatikon ollessa irti semmosella pienehkköllä lekalla laatikon puoleleta irti. Kaverin kanssa ei saatu sitä sieltä etupuolelta väänettyä/käännettyä.
Onko ko. autossa muka virranjakajasa joku alipainekello? Tämä yksilö, jota olen korjaillut, on vm. 90 enkä kyllä muista siinä moista olevan. Siinä mahtui kyllä pois.
Ei se nyt niin hirmuisen hankalaa ollut. Muistaakseni löysäsin ja siirsin hieman imusarjaa pois tieltä ja taisinpa vielä irroittaa yhden vesiletkun paremman tilan tarpeessa. Sokka irtosi ruuvarilla ja sorminäppäryydellä. Tämän jälkeen itse sylinteri lähtee ihan kivuttomasti irti. ikävin asia kokohommassa oli se ilmaaminen. Ei meinaan ole aivan valtavasti tilaa sen ruuvin pyörittelyyn..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Se "alipainekello" on varmaan se bensapaineensäädin. Se liikkuu kyllä letkussaan.
Jos se sylinteri pyörii, eli ei ole ruostunut kiinni, niin kyllä se siitä pois lähtee kun vaan saat sen lukkorinekaan pois. Sen irrotus onnistuu kyllä ilman pihtejäkin, paikalleen saaminen on sitten toinen juttu. Jos ei taivutetut pihdit mahdu, niin kannattaa koittaa suorilla "takaa" päin.
Jos sylinteri on mallia, jossa mäntä lähtee pois, siis ei ole lukittu sisään, niin sen saa usutettua paikallaankin, kampeamalla kytkimen haarukan taakse ja sitten siitä välistä ottaa, painamalla kytkintä, niin pullahtaa ulos. Takaisin samaa kautta. Sen haarukan kanssa pelaaminen on vähän hankalaa, mutta tehtävissä. Suosittelen kuitenkin irrtoitusta, jos onnistuu.
Jos se sylinteri pyörii, eli ei ole ruostunut kiinni, niin kyllä se siitä pois lähtee kun vaan saat sen lukkorinekaan pois. Sen irrotus onnistuu kyllä ilman pihtejäkin, paikalleen saaminen on sitten toinen juttu. Jos ei taivutetut pihdit mahdu, niin kannattaa koittaa suorilla "takaa" päin.
Jos sylinteri on mallia, jossa mäntä lähtee pois, siis ei ole lukittu sisään, niin sen saa usutettua paikallaankin, kampeamalla kytkimen haarukan taakse ja sitten siitä välistä ottaa, painamalla kytkintä, niin pullahtaa ulos. Takaisin samaa kautta. Sen haarukan kanssa pelaaminen on vähän hankalaa, mutta tehtävissä. Suosittelen kuitenkin irrtoitusta, jos onnistuu.