Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
~100km oon Octavia RS 230:lla ajanu. Varsin hieno oli ajaa luokassaan ja hauska se prötäys minkä putkisto päästää korkeella vaihtaes. Silti melkei 20 vuotta vanhalla V6 156:lla on mielestäni jotenkin hienompi ajaa. Tuo Octavia RS (pelkkä sekä 230) ei vastaa Giulia QV:ta ollessaan yli puolet tehottomampi. Näin ohimennen vaan huutelen. Giuliaa tahtois päästä kokeileen vertailun vuoksi nyt kun uusilla 3-sarjalaisillakin on jonkin verran ajellut.
Noni
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 01 Kesä 2006, 19:33
- Car(s): 155TS 2.0 - 156 2.0 sele sportwagon - 155Q4 - 159TB ti sportwagon - GT 3,2
- Paikkakunta: Lapinjärvi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kävin koekatsomassa ja istumassa Giulian ja ensikokemus oli positiivinen
... ... ... sen verran positiivinen että varasin koeajollekin ajan.
Nyt kun olis fyffee

Nyt kun olis fyffee

-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Koska olen ostanut kaikki Alfani tähän asti käytettynä ja bensiinimoottorilla varustettuna, ja ostan edelleenkin, ehdotan uuden Giulian ostajille: Ostakaa se mahdollisimman tehokkaalla bensiinikäyttöisellä moottorilla varustettuna ja jonkin muun värisenä kuin harmaana, penkkien verhoiluna käy sekä nahka että kangas.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^Samat ajatukset, mutta joutunen omalta kohdalta täsmentämään ahdollisimman tehokkaalla bensanelosella. QV:n hinnan laskeutumista omalle tasolle joudun odottamaan liian pitkään.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Giulian painosta kun nyt on hehkutettu, niin Nettiautossa olevien dieseleiden omamassa on kirjattu 1600kg ja kokonaismassa 2000kg. Onko tuo nyt sitten kovin kevyttä
.
Vai onko se keveys vain bensaversiossa?

Vai onko se keveys vain bensaversiossa?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Elinaikaodote? Itse luotan siihen, että kyllä ne hinnat sieltä alas rapisee kohtuuttoman nopeasti.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
http://www.hs.fi/autot/a1472781045315
"Infotainmentin näyttö on laadukas mutta voisi olla suurempikin." ja kuvassa mittariston välissä oleva pieni inforuutu...
"Infotainmentin näyttö on laadukas mutta voisi olla suurempikin." ja kuvassa mittariston välissä oleva pieni inforuutu...
Viimeksi muokannut V6, 03 Syys 2016, 09:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
No jos vertailee nettiautossa esim. Tämän vuoden giuliettaa suurinpiirtein samoilla specseillä olevaan vastaavaan giuliettaan joka on pari-kolme-neljä vuotta vanha ja muutamakyt tuhatta mittarissa, niin hinnanpudotus on aikamoinen.ristojärvelä kirjoitti:Elinaikaodote? Itse luotan siihen, että kyllä ne hinnat sieltä alas rapisee kohtuuttoman nopeasti.
Sama ollut 159 mallissa, 5 v vanhana enään n. kolmasosa siitä mitä uutena...
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
"Giulia tähtää premiumautoksi."
Minä kun luulin, että Alfa on premiumauto. Ainakin sivistysmaissa sitä sellaisena pidetään.
Minä kun luulin, että Alfa on premiumauto. Ainakin sivistysmaissa sitä sellaisena pidetään.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Väärää tietoa.Alfissimo kirjoitti:Giulian painosta kun nyt on hehkutettu, niin Nettiautossa olevien dieseleiden omamassa on kirjattu 1600kg ja kokonaismassa 2000kg. Onko tuo nyt sitten kovin kevyttä.
Vai onko se keveys vain bensaversiossa?
Olikohan diesel manuaalina 1380kg, ja automaattina vähän enemmän..
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Toivottavasti ei ropise, sillä juuri se on yksi suuri este (uuden) Alfan myynnille.ristojärvelä kirjoitti:Elinaikaodote? Itse luotan siihen, että kyllä ne hinnat sieltä alas rapisee kohtuuttoman nopeasti.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Guiliallahan koitetaan haalia niitä uusia ostajia nimenomaan ja erityisesti tuolta yrityspuolelta (saksalaiset merkit) ja lähes yhtä erityisesti tuolta yksityispuolelta (saksalaiset merkit), joten toivottavaa on, etteivät käytettyjen Giulioiden hinnat laskisi ainakaan paljoa enempää kuin tärkeimpien kilpailijoiden.
Suomen hinnat näyttävät sen verran suolaisilta ja Giulia sen verran saksalaiselta, että en kyllä usko mitään välitöntä joukkopsykoosia ja -pakoa saksalaisista italialaiseen syntyvän. Mutta eihän sitä tiedä. Ehkä Giulian ulkonäölliset yhtäläisyydet kilpailijoihinsa helpottaa siirtymistä merkistä toiseen.
Suomen hinnat näyttävät sen verran suolaisilta ja Giulia sen verran saksalaiselta, että en kyllä usko mitään välitöntä joukkopsykoosia ja -pakoa saksalaisista italialaiseen syntyvän. Mutta eihän sitä tiedä. Ehkä Giulian ulkonäölliset yhtäläisyydet kilpailijoihinsa helpottaa siirtymistä merkistä toiseen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Jotain tuollaista ekaksi epäilinkin, mutta kun kaikissa neljässä eri liikkeessä samat tiedot, niin alkoi ihmetyttämään. Liekö sitten nettiautossa valmis pohja väärillä tiedoilla.m.sa kirjoitti:Väärää tietoa.Alfissimo kirjoitti:Giulian painosta kun nyt on hehkutettu, niin Nettiautossa olevien dieseleiden omamassa on kirjattu 1600kg ja kokonaismassa 2000kg. Onko tuo nyt sitten kovin kevyttä.
Vai onko se keveys vain bensaversiossa?
Olikohan diesel manuaalina 1380kg, ja automaattina vähän enemmän..
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Juu kattelin nettiautosta noita ja voi pojat on kalliita
realistinen hankinta ehkä 10-15 vuoden päästä
tuo nykynenkin on liian kallis vaikka onkin maksettu ja oma, mutta kallis sekin oli ostaessa ja kun ei ees kerkee silläkään ajaa... 



Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tuota ylempänä olevaa sinistä tuli ajettua tänään. Pisti kyllä hymy nystyrät hommiin. Ohjaus oli kevyehkö hyvällä ja huonolla sekä vilkun toiminta outo.
takaluukun lastaus aukko ahdas eikä takapenkin päänkorkeus ollu iso. Ihan ostettava tuote.

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Komeasti neljänneksi!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Anna kun arvaan: saksalaiset yllättäen ottivat kolmoisvoiton saksalaisessa autotestissä ja ainoa, jonka Alfa päihitti, oli brittiläinen Jaguar?Vittorio Jano kirjoitti:
Komeasti neljänneksi!
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Joo, ei noilla hinnoilla houkutella vaihtamaan Audista, kun jälleenmyyntiarvo on täysi kysymysmerkki. Itse arvelen Alfa Giulian kilpailevan lähinnä ns. erikoisuuksien kategoriassa eli he ostavat, jotka eivät periaatteellisista syistä halua ajaa lauma-autoilla Audi, BMW, Mercedes, joita tulee vastaan teillä jatkuvalla syötöllä. Myyntimääriltään ennakoin Giulian olevan Lexus IS:n tasoa (pari-kolme sataa vuodessa) ja saattaa antaa kovan vastuksen Jaguar XE:lle, mutta tuskin hätyyttelee saksalaisia. Eikös niitä myydä joku 1500 kpl vuodessa jokaista? Siis 3-sarja, C-luokka, A4sanctus kirjoitti:Guiliallahan koitetaan haalia niitä uusia ostajia nimenomaan ja erityisesti tuolta yrityspuolelta (saksalaiset merkit) ja lähes yhtä erityisesti tuolta yksityispuolelta (saksalaiset merkit), joten toivottavaa on, etteivät käytettyjen Giulioiden hinnat laskisi ainakaan paljoa enempää kuin tärkeimpien kilpailijoiden.
Suomen hinnat näyttävät sen verran suolaisilta ja Giulia sen verran saksalaiselta, että en kyllä usko mitään välitöntä joukkopsykoosia ja -pakoa saksalaisista italialaiseen syntyvän. Mutta eihän sitä tiedä. Ehkä Giulian ulkonäölliset yhtäläisyydet kilpailijoihinsa helpottaa siirtymistä merkistä toiseen.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kylmät tyypit otettu. Kuskinpaikalta katsoen on kyllä hieno auto ja positiivinen yllätys. Ulkopuoli ok. Takajalkatila ahtaan oloinen, joten sopisi coupeväellekin. Koeajolle en diisselillä viitsinyt vaivautua. Katsottiin siinä samalla mersuakin, joten puoliso pääsi tekemään tyylivertailut: Giulia tyylikäs, mersu pappamainen ja BMW kolho. Oikein meni.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Käyty heittämässä pieni koeajolenkki 180 hp at8lla. Jarrut pääs yllättää parkkipaikalla ekalla jarrunpainalluksella. Hyvin herkät, mut siihen tottu heti. Herkkä ja suht tunnokas ohjaus. Puolinahkapenkeissä parempi tuki, kun kokonahkaisissa ainakin tällaiselle 180/70 mittaiselle. Sisustasta verrattuna vaikka uusiin Fordeihin näytti paljon paremmalta. Penkeissä riittää säädöt myös 160 cm naisille. Adaptiivinen vakkari tulossa syksyllä hinnastoon ja ennen vuodenvaihdetta odotettavissa 200 hp bensaa Suomen markkinoille. Ainoa fiksu ajomoodi on dynamic, loput tuntui vähän keinotekoisilta. Tosin ajan Mitoakin pelkästään dynamicilla.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Auto Aritassa Espoossa otettu myös kylmät tyypit. Itselläni on Lexus IS300h F Sport ja Alfa ei sisätilan materiaaleilta mielestäni yllä ihan samalle tasolle. Oli halvemman oloinen. Tosin ei liene reilua verrata, kun Alfasta pitäisi myös olla joku TI -varustetaso, jota ei nyt ole. Takajalkatilat olemattomat. Uskon, että kun Alfaan tulee TI tms., jossa 19" vanteet, sporttipenkit, nahalla päällystetty kojelauta, jne. niin homma toimii kyllä. Ei ne 3-sarjan bemaritkaan karvalakkina hienoja sisältä oleCurva Grande kirjoitti:Kylmät tyypit otettu. Kuskinpaikalta katsoen on kyllä hieno auto ja positiivinen yllätys. Ulkopuoli ok. Takajalkatila ahtaan oloinen, joten sopisi coupeväellekin. Koeajolle en diisselillä viitsinyt vaivautua. Katsottiin siinä samalla mersuakin, joten puoliso pääsi tekemään tyylivertailut: Giulia tyylikäs, mersu pappamainen ja BMW kolho. Oikein meni.
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Testattu 180 dieseli automaatilla Lahdessa. Koeajoyksilön väri oli suosikkini eli Grigio Lipari. Luonnossa muotoilu pääsee oikeuksiinsa eikä ainakaan itselläni ollut vaikeuksia erottaa bemarista. Matala ja leveä eikä turhia pokkauksia toisin kuin Mersun C-sarjalaisessa ja Lexuksessa. Myös Giulietta näytti hallissa melkoisen kapealta ja korkealta vieressä seistessään.
Ajoltaan herkkä ja tiukasti tiessä kiinni. 159:iä leimaava raskaus loisti poissaolollaan. Automaatti toimi kuin ajatus.
Sijoittaisinko yli 40000 bensa-automaattiin? En, ellei lotossa napsahda illalla. Odottelenko käytettyjä markkinoille 3-5 vuoden päästä? Totta hitossa.
Ajoltaan herkkä ja tiukasti tiessä kiinni. 159:iä leimaava raskaus loisti poissaolollaan. Automaatti toimi kuin ajatus.
Sijoittaisinko yli 40000 bensa-automaattiin? En, ellei lotossa napsahda illalla. Odottelenko käytettyjä markkinoille 3-5 vuoden päästä? Totta hitossa.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tutustumassa tuli käytyä ja kyllä auto hyvältä näyttää luonnossakin. Ajamaan en tänään enää viitsinyt lähteä, kun alkoi liike jo sulkea oviaan. Suoritetaan koeajo huomenna tai ensi viikolla. Mikäli ajossa ei ilmene negattiivisia tuntemuksia, niin kyllä tuo aivan varteenotettava vaihtoehto on Juliettan seuraajaksi. Jälleenmyyntiarvo luonnollisesti mietityttää niinkuin varmaan joitakin muitakin. Ei sitä viitteis ihan heittää 3v:ssa reilua 20 tonnia tuuleen.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Samat fiilikset täälläkin samanlaisen yksilön koeajon jälkeen Seinäjoella...vaimon kanssa heitettin molemmat n. 30 km:n lenkki puoliksi.... tykättiinjuuuso kirjoitti:Testattu 180 dieseli automaatilla Lahdessa. Koeajoyksilön väri oli suosikkini eli Grigio Lipari. Luonnossa muotoilu pääsee oikeuksiinsa eikä ainakaan itselläni ollut vaikeuksia erottaa bemarista. Matala ja leveä eikä turhia pokkauksia toisin kuin Mersun C-sarjalaisessa ja Lexuksessa. Myös Giulietta näytti hallissa melkoisen kapealta ja korkealta vieressä seistessään.
Ajoltaan herkkä ja tiukasti tiessä kiinni. 159:iä leimaava raskaus loisti poissaolollaan. Automaatti toimi kuin ajatus.
Sijoittaisinko yli 40000 bensa-automaattiin? En, ellei lotossa napsahda illalla. Odottelenko käytettyjä markkinoille 3-5 vuoden päästä? Totta hitossa.



Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
renkaat potkittu. En tilannut, koska kassavajetta
Kyllä se Alfa Romeo on! Takapenkilläkin tälläinen 190cm kukkakeppi pystyi istumaan, tosin pää katossa. Selvät äänilähteet oolivat runflatti renkaat ja työkoneen moottori. Noit kun hoitaa pois, niin hiljainen. Siis ei se nytkään paha ollut. Kaikenkaikkiaan hieno peli, eikä ole mikään germanialaisten kopio todellakaan. Vaikka penkit ovat vähän pallin näköiset, niin silti hyvä istua ja ajoasento helppo löytää. Ohjaus tarkka ja tunnolla, ei huini urissa. Syötin vähän reirummin kaarteeseen ja lisää vain pyysi kaasua
Tuli kieltämätä vähän totinen paikka, koska nyt vihdoin alkoi 156 tuntumaan wanhalta ja väsyneeltä
Laskeskelin siinä päässä, että jonkunmoisen käteisalennuksen kanssa pentsiinin sais riittävillä varusteilla n. 45k€ hintaan. Täysirahoitus ei kuitekaan kiinnosta ja hallitus mutisee, ku olis mukamas jotain tärkeämpääkin hankittavaa 


Tuli kieltämätä vähän totinen paikka, koska nyt vihdoin alkoi 156 tuntumaan wanhalta ja väsyneeltä


"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
OT: Espoon SCC:llä Jaguse F-Type SVR:stä lähti hyvät pöhinät kun siirtelivät
Sillä hinna varmaan saa 4 Giuliaa.
Sillä hinna varmaan saa 4 Giuliaa.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^juu se Jagge oli hieno. Ja rahamiehen mielestä varmaan aika edullinenkin, +253 k€.
Asiaan. Kävin siis minäkin tänään Niittykummun kaupassa katsomassa ja kokeilemassa Giuliaa. Kaunis autoahan se on oikealla väri-sisustayhdistelmällä. Mielestäni sisällä ollut Grigio Vesuvio-väri sopi autoon oikein hyvin, kun taas valkoinen ei sitten yhtään. Tämä nyt on tietty puhdas makuasia. Ajettavuudeltaan Giulia oikein hyvä ja täsmällinen, ei mitään kitinää minulta sen suhteen. Ajoasento on hyvä ja sen saa säädettyä mieleisekseen helposti. Takatilat kohtuulliset tai jos GT:hen vertaa niin suorastaan erinomaiset. Takakopan luukku on tosiaan melko ahdas. Laadukkaan oloinen tuote. Laiskahan tuo 180 hv diesel on GT Bussoon verrattuna, mutta eipä noita nyt kannata oikein päittäin verratakaan.
Mutta maksaisinko noin 55k€ Giuliasta niillä varusteilla, jotka haluaisin autossa olevan? Suoraan sanottuna, en maksaisi, Käytettynä voisin parin kolmen vuoden päästä harkita uudestaan.
Asiaan. Kävin siis minäkin tänään Niittykummun kaupassa katsomassa ja kokeilemassa Giuliaa. Kaunis autoahan se on oikealla väri-sisustayhdistelmällä. Mielestäni sisällä ollut Grigio Vesuvio-väri sopi autoon oikein hyvin, kun taas valkoinen ei sitten yhtään. Tämä nyt on tietty puhdas makuasia. Ajettavuudeltaan Giulia oikein hyvä ja täsmällinen, ei mitään kitinää minulta sen suhteen. Ajoasento on hyvä ja sen saa säädettyä mieleisekseen helposti. Takatilat kohtuulliset tai jos GT:hen vertaa niin suorastaan erinomaiset. Takakopan luukku on tosiaan melko ahdas. Laadukkaan oloinen tuote. Laiskahan tuo 180 hv diesel on GT Bussoon verrattuna, mutta eipä noita nyt kannata oikein päittäin verratakaan.
Mutta maksaisinko noin 55k€ Giuliasta niillä varusteilla, jotka haluaisin autossa olevan? Suoraan sanottuna, en maksaisi, Käytettynä voisin parin kolmen vuoden päästä harkita uudestaan.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kylmät tyypit otettu. Sisusta on siisti, mutta jotenkin edullista on muovit ovissa ja kojetaulun alaosissa. Yksilössä oli tupakanvärinen nahkasisusta, joten karvalakista ei ollut kyse. Kojetaulun nahka lienee Anttilan poistomuoveja tms. Virtoja ei saanut päälle, joten mittaristo ja infohärpäke eivät tuoneet livetunnelmaa. Ovet ja luukut sulkeutuvat todella upeasti, sikäli laatuauton fiilistä. Toisaalta kyynärnoja oli särki, eikä mennyt kiinni ilman huolellista asettelua. Ei tule kestämään, jos on esittelyautossa toisena päivänä kaput. "Oikein päin" oleva moottori luo kunnon fiilistä konehuoneeseen. Takapenkki on hykerryttävän ahdas ja todellinen kardaanitunneli tuo mieleen Opel Amperan akuston. Keskipaikkaa ei todellisuudessa ole, ellei kolmea lasta istuta takana. Ulkoa auto on kuviaan kauniimpi, oikein hieno.
Jotenkin tulee olo, että tämän pitäisi maksaa sen 39900€ mitä 159 mörködiesel aikoinaan maksoi. Mä oikeastaan haluaisin 159:n Giulian takavetotekniikalla ja sisustalla. Kirsikaksi kakun päälle puuratti 156 2.0 tessusta. Ei ollut turhaa tungosta valitsemassani liikkeessä, toivottavasti tilanne tulee muuttumaan!
Jotenkin tulee olo, että tämän pitäisi maksaa sen 39900€ mitä 159 mörködiesel aikoinaan maksoi. Mä oikeastaan haluaisin 159:n Giulian takavetotekniikalla ja sisustalla. Kirsikaksi kakun päälle puuratti 156 2.0 tessusta. Ei ollut turhaa tungosta valitsemassani liikkeessä, toivottavasti tilanne tulee muuttumaan!
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Koeistumiset otettu Raision liikkeessä. Giulia on pienempi luonnossa kuin kuvissa, mikä on mielestäni positiivinen asia. Toisaalta hivenen leveämpi ja jotenkin lihaksikkaampi yhtäaikaa. Todella hieno ulkoa, kyllä Alfaksi tunnistaa.
Sisältä todella laadukkaan ja premiumin oloinen sisusta
Hakkaa mersun AMG C-mallit mennen tullen materiaaleissa ja muotoilussa. Ei pelkkää muovia vaan lisäksi tyylikästä muotoilua nahan kanssa. Hyvä istuma-asento löytyi heti.
Paikallisessa putiikissa oli kaksi autoa sisällä ihasteltavina ja molempiin piti odottaa, että pääsi koeistumaan. Olivat ihan perhekunnittain liikenteessä ja myyjät varattuina pöytiensä ääressä. Ilmeisesti kauppa kävi hyvin vaikka vettä tuli taivaalta
Pitää alkaa säästöpossua rikkomaan ja rahoitusta miettimään tosissaan. Tosin odotan benziini-farkkua
Sisältä todella laadukkaan ja premiumin oloinen sisusta

Paikallisessa putiikissa oli kaksi autoa sisällä ihasteltavina ja molempiin piti odottaa, että pääsi koeistumaan. Olivat ihan perhekunnittain liikenteessä ja myyjät varattuina pöytiensä ääressä. Ilmeisesti kauppa kävi hyvin vaikka vettä tuli taivaalta

Pitää alkaa säästöpossua rikkomaan ja rahoitusta miettimään tosissaan. Tosin odotan benziini-farkkua

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^tuli ite oltua riittävän ajoissa, ei ollu ruuhkaa vielä. Mun jälkeen koeajanut tuli naama messingillä lenkiltä myös
Kopistelin niitä sisämateriaaleja kuin joku hullu ja myyjä katteli totisena vieressä
Ei ne materiaalit hassumpia ole.
Missäs paketissa muuten se perän lukko luuraa? Täsä räknäilly ja ihmetelly myyjän antamia papereita. Joka saakelin varusteisiin kun täytyy ottaa til joku muu paketti.


Missäs paketissa muuten se perän lukko luuraa? Täsä räknäilly ja ihmetelly myyjän antamia papereita. Joka saakelin varusteisiin kun täytyy ottaa til joku muu paketti.

"puhun niin totta kuin osaan"
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Juu! Yllätti minutkin kyllä.aslon kirjoitti:
Anna kun arvaan: saksalaiset yllättäen ottivat kolmoisvoiton saksalaisessa autotestissä ja ainoa, jonka Alfa päihitti, oli brittiläinen Jaguar?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Täytyy yrittää viikolla keretä ihailemaan Giuliaa, tämä päivä meni rallissa ek:n porttivahtina.
Päästävätkö miten helpoisti ei "tosiostajaa" koeajolle?
offtopic
) Crosswagonissa nappaa heti perän kiinni, se kun tuppaa sitä aika herkästi tarjoamaan sivulle hiekkateillä 
Päästävätkö miten helpoisti ei "tosiostajaa" koeajolle?
offtopic
Tuo on ajonvakautuksen käytös on tainnut muuttua fl-malleihin (Niissi tuntuu pari muutakin asiaa olevan huonomminAquatica kirjoitti:
Toivotaan, että ovat tehneet 156-linjausta tuossa ajonestossa...
Ainakin kun vertaa muihin saman luokan/ikäluokan autoihin, 156:n ASR ja VDC on oikeasti perhanan hyvin toteutettu. Antaa ihan reilusti mennä luisussa, mutta hyökkää peliin sit kun "meinas lähteä lapasesta". Sama juttu tuon sutimiseneston kanssa - antaa sutia halutessaan, muttei repiä.
**
Toivomusjuttu ilmoilla, että on toteutettu yhtä lailla vapaatyylisesti vrt. kilpailu**
***
HUOM
***
Tietysti Skoda-kuskit voipi saada slaagin, kun auto voi lähteä *GASP* sladiin! Ainakin yhden okutaavin yrityksellä totesin niiden ajamiseneston olevan ensiluokkaisen tehokas nimenomaa ajamisen estona...


Suoraan vaan suoraa
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Giulia koeajettu!! Hyvä auto oli ja laadukkaan oloinen mutta jostain tulee juputusta.
- Ohjaus oli kevyehkö sinänsä tunnokas joten ei ohjausta suuremmin voi moittia.
- Kiihtyvyys oli erikoista eikös 180hp automaatin pitäisi kiihtyä 0-100km/h = 7.1s mutta se oli 9s oliskohan moottori uuden karhea?
Huomasiko Juuuso samaa?
Kokonaisuutena silti todella hyvä auto ja kauniin näköinen!
- Ohjaus oli kevyehkö sinänsä tunnokas joten ei ohjausta suuremmin voi moittia.
- Kiihtyvyys oli erikoista eikös 180hp automaatin pitäisi kiihtyä 0-100km/h = 7.1s mutta se oli 9s oliskohan moottori uuden karhea?
Huomasiko Juuuso samaa?
Kokonaisuutena silti todella hyvä auto ja kauniin näköinen!
Viimeksi muokannut Manu, 06 Syys 2016, 22:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Hei!
Kävin itse tällä viikolla ottamassa kylmätyypit Giuliasta SCC:llä Espoossa. Auton ulkomuoto näytti hyvältä, mutta ei aiheuttanut
samanlaista "pakko saada"-effektiä kuin 159 ja 4C aikoinaan. Sisustan yleisilme oli hieno, penkit eivät kuitenkaan tuntunut niin
hyviltä ainakaan omalla vartalolle. Laskeskelin hinnastosta mitä 200 hv bensa tulisi maksamaan haluamillani varusteilla ja päädyin
sitten kilpailevaan ratkaisuun (330e m-sport). Käytännössä autojen hinnat olivat halutulla varustetasolla samat. Niin mielelläni olisin päätynyt Giuliaan, mutta auto tulee kakkosautoksi, jota käytän
lähinnä vain työmatkoilla (vähän alle 30 km) ja minulla on latausmahdollisuudet molemmissa päissä. Käyttökustannukset (polttoainekulut,
verot ja huoltoväli) teki tässä yhtälössä ratkaisun. Toisenlaisessa käytössä ratkaisu olisi hyvin voinut olla toinen. QV olisi toinen juttu, mutta
en ole valmis luopumaan 4C:stä.
t. Blurre
Kävin itse tällä viikolla ottamassa kylmätyypit Giuliasta SCC:llä Espoossa. Auton ulkomuoto näytti hyvältä, mutta ei aiheuttanut
samanlaista "pakko saada"-effektiä kuin 159 ja 4C aikoinaan. Sisustan yleisilme oli hieno, penkit eivät kuitenkaan tuntunut niin
hyviltä ainakaan omalla vartalolle. Laskeskelin hinnastosta mitä 200 hv bensa tulisi maksamaan haluamillani varusteilla ja päädyin
sitten kilpailevaan ratkaisuun (330e m-sport). Käytännössä autojen hinnat olivat halutulla varustetasolla samat. Niin mielelläni olisin päätynyt Giuliaan, mutta auto tulee kakkosautoksi, jota käytän
lähinnä vain työmatkoilla (vähän alle 30 km) ja minulla on latausmahdollisuudet molemmissa päissä. Käyttökustannukset (polttoainekulut,
verot ja huoltoväli) teki tässä yhtälössä ratkaisun. Toisenlaisessa käytössä ratkaisu olisi hyvin voinut olla toinen. QV olisi toinen juttu, mutta
en ole valmis luopumaan 4C:stä.
t. Blurre
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tulipa koeajettua pitkään odotettu Giulia.
Ihan tyylikkään näköinen poislukien kylkinäkymä,kahvoilla tms. olisi voinut taas kikkailla.
Todella hyvä ajettava, jämäkkä ja ohjaus Alfamaisen nopea ja tarkka.
Pelkääjän penkki ei meinannut liikkua eteenpäin, tuntui olevan jotain kosketushäikkää
Penkit eivät olleet mitenkään ihmeelliset ja minustakaan 180hv ei tuntunut kovin tehokkaalta.
159 2.4 tuntuu ja kuulostaa voimakkaammalta, vaikka lukemien perusteella Giulian pitäisi olla nopeempi.
Sisältä todella tyylikäs ja mielestäni ihan laadukkaan oloinenkin. Ratti todella mielyttävä.
Bensakonetta ja farkkua odotellessa, diesel ei koneena aiheuttanut mitään vau-ilmiötä.
Ihan tyylikkään näköinen poislukien kylkinäkymä,kahvoilla tms. olisi voinut taas kikkailla.
Todella hyvä ajettava, jämäkkä ja ohjaus Alfamaisen nopea ja tarkka.
Pelkääjän penkki ei meinannut liikkua eteenpäin, tuntui olevan jotain kosketushäikkää

Penkit eivät olleet mitenkään ihmeelliset ja minustakaan 180hv ei tuntunut kovin tehokkaalta.
159 2.4 tuntuu ja kuulostaa voimakkaammalta, vaikka lukemien perusteella Giulian pitäisi olla nopeempi.
Sisältä todella tyylikäs ja mielestäni ihan laadukkaan oloinenkin. Ratti todella mielyttävä.
Bensakonetta ja farkkua odotellessa, diesel ei koneena aiheuttanut mitään vau-ilmiötä.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tervehdys foorumille, ensimmäinen viesti tänne ja ensimmäisen kerran tuli tänään Alfalla kurvailtua, eli Guiliaa tuli testattua Lahden suunnalla. Aikaisemmat Alfa-kokemukset rajoittuvat 75:n takapenkillä istumiseen
Fiilikset: Muotoilu iskee omaan silmään, ohjaus nopea ja tunnokas ollakseen "sähköinen", tykkäsin. Autossa istutaan matalalla, ainakin nykyiseen kulkineeseen verrattuna. Penkit aika miedot tuiltaan mutta menettelivät. Moottori oli väännökäs, nykyisessä oleva, suunnilleen saman tehoinen pannu tuntuu vetävän pontevammin yläpäässä (jos nyt näin voi dieseleistä puhuttaessa sanoa...), tämä voi tosin mennä koeajoauton uuden karheuden piikkiin. ZF:n 8 pykäläinen automaattiaski vakuutti nopeudellaan, varsinkin manuaalipuolella pykälät vaihtuivat "kuin ajatus". Alusta oli jämäkkä, eikä tuntunut pintakovalta.
Sisätilat olivat kuskin osalta aika "tyköistuvat", eli kaikkeen tuntui ylettyvän kurottelematta. Laatuvaikutelma yllätti, mikään ei nitissyt, natissut tai helissyt, joka ei ole poikkeuksellista uusissakaan autossa, etututkat huutelivat tässäkin koeajoautossa koekilpivirityksen johdosta omiaan ja myyjä kehoittikin deaktivoimaan ne käytöstä. Takapaksin aukko nykyautojen muodin mukaisesti mallia "postiluukku". Takatiloja ei tullut sen kummemmin istuttua, jalkatila vaikutti jonkin veran pienemmältä kuin nykyisessä kulkineessa, se ei tosin ole mikään kynnyskysymys.
Sen verran tulokas teki vaikutuksen että tuli tarjous pyydettyä Guiliasta, Sotkan hyvityskin oli ns. järkevällä tasolla josta kauppaa voisi periaatteessa lähteä vääntämään
Myyjän mukaan autoon ei ole saatavissa Webastoa (muuta kun lämmittämään sisätiloja) ilmeisesti jälkiasenteisenakaan, mikä on kyllä melkoinen puute. Super-varustetasoon ei hirveästi kuulu ns. herkkuja ja kuten täällä on todettuakin niin lisävarusteiden hinnat näyttävät ainakin olevan kilpailijoiden tasolla. Myös jälleenmyyntihinta esim. 3 vuoden kuluttua hieman arveluttaa...
Tuumaillaan tuumaillaan

Fiilikset: Muotoilu iskee omaan silmään, ohjaus nopea ja tunnokas ollakseen "sähköinen", tykkäsin. Autossa istutaan matalalla, ainakin nykyiseen kulkineeseen verrattuna. Penkit aika miedot tuiltaan mutta menettelivät. Moottori oli väännökäs, nykyisessä oleva, suunnilleen saman tehoinen pannu tuntuu vetävän pontevammin yläpäässä (jos nyt näin voi dieseleistä puhuttaessa sanoa...), tämä voi tosin mennä koeajoauton uuden karheuden piikkiin. ZF:n 8 pykäläinen automaattiaski vakuutti nopeudellaan, varsinkin manuaalipuolella pykälät vaihtuivat "kuin ajatus". Alusta oli jämäkkä, eikä tuntunut pintakovalta.
Sisätilat olivat kuskin osalta aika "tyköistuvat", eli kaikkeen tuntui ylettyvän kurottelematta. Laatuvaikutelma yllätti, mikään ei nitissyt, natissut tai helissyt, joka ei ole poikkeuksellista uusissakaan autossa, etututkat huutelivat tässäkin koeajoautossa koekilpivirityksen johdosta omiaan ja myyjä kehoittikin deaktivoimaan ne käytöstä. Takapaksin aukko nykyautojen muodin mukaisesti mallia "postiluukku". Takatiloja ei tullut sen kummemmin istuttua, jalkatila vaikutti jonkin veran pienemmältä kuin nykyisessä kulkineessa, se ei tosin ole mikään kynnyskysymys.
Sen verran tulokas teki vaikutuksen että tuli tarjous pyydettyä Guiliasta, Sotkan hyvityskin oli ns. järkevällä tasolla josta kauppaa voisi periaatteessa lähteä vääntämään

Tuumaillaan tuumaillaan

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Erään toisen merkin tiimoilta samasta aivopierusta (webasto lämmittää vain sisätilat) kuului väite, että Euro6 -päästöluokka jollain tasolla estäisi tai ainakin vahvasti haittaisi polttoainekäyttöisen moottorinlämmittimen olemassaoloa. En ole perehtynyt syvällisemmin, mutta moinen ratkaisu tuntuu saksalaismerkeissä melko yleiseltä ja on yleensä muutettavissa käytännöllisemmäksi suht. yksinkertaisella kytkentä-/letkumuutoksella (yleensä ei kuitenkaan virallisesti), toivottavasti myös Giuliassa.-Oksid- kirjoitti:Myyjän mukaan autoon ei ole saatavissa Webastoa (muuta kun lämmittämään sisätiloja) ilmeisesti jälkiasenteisenakaan, mikä on kyllä melkoinen puute.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 22:19
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kävin torstaina laskemassa Giulialla mutkapätkiä toista tuntia.
Samalla ensimmäinen ajokokemus Alfa Romeoista ylipäätään.
Hieno alusta, oikeasti törkeen hyvä. Kävi ilmi heti, että nyt on alla ajajan auto.
Tutulla mutkapätkällä sai posauttaa 150 sellaisista mutkista läpi, mistä ei omalla kopilla uskaltaisi paljoa satasta isompaa laskea. Aiheutti poikamaista riemua. Oli pakko hakea lisää mutkateitä, täähän on lähes yhtä kivaa kuin moottoripyörällä.
Ohjaustuntuma ja -tarkkuus aivan loistava, ohjausvaste ja perstuntuma kaarteisiin mentäessä mainio - koko ajan tiesi että ollaanko lähelläkään pidon rajoja. Ei oltu. Pitoa riitti enemmän kuin kuskilla kanttia. Varoitti kyllä hyvin ennalta kun päästiin joissain paikoissa tahallisella pakottamisella lähelle pidon menetystä. Alusta, joka todella kertoo kuskille missä mennään!
Riemua laimenisi vain se, että 180 heppainen diesel on selkeästi alimittainen voimanlähde noin hienolle alustalle. Bensaversio tulee kuulemma joskus vuoden vaihteen kieppeillä. Siinäkään ei ole kuin 200 hummaa, mutta luonne toki italialaiseen lämminveriseen dieseliä sopivampi.
Seuraava pykälä ylöspäin onkin jo 510 kaakkinen superautoversio.
Joku 260-280 heppainen versio olisi varmaan aika namiskuukkeli.
Hyvin innostava auto ajaa. Herätti ajettavuudellaan välitöntä omistamisen halua.
Giulia amare curvo strada! Ehkäpä keväällä olet perheessä.
Yksi Competizione Rosso, kiitos!
Samalla ensimmäinen ajokokemus Alfa Romeoista ylipäätään.
Hieno alusta, oikeasti törkeen hyvä. Kävi ilmi heti, että nyt on alla ajajan auto.
Tutulla mutkapätkällä sai posauttaa 150 sellaisista mutkista läpi, mistä ei omalla kopilla uskaltaisi paljoa satasta isompaa laskea. Aiheutti poikamaista riemua. Oli pakko hakea lisää mutkateitä, täähän on lähes yhtä kivaa kuin moottoripyörällä.
Ohjaustuntuma ja -tarkkuus aivan loistava, ohjausvaste ja perstuntuma kaarteisiin mentäessä mainio - koko ajan tiesi että ollaanko lähelläkään pidon rajoja. Ei oltu. Pitoa riitti enemmän kuin kuskilla kanttia. Varoitti kyllä hyvin ennalta kun päästiin joissain paikoissa tahallisella pakottamisella lähelle pidon menetystä. Alusta, joka todella kertoo kuskille missä mennään!
Riemua laimenisi vain se, että 180 heppainen diesel on selkeästi alimittainen voimanlähde noin hienolle alustalle. Bensaversio tulee kuulemma joskus vuoden vaihteen kieppeillä. Siinäkään ei ole kuin 200 hummaa, mutta luonne toki italialaiseen lämminveriseen dieseliä sopivampi.
Seuraava pykälä ylöspäin onkin jo 510 kaakkinen superautoversio.
Joku 260-280 heppainen versio olisi varmaan aika namiskuukkeli.
Hyvin innostava auto ajaa. Herätti ajettavuudellaan välitöntä omistamisen halua.
Giulia amare curvo strada! Ehkäpä keväällä olet perheessä.
Yksi Competizione Rosso, kiitos!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Valitettavasti (ainakin vielä) rosso competizione on vain QV:n värivalikoimassa. Jossain luuraa se 280hp pensis, kuten myös nelivetomallit. Tuo riisseli tuntui kyllä sopimattomalta kokonaisuuteen.
"puhun niin totta kuin osaan"
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ainakin nykyinen kulkine, joka täyttää Euro6 vaatimukset (tai mistäs näistä vagineista tietää...) , lämmittää sekä moottorin että sisätilat tehdas-weballa. Myyjä höpötteli jostain anturiongelmasta joka aiheuttaisi vikavalojen kavalkadinErään toisen merkin tiimoilta samasta aivopierusta (webasto lämmittää vain sisätilat) kuului väite, että Euro6 -päästöluokka jollain tasolla estäisi tai ainakin vahvasti haittaisi polttoainekäyttöisen moottorinlämmittimen olemassaoloa. En ole perehtynyt syvällisemmin, mutta moinen ratkaisu tuntuu saksalaismerkeissä melko yleiseltä ja on yleensä muutettavissa käytännöllisemmäksi suht. yksinkertaisella kytkentä-/letkumuutoksella (yleensä ei kuitenkaan virallisesti), toivottavasti myös Giuliassa.

- MikaT
- Viestit: 177
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Juu, SCC Herttoniemessä heti ensimmäisten joukossa tutustumassa Giuliaan. Ei samanlaista syttymistä kuin Giuliettan kanssa. En kovin monesta autosta ole heti tuntenut "pakko saada" -tunnetta, mutta kyllä tämä oli hyvä saada hautumaan. Musta-valkoinen teema... hmmm, saattaa se myöhemmin ruveta toimimaan. Ulkonäkö ja toiminnat y.m. toimivat ihan kivasti tunnetasolla.
Lyhyellä koeajolla ei paljon päässyt tutustumaan. Laatikko toimi taajama-ajossa ihan ok, onhan se niiin vaivatonta liikkua automaatilla. Ikinä en ole automaateista tykännyt, tätä en vielä tyrmää, koska kunnollista ajamista emme ehtineet suorittamaan.
Bensaversiota odotan innolla, ja ainakin puolen tunnin koeajoa.
Keulasta tykkään. Kontti on semmoinen syvä ja hankala kuten monessa muussakin mallissa. Penkkien materiaaleilta odotin enemmän. Näytön integrointi just sellainen josta tykkään. Esim. facelift Giuliettan näytön integroinnista en pidä ollenkaan.
On se Alfa, yksi Volvo kuski olisi kyllä menettänyt korttinsa kun meni käryten ohitse kun risteyksestä lähtiessä vähän jäi....
Lyhyellä koeajolla ei paljon päässyt tutustumaan. Laatikko toimi taajama-ajossa ihan ok, onhan se niiin vaivatonta liikkua automaatilla. Ikinä en ole automaateista tykännyt, tätä en vielä tyrmää, koska kunnollista ajamista emme ehtineet suorittamaan.
Bensaversiota odotan innolla, ja ainakin puolen tunnin koeajoa.
Keulasta tykkään. Kontti on semmoinen syvä ja hankala kuten monessa muussakin mallissa. Penkkien materiaaleilta odotin enemmän. Näytön integrointi just sellainen josta tykkään. Esim. facelift Giuliettan näytön integroinnista en pidä ollenkaan.
On se Alfa, yksi Volvo kuski olisi kyllä menettänyt korttinsa kun meni käryten ohitse kun risteyksestä lähtiessä vähän jäi....

-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 22:19
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Nettiauton uudet autot haun kautta löytyy tällainen varustepaketti:palkus kirjoitti: Missäs paketissa muuten se perän lukko luuraa? Täsä räknäilly ja ihmetelly myyjän antamia papereita. Joka saakelin varusteisiin kun täytyy ottaa til joku muu paketti.
------
Pack Performance AT (8LW)
(Mekaaninen tasauspyörästön lukko ja AlfaT Active Suspension (aktiivisesti säät. iskunvaimentimet). Vain Super -malleihin)
------
Jos tätä saisi lähemmäs 300 heppaisena, tuo olisi must.
Nyt on koeajon jäljiltä vähän sellainen fiilis, että kiinnostaa kyllä, mutta eipä tuolle lukkoperälle todellista tarvetta ole.
Aktiivi-iskarit toki on mielenkiintoinen optio, mutta vakioalustakin toimi älyttömän hyvin.
Tuolla hintalapulla - ei jatkoon, ei perusmoottoriseen yksilöön.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Joku täällä bensafarmaria kyseli kuten minäkin ja myyjä sanoi heti ettei ole tulossa vaan sen korvaa tämä tuleva city maasturi.. Kovasti myös myyjä fiilisteli tulevaa nelivetoa ja 280 heppasta moottoria. 200heppaset pitäisi tulla marraskuussa, jos sitä täällä jo ei ole mainittu
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Täytyy varmaan lähipäivinä käydä potkimassa renkaita ja kokeilemassa vaikka ei autonvaihtotarvetta nyt olekaan.
Tätä viestiketjua lukiessa hieman ihmetyttää kun aika paljon kommentteja on, että vau-efektiä ei tullut toivotusti, hinta on kova siihen nähden mitä sillä saa ja kilpailijat ehkä parempia.
Ja ollaan kuitenkin tietyn merkin foorumilla joissa yleensä katsotaan asioita hieman värjättyjen lasien läpi
Ainut asia mitä speksien perusteella ihmettelen, että miksi lanseerausvaiheessa, tai edes lähitulevaisuudessa ei ole tarjolla mitään fiilismoottoria normaalihintaan. QV on kuitenkin vain pienen rajoitetun porukan herkkua. Alfa kuitenkin mielletään urheilulliseksi, ajajan autoksi ja silti tarjolla on vain perus taksitolppamoottori kahtena versioina ja nekin kilpailijoita tehottomampia.
Oli edes chipannut tuon tehokkaamman dieselin vaikka 220heppaiseksi niin saisi pienen edun BMW/Audi/Mersu mallistoon. Joskus myöhemmin tuleva 200hp bensakaan ei paljoa pelasta kun ei silläkään oikein pärjää kilpailijoille.
Bensakonekin tarttisi ainakin 50 heppaa lisää. Nykyinen moottorivalikoima kävisi hyvin Skoda, VW tai Toyota mallistoon mutta sieltä tuskin asiakkaita kauheasti saadaan vaihtamaan. Yksi perinteisille työsuhdeautomarkkinoille suunnattu diesel luulisi riittävän.
Tätä viestiketjua lukiessa hieman ihmetyttää kun aika paljon kommentteja on, että vau-efektiä ei tullut toivotusti, hinta on kova siihen nähden mitä sillä saa ja kilpailijat ehkä parempia.
Ja ollaan kuitenkin tietyn merkin foorumilla joissa yleensä katsotaan asioita hieman värjättyjen lasien läpi

Ainut asia mitä speksien perusteella ihmettelen, että miksi lanseerausvaiheessa, tai edes lähitulevaisuudessa ei ole tarjolla mitään fiilismoottoria normaalihintaan. QV on kuitenkin vain pienen rajoitetun porukan herkkua. Alfa kuitenkin mielletään urheilulliseksi, ajajan autoksi ja silti tarjolla on vain perus taksitolppamoottori kahtena versioina ja nekin kilpailijoita tehottomampia.
Oli edes chipannut tuon tehokkaamman dieselin vaikka 220heppaiseksi niin saisi pienen edun BMW/Audi/Mersu mallistoon. Joskus myöhemmin tuleva 200hp bensakaan ei paljoa pelasta kun ei silläkään oikein pärjää kilpailijoille.
Bensakonekin tarttisi ainakin 50 heppaa lisää. Nykyinen moottorivalikoima kävisi hyvin Skoda, VW tai Toyota mallistoon mutta sieltä tuskin asiakkaita kauheasti saadaan vaihtamaan. Yksi perinteisille työsuhdeautomarkkinoille suunnattu diesel luulisi riittävän.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ja jos hinta on kova tällä foorumilla kirjoittavien mielestä, niin miten kova se onkaan jollain muilla merkeillä ajavien mielestä?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
"karvalakin" saa 10-15 ke halvemmalla kuin nuo esitellyt ja varustellut 55-60 K e autot, onko se liian kallis? Luulis siinä olevan suurimmalle osalle tarpeeks varusteita ihan perusmallissakin. Varsinkin kun menneiden vuosien herkut on ihan peruskamaa nykyään.
E: ja markkinoiden horjuttamiseen tuskin yksi uusi "siviili" malli viiden vuoden välein riittää.
E: ja markkinoiden horjuttamiseen tuskin yksi uusi "siviili" malli viiden vuoden välein riittää.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Mutta eikö silloin keskustelun pohjaksi kannata ottaa nuo 40...45ke mallit eikä noita varusteltuja 55...60ke malleja? Tuntuu että nyt vähän turhan moni on viitannut juuri noihin Nettiautossa oleviin varusteltuihin malleihin.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Juu, ja valtaosa täällä(kin) vaikuttaa olevan sillä kannalla että odottaa niitä pari vuotta vanhoja käytettyjä ja sitä kautta siedettävämpää hintaa... Monella saattaa jäädä "musta pekka käteen" tuon suhteen, jonkun pitäisi saada uusiakin ostettua että markkinoilla olis joskus käytettyjäwinorloose kirjoitti:Mutta eikö silloin keskustelun pohjaksi kannata ottaa nuo 40...45ke mallit eikä noita varusteltuja 55...60ke malleja? Tuntuu että nyt vähän turhan moni on viitannut juuri noihin Nettiautossa oleviin varusteltuihin malleihin.
