Jaa juu, se oli tossa paketissa, jonka olen heti sivuuttanut. Täysin samaa mieltä, aivan tarpeeton paketti näihin. Alusta on kyllä tehty sellaiseksi, ettei kertakaikiaan tartte mitään aktiivi-iskareita, ainakaan näillä tehoilla. Jarruilla hoidettu "lukko" riittää vallan hyvin.Rakennusmetsuri kirjoitti:------palkus kirjoitti: Missäs paketissa muuten se perän lukko luuraa? Täsä räknäilly ja ihmetelly myyjän antamia papereita. Joka saakelin varusteisiin kun täytyy ottaa til joku muu paketti.
Pack Performance AT (8LW)
(Mekaaninen tasauspyörästön lukko ja AlfaT Active Suspension (aktiivisesti säät. iskunvaimentimet). Vain Super -malleihin)
------
Jos tätä saisi lähemmäs 300 heppaisena, tuo olisi must.
Nyt on koeajon jäljiltä vähän sellainen fiilis, että kiinnostaa kyllä, mutta eipä tuolle lukkoperälle todellista tarvetta ole.
Aktiivi-iskarit toki on mielenkiintoinen optio, mutta vakioalustakin toimi älyttömän hyvin.
Tuolla hintalapulla - ei jatkoon, ei perusmoottoriseen yksilöön.
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Juuri näin. Täälläkin usein lähes toivotaan Alfan hintojen syöksyvän muutamassa vuodessa alas, jotta päästään edullisille käytettyjen kaupoille. Siinä tulee vaan armoton ristiriita uusien autojen kanssa. Kuka helvetin hullu viitsii sijoittaa 45ke uuteen Alfaan, jos parin kolmen vuoden päästä siitä tarjotaan 20ke? Toivottavasti Giulian kanssa ei käy näin.alfa 156 v6 kirjoitti:Juu, ja valtaosa täällä(kin) vaikuttaa olevan sillä kannalla että odottaa niitä pari vuotta vanhoja käytettyjä ja sitä kautta siedettävämpää hintaa... Monella saattaa jäädä "musta pekka käteen" tuon suhteen, jonkun pitäisi saada uusiakin ostettua että markkinoilla olis joskus käytettyjäwinorloose kirjoitti:Mutta eikö silloin keskustelun pohjaksi kannata ottaa nuo 40...45ke mallit eikä noita varusteltuja 55...60ke malleja? Tuntuu että nyt vähän turhan moni on viitannut juuri noihin Nettiautossa oleviin varusteltuihin malleihin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Lähteet kertovat autoja käyneen kaupaksi ja toinen puolikas odottaa bensakonetta. QV käynyt kaupaksi myös ja Suomen tämän vuoden QV-kiintiö saattaa viikonlopun jäljiltä olla tuhottu, joten kannattaa olla nopea.
On siis olemassa riski, että myös niitä käytettyjä markkinoille tippuu jossain vaiheessa persaukisempienkin iloksi .
On siis olemassa riski, että myös niitä käytettyjä markkinoille tippuu jossain vaiheessa persaukisempienkin iloksi .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Se on hyvä asia. Toivottavasti niiden käytettyjen hinta on myös järkevällä tasolla. Ja järkevällä tasolla en tarkoita mitään Alfalle tyypillistä polkumyyntihintaa.Alfissimo kirjoitti:Lähteet kertovat autoja käyneen kaupaksi ja toinen puolikas odottaa bensakonetta. QV käynyt kaupaksi myös ja Suomen tämän vuoden QV-kiintiö saattaa viikonlopun jäljiltä olla tuhottu, joten kannattaa olla nopea.
On siis olemassa riski, että myös niitä käytettyjä markkinoille tippuu jossain vaiheessa persaukisempienkin iloksi .
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
alfa 156 v6 kirjoitti:jonkun pitäisi saada uusiakin ostettua että markkinoilla olis joskus käytettyjä
Eiköhän tuo hoidu yritysliisareilla, 3 (+1) vuotta ja sitten "huollettuna" kiertoon. Hintaa on jäljellä on 35-40% alkuperäisestä.
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 22:19
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Sääli, toisaalta tää ratkaisi helposti sen "kolmen tonnin tuskan", jota tuosta kolmikerrosväristä huudetaan.palkus kirjoitti:Valitettavasti (ainakin vielä) rosso competizione on vain QV:n värivalikoimassa.
Alfan punainen kuuluu vakiohintaan. Mahdollinen olisi myös Montecarlon sininen tai Vesuvion harmaa, mutta nääh... Kyllähän Alfan kuuluu olla punainen!
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
En olisi hintaspekulaatioista kovin kauhuissani koska 1) arvostelu on autofoorumilla jossa suuri osa käyttäjistä ostaa muutenkin autonsa käytettynä, ja 2) päätellen siitä miten moni täälläkin haluaisi ostaa jo nyt käytetyn Giulian, ei niiden kysyntä käytettyjen markkinoilla voi olla kovin huono.
Kuten moni muukin, kävin kuolaamassa Giuliaa livenä ja huhhuh. Ei tee kuvat oikeutta mittasuhteille yms. Yllättävän kompakti auto ja ajovalot yms. eivät näytä lainkaan niin audimaisilta kuin kuvissa.
Kuten moni muukin, kävin kuolaamassa Giuliaa livenä ja huhhuh. Ei tee kuvat oikeutta mittasuhteille yms. Yllättävän kompakti auto ja ajovalot yms. eivät näytä lainkaan niin audimaisilta kuin kuvissa.
Tein itse - säästin
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Mulle yksi valkoinen QV 7-8 vuotiaana ja n. 150tkm ajettuna, kiitos.ristojärvelä kirjoitti:Koska olen ostanut kaikki Alfani tähän asti käytettynä ja bensiinimoottorilla varustettuna, ja ostan edelleenkin, ehdotan uuden Giulian ostajille: Ostakaa se mahdollisimman tehokkaalla bensiinikäyttöisellä moottorilla varustettuna ja jonkin muun värisenä kuin harmaana, penkkien verhoiluna käy sekä nahka että kangas.
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
- Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Saisi olla jokin pienempi rekisterikilpi edessä. Tämä suomalaismallinen on aivan liian iso.
Vanajan linnan urheiluautokohtaamisen kuvissa monessa näytti olevan edessä teippirekisteri. Mistähän sellaisen saisi.
Ainakin pitäisi olla ilman taustaa.
Samaa kiinnitti itsekin huomiota, että hinnastossa moni varuste vaati jotain muuta. Ja äkkiä katsottuna ei hinnastossa edes ollut aina sellaista mainittuna, joka vaadittiin. Täytyy itsekin mennä ensi viikolla katsomaan.
Vanajan linnan urheiluautokohtaamisen kuvissa monessa näytti olevan edessä teippirekisteri. Mistähän sellaisen saisi.
Ainakin pitäisi olla ilman taustaa.
Samaa kiinnitti itsekin huomiota, että hinnastossa moni varuste vaati jotain muuta. Ja äkkiä katsottuna ei hinnastossa edes ollut aina sellaista mainittuna, joka vaadittiin. Täytyy itsekin mennä ensi viikolla katsomaan.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Täytyy toivottaa kunnioitukset nimimerkki Blurrelle foorumin ainoan? 4C:n omaamisesta.
Ja mitä tähän Giuliaan tulee, niin ihmettelen ettei kukaan ole maininnut sitä yksinkertaista totuutta että tässä tapauksessa tuo korkeahko hinta on täysin ymmärrettyä koska kun myyntimäärä tulee todennäköisesti olemaan alhainen verrattuna kilpailijoihin, niin alhaisella hinnalla lienisi turha lähteä niitä myymään ollenkaan koska alhainen myyntimäärä ja alhainen kate ei oikein ole bisnestä.
Ja toisekseen kyllä sille tasauspyörästön lukolle on todellakin käyttöä talvella olkoon tehoa miten vähän vain kiesissä (takaveto).
Ja mitä tähän Giuliaan tulee, niin ihmettelen ettei kukaan ole maininnut sitä yksinkertaista totuutta että tässä tapauksessa tuo korkeahko hinta on täysin ymmärrettyä koska kun myyntimäärä tulee todennäköisesti olemaan alhainen verrattuna kilpailijoihin, niin alhaisella hinnalla lienisi turha lähteä niitä myymään ollenkaan koska alhainen myyntimäärä ja alhainen kate ei oikein ole bisnestä.
Ja toisekseen kyllä sille tasauspyörästön lukolle on todellakin käyttöä talvella olkoon tehoa miten vähän vain kiesissä (takaveto).
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^^Jenkkiharrastajat ovat laitelleet autoihinsa sellaisia normikilpien näköisiä, mutta pienempiä kuusimerkkisiä. Ihan konttorilta ovat hakeneet.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^^Samaa mieltä kaikista mielipiteistä.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Jääpi kaipaamaan tommosta 3-litraista V6:sta n.250-300 heppaisena. Siinä(kin) kohdassa iso reikä valikoimassa. Auto on kuitenkin Alfa eikä mikään taksimersu. Ja kone vois olla vaikka Maseratin tekemä .
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^täh? käy tilaamassa vain, siin on se 510hp. Ei kai haittaa?
"puhun niin totta kuin osaan"
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kävin minäkin katsomassa tämän tänään Espoossa. Oltiin koko perheen voimin niin ei tullut koeajolle lähdettyä, ei jaksanut kahta turvakaukaloa alkaa puljaamaan kyytiin. Ja takapenkki näytti siltä ettei siellä pituussuuntaista tilaa hirveästi olisi eli varmaan ajoasennosta olisi joutunut tinkimään.
Aika mitäänsanomaton ulkoasu mutta sisältä auto oli parempi. Keskikyynärnoja oli huono, sen korkeutta ei voi säätää ja se viettää eteenpäin. Vaihtosivekkeet ratin takana oli varsin racet, tykkäsin ajatuksesta mutta käytännön elämässä ne saattaa hankaloittaa vilkkujen ja pyyhkimien käyttöä. Keskikonsolin alaosassa oli vähän tyhmän näköisesti pieni USB(?)-liitin. Siihen olisi voinut laittaa pari lisämittaria (tai pienen näytön, jossa olisi ollut virtuaaliset lisämittaria). Takakontin aukko oli pieni, ei mitään toivoa tunkea kaksosten kärryjä sisään. Lisäksi täysin suojaamaton kontin "kattopelti" ihmetytti. Tosin, salin toisella puolella Jaggen XE:ssä oli täysin samanlainen toteutus. Takapenkkiläisten reisituki oli huono koska penkki oli matala. Vastaavasti sen ansiosta pääntilaa oli kohtuullisesti.
Summa summarum: parempia autoja on olemassa mutta onpahan silti ensimmäinen auto pitkään aikaan, jota tuli ihan asiakseen lähdettyä katsomaan.
Aika mitäänsanomaton ulkoasu mutta sisältä auto oli parempi. Keskikyynärnoja oli huono, sen korkeutta ei voi säätää ja se viettää eteenpäin. Vaihtosivekkeet ratin takana oli varsin racet, tykkäsin ajatuksesta mutta käytännön elämässä ne saattaa hankaloittaa vilkkujen ja pyyhkimien käyttöä. Keskikonsolin alaosassa oli vähän tyhmän näköisesti pieni USB(?)-liitin. Siihen olisi voinut laittaa pari lisämittaria (tai pienen näytön, jossa olisi ollut virtuaaliset lisämittaria). Takakontin aukko oli pieni, ei mitään toivoa tunkea kaksosten kärryjä sisään. Lisäksi täysin suojaamaton kontin "kattopelti" ihmetytti. Tosin, salin toisella puolella Jaggen XE:ssä oli täysin samanlainen toteutus. Takapenkkiläisten reisituki oli huono koska penkki oli matala. Vastaavasti sen ansiosta pääntilaa oli kohtuullisesti.
Summa summarum: parempia autoja on olemassa mutta onpahan silti ensimmäinen auto pitkään aikaan, jota tuli ihan asiakseen lähdettyä katsomaan.
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Itse tykkäsin ohjauksesta. Tuosta kiihtyvyydestä en osaa sanoa, kun lähinnä nautiskelin dieselin väännöstä ja automaatin maukkaasta toiminnasta. Puhdikkaalta se tuntui tuohon omaan vertailukohtaan eli 1.8 TSI:hin verrattuna. Ja dieselin nakutus häivytetty kuulumattomiin vaikka useassa testissä tuota 2.2 JTDm:ää onkin moitittu äänekkääksi.Manu kirjoitti:- Ohjaus oli kevyehkö sinänsä tunnokas joten ei ohjausta suuremmin voi moittia.
- Kiihtyvyys oli erikoista eikös 180hp automaatin pitäisi kiihtyä 0-100km/h = 7.1s mutta se oli 9s oliskohan moottori uuden karhea?
Huomasiko Juuuso samaa?
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
En laskisi tämän varaan, kun Alfan perushinnoittelukin on monen toimihenkilön eturajan ulottumattomissa + leasing-yhtiöillä on lähes poikkeuksetta "sallittujen" merkkien lista, josta toimihenkilö Skodansa tai Bemarinsa valitsee. Alfa Romeo harvemmin kuuluu sallittujen merkkien listaan, mutta suuremmat johtajat ja avainhenkilöt voivat ajoittain poiketa listoista.... esim. Alfan hankkiakseen.puuha kirjoitti:alfa 156 v6 kirjoitti:Eiköhän tuo hoidu yritysliisareilla, 3 (+1) vuotta ja sitten "huollettuna" kiertoon. Hintaa on jäljellä on 35-40% alkuperäisestä.
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
En halunnut aiemmalla kommentillani hinnan alasropisemisesta pahoittaa kenenkään uutta Giuliaa harkitsevan mieltä, mutta historian valossa taitaa olla niin, että Alfan hintakehitys käytettynä on uutta hankkivalle epäedullinen verrattuna kilpailijoihin. Jonkun ajan kuluttua käytettynä Giulian ostava on kuitenkin sikäli hyvässä asemassa, että hänellä on koko euroopan automarkkinat ulottuvillaan, ja sieltä löytynee tarjontaa riittävästi vaativaankin makuun. Euroopan laajuudessa niitä kuitenkin myydään niin suuria määriä, että valikoimaa tulee olemaan. Jos käy niin, että Alfa merkkinä kyykkää kokonaan, tulevia klassikoita saaneekin sitten jossain välissä sopivaan hintaan, vrt Lancia.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
En usko Alfan aseman muuttuvan Suomessa mitenkään Giuliankaan myötä. Aika vaikea kuvitella suurta ryntäystä muiden merkkien parista..
Käytetyt ovat todennäköisesti harvassa ja hyvin varustelluille löytyy siksi kysyntää.
Muistakaahan ruostesuojaus uutena.
Käytetyt ovat todennäköisesti harvassa ja hyvin varustelluille löytyy siksi kysyntää.
Muistakaahan ruostesuojaus uutena.
Senza cuore saremmo solo macchine
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Surullisia uutisia. Roudasin vaimon paikan päälle Giuliaa tutkimaan.
Tuomio oli sekä nopea että tyly:
- mulkosilmäinen
- pelkääjän paikalla joutuu kuulemma istumaan "jalat vinossa" (sama valitus oli Giuliettassa)
- penkki on huono
- ei tule meille
- Alfan pitäisi kuulemma keskittyä tekemään autoja joissa ei ole kompromisseja eikä kosiskeluja
(Jaguarin XE sai kyllä vielä huonomman arvosanan.)
Meni sitten SUVin odotteluksi. Harmi, olisin todella halunnut Giulian, tarjous toki ei ollut mikään huippuhyvä, mutta "riittävä".
Pyydän anteeksi myös forumisteilta tätä surkeuttani - kovat puheet, pienet teot...
Tuomio oli sekä nopea että tyly:
- mulkosilmäinen
- pelkääjän paikalla joutuu kuulemma istumaan "jalat vinossa" (sama valitus oli Giuliettassa)
- penkki on huono
- ei tule meille
- Alfan pitäisi kuulemma keskittyä tekemään autoja joissa ei ole kompromisseja eikä kosiskeluja
(Jaguarin XE sai kyllä vielä huonomman arvosanan.)
Meni sitten SUVin odotteluksi. Harmi, olisin todella halunnut Giulian, tarjous toki ei ollut mikään huippuhyvä, mutta "riittävä".
Pyydän anteeksi myös forumisteilta tätä surkeuttani - kovat puheet, pienet teot...
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Onko Giulian huolloista/huoltohinnoista mitään tietoa? Ja onko koneet ketjulla vai hihnalla?
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kuten tuossa ylhäällä useampi totesi, niin tarvitaan mielestäni ehdottomasti sinne 250-350 hepan maastoon joku bensakone!
Kyllä Alfaa pitäisi myydä urheilullisuus edellä mutta nyt jos saksalaisten samoissa peruskoneissa on enemmän pauketta ja jytkyä niin erittäin vaikeaksi menee autojen myyminen tällä mielikuvalla. Siis tuo 150 hp diesel on vielä ok että saadaan jollain mallilla joku "ecoilu" kuntoon ja hinta riittävän alas... sitten se toinen diesel olisi voinut olla jo vaikka 230 hp...
Itse tosiaan odottelisin kauppaan sanotaan 300 hp bensa konetta joka tulisi tuonne 200 ja 510 hp "puoleen väliin".
Kyllä Alfaa pitäisi myydä urheilullisuus edellä mutta nyt jos saksalaisten samoissa peruskoneissa on enemmän pauketta ja jytkyä niin erittäin vaikeaksi menee autojen myyminen tällä mielikuvalla. Siis tuo 150 hp diesel on vielä ok että saadaan jollain mallilla joku "ecoilu" kuntoon ja hinta riittävän alas... sitten se toinen diesel olisi voinut olla jo vaikka 230 hp...
Itse tosiaan odottelisin kauppaan sanotaan 300 hp bensa konetta joka tulisi tuonne 200 ja 510 hp "puoleen väliin".
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ajoiko parempi puoliskosi myös Giuliaa ? On kyllä oikein hyvä ajettava , oli vaimon pääkommentti täällä. Ja joo, Kia voisi meillä joskuslerppu kirjoitti:Surullisia uutisia. Roudasin vaimon paikan päälle Giuliaa tutkimaan.
Tuomio oli sekä nopea että tyly:
- mulkosilmäinen
- pelkääjän paikalla joutuu kuulemma istumaan "jalat vinossa" (sama valitus oli Giuliettassa)
- penkki on huono
- ei tule meille
- Alfan pitäisi kuulemma keskittyä tekemään autoja joissa ei ole kompromisseja eikä kosiskeluja
(Jaguarin XE sai kyllä vielä huonomman arvosanan.)
Meni sitten SUVin odotteluksi. Harmi, olisin todella halunnut Giulian, tarjous toki ei ollut mikään huippuhyvä, mutta "riittävä".
Pyydän anteeksi myös forumisteilta tätä surkeuttani - kovat puheet, pienet teot...
päivittyä vaikka Saksasta haettavaan käytettyyn G:hen.... oli vaimon lopputulema. En voinut olla eri mieltä ... varsinkaan kun hän taas inhoaa penareita
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Penkki aika alkeellinen reisituen osalta. Tulossa on joku penkkioptio, kerrottiin.
Remminvaihto edelleen 3 vuotta tai 60 tkm.
Keula on tosi hieno.
En ajanut vielä, auto oli torstaina fiksissä.
Muutenkin kiinnostais noi bensat enemmän.
Odotellaan.
Remminvaihto edelleen 3 vuotta tai 60 tkm.
Keula on tosi hieno.
En ajanut vielä, auto oli torstaina fiksissä.
Muutenkin kiinnostais noi bensat enemmän.
Odotellaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kuten tuossa ylhäällä useampi totesi, niin tarvitaan mielestäni ehdottomasti sinne 250-350 hepan maastoon joku bensakone!
Kyllä Alfaa pitäisi myydä urheilullisuus edellä mutta nyt jos saksalaisten samoissa peruskoneissa on enemmän pauketta ja jytkyä niin erittäin vaikeaksi menee autojen myyminen tällä mielikuvalla. Siis tuo 150 hp diesel on vielä ok että saadaan jollain mallilla joku "ecoilu" kuntoon ja hinta riittävän alas... sitten se toinen diesel olisi voinut olla jo vaikka 230 hp...
Itse tosiaan odottelisin kauppaan sanotaan 300 hp bensa konetta joka tulisi tuonne 200 ja 510 hp "puoleen väliin".
Kyllä Alfaa pitäisi myydä urheilullisuus edellä mutta nyt jos saksalaisten samoissa peruskoneissa on enemmän pauketta ja jytkyä niin erittäin vaikeaksi menee autojen myyminen tällä mielikuvalla. Siis tuo 150 hp diesel on vielä ok että saadaan jollain mallilla joku "ecoilu" kuntoon ja hinta riittävän alas... sitten se toinen diesel olisi voinut olla jo vaikka 230 hp...
Itse tosiaan odottelisin kauppaan sanotaan 300 hp bensa konetta joka tulisi tuonne 200 ja 510 hp "puoleen väliin".
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^^ edelleen pitäisi "lähiaikoina" tulla 280 heppanen bensa turbo.
Minun emäntä oli kyllä innoissaan kun pääsi ajamaan kilometrin. " tämmönen se auton pitää olla"
Takapenkillä oli muuten myös hyvä sivuttais tuki päälle, koska katto otti kiinni kun käänsi päätä
Minun emäntä oli kyllä innoissaan kun pääsi ajamaan kilometrin. " tämmönen se auton pitää olla"
Takapenkillä oli muuten myös hyvä sivuttais tuki päälle, koska katto otti kiinni kun käänsi päätä
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tuo 280 heppainen sieltä on tulossa. Oheisessa taulukossa Euro-versiot eperistä:Waverunner kirjoitti:Itse tosiaan odottelisin kauppaan sanotaan 300 hp bensa konetta joka tulisi tuonne 200 ja 510 hp "puoleen väliin".
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ei halunnut vaimo ajaa Giuliaa. Oli sitä mieltä että ei ole ajanut yhtään Alfaa joka olisi huono ajaa. Joten ei kokenut tarpeelliseksi vahvistaa näkemystään. Koska oli jo päättänyt ettei meille Giuliaa tule. Kun ei halua istua jalat vinossa mokoman italiaanon kyydissä. Ainoa Alfa, josta vaimo on tykännyt, oli MiTo. Muissa on ollut huomattavia puutteita, joskus jopa aviokriisin verran. Mutta kaikki ovat olleet hänestä hyviä ajaa ja ripeitä kulkemaan. Ei silti, ei ajanut esim Giuliettaa kuin yhden ainoan kerran. 166:sta ei suostunut (nyt kun muistelen) ajamaan kertaakaan. GT:n puikoissakaan ei viihtynyt, MiTolla kyllä ajeli. Silloinkin toki tuon Alfan parina toimineella Jeep Patriotilla mieluummin... Taitaa olla niin että en saa Alfaa niin kauan kuin tässä perheessä on vain yksi auto.Jiitee kirjoitti:Ajoiko parempi puoliskosi myös Giuliaa ? On kyllä oikein hyvä ajettava , oli vaimon pääkommentti täällä. Ja joo, Kia voisi meillä joskuslerppu kirjoitti:Surullisia uutisia. Roudasin vaimon paikan päälle Giuliaa tutkimaan.
Tuomio oli sekä nopea että tyly:
- mulkosilmäinen
- pelkääjän paikalla joutuu kuulemma istumaan "jalat vinossa" (sama valitus oli Giuliettassa)
- penkki on huono
- ei tule meille
- Alfan pitäisi kuulemma keskittyä tekemään autoja joissa ei ole kompromisseja eikä kosiskeluja
(Jaguarin XE sai kyllä vielä huonomman arvosanan.)
Meni sitten SUVin odotteluksi. Harmi, olisin todella halunnut Giulian, tarjous toki ei ollut mikään huippuhyvä, mutta "riittävä".
Pyydän anteeksi myös forumisteilta tätä surkeuttani - kovat puheet, pienet teot...
päivittyä vaikka Saksasta haettavaan käytettyyn G:hen.... oli vaimon lopputulema. En voinut olla eri mieltä ... varsinkaan kun hän taas inhoaa penareita
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Loistavaa!!!!
280 hp siis tulossa!?! Hinta vielä mielellään alle 50 K€ niin voisi tehdä tilauksen ennakkoon ;=D
280 hp siis tulossa!?! Hinta vielä mielellään alle 50 K€ niin voisi tehdä tilauksen ennakkoon ;=D
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:14
- Car(s): AR 156 2.0TS -98(ex), AR GT 2.0 JTS -06
- Paikkakunta: Tampere
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Lauantaina kävimme rouvan kanssa Tampere-Pirkkalan Alfa-kaupassa erittäin lyhyellä koeajolla. Sen verran kuitenkin sai tuntumaa, että jäi oikein hyvä mieli. Erityisesti huomiota kiinnitti erittäin pieni kääntösäde, joka taitaa olla takavedon tuoma etu. Paljon jäi vielä kysyttävää ja selvitettävää, mutta vaarallisen kiinnostavalta auto tuntui. Rouvakin oli aika innostunut Giuliasta, eikä pelkästään sen ulkonäöstä.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Eikö kaikissa uusissa Giulian moottoreissa ole jakopää ketjulla?Laku kirjoitti:Remminvaihto edelleen 3 vuotta tai 60 tkm.
Viimeksi muokannut 155156, 05 Syys 2016, 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kuka haluaisi Alfan, jossa ei pääse jakohihnaa vaihtamaan?155156 kirjoitti:Eikö kaikissa uusissa Giulian moottoreissa ole jakopää ketjulla?Laku kirjoitti:Remminvaihto edelleen 3 vuotta tai 60 tkm.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Jotenkin viestin sisältö yhdistettynä nimimerkkiin aiheuttaa hymyilyä. Kyllä se lerppu vielä siitä!lerppu kirjoitti:Surullisia uutisia.
Pyydän anteeksi myös forumisteilta tätä surkeuttani - kovat puheet, pienet teot...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Eikö tuo 200hv bensaversio ole jo aika vikkelä, 0-100kmh 6,6s, sehän vastaa jo ison busson suoritusarvoja?
Kyllä mulle tuo ainakin kelpaisi oikein hyvin.
Kyllä mulle tuo ainakin kelpaisi oikein hyvin.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Toivottavasti kiihtyvyys vaan on oikeasti se 6.6s ettei kaikki normiversiot jää valmistajan ilmoituksesta 1-2sjmi kirjoitti:Eikö tuo 200hv bensaversio ole jo aika vikkelä, 0-100kmh 6,6s, sehän vastaa jo ison busson suoritusarvoja?
Kyllä mulle tuo ainakin kelpaisi oikein hyvin.
Koeajolla dieseli ei kiihtynyt 7.1s vaan jäi pari sekuntia joten oli vähän pettymys vaikka kiihtyvyys ei olekkaan maailman tärkein asia
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Sehän on sitten kuin vanhassa Twin Cam 131 Fiatissa.Laku kirjoitti:Remminvaihto edelleen 3 vuotta tai 60 tkm.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
https://m.youtube.com/watch?v=iFr6wTvClAsManu kirjoitti:Toivottavasti kiihtyvyys vaan on oikeasti se 6.6s ettei kaikki normiversiot jää valmistajan ilmoituksesta 1-2sjmi kirjoitti:Eikö tuo 200hv bensaversio ole jo aika vikkelä, 0-100kmh 6,6s, sehän vastaa jo ison busson suoritusarvoja?
Kyllä mulle tuo ainakin kelpaisi oikein hyvin.
Koeajolla dieseli ei kiihtynyt 7.1s vaan jäi pari sekuntia joten oli vähän pettymys vaikka kiihtyvyys ei olekkaan maailman tärkein asia
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Paitti Fiudeen remminvaihto vei kaikkineen 20 minuuttia. Vaikka siinä pihalla aamusella ennen töihin lähtöä.winorloose kirjoitti:Sehän on sitten kuin vanhassa Twin Cam 131 Fiatissa.Laku kirjoitti:Remminvaihto edelleen 3 vuotta tai 60 tkm.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kuulostaa epäilyttävän nopealta tuo 6.6s. Giulian kokoinen auto ja 200hv, niin mielestäni 8.5s 0-100kmh kuulostaa uskottavaltaManu kirjoitti:Toivottavasti kiihtyvyys vaan on oikeasti se 6.6s ettei kaikki normiversiot jää valmistajan ilmoituksesta 1-2sjmi kirjoitti:Eikö tuo 200hv bensaversio ole jo aika vikkelä, 0-100kmh 6,6s, sehän vastaa jo ison busson suoritusarvoja?
Kyllä mulle tuo ainakin kelpaisi oikein hyvin.
Koeajolla dieseli ei kiihtynyt 7.1s vaan jäi pari sekuntia joten oli vähän pettymys vaikka kiihtyvyys ei olekkaan maailman tärkein asia
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
ottamatta kantaa viimeisiin kymmenyksiin, niin kyllähän nuot suoritusarvot pohjautuu juurikin keveyteen. Eli jos autossa on joku muu kuin jockey tai muuta painoa, niin sekuntti tulee lisää helposti. Toinen juttu on se, että varsinkin tupaöljyllä täytyy ajaa aika siivu ennenkuin täysi suorituskyky löytyy. Ensimmäisen määräaikais-huollon jälkeen (20000-30000km) uusilla öljyillä voi jo olla terävempi. Toki kaupunkiajo/matalien kierrosten jatkuva käyttö viekin sitten terän pian pois, koska alkaa vehjes tukkeentumaan. Kova matka-ajo+ratapäivät päälle pitää riisselinkin iskussa.
Viimeksi muokannut palkus, 05 Syys 2016, 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"puhun niin totta kuin osaan"
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Katsoin tuosta Alfissimon jonkin aikaa sitten linkittämästä käyttöohjekirjasta, että virallinen 0-100 lukema tuolle 2.0 bensalle on 6,7 sekuntia. Saman teoksen mukaan apulaitehihna vaihdetaan 60000 km/4 vuoden välein. Eikös tuo GME-moottoriperhe ole jakoketjulla?
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tavasin nnyt itsekin ohjekirjaa.
Diesel pölytön alue 100 tkm 5 vuotta. Kylmä ja raskas 60 tkm 3 vuotta.
Bensa kaiketi ketjulla ja apulaitehihna 60 tkm ja 3 v.
Diesel pölytön alue 100 tkm 5 vuotta. Kylmä ja raskas 60 tkm 3 vuotta.
Bensa kaiketi ketjulla ja apulaitehihna 60 tkm ja 3 v.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Manu kirjoitti:Giulia koeajettu Lahdessa. Hyvä auto oli ja laadukkaan oloinen mutta jostain tulee juputusta.
- Ohjaus oli kevyehkö sinänsä tunnokas joten ei ohjausta suuremmin voi moittia.
- Kiihtyvyys oli erikoista eikös 180hp automaatin pitäisi kiihtyä 0-100km/h = 7.1s mutta se oli 9s oliskohan moottori uuden karhea?
Huomasiko Juuuso samaa?
Kokonaisuutena silti todella hyvä auto
yritin kaivella netistä mittauksia, aika nihkeästi noita löytyy tossa yksi video manuaaliversiosta https://www.youtube.com/watch?v=x0NotZ1RC8Y 8.5s, oliko sulla dynamic mode päällä? automaatille ja manuaalille ilmoitetaan lähes sama kiihtyvyys, luulisin että automaatti kuitenkin hakkaa manuaalin mennen tullen suuremman vääntönsä vuoksi.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^ berlina = pappamalli, eihän silloin suorituskyky ole se oleellisin asia , ei ainakaan tälle papalle
G 180 AT:lla se on luokkaa riittävä , ja kun tapana ei ole kisailla esim. valoissa lähdöissä penareiden kanssa niin
tuo tulos on ihan ok. Ainakin jos vertaa JTD:hen ( n. 9.9 ) ja 2,0 TC-Nordiin ( vähän nopeampi ) -->
näissä vaimon kanssa vertailtaessa pari kertaa tuli muuten tasapeli , mutta riisselin vaannön avulla on helpompi kiihdyttää käytännössä esim. ohitustilanteissa välillä 80 - 120 km/h.
Eihän tuo esim. reilun 100 hp:n sporttiprätkää vastaa esim. rekan ohitustilanteessa kiihtyvyydessä ( ei kerkeä juuri kissaa sanoa ) , mutta kyllä tuolla pärjää...
Tehopainosuhdehan tässä merkitsee : esim. mp 100 hp , 300 kg kuskeineen vrt. Giulia reilu 1600 kg kuskeineen --> QV menee jo lähelle ...
G 180 AT:lla se on luokkaa riittävä , ja kun tapana ei ole kisailla esim. valoissa lähdöissä penareiden kanssa niin
tuo tulos on ihan ok. Ainakin jos vertaa JTD:hen ( n. 9.9 ) ja 2,0 TC-Nordiin ( vähän nopeampi ) -->
näissä vaimon kanssa vertailtaessa pari kertaa tuli muuten tasapeli , mutta riisselin vaannön avulla on helpompi kiihdyttää käytännössä esim. ohitustilanteissa välillä 80 - 120 km/h.
Eihän tuo esim. reilun 100 hp:n sporttiprätkää vastaa esim. rekan ohitustilanteessa kiihtyvyydessä ( ei kerkeä juuri kissaa sanoa ) , mutta kyllä tuolla pärjää...
Tehopainosuhdehan tässä merkitsee : esim. mp 100 hp , 300 kg kuskeineen vrt. Giulia reilu 1600 kg kuskeineen --> QV menee jo lähelle ...
Viimeksi muokannut Jiitee, 06 Syys 2016, 14:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Quattrorouten mittaamia arvoja:
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Siis hetkinen, hetkinen. Eikös Giulian pitänyt olla höyhenenkevyt? Yllä olevan taulukon mukaan toki kevyin, mutta ero Bemariin on vähäinen. Jossain puhuttiin alta 1,4 tonnin massasta, mutta oliko tuo sitten kuivapaino? Yllä lienee punnittu 1640kg, mutta sisältääköhän tämä jo kuskin (tai kaksi).
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tuli kokeiltua normal sekä dynamic modella ja automaattihan se oli. Niin painaako toi muka 1600kg??
Eihän tossa kiihtyvyydessä muuten mitään mutta urheilulliselta merkiltä odottaisi hiukan enemmän
Eihän tossa kiihtyvyydessä muuten mitään mutta urheilulliselta merkiltä odottaisi hiukan enemmän
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 01 Kesä 2006, 19:33
- Car(s): 155TS 2.0 - 156 2.0 sele sportwagon - 155Q4 - 159TB ti sportwagon - GT 3,2
- Paikkakunta: Lapinjärvi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Farina kirjoitti:Siis hetkinen, hetkinen. Eikös Giulian pitänyt olla höyhenenkevyt? Yllä olevan taulukon mukaan toki kevyin, mutta ero Bemariin on vähäinen. Jossain puhuttiin alta 1,4 tonnin massasta, mutta oliko tuo sitten kuivapaino? Yllä lienee punnittu 1640kg, mutta sisältääköhän tämä jo kuskin (tai kaksi).
Samaa ihmettelen itse, ristiriitaisia tietoja saatavilla:
http://www.autotalli.com/uusi-auto/8704 ... T6%20Super <-- tämä painaa 1374kg (Manuaali)
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/8272755 <-- tämä painaa 1631kg (Automaatti)
https://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Giulia_(952) <-- täällä sanotaan että 1,374 kg (3,029 lb) (DIN) 2.2 diesel
http://www.autocar.co.uk/car-review/alf ... air-review <-- tuo painaa 1429kg (2.0 benzina)
Että ilmeisesti tuo automaattilaatikko painaa 257kg :O
Mutta ristiriitaisia ovat.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 22:19
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kuten itsekin totesin tuolla aiemmin, liian laiska moottori tuolle alustalle.Manu kirjoitti:Tuli kokeiltua normal sekä dynamic modella ja automaattihan se oli. Niin painaako toi muka 1600kg??
Eihän tossa kiihtyvyydessä muuten mitään mutta urheilulliselta merkiltä odottaisi hiukan enemmän
Kiihdytyksessä lähtöloikkaan sai kuitenkin ihan eri tavalla jäntevyyttä kun pidätti jarrulla ja nosti kierrokset 2400 ennen laukkaan laskemista.
Piirsi jopa kaksi puolen metrin vanaa lähtiessään.
Ilman jarrun käyttöä nimenomaan se vauhdin alkuun pääsy oli todella ponnetonta hissuttelua.
Automaatin kytkinsäädöt saisivat olla napakampaan lähtötoimintaan viritetty.
Viimeksi muokannut Rakennusmetsuri, 06 Syys 2016, 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Nyt tulee kiihtyvyysfaktat pöytään: Tarkempaakin tarkemmin kalibroitu fatarse-persdyno sanoo että oma 320d (sama automaattihämmennin) on autonmitan hitaampi kuin se "isolohko" diesel Giulia. Loota toimii tismalleen samalla tavoin molemmissa (vaikka myyntipuheen mukaan pitäisi olla jotenkin paremmin hiottu Giuliassa, en huomannut amatöörinä minkäänlaista eroa). Tuolla Bimmerillä pärjäilee liikenteessä aika kohtuullisesti, en menisi sanomaan että perhesedaniksi öljypoltin-Giulia olisi mitenkään halvaantunut. On se selkeästi kirpeämpi kuin esim. vastaava Jaggen XE.
Kahdeksanlovisen laatikon toimintaan tottumattomalle kiihtyvyys voi olla hieman "liian tasainen" ja tuntuu aluksi numeroitaan hitaammalta. Liikkuessa sen tajuaa, että täähän menee aika kivasti!
Kahdeksanlovisen laatikon toimintaan tottumattomalle kiihtyvyys voi olla hieman "liian tasainen" ja tuntuu aluksi numeroitaan hitaammalta. Liikkuessa sen tajuaa, että täähän menee aika kivasti!