Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Valvoja: Moderators
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Niin siis en minä epäilekään ajonestoa vaan katseet kääntyneet Motronicin puoleen, kun foorumijuttujen mukaan kaikki oireet alkaa viittaamaan siihen suuntaan. Ulkomaan foorumeilta luettuna muillakin oli samat viat (code ei sammu, bensapumppu ei pyöri ja mittaristoon ei syty ruiskun merkkivaloa ym) ja moottoriohjaus boksi oli ollut noista entinen.
MES ei halua ottaa yhteyttä ollenkaan, kokeiltu useamman kerran. Ajoneston antenni ei ole kovin vanha ja tosiaan nyt ihmetyttää enemmän tuo ettei ruiskun merkkivalo syty ollenkaan mittaristoon...
MES ei halua ottaa yhteyttä ollenkaan, kokeiltu useamman kerran. Ajoneston antenni ei ole kovin vanha ja tosiaan nyt ihmetyttää enemmän tuo ettei ruiskun merkkivalo syty ollenkaan mittaristoon...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
No, joo. Kyllähän tuo aika lailla siltä kuulostaa, että ecussa hämminkiä on. Eikä omat diagnosointitaidot tai tieto GTV:stä ylipäätään auta.
Pitäisikö sen ruiskuvalon syttyä virrat päälle laitossa normisti? (en tiedä, muistan ainakin 2.0TS:stä '99 156:ssa, missä se sytty joskus ja joskus ei - samalla tavalla se kuitenkin toimi...)
Btw, löytykö tuo aikasemmin mainittu ajoneston liitin sieltä maton alta, missä pinni hapokas?
Pitäisikö sen ruiskuvalon syttyä virrat päälle laitossa normisti? (en tiedä, muistan ainakin 2.0TS:stä '99 156:ssa, missä se sytty joskus ja joskus ei - samalla tavalla se kuitenkin toimi...)
Btw, löytykö tuo aikasemmin mainittu ajoneston liitin sieltä maton alta, missä pinni hapokas?
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Jos ruiskunvalo ei syty ig on tilassa,ei sillä ole edellytyksiä toimia eikä myöskään tällöin testerillä saa yhteyttä.(ellei merkkivalon piirissä vain ole häiriö). Jos purkkiin tulee 12V (kuormalla,volttimittari voi näyttää 12V vaikka todellisuus muuta) ja maadoitus on kunnossa niin äkkiä siä on ECUn sisäinen vika. Tuleeko anturille 5V jännite? En jälleen ymmärrä mitä armoton mutuilu ja sekoilu ja arvailu auttaa yhtään tuskastunutta vianhakijaa??
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Minun -97 GTV alkoi yhtäkkiä tärräämään kun löysää kytkintä, samoten vauhdissa kuuluu edestä surraava ääni välillä.. ei muutu kääntäessä, mutta katoaa jos kytkimen painaa pohjaan.
Onko tietoa mikä aiheuttaa, epäilen itte että kytkin tai vauhtipyörä?
Onko tietoa mikä aiheuttaa, epäilen itte että kytkin tai vauhtipyörä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Voiko muuten tämä liittyä siihen, kun unohdin jäähdyttimen paisuntasäiliön korkin auki ja ajoin jonkin matkaa? Sen jälkeen alkoi ongelmatArtoo kirjoitti:Minun -97 GTV alkoi yhtäkkiä tärräämään kun löysää kytkintä, samoten vauhdissa kuuluu edestä surraava ääni välillä.. ei muutu kääntäessä, mutta katoaa jos kytkimen painaa pohjaan.
Onko tietoa mikä aiheuttaa, epäilen itte että kytkin tai vauhtipyörä?
- Wessie
- Viestit: 71
- Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
- Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti) - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Onko ihmiset päivittäneet GTV:n jarrupuolta? Itsellä alkaa olla V6:n Brembojen satulat ja letkut niin rumassa kunnossa että tulee ensi talvena ohjelmaan alustan vaihdon kanssa noiden siistiminen (satuloihin uusi maali ja uudet jarruletkut). Tässä aloin sitten miettiä että jos sitä samalla vaivalla laittaisi punosletkut ja päivittäisi levyt sekä palat, esim EBC:n kilkkeisiin.
Onko väki ollut tyytyväinen vakiojarruihin ja jos ei niin minkälaisia päivityksiä olette tehneet?
Onko väki ollut tyytyväinen vakiojarruihin ja jos ei niin minkälaisia päivityksiä olette tehneet?
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Vakio jarruillakin pärjää melko pitkälle. Minä ajoin useamman vuoden radalla ihan perus Remsan paloilla ja uritetuilla levyillä, eikä ikinä ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa pidemmilläkään seteillä. Nykyään on edessä Ferodon DS2500 palat, mutta vain siksi että ne sattui tulemaan "uusien" satuloiden mukana kaupan tekijäisenä
Muuten olisin jatkanut vakio paloilla.
Toki jos osaa haluaa laittaa vaihtoon, niin itse varmaan lähtisin linjalle uritetut levyt, DS2500 palat ja teräspunosletkut. Ei pitäis mennä kovin metsään

Toki jos osaa haluaa laittaa vaihtoon, niin itse varmaan lähtisin linjalle uritetut levyt, DS2500 palat ja teräspunosletkut. Ei pitäis mennä kovin metsään

-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
- Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Onko kellään kokemuksia noista --> http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/13 ... 3925/t5161 Gtv:hen? Miten istuu, miten asentuu, meneekö muokkailematta alle? Muita ketjuja täältä löysin missä muihin Alfoihin oli kyseistä muovia laitettu ja hyvin istunut, Gtv:stä en löytänyt mainintaa.
Minulla on siis tuommoinen jo ostettuna tallissa ja hieman kun sitä tuossa hammastankorempan lomassa kokeilin niin ei ihan heittämällä ainakaan mennyt alle. Kyllähän se sinne muodoltaan sopii mutta kiinnitysreiät ovat erikoisissa paikoissa. Mietin että jos joku muu on tuommoisen asentanut ja pistänyt uudet kiinnitykset niin ei tarviisi keksiä pyörää uudestaan.
Muoviahan se on, joten helposti siihen saa kiinnitysreiät tehtyä. Mutta jos on ihan susi jo syntyessään niin ehkä en laita alle. Voi sit vaikka palauttaa tai myydä jos ei ole silponut sitä ensin.
Kiitos!
Minulla on siis tuommoinen jo ostettuna tallissa ja hieman kun sitä tuossa hammastankorempan lomassa kokeilin niin ei ihan heittämällä ainakaan mennyt alle. Kyllähän se sinne muodoltaan sopii mutta kiinnitysreiät ovat erikoisissa paikoissa. Mietin että jos joku muu on tuommoisen asentanut ja pistänyt uudet kiinnitykset niin ei tarviisi keksiä pyörää uudestaan.
Muoviahan se on, joten helposti siihen saa kiinnitysreiät tehtyä. Mutta jos on ihan susi jo syntyessään niin ehkä en laita alle. Voi sit vaikka palauttaa tai myydä jos ei ole silponut sitä ensin.
Kiitos!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Samaan palikkaan törmäsin jokunen aika sitten.
Pakoputkeen saattanee ottaa kiinni ja varmasti tuo omani lisäjäykiste hankaloittaisi asennusta.
Onnistuuku öljyn vaihto?
Pakoputkeen saattanee ottaa kiinni ja varmasti tuo omani lisäjäykiste hankaloittaisi asennusta.
Onnistuuku öljyn vaihto?
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Nyt sain sähkökaavion esille ja ehdin mittailemaan. Maadoitus kunnossa ja jännite tulee boksille... Eli eiköhän tämä ollut tällä selvä...Caijo-Romeo kirjoitti:Jos ruiskunvalo ei syty ig on tilassa,ei sillä ole edellytyksiä toimia eikä myöskään tällöin testerillä saa yhteyttä.(ellei merkkivalon piirissä vain ole häiriö). Jos purkkiin tulee 12V (kuormalla,volttimittari voi näyttää 12V vaikka todellisuus muuta) ja maadoitus on kunnossa niin äkkiä siä on ECUn sisäinen vika. Tuleeko anturille 5V jännite? En jälleen ymmärrä mitä armoton mutuilu ja sekoilu ja arvailu auttaa yhtään tuskastunutta vianhakijaa??
Jos joku bongaa jossain myynnissä 0 261 204 558 motronicin + code boksin avaimineen niin saa vinkata

-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
- Car(s): 156 2.0 TS -99
- Paikkakunta: Kotka
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Oon suunnitellu pienimuotoista syyslomareissua mallia lentäen Saksaan ja GTV:llä takaisin. 24-venaista vaikuttaa olevan vähän nihkeesti tarjolla ja tessu taas omasta mielestä ei ihan kolahda tuohon konseptiin. Jäljelle jäis runsaasti tarjolla oleva turbo. Kertokaahan kyseisen vehkeen omistajat kuinka hyvä hankinta sellainen olis vai kannattaisko suosiol kyttää et markkinoille ilmestyy 24V yksilöitä.
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
- Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Sytytystulpat 2.0 V6 Turbo on kysymyksen aihe.
Eli mitä tulppia olette käyttäneet kyseisessä koneessa? Joku Golden Lodge malli on se mitä manuaalissa suositellaan, oletteko niillä ajaneet vai mennyt johonkin toiseen suuntaan?
Vaihtoväli on tiheä 20 tkm ja uutta kynttilää pitäisi laittaa. Milloin tuosta omasta on tulpat vaihdettu niin sitä en tiedä. Välillä on tyhjäkäynti hieman epätasaista. Ja välillä kun lähtee rivakammin kiihdyttää niin voi alkaa nykimään. Pieni kaasun hellitys ja kevyempi kaasujalka niin ihan hyvin menee. Nykiminen on hyvin samankaltaista kun että kierrosten rajoitin tulisi vastaan. Joskus voi myös tarvita sahaa vähän pidemmin käyntiin.
Itse veikkaan että joko jää kipinää pois tai liian heikoksi tai sitten olisi bensansyötössä vajetta. Ensimmäiseksi ajattelin koittaa tulppien vaihtoa, ei kait se myöskään haittaisi jos vaihtaisi kaikki sytytysjohdot.
Kiitos.
Eli mitä tulppia olette käyttäneet kyseisessä koneessa? Joku Golden Lodge malli on se mitä manuaalissa suositellaan, oletteko niillä ajaneet vai mennyt johonkin toiseen suuntaan?
Vaihtoväli on tiheä 20 tkm ja uutta kynttilää pitäisi laittaa. Milloin tuosta omasta on tulpat vaihdettu niin sitä en tiedä. Välillä on tyhjäkäynti hieman epätasaista. Ja välillä kun lähtee rivakammin kiihdyttää niin voi alkaa nykimään. Pieni kaasun hellitys ja kevyempi kaasujalka niin ihan hyvin menee. Nykiminen on hyvin samankaltaista kun että kierrosten rajoitin tulisi vastaan. Joskus voi myös tarvita sahaa vähän pidemmin käyntiin.
Itse veikkaan että joko jää kipinää pois tai liian heikoksi tai sitten olisi bensansyötössä vajetta. Ensimmäiseksi ajattelin koittaa tulppien vaihtoa, ei kait se myöskään haittaisi jos vaihtaisi kaikki sytytysjohdot.
Kiitos.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tuo sahaamistarve on varmaan kyllä ominaisuudeksi laskettava juttu.. 4kpl V6 TB GTV:stä kokemusta ja kaikissa sama fiitsöri.RepaMepa kirjoitti:Joskus voi myös tarvita sahaa vähän pidemmin käyntiin.
Itse veikkaan että joko jää kipinää pois tai liian heikoksi tai sitten olisi bensansyötössä vajetta. Ensimmäiseksi ajattelin koittaa tulppien vaihtoa, ei kait se myöskään haittaisi jos vaihtaisi kaikki sytytysjohdot.
Kiitos.
Golden lodget oli ekassa TB:ssä ainoat mitkä toimi pätkimättä myös tyhjäkäynnillä, mutta niiden valmistus taitaa olla lopetettu?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
^^Lainaa toisesta ketjusta
Seuraavaksi varmaan Boschin 4-kärkiset.
Onneksi ovat helpot vaihtaa ja kohtuullisen edulliset tulpat.
Lodgeja voi löytää maailmalta.
Harvemmin (~1-5% käynnistyksistä) joutuu pitkään sahaamaan, yleensä 1-2s menee käynnistymiseen.
Ominaisuudeksi ulkomaillakin epäilevät. Pumppuhan ei taida saada virtaa ennen käynnistystä?
Kiihdyttää rivakammin = yliahto, Fuelcut?
Eroja en huomannut kuin ehkä aluksi, yhtä hyvin / huonosti toimivat.Finest kirjoitti:Gtv:ssä olen kokeillut/käyttänyt Golden Lodgen sijasta
-Denso W22EPR-U ostaessa paikoillaan
-Beru Ultra X UX56 (4-5€/kpl sparetosta)
-Brisk Nology Silver L7YS (10€/kpl +postit)
Seuraavaksi varmaan Boschin 4-kärkiset.
Onneksi ovat helpot vaihtaa ja kohtuullisen edulliset tulpat.
Lodgeja voi löytää maailmalta.
Harvemmin (~1-5% käynnistyksistä) joutuu pitkään sahaamaan, yleensä 1-2s menee käynnistymiseen.
Ominaisuudeksi ulkomaillakin epäilevät. Pumppuhan ei taida saada virtaa ennen käynnistystä?
Kiihdyttää rivakammin = yliahto, Fuelcut?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Vakioturbossa jarrut heikommat, 5 vaihdetta ja vaatii hieman enemmän perehtymistä.PainDealer kirjoitti:Oon suunnitellu pienimuotoista syyslomareissua mallia lentäen Saksaan ja GTV:llä takaisin. 24-venaista vaikuttaa olevan vähän nihkeesti tarjolla ja tessu taas omasta mielestä ei ihan kolahda tuohon konseptiin. Jäljelle jäis runsaasti tarjolla oleva turbo. Kertokaahan kyseisen vehkeen omistajat kuinka hyvä hankinta sellainen olis vai kannattaisko suosiol kyttää et markkinoille ilmestyy 24V yksilöitä.
Täältä ja esim. Alfaownerista ei paljoa apuja löydy.
Eiköhän molemmat ole hyviä hankintoja.
- Wessie
- Viestit: 71
- Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
- Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti) - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
1:
Takakontin verhoilua purkaessa löytyi akkuhyllyä vastaavalta kuljettajanpuoleiselta paikalta kuvan mukainen kiinnityskuminauha. Onko kenelläkään tietoa minkä kiinnittämistä varten moinen on tuolla?
2:
Itselläni on kaksi samanlaista vuoden 1998 24-venttiilistä GTV:tä, mutta kummassakin on erivärinen matkamittarin taustavalo. Onko näitä taustavaloja ollut erivärisinä vai onko toiseen näistä jossakin välissä vaihdettu vääränmallinen? Ainakin itselläni on aina pistänyt silmään tuo keltainen valo muuten vihreällä valaistussa käyttöliittymässä.
3:
Lämmöt eivät maantienopeuksissa nouse 90- asteeseen ellei konetta käytä pienellä vaihteella ja isoilla kierroksilla. Pihatiellä tai kaupunkiajossa neula saattaa nousta 90-asteeseen. Jotenkin viittaisi siihen että puhaltimesta olisi ns. hitaat nopeudet pimeinä, mutta ainakaan missään neljästä tarkistamastani sulakepaikasta ei ollut sulakkeita palaneina. Onko ihmisillä ilmennyt vastaavaa käyttäytymistä, onko tämä normaalia ja onko tähän minkälaisia korjauksia?
Takakontin verhoilua purkaessa löytyi akkuhyllyä vastaavalta kuljettajanpuoleiselta paikalta kuvan mukainen kiinnityskuminauha. Onko kenelläkään tietoa minkä kiinnittämistä varten moinen on tuolla?
2:
Itselläni on kaksi samanlaista vuoden 1998 24-venttiilistä GTV:tä, mutta kummassakin on erivärinen matkamittarin taustavalo. Onko näitä taustavaloja ollut erivärisinä vai onko toiseen näistä jossakin välissä vaihdettu vääränmallinen? Ainakin itselläni on aina pistänyt silmään tuo keltainen valo muuten vihreällä valaistussa käyttöliittymässä.
3:
Lämmöt eivät maantienopeuksissa nouse 90- asteeseen ellei konetta käytä pienellä vaihteella ja isoilla kierroksilla. Pihatiellä tai kaupunkiajossa neula saattaa nousta 90-asteeseen. Jotenkin viittaisi siihen että puhaltimesta olisi ns. hitaat nopeudet pimeinä, mutta ainakaan missään neljästä tarkistamastani sulakepaikasta ei ollut sulakkeita palaneina. Onko ihmisillä ilmennyt vastaavaa käyttäytymistä, onko tämä normaalia ja onko tähän minkälaisia korjauksia?
- Liitteet
-
- Kuminauha.jpg
- (216.21 KiB) Tiedosto ladattu 9590 kertaa
-
- Mittarit.jpg
- (107.29 KiB) Tiedosto ladattu 9590 kertaa
-
- Lämmöt.jpg
- (146.22 KiB) Tiedosto ladattu 9590 kertaa
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
- Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Vastaus nr. 3.
Termostaatti vaihtoon niin alkaa lämmöt löytyy koneesta. Minulla ei lämmennyt edes tuohon saakka ja kabiiniin pukkasi vaan kylmää. Uusi termari ja hyvin pelittää.
Termostaatti vaihtoon niin alkaa lämmöt löytyy koneesta. Minulla ei lämmennyt edes tuohon saakka ja kabiiniin pukkasi vaan kylmää. Uusi termari ja hyvin pelittää.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Laitetaan tähän yksi versio laturin vaihdosta, kun ei ole omaa projektiketjua tms.
Koskee V6 tb:tä, muut V6:t mennee varmaan peruspiirteissään samalla tavalla.
Konehuoneen puolellta puretaan pois: korkeusanturi, releboxi rintapellistä, lambdan liitin auki, bensahöyryn keräysputki irti tukista, plenumin päädystä 2 maaliitintä irti. Huohotusletku irti kerässäilion pohjasta, myös venttilikopasta tulevan letkun irroitin säiliöstä. Moottorin ylätuki irti iskaritulpasta
Keulalta lukkopelti pois, fletien sähköliittimet auki, johtokourun ja samalla flektikehikon pultit pois, konepeiton avausveijeri loppupäästä irti, em. kouru ja kehikko pois.
Auto ylös.
Alta downpipe irti alkupäästä, vetarin kohdalla oleva kannakepultti pois, otin myös turbon ja välijäähyn välisen putken pois.
Tunkki vaihdelaatikon päädyn alle ja päädyn kannakkeen pultti pois. Lasketaan niin alas kuin tulee. Laturin perästä johdot irti, tätä ennen on viimeistään hyvä tarkastaa, että akku on irroitettu.
Oikea pyörä pois. Laturin kiristin löysälle, hihna pois, alempi pultti auki, ei mahdu tulemaan pois. Tämän takia otin koko tukijalan irti lohkosta, kiinni kahdella pultilla ja yhdellä jakohihnan kopassa.
Yläkiinnike pultti löysälle, kannakkeen (eli samalla öljypumpun kansi) vaaka ja pystypultti pois.
Sitten irtonaisen laturin kääntelyä ja tukijalan pultti pois (kiristin tippuu myös, tarkasta asento takaisin laittoa varten)
Lisää kääntelyä, vääntelyä, kiroilua ja laturi tulee pois konehuoneesta.
Takaisin laitto onkin helppoa, tekee kaiken päinvastaisessa järjestyksessä.
Mahdollisen yläpoikkituen joutuu irroittamaan ja alatuen ainakin löysäämään.
Koskee V6 tb:tä, muut V6:t mennee varmaan peruspiirteissään samalla tavalla.
Konehuoneen puolellta puretaan pois: korkeusanturi, releboxi rintapellistä, lambdan liitin auki, bensahöyryn keräysputki irti tukista, plenumin päädystä 2 maaliitintä irti. Huohotusletku irti kerässäilion pohjasta, myös venttilikopasta tulevan letkun irroitin säiliöstä. Moottorin ylätuki irti iskaritulpasta
Keulalta lukkopelti pois, fletien sähköliittimet auki, johtokourun ja samalla flektikehikon pultit pois, konepeiton avausveijeri loppupäästä irti, em. kouru ja kehikko pois.
Auto ylös.
Alta downpipe irti alkupäästä, vetarin kohdalla oleva kannakepultti pois, otin myös turbon ja välijäähyn välisen putken pois.
Tunkki vaihdelaatikon päädyn alle ja päädyn kannakkeen pultti pois. Lasketaan niin alas kuin tulee. Laturin perästä johdot irti, tätä ennen on viimeistään hyvä tarkastaa, että akku on irroitettu.
Oikea pyörä pois. Laturin kiristin löysälle, hihna pois, alempi pultti auki, ei mahdu tulemaan pois. Tämän takia otin koko tukijalan irti lohkosta, kiinni kahdella pultilla ja yhdellä jakohihnan kopassa.
Yläkiinnike pultti löysälle, kannakkeen (eli samalla öljypumpun kansi) vaaka ja pystypultti pois.
Sitten irtonaisen laturin kääntelyä ja tukijalan pultti pois (kiristin tippuu myös, tarkasta asento takaisin laittoa varten)
Lisää kääntelyä, vääntelyä, kiroilua ja laturi tulee pois konehuoneesta.
Takaisin laitto onkin helppoa, tekee kaiken päinvastaisessa järjestyksessä.
Mahdollisen yläpoikkituen joutuu irroittamaan ja alatuen ainakin löysäämään.
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
- Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Palatkaamme sytytystulppa-aiheeseen! Tulipa tiukka pulma vastaan. Ostin Denson W22TT, eli makeasti Twin Tip, tulpat. Iloisena veikkona ajattelin että nythän minä ne vaihdan. Mutta mutta mutta... Eihän sinne tiukkaan ja syvään onkaloon jossa sytytystulpat lymyilee mahdu tavallista tulppahylsyä??!! Tulppa ja hylsy on kokoa 21mm ja vaikka omassa tulppahylsyssäni on ohut seinämä se ei kuitenkaan mahdu sinne putkeen. Kolusin varaosaliikkeitä toiveissani löytää jotain vielä sirompaa tulppa hylsyä mutta ei löytynyt ei.
Millä olette vaihdelleet noita sytytystulppia? Pitääkö jostain yrittää löytää perinteinen peltinen tulppahylsy, mutta senkin pitäisi olla tosi pitkä.
Niin ja toki, kyseessä on 2.0 V6 Turbo, vuodelta -95.
Kiitos!
Millä olette vaihdelleet noita sytytystulppia? Pitääkö jostain yrittää löytää perinteinen peltinen tulppahylsy, mutta senkin pitäisi olla tosi pitkä.
Niin ja toki, kyseessä on 2.0 V6 Turbo, vuodelta -95.
Kiitos!
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
No nyt kun muistutit niin jotakuinkin noin se menee. Peltihylsyllä
Löysin sopivan jostain halpiskaupasta aikoinaan. Täytyy toivoa etteivät koskaan jumitu pahemmin...

Ayrton Senna da Silva forever
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
https://www.motonet.fi/fi/tuote/761923/ ... agneetilla
Tuommoista käytän. Smirkelillä kaventaa sopivaksi, ei kovin paljoa tarvitse hoikentaa.
Tuommoista käytän. Smirkelillä kaventaa sopivaksi, ei kovin paljoa tarvitse hoikentaa.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Missäs kaikkialla tässä on maadoituspisteet?
Laatikon pääty-aisa, vasen iskaritorni, takapaksissa bensahöyryn kierrätyksen lomassa, muita?
Ei meinaa vieläkään ladata tosissaan (<13V), uusi laturi ja akku..
Mitattu navoista ja paisarin alta liitinboksista.
Edit: putsailemalla alkoi toimimaan, ~13.8 tyhjäkäynnillä.
Laatikon pääty-aisa, vasen iskaritorni, takapaksissa bensahöyryn kierrätyksen lomassa, muita?
Ei meinaa vieläkään ladata tosissaan (<13V), uusi laturi ja akku..
Mitattu navoista ja paisarin alta liitinboksista.
Edit: putsailemalla alkoi toimimaan, ~13.8 tyhjäkäynnillä.
Viimeksi muokannut Finest, 16 Syys 2016, 09:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
GTV:stä rupesi airbagin valo palamaan, onko kanssa-alfisteilla kokemuksia vastaavasta?
166 2,5 V6, 166 2,4 JTD 20V
- Wessie
- Viestit: 71
- Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
- Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti) - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Toisessa omista GTV:istä on alkuperäisomistajan aikana Saksassa ollut ongelmia tuon valon kanssa. Historian mukaan vika oli istuimen johdotuksissa, joiden liitoksia oli korjattu parikin kertaa. Brittifoorumeilla näkyisi myös olevan puhetta valon syttymisestä joko ajon aikana istuimia siirtäessä, tai istuimia/ohjauspyörää irrottaessa akun ollessa kytkettynä.MK kirjoitti:GTV:stä rupesi airbagin valo palamaan, onko kanssa-alfisteilla kokemuksia vastaavasta?
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
OK, kiitos, täytyypä alkaa tarkastaminen penkeistä
166 2,5 V6, 166 2,4 JTD 20V
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Joo, liitin penkin alla oli jossain vaiheessa syyllinen
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tuli taka-aurausta säädettyä, kun mittauksen perusteella olivat suorassa.
Joku kyseli nelipyöräsuuntausta hml:sta, että tiedoksi vain (euromaster).
Arvauksena pyöritin tankojen ulompaa puslaa kierroksen sisään. Sisäpää yllättäen jumissa ja ulkopää kuiva.
Yllä mainitussa putiikissa olivat joutuneet ottamaan irti, kun olivat jumissa
Mille vannekoolle korjaamomanuaali antaa suuntausarvot?
Joku kyseli nelipyöräsuuntausta hml:sta, että tiedoksi vain (euromaster).
Arvauksena pyöritin tankojen ulompaa puslaa kierroksen sisään. Sisäpää yllättäen jumissa ja ulkopää kuiva.
Yllä mainitussa putiikissa olivat joutuneet ottamaan irti, kun olivat jumissa

Mille vannekoolle korjaamomanuaali antaa suuntausarvot?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
^
Jos antaa asteina, sillä ei ole väliä.
Onko asteina vai milleinä? Milleissä vannekoko on kriittinen...
Jos antaa asteina, sillä ei ole väliä.
Onko asteina vai milleinä? Milleissä vannekoko on kriittinen...
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
arvot ovat milleinä, en sitä muuten kysyisikään.
2,5 +-0,5mm ->15" 23', 16" 21' ja 17" 20' eli ei nyt mitään huimia heittoja.
Toisin päin ajateltuna 2,5mm, 2,7mm ja 2,8mm.
edit:kokonaisaurauksesta puhe
2,5 +-0,5mm ->15" 23', 16" 21' ja 17" 20' eli ei nyt mitään huimia heittoja.
Toisin päin ajateltuna 2,5mm, 2,7mm ja 2,8mm.
edit:kokonaisaurauksesta puhe
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
- Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Kävin katsastuksessa, hylsy tuli. HC arvot olivat tyhjäkäynnillä liian korkeat, siinä 130-140 paikkeilla kun pitäisi olla alle 100. Kierroksilla arvot OK, 77.
Savuttaa aika paljon myös lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä. Öljyä ei syö, jäähdytinnestettä ei mene. Eli rikkaalla käy syystä X.
Tulpat vaihdettu äskettäin. Ilmansuodatin mallia vapaavirtaus. Joku venttiili hieman nakuttaa, sen kuulee tyhjäkäynnillä.
Mistä arvon raati alkaisi metsästää vikaa?
Kiitos!
Savuttaa aika paljon myös lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä. Öljyä ei syö, jäähdytinnestettä ei mene. Eli rikkaalla käy syystä X.
Tulpat vaihdettu äskettäin. Ilmansuodatin mallia vapaavirtaus. Joku venttiili hieman nakuttaa, sen kuulee tyhjäkäynnillä.
Mistä arvon raati alkaisi metsästää vikaa?
Kiitos!
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Lambdaa veikkaisin tai moottorin lämpöanturia... Lambdaksi sitten aitoa Boschia, muut ei vaan kestä/toimi 

"No smoke => no power => no hope"
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
- Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
^ ainiin lambada ei tullut mieleen! sehän on jopa näppärästi vaihdettavissa, kunhan sen ensin saa kierteiltään auki. Moottorin lämpötila-anturi on myös hyvä vinkki, kiitos. Termostaatin vaihdoin kesällä ja mittarin mukaan lämmöt nousee oikeisiin lukemiin. Mutta ECU kait ottaa lämpönsä muualta kun mittari?
Muistaako kukaan missä kohtaa se antura on?
Muistaako kukaan missä kohtaa se antura on?
- Wessie
- Viestit: 71
- Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
- Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti) - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Minkälainen homma tuo termarin vaihto on? Itsellä tulee varmaan nyt talviseisonnan aikana ajankohtaiseksi...
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
- Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
^ termarin vaihto on helppo homma. puhun nyt V6 2.0 TB:stä. Siinä ei paljon tarvii purkaa niin pääsee termariin käsiksi. Kannattaa ehdottomasti tehdä, mitään kriittistä ei tarvii purkaa tai pelätä!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
^ omassa hc on ylhäällä kierroksilla, tovin saa polkea hyväksyttyyn arvoon.
Yleensä paikallaan on tyhjä katti, mutta kennollinen versio voi olla ehtoo puolella. Näissähän syttypuoli on herkähkö.
Etukatti (pre-cat) lienee tyhjennetty, kun yläpuolella on hitsaussaumat.
Tulpat, pyörijä ja lambda eivät vaikuttaneet. Johdot mitattu ja silmämääräisesti tarkastettu. Uusi virranjakajan kansi saattaa olla tulossa.
Tiedä sitten mitä kapasitiivinen sytkä vaikuttaa ensi leimalla.
Antaa aika reilusti höyryä tms tyhjällä katilla alle 5 asteen lämpötilassa. Ehjällä muistaakseni varsin normaali savutus.
Eikös molemmat anturit ole siinä termarin kotelossa rinnakkain?
Yleensä paikallaan on tyhjä katti, mutta kennollinen versio voi olla ehtoo puolella. Näissähän syttypuoli on herkähkö.
Etukatti (pre-cat) lienee tyhjennetty, kun yläpuolella on hitsaussaumat.
Tulpat, pyörijä ja lambda eivät vaikuttaneet. Johdot mitattu ja silmämääräisesti tarkastettu. Uusi virranjakajan kansi saattaa olla tulossa.
Tiedä sitten mitä kapasitiivinen sytkä vaikuttaa ensi leimalla.
Antaa aika reilusti höyryä tms tyhjällä katilla alle 5 asteen lämpötilassa. Ehjällä muistaakseni varsin normaali savutus.
Eikös molemmat anturit ole siinä termarin kotelossa rinnakkain?
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 03 Helmi 2009, 17:41
- Car(s): GTV 1.8 itselle ja Q5 perheelle, Exinä: 159 SW 1750 Tbi TI, Mito QV, 159 2.4 jtdm, 156 2.0 JTS, 147 2.0 TS
- Paikkakunta: Hki
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Samantapainen vika täällä. Ei nyt sentään koko auto tärrää, mutta moottorin ääni rahisee ikävästi. Kone 1.8 TSArtoo kirjoitti:Minun -97 GTV alkoi yhtäkkiä tärräämään kun löysää kytkintä, samoten vauhdissa kuuluu edestä surraava ääni välillä.. ei muutu kääntäessä, mutta katoaa jos kytkimen painaa pohjaan.
Onko tietoa mikä aiheuttaa, epäilen itte että kytkin tai vauhtipyörä?
Edestä kuuluu siis rahiseva ääni niin tyhjäkäynnillä kuin liikkeellä, joka katoaa, kun painaa kytkimen pohjaan.
Saitko tuon vian diagnosoitua ja korjattua?
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
- Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Onko vika vai oikeasti ominaisuus? Jarrupalojen kuluneisuus valo on alkanut välillä loistaa. Välillä himmeä, välillä kirkkaampi. Loistetta ilmenee kun on vähän plussan puolella ja rapa roiskuu. Kylmällä ja kuivalla ei loista. Saako siis kosteus ja rapa jarrut jotenkin tukkoon, tai jonkun anturin sätkyilemään? Vai onko jarrupalat oikeasti kuluneet?
Ainakaan vanteiden läpi kurkistellessa ei palat näyttäisi niinkään kuluneilta. Ja jarrut toimii, ehkä hieman rohisevat jarruttaessa.
Kyseessä siis 2.0 V6 TB, Brembon jarruilla.
Kiitos!
Ainakaan vanteiden läpi kurkistellessa ei palat näyttäisi niinkään kuluneilta. Ja jarrut toimii, ehkä hieman rohisevat jarruttaessa.
Kyseessä siis 2.0 V6 TB, Brembon jarruilla.
Kiitos!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Mites sisemmät palat? Niiden kuikuilussa on enempi vaivaa, joten Murphy pitää huolen siitä että ne tuppaa kulumaan ekana.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
^Eikö sisempien ja ulompien palojen pitäisi kulua tasaisemmin kuin orggissatuloilla?
^^Rohina kyllä viittaisi, että palat finaalissa
^^Rohina kyllä viittaisi, että palat finaalissa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ja loistaako tuossa palojen kulumisenilmaisin jos jarruneste on vähissä? Joissakin autoissa niin tekee.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
^^Siitä en osaa sanoa, mutta mm. vähänkin jumittava satula osaa kyllä kuluttaa epätasaan. Minä varmaan tarkistaisin ne sisemmät palat ihan varuiksi, sillähän siitä selviää.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Lähinnä kun siinä satulassa lienee mäntiä molemmin puolin, toisin kuin vakiossa.
Mutta tarkastaa kannattaa palat
Mutta tarkastaa kannattaa palat
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Niin oli mullakin 159:n bremboissa, joissa jumitus söi yhden palan metallille ja levyäkin mukaan...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
- Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Kiitos vastauksista. Kyllä se taitaa olla ihan ominaisuus ja toimiva semmoinen, eli palat kuluneet.
Katselin tuossa alvadi.ee tarjontaa jarrupaloille. Merkkejä löytyy, TRW, Delphi, Remsa, Febi Bilstein, yms. yms. Sitten löytyy Brembo, ja toki hinta senkin mukainen. Halvimmat Remsa merkkiset saa n. 12 e / 2 kpl, Brembot maksaa 54,94e / 2 kpl.
Mitä arvon raati on mieltä noista jarrupaloista, kannattaako satsasta Bremboihin? Jarrut kun omasta mielestä eivät ole tuon auton parhaat puoli. Niin mietin että onko noi Remsat jne. sama kun laittaisi näkkärin palat sinne hinkuttamaan.
EDIT:
Löytyi sitten vielä ricambi.alfisti.net kaupasta muita vaihtehtoja. Semmonen valmistaja kun EBC vaikuttaa aika kiinnostavalta. Ilmaisia eivät nekään ole mutta jarrut on kiva olla hyvät.
Se mikä hämää on että noita koko vaihtoehtoja löytyy paljon eri?!?
Katselin tuossa alvadi.ee tarjontaa jarrupaloille. Merkkejä löytyy, TRW, Delphi, Remsa, Febi Bilstein, yms. yms. Sitten löytyy Brembo, ja toki hinta senkin mukainen. Halvimmat Remsa merkkiset saa n. 12 e / 2 kpl, Brembot maksaa 54,94e / 2 kpl.
Mitä arvon raati on mieltä noista jarrupaloista, kannattaako satsasta Bremboihin? Jarrut kun omasta mielestä eivät ole tuon auton parhaat puoli. Niin mietin että onko noi Remsat jne. sama kun laittaisi näkkärin palat sinne hinkuttamaan.
EDIT:
Löytyi sitten vielä ricambi.alfisti.net kaupasta muita vaihtehtoja. Semmonen valmistaja kun EBC vaikuttaa aika kiinnostavalta. Ilmaisia eivät nekään ole mutta jarrut on kiva olla hyvät.
Se mikä hämää on että noita koko vaihtoehtoja löytyy paljon eri?!?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ebc:tä tuo maahan myös Us Parts.
Mulla on Ultimaxit ja on ihan hyvät. Viimeksi tilasin sieltä.
Niin sulla ei siis ole "Bremboja" vaan saman valmistajan vakiosatulat?
Hinnat Alvadissa 55-95€, riippuen jarruista..
Mulla on Ultimaxit ja on ihan hyvät. Viimeksi tilasin sieltä.
Niin sulla ei siis ole "Bremboja" vaan saman valmistajan vakiosatulat?
Hinnat Alvadissa 55-95€, riippuen jarruista..
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
- Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Kyllä niissä ihan Brembo lukee satulan takapuolella. Edessä lukee Alfa Romeo. Eikös kaikissa 2.0 V6 Turboissa ole Brembot?
Kiitos us parts vinkistä, voi sieltä kysellä.
Kiitos us parts vinkistä, voi sieltä kysellä.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ei tehtaalta lähtien yhdessäkään. Puhuen siis GTV:stä, 166:ssa on kyllä.RepaMepa kirjoitti:Kyllä niissä ihan Brembo lukee satulan takapuolella. Edessä lukee Alfa Romeo. Eikös kaikissa 2.0 V6 Turboissa ole Brembot?
Kiitos us parts vinkistä, voi sieltä kysellä.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Remsan paloilla päästelin GTV:llä useammat ratapäivät eikä ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa. Nykyisin Ferodot, mutta voisin laittaa Remsan palat toistekin.
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
- Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Kiinnostavaa.. Kyseessä tosiaan GTV vm. -95 2.0 V6 Turbo. Lueskelin Wikipediasta että vuoden -97 muutoksissa oli isommat punaiset Brembon jarrut edessä. Ja selvästi oman satuloiden takapuolella lukee Brembo. Onkohan tuohon sitten Italiassa asennettu nuo Brembon jarrut eteen?Ei tehtaalta lähtien yhdessäkään. Puhuen siis GTV:stä, 166:ssa on kyllä.
Ei ne Brembot minua haittaa. Pitää vaan tarkistaa että saa oikeat jarrupalat sinne sitten.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
24v koneisista brembot löytyy tehtaan jäljiltä. Toki omaankin -99 V6 TB:hen 4-mäntäiset Brembot asentelin 24v koneisen olka-akseleiden kanssa. Vakiosatulat samat kuin TS-koneisessa.RepaMepa kirjoitti:Kiinnostavaa.. Kyseessä tosiaan GTV vm. -95 2.0 V6 Turbo. Lueskelin Wikipediasta että vuoden -97 muutoksissa oli isommat punaiset Brembon jarrut edessä. Ja selvästi oman satuloiden takapuolella lukee Brembo. Onkohan tuohon sitten Italiassa asennettu nuo Brembon jarrut eteen?Ei tehtaalta lähtien yhdessäkään. Puhuen siis GTV:stä, 166:ssa on kyllä.
Ei ne Brembot minua haittaa. Pitää vaan tarkistaa että saa oikeat jarrupalat sinne sitten.