Klo 15 jälkeen lähdetään, tuota kokeilemaan. Jos ei meno muutu, lähen ettimään bensapumpun kautta ratkaisua. On vaan niin helvetillinen savotta saada takapenkki levälleen...Aquatica kirjoitti:Sulla voi hyvin olla kaks rikkinäistä ilmiä. Tuo johtokikka on loisto;
Rikkinäisen ilmin ehkä yleisimpiin ominaisuuksiin kuuluu se, että tietyssä kohtaa veto joko loppuu kokonaan (tässä taloudessa eka 156 2.0TS, 3200rpm ja leikkasi kuin seinään - todella, todella kevyellä kaasulla sai yli siitä - yhtään enempi ja NYKNYKNYKNYK) tai vaihtoehtoisesti on vain yksinkertaisesti "uupunu" joko jostain kohti alkaen tai liki koko kierrosalueen halki.
Jos kulkee vakiokartalla liitin irti, vika on ilmissä tai sen johdoissa (ääneni annan ilmille).
Jos taas sillä ei ole vaikutusta, vika on melkolailla varmasti muualla.
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
- Car(s): 156 2.0 TS -99
- Paikkakunta: Kotka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kankilaakerit voi olla helpompaa käydä läpi pyöritellen yksi kerrallaan kohdalleen, runkolaakereihinhan tuo ei vaikuta. Mun näkemistä laakereista on nähnyt silmälläkin kuntoarviota mutta tietty aina voi mittaillakin.SammyB kirjoitti:Tämän saatan tehdäkin, olen vaan vähän arkaillut avaamasta tärkeitä pultteja . Tarviiko konetta pyöritellä vai avaanko vaan siintä paikaltaan kaikki? Oletan että se olisi kätsympi kun se työn alla oleva olisi alaalla? Riittääkö silmämääräinen tarkastus vai pitääkö mittailla?
Mitens ne kaulat kiinni? Liimaa vai ei? pitäskö ne saada johonkin momenttiin?
En ole kuullut että näitä liimailtaisiin. Momenttiin pitää toki vetää, sopivat momentit löytynee eLearnista (ehkä joku ystävällinen foorumilainen osaa ne myös tarjoilla).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
- Car(s): 156 2.0 TS -99
- Paikkakunta: Kotka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitäs kautta muuten tankkiin tulee korvausilma? Imasee nimittäin aukastessa puol ilmakehää sisäänsä.
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
meneehän 156:en pepperpotit 147:aan?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Menee. Meillä vaihdellaan ristiin 147:n (1.6TS) ja 156 V6:sten pyöriä.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ok, kiitos tiedosta
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
- Car(s): 156 2.0 TS -99
- Paikkakunta: Kotka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmin piuha irti veti kyllä kiesin niin soseeseen että just pari sataa metriä sai jurnutettua. Ei tienny kone yhtään mitä tekis. Löin vielä sitten toisen vähemmän ajetun halvan tarvikeilmin kiinni (toimi täysin hyvin kun sitä aikanaankäytin) ja ihan samat oireet. Voinemme unohtaa siis ilmin ja siirtyä diagnoosissa etiäpäin.PainDealer kirjoitti:Klo 15 jälkeen lähdetään, tuota kokeilemaan. Jos ei meno muutu, lähen ettimään bensapumpun kautta ratkaisua. On vaan niin helvetillinen savotta saada takapenkki levälleen...Aquatica kirjoitti:Sulla voi hyvin olla kaks rikkinäistä ilmiä. Tuo johtokikka on loisto;
Rikkinäisen ilmin ehkä yleisimpiin ominaisuuksiin kuuluu se, että tietyssä kohtaa veto joko loppuu kokonaan (tässä taloudessa eka 156 2.0TS, 3200rpm ja leikkasi kuin seinään - todella, todella kevyellä kaasulla sai yli siitä - yhtään enempi ja NYKNYKNYKNYK) tai vaihtoehtoisesti on vain yksinkertaisesti "uupunu" joko jostain kohti alkaen tai liki koko kierrosalueen halki.
Jos kulkee vakiokartalla liitin irti, vika on ilmissä tai sen johdoissa (ääneni annan ilmille).
Jos taas sillä ei ole vaikutusta, vika on melkolailla varmasti muualla.
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re:
Vaikka kiersinkin jtässää moppi päässä pienoismallia neulalla tökkien, niin sulake alko taas palamaan (hetken pelaa). Voisitko vielä hieman neuvoa tyhmää Tuon releen kun otin pois ja tyhjäkäynnillä painoin hiutaletta, niin sammu sihe. Vikakoodikin ilmeistyi tuosta ja kertoi että jäähyn puhaltimen 1 nopeus ei toimi. 160rpm oli kierokset tapahtumahetkellä, eli löi koodin muistiin juur sammumishetkellä.Desmoquattromaschio kirjoitti:No sithä se vaikuttas että kompuran kytkin on maissa. Otapas se akun eessä oleva kompuran rele pois ja koita palaako sulake yhäkin kun painaa hiutaletta.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
- Car(s): 156 2.0 TS -99
- Paikkakunta: Kotka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kun ottaa polttoainepumpusta letkun irti onko normaalia, että se letku puhaltaa melkosen hurrikaanin sisuksistaan?
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Polttoainepumpussa on takaiskuventtiili, eli pumpulta moottorille menevään letkuun jää täys ruiskutuspaine kun auton sammuttaa. Nopeuttaa uudelleenkäynnistystä. Jos nyt tästä edes oli kyse.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Tuon takia ruiskuvehkeissä ohjeistuksena on ottaa pa-pumpun rele irti ja startata, auto saattaa hetkeksi hörähtää käyntiin. Näin saadaan papaineet pois.
Suoraan vaan suoraa
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt vaikuttaa siltä, että lämmityslaitteen kenno vuotaa. Onko miten kelju homma vaihtaa se itse?
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
- Car(s): 156 2.0 TS -99
- Paikkakunta: Kotka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ens kerral sitte. Onneks tää topic oli nimenomaan "Tyhmiä kysymyksiä"Garmund kirjoitti:^Tuon takia ruiskuvehkeissä ohjeistuksena on ottaa pa-pumpun rele irti ja startata, auto saattaa hetkeksi hörähtää käyntiin. Näin saadaan papaineet pois.
Jatkokyssäri viel liittyen edelleen päällä olevaan vetämättömyysongelmaan: Minkälaista käytöstä siis koneelta pitäis odottaa ilmin piuha irti ajettaessa? Lähes normaaliako?
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lähes normaalia juu.
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
- Car(s): 156 2.0 TS -99
- Paikkakunta: Kotka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitti. Voidaan siis sulkea ilmi vaihtoehdoista. Mihinköhän motin pienimuotoinen lämpiäminen vois viitata tällaisen vetämättömyyden yhteydessä? Itel tulis mieleen et pakopuoli ei vedä ja lämmät jäis ikään kuin sisään...
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2,4jtd kytkinpolkimessa alkoi yht äkkiä tuntua monta senttiä tyhjää ennenkö alkaa painaa kytkintä. Kytkin on vaihdettu 40tkm sitten. Veikkauksia kumpi tuolta on antautumassa työsylinteri vai pääsylinteri? Mistä tiedän kumpi sieltä on hajoamassa?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^jos nostat polkimen ylös, niin onko heti samanlainen?
"puhun niin totta kuin osaan"
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu, samanlaisena pysyy kokojan. Niinkuin olis ilmaa järjestelmässä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^jos se työsylkkä on ihan vuotamaton/kuiva niin vahva veikkaus on pääsylinteri.
"puhun niin totta kuin osaan"
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Re:
Jaahans, kuten Desmoquattromaschio jo ehdottikin, niin taitaa kompuran magneettikytkin olla paskana. Noita koko hässäköitä siivupyörineen on jotenkin huonosti tarjolla ja kun tuo vanhakin on värjääntynyt kompuraöljystä->uusi kompura kaiketi. Uusia saakin jotain ihmemerkkejä aika kohtuu hintaan, onko noilla mitään virkaa? Ei sen nyt enää välttämättä tartte kahtatoista vuotta kestää, mutta taasen 12kk on jo liian vähän. Lähteekös muuten huoltolaitteen huuhtelumoodilla kaik wanhat öljyt pois järjestelmästä?palkus kirjoitti:Vaikka kiersinkin jtässää moppi päässä pienoismallia neulalla tökkien, niin sulake alko taas palamaan (hetken pelaa). Voisitko vielä hieman neuvoa tyhmää Tuon releen kun otin pois ja tyhjäkäynnillä painoin hiutaletta, niin sammu sihe. Vikakoodikin ilmeistyi tuosta ja kertoi että jäähyn puhaltimen 1 nopeus ei toimi. 160rpm oli kierokset tapahtumahetkellä, eli löi koodin muistiin juur sammumishetkellä.Desmoquattromaschio kirjoitti:No sithä se vaikuttas että kompuran kytkin on maissa. Otapas se akun eessä oleva kompuran rele pois ja koita palaako sulake yhäkin kun painaa hiutaletta.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Bensapumppu alkaa hiipua ja vetää laihalle? Kannattaa ainakin poissulkea ajamalla bp-mittari näkösällä, tuosta ei nimittäin seuraa mitään hyvää.PainDealer kirjoitti:Mihinköhän motin pienimuotoinen lämpiäminen vois viitata tällaisen vetämättömyyden yhteydessä?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
- Car(s): 156 2.0 TS -99
- Paikkakunta: Kotka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kokeiltu toisella pumpulla, ei ratkassu ongelmaa. Letkussa myöskin oli paineet irrotettaessa.Polforea kirjoitti:Bensapumppu alkaa hiipua ja vetää laihalle? Kannattaa ainakin poissulkea ajamalla bp-mittari näkösällä, tuosta ei nimittäin seuraa mitään hyvää.PainDealer kirjoitti:Mihinköhän motin pienimuotoinen lämpiäminen vois viitata tällaisen vetämättömyyden yhteydessä?
Pienenä havaintona sellanen, että välillä ikäänkuin tehot hieman kurkistais jostain. Esim jos moottorijarrutuksella nostaa kiekkoja ylös, saattaa seuraava kiihdytys olla huomattavasti pirteämpi. Muutenkin tosi vaihtelevaa tuo kenkkuilu...
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
PainDealer kirjoitti:Kokeiltu toisella pumpulla, ei ratkassu ongelmaa. Letkussa myöskin oli paineet irrotettaessa.Polforea kirjoitti:Bensapumppu alkaa hiipua ja vetää laihalle? Kannattaa ainakin poissulkea ajamalla bp-mittari näkösällä, tuosta ei nimittäin seuraa mitään hyvää.PainDealer kirjoitti:Mihinköhän motin pienimuotoinen lämpiäminen vois viitata tällaisen vetämättömyyden yhteydessä?
Pienenä havaintona sellanen, että välillä ikäänkuin tehot hieman kurkistais jostain. Esim jos moottorijarrutuksella nostaa kiekkoja ylös, saattaa seuraava kiihdytys olla huomattavasti pirteämpi. Muutenkin tosi vaihtelevaa tuo kenkkuilu...
Voisko tukossa oleva katti aiheuttaa tuota? Lamda kunnossa?
155 korjausopasta lukiessa huomasin tuon pa-pumppureleen irroitusohjeen ennen polttoainelinjojen avausta. Eli ei siis olisi tullut itsellä omasta oivalluksesta mieleen
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
- Car(s): 156 2.0 TS -99
- Paikkakunta: Kotka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tsekattu MESillä, ei vikakoodeja. Lambda vaihettu viime kesänä kun vanha vuoti maihin. Tuo katti vois olla mahollinen syypää. Paha putken kolinan perusteella sanoa kun lämpöpeltikin rämisee niin ota nyt tolkkua mistä mikäkin ääni tulee. Tiukan aikataulun takia ei oo ehtin alle ryömii naputtelemaan...Garmund kirjoitti: Voisko tukossa oleva katti aiheuttaa tuota? Lamda kunnossa?
155 korjausopasta lukiessa huomasin tuon pa-pumppureleen irroitusohjeen ennen polttoainelinjojen avausta. Eli ei siis olisi tullut itsellä omasta oivalluksesta mieleen
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yksi tai kaksi Nissania (1.8 tais olla? se kone, jossa robotti vetäsee laatikon liika tiukkaan kiinni ja saattaapi nelosen pytty menettää vähän muotoaan...) tullut vastaan, missä puhti on täysin pois kun katti tukossa rankasti.
Syynä niissä tosiaan öljyn ohivuoto, mutta kyllähän se katti menee rikki muutenkin.
Syynä niissä tosiaan öljyn ohivuoto, mutta kyllähän se katti menee rikki muutenkin.
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
- Car(s): 156 2.0 TS -99
- Paikkakunta: Kotka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin tuli vielä mieleen, että katin hajoamista saattais tukea sellanen kun on viimesimpinä aikoina startin yhteydessä alta kuulunu sellanen outo hörskähdys. Pari kertaa on samas yhteydes startti epäonnistun päättyen vajaan sekunnin käymiseen. Heti perään startannu normaalisti. Oisko putken kiinnitys etupäästä väljentyny aiheuttaen tuon ja heilahtelu murentan katin sisukset? Hitto ku vaan pääsis alle kattomaan...
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 06 Tammi 2016, 19:52
- Car(s): 156 2,5V6 Q-System-99
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eipä menny leimasta läpi.Kaikenmoista pientä mutta sitäkin ärsyttävämpää.
Mitäs osia suosittelette näihin vaivoihin:
Oikealla ylätukivarren pallonivel välyksellinen
Oikealla vaimennuskyky riittämätön
Ja käkkärikään ei pitäny vasemmalla puolen
Mistä ootte tilannu ja mitä näihin vaivoihin?Motonettiä kattelin mut eikös ulkomailta saa laadukkaampaa/halvempaa suhteessa.
ZAR93200000073151
Mitäs osia suosittelette näihin vaivoihin:
Oikealla ylätukivarren pallonivel välyksellinen
Oikealla vaimennuskyky riittämätön
Ja käkkärikään ei pitäny vasemmalla puolen
Mistä ootte tilannu ja mitä näihin vaivoihin?Motonettiä kattelin mut eikös ulkomailta saa laadukkaampaa/halvempaa suhteessa.
ZAR93200000073151
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tukivarsiin TRW lienee paras, käsijarrun vaijeriin käynee mikä tahansa. Molemmat kannattaa rasvata ennen asennusta. (ylätukivarren runkopusliin rasvaa niin ei narise). Tukivarsi maksaa muutaman kympin ja käppärin vaijerit parikymppiä. Näissä ei suurta säästöä saa ulkomailta tilaamalla.
Käsijarru tosin voi johtua satulasta. Sen käppärin käyttövivun pitää levätä topparissa. Tai jos satula on rikki niin automaattikiristys ei toimi
Iskareissa kai mikä tahansa laatumerkki on ok.
Käsijarru tosin voi johtua satulasta. Sen käppärin käyttövivun pitää levätä topparissa. Tai jos satula on rikki niin automaattikiristys ei toimi
Iskareissa kai mikä tahansa laatumerkki on ok.
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käsijarru voi huonolla tuurilla olla myös huono satulan takia, mutta jos vaijeria ei ole ainakaan muutamaan vuoteen vaihdettu, uutta vaan. Itse suosittelen Coflen tai HL-groupin myymää jotain toista italialaista, TRW:n käsijarruvaijeri ei mene jatkoon mulla - uutena jo tunnoton ja venyvä.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22 Elo 2015, 21:00
- Car(s): 156 v6 -04. Ex. 156 v6 -99
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kellään tietoa V6:sen sisemmistä vetareiden suojakumeista..? Motonetissä näytti olevan vain 4 pyttysiin malleihin ja kahdella eri kiinnityksellä.. Käykö sama vai onko erilainen?
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Bägin valo loistaa ku aurinko, koitin jollain "Creader Pro CRP129" -vikakoodinlukijalla tota lukea mutta ei suostunu minkäänmoiseen yhteistyöhön 156:n kanssa.
Saako tota nollattua ollenkaan millään kokeiluks että syttyykö uudestaan?
Saako tota nollattua ollenkaan millään kokeiluks että syttyykö uudestaan?
Noni
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Asianmukaisella testerillä voi katsoa onko vika aktiivinen vai ei, ja toki vikakoodista näkee mistä kannattaisi lähteä vikaa korjaamaan. Testeriksi käy vaikkapa Examiner tai harrastajapiireissä enemmän käytetty Multiecuscan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei se nollaudu, jollei ole vika poissa.Macela kirjoitti:Bägin valo loistaa ku aurinko, koitin jollain "Creader Pro CRP129" -vikakoodinlukijalla tota lukea mutta ei suostunu minkäänmoiseen yhteistyöhön 156:n kanssa.
Saako tota nollattua ollenkaan millään kokeiluks että syttyykö uudestaan?
Mullon kyllä piuha tuohon puuhaan.
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ihme vehkeitä ovat. JTS alkoi jossain vaiheessa oireilla kummallisesti, joskus tökki ja pätki niin että tuntuu että koko auto sammuu ja seuraavassa hetkessä ei mitään. Vuosi sitten kesällä ilmiö paheni lopulta niin että vika tarkentui kompressoriin, piti sellasta kräks - kräks - kräks - kräks ääntä kun paikallaan kuunteli ja loppui lumihiutaleesta. Siinä oli kaikenlaista muuta ohjelmaa ja kulunkia niin ettei tuota ehtinyt murehtia kuin vasta tänä keväänä kun aurinko alkoi taas pilkotella, ja siinä vaiheessa se ei sitten enää inahtanutkaan. Ehdin jo budjetoida pajalle viemistä kun sitten ihan toisesta syystä tuli käytettyä akku irti autosta. Seuraavalla ajolla sitten yhtäkkiä havahduin siihen että ilmastointi puhaltaa kylmää. Ei jumittamisia, ei ylimääräisiä ääniä, bensankulutus palannut normaaliksi. WTF?palkus kirjoitti: No sitten kääntelin manuaalisesti kompuraa kätösellä, että jos vaikka täysin jumissa olisi, mutta pyöri se jotenkin. Sitten rele paikallensa ja vielä testi ja alko toimimaan
On nää ihan h*lvetin ihme vehkeitä
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jarsan kirjoitti:^Asianmukaisella testerillä voi katsoa onko vika aktiivinen vai ei, ja toki vikakoodista näkee mistä kannattaisi lähteä vikaa korjaamaan. Testeriksi käy vaikkapa Examiner tai harrastajapiireissä enemmän käytetty Multiecuscan.
Ok, aiva.A Bart kirjoitti: Ei se nollaudu, jollei ole vika poissa.
Mullon kyllä piuha tuohon puuhaan.
Laittelen YV:tä A Bart
Noni
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Re:
Lopputulema oli tähän uusi kompura. Vaihto on helppo. Uudessa kompurassa oli täysitäytöllä pag46 oliot, jotka olivatkin jo valmiiksi ihan harmaat. Uusi kompura siis tyhjäksi ja sama määrä pao 68 öljyä sisälle, mitä vanhassakin kompurassa oli. Ei oikein kunnon mittaria ollu, joten tommonen perinteenen seinämittari suulakkeelle ja semmosta 5 asteista pukkas sitte.palkus kirjoitti:Jaahans, kuten Desmoquattromaschio jo ehdottikin, niin taitaa kompuran magneettikytkin olla paskana. Noita koko hässäköitä siivupyörineen on jotenkin huonosti tarjolla ja kun tuo vanhakin on värjääntynyt kompuraöljystä->uusi kompura kaiketi. Uusia saakin jotain ihmemerkkejä aika kohtuu hintaan, onko noilla mitään virkaa? Ei sen nyt enää välttämättä tartte kahtatoista vuotta kestää, mutta taasen 12kk on jo liian vähän. Lähteekös muuten huoltolaitteen huuhtelumoodilla kaik wanhat öljyt pois järjestelmästä?palkus kirjoitti:Vaikka kiersinkin jtässää moppi päässä pienoismallia neulalla tökkien, niin sulake alko taas palamaan (hetken pelaa). Voisitko vielä hieman neuvoa tyhmää Tuon releen kun otin pois ja tyhjäkäynnillä painoin hiutaletta, niin sammu sihe. Vikakoodikin ilmeistyi tuosta ja kertoi että jäähyn puhaltimen 1 nopeus ei toimi. 160rpm oli kierokset tapahtumahetkellä, eli löi koodin muistiin juur sammumishetkellä.Desmoquattromaschio kirjoitti:No sithä se vaikuttas että kompuran kytkin on maissa. Otapas se akun eessä oleva kompuran rele pois ja koita palaako sulake yhäkin kun painaa hiutaletta.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käykö crosssagoniin sama koukku ku sportwagonii? Ja onko farkussa ja porrasperässä sama koukku? Sopiiko kiinnitykset siit
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käy. Omaan crossiin asensin sedaniin kuuluvan koukun. Meni suoraan,,mitään ei tarvinnut modata.Sakkeus kirjoitti:Käykö crosssagoniin sama koukku ku sportwagonii? Ja onko farkussa ja porrasperässä sama koukku? Sopiiko kiinnitykset siit
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarviko mitään ohjaus pokseja vai iha rosvota takavalolta vaan
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
en tiedä tarviiko välttämättä, mutta itsellä oli valmis johtosarja mukana. plug'n play.Sakkeus kirjoitti:Tarviko mitään ohjaus pokseja vai iha rosvota takavalolta vaan
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli lyötiin takavalojen liittimien väliin? Alkaa tuo kouku olla ajankohtanen ku joutuu muitten volokkareilla kiskoon kärryä
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muistaakseni joku piti releistää, oliko jarru vai parkit en muista. Täältä foorumilta sen tiedon kuitenkin löysin.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuli vedet ajon jälkeen parkkiruutuun. Hinurilla korjaamolle. Vesiletku moottori-lämmityslaitteen kenno ja oksa öljynjäähdyttimelle suodattimen jalkaan. Juuri se oksa oli haljennut.
Uusi letku ja vedet niin meno jatkui.
Parin päivän ja vähäisten ajojen jälkeen tein huomion että kun käännän virta-avaimesta sähköt päälle, niin latauksen merkkivalo ei syty. Ja eikä pala moottorin käydessäkään. Mutta jos auto seisoi vaikka tunnin ja sitten käänti avaimesta niin latausvalo syttyi. Ja sammui kun käynnisti moottorin. Taas hiukan moottorin lämmettyä ja sammutuksen jälkeen kun virrat laittoi päälle ei valo syttynyt.
Auto seisoi vuorokauden ja kun tänään lähdin 6km päässä olevalle motonetille, niin sieltä poislähtö ei onnistunutkaan. Pyöritti laiskasti, kävi ontuen ja viimein sytytti abs ja turvatyynyn varoitusvalot.
Sammtin ja yritin uudestaan. Ei jaksanut pyörittää. Odotin 5-10 minuttia, suljin kaikki sähköä kuluttavat ja starttasin. Se lähti käyntiin. Lataus eikä muukaan varoitusvalo syttynyt käydessä.
Käyntikin oli normaalin kuuloista. Mutta kun käänsin ajovalot päälle, niin välittömästi syttyi ainakin abs ja turvatyyny.
Sammutin ja soitin hinurin. Auto odottaa nyt toimia korjaamon pihassa.
Onkohan siellä jokin johtoliitos löysässä/ irti, vai särkikö roiskunut akkasneste laturin? Laturin vaihto onkin taas herkku ja kallis työ. Johan se reilut pari vuotta palvelikin. Voiko jännitteen säädintä vaihtaa irroittamatta laturia? Aikoinaan se saabissa oli niin helppo homma että taisin sen tehdä moottorin käydessä.
Uusi letku ja vedet niin meno jatkui.
Parin päivän ja vähäisten ajojen jälkeen tein huomion että kun käännän virta-avaimesta sähköt päälle, niin latauksen merkkivalo ei syty. Ja eikä pala moottorin käydessäkään. Mutta jos auto seisoi vaikka tunnin ja sitten käänti avaimesta niin latausvalo syttyi. Ja sammui kun käynnisti moottorin. Taas hiukan moottorin lämmettyä ja sammutuksen jälkeen kun virrat laittoi päälle ei valo syttynyt.
Auto seisoi vuorokauden ja kun tänään lähdin 6km päässä olevalle motonetille, niin sieltä poislähtö ei onnistunutkaan. Pyöritti laiskasti, kävi ontuen ja viimein sytytti abs ja turvatyynyn varoitusvalot.
Sammtin ja yritin uudestaan. Ei jaksanut pyörittää. Odotin 5-10 minuttia, suljin kaikki sähköä kuluttavat ja starttasin. Se lähti käyntiin. Lataus eikä muukaan varoitusvalo syttynyt käydessä.
Käyntikin oli normaalin kuuloista. Mutta kun käänsin ajovalot päälle, niin välittömästi syttyi ainakin abs ja turvatyyny.
Sammutin ja soitin hinurin. Auto odottaa nyt toimia korjaamon pihassa.
Onkohan siellä jokin johtoliitos löysässä/ irti, vai särkikö roiskunut akkasneste laturin? Laturin vaihto onkin taas herkku ja kallis työ. Johan se reilut pari vuotta palvelikin. Voiko jännitteen säädintä vaihtaa irroittamatta laturia? Aikoinaan se saabissa oli niin helppo homma että taisin sen tehdä moottorin käydessä.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 06 Tammi 2016, 19:52
- Car(s): 156 2,5V6 Q-System-99
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistäs mää keksin mikä alusta mun autossa on?Varaosamyyjä kyselee..Ja itekin huvittais tietää.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Terve,
156 JTS:ään jakopääremppaa tehdessä huomasin, että pakopuolen nokka-akselissa oli kulumaa. Tilasin Englannista käytetyn nokan, joka nyt muuten osoittautui ihan hyväkuntoiseksi, mutta siitä puuttuu toisesta päästä se osa, joka pyörittelee sitä korkeapainepumppua. Onko tuo mahdollista irrottaa vanhasta ja siirtää tuohon ehjään, vai onko nyt tullutkin TS:n akseli, jota ei voi tuossa käyttää. Jos on vaihdettavissa, niin onko vinkkiä miten sen sieltä vanhasta pois saisi?
Tuossa kuva selventämään tilannetta.
156 JTS:ään jakopääremppaa tehdessä huomasin, että pakopuolen nokka-akselissa oli kulumaa. Tilasin Englannista käytetyn nokan, joka nyt muuten osoittautui ihan hyväkuntoiseksi, mutta siitä puuttuu toisesta päästä se osa, joka pyörittelee sitä korkeapainepumppua. Onko tuo mahdollista irrottaa vanhasta ja siirtää tuohon ehjään, vai onko nyt tullutkin TS:n akseli, jota ei voi tuossa käyttää. Jos on vaihdettavissa, niin onko vinkkiä miten sen sieltä vanhasta pois saisi?
Tuossa kuva selventämään tilannetta.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Laitetaan tännekin.
Apua kaivataan noiden pienten merkintöjen osalta (joista ei tullut vielä korjauskehotusta), että mitenhän nuo saisi kuntoon ja mitä kaikkea sitten samalla olisi syytä uusia tai ainakin tarkistaa muiden osien kuntoa?molsky kirjoitti:156 meni hyväksytysti läpi, tosin alustassa ruostekohte jolle korjauskehoitus.
Ja pienia merkintöjä.
http://i.imgur.com/Q64UHh3.jpg
Etupuolen nivelistä sanoi, että pientä kulumaa/kolhuja. Eli käytännössä viimeistään ensi kesän aikana hyvä uusia etupäästä nivelet ja varmaan jotain muutakin samalla?
Mistähän tuo pieni välys vakaajan pystytangossa voisi johtua?
Odotin kyllä jotain pahempaa kun luultavasti alusta alkanut pitämään jännää ääntä kesän jälkeen, varmaan juurikin nuo etupuolen nivelet syynä.
- Mäkine
- Viestit: 219
- Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
- Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Heitin tuossa aamusella daamiani töihin, kun huomasin käsijarrun valon palavan himmeänä. Valo sammuu ja syttyy itsestään hetkittäin. Jarruneste on ylärajassa eikä käsijarrukaan jumita, joten kai tässä kehtaa jotain kosketusvikaa epäillä. Vaan mistäpä syyllistä kannattaisi alkaa etsiä?
Samalla reissulla huomasin jarrujen alkaneen hieman rohista. Eikö kuluneista paloista varoita kuitenkin ihan oma valonsa, ei tuo käkkärimerkki?
Samalla reissulla huomasin jarrujen alkaneen hieman rohista. Eikö kuluneista paloista varoita kuitenkin ihan oma valonsa, ei tuo käkkärimerkki?
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Jollain toisella foorumilaisella oli sama juttu. Syytä en muista, mutta haku ehkä auttaa? Taisi olla jopa joku ihan oikea vika jossakin.
Ja tsekkaa ne palat, äkkiäkös sieltä on pinta kadonnut, mutta tosiaan kulumisilmasimella on oma (keltainen) valonsa, sikäli kun en väärin muista.
Jollain toisella foorumilaisella oli sama juttu. Syytä en muista, mutta haku ehkä auttaa? Taisi olla jopa joku ihan oikea vika jossakin.
Ja tsekkaa ne palat, äkkiäkös sieltä on pinta kadonnut, mutta tosiaan kulumisilmasimella on oma (keltainen) valonsa, sikäli kun en väärin muista.
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla paloi käkkävalo satunnaisesti, kun oli kepin juuresta liitin irti.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voisi olla myös se säiliön anturi tai sen liitin?GreenThing kirjoitti:Mulla paloi käkkävalo satunnaisesti, kun oli kepin juuresta liitin irti.
-t-