Renkaiden kierrätys

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Maria
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Elo 2016, 12:09

Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja Maria »

Hei kaikki!
Nimeni on Maria. Asun nyt Suomessa, Kajaanissa, mutta se ei ole minun kotimaa ja suomi ei ole minun äidinkieli, siis anteeksi etukäteen virheista.
Nyt olen hankkimassa uusia renkaita autooni ja minulla on kysymys: mitä tehdä vanhojen renkaiden kanssa? Siis onko Kajaanissa joku yritys, jolle voin tuoda vanhat renkaat kierrättääkseen?
Tai mitä ylleisesti teette vanhoille renkaille? :)

Werneri
Viestit: 476
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Moi!

Asennusliikkeet ottavat vanhat renkaasi kierrätykseen asentaessaan uudet alle. Jos asennat omatoimisesti, lienee kunnallinen jäteasema oikea paikka.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja Maunu »

http://www.rengaskierratys.com/

Mutta tosiaan rengasliike hoitaa asian puolestasi.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Maria
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Elo 2016, 12:09

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja Maria »

Hei, kiitos.
Haluaisin tilata netistä ja ehkä asentaa itse.
Siis on vältämättä etsiä joku kunnallisnen jäteaseman? Siis on mahdotonta vain panna niitä roskakoriin? :oops: :oops: :oops:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

http://www.rengaskierratys.com/vastaanottopisteet

Eikö löydy muka lähialueelta? Ei maksa edes mitään.

Ja ei todellakaan saa laittaa roskiin, sellainen on sitten ympäristörike (vai peräti rikos?). Ongelmajätettä tuo on...

Ja koska itse olet asentamassa, oletettavasti on myös kaikki rengastyökalut tasapainotusta myöten? Jos ei, se paikka jossa osan hommista tekee varmaan ottaa vanhat renkaat pois myös...

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Monet rengasliikkeet antaa kyllä luvan heittää vanhat renkaat heidän pinoihinsa kun ajaa vaan paikalle ja kysyy...

OuZei
Viestit: 39
Liittynyt: 17 Heinä 2015, 20:11
Car(s): 159 2.2JTS

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja OuZei »

alamajy kirjoitti:Monet rengasliikkeet antaa kyllä luvan heittää vanhat renkaat heidän pinoihinsa kun ajaa vaan paikalle ja kysyy...
Eikös rengasliikkeillä ole ihan velvollisuus ottaa renkaat vastaan ilman eri maksua? Senhän takia uusista renkaista maksetaan kierrätysmaksu.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Omilla koneilla minäkin asennan renkaani ja tilaan netistä. Loppuun kuluneet renkaat vien kiltisti 200 metrin päässä olevaan rengasliikkeeseen, jossa ystävällinen henkilökunta laittaa ne rengaskierrätyksen konttiin. Eikä tosiaan maksa mitään.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Maria
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Elo 2016, 12:09

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja Maria »

En ole vielä varma, asennanko kotona tai liikkeessä. Se riippuu sitä, tuleeeko isäni viereeni. :-D Jos on, hän voit tehdä kaikki itse. Mutta minulla ei vielä ole renkaita :) Voisitko joku suositella verkkokaupan?

Maria
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Elo 2016, 12:09

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja Maria »

alamajy kirjoitti:Monet rengasliikkeet antaa kyllä luvan heittää vanhat renkaat heidän pinoihinsa kun ajaa vaan paikalle ja kysyy...
Jopa verkkokaupat?

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tuossa alkuun pari rengasverkkokauppaa:
http://rengas-online.com
http://camskill.co.uk
http://1001renkaat.com

Verkkokaupan pihaan voi olla haastava viedä vanhoja renkaita etäisyyden takia (esim. Camskill on briteissä ja Rengas-Online Saksassa), joten eiköhän siinä tarkoitettu ihan kivijalkapuoteja.

Kivijalkakaupan kiistattomana etuna on helppous: Ajaa auton paikalle, odottaa kotvan kun tyypit vaihtaa renkaat ja ajaa kotiin. Ei tartte miettiä vanhojen renkaiden hävitystä itse, kun firma hoitaa koko homman.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Maria
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Elo 2016, 12:09

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja Maria »

Olen joskus kuullut jotain http://www.rengas-online.com/
Myös täsätä kaupasta kuulin http://www.rengas-guru.fi/
Näyttää etää se on myös saksalainen.
Ymmärän kivijalkakauppojen etuja, mutta minulle on helpompi tilata netistä.
Ehkä sitten (kuin Maunu sanoi) vien kuluneet renkaat lähin rengasliikkeeseen.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja jkk »

Itse tilasin netistä, ja vein uudet renkaat ja auton liikkeeseen jossa uudet renkaat vaihdettiin. Vanhat renkaat jäi sinne liikkeeseen, rengastyöt 100 euroa 18" sarjalla. Helppoa.

Tilasin www.1001renkaat.com

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja Maunu »

1001renkaita olen itse käyttänyt useita kertoja. Renkaat jäävät selvästi halvemmaksi kuin liikkeestä, jos pystyy itse asentamaan renkaan ja tasapainottamaan.
Jos joutuu viemään jonnekin isompaan rengasliikkeeseen niin hyöty on aikalailla nolla euroa.

jkk:n tapauksessakin asennus maksoi 100e. Isommissa renkaissa tämän vielä kestää, mutta jos kyseessä on esimerkiksi 205/55/16 yleiskoko, niin 100e + renkaat 200-250e menee kyllä jo helposti kalliimmaksi kuin liikkeen oma halpa merkki.

Joku pienempi korjaamo missä on rengaskoneet voi laittaa renkaat vanteille 40-50e hintaan, silloin säästö on jo kohtuullinen.

En tiedä onko Marialla omat koneet, mutta jos ei ole niin ei taida auttaa vaikka isä olisi auttamassa renkaiden asennuksessa. A Bartin jälkikasvukin luovutti ja tuli meille vaihtamaan 15" renkaat kun olivat ensin yrittäneet useamman tunnin saada renkaat pois vanteelta kakkosnelosen ja toisen auton kanssa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mun mielestä moni liike velottaa enemmön mitä suurempi on rengaskoko.

Mun satsi oli pirelli pzero nero GT 18" 225/40 oli asennuksineen 480 tarkalleen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mää ostin mun renkaat Mäkelän Koneesta.

447euroa tuli hintaa setille (renkaat). Eipä merkittävästi voi säästöä hakea netistä, edes tossa 195/65R15 95T XL:nä.
Tietysti työvelotus oli hulppeat 80eur, mikä sitten vähän nostikin tuota hintaa...

Vannetukku tarjoaa samaa rengasta hintaan 435,80€ + työt (en saanu selkoa, sisältääkö rahdinkin) ja sitten toki vielä 1001renkaat ei edes tarjoa k.o rengasta tuossa yleisimmässä koossa :-D
Syy Mäkelään toki oli niiden asiakastili, eli osamaksu. Edullinen sellainen peräti, joka tällaiselle köyhälle duunarille sopii oikein hyvin.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Henkilökohtaisesti jätän Rengas-Gurun väliin. Ei millään pahalla, mutta kun samaan aikaan useammalle autofoorumille ilmestyy murtaen suomea kirjoittava nimimerkki (tässä tapauksessa aina nimimerkin puolesta selvästi nainen, vaikkakaan en tiedä onko sillä niinkään merkitystä - ehkä naisille ajatellaan annettavan helpommin apua foorumeilla) kyselemään renkaista hämmentäviä asioita (toisaalla jauhetaan mm. RFT-renkaista ja onko niitä tarjolla nastarenkaina ja täällä renkaiden asentamisesta itse, vaikka koko prosessi on hivenen hakusassa ja siihen etsitään apua) ja suurinpiirtein samaan aikaan pölähtää kyselijältä yksittäisen ja tasan yhden ketjussa aiemmin mainitsemattoman kaupan nimi ja verkko-osoite, niin kieltämättä mieleeni juolahtaa harkittu mainonta. Saatan toki olla myös väärässä, jossa tapauksessa Marialle pahoitteluni epäilystäni, mutta jätän silti Rengas-Gurun väliin.

Uteliaille linkkivinkkinä BMWForumin keskustelu.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ehkä isä osaa sitten auttaa :mrgreen:

Käsin en kyllä lähtisi renkaita vaihtamaan vanteelle :drinking:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Enkä mä ainakaan noin epäselvän käännösviritelmäsivun kauttakaan, kun rengas-online on sentään tuttu ja selkeesti Delticomia... :p

Avatar
CentoSeiSei
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Kesä 2006, 09:51
Car(s): 916/Spider - 940/Giulietta TCT 170hv
Paikkakunta: Heinävesi & Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CentoSeiSei »

Järkevintä on ostaa renkaat paikallisesta liikkeestä ja antaa heidän asentaa ja TASAPAINOTTAA ne. Työ ei maksa montaa kymppiä (työ on liikkeen ilmoittamassa rengashinnassa). Rengas-Onlinen hinnat eivät montaa kymppiä säästä.
/Centoseisei
terveisin Y

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Maunu kirjoitti:
En tiedä onko Marialla omat koneet, mutta jos ei ole niin ei taida auttaa vaikka isä olisi auttamassa renkaiden asennuksessa. A Bartin jälkikasvukin luovutti ja tuli meille vaihtamaan 15" renkaat kun olivat ensin yrittäneet useamman tunnin saada renkaat pois vanteelta kakkosnelosen ja toisen auton kanssa.
Se on se nuoruuden into kun teoriassa kaikki onnistuu, katselin sitä touhua aikani ja totesin ettei siitä mitään tule.
Taidan olla muuten vielä oluet pystyssä siitä keikasta ?

Maria
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Elo 2016, 12:09

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja Maria »

Polforea kirjoitti:Henkilökohtaisesti jätän Rengas-Gurun väliin. Ei millään pahalla, mutta kun samaan aikaan useammalle autofoorumille ilmestyy murtaen suomea kirjoittava nimimerkki (tässä tapauksessa aina nimimerkin puolesta selvästi nainen, vaikkakaan en tiedä onko sillä niinkään merkitystä - ehkä naisille ajatellaan annettavan helpommin apua foorumeilla) kyselemään renkaista hämmentäviä asioita (toisaalla jauhetaan mm. RFT-renkaista ja onko niitä tarjolla nastarenkaina ja täällä renkaiden asentamisesta itse, vaikka koko prosessi on hivenen hakusassa ja siihen etsitään apua) ja suurinpiirtein samaan aikaan pölähtää kyselijältä yksittäisen ja tasan yhden ketjussa aiemmin mainitsemattoman kaupan nimi ja verkko-osoite, niin kieltämättä mieleeni juolahtaa harkittu mainonta. Saatan toki olla myös väärässä, jossa tapauksessa Marialle pahoitteluni epäilystäni, mutta jätän silti Rengas-Gurun väliin.

Uteliaille linkkivinkkinä BMWForumin keskustelu.
Hei! Minä vain näin netissä Rengasgurun mainoksen, siksi kirjoitin, että kuulin jotain tästä kaupasta. Se on minun ensimmäinen autofoorumi. Ja foorumi yleisesti. Olen ulkomaalainen ja kysyin apua kierätyksestä. Minusta se on ok. Ja en näe mitään epäilyttävää että joku toinen nainen myös kysyy rengaskysymyksia :-D

Maria
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Elo 2016, 12:09

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja Maria »

Luen teidän komentit ja ymmärän että ei täytyy aina tehdä kaikki itse. Ja nytkin se on tylsä idea :)
Siis ehkä tilatan netistä, mutta asennan asennusliikkeessä.

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Renkaiden kierrätys

Viesti Kirjoittaja juri »

Gurun käyttöehdoista poimittua:
7§ Verkkojäsentimemme puutteellisuus
Tarjoamme nettisivumme hyväksi kokemallamme tavalla. Emme takaa, että ne vastaavat vaatimuksiasi ja että ne ovat aina keskeytyksettä päivitetyt, turvallisesti ja virheettömästi käytettävissä. Internet-sivujemme käyttö tapahtuu omalla vastuullasi; emme erityisesti ole vastuussa mahdollisista tuloksista, jotka saavutetaan nettisivujen käytön avulla, ja nettisivujen kautta saatujen tietojen paikkansapitävyydestä.
Eli "emme vastaa mistään mitä nettisivuillamme on"?
932 937 955

Vastaa Viestiin