Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
159:n takaikkuna lakkasi nousemasta ylös. Moottori kuulostaisi pyörivän tyhjää, ja ihan kun joku ketju pyörisi sen mukana(?).
Ikkuna liikkuu käsin nostamalla.
Kuinkakohan iso homma tuota on ruveta itse tonkimaan? Ja onko sieltä todennäköisesti jotain hajonnut, vai vain irronnut?
Ikkuna liikkuu käsin nostamalla.
Kuinkakohan iso homma tuota on ruveta itse tonkimaan? Ja onko sieltä todennäköisesti jotain hajonnut, vai vain irronnut?
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
[/quote]
Eikös sulla pidä olla jo tili paypalliin, johon ricambin sivu sut kääntää ja josta sitten voit maksaa tilauksen?
Itse tilasin ricambilta osia, ja luulin olevani fiksu ja maksoin pdf laskun suoraan nettipankista luullen se nopeuttavan kamojen lähtöä. Virhe.
Odottelivat 3 päivää että raha näkyi tilillä, jonka jälkeen paketti vasta lähti.
SP-oli yhteydenpidossa ihan kätevä, mutta nihkeästi vastailivat, ennenkuin oli rahat handussa.[/quote]
Ainakin Squadran puolelta paypaliin tulee maksulinkki sähköpostiin parinpäivän viiveellä, niillä ei kait ole jotenkin sitä palvelua suoraan verkkokauppaan liitetty.
Eikös sulla pidä olla jo tili paypalliin, johon ricambin sivu sut kääntää ja josta sitten voit maksaa tilauksen?
Itse tilasin ricambilta osia, ja luulin olevani fiksu ja maksoin pdf laskun suoraan nettipankista luullen se nopeuttavan kamojen lähtöä. Virhe.
Odottelivat 3 päivää että raha näkyi tilillä, jonka jälkeen paketti vasta lähti.
SP-oli yhteydenpidossa ihan kätevä, mutta nihkeästi vastailivat, ennenkuin oli rahat handussa.[/quote]
Ainakin Squadran puolelta paypaliin tulee maksulinkki sähköpostiin parinpäivän viiveellä, niillä ei kait ole jotenkin sitä palvelua suoraan verkkokauppaan liitetty.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Nimark sai toimitettua takajousien ylätukikumit Liekö olivat Suomen ainoat kun tuote poistettiin verkkokaupasta mun tilauksen jälkeen...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Nyt ois kiikarissa mb italian 18" vanteet. Kellään tietoa sopivuudesta 159? Jako ja keskireikä siis täsmää. Tossa kuvat linkin takaa samasta setistä 159:in alla. Löyty googlesta. Näiköhän levipalat välissä vaikokö? http://www.allesauto.ch/allesauto//page ... gon733.php
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Fyysistä sopivuutta olisi ehkä hivenen helpompi veikata, jos saisit selville vanteiden leveyden sekä ET:n.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^ www.willtheyfit.com tuosta saa jonkinlaista osviittaa kuinka paljon mitat muuttuu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo siis suurin huoli tässä on noiden etujarrujen kanssa. Yhet 19" joutu just siitä syystä palauttamaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
8" levee ja et 35. Kiinnityskohan pinnasta puolan sisäreunaan satulan kohilta suunnillee 57mm. Mitä ootte mieltä? Ottaako satulaan kiinni?Imppa kirjoitti:Joo siis suurin huoli tässä on noiden etujarrujen kanssa. Yhet 19" joutu just siitä syystä palauttamaan.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Loka 2011, 22:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 1750 Tbi
Alfa Romeo 159 2.4jtdm
Nissan Skyline r33
Ex Alfa Romeo 156 1.8 T.S - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
8" leveä kyllä menee mutta et puolesta sanoisin ettei sovi.Imppa kirjoitti:8" levee ja et 35. Kiinnityskohan pinnasta puolan sisäreunaan satulan kohilta suunnillee 57mm. Mitä ootte mieltä? Ottaako satulaan kiinni?Imppa kirjoitti:Joo siis suurin huoli tässä on noiden etujarrujen kanssa. Yhet 19" joutu just siitä syystä palauttamaan.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
ei sovi, koska vanteessa tuollainen ihme "koristeluvalu". Ja sitten toisekseen tuossa kuvatekstissä lukee selvästi että 5mm spacereilla. Orggis et on jotain ~40 ja sellainen kiva vetely saattaa ilmentyä ku sitä offsettiä sentti muutetaan. Toi vetely on automallikohtanen, riippuen olkapoikkeamasta yms.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei tässä nyt tahdo ehtiä nauttimaan ajamisesta. Muutaman viikon takaisen takajousien ja iskarien vaihdon jälkeen olen katsellut, että aivan kuin kuskinpuolen perse makaisi alempana. No mittaa käteen ja sellaisen 1 - 1,5 cm alempana se on. Nyt olen katsellut että jousi on ikäänkuin "flengollaan" kuskinpuolella.
Oon aina kuvitellu että tässä operaatiossa ei voi epäonnistua, mutta olenko pystynyt siihenkin?
Oon aina kuvitellu että tässä operaatiossa ei voi epäonnistua, mutta olenko pystynyt siihenkin?
- Liitteet
-
- DSC_3106.JPG
- Alempana oleva puoli
- (128.11 KiB) Tiedosto ladattu 5786 kertaa
-
- DSC_3105.JPG
- (121.65 KiB) Tiedosto ladattu 5786 kertaa
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuommoisen vikakoodin pukkas 159 2.2 jts, P0016 Kampiakselin kanta – Nokka kanta Korrelaatio (Tallennus 1 Sensori).
Viittaako tää nyt siihen et jakoketju on venynyt loppuun, mitään ei ainakaan auton käynnissä ja ajettavuudessa huomaa.
Viittaako tää nyt siihen et jakoketju on venynyt loppuun, mitään ei ainakaan auton käynnissä ja ajettavuudessa huomaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Valitettavasti tuo koodi on käytännössä poikkeuksetta yhtä kuin venynyt kettinki.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vai pelkkä pako / imu solenoidiin? Tarkasta eka että on liittimet kiinni
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Raikkoo, onko nuo E-torxeilla olevat alumiini iskaritolpan yläpäässä olevat palikat oikein päin? Monesti törmännyt juttuun missä nuo on laitettu kiinni väärin päin kun näyttävät aivan symmetrisiltä.
E: katsoin noita kuvia, Tuossa alumiini möhkäleessä on torxien vieressä vain toisella puolella tappi. Toisessa kuvassa tappi on koiranluun puolella, toisella vastakkaisella. Syy saattaa löytyä sieltä.
E: katsoin noita kuvia, Tuossa alumiini möhkäleessä on torxien vieressä vain toisella puolella tappi. Toisessa kuvassa tappi on koiranluun puolella, toisella vastakkaisella. Syy saattaa löytyä sieltä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Syy ei ole sielä, laitoin aluksi kummatkin tapit osoittamaan eteen. Ja kun homma ei näyttänyt hyvältä käänsin kuskin puolen osoittaan taaksepäin, kuten se oli orkkis iskariakin pois ottaessa.jkk kirjoitti:Raikkoo, onko nuo E-torxeilla olevat alumiini iskaritolpan yläpäässä olevat palikat oikein päin? Monesti törmännyt juttuun missä nuo on laitettu kiinni väärin päin kun näyttävät aivan symmetrisiltä.
E: katsoin noita kuvia, Tuossa alumiini möhkäleessä on torxien vieressä vain toisella puolella tappi. Toisessa kuvassa tappi on koiranluun puolella, toisella vastakkaisella. Syy saattaa löytyä sieltä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tsekkaa solenoidi. Mut orastavaa ketjuahan toi joka tapauksessa tarkoittaa.banditbusa kirjoitti:Tuommoisen vikakoodin pukkas 159 2.2 jts, P0016 Kampiakselin kanta – Nokka kanta Korrelaatio (Tallennus 1 Sensori).
Viittaako tää nyt siihen et jakoketju on venynyt loppuun, mitään ei ainakaan auton käynnissä ja ajettavuudessa huomaa.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo ketjun vaihto talkoota epäilinkin, kun tuohon ei vielä oo vaihdettu koskaan ja nyt mittarissa 167tkm. Löytyyköhän jostain vaihto ohjeita kyseiseen hommaan, onko siellä merkit vai miten saa jaon kohdalleen??Shuttle kirjoitti:Tsekkaa solenoidi. Mut orastavaa ketjuahan toi joka tapauksessa tarkoittaa.banditbusa kirjoitti:Tuommoisen vikakoodin pukkas 159 2.2 jts, P0016 Kampiakselin kanta – Nokka kanta Korrelaatio (Tallennus 1 Sensori).
Viittaako tää nyt siihen et jakoketju on venynyt loppuun, mitään ei ainakaan auton käynnissä ja ajettavuudessa huomaa.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mun mielestä Vectran ketjunvaihto-ohje pitäisi käydä 2.2 JTS koneeseenkin. Youtubessa on opelin virallinen ohjevideo asiasta. Tosin en ole löytänyt kuin venäjän ja hollannin kielisen version.
Useampi video löytyy opel tai chevy 2.2 ecotech nimellä myös
Useampi video löytyy opel tai chevy 2.2 ecotech nimellä myös
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kuvalliset ohjeet englanniks löytyy myösbanditbusa kirjoitti:Joo ketjun vaihto talkoota epäilinkin, kun tuohon ei vielä oo vaihdettu koskaan ja nyt mittarissa 167tkm. Löytyyköhän jostain vaihto ohjeita kyseiseen hommaan, onko siellä merkit vai miten saa jaon kohdalleen??Shuttle kirjoitti:Tsekkaa solenoidi. Mut orastavaa ketjuahan toi joka tapauksessa tarkoittaa.banditbusa kirjoitti:Tuommoisen vikakoodin pukkas 159 2.2 jts, P0016 Kampiakselin kanta – Nokka kanta Korrelaatio (Tallennus 1 Sensori).
Viittaako tää nyt siihen et jakoketju on venynyt loppuun, mitään ei ainakaan auton käynnissä ja ajettavuudessa huomaa.
www.alfaworkshop.co.uk. "how To" osiosta
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ Juu noi ohjeet katoin, mut osasta kuvista ei saa selvää. Löytyisköhän muita ketjun vaihto ohjeita??
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuossa on juttua ketjun vaihdosta.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=26908
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=26908
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko kukaan tutkinut MES:n valikoita niin kattavasti, että olisi löytänyt mahdollisuuden kytkeä mäkilähtöhäiritsin pois päältä? Vai saako sen jotenkin muuten eliminoitua.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onkos täällä ollut asiaa 2.4JTDm:n moottorin tukikumeista? Tuntuu että pitää lähteä aika iisisti liikkeelle valoista ettei kolahda...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: 02 Helmi 2016, 17:12
- Car(s): Peugeot 607 2,2 HDI -01
Peugeot 407 3.0 A -04
Ex 159 1,9 Jtdm autom -09 - Paikkakunta: Espoo/Pohjankuru
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jakopäähuollon yhteydessä kiinnitti huomiota 1,9 jtdm:n laturin rahina. Vapaakytkin toimii, mutta laakereissa pientä rahinaa. Laturin vaihto siis edessä, mutta oletteko löytäneet netistä tehdaskorjatuista kestävää ratkaisua, vai kannattaako sittenkin maksaa n. 100€ enemmän täysin uudesta?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
SW:n kontista puuttuu toiselta puolelta musta suojus takavalosta. Onko tietoo et saako tota suojusta eriksee vai meneekö koko valo vaihtoon?
- Liitteet
-
- missing.jpg
- (56.17 KiB) Tiedosto ladattu 5181 kertaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei saa erikseen. Polttimoiden pidikkeen saa erikseen, mutta muita osia ei.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jo jonkin aikaa vaivannut rämisevä ääni liikkeelle lähtiessä sai mut tänään kömpimään auton alle ihmettelemään. Epäilin että joku pakoputken lämpösuoja repsottaa ja tottahan se oli. Kuvat kertoo enemmän:
Tältä näyttää ehjänä:
Sitten se tyhmä kysymys. Lähteekö noista yleensä se pelkkä klipsu helvettiin vai tuo muovinen tappi myös? Yritin painella tuota suojaa paikoilleen, mutta en päässyt niin pitkälle auton alle että olisin ylettynyt painamaan sen pohjaan asti. Mitään tappia ei minun silmääni osunut ja siitä epäilys että sekin on molemmista kohdista hävinnyt tai ainakin katkennut. Kokemuksia?
EDIT: kuvissa on siis tankin ja pakoputken välissä oleva suoja, jos se ei kuvista käy kovin selvästi ilmi.
Tältä näyttää ehjänä:
Sitten se tyhmä kysymys. Lähteekö noista yleensä se pelkkä klipsu helvettiin vai tuo muovinen tappi myös? Yritin painella tuota suojaa paikoilleen, mutta en päässyt niin pitkälle auton alle että olisin ylettynyt painamaan sen pohjaan asti. Mitään tappia ei minun silmääni osunut ja siitä epäilys että sekin on molemmista kohdista hävinnyt tai ainakin katkennut. Kokemuksia?
EDIT: kuvissa on siis tankin ja pakoputken välissä oleva suoja, jos se ei kuvista käy kovin selvästi ilmi.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ Ja itse itselleni vastaten: eLearn kertoo, että tuo lämpösuoja on kahdella klipsulla ja kahdella mutterilla kiinni. Klipsut ovat paikollaan ja niin ovat mutteritkin, mutta alumiini oli sen verran hapertunut että molemmat mutterit ovat menneet suojasta "läpi". Olettaisin, että mutterit auki -> isompi prikka väliin -> mutterit kiinni siirtää ongelmaa kauemmas tulevaisuuteen, mutta korjausoperaatio jäi tekemättä siihen asti että saan auton nosturille.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
- Car(s): 159 2.0 JTDm sportwagon -11
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Löytyisiköhän c635-vaihteiston vaijerivivuston säätöön ohjeistusta? Nimim. Ricambi projektitopicissa on hyvä kuvallinen ohje, mutta sen soveltuvuutta c635:een en ole vielä ehtinyt tutkia.
Mun tapauksessa vaihteistossa ei ole samanlaisia rutinoita kuin osalla foorumilaisista, mutta vaihtaminen väleillä 1-2 ja 2-3 toimii joskus moitteettomasti, mutta joskus varsin nihkeästi. Vieläpä lämpötilasta riippumatta.
1-2 vaihto on vain todella hidas. Vaihto välillä 2-3 on yhtä nopea kuin normaalisti toimivilla vaihteilla, mutta se ikäänkuin pykältää ennen kolmosvaihteen kytkeytymistä. Jälkimmäiseen vaihtoon auttaa kun käyttää hieman vapaalla alueella.
Lämmettyään vaihteisto toimii kaiken kaikkiaan liukkaammin, eli (tod.näk. alkuperäiset) öljyt pitäisi olla suhteellisen ok. Ajettu 135 tkm.
Crc multiluben suhuuttelu vivuston juureen ja siirtotankojen niveliin paransi yleistuntumaa hieman liukkaammaksi.
Epämääräisen vaihteiden kytkeytymisen voisi aiheuttaa myös välys siirtotangoissa? Varsinkin kun ongelma koskee vain muutamaa vaihdetta.
Edellisessä autossa kakkosvaihde kytkeytyi joskus epämääräisesti ja saattoi rusahtaa huolimattomalla vaihdolla, mutta kaikki muut vaihteet olivat ok. Vaihteensiirron vaijereiden "resetointi" korjasi ongelman.
Mun tapauksessa vaihteistossa ei ole samanlaisia rutinoita kuin osalla foorumilaisista, mutta vaihtaminen väleillä 1-2 ja 2-3 toimii joskus moitteettomasti, mutta joskus varsin nihkeästi. Vieläpä lämpötilasta riippumatta.
1-2 vaihto on vain todella hidas. Vaihto välillä 2-3 on yhtä nopea kuin normaalisti toimivilla vaihteilla, mutta se ikäänkuin pykältää ennen kolmosvaihteen kytkeytymistä. Jälkimmäiseen vaihtoon auttaa kun käyttää hieman vapaalla alueella.
Lämmettyään vaihteisto toimii kaiken kaikkiaan liukkaammin, eli (tod.näk. alkuperäiset) öljyt pitäisi olla suhteellisen ok. Ajettu 135 tkm.
Crc multiluben suhuuttelu vivuston juureen ja siirtotankojen niveliin paransi yleistuntumaa hieman liukkaammaksi.
Epämääräisen vaihteiden kytkeytymisen voisi aiheuttaa myös välys siirtotangoissa? Varsinkin kun ongelma koskee vain muutamaa vaihdetta.
Edellisessä autossa kakkosvaihde kytkeytyi joskus epämääräisesti ja saattoi rusahtaa huolimattomalla vaihdolla, mutta kaikki muut vaihteet olivat ok. Vaihteensiirron vaijereiden "resetointi" korjasi ongelman.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko kukaan vaihtanut 2.4 JTDm-koneeseen hehkutulppia? Onnistuuko helposti kotikonsteilla?
Käynnistyksen yhteydessä on alkanut tulla virheilmoitus "glow plug pre-heating not available" ja tulppien vaihto lienee edessä.
Käynnistyksen yhteydessä on alkanut tulla virheilmoitus "glow plug pre-heating not available" ja tulppien vaihto lienee edessä.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olen vaihtanut. Helppo homma.Unique kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut 2.4 JTDm-koneeseen hehkutulppia? Onnistuuko helposti kotikonsteilla?
Käynnistyksen yhteydessä on alkanut tulla virheilmoitus "glow plug pre-heating not available" ja tulppien vaihto lienee edessä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuolla Alfaowner-palstalla varoiteltiin hehkutulppien rikkoutumisesta helposti niitä irrottaessa. Oliko jotain erityistä millä ne sai ehjänä irti?Pasi kirjoitti:Olen vaihtanut. Helppo homma.Unique kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut 2.4 JTDm-koneeseen hehkutulppia? Onnistuuko helposti kotikonsteilla?
Käynnistyksen yhteydessä on alkanut tulla virheilmoitus "glow plug pre-heating not available" ja tulppien vaihto lienee edessä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
En tiedä 2.4JTDm:stä tai Alfoista ylipäätään, mutta hyvä perusohje mitä on tullut pari kertaa sovellettua:
irrota ne kuumasta koneesta. Ja oikeasti, NE ON HEIKKOJA. Jos hehkun katkeamismomentti on 30Nm, voi miettiä miten vähän voimaa tarvitaan sen rikkomiseen.
Mut tosiaan lämpösestä koneesta on kokemuksen perusteella lähtenyt kiltisti, siitä ainoasta kylmästä koneesta sitten yksi (tietenkin) katkesi...
En tiedä 2.4JTDm:stä tai Alfoista ylipäätään, mutta hyvä perusohje mitä on tullut pari kertaa sovellettua:
irrota ne kuumasta koneesta. Ja oikeasti, NE ON HEIKKOJA. Jos hehkun katkeamismomentti on 30Nm, voi miettiä miten vähän voimaa tarvitaan sen rikkomiseen.
Mut tosiaan lämpösestä koneesta on kokemuksen perusteella lähtenyt kiltisti, siitä ainoasta kylmästä koneesta sitten yksi (tietenkin) katkesi...
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitos, tuo oli käyttökelpoinen vinkki. Irroitus vain lämpimästä koneesta...Aquatica kirjoitti:^
En tiedä 2.4JTDm:stä tai Alfoista ylipäätään, mutta hyvä perusohje mitä on tullut pari kertaa sovellettua:
irrota ne kuumasta koneesta. Ja oikeasti, NE ON HEIKKOJA. Jos hehkun katkeamismomentti on 30Nm, voi miettiä miten vähän voimaa tarvitaan sen rikkomiseen.
Mut tosiaan lämpösestä koneesta on kokemuksen perusteella lähtenyt kiltisti, siitä ainoasta kylmästä koneesta sitten yksi (tietenkin) katkesi...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
vaihto onnistuu helposti, lämpimästä koneesta. Tarvit muutaman hylsyn nivelvarren, muistaakseni 4 tai 5 mukin hehkut olivat hieman letkujen/putkien alla, eli niihin ei pääse suoralla hylsyllä käsiksi. Kiristysmomentti noissa oli myös aika pieni, muistaakseni 12nm luokkaa.
vaihto onnistuu helposti, lämpimästä koneesta. Tarvit muutaman hylsyn nivelvarren, muistaakseni 4 tai 5 mukin hehkut olivat hieman letkujen/putkien alla, eli niihin ei pääse suoralla hylsyllä käsiksi. Kiristysmomentti noissa oli myös aika pieni, muistaakseni 12nm luokkaa.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ulkomaan foorumeilta olen lukenut, että noi ajoituksenmuuntimen solenoidit on joskus aiheuttaneet P0016 koodia. Venynyt ketju kaiketi yleensä oireilee muutenkin ja heittelee muitakin koodeja. Toki kyseessä voi olla orastava venyminen...banditbusa kirjoitti:Tuommoisen vikakoodin pukkas 159 2.2 jts, P0016 Kampiakselin kanta – Nokka kanta Korrelaatio (Tallennus 1 Sensori).
Viittaako tää nyt siihen et jakoketju on venynyt loppuun, mitään ei ainakaan auton käynnissä ja ajettavuudessa huomaa.
Itsellekin on toi P0016 ilmaantunut pari kertaa, mutta poistunut pian itsekseen. Ajossa jotenkin tuntuu sille, että ajoituksenmuuntimet ei aina ole hereillä. Pitänee kokeilla putsata. Mitenköhän noita voi luotettavasti testata muuten ku kuuntelemalla naksuuko MES:lla ohjailemalla?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Juuri näin, ainakin alkupään autoissa oli koneistuslastun muruja kannen öljykanavissa, jotka aiheuttivat solenoidien juuttumista. Solenoidissa on verkkosuodatin, joka on syytä puhdistaa aina kun ko. vika esiintyy. Nykyisin noilla on jo ajettu sen verran paljon, että ketju on kyllä todennäköisempi vaihtoehto. Ei niitä tarvitse testata erikseen, vianhaku hoitaa sen kyllä
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^mun autossa oli joskus 30 tkm kohdalla huoltoraparia tehty kun pukkas tuon p0016 koodin. Ratkaisu oli " tilapäinen nokka-akselintunnistimen toimintahäiriö, kuitataan ja seurataan". Ei ongelmia kun vasta 130 tkm päästä tuosta.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jaahas, tämäkin on ihan yleinen/tunnettu ongelma siis. Omasta löytyi tuollasia lastuja verkkosuodattimesta, ja melko paljon!seppo kirjoitti:Juuri näin, ainakin alkupään autoissa oli koneistuslastun muruja kannen öljykanavissa, jotka aiheuttivat solenoidien juuttumista. Solenoidissa on verkkosuodatin, joka on syytä puhdistaa aina kun ko. vika esiintyy. Nykyisin noilla on jo ajettu sen verran paljon, että ketju on kyllä todennäköisempi vaihtoehto. Ei niitä tarvitse testata erikseen, vianhaku hoitaa sen kyllä
Ongelma kuitenkin oli ketju omassa vaikka alle 100tkm ajettu.
Ja juu, solenoidi kyllä voinee aiheuttaa P0016:n, anturin vikaantuminen käsittääkseni ei vai kuin?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Voiko nämä metallilastut sitten myös tukkia jakoketjun voiteluun tarkoitettuja öljykanavia ja suuttimia ja siten aiheuttaa jakopää ongelmia? Tai estää öljypainetta nousemasta tarpeeks jotta kiristin toimisi kunnolla?Aikamoinen moottori.alfa 156 v6 kirjoitti:Jaahas, tämäkin on ihan yleinen/tunnettu ongelma siis. Omasta löytyi tuollasia lastuja verkkosuodattimesta, ja melko paljon!seppo kirjoitti:Juuri näin, ainakin alkupään autoissa oli koneistuslastun muruja kannen öljykanavissa, jotka aiheuttivat solenoidien juuttumista. Solenoidissa on verkkosuodatin, joka on syytä puhdistaa aina kun ko. vika esiintyy. Nykyisin noilla on jo ajettu sen verran paljon, että ketju on kyllä todennäköisempi vaihtoehto. Ei niitä tarvitse testata erikseen, vianhaku hoitaa sen kyllä
Ongelma kuitenkin oli ketju omassa vaikka alle 100tkm ajettu.
Ja juu, solenoidi kyllä voinee aiheuttaa P0016:n, anturin vikaantuminen käsittääkseni ei vai kuin?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei tiedä kannen sisäisiä kanavia että miten menevät, eikä tiedä mistä metallilastut on peräisin niin tuo on jo vaikea päätellä... mutta teoriassa kyllä. Laatuongelmahan tuo on ettei koneistusjätettä moottorin valmistusprosessissa saada pois...jkk kirjoitti:Voiko nämä metallilastut sitten myös tukkia jakoketjun voiteluun tarkoitettuja öljykanavia ja suuttimia ja siten aiheuttaa jakopää ongelmia? Tai estää öljypainetta nousemasta tarpeeks jotta kiristin toimisi kunnolla?Aikamoinen moottori.alfa 156 v6 kirjoitti:Jaahas, tämäkin on ihan yleinen/tunnettu ongelma siis. Omasta löytyi tuollasia lastuja verkkosuodattimesta, ja melko paljon!seppo kirjoitti:Juuri näin, ainakin alkupään autoissa oli koneistuslastun muruja kannen öljykanavissa, jotka aiheuttivat solenoidien juuttumista. Solenoidissa on verkkosuodatin, joka on syytä puhdistaa aina kun ko. vika esiintyy. Nykyisin noilla on jo ajettu sen verran paljon, että ketju on kyllä todennäköisempi vaihtoehto. Ei niitä tarvitse testata erikseen, vianhaku hoitaa sen kyllä
Ongelma kuitenkin oli ketju omassa vaikka alle 100tkm ajettu.
Ja juu, solenoidi kyllä voinee aiheuttaa P0016:n, anturin vikaantuminen käsittääkseni ei vai kuin?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
159 1,9 dieselinä pähkinänkuoressa? Millainen tämä on käyttöautona? Kannattaako harkitakkaan kun ei ole huoltomiestä omasta takaa?
On se vaan ihana.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mekaaninen laite siinä missä muutkin tyyppivikoineen, välillä kaipaa hoivaa. On kyllä hieno auto tosin. Vaihteistoksi valitsisin automaatin. Ei ruosteongelmaa, eikä ihmeellisiä sähkövikoja. Naapurin Toyota/ vag kuskiko suositteli omaa huoltomiestä?Foxy kirjoitti:159 1,9 dieselinä pähkinänkuoressa? Millainen tämä on käyttöautona? Kannattaako harkitakkaan kun ei ole huoltomiestä omasta takaa?
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onkos kukaan irrottanut etuovien ulkokahvoja. Pitääkö tosiaan pudottaa lasia myöten kaikki rojut pois että tuon saa purettua?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Automaatteja taitaa olla tarjolla aika vähän? Farkkua en halua. Mihin tulisi kiinnittää huomiota jos menen autoa koe-ajamaan? Onko näissä jotain ns. tyyppivikoja?
On se vaan ihana.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onhan näitä listattu:Foxy kirjoitti:Automaatteja taitaa olla tarjolla aika vähän? Farkkua en halua. Mihin tulisi kiinnittää huomiota jos menen autoa koe-ajamaan? Onko näissä jotain ns. tyyppivikoja?
Diesel moottorin osalta en osaa sanoa muutakuin tarkista jakohihna. Muuten yleisiä huomion arvoisia seikkoja:
Manuaali vaihteisto 1,9 JTS, 2,2 JTS, 1,9 jtdm. 2.0 jtdm:ää oli tarjolla muistaakseni kahdella man.vaihteistolla. Näistä heikoin on m32 jossa on usein ollut laakerivikoja, vaihteisto ujeltaa.
-Taka-akselin jouset, monia mennyt poikki.
-Ohjausvaihde, jos vuotaa tai ratti pykältää on varmaan vikaa.
-Etupyöränlaakerit?
-Ovitiivisteet voi vuotaa sateella sisään ellei ole korjattu.
-Pyöränkaaret takana saa ihan hyvän hiekkapuhalluksen ilmavirrasta, maalipinta?
Tuossa muutama nyt muutama kohta jota tuli mieleeni
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^Ohjauksen viat, hammastankoja on hajoillut, ohjaus narisee, öljysäiliön suodatin hajoaa mikä aiheuttaa metelöimistä ja kuohuntaa. Takajouset lienee herkkiä katkeamaan. Manuaalinen ajovalojen korkeussäätö rikki (säätörullan kontakti hukassa). Laturitkin kuulemma saattahat olla lyhytikäisiä. Useimmissa malleissa manuaalivaihteistona sysipaska M32.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^Vuoto ei tule varsinaisista ovitiivisteistä, vaan oven sisäpellin tiivisteestä ovipahvin alta.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Loka 2011, 22:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 1750 Tbi
Alfa Romeo 159 2.4jtdm
Nissan Skyline r33
Ex Alfa Romeo 156 1.8 T.S - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
2.4 jäähdytin järjestelmän ilmaus tapahtuu miten?