Mi.To
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Voisiko olla samaa vaivaa kuin T-Jet bravoissa = letkuliitokset (vesipumpun persiissä?) vuotaa. Tosin nämä tuppasivat oman kokemukseni mukaan vuotamaan lähinnä pakkasilla. Outoa joka tapauksessa oli, ettei auto pissinyt alleen selvää lätäkköä, vaikka nestettä hävisi pahimmillaan puoli litraa päivässä. Koko konehuone oli kyllä marinoitu tehokkaasti eli vuotava neste onnistui roiskumaan ympäriinsä ja haju oli sen mukainen.
Onhan näitä toki muitakin mahdollisuuksia, kuten vaikka pieni reikä jäähdyttimessä. Tarpeeksi pienestä vuodosta neste kerkiää enimmäkseen haihtumaan -> ei taaskaan kuse maahan.
Onhan näitä toki muitakin mahdollisuuksia, kuten vaikka pieni reikä jäähdyttimessä. Tarpeeksi pienestä vuodosta neste kerkiää enimmäkseen haihtumaan -> ei taaskaan kuse maahan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Jaahas katssatuksessa tuli hylky katkenneen etujousen takia.
Nyt mietin ratkaisuja. Kehtaako 111tkm ajettuja iskareita enää käyttää vai tulisiko suosiolla nekin uusia. Molempien puolen etujouset pitää kuitenkin vaihtaa. Just nyt ei olis tähän remppaan varaa. Kaikkein halvin ratkaisu vaihtaisi vain etujouset ja kävisi nelipyöräsuuntauksessa. Taikka ostaisi edullisesti Eibachin pro kitin, mutta se pitäisi sitten vielä muutoskatsastaa. Jännä juttu, että pari originellijousta maksaa enemmän, kun tuollainen Eibachin kitti.
Mitä alustasarjoja muut ovat käyttäneet vai oletteko "tyytyneet" originelliin?
E: Päädyin sitten Konin str street kittiin, kun sen sai Briteistä kotiin kannettuna 350€. Kokemuksia muista alustoista kuunnellaan?
Nyt mietin ratkaisuja. Kehtaako 111tkm ajettuja iskareita enää käyttää vai tulisiko suosiolla nekin uusia. Molempien puolen etujouset pitää kuitenkin vaihtaa. Just nyt ei olis tähän remppaan varaa. Kaikkein halvin ratkaisu vaihtaisi vain etujouset ja kävisi nelipyöräsuuntauksessa. Taikka ostaisi edullisesti Eibachin pro kitin, mutta se pitäisi sitten vielä muutoskatsastaa. Jännä juttu, että pari originellijousta maksaa enemmän, kun tuollainen Eibachin kitti.
Mitä alustasarjoja muut ovat käyttäneet vai oletteko "tyytyneet" originelliin?
E: Päädyin sitten Konin str street kittiin, kun sen sai Briteistä kotiin kannettuna 350€. Kokemuksia muista alustoista kuunnellaan?
Viimeksi muokannut GiuliaSuper, 18 Elo 2016, 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Mulla oli Eibach pro kit. Olin oikein tyytyväinen. Perä jäi noillakin vähän korkeaksi, mutta en tohtinut ruveta jousia sahailemaankaan
Edit: Jos olisin auton pitänyt, olisin seuraavaksi laittanut uretaanipuslat, ulkomailla kovin kehuvat että tekee menosta vakaampaa.
Edit: Jos olisin auton pitänyt, olisin seuraavaksi laittanut uretaanipuslat, ulkomailla kovin kehuvat että tekee menosta vakaampaa.
932 937 955
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mi.To
Vuotta sitten, katkenneen vasen-etujousen takia, vaihdoin itse autotallissa molemmat etujouset (laitoin originelli takaisin). Nelipyöräsuuntaus en ole tehty, ja auto kulkee suoraan kuin juna.GiuliaSuper kirjoitti:Jaahas katssatuksessa tuli hylky katkenneen etujousen takia.
Nyt mietin ratkaisuja. Kehtaako 111tkm ajettuja iskareita enää käyttää vai tulisiko suosiolla nekin uusia. Molempien puolen etujouset pitää kuitenkin vaihtaa. Just nyt ei olis tähän remppaan varaa. Kaikkein halvin ratkaisu vaihtaisi vain etujouset ja kävisi nelipyöräsuuntauksessa. Taikka ostaisi edullisesti Eibachin pro kitin, mutta se pitäisi sitten vielä muutoskatsastaa. Jännä juttu, että pari originellijousta maksaa enemmän, kun tuollainen Eibachin kitti.
Mitä alustasarjoja muut ovat käyttäneet vai oletteko "tyytyneet" originelliin?
E: Päädyin sitten Konin str street kittiin, kun sen sai Briteistä kotiin kannettuna 350€. Kokemuksia muista alustoista kuunnellaan?
Hyvin todennäköisesti myös molemmat jousijalan tukilaakerit on vaihdettava, yleensä alkuperäiset eivät kestä ehjana pitkään...
Kuuntelen mielelläni miten koni str street kitti tuntuu. Laitatko myös Eibach pro kit (-30mm)?
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^
Kiva kuulla kokemuksista. Tuohon tilaamani Konin Street kittiin tulee H&R:n -30mm jouset mukana.
Tuolaisen setin tilasin.
Kerron fiiliksen kunhan saan paketin Suomeen ja pikaisesti auton alle asennettua. Vähän reilu 10 tkm sitten on tuohon vaihdettu jousen ylätukilaakerit. Täytyy katsoa pitäisikö ne taas uudestaan vaihtaa.
Kiva kuulla kokemuksista. Tuohon tilaamani Konin Street kittiin tulee H&R:n -30mm jouset mukana.
Tuolaisen setin tilasin.
Kerron fiiliksen kunhan saan paketin Suomeen ja pikaisesti auton alle asennettua. Vähän reilu 10 tkm sitten on tuohon vaihdettu jousen ylätukilaakerit. Täytyy katsoa pitäisikö ne taas uudestaan vaihtaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mi.To
Jos otetaan teoreettinen ajatus Mitosta dieselinä, niin mitä vaihteistoa niihin on työnnetty. Onko M32 vai C635?
Ja missä bensaversioissa on C635?
Ja missä bensaversioissa on C635?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^
MA170:ssä ja joissain loppuvaiheen TJET155:ssa on käsitykseni mukaan on tuo mainitsemasi C635.
Alkuvaiheen TJET 155:ssä on M32.
1,3 JTDM:ssä ja TB120 on ilmeisesti C514R.
1,6 JTDM:ssä taitaapi olla M32, mutta en tiedä onko ollut C635:sta käytössä.
MA135:ssa on C510.
Tuollaista tietoa on löytynyt matkan varrelta. Saa korjata, jos olen antanut virheellistä informaatiota.
Mitoni M32 loota kävi 60 tkm kohdilla remontissa, joka johtui tehtaan virheellisestä shimmauksesta. Nyt mittarissa 112tkm ja kaikki toimii, kuten kuuluukin.
MA170:ssä ja joissain loppuvaiheen TJET155:ssa on käsitykseni mukaan on tuo mainitsemasi C635.
Alkuvaiheen TJET 155:ssä on M32.
1,3 JTDM:ssä ja TB120 on ilmeisesti C514R.
1,6 JTDM:ssä taitaapi olla M32, mutta en tiedä onko ollut C635:sta käytössä.
MA135:ssa on C510.
Tuollaista tietoa on löytynyt matkan varrelta. Saa korjata, jos olen antanut virheellistä informaatiota.
Mitoni M32 loota kävi 60 tkm kohdilla remontissa, joka johtui tehtaan virheellisestä shimmauksesta. Nyt mittarissa 112tkm ja kaikki toimii, kuten kuuluukin.
Re: Mi.To
Avautuminen.
Pari vuotta sitten vein MiToni Herttoniemen AK:seen jakohihnan vaihtoon. Kyselin siinä sitten, että mitä kuuluu tuohon työhön. Luetteli listan osista, joista puuttui vesipumppu. Ihmettelin tätä, mutta tiskihenkilö totesi, että Multiairissa vesipumppu on siten kiinni, että sen voi vaihtaa helposti erillisenä osana, miten se on tarkoitettu vaihdettavaksikin. Lisäksi kun autolla oli ajettu neljässä vuodessa n. 27 000 kilometria, ei pumpun vaihdolle nähty huollossa syytä.
Pari päivää sitten juttelin autoa kuusivuotishuollosta hakiessani myös vuoden päästä odottavassa jakohihnan vaihdossa ja siinä tuli puheeksi myös muut vaihdettavat osat. Eipä ollut ikinä kuullutkaan asentaja tuollaisesta rakenteesta Multiairissa, josta AK puhui.
Vähän tyhmäksi tunsin oloni siinä kyllä, sillä jo silloin tuo kuulosti hiton epäloogiselta syyltä sijoittaa vesipumppu, vaikka voi olla ihan normaali tapa. Näin maallikkona ja yhden ketjulla varustetun Rellun moottorin purkaneena ja koonneena ei ole kyllä autojen moottoritekniikka juuri hallussa.
No. Moottori ei hukkaa vettä, että ehkä tässä nyt mennään vuosi ihan hyvin vielä.
Pari vuotta sitten vein MiToni Herttoniemen AK:seen jakohihnan vaihtoon. Kyselin siinä sitten, että mitä kuuluu tuohon työhön. Luetteli listan osista, joista puuttui vesipumppu. Ihmettelin tätä, mutta tiskihenkilö totesi, että Multiairissa vesipumppu on siten kiinni, että sen voi vaihtaa helposti erillisenä osana, miten se on tarkoitettu vaihdettavaksikin. Lisäksi kun autolla oli ajettu neljässä vuodessa n. 27 000 kilometria, ei pumpun vaihdolle nähty huollossa syytä.
Pari päivää sitten juttelin autoa kuusivuotishuollosta hakiessani myös vuoden päästä odottavassa jakohihnan vaihdossa ja siinä tuli puheeksi myös muut vaihdettavat osat. Eipä ollut ikinä kuullutkaan asentaja tuollaisesta rakenteesta Multiairissa, josta AK puhui.
Vähän tyhmäksi tunsin oloni siinä kyllä, sillä jo silloin tuo kuulosti hiton epäloogiselta syyltä sijoittaa vesipumppu, vaikka voi olla ihan normaali tapa. Näin maallikkona ja yhden ketjulla varustetun Rellun moottorin purkaneena ja koonneena ei ole kyllä autojen moottoritekniikka juuri hallussa.
No. Moottori ei hukkaa vettä, että ehkä tässä nyt mennään vuosi ihan hyvin vielä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
^
Multiairista en tiedä. Mutta yleisesti ei ole harvinaista (ainakaan just tällä hetkellä), että vesipumppu on joko sähköinen tai vaihtoehtoisesti apulaitehihnalla ns helposti vaihdettavissa. Jos se on jakohihnalla, niin valtaosa ihmisistä sen haluaa vaihtuvan... Koska ei se KUITENKAAN kestä kahta hihnanvaihtoväliä
Multiairista en tiedä. Mutta yleisesti ei ole harvinaista (ainakaan just tällä hetkellä), että vesipumppu on joko sähköinen tai vaihtoehtoisesti apulaitehihnalla ns helposti vaihdettavissa. Jos se on jakohihnalla, niin valtaosa ihmisistä sen haluaa vaihtuvan... Koska ei se KUITENKAAN kestä kahta hihnanvaihtoväliä
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Mi.To
^^ Näyttikö AK:n huoltoneuvoja tältä: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/11/25 ... tokauppias
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
^^^ melkolailla normaalilta palvelutasolta kuulostaa. T-jetissä nyt ainakin jakohihna pyörittää pumppua eikä MA liene kauas puusta pudonnut. Ainakin googlella löytyi heti jakohihna + pumppu kittiä.
T-Jetin kanssa pelisääntö oli sellainen, että pumppua vaihdettaessa pitää vaihtaa myös jakohihna. Asiakaspalvelua oli puolestaan se, ettei kerrottu, mitä autolle tehtiin, kun yritettiin jäähdytysnestevuotoa korjata. Tämän tiimoilta vesipumppu vaihdettiin kahdesti... No, sen verran tuli kauneusvirhettä, että aspa sai suunsa auki, kun olin tilaamassa vaihtoa vuoden ikäiselle jakohihnalle.
Tosin tuollaisella 8 tkm/vuosi tahdilla ehkä nyt voisi kuvitellakin pumpun kestävän kahden hihnan ajan...
T-Jetin kanssa pelisääntö oli sellainen, että pumppua vaihdettaessa pitää vaihtaa myös jakohihna. Asiakaspalvelua oli puolestaan se, ettei kerrottu, mitä autolle tehtiin, kun yritettiin jäähdytysnestevuotoa korjata. Tämän tiimoilta vesipumppu vaihdettiin kahdesti... No, sen verran tuli kauneusvirhettä, että aspa sai suunsa auki, kun olin tilaamassa vaihtoa vuoden ikäiselle jakohihnalle.
Tosin tuollaisella 8 tkm/vuosi tahdilla ehkä nyt voisi kuvitellakin pumpun kestävän kahden hihnan ajan...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mi.To
Kyllä MA:ssa jakohihna pyörittää pumppua!
Olen itse vaihtanut hihna+kiristin+pumppu sen takia että kyllästyin suomalaiset autokorjaamot p****a palvelutaso ja asenne kuten Sanctuksen tarina vain todistaa...
Onneksi naapurilla on silta, ostin lukitustyökalut netistä.
Olen itse vaihtanut hihna+kiristin+pumppu sen takia että kyllästyin suomalaiset autokorjaamot p****a palvelutaso ja asenne kuten Sanctuksen tarina vain todistaa...
Onneksi naapurilla on silta, ostin lukitustyökalut netistä.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Mi.To
Tämä oli se syy. Selvisi siten, että annoin motin lämmetä tarpeeksi kauan, jolloin neste alkoi haihtumaan siten että sen pystyinaistimaan ihan silmämääräisesti.insinörtti kirjoitti:
Onhan näitä toki muitakin mahdollisuuksia, kuten vaikka pieni reikä jäähdyttimessä. Tarpeeksi pienestä vuodosta neste kerkiää enimmäkseen haihtumaan -> ei taaskaan kuse maahan.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Projekti ketjusta löytyypi vähän enempi, mutta laitetaan tännekin. Projekti ketjuun..ItALFA kirjoitti:
Vuotta sitten, katkenneen vasen-etujousen takia, vaihdoin itse autotallissa molemmat etujouset (laitoin originelli takaisin). Nelipyöräsuuntaus en ole tehty, ja auto kulkee suoraan kuin juna.
Hyvin todennäköisesti myös molemmat jousijalan tukilaakerit on vaihdettava, yleensä alkuperäiset eivät kestä ehjana pitkään...
Kuuntelen mielelläni miten koni str street kitti tuntuu. Laitatko myös Eibach pro kit (-30mm)?
Kokemukset alustasta nyt muutaman sadan kilsan jälkeen. Alustasta tuli selkeästi jämäkämpi ja terävissä pompuissa pintakovuus on ainakin vähentynyt - esimerkiksi siltojen saumat, eivät tunnu niin pistävästi. Vaikuttaa siltä, että kallistelu ainakin hivenen väheni, mutta voi olla myös placebo vaikutus. Ehkä hivenen mukavuus kärsi, mutta hiukkasen tuli urheilullisuutta mukaan, jos voi yleistää.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Tervehdys,
Olen aikeissa laittaa MiTo:oon vahvistimen OEM-radion kaveriksi. Edellisessä autossa audio parani korvakuulemalta todella huimasti pelkän vahvistimen lisäämisellä. Toki laitettiin siihen myöhemmin vielä muutakin poppiroinaa. Nyt tämän auton ollessa kyseessä, mielenkiintoinen haaste on siinä, että en ole löytänyt kuuklailuilla oikeastaan mitään teknistä tietoutta radiosta enkä OEM -kaiuttimista (liitännät, pinout, ohmiluvut jne...). Toki asioita saa selville irrottamalla laitteen, mutta tällä sateella ei huvita mennä edes autokatokseen.
Olisiko teillä jollakulla asiasta tietoutta tai tietoa mistä sitä voisi löytää? Tämä kaikki saatavissa oleva tieto voisi edesauttaa asennuksen suunnittelussa / valmisteluissa. Jos olette vahvistimen autoonne asentaneet, niin mihin olette sen sijoittaneet?
Terkuin
JiiPee
Edit: lauseen lisääminen
Edit 2 (1.9.2016): Noh, alkaahan tämä probleema selvitä hiljalleen kun purkaa asioita näkyviin ja katselee hieman enemmän ympärilleen
Olen aikeissa laittaa MiTo:oon vahvistimen OEM-radion kaveriksi. Edellisessä autossa audio parani korvakuulemalta todella huimasti pelkän vahvistimen lisäämisellä. Toki laitettiin siihen myöhemmin vielä muutakin poppiroinaa. Nyt tämän auton ollessa kyseessä, mielenkiintoinen haaste on siinä, että en ole löytänyt kuuklailuilla oikeastaan mitään teknistä tietoutta radiosta enkä OEM -kaiuttimista (liitännät, pinout, ohmiluvut jne...). Toki asioita saa selville irrottamalla laitteen, mutta tällä sateella ei huvita mennä edes autokatokseen.
Olisiko teillä jollakulla asiasta tietoutta tai tietoa mistä sitä voisi löytää? Tämä kaikki saatavissa oleva tieto voisi edesauttaa asennuksen suunnittelussa / valmisteluissa. Jos olette vahvistimen autoonne asentaneet, niin mihin olette sen sijoittaneet?
Terkuin
JiiPee
Edit: lauseen lisääminen
Edit 2 (1.9.2016): Noh, alkaahan tämä probleema selvitä hiljalleen kun purkaa asioita näkyviin ja katselee hieman enemmän ympärilleen
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Rengaskoko 225/45 R17 + vähän muutakin
Seuraava kysymys (lähinnä) MiTo QV:n omistajille: Onko kellään kokemusta koon 225/45 R17 renkaista auton alla? Ja jos on, niin mahtuuko ongelmitta? Tilaahan tuossa ei ihan valtavasti ole, joten käytännön kokemuksia olisi kiva kuulla.
Kysyn asiaa lähinnä siksi, että ensi talveksi olisi varmaan jo syytä ostaa uudet nastat alle. Vakio rengaskokohan MiTo QV:ssa on 215/45 R17, jolle tarjontaa on huomattavan paljon vähemmän kuin koolle 225/45 R17. Esim. Nokian Hakkapeliitta 8 ei taida olla lainkaan saatavana koossa 215/45 R17, mutta 10 mm leveämpi vaihtoehto kyllä löytyy.
Rekisteriotteessa sallitut 17-tuumaisen rengaskoot ovat vain 215/45 ja vielä tätä eksoottisempi 205/45. Toisaalta peruskooksi mainitaan rekisteriotteessa 195/55 R16, joka ei edes QV:n alle kävisi, kun jarrulevyt ovat perus-MiToja suuremmat... Mutta joka tapauksessa kun rengaskokoa saa muuttaa max. 30 mm ilman muutoskatsastusta, niin tuon 225/45 R17:kin pitäisi olla vielä rajoissa.
***
Loppuun vähän muita kuulumisia autosta, jonka ostin siis uutena tammikuussa 2011. Aika paljon on tullut vuosien saatossa tänne kirjoiteltua tarinaa, joten päivitellääs taas vähän tilannetta.
Pyöränlaakereita tuntuu porsivan: Vasemman takapyörän laakeri meni vaihtokuntoon jo noin 60 tkm kohdalla, ja nyt kun on mittarissa 88 tkm, niin tuttu ylimääräinen matala ääni alkoi kuulua taas nopeuden kasvaessa. Tällä kertaa oli paskana oikean takapyörän laakeri. Ekan pyöränlaakerin vaihto meni merkkiliikkeessä 60 tkm määräaikaishuollon yhteydessä runsaalla 300 eurolla. Nyt kysyin tällä kertaa suoraan hinnan ei-merkkihuollosta, ja vajaalla 200 eurolla (osat 110e + noin tunnin työveloitus) lupasivat hoitaa homman ensi maanantaina.
Takaluukun johtosarja saattaa olla myös MiTossa jonkinlainen perusongelma, kuten ainakin Giulietta-topikin mukaan tuossa pykälää isommassa Alfassa on. Kerran sitä on jo korjattu, ja nyt sitten taas uudestaan. Viimeksi takalasinpyyhin käynnistyi aina itsestään, kun laittoi virrat päälle. Nyt se ei taas ole enää muutamaan kuukauteen toiminut ollenkaan.
Ainoa selkeästi todella kallis yllättävä remppa on kuitenkin ollut uudet iskarit eteen, mikä tuli tehtäväksi viime vuonna, kun toinen etuiskari vuosi öljyä ilmeisesti talvisen pakkasvaurion jäljiltä. QV:ssahan iskarit ovat sähkösäätöiset, ja varaosahinta on siten todella suolainen! Joensuulaisen merkkiliikeen tarjous oli jäätävät 1 800 euroa, mutta tulinpa onneksi kysyneeksi sitten hintaa myös Pilot Motorsilta Tallinnasta, kun oli muutenkin sinne suunnille asiaa kesällä. Viron pojat hoitivat iskareidenvaihdon + samalla öljynvaihdon ym. pikkuhuoltoa yhteensä 1 220 eurolla, joten reissu oli oikeastaan pelkästään pelkkää säästöä, vaikkei edes tuliaisjuomia laskisi mukaan.
Kysyn asiaa lähinnä siksi, että ensi talveksi olisi varmaan jo syytä ostaa uudet nastat alle. Vakio rengaskokohan MiTo QV:ssa on 215/45 R17, jolle tarjontaa on huomattavan paljon vähemmän kuin koolle 225/45 R17. Esim. Nokian Hakkapeliitta 8 ei taida olla lainkaan saatavana koossa 215/45 R17, mutta 10 mm leveämpi vaihtoehto kyllä löytyy.
Rekisteriotteessa sallitut 17-tuumaisen rengaskoot ovat vain 215/45 ja vielä tätä eksoottisempi 205/45. Toisaalta peruskooksi mainitaan rekisteriotteessa 195/55 R16, joka ei edes QV:n alle kävisi, kun jarrulevyt ovat perus-MiToja suuremmat... Mutta joka tapauksessa kun rengaskokoa saa muuttaa max. 30 mm ilman muutoskatsastusta, niin tuon 225/45 R17:kin pitäisi olla vielä rajoissa.
***
Loppuun vähän muita kuulumisia autosta, jonka ostin siis uutena tammikuussa 2011. Aika paljon on tullut vuosien saatossa tänne kirjoiteltua tarinaa, joten päivitellääs taas vähän tilannetta.
Pyöränlaakereita tuntuu porsivan: Vasemman takapyörän laakeri meni vaihtokuntoon jo noin 60 tkm kohdalla, ja nyt kun on mittarissa 88 tkm, niin tuttu ylimääräinen matala ääni alkoi kuulua taas nopeuden kasvaessa. Tällä kertaa oli paskana oikean takapyörän laakeri. Ekan pyöränlaakerin vaihto meni merkkiliikkeessä 60 tkm määräaikaishuollon yhteydessä runsaalla 300 eurolla. Nyt kysyin tällä kertaa suoraan hinnan ei-merkkihuollosta, ja vajaalla 200 eurolla (osat 110e + noin tunnin työveloitus) lupasivat hoitaa homman ensi maanantaina.
Takaluukun johtosarja saattaa olla myös MiTossa jonkinlainen perusongelma, kuten ainakin Giulietta-topikin mukaan tuossa pykälää isommassa Alfassa on. Kerran sitä on jo korjattu, ja nyt sitten taas uudestaan. Viimeksi takalasinpyyhin käynnistyi aina itsestään, kun laittoi virrat päälle. Nyt se ei taas ole enää muutamaan kuukauteen toiminut ollenkaan.
Ainoa selkeästi todella kallis yllättävä remppa on kuitenkin ollut uudet iskarit eteen, mikä tuli tehtäväksi viime vuonna, kun toinen etuiskari vuosi öljyä ilmeisesti talvisen pakkasvaurion jäljiltä. QV:ssahan iskarit ovat sähkösäätöiset, ja varaosahinta on siten todella suolainen! Joensuulaisen merkkiliikeen tarjous oli jäätävät 1 800 euroa, mutta tulinpa onneksi kysyneeksi sitten hintaa myös Pilot Motorsilta Tallinnasta, kun oli muutenkin sinne suunnille asiaa kesällä. Viron pojat hoitivat iskareidenvaihdon + samalla öljynvaihdon ym. pikkuhuoltoa yhteensä 1 220 eurolla, joten reissu oli oikeastaan pelkästään pelkkää säästöä, vaikkei edes tuliaisjuomia laskisi mukaan.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Entisenä QV:n omistajana tuota intensiivisesti aikoinaan selvitin, ja tulin siihen lopputulokseen että en uskaltanut edes kokeilla. Ääriasentoon käännettynä 215/45 R17 renkaalla oli takanaan tilaa reilut puolisen senttiä, ja 225/45 R17 rengas on halkaisijaltaan liki sentin isompi. Todennäköisyys sille, että hinkkaa ainakin uutena on liki sata rosenttia.
Sisälokaria ei pysty modaamaan, koska sen takana on suoraan korin sauma ,eli tilaa ei pysty tekemään lisää.
Maailman foorumeilta löytyy lausuntoja molempiin suuntiin, hinkkaa tai sitten ei, mutta kyllä ainakin omien mittausten mukaan erittäin huonolta näytti. Renkaiden mitoissahan on kylläkin valmistajakohtaisia eroja...
Sinällään tuo on harmillista, kun 215 leveillä on pidon kanssa raskaalla jalalla vähän vaikeuksia
P.S. Takaluukun johtosarjaan pääsee itsekin käsiksi melko helpolla jos ei näpertely pelota. Kurkkaamalla selviäisi josko on vaan vähän johdon eriste kulunut puhki.
Sisälokaria ei pysty modaamaan, koska sen takana on suoraan korin sauma ,eli tilaa ei pysty tekemään lisää.
Maailman foorumeilta löytyy lausuntoja molempiin suuntiin, hinkkaa tai sitten ei, mutta kyllä ainakin omien mittausten mukaan erittäin huonolta näytti. Renkaiden mitoissahan on kylläkin valmistajakohtaisia eroja...
Sinällään tuo on harmillista, kun 215 leveillä on pidon kanssa raskaalla jalalla vähän vaikeuksia
P.S. Takaluukun johtosarjaan pääsee itsekin käsiksi melko helpolla jos ei näpertely pelota. Kurkkaamalla selviäisi josko on vaan vähän johdon eriste kulunut puhki.
932 937 955
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Mi.To
Ahdistaa ajatellakkin mitä maksaa vanhemman auton ylläpitäminen jossa on säädettävä alusta Itsellä on nyt vaihdettu syyläri ja sisätilan puhallinmoottori MiToon. Muuten vaikuttaa ihan järkihintaiselle touhulle tämän ylläpitäminen.
Jos jollain on tarvetta MiTolle niin minä saattaisin olla valmis luopumaan autosta
Jos jollain on tarvetta MiTolle niin minä saattaisin olla valmis luopumaan autosta
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
En voi kuvitellakaan mitä mahtaisi kustantaa, jos autoon pitäisi vaihtaa laatikko, multiair-yksikkö, parit iskarit ja sähköinen ohjaustehostin. Eiköhän noiden osien hinnalla saisi ihan kelvollisen käytetyn autonkin. Noh, elämä on ...
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Re: Mi.To
Tohon 99 kw:seen versioon laitettiin viime huollossa Selenian sijaan Castrolin öljyt. Vähän aina jännittää, mitä MultiAir tykkää tästä, mutta kun Auto Milanon tyyppi vakuutti, että Fiatin öljylle asettamat speksit täyttyy, niin ei kai tässä heti odotella moottoriremppaa.
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mi.To
Laitoin jo pari kertaa Castrol Magnatec 5W-40 API SN/CF, ACEA C3, Fiat 9.55535-S2. Ajettu noin 25000 km (vaihdan öljy 15000 km/1 vuotta).sanctus kirjoitti:Tohon 99 kw:seen versioon laitettiin viime huollossa Selenian sijaan Castrolin öljyt. Vähän aina jännittää, mitä MultiAir tykkää tästä, mutta kun Auto Milanon tyyppi vakuutti, että Fiatin öljylle asettamat speksit täyttyy, niin ei kai tässä heti odotella moottoriremppaa.
Ihan hyvin mennyt...
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Morjensta,
Sattuisiko jollakin olemaan MiTo QV:n kattava versio eLearnista? Tarvitsen tietoja auton sähköiskareihinkin liittyvän D.N.A -järjestelmän sielunelämästä. Check Suspensions - herjoja tulee edelleen aina silloin tällöin, nopeasti ne kyllä itsekseen sitten poistuvatkin. Minua tilanne häiritsee.
Aikaisemmin olen luetuttanut vikakoodit, kun sähköinen ohjaustehostin putosi pelistä pari kertaa. Tällöin koodeiksi saatiin:
C1002 Kääntökulman tunnistin, viallinen
C100B Ohjausmomentin tunnistin, viallinen
C100C Kommunikaatio <--> ABS/ESP, viallinen
Sittemmin autoon tehtiin muun huollon yhteydessä ohjauksen kalibrointi (vai millä nimellä sitä nyt kutsutaankaan). Toimenpiteen jälkeen ei sähköinen ohjaustehostin ole enää temppuillut. Enpä tosin ole koodejakaan enää luetuttanut. Liittyykö listan alin koodi ohjaustehostimen juttuihin vai tuohon alustaan? Jos alustaan, niin mihin toimiin koodin perusteella kannattaisi ryhtyä?
Any ideas?
Sattuisiko jollakin olemaan MiTo QV:n kattava versio eLearnista? Tarvitsen tietoja auton sähköiskareihinkin liittyvän D.N.A -järjestelmän sielunelämästä. Check Suspensions - herjoja tulee edelleen aina silloin tällöin, nopeasti ne kyllä itsekseen sitten poistuvatkin. Minua tilanne häiritsee.
Aikaisemmin olen luetuttanut vikakoodit, kun sähköinen ohjaustehostin putosi pelistä pari kertaa. Tällöin koodeiksi saatiin:
C1002 Kääntökulman tunnistin, viallinen
C100B Ohjausmomentin tunnistin, viallinen
C100C Kommunikaatio <--> ABS/ESP, viallinen
Sittemmin autoon tehtiin muun huollon yhteydessä ohjauksen kalibrointi (vai millä nimellä sitä nyt kutsutaankaan). Toimenpiteen jälkeen ei sähköinen ohjaustehostin ole enää temppuillut. Enpä tosin ole koodejakaan enää luetuttanut. Liittyykö listan alin koodi ohjaustehostimen juttuihin vai tuohon alustaan? Jos alustaan, niin mihin toimiin koodin perusteella kannattaisi ryhtyä?
Any ideas?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Hiljaista hiljaista ... .JiiPee kirjoitti: Jos olette vahvistimen autoonne asentaneet, niin mihin olette sen sijoittaneet?
Hiljaista tälläkin rintamalla. Minulla taitaa siis olla valtakunnan ainoa tätä ajoittaista herjaa sylkevä MiTo QV. Olen niiiin yksin .JiiPee kirjoitti:Check Suspensions - herjoja tulee edelleen aina silloin tällöin, nopeasti ne kyllä itsekseen sitten poistuvatkin. Minua tilanne häiritsee. ...Any ideas?
Noh, eipä netistäkään apuja juurikaan tähän vaivaan ole ja eipä tiennyt dealerikaan.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Vahvariin en kyllä pysty sanomaan mitää muuta kuin sen, että epäilen vahvasti että se ei ole olennaisin lenkki jos MiToon haluaa parempaa ääntä. Itse lähtisin liikkeelle takakaiuttimien vaihdosta, tai jos helpommalla haluaa päästä, niin etuovien kajareista. Taakse kun pistäisi kunnon koaksiaalit ja akustoinnit sivukoteloihin, niin uskallan väittää, että lopputulos olisi takuulla parempi kuin pelkän vahvarin lisäämisellä. Vakiokajarit eivät ole kovin kummoiset, etuovissa ääni on ihan ookoo, takana melkoisen nuhainen. Takana tieten edessä tunnin purkuhommat... Multa saa tarvittaessa ohjeita
Iskareista: tsekkaile iskareiden piuhat iskarien päässä. Luigi oli ainakin omassa MiTossa laittanut vähän hintsusti suojakuorta, voi olla että siellä on jotain kulumaa ja virta pääsee ajoittain "vuotamaan". Lisäilin omaani vähän sähköteippiä suojaksi ettei lentelevä hiekka ja muu sälä hinkuta johtoja puhki.
Kysele alfaowner.com -foorumin mito -ketjusta tuota iskarihommaa, sieltä voisi löytyä jotain visiota.
Iskareista: tsekkaile iskareiden piuhat iskarien päässä. Luigi oli ainakin omassa MiTossa laittanut vähän hintsusti suojakuorta, voi olla että siellä on jotain kulumaa ja virta pääsee ajoittain "vuotamaan". Lisäilin omaani vähän sähköteippiä suojaksi ettei lentelevä hiekka ja muu sälä hinkuta johtoja puhki.
Kysele alfaowner.com -foorumin mito -ketjusta tuota iskarihommaa, sieltä voisi löytyä jotain visiota.
932 937 955
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Moro,
Ovet ja kylkipellit+kylkikotelot on vaimennettu. Muistan vain, että bemarissa äänet paranivat aivan tolkuttomasti pelkästään vahvistimen lisäämisellä. Kokemus on niin hyvä, että siksi aloitan tällä tavalla. Jos ei tuota riittävää parannusta, niin sitten kaiuttimien ääreen
Iskareiden osalta johdot tarkistettu, liitännät iskareihin samoin kuin korin kiihtyvyysantureihin tsekattu + nekin johdot. AO -pengottu läpi. Jos siellä on hieman läpipäästävä johto jossakin, niin se on kyllä vaikea löytää. Johtoja heiluttelemallakaan en saanut herjaa aikaiseksi. Mutta mutta, työ jatkuu aina jossain passelissa välissä. Pitäisi saada johtokaaviot, jotta voisi syventyä enemmän asiaan, mutta kun ei näytä löytyvän.... eLearn Mitoon on niin sanotusti kiven alla, toisaalta ei mulla ole win-konettakaan.
Tällaisin terkuin
JiiPee
Ovet ja kylkipellit+kylkikotelot on vaimennettu. Muistan vain, että bemarissa äänet paranivat aivan tolkuttomasti pelkästään vahvistimen lisäämisellä. Kokemus on niin hyvä, että siksi aloitan tällä tavalla. Jos ei tuota riittävää parannusta, niin sitten kaiuttimien ääreen
Iskareiden osalta johdot tarkistettu, liitännät iskareihin samoin kuin korin kiihtyvyysantureihin tsekattu + nekin johdot. AO -pengottu läpi. Jos siellä on hieman läpipäästävä johto jossakin, niin se on kyllä vaikea löytää. Johtoja heiluttelemallakaan en saanut herjaa aikaiseksi. Mutta mutta, työ jatkuu aina jossain passelissa välissä. Pitäisi saada johtokaaviot, jotta voisi syventyä enemmän asiaan, mutta kun ei näytä löytyvän.... eLearn Mitoon on niin sanotusti kiven alla, toisaalta ei mulla ole win-konettakaan.
Tällaisin terkuin
JiiPee
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
On kyllä vaikea keksiä että mikä pelkässä vahvistimessa vaikuttaisi äänenlaatuun, mutta mikäs siinä jos sen kokee auttavan. Hifi on henkimaailman juttuja
932 937 955
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Voihan kuskinikkuna sentään..Se menee kiinni kyllä ihan nätisti, mutta avautuu n. 15 cm ja sit laskutuu sen muutaman sentin. Ihan niinkuin stoppais, johonkin painetunnistimeen, mutta aina ei edes ikkunan vetäminen auta. Siitä pääsee kyllä yli, kun vähän kerrallaan nostaa ikkunan ylös. Pariin kertaan nyt purkanut ovipahvit, puhdistanut ja rasvannut kaikki liikkuvat osat. Koitettu myös netistä löytyvää ikkunanresetointia. Lisäksi koittanut asetella ikkunan uudelleen, mutta siitä ei ole ollut apua, sain pelkästään lisää tuulensuhinoita kabiiniin. Onko hyviä ideoita, vai pitääkös tuossa uusia ikkunan nostimenmoottori vai pelkkä nostomekanismi?
- Wernester
- Viestit: 6
- Liittynyt: 11 Helmi 2014, 12:40
- Car(s): Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde 1.4 MultiAir 170hv
Re: Mi.To
Uutta mallia pukkaa. Tässä linkki lontoonkieliseen esittelyyn kuvien kanssa:
https://www.netcarshow.com/alfa_romeo/2017-mito/
https://www.netcarshow.com/alfa_romeo/2017-mito/
Re: Mi.To
Kyllähän tää kiinnostaa.Wernester kirjoitti:Uutta mallia pukkaa. Tässä linkki lontoonkieliseen esittelyyn kuvien kanssa:
https://www.netcarshow.com/alfa_romeo/2017-mito/
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Mahdollisesti tuleva Alfisti kyselisi hölmöjä
Nykyinen käyttis, Fiat 500C alkaa 69hv:n nuhapumppumoottorilla pikkuhiljaa riittämään. Sääli, sillä hän on ollut kiva ja persoonallinen sekä hauska auto! Joten tämän vuoksi olen katsellut pääasiassa Minejä ja Alfoja seuraavaksi käyttöautoksi. MiTo vaikuttaa persoonalliselta sekä kohtuullisen hintaiselta (ikä / kilometrit / teho) vrt. vaikkapa nyt Minit saatika saksalaiset GTI:t.
Onko kenelläkään tietoa näistä selkeästi Alfaharrastajilla olleista QV Mitoista (toisessa jälkiteetetty ruostesuojaus ja toisessa kunnon kuraläpät):
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/8311395
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/8303918
Etukäteen tiedoista / mielipiteistä kiittäen,
billy
Nykyinen käyttis, Fiat 500C alkaa 69hv:n nuhapumppumoottorilla pikkuhiljaa riittämään. Sääli, sillä hän on ollut kiva ja persoonallinen sekä hauska auto! Joten tämän vuoksi olen katsellut pääasiassa Minejä ja Alfoja seuraavaksi käyttöautoksi. MiTo vaikuttaa persoonalliselta sekä kohtuullisen hintaiselta (ikä / kilometrit / teho) vrt. vaikkapa nyt Minit saatika saksalaiset GTI:t.
Onko kenelläkään tietoa näistä selkeästi Alfaharrastajilla olleista QV Mitoista (toisessa jälkiteetetty ruostesuojaus ja toisessa kunnon kuraläpät):
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/8311395
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/8303918
Etukäteen tiedoista / mielipiteistä kiittäen,
billy
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Nooo, en kumpaakaan näistä ole omistanut, mutta pari huomiota:
203-heppainen QV on jo aika tappiin viritetty. En ennusta noilla kilsoilla koneelle enää pitkää ikää.
QV oli vedetty aikas matalaksi, jos inhottaa pohjan raapiminen töyssyissä/rotvalleissa niin...
155 T-jeteissä on murheellinen M32 -vaihteisto. Toisaalta se olisi kai jo korkannut noilla kilometreillä jos olisi sen aikonut tehdä.
T-jetin ilmoituksessa on että (rekisteröity?) neljälle. Virhe?
Kuraläpät on must, muuten lokarin takaosa kukkii.
P.S. Valkoinen on MiTon paras väri
203-heppainen QV on jo aika tappiin viritetty. En ennusta noilla kilsoilla koneelle enää pitkää ikää.
QV oli vedetty aikas matalaksi, jos inhottaa pohjan raapiminen töyssyissä/rotvalleissa niin...
155 T-jeteissä on murheellinen M32 -vaihteisto. Toisaalta se olisi kai jo korkannut noilla kilometreillä jos olisi sen aikonut tehdä.
T-jetin ilmoituksessa on että (rekisteröity?) neljälle. Virhe?
Kuraläpät on must, muuten lokarin takaosa kukkii.
P.S. Valkoinen on MiTon paras väri
932 937 955
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Juu googlesta olen katsonut noita "lastuja" näihin, ja en itsekään ole moisen virittämisen fani. Toki luin myös koko tämän ketjun läpi ja täälläkin on muutama sanonut laittaneensa geneerisen lastun 135 / 155 T-Jettiin.
Lähinnä tuo väri + lasikatto iskee omaan silmään. Ilman tuota lastuviritystä olisin jo eilen soitellut liikkeeseen. Lisäksi molemmat vaikuttavat olevan selkeästi Alfaharrastajalta, koska jo mainitut kuraläpät ja toiseen teetetty useiden satojen eurojen (600-800e?) lisäruostesuojaus.
Onko kenelläkään täällä sattumalta tietoa kummastakaan? Nähnyt jossain tai edes kuulopuheita? En edes osaa etsiä noiden autojen "myyntihistoriaa" nettiautosta, eli ovatko olleet vuoden sisällä useasti myynnissä tms.
Lähinnä tuo väri + lasikatto iskee omaan silmään. Ilman tuota lastuviritystä olisin jo eilen soitellut liikkeeseen. Lisäksi molemmat vaikuttavat olevan selkeästi Alfaharrastajalta, koska jo mainitut kuraläpät ja toiseen teetetty useiden satojen eurojen (600-800e?) lisäruostesuojaus.
Onko kenelläkään täällä sattumalta tietoa kummastakaan? Nähnyt jossain tai edes kuulopuheita? En edes osaa etsiä noiden autojen "myyntihistoriaa" nettiautosta, eli ovatko olleet vuoden sisällä useasti myynnissä tms.
Re: Mi.To
Sanotaan vaikka, että kohtuudella. Enemmän mua naurattaa toi muoviosien haalistuminen. Täytyy miettiä, pitäiskö aktivoitua sen suhteen.Alf Romeo kirjoitti:Kuinka paljon teillä on näissä konepellissä kiveniskemiä? Tuntuu että kovin herkkiä ovat osumille.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Nykyistä edeltävässä autossani (E90) äänimaailma muuttui vakioversiosta korvin kuultavasti huimasti parempaan suuntaan vahvistimen lisäämisellä, muutamilla uusilla johdotuksilla ja säädöillä (yli- ja alipäästösuotimet). Muistaakseni siinä ajettiin radion etukanavien kautta etuovissa olevia kaiuttimia ja penkinalla olevia pieniä subwoofereita eli käytännössä kolmea eri kaiutinta per puoli. Vahvistimen asennuksen yhteydessä muutin johdotuksia niin, että sain penkin alla olevat subbarit omalle kanavalleen. Käytin 4-kanavaisen vahvistimen pelkästään siis auton etuosassa sijainneille kaiuttimille. Mitä taas tähän Alfaan tulee, niin mahdollinen parannus jää myöhemmin kuultavaksi tai tuleeko sitä ollenkaan . Edellä kuvatusta systeemistä jäi vain niin hyvä kokemus, että ajattelin sen tässäkin kenties toimivan. Vahvistin on toki vielä paketissaan varaston hyllyllä. Pelkästään jo nyt tehdyillä vaimennuksilla on äänentoistoa saatu mielestäni miellyttävämpään suuntaan.juri kirjoitti:On kyllä vaikea keksiä että mikä pelkässä vahvistimessa vaikuttaisi äänenlaatuun, mutta mikäs siinä jos sen kokee auttavan. Hifi on henkimaailman juttuja
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Näistä varmaan 50% parannusta tuli noista suotimista, 10 pinnaa vahvarista, loput korvakuulostaJiiPee kirjoitti:Nykyistä edeltävässä autossani (E90) äänimaailma muuttui vakioversiosta korvin kuultavasti huimasti parempaan suuntaan vahvistimen lisäämisellä, muutamilla uusilla johdotuksilla ja säädöillä (yli- ja alipäästösuotimet). Muistaakseni siinä ajettiin radion etukanavien kautta etuovissa olevia kaiuttimia ja penkinalla olevia pieniä subwoofereita eli käytännössä kolmea eri kaiutinta per puoli. Vahvistimen asennuksen yhteydessä muutin johdotuksia niin, että sain penkin alla olevat subbarit omalle kanavalleen. Käytin 4-kanavaisen vahvistimen pelkästään siis auton etuosassa sijainneille kaiuttimille. Mitä taas tähän Alfaan tulee, niin mahdollinen parannus jää myöhemmin kuultavaksi tai tuleeko sitä ollenkaan . Edellä kuvatusta systeemistä jäi vain niin hyvä kokemus, että ajattelin sen tässäkin kenties toimivan. Vahvistin on toki vielä paketissaan varaston hyllyllä. Pelkästään jo nyt tehdyillä vaimennuksilla on äänentoistoa saatu mielestäni miellyttävämpään suuntaan.juri kirjoitti:On kyllä vaikea keksiä että mikä pelkässä vahvistimessa vaikuttaisi äänenlaatuun, mutta mikäs siinä jos sen kokee auttavan. Hifi on henkimaailman juttuja
932 937 955
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Korva on hyvä mittari tässäkin . Mikäli nuo muutokset eivät auta niin sitten voisi ajatella kaiuttimien vaihtoa. Noh, pala kerrallaan . Kernaasti otan vinkkejä ja hyvä kokemuksia vastaan vahvarin sijoittelusta autossa kun ei liiemmin turhaa tilaa ole, takapaksiinko vällyjen alle? Ja tottakai myös kokemuksia erilaisista ratkaisumalleista noin niin kuin yleensä. E90 oli tässä mielessä helppo rakentaa. Tilaa pitkäkin vahvistimen ja linjamuuntimen piilottamiselle oli erittäin hyvin ja kaiuttimien johdotukset oli erittäin helppo vetää piilossa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Re: Mi.To
Vanha alfisti palaa takaisin. 14 vuotta on ajettu eri merkeillä, tosin viimeiset 5 vuotta kuitenkin italialaisella, Fiatilla.
Nyt houkuttaa käytetty Mito QV, joista myynnissä olevia olenkin seuraillut. Budjetti riittää tuollaiseen ajomäärältään 100 tkm molemmin puolin olevaan yksilöön. Pohjois-Suomessa ei näytä nyt olevan tarjontaa ollenkaan, joten pitää lähteä merta
edemmäs kalaan.. Onko vinkkejä mistä se hyvä yksilö löytyisi..?
Nyt houkuttaa käytetty Mito QV, joista myynnissä olevia olenkin seuraillut. Budjetti riittää tuollaiseen ajomäärältään 100 tkm molemmin puolin olevaan yksilöön. Pohjois-Suomessa ei näytä nyt olevan tarjontaa ollenkaan, joten pitää lähteä merta
edemmäs kalaan.. Onko vinkkejä mistä se hyvä yksilö löytyisi..?
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:
Tulipa sitten kotiutettua tuo aiemmin kyselemäni madallettu valkoinen Mito QV. 30-35mm madallettuna ja isoilla 18" OEM -vanteilla näyttää paljon paremmalta kuin 17" vanteilla ja madaltamattomana. Niin kuvissa kuin varsinkin livenä.
Vaihdossa mennyt auto oli sattumoisin Fiatin 500 cäbi ja ette usko kuinka moni vipstaakkeli Mitossa on suoraan Fiiusta, tai vaihtoehtoisesti Fiiussa suoraan Mitosta Bonuksena Fiiussa oli aivan samat ongelmat kuin täällä on ollut 5-6 vuotta takaperin Miton omistajilla, mm. tämä:
Hauskoja asioita näin Italialaisten kanssa ensimmäistä kertaa tekemisissä olevalle autoharrastajalle
Vaihdossa mennyt auto oli sattumoisin Fiatin 500 cäbi ja ette usko kuinka moni vipstaakkeli Mitossa on suoraan Fiiusta, tai vaihtoehtoisesti Fiiussa suoraan Mitosta Bonuksena Fiiussa oli aivan samat ongelmat kuin täällä on ollut 5-6 vuotta takaperin Miton omistajilla, mm. tämä:
Saapasmaan autoissa tuntuu olevan samanlaiset luonteenpiirteet merkistä riippumatta Radion paneeli & näyttöruutu & grafiikka & valikot ovat identtiset, Blue & Me käyttövalikoineen on identtinen, ratin kytkimet ovat identtiset niiden järjestelyä myöden, ajotietokoneen valikko & käyttölogiikka viittä vaille identtinen (Alfassa hienommat grafiikat, termit sekä eri järjestys A ja B trippien sisällöllä), ratin akselin viiksien sijoittelu + napit identtiset ym. ym. Tankkausongelma on identtinen, tankin korkki ja sen sijoituspaikka sekä ylipäätään luukun alapuolinen "tila" ovat aivan identtisiä.Belva kirjoitti:Kaksi viikkoa ajettu omalla ja tämän allekirjoitan. Hemmetin varovaisesti pitää pistoolin liipasimesta painaa tai painetta tulee liikaa. Toistaiseksi kolmella eri ketjun bensiksellä kaikilla sama juttu.Officer Cartman kirjoitti:
(1) Tankkaaminen on vaikeata. Pistoolin asennosta riippumatta on mahdotonta laskea bensaa sisään muutoin kuin hyvin varovaisesti ilman, että tankkaaminen alkaa pätkiä. Autokeskus tutki asiaa ja totesi, että näyttäisi hengittävän normaalisti. Toisaalta eivät ole ilmoituksensa mukaan havainneet samaa ongelmaa muissa yksilöissä. Lupasivat jatkaa vielä asian tutkimista.
Hauskoja asioita näin Italialaisten kanssa ensimmäistä kertaa tekemisissä olevalle autoharrastajalle
Re: Mi.To
Noinhan tuo tuppaa olemaan, Mä olen 500X:n kanssa hyvin kiitollinen Giuliettalle, sillä puolet sen sisustasta on jotenkin eksynyt 500X:ään. Eipä sillä, hyvää laatua ja ilmeisen halvalla saa näinkin!
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mi.To
MiTo kävi huollossa ja pyysin samalla vilkaisemaan täällä aiemmin raportoimianin StartStop/Vakionopeussäädin/Vaihtamisvalo-ongelmia.
Tuomio: Kytkinpolkimen anturi rikki ja vakionopeudensäätimen viiksessä vikaa.
Tuo anturin vaihto ei olisi ollut ihmeellinen homma, mutta vakionopeuden korjaamiseen olisi koko "viiksipaketti" uusittava. Osan hinta jotain yli 500e.
Taidan pärjätä ilman vakionopeudensäädintä vielä hetken. Ei sitä pakettia hyllystä olisi löytynytkään.
Ehkä tuon kytkinpolkimen anturin saavat ensi kerralla vaihtaa.
Tuomio: Kytkinpolkimen anturi rikki ja vakionopeudensäätimen viiksessä vikaa.
Tuo anturin vaihto ei olisi ollut ihmeellinen homma, mutta vakionopeuden korjaamiseen olisi koko "viiksipaketti" uusittava. Osan hinta jotain yli 500e.
Taidan pärjätä ilman vakionopeudensäädintä vielä hetken. Ei sitä pakettia hyllystä olisi löytynytkään.
Ehkä tuon kytkinpolkimen anturin saavat ensi kerralla vaihtaa.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
Re: Mi.To
http://www.ebay.de/itm/Alfa-Romeo-Mito- ... 2510447831Tommi kirjoitti:.
Tuo anturin vaihto ei olisi ollut ihmeellinen homma, mutta vakionopeuden korjaamiseen olisi koko "viiksipaketti" uusittava. Osan hinta jotain yli 500e.
VMP