Ja minä kun oon vuosia ihmetelly että mihin sitä off-asentoa tarvii, kun ei siitä ole canceliin verrattuna mitään hyötyä.h_lauri kirjoitti:Mä taas napsautan cruisen pois päältä ja ohituksen jälkeen pistän takaisin. Mihin sitä cancelia tarvii.
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 24 Kesä 2015, 17:14
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
En löytänyt verotonta hintaa mutta löysin sivun kuinka autovero Hollannissa lasketaan.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... senger_car
Sivun ohjeen mukaan laskettuna verot olisivat 148 co2 280-bensalle 7720€ ja 121 co2 210-dieselille 9039,22€. Silloin verottomat hinnat olisivat Veloce bensa: 44830€ ja Veloce diesel: 44510,78€.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... senger_car
Sivun ohjeen mukaan laskettuna verot olisivat 148 co2 280-bensalle 7720€ ja 121 co2 210-dieselille 9039,22€. Silloin verottomat hinnat olisivat Veloce bensa: 44830€ ja Veloce diesel: 44510,78€.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Samaa mietin itsekin. Vähemmän nappuloita olisi parempi.Polforea kirjoitti:Ja minä kun oon vuosia ihmetelly että mihin sitä off-asentoa tarvii, kun ei siitä ole canceliin verrattuna mitään hyötyä.h_lauri kirjoitti:Mä taas napsautan cruisen pois päältä ja ohituksen jälkeen pistän takaisin. Mihin sitä cancelia tarvii.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
No, näillä olettamuksilla laskennalliset Suomi-hinnat olisivat:kerranjokin kirjoitti:...Sivun ohjeen mukaan laskettuna verot olisivat 148 co2 280-bensalle 7720€ ja 121 co2 210-dieselille 9039,22€. Silloin verottomat hinnat olisivat Veloce bensa: 44830€ ja Veloce diesel: 44510,78€.
- Veloce 280 bensa = 60.638 eur (sis. 14.967 eur autoveroa)
- Veloce 210 diesel = 55.996 eur (sis. 10.381 eur autoveroa)
1.1.2017 alkaen veroprosenteissa taitaa tulla taas pientä laskua alle 140 CO2 päästäville autoille. Tuolla ei siis vaikutusta bensamallin hintaan, mutta diesel-version hintaa tuo laskisi n. 500 eur verrattuna oheiseen laskelmaan.
[EDIT: Italiassa ilmeisesti diesel-version lähtöhinta on 50.500 eur ja muistaakseni Italiassa ei rekisteröintiveroja (onko jollain tästä tietoa?).. Tämän perusteella laskettu Suomi-hinta olisi 63.017 eur. Ts. melkoinen ero Hollannin ja Italian hinnoissa tämän perusteella.]
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
On, kun vakituiseen ajaa myös autolla, missä vakkari on toteutettu kunnolla! Enkä nyt edes ala narisemaan puuttuvasta 1km/h ja 10km/h valinnasta vakkarin nopeuden säädössä ... Ja tämä OT liittyy siis edelleen 159 malliin.h_lauri kirjoitti:Onko cancelin puute nyt semmoinen kolmannen maailman ongelma. .matti_vuorio kirjoitti:Vakkarin sammutus nollaa muistissa olevan nopeuden, joten siksi cancel ois kyllä hyvä toiminto. Giulietassa sillä res-napilla ei saa vakkaria pois, vaan se lähtee jarrulla, kytkimellä tai kässärillä.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 26 Syys 2016, 15:40
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Polforea kirjoitti:Varmaan siitä, että Tommi aikaisemmin paljasti kyseessä olleen F01:n ('09). Toki 7-vuotiaana autona sekään ei enää ole Giuliaa kalliimpi, kun Chattiauton halvimman pyynti on heikot 31900e.
Kyllä tuo oma seiska oli jo myös Giuliaa halvempi, joten siksi ihmettelinkin. Jos tuossa 35-45 kilon hintaluokassa muuten etsii isoa sedania, niin kannattaa ihmeessä harkita tuota 7-sarjaa, kohtuullisella rahalla saa erittäin hyvän auton. Alfan sielu puuttuu, mutta muuten on kaikki kohdallaan. Kaikenlisäksi auto oli erittäin luotettava, ei mitään vikaa omistukseni aikana.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ihan näin lonkalta heitettynä, olisko se off-nappi/tila pakollinen joidenkin säädösten takia.Raimo Miettinen kirjoitti:Samaa mietin itsekin. Vähemmän nappuloita olisi parempi.Polforea kirjoitti:Ja minä kun oon vuosia ihmetelly että mihin sitä off-asentoa tarvii, kun ei siitä ole canceliin verrattuna mitään hyötyä.h_lauri kirjoitti:Mä taas napsautan cruisen pois päältä ja ohituksen jälkeen pistän takaisin. Mihin sitä cancelia tarvii.
159:ssä jää kyllä kaipaamaan cancel nappulaa...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kenellekään muulle tullut Levorannan Giulia-läpyskää?
Vitsi mitä maalailua
Vitsi mitä maalailua
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
- Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Automyyjä laittoi postia, että keskiviikkona aamulla Giulia tulee meidän pihalle.
Jee.
Jee.
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
- Car(s): Giulietta 170hv 2011
- Paikkakunta: Naantali
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Giuliassa vakkari nappi on myös cancel nappi, se ei nollaa muistiamatti_vuorio kirjoitti:Vakkarin sammutus nollaa muistissa olevan nopeuden, joten siksi cancel ois kyllä hyvä toiminto. Giulietassa sillä res-napilla ei saa vakkaria pois, vaan se lähtee jarrulla, kytkimellä tai kässärillä.
salih.al-marayati@vaunula.com
0503237599
0503237599
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Alla maahantuojan sivuilta lainattua. Omituista sisällyksetöntä zaissea nämä tekstit mielestäni. Herättää lähinnä myötähäpeää. Tämä jatkuu malleista ja vuosista toiseen. Eikö Italiasta voitaisi tulla tänne valitsemaan ammattilaisia tekemään tätä hommaa. Ei olla myymässä ladoja vaan premium-tason autoja. Kohta ei huvita enää mikään. No, imuääniä ei sentään ole enää lisävarustelistalla.
"SYTYTÄ UUDELLEEN TOIVEIDEN LIEKKI
Alfa Romeo kutsuu sitä 'tarkoitukselliseksi kauneudeksi'. Jokainen mekaaninen yksityiskohta tuo esiin voimakkaan muotolinjan, joka korostaa uuden Giulian suorituskykyä ja ilmentää sen aerodynamiikkaa. Suunnittelussa ei ole mitään draamaa, vaikka jokainen valinta onkin dramaattinen intohimoiselle harrastajalle. Sen omaperäinen tyyli palauttaa mieliin Alfa Romeon hengen ja edustaa aikakautensa klassista työnäytettä."
"KEHITTÄMÄSSÄ INNOVATIIVISIA TUNTEITA
Vaikka uudessa Giuliassa onkin kaikki edistyksellisen turva- ja viihdetekniikan varusteet, tarpeeton on jätetty pois. Auton hallinta on selkeää ja intuitiivista. Se kohdistaa kuljettajan huomion turvallisesti tiehen ja perustaa auton hallinnan ihmisen ja koneen symbioosiin: näin ollen auton ja kuljettajan välillä ei todellakaan ole rajoja.
"SYTYTÄ UUDELLEEN TOIVEIDEN LIEKKI
Alfa Romeo kutsuu sitä 'tarkoitukselliseksi kauneudeksi'. Jokainen mekaaninen yksityiskohta tuo esiin voimakkaan muotolinjan, joka korostaa uuden Giulian suorituskykyä ja ilmentää sen aerodynamiikkaa. Suunnittelussa ei ole mitään draamaa, vaikka jokainen valinta onkin dramaattinen intohimoiselle harrastajalle. Sen omaperäinen tyyli palauttaa mieliin Alfa Romeon hengen ja edustaa aikakautensa klassista työnäytettä."
"KEHITTÄMÄSSÄ INNOVATIIVISIA TUNTEITA
Vaikka uudessa Giuliassa onkin kaikki edistyksellisen turva- ja viihdetekniikan varusteet, tarpeeton on jätetty pois. Auton hallinta on selkeää ja intuitiivista. Se kohdistaa kuljettajan huomion turvallisesti tiehen ja perustaa auton hallinnan ihmisen ja koneen symbioosiin: näin ollen auton ja kuljettajan välillä ei todellakaan ole rajoja.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 07 Huhti 2015, 01:17
- Car(s): 159 1.9 JTDm 2008 Q-tronic
156 2.0 JTS 2003 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^Millaista myyntitekstiä odotat? Lista teknisiä tietoja superlatiiveilla höystettynä -kuten saksalaisilla kilpailijoilla? Auton eri järjestelmien esittelyä käyttäen lyhenteitä, joita kuluttaja ei tunne eikä jaksa selvittää -kuten saksalaisilla kilpailijoilla? Minusta nuo ovat hyviä mainospuheiksi ja tuovat edes jonkinnäköistä tunnetta ja innostusta. Kuten Alfa Romeon pitäisikin. Ovat myös linjassa muun markkinoinnin kanssa, joka on minusta hyvää.
Datalehdet insinööreille ja tunteet ihmisille. Suuret päätökset, kuten auton osto, ovat aina myös tunnepohjaisia päätöksiä.
T: Insinööri
EDIT: Ladan maahantuojan sivuilta ne huikeat esittely löytyvätkin. Esim. Lada 2190: edustava ja kompakti sedan. Saatavana myös automaattivaihteisena!
Takuu 30kk tai 100000km, katso tarkemmat takuuehdot TAKUU osiosta. Lataa tekniset tiedot. Lataa hinnasto.
Datalehdet insinööreille ja tunteet ihmisille. Suuret päätökset, kuten auton osto, ovat aina myös tunnepohjaisia päätöksiä.
T: Insinööri
EDIT: Ladan maahantuojan sivuilta ne huikeat esittely löytyvätkin. Esim. Lada 2190: edustava ja kompakti sedan. Saatavana myös automaattivaihteisena!
Takuu 30kk tai 100000km, katso tarkemmat takuuehdot TAKUU osiosta. Lataa tekniset tiedot. Lataa hinnasto.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Noi suomenkieliset kuvailut Giuliasta ovat lähinnä hemmetin kankeaa suomen kieltä. Teksti tuntuu vetäistyn suoraan kääntäjäohjelman läpi.
En tosin tiedä, kuinka moni noita edes lukee alkua pitemmälle. Kyseessä on kuitenkin lopulta kuluttamarkkinoille sunnattu, käyttäjää sähköavusteisesti palveleva auto.
Tosin vähän kiinnostaa, mitä toi "tarpeeton on jätetty pois" -lause tarkoittaa mainostekstissä. Giuliasta saisi ostettua esim. 4C-tyyppisen riisutun version?
En tosin tiedä, kuinka moni noita edes lukee alkua pitemmälle. Kyseessä on kuitenkin lopulta kuluttamarkkinoille sunnattu, käyttäjää sähköavusteisesti palveleva auto.
Tosin vähän kiinnostaa, mitä toi "tarpeeton on jätetty pois" -lause tarkoittaa mainostekstissä. Giuliasta saisi ostettua esim. 4C-tyyppisen riisutun version?
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ei se kovin hyvin sielä kotimaassakaan toimi. Tarina kertoo, että Torinon FCA lippulaivamyymälästä laitettiin Italian 8C omistajille vaihtotarjouskirje pikkudiiseli Giuliettaan...Eikö Italiasta voitaisi tulla tänne valitsemaan ammattilaisia tekemään tätä hommaa.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Jee! Meille taas tulee huomenna. Ensi yönä ei nukuta...Julli kirjoitti:Automyyjä laittoi postia, että keskiviikkona aamulla Giulia tulee meidän pihalle.
Jee.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ei muuta kun kuvia tulemaan uutukaisista niin voi fiilistellä omaa odotellessa
Tänään sitten Teknavissa näyttää olevan Giulia Virtasen Riston ratatestissä, klo 22:40 @ MTV3
Tänään sitten Teknavissa näyttää olevan Giulia Virtasen Riston ratatestissä, klo 22:40 @ MTV3
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Jokos viritellään Giulia tyyppiviat-ketju pystyyn
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Toistaiseksi yleisin todennettu vika taitaa olla takapenkin selkänojan vasemmanpuoleisen osuuden lukituksen vapautinvivun vaijerin irtoaminen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Huomenna vasta, ellei Jullilla ole jo jotain kommentoitavaa asiaanKaalipata kirjoitti:Jokos viritellään Giulia tyyppiviat-ketju pystyyn
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
- Car(s): Giulietta 170hv 2011
- Paikkakunta: Naantali
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
-Oksid- kirjoitti:Ei muuta kun kuvia tulemaan uutukaisista niin voi fiilistellä omaa odotellessa
Tänään sitten Teknavissa näyttää olevan Giulia Virtasen Riston ratatestissä, klo 22:40 @ MTV3
Odottelen myös samaa. Jullille luovutimme tänään aamulla niin makeen Giulian että tippa meinas tulla linssiin kun lähti ovista ulos. Sitä oli meinaan kiva katsella. Ja ruskea nahkasisusta on tyylikäs!!!
Paljon onnea Julli!
salih.al-marayati@vaunula.com
0503237599
0503237599
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kävin kanssa eilen ottamassa kylmät tyypit autosta. Ensimmäinen tuntuma ovea avatessa tuli, että tämä muistuttaa Accordia. Istuin kuskin paikalle ja kyllä siinä sähköpenkit toimi vaikka avaimet oli keskikonsolissa ja kun avasi oven penkki siirtyi taaksepäin, kun sitä olin siirtänyt eteenpäin. Keskikonsoli turhan korkea, kojelauta ei oikein sytytä, jotenkin ankean näköinen. Läpsyttimet tuntui kyllä hyviltä, mutta mitä niillä tekee jos kerra oikea automaatti vaihteistona.
Oven kun avasi niin aika helposti kolhaisee ovella jos ei pidä varaansa, ihan kuin rajoitin ei toimisi kun ovi lennähtää auki.
Sitten siirryin yläkertaan syömään ja kaveri joka ajelee Audin s-linellä jäi tutkimaan vielä konehuonetta. Ylhäältä kun katseli niin vähän niinkuin hukkuu siihen muiden autojen sekaan, eikä erotu kuten esim. 166:n vaikka keulasta primeraa muistuttaakin. Autona sinänsä voi olla hyväkin.
Oven kun avasi niin aika helposti kolhaisee ovella jos ei pidä varaansa, ihan kuin rajoitin ei toimisi kun ovi lennähtää auki.
Sitten siirryin yläkertaan syömään ja kaveri joka ajelee Audin s-linellä jäi tutkimaan vielä konehuonetta. Ylhäältä kun katseli niin vähän niinkuin hukkuu siihen muiden autojen sekaan, eikä erotu kuten esim. 166:n vaikka keulasta primeraa muistuttaakin. Autona sinänsä voi olla hyväkin.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
tänään se teknavin koeajo:
05.10. klo 22:40´ Kausi 12, 2/8. Kauden toisessa jaksossa Riso Virtasen testissä on Alfa Romeon odotettu uutuusmalli Giulia
05.10. klo 22:40´ Kausi 12, 2/8. Kauden toisessa jaksossa Riso Virtasen testissä on Alfa Romeon odotettu uutuusmalli Giulia
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Penkki "haukuttu".
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
"Perän yllättävän raju irtoaminen."
No kyllähän se vähän lähti tossa liukumaan. Tossa perus-Giuliassa ei taida olla race-moodia, joka kaiketi kytkee ESP:n pois päältä. Joten kai se sit vaan lähti hieman irti.
No kyllähän se vähän lähti tossa liukumaan. Tossa perus-Giuliassa ei taida olla race-moodia, joka kaiketi kytkee ESP:n pois päältä. Joten kai se sit vaan lähti hieman irti.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Dynamic moodissa se antaa enemmän löysää, eli jos pelottaa niin joku muu asetus päälle
Dynamic: VDC and ASR: less intrusive
Dynamic: VDC and ASR: less intrusive
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Tuo Riston kommentti penkistä ei tullut yllätyksenä.
Perän irtoaminen voi olla tarkoituksella tehty jotta hauskuutta saadaan autoon lisää.
Kuitenkin todella positiivinen arvio Giuliasta ja hyvä autohan se on
Perän irtoaminen voi olla tarkoituksella tehty jotta hauskuutta saadaan autoon lisää.
Kuitenkin todella positiivinen arvio Giuliasta ja hyvä autohan se on
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ja edelleen:
ECS-testi pitäisi tehdä ns. normaalissa ajomoodissa (onko se nyt sitten N vai A?), mutta koska se mahdollisesti tehtiin D:llä se myös irtoaa paremmin tiestä, koska D:llä se häiritsee ajoa vähempi.....
ECS-testi pitäisi tehdä ns. normaalissa ajomoodissa (onko se nyt sitten N vai A?), mutta koska se mahdollisesti tehtiin D:llä se myös irtoaa paremmin tiestä, koska D:llä se häiritsee ajoa vähempi.....
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Koskakohan sporttipenkit tulevat ja mikä mahtaa olla hinta, varmaan tuhansia?
Onko bensakoneessa muuten ketju vai hihna?
Onko bensakoneessa muuten ketju vai hihna?
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Niinpä. Onhan saksalaisista ainakin bemarilla vastaava dtc (dynamic traction control), joka antaa heittää perää reilummin. Olisi hyvä mainita missä moodissa testi on ajettu.Aquatica kirjoitti:Ja edelleen:
ECS-testi pitäisi tehdä ns. normaalissa ajomoodissa (onko se nyt sitten N vai A?), mutta koska se mahdollisesti tehtiin D:llä se myös irtoaa paremmin tiestä, koska D:llä se häiritsee ajoa vähempi.....
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ammattilaisia kun ovat, niin voisi olettaa että ajavat kyseisen testin aina normaaliasetuksilla autosta riippumatta.Raimo Miettinen kirjoitti:Niinpä. Onhan saksalaisista ainakin bemarilla vastaava dtc (dynamic traction control), joka antaa heittää perää reilummin. Olisi hyvä mainita missä moodissa testi on ajettu.Aquatica kirjoitti:Ja edelleen:
ECS-testi pitäisi tehdä ns. normaalissa ajomoodissa (onko se nyt sitten N vai A?), mutta koska se mahdollisesti tehtiin D:llä se myös irtoaa paremmin tiestä, koska D:llä se häiritsee ajoa vähempi.....
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Alkuun ns. normiajelu meni N-moodissa, mutta kyllä siinä vartavasten ennen nopeaan ajoon lähtöä laitettiin D-päälle. Sitä kuitenkaan ei erikseen korostettu, että ajomoodi olisi voinut vaikuttaa perän irtonaisuuteen tuossa väistössä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ei kai perän pitäisi irrota tiestä yhtään sen paremmin D:lläkään? ESP nappaa toki varmasti aiemmin kiinni rauhallisemmilla asennoilla, mutta siinä vaiheessa pito on jo menetetty, eikä ainakaan minusta pidon keinotekoinen heikentäminen sovi dynaamisempaan/racempaan ajamiseen tarkoitettuun ajomoodiin vaikka se ainakin sähköalustalla todennäköisesti mahdollista onkin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Ei se perä, ainakaan telkkakuvassa, irti lähtenytkään, vaan ilmeisesti kyse oli juurikin siitä, ettei ajonvakautus puutu niin herkästi, eli salli perälle lievää luistoa. Miten lie N-asennossa holhouksen määrä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
"Kokonaisuudessaan sisätilat ovat huima hyppäys eteenpäin merkin aikaisempiin malleihin verrattuna"
Hä? Eikös oikeastaan kaikissa alfoissa ole myös hyvännäköiset sisätilat vrt muihin aikakauden tuotoksiin? Vai mitä tuolla kommentilla tarkoitetaan...
Hä? Eikös oikeastaan kaikissa alfoissa ole myös hyvännäköiset sisätilat vrt muihin aikakauden tuotoksiin? Vai mitä tuolla kommentilla tarkoitetaan...
Suoraan vaan suoraa
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Sama tarkoitus sillä taitaa olla kuin autolehdissä usein mainituissa dynaamisessa ajotuntumassa ja auton laatuvaikutelmassa. Sanahelinää.Garmund kirjoitti:"Kokonaisuudessaan sisätilat ovat huima hyppäys eteenpäin merkin aikaisempiin malleihin verrattuna"
Hä? Eikös oikeastaan kaikissa alfoissa ole myös hyvännäköiset sisätilat vrt muihin aikakauden tuotoksiin? Vai mitä tuolla kommentilla tarkoitetaan...
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Eilen ei jostain syystä enää ehtinyt koneelle ollenkaan niin lataan kuvasaastetta tänne vasta tänään
- Liitteet
-
- Giulia1.jpg
- (46.03 KiB) Tiedosto ladattu 5099 kertaa
-
- Giulia5.jpg
- (135.14 KiB) Tiedosto ladattu 5099 kertaa
-
- Giulia2.jpg
- (179.23 KiB) Tiedosto ladattu 5099 kertaa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Toimii!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
^^ Hienon värin valitsit! Kai tingit mukaan tuon peitteen mukaan? Mikä tuo kuvasta katsottuna vasemalla puolella oleva laatta on etusäleikössä? Adaptiivista vakkariahan näissä ei vielä ole, joten liittyykö johonkin automaattiseen jarrutus järjestelmään?
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Onnea Rauta! Hieno peli, Sir I salute you
-Tazio
-Tazio
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Onnea uudesta autosta!
Onko talvirenkaat vanteineen sen hintaiset mitä hinnastossa näkyy?
Onko diesel ketjukone ja mitä lisävarusteita otit?
Onko talvirenkaat vanteineen sen hintaiset mitä hinnastossa näkyy?
Onko diesel ketjukone ja mitä lisävarusteita otit?
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Vastailen velipojan puolesta sen mitä osaan. Talvirenkaiden hinta määrittyy lopulta kai sen mukaan, että mitkä nakit ottaa tarjolla olevista vaihtoehdoista. Näin mä ainakin ymmärsin. Hihnakoneita nuo taitaa olla. Lisävarusteista uskallan heittää seuraavaa:jmi kirjoitti:Onnea uudesta autosta!
Onko talvirenkaat vanteineen sen hintaiset mitä hinnastossa näkyy?
Onko diesel ketjukone ja mitä lisävarusteita otit?
Pack Sport, Pack Convenience, Pack Driver support plus, sähköllä taittuvat peilit (pakollinen optio GTD support plussaan), Pack Climate, 18" vanteet (turbine)+run flat pakko-optio, täysnahat, mustat jarrusatulat, HiFi audiojärjestelmä, kiiltävät ikkunalistat, ajotietokoneen 7" TFT värinäyttö. Navista en ole saletti, joten jätän sen ruudun auki mutta oletettavasti kyllä.
Eilen pääsin itsekin tuolla ajelemaan iltamyöhään ja samalla testailemaan bi-xenonien valotehoja. Muuten oli todella mukavaa, mutta alkoi tuo oman toimitusaika just ahdistamaan hieman enemmän...
Viimeksi muokannut Streider, 07 Loka 2016, 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kiitos kaikille onnitteluista!Streider kirjoitti: Vastailen velipojan puolesta sen mitä osaan. Talvirenkaiden hinta määrittyy lopulta kai sen mukaan, että mitkä nakit ottaa tarjolla olevista vaihtoehdoista. Näin mä ainakin ymmärsin. Hihnakoneita nuo taitaa olla. Lisävarusteista uskallan heittää seuraavaa:
Pack Sport, Pack Convenience, Pack Driver support plus, sähköllä taittuvat peilit (pakollinen optio GTD support plussaan), Pack Climate, 18" vanteet (turbine)+run flat pakko-optio, täysnahat, mustat jarrusatulat, HiFi audiojärjestelmä, kiiltävät ikkunalistat, ajotietokoneen 7" TFT värinäyttö. Navista en ole saletti, joten jätän sen ruudun auki mutta oletettavasti kyllä.
Olin juuri arpomassa tuota varustelistaa, Streiderillä kun on käytännössä identtinen tulossa niin tuoltahan se näyttää. Ja on tosiaan 8,8" navi.
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
- Car(s): Giulietta 170hv 2011
- Paikkakunta: Naantali
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Onnea uudesta autosta. Todella nätti väri ja toi kimaltelee auringon valossa kivasti. Tuossa meillä makaa samanlainen auto. Oliko siinä se Sport AFS paketti, täysnahoilla, Hifi paketilla?
salih.al-marayati@vaunula.com
0503237599
0503237599
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
- Car(s): Giulietta 170hv 2011
- Paikkakunta: Naantali
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Muistaakseni bensakone on ketjulla, diesel hihnalla.jmi kirjoitti:Koskakohan sporttipenkit tulevat ja mikä mahtaa olla hinta, varmaan tuhansia?
Onko bensakoneessa muuten ketju vai hihna?
salih.al-marayati@vaunula.com
0503237599
0503237599
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Onnittelut, onpa todella komea paketti Kelpaa kyllä ajella.Rauta kirjoitti:Eilen ei jostain syystä enää ehtinyt koneelle ollenkaan niin lataan kuvasaastetta tänne vasta tänään
Onko tuo Giulian luovutuksessa joku "ohjelmanumero" että auto odottelee omistajaansa peitteen alla, säästyy tietysti "renkaanpotkijoiden" kuolalta ja sormenjäljiltä
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
- Car(s): Giulietta 170hv 2011
- Paikkakunta: Naantali
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
-Oksid- kirjoitti:Onnittelut, onpa todella komea paketti Kelpaa kyllä ajella.Rauta kirjoitti:Eilen ei jostain syystä enää ehtinyt koneelle ollenkaan niin lataan kuvasaastetta tänne vasta tänään
Onko tuo Giulian luovutuksessa joku "ohjelmanumero" että auto odottelee omistajaansa peitteen alla, säästyy tietysti "renkaanpotkijoiden" kuolalta ja sormenjäljiltä
Jälleenmyyjille on annettu noi peitot tänne, ihan osto kamaa on. Järkevä sitä noin käyttää kun noista "minut on ostettu, ethän koske" lapuista ei ole mitään hyötyä. Se on ikävä luovuttaa asiakkaalle hienon uuden auton mihin on rahaa satsattu ja vuosien edestä säästelty, mut jonkun tahmaset kädet näkyy ikkunoissa ja kuolaa konepellissä
salih.al-marayati@vaunula.com
0503237599
0503237599