
http://m.nettivaraosa.com/vanteet/23218 ... 0&vifNav=Y
Valvoja: Moderators
Siltähän tuo näyttää. UK:ssa on ainakin tuota uutta mallia myytävänä.Tommi kirjoitti:Onko tuo MiTo poistunut vain Suomen valikoimista?..
Omaan Mitoon pitäisi kans hommata talvikumit niin tätä pähkäillyt kans. Tuota samaa totesin kuluneilla kesärenkailla, että takapuolelle menee käännettynä todella lähelle sisälokaria. Kokeilemalla tuohon kait varmuuden saisi.juri kirjoitti:Entisenä QV:n omistajana tuota intensiivisesti aikoinaan selvitin, ja tulin siihen lopputulokseen että en uskaltanut edes kokeilla. Ääriasentoon käännettynä 215/45 R17 renkaalla oli takanaan tilaa reilut puolisen senttiä, ja 225/45 R17 rengas on halkaisijaltaan liki sentin isompi. Todennäköisyys sille, että hinkkaa ainakin uutena on liki sata rosenttia.
Sisälokaria ei pysty modaamaan, koska sen takana on suoraan korin sauma ,eli tilaa ei pysty tekemään lisää.
Maailman foorumeilta löytyy lausuntoja molempiin suuntiin, hinkkaa tai sitten ei, mutta kyllä ainakin omien mittausten mukaan erittäin huonolta näytti. Renkaiden mitoissahan on kylläkin valmistajakohtaisia eroja...
Sinällään tuo on harmillista, kun 215 leveillä on pidon kanssa raskaalla jalalla vähän vaikeuksia
P.S. Takaluukun johtosarjaan pääsee itsekin käsiksi melko helpolla jos ei näpertely pelota. Kurkkaamalla selviäisi josko on vaan vähän johdon eriste kulunut puhki.
Eipä ole tainnut kovin kenenkään tätä varmaan etsiskellä. Hyvä niin.JiiPee kirjoitti:TIetäisikö teistä joku, notta missä sijaitsee MiTon antennivahvistin?
Auto Milanossa aikoinaan laitettiin Boschin tulpat 159:iin, no kestihän ne 30.000 km ennenkuin vaihdettiin... pieni ot.sanctus kirjoitti:Tohon 99 kw:seen versioon laitettiin viime huollossa Selenian sijaan Castrolin öljyt. Vähän aina jännittää, mitä MultiAir tykkää tästä, mutta kun Auto Milanon tyyppi vakuutti, että Fiatin öljylle asettamat speksit täyttyy, niin ei kai tässä heti odotella moottoriremppaa.
Mä en muista kuin 1750 Tbi -moottorisen vaihtovälisuosituksen, joka taitaa olla n. 70 000 km:a. Mutta aika lyhyeltähän toi väli kuulostaa.vapsu kirjoitti:Auto Milanossa aikoinaan laitettiin Boschin tulpat 159:iin, no kestihän ne 30.000 km ennenkuin vaihdettiin... pieni ot.sanctus kirjoitti:Tohon 99 kw:seen versioon laitettiin viime huollossa Selenian sijaan Castrolin öljyt. Vähän aina jännittää, mitä MultiAir tykkää tästä, mutta kun Auto Milanon tyyppi vakuutti, että Fiatin öljylle asettamat speksit täyttyy, niin ei kai tässä heti odotella moottoriremppaa.
Mulla on koko mittariston purkaminen ohjeet + ledit vaihto (Italiaksi, mutta pääset helposti googletranslaten avulla kääntää PDF tiedosto). Ohjeet eivät ole virallisia, mutta siellä on hyviä kuvia. Jos kiinnosta laita PM.sanctus kirjoitti:Asiasta MiTooni. Tän talven projektina on laittaa vihdoin välkkyvä ja nykyään säännöllisesti ajossa pimenevä bensamittarin taustavalo kuntoon. Kiinnostais kokeilla vaihtaa itse, mutta pitäis edetä käytännössä idealla "avaa kaikki ruuvit mittariston ympäristöstä ja katso mitä tapahtuu", joten ehkä toi täytyy viedä jollekin pajalle, joka ei halua vaihtaa koko mittaristoa.
Laitoin PMGiuliaSuper kirjoitti:^^olikos purkuohjeissa, myös lämmönsäädinpaneelin purku? Olen siis kiinnostunut ohjeista.
Enkös varoittanut ulkonäöstä alkuperäisjousillajpr kirjoitti:Onko kukaan ottanut QV:n keulan alla olevan tuuliohjaimen tms. pois? Se kuminen lärpäke. Ja jos sen ottaisi pois, tapahtuuko mitään ihmeempää?
Taisin Jurilta ostaa MiTon ja terveisiä vaan, että hienosti pelaa! Parkkitalossa vaan joka kerroksella raapii pohja = tuo lärpäke betonia, joten laitatin alkuperäiset jouset takaisin. Nyt ei raavi, mutta...kun oli tottunut jo ulkonäköön, niin nyt kaara näytti ensisilmäyksellä pieneltä katumaasturilta...!Sillä tuli mieleen, ett josko vielä laittaisi Eibachit joskus takaisin ja ottaisi tuon kumisen jutun pois.
Autokeskus tiesi kertoa, että mun autossa ei ole antennivahvistinta. Noh, loppui se arpominen ja vikakohteita on yksi vähemmän, mutta toki riittävästiJiiPee kirjoitti:TIetäisikö teistä joku, notta missä sijaitsee MiTon antennivahvistin?
Mulla korjattiin vaihdelaatikko toukokuussa 2015 60 tkm kohdalla.Alf Romeo kirjoitti:Olisikohan MA135 manuaalin omistajia linjoilla jakamaan kokemuksia vaihdelootasta.. kepissä on pientä liikettä kun ykkösellä lähtee liikkeelle ja joskus myös ajossa 2 & 3 vaihteilla pientä liikettä tai epämääräisyyttä kytkintä nostaessa. Toisaalta kun kaasulla menee on/off niin mitään liikettä ei havaittavissa, eikä laatikko pidä ääntä. Oonkohan lukenut vaan liikaa M32 -juttuja
MA 135:lla ja TJ 155:lla ei ole sama vaihdelaatikko.GiuliaSuper kirjoitti:Mulla korjattiin vaihdelaatikko toukokuussa 2015 60 tkm kohdalla.Alf Romeo kirjoitti:Olisikohan MA135 manuaalin omistajia linjoilla jakamaan kokemuksia vaihdelootasta.. kepissä on pientä liikettä kun ykkösellä lähtee liikkeelle ja joskus myös ajossa 2 & 3 vaihteilla pientä liikettä tai epämääräisyyttä kytkintä nostaessa. Toisaalta kun kaasulla menee on/off niin mitään liikettä ei havaittavissa, eikä laatikko pidä ääntä. Oonkohan lukenut vaan liikaa M32 -juttuja
M32 laatikko valitusta:
Vaihdelaatikosta on alkanut kuulua ylimääräistä ääntä. Ääni kuulostaa samalta, kun vanhemmasta autosta olisi kardaanin kannatinlaakeri lähellä loppua, mutta kierrokset eivät vaikuta tähän ongelmaan. Sellaisesta laakerin jurnutuksesta on tässä kyse. Pahiten ääni kuuluu 60-90 km/h nopeudessa. Vauhdissa sillä ei ole väliä, onko veto päällä vai ei tai onko kytkin pohjassa vai ei. Ääni on aina samanlainen. Paikallaan ääntä ei saa kuuluviin. Vaihdekepissä ylimääräistä liikettä varsinkin 2- ja 4-vaihteilla, niissä sentin tai jopa useamman sentin ylimääräistä heilumista, kun päästää kaasun tai lisää kaasua.
Minulla oli shimmattu laatikko tehtaalla jo päin mäntyä. Toisen pääakselin laakerit oli jo hyvin heikossa kunnossa. Akselilla oli 2,4 ja 6 vaihteet. Koko laatikko laakeroitiin ja shimmattiin uudelleen. Nyt toiminut nätisti seuraavat 60 tkm. Kyllähän siinä vaihdekepissä pientä normaalia heilumista, mutta kun tuo laatikko oli rikki, niin se ei ollut normaalia heilumista nähnytkään.
Ilman parempaa tietämystä väittäisin laatikon olevan kunnossa, jos siitä ei kuulu ylimääräisiä ääniä...
Miten liikkeellelähdössä? Pienestä liikkeestä tosin puhutaan, mutta sen verran että huomaa.sanctus kirjoitti:Omassa 135-hv:sen MiToni n. 43 000,00 kilometriä pääasiassa kaupunkialueella ajetussa c510-laatikkoa ohjaavassa vaihdekepissä ei ole juurikaan liikettä minkään vaihteen ollessa päällä.
Alf Romeo kirjoitti:Miten liikkeellelähdössä? Pienestä liikkeestä tosin puhutaan, mutta sen verran että huomaa.sanctus kirjoitti:Omassa 135-hv:sen MiToni n. 43 000,00 kilometriä pääasiassa kaupunkialueella ajetussa c510-laatikkoa ohjaavassa vaihdekepissä ei ole juurikaan liikettä minkään vaihteen ollessa päällä.
Tulipa käytyä vilkaisemassa tuota. Konepelti ja etusiivet olivat laajalti kiveniskemien täplittämät ja muutenkin maalipinta useasta kohdasta joko naarmuilla tai "hiertynyt". Myös sisäverhoilu ja sisätilojen yleinen ulkoasu oli nuhruinen ja kulunut. Jo pelkkä ulkoinen olemus antoi sellaisen kuvan siitä, miten autoa on pidetty, ettei koettu edes tarpeelliseksi lähteä koeajolle.Maracaia kirjoitti:Terve.
Biliassa on näemmä kohtuukilometreillä Mito QV. Kovasti houkuttelisi tuollainen emännän kiesiksi. Onko tuo kenenkään palstalaisen entinen, tai onko muita kokemuksia/tietoa kulkineesta? Löytyy täältä > http://www.bilia.fi/vaihtoautot/autohak ... romeo-mito
Kiitos vastauksista ja infosta jo etukäteen!
No niin. Eli liike onkin tuollaista sentin luokkaa per suunta. Ja eiks toi oo ihan normaali sivuttaisliike? Vaihteet menee hyvin päälle ja pysyy päällä ja esim. valoista lähtö ja kiihdytys nollasta kahdeksaankymppiin n. seitsemään sekuntiin onnistuu ihan hyvin.sanctus kirjoitti:Alf Romeo kirjoitti:Miten liikkeellelähdössä? Pienestä liikkeestä tosin puhutaan, mutta sen verran että huomaa.sanctus kirjoitti:Omassa 135-hv:sen MiToni n. 43 000,00 kilometriä pääasiassa kaupunkialueella ajetussa c510-laatikkoa ohjaavassa vaihdekepissä ei ole juurikaan liikettä minkään vaihteen ollessa päällä.
Tsekkaan tänään. En ainakaan muista huomanneeni ylimääräistä liikettä. Muistikuva aamulta on, että vaihteet menivät hyvin päälle ja senttien liikettä ei esiintynyt.
Nyt on vaihdettu polttivat, eikä ollut kun 15-30 min juttu kokonaisuudessaan. Molemmat polttivat olivat palaneet. Olipas mukavasti tilaa toimia, eikä edes rystyset ole verillä. Normi T5 1,2w polttimot meni paikalleen, kun ei mistään ledejä tuntunut löytyvän. Nyt näyttää taas hyvältä. Kiitos ohjeista.ItALFA kirjoitti:Laitoin PMGiuliaSuper kirjoitti:^^olikos purkuohjeissa, myös lämmönsäädinpaneelin purku? Olen siis kiinnostunut ohjeista.
Hieno!GiuliaSuper kirjoitti:Nyt on vaihdettu polttivat, eikä ollut kun 15-30 min juttu kokonaisuudessaan. Molemmat polttivat olivat palaneet. Olipas mukavasti tilaa toimia, eikä edes rystyset ole verillä. Normi T5 1,2w polttimot meni paikalleen, kun ei mistään ledejä tuntunut löytyvän. Nyt näyttää taas hyvältä. Kiitos ohjeista.ItALFA kirjoitti:Laitoin PMGiuliaSuper kirjoitti:^^olikos purkuohjeissa, myös lämmönsäädinpaneelin purku? Olen siis kiinnostunut ohjeista.
Talvirenkaiden vaihdon jälkeen muistin katsella myös tota vaihdekeppiä. Voimansiirrosta johtuvaa liikettä ei vaihdekepissä esiinny.Alf Romeo kirjoitti:^Alfa on vaihdekeppiin asentanut vapaaliikettä vaikka kuin ja sitä on itelläkin, mikä on minusta normaalia. Mutta sitä voimansiirron aiheuttamaa liikettä ei kovin saisi olla.
Mulla oli sama pelko pari vuotta sitten. Mutta poistin pois koko ulkokuorta ja alle oli viela ehjä metalli.sanctus kirjoitti:Seuraava akuutti keissi taitaa itselläni olla ääbenvaimentimen uusiminen. Vaimentimen kuori alkaa olla sen verran rapea, että putoaa varmaan hetkenä minä hyvänsä.