Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
- Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
- Paikkakunta: Parainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Iso kiitos jälleen kerran!!! Huomenna taas kun on tuota valoa, välillä tämä tallin puute ärsyttää melko isosti ......
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Multa saa tulla hakemaan puhaltimenkin halvalla jos vaan tietäis mistä sen löytää ja mitä pitää purkaa..Hemeri kirjoitti:Ja halvalla ei saa hyvää.....
Eli 166 Tessun murheet jatkuu Kytkimen työsylinteri korkkas sen "työakselin" ulos tuossa kun pihalla autoa vekslailin. Katoin uutta sylinteriä mut kuvien mukaan ainakaan halvimmissa (auto24.fi) ei olisi sitä tankoa mukana ? Eli kuis sen kans, pitäiskö vanha painaa sinne uuteen sylinteriin ?
Ja sitten tuli huomattua et lämppärin puhallin ei toimi Sulakkeet lienee siinä kuskin puolen sisälokarissa (2x40A) ? Olivat ehjät....
Taisin tulla kusetetuksi tuon auton kanssa.....
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Touko 2008, 21:31
- Car(s): Alfa 166 2,5 -99, Lancia Kappa 2,0 autom. -98, Fiat 130 3,2 -74, VW Passat TS autom. -74, Audi 100 LS -72
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ja sitten tuli huomattua et lämppärin puhallin ei toimi Sulakkeet lienee siinä kuskin puolen sisälokarissa (2x40A) ? Olivat ehjät....
Multa saa tulla hakemaan puhaltimenkin halvalla jos vaan tietäis mistä sen löytää ja mitä pitää purkaa..[/quote]
Sillä kohtaa konehuoneesta mistä vaihdat sisätilan suodattimen löytyy muutama sulake. Yksi niistä on sisätilan puhaltimen moottorin sulake. Sulaketta ei ole mainittu ainakaan vanhemman mallin ohjekirjassa.
Ja se moottori löytyy sieltä samojen muovien alta apparin puolelta. On aika V-mäinen vaihdettava.
Nino
Multa saa tulla hakemaan puhaltimenkin halvalla jos vaan tietäis mistä sen löytää ja mitä pitää purkaa..[/quote]
Sillä kohtaa konehuoneesta mistä vaihdat sisätilan suodattimen löytyy muutama sulake. Yksi niistä on sisätilan puhaltimen moottorin sulake. Sulaketta ei ole mainittu ainakaan vanhemman mallin ohjekirjassa.
Ja se moottori löytyy sieltä samojen muovien alta apparin puolelta. On aika V-mäinen vaihdettava.
Nino
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
- Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
- Paikkakunta: Parainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Lämppäristä oli juurikin tuo "jemma" sulake mennyt eli nyt on sentään yksi murhe vähemmän
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mimmonen lämmitin tohon koneen lämmittämiseen on passeli, siis diesel ja motonetin sivuilla on letkulämppäri defa muistaakseni päästä mutkaisella vastuksella ja calix suoralla vastuksella. Kumpi sopii vaiko molemmat? Katselin siis 156 jtd:n lämmittimiä.
Vaikka taitaa olla turhaa laittaa lämppärin, jos yli kymmenen asteen pakkasissa ei ajele tuolla ollenkaan.
Vaikka taitaa olla turhaa laittaa lämppärin, jos yli kymmenen asteen pakkasissa ei ajele tuolla ollenkaan.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
- Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
- Paikkakunta: Parainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jatketaas tuota kytkinepisodia..... Tähän mennessä tullut siis vaihdettua kytkimen pää- ja työsylinterit mutta nyt taisi varsinainen ongelmien syy selvitä.
Kytkin ei mielestäni "palauta" eli haarukka jää noin 3 cm liian taakse kun poljin on ylhäällä ja tästähän seuraa tietty se, että sylinteristä tuleva tappi jää löysäksi. Tämä taisi aiheuttaa työsylinterin porsimisen -> tappi putosi ja mäntä pihalle....
Nyt kysymys tietty kuuluukin että missä vika? Taitaa mennä kytkinpaketti uusiksi vai onko mahdollisesti laatikosta johtuvaa.... Kytkimellä ajettu nyt about 70 tkm.
Ja vielä sellainen kysymys että miten "syvälle" tuon tapin kuuluisi normaalisti mennä työsylinteriin polkimen ollessa ylhäällä?
Ja lisätään vielä semmonen tieto kytkinpoljin tärisi ajaessa.
Kytkin ei mielestäni "palauta" eli haarukka jää noin 3 cm liian taakse kun poljin on ylhäällä ja tästähän seuraa tietty se, että sylinteristä tuleva tappi jää löysäksi. Tämä taisi aiheuttaa työsylinterin porsimisen -> tappi putosi ja mäntä pihalle....
Nyt kysymys tietty kuuluukin että missä vika? Taitaa mennä kytkinpaketti uusiksi vai onko mahdollisesti laatikosta johtuvaa.... Kytkimellä ajettu nyt about 70 tkm.
Ja vielä sellainen kysymys että miten "syvälle" tuon tapin kuuluisi normaalisti mennä työsylinteriin polkimen ollessa ylhäällä?
Ja lisätään vielä semmonen tieto kytkinpoljin tärisi ajaessa.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Dieselissä työsylinteri on lepoasennossa noin.
- Liitteet
-
- työsylinteri 166.jpg
- (205.6 KiB) Tiedosto ladattu 7159 kertaa
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
- Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
- Paikkakunta: Parainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Eli mulla on tuo "haarukka" 3-4 cm liikaa ulkona kun kuvaan vertaa, sylinterin mäntä on reunan tasalla ja tappi löysä.....
Viimeksi muokannut Hemeri, 12 Loka 2016, 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
- Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
- Paikkakunta: Parainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ja haarukassa siis se muutaman sentin "klappi"....
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onko tuo työsyinterin teline samassa vinoudessa?
Toimiiko se kytkin kuitenkin normaalin tuntuisesti polkimen tärinää lukuunottamatta. Voisiko käyttöhaarukka olla jotenkin irti, koska jos painelaakeri jäisi puolitiehen kytkin luistaisi tai ainakin ottaisi kiinni erikohdassa, kun kerran on vetävä kytkin.
Toimiiko se kytkin kuitenkin normaalin tuntuisesti polkimen tärinää lukuunottamatta. Voisiko käyttöhaarukka olla jotenkin irti, koska jos painelaakeri jäisi puolitiehen kytkin luistaisi tai ainakin ottaisi kiinni erikohdassa, kun kerran on vetävä kytkin.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
- Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
- Paikkakunta: Parainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
VMTD kirjoitti:Onko tuo työsyinterin teline samassa vinoudessa?
Toimiiko se kytkin kuitenkin normaalin tuntuisesti polkimen tärinää lukuunottamatta. Voisiko käyttöhaarukka olla jotenkin irti, koska jos painelaakeri jäisi puolitiehen kytkin luistaisi tai ainakin ottaisi kiinni erikohdassa, kun kerran on vetävä kytkin.
Telineen kulma vaikuttaisi samalta, ihan niillä 3 pultillaan kiinni. Kytkin irrotti vasta polkimen ollessa aivan lattiassa ja ajossa kuului myös ylimääräistä jurinaa. Ei kylläkään luistanut yhtään. Mitä meinaat irti ololla? Käteenhän tuo nostamalla jää mutta akseli kyllä tuntuisi tukevalta eikä ne rihlatkaan sovi kuin yhteen asentoon. Eniten ihmetyttää tuo klappi, haarukasta kun ottaa kiinni niin liikkuu tosiaan sen about 3 cm eestaas.....
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Lähinnä sitä, että olisi haarukan alapään neulalaakeri rikki ja silloin ei tekisi oikeaa liikettä. Siltähän tuo vaikuttaa, että laatikko olisi irroitettava, elikä normaalisti irroittaa noin puolessavälissä polkimen liikettä. Alempana toisessa viestiketjussa on kuva laatikon puolelsta miten painelaakeri on haarukassa ja haarukka kytkinkopassa ja asento on periaatteessa kuvassa poljin pohjassa.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
- Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
- Paikkakunta: Parainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tota vähän pelkäsinkin. Loppuu omat fasiliteetit kesken kun ei ole nosturia/monttua eli korjaamokeikka tulee. Kannattanee sitten samalla vaihtaa kytkinsetti kun ei näytä tuolla etelänaapurissa olevan kovin pahan hintainen.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Joo, kyllähän sen tasamaallakin vaihtaa, mutta monttu tai nosturi helpottaa työasentoja huomattavasti. Päivän homma, jos paikat aukee normaalisti.
Tuossa paikallisella korjaamolla kun kävin ilmastointia täyttämässä, niin oli toinen 166:n nosturilla ja pajavasara, sekä rautakanki purkuvälineinä takapään bumerangin irroituksessa navasta. Minä kommentoinkin, että ihan samoja työkaluja käytössä kuit itselläkin.
Tuossa paikallisella korjaamolla kun kävin ilmastointia täyttämässä, niin oli toinen 166:n nosturilla ja pajavasara, sekä rautakanki purkuvälineinä takapään bumerangin irroituksessa navasta. Minä kommentoinkin, että ihan samoja työkaluja käytössä kuit itselläkin.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
- Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
- Paikkakunta: Parainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Oisko mahdollista että painelaakeri on irronnut asetelmasta? Eikös silloin tuohon tule tuota ylimääräistä liikettä? Tai vaihtoehtoisesti mennyt "läpi"?
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Silloin kytkin ei irroittaisi ollenkaan.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
- Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
- Paikkakunta: Parainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Aattelin vaan kun katoin tota sun kuvaa tossa toisessa ketjussa. Nyt lyö vähän tyhjää että miten se haarukan alapään laakeri aiheuttaisi tuon klappi liikkeen..... Akseli ei siis heilu tai mitään sellaista vaan "pyörii" sen muutaman sentin.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Sillon jos alapää olisi väljä, se pääsisi liikkumaan toiseen reunaan, ennenkuin alkaisi vetämään painelaakeria ja silloin voisi olla väljää. Mikäli ei heilu vaan pyörii niin sitten vika voisi olla siinä painelaakerissa, joku siinä pettänyt. Muuta ei noilla oireilla tule mieleen. Sinne kytkinkoteloon ei taida päästä mistään kurkkaamaan?
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
- Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
- Paikkakunta: Parainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei mun mielestäni pääse, toki uusi malli minulle. Eli laatikon irrotus taitaa tosiaan olla edessä.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Otetaan tämä vanha teksti esiin. Kytkimen poljin jää pohjaan jos ei tätä jousta ole asennettu, oletan että TS:ssä on sama systeemi kuin mun edellisessä 166:ssa, en varmistanut Eperistä asiaa muuten kuin V6:en osalta. Siis kyse osista 9-12... jep... katsoin juuri Eperistä on sama systeemi TS:ssä. Hiukan "kökkö" asentaa mutta itse tein sen nippusiteiden avustuksella, nippusiteillä paketti kasaan ja asennus.Hemeri kirjoitti:Jatketaas tuota viikon takaista kytkimen pääsylinterijuttua.......
Uusi pääsylinteri on nyt paikallaan, asennus oli jopa yllättävän inhimillinen odotuksiin nähden. Nyt on kuitenkin ongelmana se että uudella sylinterillä poljin on täysin "tunnoton" eli jää pohjaan eikä mitkään normi ilmausmetodit tunnu auttavan. Mitäs tämmösessä kannattais tehdä? Uusi sylinteri valmiiksi susi???
Työsylinterin ympäristö oli täysin kuiva eli se tuskin vuotaa. Kokeilin kädellä heiluttaa kytkimen "työakselia" ja se on täysin fletku eli ei painetta joka mielestäni viittaisi vuotoon jossakin mutta kun missään ei näy kosteutta. Auton matot ovat jarrunesteessä eli kyllä tämä pääsylinteriin viittaisi ainakin minun mielestäni.
- Liitteet
-
- Alfa 166 V6 Kytkinpoljin..jpg
- (68.15 KiB) Tiedosto ladattu 7000 kertaa
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
- Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
- Paikkakunta: Parainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tänään tuli korjaamon mielipide (Filaro) mielipide tuohon kytkinongelmaan. Heidän mielestään sieltä on mennyt joko asetelma tai painelaakeri eli koko paketti menee vaihtoon. Toki sivulauseessa mainittiin mahdollinen haarukan rikkoontuminen.....
Noin 850 egee haluavat kytkimen vaihdosta sisältäen vauhtipyörän koneistuksen (miten välttämätön?), mun korvaan tietty kuulostaa pahalta..... Ja tämä siis pelkkä työ, osat on omasta takaa.
Noin 850 egee haluavat kytkimen vaihdosta sisältäen vauhtipyörän koneistuksen (miten välttämätön?), mun korvaan tietty kuulostaa pahalta..... Ja tämä siis pelkkä työ, osat on omasta takaa.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jos 85 e/h niin 10h työaika, kyllä siinä voi se mennä, varsinkin jos paikat ovat vähän jumissa. Jos varmanpäälle tekevät niin koneistavat vauhtipyörän. Haarukka tosiaan voi olla murtunut ja päässyt taipumaan, aika harvinaista.
Lahdessa taisi bosch-car service tehdä 2.5v6 kytkinrempan 1000 euron hintaan osineen vuosi takaperin.
Lahdessa taisi bosch-car service tehdä 2.5v6 kytkinrempan 1000 euron hintaan osineen vuosi takaperin.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
PHT-speed ottaa 69€ tunti ja vastaa sähköpostikyselyihin + nasta ukko muutenkin! (järvenpäässä)
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
- Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
- Paikkakunta: Parainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Meillä täällä Paraisilla paikallinen korjaamo haluaisi 520 e vaihdosta mutta sitten on tuo vauhtipyörä kuvio.... Auto jurisee ajettaessa ja ääni tulee voimansiirrosta eli pitäiskö tuo vaihtaa/koneistaa? Korjaamolla olivat sitä mieltä että huonoksi mennyt vauhtipyörä kuullostaa samalta kuin laakerivaurioinen kone ja tää vekotin kuullostaa ajossa just siltä.
Mitä kaikkee "normi" vauhtipyörän vaihto tälläseen vaatii? Ja tietysti mikä tähän sopii....
Mitä kaikkee "normi" vauhtipyörän vaihto tälläseen vaatii? Ja tietysti mikä tähän sopii....
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei varmaan kannata paljoa ajella jos jurisee, pahentaa vaan tilannetta. Vauhtipyörän vaihto sinänsä ei ole kummonen työvaihe. Pultit auki ja vauhtipyörä pois, takaisinlaitossa ruuvilukite pultteihin ja kiristys. Kampiakselin stefa uusi jos vanha vuotaa.
Tuossa kait on tavallinen vauhtipyörä, olisko jopa vauhtipyörän pultit aukeamassa ja siitä ääni, onhan niitä kait joskus irronnut.
Tuossa kait on tavallinen vauhtipyörä, olisko jopa vauhtipyörän pultit aukeamassa ja siitä ääni, onhan niitä kait joskus irronnut.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
- Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
- Paikkakunta: Parainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kirja väittää että "dual-mass" eli en tiiä, vaihdattaisin kyl mielellään tavalliseen....
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Eikös twin sparkissa ole vain kiinteää pyörää? Vai onko tässä eroa 156 ja 166 välillä?
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Pari sivua taaksepäin tais seppo mainita että kaikissa 166 malleissa on kaksoismassa..166 V6een vaihdoin 156 2.5n kytkin setin ja kiinteän vauhtipyörän,uskoisin että samanlainen konversio onnistuu myös ts malliin.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mites nuo oven lukot purkaantuu, pitääkö ulkokahvan avausvivun lukitus jotenkin irroittaa, että saa itse vivun pois paikalta? Sen jälkeen kait valkoinen osa nousee ylös kun ruuvit on irti ja yhden kulman muovilukon kampeaa auki, samalla sivumetallia ulospäin kammeten.
Onko siellä pieni sähkömoottori joka lukitusvipua liikuttaa rikki?
Onko siellä pieni sähkömoottori joka lukitusvipua liikuttaa rikki?
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Todennäköisesti mabuchi motorista hiilet kärynneet. Lukkolaite purkaantuu avaamalla ruuvit ja poraa 2 niittiä sen verran et muovi tulee niiden yli. Kampea tasaisesti niin tulee suht ehjänä irti. Sisällä olevaa metalli salaa pitää vähän vääntää et moottori mahtuu välistä pois.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tattista, mikä tuo moottori tarkemmin on? Bebecillä on jokin litteä malli hammaspyörällä, sopiiko se?
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Moottorit tilattu joka oveen.
Perjantaina vääntelin hieman taka-alatukivarsien takimmaisia heloja ja nehän antavat päittäin periksi jonkin verran, mutta kuuluuko niiden olla ehjänä joustamatta päittäin?
Perjantaina vääntelin hieman taka-alatukivarsien takimmaisia heloja ja nehän antavat päittäin periksi jonkin verran, mutta kuuluuko niiden olla ehjänä joustamatta päittäin?
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Eikös niissä oo uniballit vulkanoituna pieneen määrään kumiin. Ei pitäisi joustaa. Se etummainen on pehmeä mikä kaiketi liittyy tähän "itseohjauvuuteen" ja kuuluu siten joustaa,mutta selvää välystä sinne ei haluta mihinkään.. Bebekin moottorit oli muistaakseni liian lyhyitä,muuten mitat täsmää. Soveltamalla sopinee mutta sopiviakin saa ebaystä,tosin rattaan joutuu siirtään. Niin ja näemmä foorumiltakin.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Moottorit tilasin tosiaan täältä foorumilta ja takimmaiset unibolit nimarkilta. Voi pieni epämääräisyys johtua niistä takimmaisista puslista , kun kerran välystä pitkittäin löytyi.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kuskin puolen takarengas oli kulunut näin. Ikävä yllätys. Autossa -30 mm Eibach Pro Kit -jouset. Voiko ne olla kuoleutuneet. Onko takapäässä pystykallistuksen säätöä?
- Liitteet
-
- Rengas.jpg
- (122.81 KiB) Tiedosto ladattu 6119 kertaa
-
- Rengas 2.jpg
- (115.54 KiB) Tiedosto ladattu 6119 kertaa
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
vähän näyttäs siltä että joko "bumerangeissa" tai "mersupuslissa" on väljää/väsymääSavo kirjoitti:Kuskin puolen takarengas oli kulunut näin. Ikävä yllätys. Autossa -30 mm Eibach Pro Kit -jouset. Voiko ne olla kuoleutuneet. Onko takapäässä pystykallistuksen säätöä?
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tutulta näyttää. Tismalleen samalta näytti mun kuskinpuolen takapyörä. Voisko joku virtuaalikorjata nää molemmat etänä? Mikä noista on mersupusla?Savo kirjoitti:Kuskin puolen takarengas oli kulunut näin. Ikävä yllätys. Autossa -30 mm Eibach Pro Kit -jouset. Voiko ne olla kuoleutuneet. Onko takapäässä pystykallistuksen säätöä?
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Navassa oleva.
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vai onko käyty nelipyöräsuuntauksessa alustan asennuksen jälkeen? Usein tehty virhe ja saa keväällä ostetuille renkaille sanoa hyvästit syksyllä..
Edit: tarkemmin kuvaa katsoessa taidankin kääntyä puslien puolelle kun on kulunu pelkästä reunasta kokonaan
Edit: tarkemmin kuvaa katsoessa taidankin kääntyä puslien puolelle kun on kulunu pelkästä reunasta kokonaan
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onko niitä muovihelmojen kiinnikkeitä jossakin saatavilla? Muukkosella oli tilauslistalla, mutta piti saapumista hiukan epävarmana.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jäi 3l 166:sta käsijarru päälle jonkun aikaa ajettuani sytty abs valo hajoskohan abs anturi takaa lämmöstä.Pystyyköhän sen lukemaan tavallisella laitteella missä vika on ?
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tuolta tilasin keväällä.OL kirjoitti:Onko niitä muovihelmojen kiinnikkeitä jossakin saatavilla? Muukkosella oli tilauslistalla, mutta piti saapumista hiukan epävarmana.
http://www.ebay.com/itm/Alfa-Romeo-166- ... 1504881985
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^Levorannalta hain, oli vähä kalliimmat kuin ebayssä... Mut ei pahasti, eikä tullut postikuluja.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mites muilla tuo käsijarrun käyttö, vaatiiko paljon voimaa vetää kahva ylös? Vertaan tuota 155:n ja Saabin kahvaan, jotka nousevat suht kevyesti, mutta tuota 166:n kahvaa on vedettävä melko voimakkaasti. Nyt olisi keskikonsoli pois, joten voisi vaijerit ehkä vaihtaa, vaikka aika helposti tuo keskikonsoli on irroittaa. Muuten käkkärin toiminta normaali ja palauttaa molemmin puolin vastineeseen.
Sitten nuo ilmasuulakkeet, onko 156 sama paitsi kromi taitaa puuttua, yksi konsolin takasuulake rikki.
Sitten nuo ilmasuulakkeet, onko 156 sama paitsi kromi taitaa puuttua, yksi konsolin takasuulake rikki.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^Mun 2000 vuosimallissa on käsijarru jäykkä ja liike lyhyt.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
- Häntsy
- Viestit: 188
- Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
- Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Itsellä aikas köykäinen, mutta pitää hyvin. Osaako kukaan sanoa onko tuolle kuljettajan sähköpenkille olemassa jotain omaa ohjainlaitetta? Kuljettajan penkin säädöt toimivat hetken aikaa kovin vaivalloisesti sekä pätkien, kunnes penkki jymähtää paikalleen. Akun kengän irroittamisen jälkeen toimii taas hetken aikaa. Penkissä on kaikki säädöt sähköllä sekä muistipaikat.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Elikä normaali jäykkyys, kait vipuvarsi on liian pieni. Nyt saisi Mister-autosta Aten käkkärivaijerit 36e/kpl kun tilaisi yli 150 e tilauksen.
Ainakin uusi pääsylkky tuli kytkimeen vaihdettua, olikin brembon paketissa, mutta onko tuo sitten jokin halpaosa, joka pakattu siihen pakettiin, kun missään ei ollut brembon leimoja, paino ainakin kevyt verrattuna alkuperäiseen boschin sylkkyyn, joka kait on valua.
Ainakin uusi pääsylkky tuli kytkimeen vaihdettua, olikin brembon paketissa, mutta onko tuo sitten jokin halpaosa, joka pakattu siihen pakettiin, kun missään ei ollut brembon leimoja, paino ainakin kevyt verrattuna alkuperäiseen boschin sylkkyyn, joka kait on valua.