Samoin --Fiat-Lancia-miehiä...Raimo Miettinen kirjoitti:Markku ei taida olla lähtökohtaisen italiavihamielinen, joten jään odottamaan innolla!


Valvoja: Moderators
Samoin --Fiat-Lancia-miehiä...Raimo Miettinen kirjoitti:Markku ei taida olla lähtökohtaisen italiavihamielinen, joten jään odottamaan innolla!
"Saksalaiset premium-merkit pyyhkivät Giulian laatuvaikutelmalla pöytää."juuuso kirjoitti:Moottorin koeajo.
Hmm, kuulostaa kiinnostavalta Diesel neliveto automaatti veloceMetroAlfa kirjoitti:En tiedä onko tätä jaettu vielä.. mutta hienoo on! Tosiaan sama juttu kuin Superissa, eli Bensa Veloce tulee viiveessä.
heme kirjoitti:Onhan tuo 25 W painovirhe Velocen vakioxenoneissa, onhan? QV:n vakiot, ja muihin lisähinnasta saatavat kääntyvät xenonit ovat 35W, ei kai nyt valotehon kustannuksella ole lähdetty johonkin energiansäästötalkoisiin?
Nämä 25W "karvalakki" xenonit ovat olleet muualla Euroopassa saatavilla lisävarusteena myös Superiin. Ovat siis pienemmät teholtaan, eivätkä siksi myöskään EU-sääntöjen mukaan vaadi ajovalojen pesureita. Säästöversio siis. Veloceen kunnolliset xenonit maksavat lisävarusteena puolta vähemmän kuin Superiin, kun lähtötasona on nuo säästö-xenonit eikä halogeenit.heme kirjoitti:Onhan tuo 25 W painovirhe Velocen vakioxenoneissa, onhan? QV:n vakiot, ja muihin lisähinnasta saatavat kääntyvät xenonit ovat 35W, ei kai nyt valotehon kustannuksella ole lähdetty johonkin energiansäästötalkoisiin?
Jutussa lähes kaikki etuistuimia ja "peltistä" takaluukun sulkeutumisääntä? lukuunottamatta oli positiivista ja jopa hehkutusta. Silti tuo laatuvaikutelman osuus jäi hämäräksi ja olisi ollut syytä selvittää tuollaisen heiton taustat.lagotto kirjoitti:"Saksalaiset premium-merkit pyyhkivät Giulian laatuvaikutelmalla pöytää."juuuso kirjoitti:Moottorin koeajo.
Kiinnostaisi kovasti, että mitä tarkoitetaan sanalla laatuvaikutelma. Laatuahan se ei kuvaa, sillä vaikutelma laadusta voi olla hyvä, vaikka itse laatu olisikin huonoa.
Tuo saksalaisiin vertaaminen ja laatuvaikutelman moittiminen on ihan kuin jostain Drop Down listalta poimittu 'Alfoja testaessa mainitse nämä'. Alkaa olla tylsää lukea samat jutut.lagotto kirjoitti:"Saksalaiset premium-merkit pyyhkivät Giulian laatuvaikutelmalla pöytää."juuuso kirjoitti:Moottorin koeajo.
Kiinnostaisi kovasti, että mitä tarkoitetaan sanalla laatuvaikutelma. Laatuahan se ei kuvaa, sillä vaikutelma laadusta voi olla hyvä, vaikka itse laatu olisikin huonoa.
Ja sitten nämä "autolehtien" jutut, joissa ei koskaan perustella miksi ja miten saksalaiset ovat näiden mielestä laatuvaikutelmaltaan parempia kuin muut, ja usein myös dynaaminen ajotuntuma on Saksan merkeissä kehuttuna näissä lehdissä. Mitä ikinä dynaaminen ajotuntuma sitten tarkoittaakaan?
Ainakin englanninkielisissä lehtijutuissa on moneen kertaan tuotu esiin, kuinka Alfalla suorastaan kielletään kyseisillä koneilla olevan selvää yhteyttä. Ja yleensä artikkelissa heti perään mainitaan kaikki yksityiskohdat, jotka yhdistävät noita moottoreita.Stilo kirjoitti:Voin jo nähdä miten mainosmateriaalissa missataan mahdollisuus hehkuttaa teknologiaa joka peritty Ferrarin F1 V6 turbo hybridistä.
Mikä sinänsä ei näytä toteutuvan edes 5-sarjalaisessa, joka on kyllä vähän plääh.TeroPee kirjoitti:Laatuvaikutelma on pieniä juttuja. Vaikea yksiselitteisesti määritellä, mutta sitä tuo (tai vie) esim. onko hattuhyllyn alapinta kontin puolelta verhoiltu vai onko se teräväreunaista peltiä. Yleisesti ottaen itse koen laatuvaikutelman kertovan siitä, onko joku kohta "ylisuunniteltu" vai tehty mentaliteetilla "tämä riittää".
Hyvä esimerkki asiasta joka on suunniteltu riittäväksi, mutta ei yhtään pidemmälle.Julli kirjoitti:Tuollainen verkko ja laatikko olisi kiva ollut alfassakin.
Juu, ja seuraava esimerkki löytyy kun lähtee nostamaan tuota pohjaläpyskää (jonka alla varapyörä voisi olla). BMW/Audi on tehnyt siitä niin tukevan että kestää oikeasti käyttöä siistin näköisenä, alfoissa en vielä ole yhdessäkään nähnyt oikein edes keskinkertaista suoritusta tuolta osalta.. se on jotain 3mm vahvaa pinkopahviaTeroPee kirjoitti:Hyvä esimerkki asiasta joka on suunniteltu riittäväksi, mutta ei yhtään pidemmälle.Julli kirjoitti:Tuollainen verkko ja laatikko olisi kiva ollut alfassakin.
Ei tämä kohdistu mitenkään erityisesti Alfoihin, vaan esiintyy yleisesti kaikkia merkkejä arvioitaessa.Pujazuba kirjoitti:Tuo saksalaisiin vertaaminen ja laatuvaikutelman moittiminen on ihan kuin jostain Drop Down listalta poimittu 'Alfoja testaessa mainitse nämä'. Alkaa olla tylsää lukea samat jutut.lagotto kirjoitti:"Saksalaiset premium-merkit pyyhkivät Giulian laatuvaikutelmalla pöytää."juuuso kirjoitti:Moottorin koeajo.
Kiinnostaisi kovasti, että mitä tarkoitetaan sanalla laatuvaikutelma. Laatuahan se ei kuvaa, sillä vaikutelma laadusta voi olla hyvä, vaikka itse laatu olisikin huonoa.
Ja sitten nämä "autolehtien" jutut, joissa ei koskaan perustella miksi ja miten saksalaiset ovat näiden mielestä laatuvaikutelmaltaan parempia kuin muut, ja usein myös dynaaminen ajotuntuma on Saksan merkeissä kehuttuna näissä lehdissä. Mitä ikinä dynaaminen ajotuntuma sitten tarkoittaakaan?
Sedan 156:ssa kelpaisi myös edes hieman tuota. Se on niin käytännöllinen kun kontin pikkutavarat ei riehuisi kuin polttareita viettävä porukka risteilyllä rankan merenkäynnin aikana. Mutta kyllä mä otan varttikutosen ajotuntuman + puuttuvan konttivaraston & puuttuvan kahvikuppipidikkeen.TeroPee kirjoitti:Hyvä esimerkki asiasta joka on suunniteltu riittäväksi, mutta ei yhtään pidemmälle.Julli kirjoitti:Tuollainen verkko ja laatikko olisi kiva ollut alfassakin.
Kolme bensamallia ja valitat puutteelliseksi?lagotto kirjoitti: Mutta kumma ettei lehti vaihdelärpäkkeiden lisäksi mainitse muita Giulian ongelmakohtia. Vilkku ja luistoneston poiston puute ainakin kuuluisi listalle. Ja hinta, sekä bensamallin puute.
Joo tilattavissa toki on, mutta ei koeajattavissa. Itse en vaan ole tottunut ostamaan sikaa säkissä.Aquatica kirjoitti:Kolme bensamallia ja valitat puutteelliseksi?lagotto kirjoitti: Mutta kumma ettei lehti vaihdelärpäkkeiden lisäksi mainitse muita Giulian ongelmakohtia. Vilkku ja luistoneston poiston puute ainakin kuuluisi listalle. Ja hinta, sekä bensamallin puute.
Jätkä hei.
Valoja päälle. Mä olen itse aina pihalla, mut nyt...
Taitaa olla täysin makuasioita. 3-sarjan oranssit valot ja kytkimet eivät mielestäni ole laadukkaan oloisia, ennemminkin tulee olo että ollaan siirrytty takaisin 80-luvulle. Toki jos pitää 80-lukua jotenkin parempana, niin sitten asia voi niin olla. Bemarin peruspenkit ovat myös aivan järkyttävät, ja penkin korkeussäätö on bemarissa aina ollut kamala. Kun vedät kahvasta niin pamahdat lattialle. Sieltä saa sitten yrittää ponnistella itsensä ylös. Bemarin takaluukku taitaa olla myös samanlainen kuin Giuliassa, pelti rämähtää rumasti kun luukun laittaa kiinni. 3-sarja on mielestäni jämähtänyt ja kaipaa pikaista uudistusta. Sisusta mm. on mielestäni vanhentunut.Jönez kirjoitti:Tuosta laatuvaikutelmasta...
Pari viikkoa sitten kävin Italian reissulla Milanon Alfa museossa ja siellä oli uusien autojen näyttelytilassa useampi Giulia esillä eri varustetasoilla. Pääsi siis hieman vertailemaan niitä keskenäänkin. Muuten en ole Giuliaa juuri tutkinut livenä mutta tuon tutustumisen seurauksena muutama seikka pisti silmään verrattuna saksalaisiin verrokeihin.
Ulkoapäin ei ole oikein mitään mistä tulisi laauvaikutelman osalta heikompi fiilis kilapiljoihiin verrattuna.
Sisällä valitetavasti muutama asia hyppäsi hieman silmille.
- Käyttökytkimet: Ilmastointi, navi, ikkunat jne. Kaikki tuntuu jotenkin hieman muovisemmalta ja heppoisammalta kuin BMW 3-sarjassa, A4:ssa tai Mersussa. Isosta asiasta ei ole kyse mutta miksi euron muoviosasta pitää säästää 50 senttiä ja samalla tuoda fiilis, että on hieman halvalla tehty.
- Mittaristo: Jotenkin liian yksinkertainen ja myöskin hieman halvan oloinen. Vähän kuin halvasta play-station pelistä. Jos vertaa vaikka bemariin, missä ei ole mitään turhaa kikkailua. Vanhan liiton perusmittaristo, mutta asiallinen, siisti ja samalla kuitenkin laadukkaan oloinen ja tavallaan tyylikäs.
Noiden pikkujuttujen takia ei oma ostopäätös kaatuisi, koska auto on muuten pirun hienon näköinen mutta miksi noita muutamaa pikkujutta ei olisi voinut miettiä/viedä loppuun asti. Sisutan muotoiluun on kuitenkin panostetu niin paljon, että viimesilauksena olisi hienoa jos pikkunippelitkin vaikuttaisi olevan premiumautosta.
joo eli kannattaisko odottaa sitten sen verran että auto on koeajettavissa? eikö se nyt ole aivan selvää että kaikki mallivaihtoehdot eivät tule kertarysäyksellä myyntiin tai tänne suomeen? eikö se jo todettu tässä aiemmin että hiukan malttialagotto kirjoitti:Joo tilattavissa toki on, mutta ei koeajattavissa. Itse en vaan ole tottunut ostamaan sikaa säkissä.Aquatica kirjoitti:Kolme bensamallia ja valitat puutteelliseksi?lagotto kirjoitti: Mutta kumma ettei lehti vaihdelärpäkkeiden lisäksi mainitse muita Giulian ongelmakohtia. Vilkku ja luistoneston poiston puute ainakin kuuluisi listalle. Ja hinta, sekä bensamallin puute.
Jätkä hei.
Valoja päälle. Mä olen itse aina pihalla, mut nyt...
Kyllä, ei auta muuta kuin odottaa, mutta mielestäni se on ongelma. Alfaan kunmielestäni kuuluu bensakone, eikä diesel.V6 kirjoitti:joo eli kannattaisko odottaa sitten sen verran että auto on koeajettavissa? eikö se nyt ole aivan selvää että kaikki mallivaihtoehdot eivät tule kertarysäyksellä myyntiin tai tänne suomeen? eikö se jo todettu tässä aiemmin että hiukan malttialagotto kirjoitti:Joo tilattavissa toki on, mutta ei koeajattavissa. Itse en vaan ole tottunut ostamaan sikaa säkissä.Aquatica kirjoitti:
Kolme bensamallia ja valitat puutteelliseksi?
Jätkä hei.
Valoja päälle. Mä olen itse aina pihalla, mut nyt...
Tuossa taitaa mallisarjan historia olla rasitteena, väriä ei voi muuttaa koska aina ollut oranssilagotto kirjoitti:3-sarjan oranssit valot ja kytkimet eivät mielestäni ole laadukkaan oloisia, ennemminkin tulee olo että ollaan siirrytty takaisin 80-luvulle.
x2Raimo Miettinen kirjoitti:Siinä ylhäällä ynnätty hienosti!
Tämä!Abarth kirjoitti:Vaikeeta on.
Aikaisemmin uuteen malliin ei edes uskottu.
Nyt on takavetoa, nelivetoa, bensaa, dieseliä, automaattia, manuaalia, ennennäkemätöntä tehoa(yli 2xGTA:n tehot) sekä pientä kulutusta.
Autolehdet suitsuttavat ajettavuutta ja Nyrrellä tehty hirmuiset ajat.
On malli, joka vihdoin laittaa Bemarin, Mersun ja Audin tehomallit ahtaalle. Koska viimeksi näin on ollut?
Stelvion esittely on myös aivan pian. Kuka olisi uskonut pari vuotta sitten?
Alfalla on tehty todella hienoa työtä! Rahat ovat varmasti olleet tiukalla ja mun mielestä on erittäin hienoa, että saavat ylipäätänsä kolme uutta mallia ulos. Ja ainakin kaksi niistä (4c ja Giulia) ovat kunniaksi myös perinteille.
Nyt ei tarvitse haaveilla ja pettyä tyhjiin lupauksiin. Nää bensamallit ovat kuitenkin todellisuutta.
Kunhan jaksaa hieman vielä odottaa..
Asiat on oikeasti aika pirun hyvin.
Ei hätää, Alfa on tehnyt myös järkiautoja, ja kuinka ollakaan, sellainen sattuu olemaan myynnissä ihan maamme rajojen sisäpuolella:lerppu kirjoitti:Muutoin Alfat ovat kohdallani (kuten aiemminkin) - vaimon mielestä hiukan hassuja Italialaisia autoja, joilla perhe ei liiku.
Tässä tarkka hinnasto.quppe kirjoitti:Oliko Velocen hintoja vielä pyöriny täällä?
http://tekniikanmaailma.fi/autot/lisaa- ... 27daf4-700
Bensa 59k€
Diesel 55k€
QV automaatti 117k€
Upouudeksi malliksi sanoisin että on ihan hyvä valikoima moottoreita / vaihteistoja / vetotapa Giuliassa + puolikas lupaus tuoda farkku markkinoille. Kaikkia ei voi heti tyydyttää.Manu kirjoitti:Itseä harmitti 159 kohdalla kun 2.2 Bensassa ei ollut automaattia tarjolla. Noh Giulian kohdalla vihdoin on automaatti mutta sitten ei taas manuaalia niitä haluaville
Kuitenkin yleisesti ottaen Alfalla on hyvä vauhti päällä ja pitää muistaa että nyt ei ole kyse kansanautosta vaan aidosta Alfa Romeosta
Mahtavuutta! Mulla olis tähän myös rahaa... Hitto että ei tosiaan ole tilaa, hallista uusi ruutu maksaisi melkein 30 kiloeuroa! Siihen ei sitten olekaan enää halua / likviditeettiä. Hieno siellä olis toki Arnaa istuttaa!mutt kirjoitti:Ei hätää, Alfa on tehnyt myös järkiautoja, ja kuinka ollakaan, sellainen sattuu olemaan myynnissä ihan maamme rajojen sisäpuolella:lerppu kirjoitti:Muutoin Alfat ovat kohdallani (kuten aiemminkin) - vaimon mielestä hiukan hassuja Italialaisia autoja, joilla perhe ei liiku.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=3