156 käyntiääni

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

156 käyntiääni

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Millaiset moottorin käyntiäänet ovat "normaalit" 156 2.0 ts:ssä? Koneesta kuuluu tyhjäkäynnillä ruiskun kohdilta pientä tikitystä ja koneen päältä myös pieni naksuttava ääni. Ei kovin kovia, mutta korvin läheltä selvästi kuultavia.
Ei kai se ihan hiljainen kai voikaan olla, mutta ääntääkö TS:n venttiilit normaalisti edes vähän?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Taisit Heikki ostaa sen Alfan? :wink:
Tervetuloa hullujen pariin.

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Samanlaista "säkätystä" pitää minunkin 156 (ja lähes kaikki muutkin mitä olen kuunnellut)

Se vanha 8-venttiilinen TS käy taas paljon siistimmin.

Jotenkin olen tullut siihen tulokseen,että "laadukkain" Alfa on 164,jos vertaa vaikka 156:een niin 164:ssa on

-Parempi moottori
jakopää ketjulla,käy nätimmin,osaa säätää seokset oikein vaikka seisoisikin päivän auringon paisteessa (ainakin vanhemmat 156:t käyvät jonkun aikaa liian laihalla,kun aurinko on lämmittänyt imusarjan luona olevaa anturia ja kone on kylmä)

-Rengasäänet hiljaisemmat
Ainakin minun 156:n renkaat jurisevat aivan kuin pyöränlaakeri olisi rikki

-Varustelu
Löytyy sentään öljynpainemittari,ja AlfaControl ilmoittaa öljynmäärän-,pissapojan- ym. nesteiden vajauksen

-Lukot,ovien istuvuus yms.
164 ovet menevät vanhempanakin kiinni kuin kassakaapissa

-Alustan rakenteet
Esim tukivarret kestää ihan toisella tavalla

-Yleinen laadun tuntu


Tämä on sitten vaan minun henkilökohtainen mielipide 7 Alfan jälkeen
(Sprint.Giulietta,33 IE,2*164,75,156) ja olenhan toki ajanut useita muitakin.

166:ista olen ajanut vaan 3-litraista ja se kyllä tuntui aikas laadukkaalta,mutta sehän olikin aivan uusi,joten vaikea sanoa millainen se on käytettynä.

Löytäisipä jostakin halvalla jonkun viimeisistä (-97,-98 ) 164 TS:istä

P.S en siis tarkoita,etteikö 156 olisi hyvä auto :wink:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Zenery kirjoitti: Jotenkin olen tullut siihen tulokseen,että "laadukkain" Alfa on 164,jos vertaa vaikka 156:een niin 164:ssa on
Eikös 164 ollut aikoinaan jopa hiljaisin TM:n koeajama auto? Sekin kai kertoo laadusta jotakin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vittorio Jano kirjoitti:Eikös 164 ollut aikoinaan jopa hiljaisin TM:n koeajama auto? Sekin kai kertoo laadusta jotakin.
Joo, -88 TS oli hiljaisin TM:n mittaama auto. Minusta vaan siinä tuli moottoritiellä jo ikävästi koneen ääni sisään, V6 on luonnostaan hiljaisempi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Eikös 164 ollut aikoinaan jopa hiljaisin TM:n koeajama auto? Sekin kai kertoo laadusta jotakin.
Joo, -88 TS oli hiljaisin TM:n mittaama auto. Minusta vaan siinä tuli moottoritiellä jo ikävästi koneen ääni sisään, V6 on luonnostaan hiljaisempi.

Tuo moottorin ääni tosiaan kuuluu aika hyvin yli satasen nopeuksissa TS:ssä,mutta alustan äänet ovat kyllä useisiin nykyautoihinkin verrattuna
aikas hiljaiset.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Taisit Heikki ostaa sen Alfan? :wink:
Tervetuloa hullujen pariin.
Heh, joo näin siinä kävi. Vähän hullulta kyllä tuntuukin :-D

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

samoja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Campari »

Olen huomannut myös nämä samat seikat omastani:

>(ainakin vanhemmat 156:t käyvät jonkun aikaa liian laihalla,kun aurinko >on lämmittänyt imusarjan luona olevaa anturia ja kone on kylmä)

Tosi kuumasta parkkipaikasta (+35- +40) kun "kylmänä" käynnistää, ei meinaa millään jaksaa käydä ensimmäiseen puoleen minuuttiin.
No näitä helteitä nyt harvemmin on ja normaalilämpötiloissa ei ongelmaa.

>-Rengasäänet hiljaisemmat
>Ainakin minun 156:n renkaat jurisevat aivan kuin pyöränlaakeri olisi rikki

Sama juttu, vaikka on Pilotit alla, hiljaisemmasta päästä mittausten mukaan, silti vähänkin epätasaisella asfaltilla resonoi kuminan sisään, voi olla jo tietysti vaimenninkumit kuluneet.

>-Varustelu
>Löytyy sentään öljynpainemittari,ja AlfaControl ilmoittaa öljynmäärän->,pissapojan- ym. nesteiden vajauksen

Olisivat kyllä tarpeellisia, etenkin pissapojan tarkistus syyshämärässä on onnenkauppaa.

>-Lukot,ovien istuvuus yms.
>164 ovet menevät vanhempanakin kiinni kuin kassakaapissa

Allekirjoitan, kuskinoven asentopidäke murtui omastani ja toinen
takaovi menee huonommin kiinni kuin toinen, ehkä vähän roikkuu.

>-Yleinen laadun tuntu

Joo, on siinä vielä Luigilla parantamisen varaa, nitinöitä riittää lämpötilasta riippuen ja joidenkin sisustusosien sovitukset on "vähän sinne päin". Tosin istuinmateriaalit ovat kestäneet hyvin.
No, oma autoni on sitä alkupään valmistusarjaa, joten eiköhän noista
osa viimeisissä tuotantosarjoissa jo ole karsiutunut pois.
Silti, seuraavakin kärry on todennäköisesti Alfa, nuo ovat kuitenkin pikkujuttuja "isommissa
ympyröissä".

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Re: 156 käyntiääni

Viesti Kirjoittaja HR »

Hesem kirjoitti:Millaiset moottorin käyntiäänet ovat "normaalit" 156 2.0 ts:ssä? Koneesta kuuluu tyhjäkäynnillä ...
155:ssa 16 ventiilisen twinsparkin tyhjäkäyntiäänet ovat Alfaksi vähän liikaakin kalkattavat ja säksättävät. Tuohon on ainakin 16v 155:ten omistajat saaneet tottua. Samoja piirteitä taitaa olla 156:kin. Kylmänä käynnistettäessä venttiilit ääntää jonkun aikaa ennen kuin öljynpaineet ovat ehtineen ajoituksen muuntimelle asti. Käyntiääni pehmenee kun on antanut muuttorin käydä tyhjäkäyntiä hetken. 156:ssa on ääniä vaimennettu ja ajoituksenmuuntimen rakennetta on parannettu hiljaisemmaksi. 155 osalta jotkin puhuvat jopa dieselmäisestä tyhjäkäynnista joka tulee esiin 130tkm jälkeen muuntimen kuluneisuuden aiheuttamana. Itsellä on muuten 140tkm nyt ajettu 155 TS:llä muttei ainakaan vielä tyhjäkäynti ole niin rumaa että tuota n. 200e maksavaa osaa olisi tullut vaihdettua.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Jees, kiitos kommenteista. Tuo käyntiäänikin on siis niin kuin pitääkin. Tuon rengasmelun olen huomannut itsekin, ehdin myös jo ajatella pyöränlaakereitakin. Muuten on jämäkän oloinen auto ja hyvä ajaakin, vertailupohjaa ei tosin kovin laadukkaista peleistä ole.
Kävin muuten kysymässä paikallisesta alfa-liikkeestä (ei delta-auto) 120 huollon hintaa, se oli 800, ilman osia 380. Euroa. Järkyttävää. :?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Se maksaa mikä maistuukin. :) .Tosiasiassa nykyhinnoilla on auton huolto todella kallista.Vaikka on se muihinkin merkkeihin,harmi vaan ku vaikka tekee toiselle 65e tuntiveloituksella ja osien isolla katteella niin ei hääviä palkkaa kuitenkaan itse saa. :cry: Oikeestaan siksi tulee itse huollettua omat Alfat.Ku ei oo rahaa ja toisaalta se on ihan kivaa. :wink:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Hesem kirjoitti:Kävin muuten kysymässä paikallisesta alfa-liikkeestä (ei delta-auto) 120 huollon hintaa, se oli 800, ilman osia 380. Euroa. Järkyttävää. :?
Mitäs nimikaima...

Itse olen käyttänyt noihin isompiin huoltoihin muita valtuutettuja huoltoja kuin Delta, niitäkin on. Kannattaa jo lähteä noilla hinnoilla kauemmaksikin autoaan huollattamaan ja tuo 120tkm:hän on se kallis huolto jossa jakopään osat vaihdetaan.

Itsellä olisi nyt 140 tuhannen öljynvaihtohuoto edessä. 120e:llä saa öljyt vaihdettua, ovesaranat tarkistettua ja jotain muuta sekä tietenkin sen leiman huoltokirjaan. On siinä leimalla hintaa. Nyt vaan näyttäisi siltä että tätä menoa ollaan lähellä puoltavaliä 150 tuhanteen ennen kuin Deltasta löytyy aikaa. Pitäisiköhän sitä lähteä Ähtävälle käymään nyt tämänkin takia.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Marjut
Viestit: 270
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 00:40
Paikkakunta: Kuopio

Alfa- liike

Viesti Kirjoittaja Marjut »

Kävin muuten kysymässä paikallisesta alfa-liikkeestä (ei delta-auto) 120 huollon hintaa, se oli 800, ilman osia 380. Euroa. Järkyttävää. :?
no joo... Minäkin kävin samaisessa liikkeessä kysymässä tulppia, kun varaosaliikkeissä ei ollut. Maksoi varaosaliikkeessä n. 5e ja siellä Alfa- liikkeellä 16e, siis kappale. Mutta odotin kärsivällisesti kuukauden, että sain tulpat hiukan halvemmalla. Hiukan kesti tuo tuo varaosaliikkeen tilaus, tai sitten joku kerkesi jo välistä ne myymään pois.

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Re: 156 käyntiääni

Viesti Kirjoittaja Naiko »

HR kirjoitti:
Hesem kirjoitti:Millaiset moottorin käyntiäänet ovat "normaalit" 156 2.0 ts:ssä? Koneesta kuuluu tyhjäkäynnillä ...
155:ssa 16 ventiilisen twinsparkin tyhjäkäyntiäänet ovat Alfaksi vähän liikaakin kalkattavat ja säksättävät. Tuohon on ainakin 16v 155:ten omistajat saaneet tottua. Samoja piirteitä taitaa olla 156:kin. Kylmänä käynnistettäessä venttiilit ääntää jonkun aikaa ennen kuin öljynpaineet ovat ehtineen ajoituksen muuntimelle asti. Käyntiääni pehmenee kun on antanut muuttorin käydä tyhjäkäyntiä hetken. 156:ssa on ääniä vaimennettu ja ajoituksenmuuntimen rakennetta on parannettu hiljaisemmaksi. 155 osalta jotkin puhuvat jopa dieselmäisestä tyhjäkäynnista joka tulee esiin 130tkm jälkeen muuntimen kuluneisuuden aiheuttamana. Itsellä on muuten 140tkm nyt ajettu 155 TS:llä muttei ainakaan vielä tyhjäkäynti ole niin rumaa että tuota n. 200e maksavaa osaa olisi tullut vaihdettua.
Mun 156:slla on nyt ajettu vähän päälle 130tkm ja välillä se käy niinkuin diesel mersu :? Onneksi sain myyjäliikkeen maksamaan 50% korjaus kuluista ja ajoituksen muunnin vaihtuu nyt uudempaan malliin! Saas nähdä auttaako... Kerron sitten kun projekti on ohi :wink:

myalfa
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Elo 2003, 22:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja myalfa »

milloin olet vaihtamassa sitä muunninta...? ajatellin itse varata aikaa nyt elokuussa, olis hyvä tietää etukäteen miten sulla meni. :?

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Mun autoon toi ajoituksenmuunnin vaihdettiin helmikuussa, kun mittarissa oli n. 60 tkm. Nyt kilsoja noin 75 tuhatta eikä ole dieselin ääntä. Osahan maksaa noin 200 eur ja luulisinpa, että työhön menee ainakin 4 tuntia. Mulla toi vaihto tehtiin 60 tkm huollon yhteydessä.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

myalfa kirjoitti:milloin olet vaihtamassa sitä muunninta...? ajatellin itse varata aikaa nyt elokuussa, olis hyvä tietää etukäteen miten sulla meni. :?
15.8 Olis vaihtopäivä. Kerron sit paljonko kustanti ja auttoiko...

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Nyt on muunnin vaihdettu paikallisessa DA:ssa. Osa kustansi 290,- ja työt 400,-. Samalla kannattaa vaihtaa jakohihnat ja kiristimet kun ei työt maksa silti enempää... Autoliike josta alfan ostin makso sit puolet niin koko projekti tuli maksaan mulle 500 suolasta :roll: Ainakaan "diesel" ääntä ei kuulu ja auto tuntuu muutenkin käyvän tasasemmin. Kerron lisä jos jotain ongelmia ilmenee mut just nyt näyttää oikein hyvältä :mrgreen:

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Vielä kerran moottorin äänestä:

Kuten jo yhdessä threadissa totesin, tuli hommattua tuollainen reilu 130 tkm ajettu 2.0 TS 156:nen. Ostohetkellä en vielä huomannut asiaa, mutta useamman kylmäkäynnistyksen jälkeen olen huomannut moottorin käyvän todella karkeasti muutaman sekunnin käynnistyksen jälkeen. (kaverini kysyi tosissaan auton käynnistyttyä, että onko tuo dieseli :oops: ) Koneen käyntiääni tosiaan hiljenee muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä eikä karkeaa käyntiääntä kuulu enää ajon aikana.

Mielestäni karkea ääni ei kuulu terveeseen koneeseen, joten käytin autoa tänään DA:ssa "asiantuntijoiden" kuultavana. Vein auton aamulla ja DA:n pojat kuuntelivat käyntiääntä muutaman tunnin seisomisen jälkeen -> autossa ei ole asentajien mielestä mitään vikaa, kuulemma normaalia raaka käyntiääni käynnitettäessä???

Eli miten on? Onko kuvatunlainen normaalia vai käynkö kysymässä joltain toiselta asiantuntialta? Autossa on myyjäliikkeen myöntämä 6 kk:n takuu tekniikan puolesta, joten korjauksen saisi vielä takuun piikkiin.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

R@gdoll kirjoitti:Vielä kerran moottorin äänestä:

Kuten jo yhdessä threadissa totesin, tuli hommattua tuollainen reilu 130 tkm ajettu 2.0 TS 156:nen. Ostohetkellä en vielä huomannut asiaa, mutta useamman kylmäkäynnistyksen jälkeen olen huomannut moottorin käyvän todella karkeasti muutaman sekunnin käynnistyksen jälkeen. (kaverini kysyi tosissaan auton käynnistyttyä, että onko tuo dieseli :oops: ) Koneen käyntiääni tosiaan hiljenee muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä eikä karkeaa käyntiääntä kuulu enää ajon aikana.

Mielestäni karkea ääni ei kuulu terveeseen koneeseen, joten käytin autoa tänään DA:ssa "asiantuntijoiden" kuultavana. Vein auton aamulla ja DA:n pojat kuuntelivat käyntiääntä muutaman tunnin seisomisen jälkeen -> autossa ei ole asentajien mielestä mitään vikaa, kuulemma normaalia raaka käyntiääni käynnitettäessä???

Eli miten on? Onko kuvatunlainen normaalia vai käynkö kysymässä joltain toiselta asiantuntialta? Autossa on myyjäliikkeen myöntämä 6 kk:n takuu tekniikan puolesta, joten korjauksen saisi vielä takuun piikkiin.
Jos se kone (ajoitin) on kunnossa ei mitään diesel soundia pitäisi olla. Pitäisi olla aika hiljainen kunnossa ollessaan. Eli käy jollain toisella pajalla
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

R@gdoll kirjoitti:Vielä kerran moottorin äänestä:

Kuten jo yhdessä threadissa totesin, tuli hommattua tuollainen reilu 130 tkm ajettu 2.0 TS 156:nen. Ostohetkellä en vielä huomannut asiaa, mutta useamman kylmäkäynnistyksen jälkeen olen huomannut moottorin käyvän todella karkeasti muutaman sekunnin käynnistyksen jälkeen. (kaverini kysyi tosissaan auton käynnistyttyä, että onko tuo dieseli :oops: ) Koneen käyntiääni tosiaan hiljenee muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä eikä karkeaa käyntiääntä kuulu enää ajon aikana.

Mielestäni karkea ääni ei kuulu terveeseen koneeseen, joten käytin autoa tänään DA:ssa "asiantuntijoiden" kuultavana. Vein auton aamulla ja DA:n pojat kuuntelivat käyntiääntä muutaman tunnin seisomisen jälkeen -> autossa ei ole asentajien mielestä mitään vikaa, kuulemma normaalia raaka käyntiääni käynnitettäessä???

Eli miten on? Onko kuvatunlainen normaalia vai käynkö kysymässä joltain toiselta asiantuntialta? Autossa on myyjäliikkeen myöntämä 6 kk:n takuu tekniikan puolesta, joten korjauksen saisi vielä takuun piikkiin.
Mulle kävi samoin. Ei muka mitään vikaa, koska ei tuu vikakoodia. (Venttiilinmuuntimelle ei koodia oikeasti edes ole). Näin sanottiin JKL:n DA:ssa ja käskivät viedä TRE:lle. Haistatin niille. Muunnin edelleen vaihtamatta, koska ajattelin vaihtaa jakohihnan samalla. Eli kuukauden sisään. Mulla ajettu 115tkm.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

m.sa kirjoitti:Ei muka mitään vikaa, koska ei tuu vikakoodia.
M-täh? Autosta ei siis voi etsiä mitään vikaa jos ei tule vikakoodia? Jos kiertokanki kurkkaa lohkosta pihalle niin kyseisen Deltan mielestä moottorissa ei siis ole mitään vikaa, eihän Motronic ilmoita minkään anturin olevan sökö?

Anna mun kaikki kestää...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

m.sa kirjoitti:Mulle kävi samoin. Ei muka mitään vikaa, koska ei tuu vikakoodia.
Juu, itselleni meinasi käydä samoin. Pisti vähän hymyilyttämään, kun kaveri huoltotiskillä sanoi ensimmäisenä , että auto pitää kytkeä testeriin ennenkuin mitään saa selville. Tuumasin vaan, että ei taida kyseinen ongelma missään testereissä näkyä... Onneksi toinen heppu oli hieman lähempänä maata ja ehdotti vähän ihmisläheisempää diagnosointia.

Harmittaa vaan, kun DA:n heput eivät muka kuulleet karkeaa ääntä/ pitäneet käyntiääntä epänormaalina. Oulussa ei ole oikein muuta vaihtoehtoa ja ei viitsisi viedä toista kertaa samaan paikkaan.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

R@gdoll kirjoitti:Oulussa ei ole oikein muuta vaihtoehtoa ja ei viitsisi viedä toista kertaa samaan paikkaan.
Onkos muukkonen miten kaukana?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti:
R@gdoll kirjoitti:Oulussa ei ole oikein muuta vaihtoehtoa ja ei viitsisi viedä toista kertaa samaan paikkaan.
Onkos muukkonen miten kaukana?
tulisiko oulusta jotain about 200-250 km ähtävälle....

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

90 kirjoitti: tulisiko oulusta jotain about 200-250 km ähtävälle....
No onhan siinä sitten matkaa.. Mulle tuo seutu ei ole kovin tuttua, Oulu, Vaasa, Pietarsaari ovat samassa paikassa mulle :roll:

No voi olla että joutuu itse tuolla käymään ja matkaa ~500km suunta joten sen rinnalla 200 ei ole mitään..

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti:
90 kirjoitti: tulisiko oulusta jotain about 200-250 km ähtävälle....
No onhan siinä sitten matkaa.. Mulle tuo seutu ei ole kovin tuttua, Oulu, Vaasa, Pietarsaari ovat samassa paikassa mulle :roll:

No voi olla että joutuu itse tuolla käymään ja matkaa ~500km suunta joten sen rinnalla 200 ei ole mitään..
juu..kotokylältä eli Oulaisista ähtävälle n 130 km ja onpa tuolla muukkosella tulut käytyäkin silloin tällöin...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Hieman aiheen vierestä, mutta Muukosella on ilmeisesti osaava ja ammattitaitoinen tiimi? Kiinnostaa vaan kun rakas auto on sinne menossa deltan sijaan. Matkaa tulee, mutta matkailuhan avartaa eiks vaan :) Paluu matkalla voi sitten pistää kortin hyllylle kun kumminkin innostuu liikaa :twisted:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Naiko kirjoitti:
Nyt on muunnin vaihdettu paikallisessa DA:ssa Osa kustansi 290,- ja työt 400,-. Samalla kannattaa vaihtaa jakohihnat ja kiristimet kun ei työt maksa silti enempää... Autoliike josta alfan ostin makso sit puolet niin koko projekti tuli maksaan mulle 500
Eli saiko tuossa jakopään ja muuntimen kuntoon 1000e? Täällä yleisesti olevaan hintatasoonhan tuo olisi halpa paikka.. :?. Vai onko DA huomannut hyvän rahastuskohteen?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

No hitto - nythän minä vasta hokasin... ;-) Siis tuo Muukkonen ei olekaan missään etelä-Suomessa. Näkyy olevan 240km tästä kotiovelta. Ja aika lähellä kesämökkiä. Täytyypä pitää mielessä, jos eivät saa Deltassa käyntiä kohdalleen.

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Naiko kirjoitti:
Nyt on muunnin vaihdettu paikallisessa DA:ssa Osa kustansi 290,- ja työt 400,-. Samalla kannattaa vaihtaa jakohihnat ja kiristimet kun ei työt maksa silti enempää... Autoliike josta alfan ostin makso sit puolet niin koko projekti tuli maksaan mulle 500
Eli saiko tuossa jakopään ja muuntimen kuntoon 1000e? Täällä yleisesti olevaan hintatasoonhan tuo olisi halpa paikka.. :?. Vai onko DA huomannut hyvän rahastuskohteen?
Siitä alkaa olla aikaa ja jos en väärin muista oli 960e tienoilla toi koko hoito. Ja Vaasan DA huolsi. Tosin en edes pyytänyt mitään vikadiagnooseja vaan menin sinne ja käskin vaihtaa muuntimen (luotin BBS:n asiantuntijoihin :wink: ) ja itse ehdottivat hihnaa samalla. nyt 35tkm kilsaa takana vaihdon jälkeen eikä auto ole kuulostanut ompelukoneelta kertaakaan 8)

Vastaa Viestiin