Kuuluu asiaanTeroL kirjoitti:Huomasin tuossa, että kun jarruttaa täysillä hätävilkut aktivoituu. On muut huomannut samaa? Saisikohan tuon poistettua käytöstä?
Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Niin vilkkuu. Meinas päästä hätäkakka, kun kävi ekan kerran. Vm. 2010TeroL kirjoitti:Huomasin tuossa, että kun jarruttaa täysillä hätävilkut aktivoituu. On muut huomannut samaa? Saisikohan tuon poistettua käytöstä?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Toivottavasti ei. Kyseessä on turvavaruste, joka ilmoittaa muille että nyt jarrutetaan oikeasti.TeroL kirjoitti:Huomasin tuossa, että kun jarruttaa täysillä hätävilkut aktivoituu. On muut huomannut samaa? Saisikohan tuon poistettua käytöstä?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
- Car(s): 159 2.0 JTDm sportwagon -11
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onpa hieno homma että sen saa toimimaan näissäkin! Onko se sulla asennettuna lämppärinkennon letkuun vai johonkin toiseen letkuun?MrDelirium kirjoitti:Mulla on 159 2.4JdtM:ään asennettuna 1500w TT ja toimii ihan helvetin hienosti. Kauden alussa imaisee vähän enemmän jäähdytysnestettä, muuten moottori on 50-60C noin 45min lämmityksellä talvellakin.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko kukaan onnistunut hankkimaan taakse puslia? Haussa olisi eperin kuvan pultin numero 4 reikään kuuluva pusla. Nuo kaksi muuta ovat erilaisia ja sellaisia kyllä löytyy vaan ei tarvitse.
Merkkiliike myy vain koko olkaa.
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=3
Merkkiliike myy vain koko olkaa.
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=3
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itsekin voisin tarvita tällaisia puslia, tuo säätöpultti on hitsattu kiinni eikä lähtenyt ihan herkästi irti, joutunee antamaan reilusti lämpöä tms..hjpp kirjoitti:Onko kukaan onnistunut hankkimaan taakse puslia? Haussa olisi eperin kuvan pultin numero 4 reikään kuuluva pusla. Nuo kaksi muuta ovat erilaisia ja sellaisia kyllä löytyy vaan ei tarvitse.
Merkkiliike myy vain koko olkaa.
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=3
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^muistan jonkun esineen aiemminkin tuota pikaa, oli vissiin hankalaa. Ei sattuisi joltain powerflexiltä tms löytyvän sopivaa jos originaali on kiven alla?
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kokeilin pulttia irrottaa jo, mutta tiukassa tuntui olevan. Pyörii toki, mutta ei liikahdakaan lekan avustuksella. Lämpöä sinne voi olla vaikea saada.
Ei löydy Poweria tuohon. 166:ssa on ilmeisesti lähes samanlainen, mutta ei kuitenkaan sopiva.
Ei löydy Poweria tuohon. 166:ssa on ilmeisesti lähes samanlainen, mutta ei kuitenkaan sopiva.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Terve ! Mitenkäs alfistit ovat vaihtaneet 159:n pitkien polttimoja ? Ovat niin ahtaassa tilassa, että näyttää menevän purkuhommiksi mutta onko tähän jollain jotain parempaa kikkaa ?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jos ei omat sormet mahdu tekemään hommaa, niin ei auta kuin löytää pienempi käsi tai purkaa umpio autosta. Kyllä sen pitäisi onnistua umpio paikallaan, mutta ainakin itsellä nousi vitutus aika nopeastiAatu kirjoitti:Terve ! Mitenkäs alfistit ovat vaihtaneet 159:n pitkien polttimoja ? Ovat niin ahtaassa tilassa, että näyttää menevän purkuhommiksi mutta onko tähän jollain jotain parempaa kikkaa ?

- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Omiin 2.4 JTDm:iin vaihdoin pitkät umpioiden ollessa irti. Muuten on kyllä todella hankala vaihtaa pelkääjän puolta kun ohjaustehostimen pumppu peittää kaiken. Tietty pumppu on muutamalla ruuvilla kiinni, jonka irrottamisen jälkeen homma helpottuu huomattavasti.
Kuskinpuolelta täytyy irrottaa ecu ja mahdollisesti akku.
Puskuri toisaalta irtoaa about 5 minuutissa (ei kannata irrottaa kuitenkaan pakkasessa), joten helpompi tapa taitaa olla puskuri ja umpiot pois.
Bensa vehkeistä en tiedä onko yhtä hankalaa.
Kuskinpuolelta täytyy irrottaa ecu ja mahdollisesti akku.
Puskuri toisaalta irtoaa about 5 minuutissa (ei kannata irrottaa kuitenkaan pakkasessa), joten helpompi tapa taitaa olla puskuri ja umpiot pois.
Bensa vehkeistä en tiedä onko yhtä hankalaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pelkääjän puolen ikkunan avausnappi kuskin ovessa sekoilee. Nappia ylöspäin vetäesssä toimii väärinpäin ja avaa ikkunan.
Mutta pelkääjän puolen oven nappi toimii normaalisti ja tuo sekoileva kuskin oven nappikin yleensä jonkin hetken päästä ehjäytyy itsekseen.
Tarviiiko ovi purkaa että pääsee noita ikkunanappien piuhoja ihmettelemään vai onko helpompaa tapaa? Ei taida jättää kuitenkaan can-väylän vikakoodeja tuon sortin häröily?
Mutta pelkääjän puolen oven nappi toimii normaalisti ja tuo sekoileva kuskin oven nappikin yleensä jonkin hetken päästä ehjäytyy itsekseen.
Tarviiiko ovi purkaa että pääsee noita ikkunanappien piuhoja ihmettelemään vai onko helpompaa tapaa? Ei taida jättää kuitenkaan can-väylän vikakoodeja tuon sortin häröily?
Il nero era bellissimo
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eli siis se uniball...hjpp kirjoitti:Onko kukaan onnistunut hankkimaan taakse puslia? Haussa olisi eperin kuvan pultin numero 4 reikään kuuluva pusla. Nuo kaksi muuta ovat erilaisia ja sellaisia kyllä löytyy vaan ei tarvitse.
Merkkiliike myy vain koko olkaa.
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=3
Kummalle puolel tarvis olis?
Mullois muistaakseni oikean puolen olka, mis uniballis inan välystä. Pitkittäis sellaista. Tuntee, ku yrittää heiluttaa - en kyennyt mittaamaan kui pali. Sekä muistaakseni irtiprässätty (kierosta vas olasta, vaskylkikolaroidusta kotosin) nikare, mis lie samanlainen välys (tai sit se o edelleen olas kiinni). Liekkö pikkuvälys kaikis vähänki ajetuissa.
Mul oli vas puolen unipalli yhtäpuuta pultin kans. Oli ruostunu sisältä ja päältä. Woimalla lähti, samas irtos tukivarresta epäkeskon vastapeluri pistehitseistään (toki nykyään jo korjattu, wanhat varret varastossa). Olin uusimas tukivarsia - samal joutusin uusimaan sit olankin, kun pallista ei ollu enää eläjäksi. Ei siis välttis kestä moukarointia, saati korroosiota, lämpö tuhoaa suojakumet ja rasvat. Toho olkaan harjottelin prässäystä. Ja muistaakseni otin suojakumet talteen.
Toi remppa siis tukivarsi irti, mis hengaili jymähtäny olka. Loppupeleis rälläkällä pultti poikki unipallin vierestä, kun moukaroidessa tukivarsi levisty rälläkän terän leveyttä enempi. Eli kiinni oli. Irtonivelestä sai sit hakattua pultin jämän irti alasinta vasten, kuha kokeilin.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Uniball taitaa juu olla kyseessä ja vasemmalle puolelle. Nykyisen välys on luokkaa maksimi eli joka suuntaan ja reilusti. Kokeilen lämpöhoitoa ensin, kun ei tuonne taida oikein sopia puukkosahan teräkään väliinkatkaisemaan pulttia. Ja se pulttikin pitäisi hommata...
No ensin toki tuo saattohoitopotilas tarvitsisi sen uniballin. Kaikki ehdotukset kiinnostavat.
No ensin toki tuo saattohoitopotilas tarvitsisi sen uniballin. Kaikki ehdotukset kiinnostavat.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Taiski olla puukkosaha, mil pultin poikkasin. No se mahtu ku mäivinnän jälkeen varsi oli jo vähä levistyny.
Ookko purkanu oikeaa puolta, notta mimmone välys siellä?
Multa joutanee tarvittaessa toi kiero olka tai sen unipalli riippuen joko se o irti. En muista, löytyykö pulttikin. Voinen lonia romulaatikoita jahka löydän ne.
Ookko purkanu oikeaa puolta, notta mimmone välys siellä?
Multa joutanee tarvittaessa toi kiero olka tai sen unipalli riippuen joko se o irti. En muista, löytyykö pulttikin. Voinen lonia romulaatikoita jahka löydän ne.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olisin ostamassa 159 1.9 jtdm 2006. Ongelmana on vaan että autoon on tietojen mukaan vaihdettu jakohihna 5 vuotta ja 20 000km sitten.. Uskaltaako ostaa vai meneekö suoraan jakohihnaremppaan. Mitä olen lueskellut niin taitaa olla 120 000 km tai 5 vuotta tuo vaihtoväli... Paljonkohan kyseiseen peliin maksaa jakohihnan vaihto? Onko kellään mitään käryä tai ajatuksia...? Kovasti tekis vaan mieli päästä alfan puikkoihin. 

- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuossa autossa on yksi helpoimmin vaihdettavista jakohihnoista ja osien hintakin on vain muutamia satasia. Korjaamot veloittaa töistä ehkä 300e.
Hinnassa jos tuo on jotenkin huomioitu, niin mielestäni on parempi ajaa uudella hihnalla kuin vaikkapa kolme vuotta vanhalla.
Samalla kertaa kun vielä vaihtaa öljyt ja suodattimet niin autolla ajaa hyvillä mielin pitkään.
Hinnassa jos tuo on jotenkin huomioitu, niin mielestäni on parempi ajaa uudella hihnalla kuin vaikkapa kolme vuotta vanhalla.
Samalla kertaa kun vielä vaihtaa öljyt ja suodattimet niin autolla ajaa hyvillä mielin pitkään.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Näyttäs olevan auto muuten tosi siisti ja hyvin pidetty. Kiitos vastauksesta!
Taidan vielä maanantaina soitella merkkihuoltoon ennen auton hakua niin osaa myyjän kanssa vaikka vähän yrittää tinkasta.
Onkohan tuossa autossa muuta mitä kannattaa tarkastaa ennen ostoa?!?
Taidan vielä maanantaina soitella merkkihuoltoon ennen auton hakua niin osaa myyjän kanssa vaikka vähän yrittää tinkasta.
Onkohan tuossa autossa muuta mitä kannattaa tarkastaa ennen ostoa?!?
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Oikealla ei ole välystä, enkä sinne aio kajota. Tuo vasen pitäisi laittaa, sanoi katsastaja ja onhan auto myös ihan järjettömän kamala ajettava vaihtelevalla kitkalla tällä hetkellä.jalittam kirjoitti:Taiski olla puukkosaha, mil pultin poikkasin. No se mahtu ku mäivinnän jälkeen varsi oli jo vähä levistyny.
Ookko purkanu oikeaa puolta, notta mimmone välys siellä?
Multa joutanee tarvittaessa toi kiero olka tai sen unipalli riippuen joko se o irti. En muista, löytyykö pulttikin. Voinen lonia romulaatikoita jahka löydän ne.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kannattaa ainakin ottaa molemmista eturenkaista kiinni ja kokeilla välykset. Raidetangon välys tuntuu helposti rengasta sivusuunnassa heiluttamalla ja yläpallonivelen renkaan yläreunasta heiluttamalla.Dumbtrump kirjoitti:Näyttäs olevan auto muuten tosi siisti ja hyvin pidetty. Kiitos vastauksesta!
Taidan vielä maanantaina soitella merkkihuoltoon ennen auton hakua niin osaa myyjän kanssa vaikka vähän yrittää tinkasta.
Onkohan tuossa autossa muuta mitä kannattaa tarkastaa ennen ostoa?!?
Raidetangon päät maksaa kaikki yhteensä noin 100 euroa, mutta vaihtamisen jälkeen täytyy vielä käyttää auto nelipyöräsuuntauksessa.
Ylätukivarsi taitaa myös olla noin 100 euron hintainen.
Nämä osat on suhteellisen helppo vaihtaa.
Ruskeahko ohjaustehostimen neste yleensä kertoo tiensä päässä olevasta ohjausvaihteesta. Tämä osa maksaa about 300 euroa ja on vähän työläämpi vaihtaa.
Joku vajaa pyttyisen dieselin omistaja osaa varmastikin sanoa oliko 1.9:sin vaihdelaatikko kestävää mallia.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
1.9:n vaihdelaatikko on M32, eli ei kestävä.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Toi mainitsemani pikku välys o semmone, mitä kukaan katsastustäti tai setä ei huomaa, vaikka pyytäisikin. Kun olka on kädes, ni pääsee fiilistelemään sitä ns klappia. Kannattanee kuites kokeilla, pyöriikö oik puolen pultti, enneku säädätykseen menee. Ja camberpultitkin kannattanee kokeilla.hjpp kirjoitti:Oikealla ei ole välystä, enkä sinne aio kajota. Tuo vasen pitäisi laittaa, sanoi katsastaja ja onhan auto myös ihan järjettömän kamala ajettava vaihtelevalla kitkalla tällä hetkellä.jalittam kirjoitti:Taiski olla puukkosaha, mil pultin poikkasin. No se mahtu ku mäivinnän jälkeen varsi oli jo vähä levistyny.
Ookko purkanu oikeaa puolta, notta mimmone välys siellä?
Multa joutanee tarvittaessa toi kiero olka tai sen unipalli riippuen joko se o irti. En muista, löytyykö pulttikin. Voinen lonia romulaatikoita jahka löydän ne.
Eiksoo jännä tunne, ku takapää ohjaa mielivaltaisesti, lähinnä vastaantulevien kaistaa kohti?
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mistä etubremboihin yksi uusi mäntä?
Turha kuvitella vaihtavansa vain levyt ja palat. Toisesta etusatulasta yksi mäntä kuorinut pintansa pois. Pölysuoja oli ihan ehjä, mutta jotenkin se on päässyt hapettumaan. On pelannut kun on kuluneilla osilla ollut suht ulkona, mutta kun nyt pitäisi sisään saada niin ei mitään toivoa.
Turha kuvitella vaihtavansa vain levyt ja palat. Toisesta etusatulasta yksi mäntä kuorinut pintansa pois. Pölysuoja oli ihan ehjä, mutta jotenkin se on päässyt hapettumaan. On pelannut kun on kuluneilla osilla ollut suht ulkona, mutta kun nyt pitäisi sisään saada niin ei mitään toivoa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ Kunhan tajusi etsiä, niin http://shop.alfisti.net/ löytyy näihin näemmä täydet huoltosarjat ja ihan sopuhintaan.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuoretta Tekniikan Maailmaa lukeneena rupesin miettimään 159:n bi-ksenoneiden valotehoja. Osasiko joku vinkata jonkun linkin tai kuvan mistä selviäisi esim kaukovalojen kantamat?
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ksenonit on ainakin ne tehokkaammat 35 W, juuri vaihdoin uudet Osramin nightbrakerit.. Pitkät vissiin H7, ne näyttää nyt vähän keltaisilta.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Lisäpitkät on h7. Xenon polttimo vaihtaa asentoa kun laittaa pitkät päälle.
Eli tupla pitkät on 159:sissä silloin kun on alkuperäiset xenonit.
Eli tupla pitkät on 159:sissä silloin kun on alkuperäiset xenonit.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei kai sentään, alunperin ne pitkät oli vain kaukovalovilkkua varten koska xenonit vie aikansa syttyäkseen jos on tarvetta vilkauttaa pitkiä.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Täytyy tutkia miten nuo valot toimii. Mielestäni joskus kokeilin pistää hanskan h7 eteen, jotta huomasin toimiiko xenonin vaihto lyhyeltä pitkäksi.
Jos eivät pala samaan aikaan niin sitten täytyy muuttaa johdotusta niin, että palavat samaan aikaan.
Edit: Suomessahan xenonit palaa kokoajan, joten turhaa olisi vilauttaa h7:lla. Tietty jos valokuvion muuttomekanismi on liian hidas, niin ehkä sitten.
Jos eivät pala samaan aikaan niin sitten täytyy muuttaa johdotusta niin, että palavat samaan aikaan.
Edit: Suomessahan xenonit palaa kokoajan, joten turhaa olisi vilauttaa h7:lla. Tietty jos valokuvion muuttomekanismi on liian hidas, niin ehkä sitten.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
DRL:t käytössähän Xenonit on sammuksissa.
Silloin pitkiä jos käyttää, pitäisi mennä vain H7:lla - koska ne reagoi "heti". Olettaisin tämän olevan se juttu?
DRL:t käytössähän Xenonit on sammuksissa.
Silloin pitkiä jos käyttää, pitäisi mennä vain H7:lla - koska ne reagoi "heti". Olettaisin tämän olevan se juttu?
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Paitti että 159ssä ei ole päiväajovaloja koskaan ollutkaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei se tarkoita, etteikö se tekniikka olisi rakennettu sillä ideologialla. Ihan vaan heitin ajattelua ilmoille - onhan sitä ennenkin tehty asioita miettimällä potentiaalisia toteutuksia, joita ei koskaan tullut?
EDIT:
Tosin sekin on, että joka maassa ei ajeta valot päällä päivällä. Esim. Italiassa...?
EDIT:
Tosin sekin on, että joka maassa ei ajeta valot päällä päivällä. Esim. Italiassa...?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Paremminkin toisinpäin, päivällä ei ajeta valot päällä missään muualla kuin pohjolassa
Kaukovalovilkku xenoneilla ei toimisi kovin näppärästi ajettaessa ilman valoja, ensin se tekisi itsediagnoosin ja sitten alkaisi sytytellä valoja, ennen kuin valot olisivat normaalissa toiminnassa, tilanne olisi jo mennyt ohi. Tätä ajoin takaa alkujaan.

-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo näyttää pitkillä palavan sekä Xenonit että H7. Hyvä niin, varsin hyvät valot tässä..
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo niin mullakin.. Mutta löytyiskö mistään mittaustulosta että kuinka kauas ne 159:n pitkät oikeasti näyttää? Uudessa TM:ssä siis vertailtiin uusien autojen ja vanhojen mallien pitkien valojen tehoeroja, jotka joissakin merkeissä oli aika isoja. Ja pääsääntöisesti uusien mallien kaukovalot (LED) olivat tehottomampia kuin vanhat halogeenit ja xenonit...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ottamatta kantaa itse 159:n valoihin, jotka omassa olivat perushalogeenit ja jotka olivat mielestäni ihan hiton hyvät, tuo kommentti non niin totta. Esim. Astran uudet ledi"pitkät" näyttää about yhtä pitkälle pimeällä kuin 159:n lyhyet. Sama pätee Seatiin yms. Auriksen ledit on ihan jees lyhyissä, mutta onko siinä pitkissä halogeenit erikseen? Siinä oli ok valot.Anthon kirjoitti:Joo niin mullakin.. Mutta löytyiskö mistään mittaustulosta että kuinka kauas ne 159:n pitkät oikeasti näyttää? Uudessa TM:ssä siis vertailtiin uusien autojen ja vanhojen mallien pitkien valojen tehoeroja, jotka joissakin merkeissä oli aika isoja. Ja pääsääntöisesti uusien mallien kaukovalot (LED) olivat tehottomampia kuin vanhat halogeenit ja xenonit...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tallessa tuo 09/2006 TM:n 2.4 testi pdf:nä. Siinä piirretyt valokuviot yltää pitkät reilu 160 m ja lyhkäset 60 m. Testiautossa H7:t, xenoneiden kuvioista ei ollut juttua.
Il nero era bellissimo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuo olikin yllättävän helppo paikka purkaa. Koko nappula hässäkkä lähtee irti, yhdelle pultilla kiinni ja toisessa päässä kolme klipsua.Jame kirjoitti:Pelkääjän puolen ikkunan avausnappi kuskin ovessa sekoilee. Nappia ylöspäin vetäesssä toimii väärinpäin ja avaa ikkunan.
Mutta pelkääjän puolen oven nappi toimii normaalisti ja tuo sekoileva kuskin oven nappikin yleensä jonkin hetken päästä ehjäytyy itsekseen.
Tarviiiko ovi purkaa että pääsee noita ikkunanappien piuhoja ihmettelemään vai onko helpompaa tapaa? Ei taida jättää kuitenkaan can-väylän vikakoodeja tuon sortin häröily?
Purkautui melkein itsestään atomeiksi, putsasin pölyt ja nappuloiden kontaktit. Kasaan ja toimii. Tai ei siis ainakaan vielä ole sekoillut.
Il nero era bellissimo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Osaako joku kertoa mistä johtuu kun alfa herjaa "change engine oil". Kurkattiin konepellin alle niin siellä on öljyä riittämiin ja mielestäni huoltokaan ei ole vielä ajankohtainen. Auto 159 1.9 diesel ja vuosi 2006. Onko edellisellähuollolla jäänyt jotenkin korjaamolla jotenkin kirjaamatta se ajotietokoneeseen? Vai voiko olla jotain hälyttävää....?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Öljy voi olla likaista, kuittaus jäänyt tekemättä tms. Vaihdata öljyt niin ei tarvitse murehtia.Dumbtrump kirjoitti:Osaako joku kertoa mistä johtuu kun alfa herjaa "change engine oil". Kurkattiin konepellin alle niin siellä on öljyä riittämiin ja mielestäni huoltokaan ei ole vielä ajankohtainen. Auto 159 1.9 diesel ja vuosi 2006. Onko edellisellähuollolla jäänyt jotenkin korjaamolla jotenkin kirjaamatta se ajotietokoneeseen? Vai voiko olla jotain hälyttävää....?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo, öljynvaihtoa se pyytää. Voihan sen pelkän uinutuksenkin nollata, mutta ei kai se maailmaa kaataisi vaihtaa ne öljyt samalla, niin saisi huoltotieturin ajan tasalle.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kuittaus on jäänyt väliin. Kone pohtii vain aikaa ja ajettua matkaa, ei öljyn kuntoa.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
- Car(s): 159 2.0 JTDm sportwagon -11
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Takakontin luukun huonohko istuvuus suhteessa koriin meinaa kevyesti ärsyttää..
Nimittäin luukku oli ostettaessa niin vinksallaan, että takalasin alanurkan tiiviste oli jo nirhannut maalin pois korista siitä kohdasta.
Tuollaisenaan luukku ei voi mennä minkään tehtaan laadunvalvonnasta läpi. Eikä oikein voi laittaa italialaisuuden piikkiinkään..
Pienen heiton kyllä, mutta ei tässä määrin.
Mutta kun luukkua säätelee, niin parhaaseen lopputulokseen pääsen silloin, kun toisen puolen jousitettu stoppari on lähes maksimissaan ja toinen minimissään.
Tuon lisäksi kontin luukun kiinnityskoukkua joutuu säätämään vähän oikealle. Jolloin se ei istu siihen jousitettuun muovilipareeseen kunnolla.
Vaan ei kai sitä noinkaan kuuluisi säätää? Luukku ei jaksa yhden stopparin voimin ponkaista auki.
Saranoiden kiinnityspultteihin en ole vielä koskenut.
Viittiskö joku sportwagonin omistaja napata kuvan niistä jousitetuista stoppareista, että missä asennossa ne kuuluisivat olla mikäli säätöihin ei ole koskettu?

Nimittäin luukku oli ostettaessa niin vinksallaan, että takalasin alanurkan tiiviste oli jo nirhannut maalin pois korista siitä kohdasta.
Tuollaisenaan luukku ei voi mennä minkään tehtaan laadunvalvonnasta läpi. Eikä oikein voi laittaa italialaisuuden piikkiinkään..

Pienen heiton kyllä, mutta ei tässä määrin.
Mutta kun luukkua säätelee, niin parhaaseen lopputulokseen pääsen silloin, kun toisen puolen jousitettu stoppari on lähes maksimissaan ja toinen minimissään.
Tuon lisäksi kontin luukun kiinnityskoukkua joutuu säätämään vähän oikealle. Jolloin se ei istu siihen jousitettuun muovilipareeseen kunnolla.
Vaan ei kai sitä noinkaan kuuluisi säätää? Luukku ei jaksa yhden stopparin voimin ponkaista auki.
Saranoiden kiinnityspultteihin en ole vielä koskenut.
Viittiskö joku sportwagonin omistaja napata kuvan niistä jousitetuista stoppareista, että missä asennossa ne kuuluisivat olla mikäli säätöihin ei ole koskettu?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Täällä irvistää myös takakontin luukku, eikä vaikuta siltä että sitä olisi mahdollista saada millään säädöllä kohdalleen. Liekö joku paikka vääntynyt. Sain sen säädettyä kyllä paremmin kuin se oli ostaessa, mutta suoraan sitä ei saa.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sedanissa olen huomannut, että luukku ottaa takalasin tiivisteeseen kiinni avattaessa. SW:n luukku toimii kohtuullisesti (huonot kaasujouset) , mutta toisaalta se on kerran oikaistu kolarin jälkeen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
- Car(s): 159 2.0 JTDm sportwagon -11
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Voisi olla kokeilemisen arvoista ottaa ne stopparit ja lukituskoukku irti. Sitten kun mallaillee kohdalleen, niin näkee aiheutuuko heitto saranoista.
Aika monessa farkussa luukku näyttää istuvan kuten alla. Puskurin yläreunaa ei taida saada luukun kanssa samaan linjaan, koska sitten takalasin alareuna ei istu hyvin.

Aika monessa farkussa luukku näyttää istuvan kuten alla. Puskurin yläreunaa ei taida saada luukun kanssa samaan linjaan, koska sitten takalasin alareuna ei istu hyvin.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eikös kyse ollut dieselistä, siinä tapauksessa ecu ottaa kyllä huomioon ainakin poltot ja niiden onnistumisen laskiessaan 'Oil degradation indicator' prosenttia.hjpp kirjoitti:Kuittaus on jäänyt väliin. Kone pohtii vain aikaa ja ajettua matkaa, ei öljyn kuntoa.
Heti öljynvaihdon kuittaamisen jälkeen tuo arvo on 100 ja rupeaa siitä siten tippumaan.
Viime tammikuussa kun oli se kova pakkasviikko olin juuri käynyt öljynvaihdossa maanantaina ja seuraavana päivänä alkoi dpf sekoilemaan ja yrtti polttaa vähän väliä. Luultavasti dpf:n paine-ero tunnistin oli jäässä, kun ehjääntyi itsekseen pakkasten loputtua.
Tuon sekoilun aikana ehti kuitenkin ecu pudottaa tuon öljynlaatu prosenttia 12 pykälää, eli 100 prosentista 88 prosenttiin. Ja mittariin ei tuolla aikavälillä ehtinyt tulla kuin 264 km, kun annoin mahdollisuuksien mukaan auton huilata pahimmat pakkaset.
Olen ruuvannut öljynvaihtoväliksi hulppeat 50 000 km niin tuo 12 pykälää vastaisi 6000 km:n ajoa!
Il nero era bellissimo
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ No joo, polttoja myös, mutta öljyn kuntoa ei varsinaisesti mitata.
Uniball-taistelu kääntyi voitoksi. Suuret kiitokset jalittam osasta. Projektiosioon tullee tarkempi sotanovelli.
Uniball-taistelu kääntyi voitoksi. Suuret kiitokset jalittam osasta. Projektiosioon tullee tarkempi sotanovelli.
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tekniikan Maailma nro 10/2010, sieltä löytyy 159 Tbi:n koeajo jonka yhteydessä mittaustulokset sekä perus-h7 että tuplaksenonien osalta.Anthon kirjoitti:Tuoretta Tekniikan Maailmaa lukeneena rupesin miettimään 159:n bi-ksenoneiden valotehoja. Osasiko joku vinkata jonkun linkin tai kuvan mistä selviäisi esim kaukovalojen kantamat?
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 16 Helmi 2014, 12:34
- Car(s): Alfa Romeo 166 2.0 vm 2003.
Ex- Alfa Romeo 156 Sw 1.8 m 2004.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tervehdys,
159 päätti maanantain kunniaksi ilahduttaa seuraavilla vikakoodeilla:
Lower beam automatism not available
Windshield wiper automatism not available
Onko kellään käryä mistä johtuu? Sulake?
159 päätti maanantain kunniaksi ilahduttaa seuraavilla vikakoodeilla:
Lower beam automatism not available
Windshield wiper automatism not available
Onko kellään käryä mistä johtuu? Sulake?
- Liitteet
-
- alfa1 (Mobile).jpg
- (21.68 KiB) Tiedosto ladattu 4714 kertaa
-
- alfa2 (Mobile).jpg
- (21.99 KiB) Tiedosto ladattu 4714 kertaa