Pitääköhän tuo Lossin 15-18.11. päivämäärä vielä paikkansa?
Sehän on muutaman päivän päästä...ellei paikalle tuoda viime vuosikymmenen Kamal konsepti uusien esittelypäivämäärien kera.
Alfa katumaasturi on vielä hieman ajatus mutta ihan tervetullut se on automaailmaan.
Eikö 4C esitelty samalla lailla. Ulkomuoto esillä ja 'oikea' auto hieman myöhemmin.
Joka tapauksessa on ihan kiva elää vilkkaampaa aikaa kuin edelliset vuodet. Vaikka jokaista uutta Alfan mallia kohtaan saksan tehdas esittelee moninkertaisesti uusia malleja. Toisaalta Alfan muotoilu on melkein vanhenematon kun saksan/kansanauton viehettävyys menee umpeen samaan tahtiin kuin viisi viikkoa laivareisussa ollut pohjolaan tuotu tropiikkien hedelmä.
Näyttäisi muotoilu aika tasapainoiselta, kun ajattelee vaikka rav4, jossa henkilöautomainen matala takalasi ja valot korkealla, minkä takia valojen ja puskurin väli on pitänyt täyttää puolella metrillä sileää peltiä.
Toisaalta liian sulavassa muotoilussa on riskinä mitäänsanomattomuus.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Niin joo tuo pönttö. Jos ne on oivaltaneet että pakopaine on osa moottorin kitkaa, niin ovat laittaneet päästötestin ajaksi sähköpuhaltimen tekemään pakoputkeen alipaineen. lisänimeltään "puttana sovietano"
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
sämpy kirjoitti:Näyttäisi muotoilu aika tasapainoiselta, kun ajattelee vaikka rav4, jossa henkilöautomainen matala takalasi ja valot korkealla, minkä takia valojen ja puskurin väli on pitänyt täyttää puolella metrillä sileää peltiä.
Toisaalta liian sulavassa muotoilussa on riskinä mitäänsanomattomuus.
Kyllä siitä hyvä tulee, uskon ma... Alfalla on USA:n markkinat niin painopisteenä ja siellä pitää saada SUV:ia myytyä paljon. Kelpaa kyllä mullekin sitten kun on saatavilla ja sopii budjettiin. Eli ei ihan uutena
Pitääköhän tuo Lossin 15-18.11. päivämäärä vielä paikkansa?
Sehän on muutaman päivän päästä...ellei paikalle tuoda viime vuosikymmenen Kamal konsepti uusien esittelypäivämäärien kera.
Alfa katumaasturi on vielä hieman ajatus mutta ihan tervetullut se on automaailmaan.
Onko tuo virallinen esittely kuitenkin vasta huomenna? Ainakin Alfa Romeo USAn sivuilla on laskuri näyttelyn aukeamiselle ja se on Suomen aikaa huomenna klo 19?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
Täällä ainakin yksi "jeeppimies" innolla mukana seuraamassa kun peitot vedetään pois Stelvion päältä.
Alkuun se saattaa näyttää valtavirtatuotteelta, mutta Giuliakin alkoi alfoittumaan kun silmä tottui uusiin linjoihin
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
Tykkään kitumaastureista, tätä odotan innolla. Toki kun Giulian bensaversio on vielä koeajamatta, ei siitä voi antaa oikein virallista mielipidettä ihan tosissaan. Mutta Stelvio. Oi että!
Stelvio 2,9 QV saattaa herättää Jenkkilässä hyvinkin voimakasta mielenkiintoa. Varmasti pienemmillä bensakoneilla varustetut Stelviot kiinnostavat siellä myös. Dieseliä ei USA:n markkinoille tulekaan ilmeisesti, kun ei Giuliassakaan ole diesel-vaihtoehtoa?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
jenkeissä on aika mahdotonta myydä dieseleitä kovien vaatimusten takia, volkkari taisi vetäytyä skandaalin jälkeen, ja nyt siellä on joku vetänyt käräjille chrysler/cumminsin päästöhuijauksista.
Sales of new, diesel-powered passenger cars have nearly disappeared in the U.S. on the heels of Volkswagen AG’s diesel-emissions cheating scandal, according to a U.S. automotive data provider.
Less than 250 diesel-powered vehicles sold in January 2016 after Volkswagen pulls models following emissions-cheating scandal
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Ihan hyvin muotoiltu katumaasturi tuo Stelvio. Perässä hiukan Breraa ja matala nostokynnys! Kaksi ja puoli vuotta tuplarattaita kyytiin nostelleena alkaa arvostamaan tällaisia TM:n arviointiperusteita...
Takalasin taituu varsin loivassa kulmassa eli kontin puolella ehkä luokassaan pienet tilat? Pressikuvissa QV:n (?) yksityiskohdat korostuu liikaa ja takapäästä korisarjoineen tulee vähän rauhaton. Karvalakkimalli varmaan parempi kuvissa ehkä jopa livenä.
Raimo Miettinen kirjoitti:Pressikuvissa QV:n (?) yksityiskohdat korostuu liikaa ja takapäästä korisarjoineen tulee vähän rauhaton. Karvalakkimalli varmaan parempi kuvissa ehkä jopa livenä.
Luultavasti juurikin näin. Mielestäni myös karvalakki-Giulia on huomattavasti tasapainoisempi kokonaisuus kuin QV.
Näinköhän perusmalleissa on sitten ne muoviset offroad-kurakaaret? Selvästikin noista kuvista huomaa (saattavat olla osittain 3D-mallinnuksia) että kaarille on varattu paikkansa..
Anthon kirjoitti:Alfaltahan kenenkään ei kannata odottaa Volvomaista kuljetuskapasiteettia.. Oisin ollut pettynyt jos takalasi olisi ollut yhtään pystymmässä
Mutta voihan se olla että vielä joskus tulee isompi versio Cayennen ja Q7:n kanssa kilpailemaan?
Eikös tästä Stelviosta oltu jo luvattu pienempi ja suurempi malli?
Sellainen pienempi nelikko olisi minun makuun, ehkä kuin korotettu Giulietta?
Kun/jos Giuliettan taka/neliveto tulee saataville, olisi aika loogista , että pienempi katumaasturi olisi juuri Giuliettaan perustuva. Se isompi sitten....joku Amerikan-johdannainen?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III