Mi.To
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Tän mukaan saattaisi ollakin:
http://www.lineaoriginale.it/p/cerchi-i ... 03235.html
http://www.lineaoriginale.it/p/cerchi-i ... 03235.html
932 937 955
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
2010 esitteessä ei näytä niitä olevan, siinä on vain yhdet vanteet Junioriin ja yhdet muihin malleihin. Tosin ne on voinut tietysti tulla vaihtoehtolistalle joskus myöhemmin.
- Liitteet
-
- MiToVanteet557x379.png
- (68.41 KiB) Tiedosto ladattu 10422 kertaa
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mi.To
Onko tuo MiTo poistunut vain Suomen valikoimista?
Guilia-ketjun Pariisin videossa näkyi uutta MiToakin.
Näytti olevan myös Italian sivuilla edelleen esillä.
Guilia-ketjun Pariisin videossa näkyi uutta MiToakin.
Näytti olevan myös Italian sivuilla edelleen esillä.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
TIetäisikö teistä joku, notta missä sijaitsee MiTon antennivahvistin? Radion kuuluvuus on heikentynyt eli kanavilla on alkanut esiintyä suhinaa jne... . Antenninkaapeli on kunnolla kiinni radion takana. Otan ilolla vastaan informaatiota
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Siltähän tuo näyttää. UK:ssa on ainakin tuota uutta mallia myytävänä.Tommi kirjoitti:Onko tuo MiTo poistunut vain Suomen valikoimista?..
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Re: Mi.To
Omaan Mitoon pitäisi kans hommata talvikumit niin tätä pähkäillyt kans. Tuota samaa totesin kuluneilla kesärenkailla, että takapuolelle menee käännettynä todella lähelle sisälokaria. Kokeilemalla tuohon kait varmuuden saisi.juri kirjoitti:Entisenä QV:n omistajana tuota intensiivisesti aikoinaan selvitin, ja tulin siihen lopputulokseen että en uskaltanut edes kokeilla. Ääriasentoon käännettynä 215/45 R17 renkaalla oli takanaan tilaa reilut puolisen senttiä, ja 225/45 R17 rengas on halkaisijaltaan liki sentin isompi. Todennäköisyys sille, että hinkkaa ainakin uutena on liki sata rosenttia.
Sisälokaria ei pysty modaamaan, koska sen takana on suoraan korin sauma ,eli tilaa ei pysty tekemään lisää.
Maailman foorumeilta löytyy lausuntoja molempiin suuntiin, hinkkaa tai sitten ei, mutta kyllä ainakin omien mittausten mukaan erittäin huonolta näytti. Renkaiden mitoissahan on kylläkin valmistajakohtaisia eroja...
Sinällään tuo on harmillista, kun 215 leveillä on pidon kanssa raskaalla jalalla vähän vaikeuksia
P.S. Takaluukun johtosarjaan pääsee itsekin käsiksi melko helpolla jos ei näpertely pelota. Kurkkaamalla selviäisi josko on vaan vähän johdon eriste kulunut puhki.
Tähänkö 225/45/17 rengaskokoonko ei kellään ole heittää mitään kokemusta? 205/50/17 olisi myös vaihtoehtokoko. Reilun 10mm halkaisijaltaan suurempi kuin vakio 215/45/17 ja pari milliä suurempi kuin 225/45. Tosin taitaa olla myös aika harvinainen koko.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Eipä ole tainnut kovin kenenkään tätä varmaan etsiskellä. Hyvä niin.JiiPee kirjoitti:TIetäisikö teistä joku, notta missä sijaitsee MiTon antennivahvistin?
Osaisiko joku silti neuvoa, miten ne sisäkatossa olevat takinriiputinnapit (koukun korvike) lähtee irti? Tarvitsi saada ne irti, jotta voi laskea sisäkattoa takaa sen verran, että pääsisi tutkailemaan antennin jalkaa sen kiinnityspuolelta eli sisältäpäin. Nuo napit kun eivät käänny mihinkään ja vetämällä ne ei lähde. Ei huvittaisi rikkoa niitä.
Edit 25.10.: Taitaapi se antennivahvistin olla antennijalan sisällä ?? Uusi juttu minulle.
Edit 27.10.: Antennivahvistin ei tässä radiomallissa ole antennijalan sisällä. Sinne menee vain antennijohto. Ymmärtääkseni vahvistin tarvitsee jotakin virtaskaa/maadoitusta? Sellaisia johtoja sinne ei mene. Takkikoukut (coat hanger clip) lähtee poraamalla, en jaksanut enää arpoa asiaa vaan ryhdyin toimeen. Seuraavaksi hankitaan uudet napit. Vahvistimen etsintä jatkuu ...
Viimeksi muokannut JiiPee, 27 Loka 2016, 21:00. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Mikä mahtaa olla Mito Tjetin virallinen jakohihnan vaihtoväli? Brittilaisestä huolto-ohjelmasta löytyy tieto, että se olisi 4 vuotta/90 tkm ja keskustelupalstalta 4 vuotta ja 120 tkm vaiko peräti 4 vuotta / 60 tkm? Käyttöohjekirjassa ei ole mainintaa asiasta, vaan siellä suositellaan käyttämään huoltoohjelman mukaisia huoltoja 1 vuosi/30tkm välein. Nykyisellä jakopäällä ajettu reilu 80 tkm..
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Jep, T-Jet Bravolle vuosimallia 2008 oli huoltokirjassa nämä speksit:
90 tkm lienee engelsmannien oma suositus paikallisiin oloihin (=ruuhkakonttausta).
120 tkm taitaa jo olla vaikeuksien kerjäämistä. Vrt.
- - kuminauha 60 tkm/3 vuotta
- huoltoväli 20 tkm/1 vuosi
- suositus öljynvaihdosta huoltovälin puolivälissä, jos ajo raskasta (ajoa vuoristossa tms.)
90 tkm lienee engelsmannien oma suositus paikallisiin oloihin (=ruuhkakonttausta).
120 tkm taitaa jo olla vaikeuksien kerjäämistä. Vrt.
- - muiden merkkien murheita tms. ketjussa juuri maininta, että TSI-vaginoilla vaihtosuositus 90 tkm ”pölyisissä” oloissa … sisältäen ajoa nasta/oktomurskepölyssä?
- Giulietta ketjusta poimittua: 2,0 l dieselin vaihtovälisuositus 120 tkm/6 vuotta -> 60 tkm/4 vuotta, kun ajetaan pölyisillä alueilla, kaupunkiajoa tai kylmässä ilmastossa
- sellaisiakin mielipiteitä on näkynyt, ettei T-Jeteillä pitäisi päästellä yli 60 tkm – hihna kestää, mutta ohjain/kiristinrullat ei...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Kiitoksia juuusolle ja insinörtille selvennyksestä.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Mi.To
Auto Milanossa aikoinaan laitettiin Boschin tulpat 159:iin, no kestihän ne 30.000 km ennenkuin vaihdettiin... pieni ot.sanctus kirjoitti:Tohon 99 kw:seen versioon laitettiin viime huollossa Selenian sijaan Castrolin öljyt. Vähän aina jännittää, mitä MultiAir tykkää tästä, mutta kun Auto Milanon tyyppi vakuutti, että Fiatin öljylle asettamat speksit täyttyy, niin ei kai tässä heti odotella moottoriremppaa.
- Kari
Re: Mi.To
Mä en muista kuin 1750 Tbi -moottorisen vaihtovälisuosituksen, joka taitaa olla n. 70 000 km:a. Mutta aika lyhyeltähän toi väli kuulostaa.vapsu kirjoitti:Auto Milanossa aikoinaan laitettiin Boschin tulpat 159:iin, no kestihän ne 30.000 km ennenkuin vaihdettiin... pieni ot.sanctus kirjoitti:Tohon 99 kw:seen versioon laitettiin viime huollossa Selenian sijaan Castrolin öljyt. Vähän aina jännittää, mitä MultiAir tykkää tästä, mutta kun Auto Milanon tyyppi vakuutti, että Fiatin öljylle asettamat speksit täyttyy, niin ei kai tässä heti odotella moottoriremppaa.
Mutta Boschia Multiairin seuraksi noi laittaa myös. Täytyy odotella jännityksellä.
Asiasta MiTooni. Tän talven projektina on laittaa vihdoin välkkyvä ja nykyään säännöllisesti ajossa pimenevä bensamittarin taustavalo kuntoon. Kiinnostais kokeilla vaihtaa itse, mutta pitäis edetä käytännössä idealla "avaa kaikki ruuvit mittariston ympäristöstä ja katso mitä tapahtuu", joten ehkä toi täytyy viedä jollekin pajalle, joka ei halua vaihtaa koko mittaristoa.
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mi.To
Mulla on koko mittariston purkaminen ohjeet + ledit vaihto (Italiaksi, mutta pääset helposti googletranslaten avulla kääntää PDF tiedosto). Ohjeet eivät ole virallisia, mutta siellä on hyviä kuvia. Jos kiinnosta laita PM.sanctus kirjoitti:Asiasta MiTooni. Tän talven projektina on laittaa vihdoin välkkyvä ja nykyään säännöllisesti ajossa pimenevä bensamittarin taustavalo kuntoon. Kiinnostais kokeilla vaihtaa itse, mutta pitäis edetä käytännössä idealla "avaa kaikki ruuvit mittariston ympäristöstä ja katso mitä tapahtuu", joten ehkä toi täytyy viedä jollekin pajalle, joka ei halua vaihtaa koko mittaristoa.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Re: Mi.To
Onko kukaan ottanut QV:n keulan alla olevan tuuliohjaimen tms. pois? Se kuminen lärpäke. Ja jos sen ottaisi pois, tapahtuuko mitään ihmeempää?
Taisin Jurilta ostaa MiTon ja terveisiä vaan, että hienosti pelaa! Parkkitalossa vaan joka kerroksella raapii pohja = tuo lärpäke betonia, joten laitatin alkuperäiset jouset takaisin. Nyt ei raavi, mutta...kun oli tottunut jo ulkonäköön, niin nyt kaara näytti ensisilmäyksellä pieneltä katumaasturilta...! Sillä tuli mieleen, ett josko vielä laittaisi Eibachit joskus takaisin ja ottaisi tuon kumisen jutun pois.
Taisin Jurilta ostaa MiTon ja terveisiä vaan, että hienosti pelaa! Parkkitalossa vaan joka kerroksella raapii pohja = tuo lärpäke betonia, joten laitatin alkuperäiset jouset takaisin. Nyt ei raavi, mutta...kun oli tottunut jo ulkonäköön, niin nyt kaara näytti ensisilmäyksellä pieneltä katumaasturilta...! Sillä tuli mieleen, ett josko vielä laittaisi Eibachit joskus takaisin ja ottaisi tuon kumisen jutun pois.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^^olikos purkuohjeissa, myös lämmönsäädinpaneelin purku? Olen siis kiinnostunut ohjeista.
^Mulla ei ole vähään aikaan sitä kumilärpäkettä ollut autossa kiinni. Tosin toimii hyvänä varoittimena ennen osumista tärkeämpi paikkoihin. En ole huomannut sillä olevan virkaa.
^Mulla ei ole vähään aikaan sitä kumilärpäkettä ollut autossa kiinni. Tosin toimii hyvänä varoittimena ennen osumista tärkeämpi paikkoihin. En ole huomannut sillä olevan virkaa.
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mi.To
Laitoin PMGiuliaSuper kirjoitti:^^olikos purkuohjeissa, myös lämmönsäädinpaneelin purku? Olen siis kiinnostunut ohjeista.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Enkös varoittanut ulkonäöstä alkuperäisjousillajpr kirjoitti:Onko kukaan ottanut QV:n keulan alla olevan tuuliohjaimen tms. pois? Se kuminen lärpäke. Ja jos sen ottaisi pois, tapahtuuko mitään ihmeempää?
Taisin Jurilta ostaa MiTon ja terveisiä vaan, että hienosti pelaa! Parkkitalossa vaan joka kerroksella raapii pohja = tuo lärpäke betonia, joten laitatin alkuperäiset jouset takaisin. Nyt ei raavi, mutta...kun oli tottunut jo ulkonäköön, niin nyt kaara näytti ensisilmäyksellä pieneltä katumaasturilta...! Sillä tuli mieleen, ett josko vielä laittaisi Eibachit joskus takaisin ja ottaisi tuon kumisen jutun pois.
Ilmanohjaimen poisto tuskin suomalaisilla nopeuksilla vaikuttaa mihinkään (jos kovemmissakaan), moottorihan on hyvin suojassa alapuolelta muutenkin. Sinällään se raapiva lirpake on hyvä varoitus matalissa paikoissa...
P.S. huomaan kyllä useinkin kaipaavani MiToa. Poloinen on kyllä automaatteineen laiskan miehen unelma, mutta ei se vaan ajotuntumallaan pärjää...
932 937 955
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Autokeskus tiesi kertoa, että mun autossa ei ole antennivahvistinta. Noh, loppui se arpominen ja vikakohteita on yksi vähemmän, mutta toki riittävästi .JiiPee kirjoitti:TIetäisikö teistä joku, notta missä sijaitsee MiTon antennivahvistin?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Tämä nyt voi olla tyhmä kysymys, mutta tsekkasitko antennin ja sen jalustan kierteet? Uusissa autoissa harvemmin ovat hapettuneet, mutta voisi sielläkin jotain suttua olla...
932 937 955
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Juu kyllä. Ihan normaalilta näyttää. Olen jo toki antennijalan tilannut. Vaihdan sen jokatapauksessa. Seuraavaksi sitten antennijohto. Jos vika paikantuu radioon, niin sitten vaihtuu koko laite johonkin muuhun vekottimeen . Jännä juttu, mutta Radio Nova soi parhaiten, mutta ei sekää täysin ilman ajoittaisia suhinoita. Muut kanavat kuuluvat huomattavasti huonommin. Muuten, miten antennin puutteellinen/viallinen maadoitus oirehtii?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Re: Mi.To
Nytkun aamusin on ollut muutamasta asteesta tämän aamun -8 asteeseen pakkasta, niin varsinkin tänä aamuna tuntui, että vaihdekeppi on kuin valettu paikalleen. Kepin liike on todella jäykkää, mutta vaihde itsessään loksahtaa paikoilleen kuitenkin ilman sellaista kumipalloa vastaan painamista, niin tuntuisi, että tämä ei viittaisi laatikon öljyihin, vaan enemmän siirtäjien liikkeisiin.
Onko tälläistä tullut vastaan Miton omistajilla, ja jos on niin onko jotain ratkaisua olemassa. Omallani nyt ajettu 150tkm ja ensimmäistä talvea minulla.
Onko tälläistä tullut vastaan Miton omistajilla, ja jos on niin onko jotain ratkaisua olemassa. Omallani nyt ajettu 150tkm ja ensimmäistä talvea minulla.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
En ole Mitossani huomannut vastaavaa omituisuutta ainakaan vielä, nyt on vähän päälle 120tkm mittarissa ja kolmas talvi tulossa. Edellisessä 156:ssa oli vastaavaa vaivaa, kun sinulla ja siihen riitti siirtokaapeleiden öljyäminen/rasvaus. 156:ssa piti purkuu akku ja akun telineet pois edestä, jotta pääsi siirtokaapeleihin käsiksi, voipi olla Mitossa ihan sama projekti edessä.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Nuo kaapelit ovat MiTossa olleet kai jokseenkin ongelmallisia, entisessäni kun oli kakkosvaihteen kanssa murhetta, nuo vaihdettiin ensimmäisenä. Kuulostaisi loogiselta että pakkasella kaapelien rasvat menevät liian jäykäksi.
932 937 955
Re: Mi.To
Terve.
Biliassa on näemmä kohtuukilometreillä Mito QV. Kovasti houkuttelisi tuollainen emännän kiesiksi. Onko tuo kenenkään palstalaisen entinen, tai onko muita kokemuksia/tietoa kulkineesta? Löytyy täältä > http://www.bilia.fi/vaihtoautot/autohak ... romeo-mito
Kiitos vastauksista ja infosta jo etukäteen!
Biliassa on näemmä kohtuukilometreillä Mito QV. Kovasti houkuttelisi tuollainen emännän kiesiksi. Onko tuo kenenkään palstalaisen entinen, tai onko muita kokemuksia/tietoa kulkineesta? Löytyy täältä > http://www.bilia.fi/vaihtoautot/autohak ... romeo-mito
Kiitos vastauksista ja infosta jo etukäteen!
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
^Tuo on mielestäni edullinen ja kuvista päätellen hyväkuntoisen oloinen. Huolimatta ensivaikutelmasta ja vähistä kilometreistä, tee kunnon koeajo, ainakin sen verran, että laatikko ehtii lämmetä (30-60 min, ei kaupunkiköröttelyä). Kiinnitä huomiosi laatikon mahdollisiin ääniin, kokeile myös vaihdot hiljaisessa vauhdissa ettei turhia kolahtele. Katso myös, että mitään herjoja ei tule kojelaudan näyttöön (ohjaustehostimesta tai alustasta, nämä ovat hankalia - osin myös kalliita - sähkövikoja). Kokeile myös, että kaikki toimii niin kuin pitääkin. Ai niin, joissain näistä on vikaantunut multiair-yksikkö. Näistä on ääninäytteitä youtubessa. Kuuntele konetta ettei turhia raksuttele. Näyttäisi tuossa olevan joku 6kk takuukin ?, mutta epäkohdista reklamointi ja siitä johtuvat riitelyt ovat aina haastavia. Jos koeajon jälkeen homma näyttää hyvältä, niin iske kiinni. Se on hauska ja oiva peli kurvailla .
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Re: Mi.To
Olisikohan MA135 manuaalin omistajia linjoilla jakamaan kokemuksia vaihdelootasta.. kepissä on pientä liikettä kun ykkösellä lähtee liikkeelle ja joskus myös ajossa 2 & 3 vaihteilla pientä liikettä tai epämääräisyyttä kytkintä nostaessa. Toisaalta kun kaasulla menee on/off niin mitään liikettä ei havaittavissa, eikä laatikko pidä ääntä. Oonkohan lukenut vaan liikaa M32 -juttuja
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Anteeksi jo etukäteen epämääräinen vastaus, mutta kun tuota aikoinaan netistä surffasin (kun en vielä tiennyt että omassa oli C635 loota), niin se viallisen laatikon aiheuttama vaihdekepin liike oli muutamassa videossa yli sentin luokkaa. Noin puolen sentin nykiminen on ihan normaalia ja johtuu moottori/laatikko yhdistelmän heilumisesta puslissaan.
Yleisestikin kun noita juttuja luki, niin hajoavan laatikon oireisiin kuuluu myös selvä hurina, olikohan vitosvaihteella...
Eli mitä todennäköisimmin olet lukenut liikaa
Yleisestikin kun noita juttuja luki, niin hajoavan laatikon oireisiin kuuluu myös selvä hurina, olikohan vitosvaihteella...
Eli mitä todennäköisimmin olet lukenut liikaa
932 937 955
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mi.To
Tuttavan puolesta kysymystä. Kukas osaa valaista, onko 120 heppaisessa 1.6 jtdm:ssä öljyn ja veden sekoittuminen egr-venttiilin kautta mahdollista? Siellä on kuulemma tehty viimeistä remppaa ja työntää öljytippaa paisuntailiöön lisääntyvässä määrin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Mulla korjattiin vaihdelaatikko toukokuussa 2015 60 tkm kohdalla.Alf Romeo kirjoitti:Olisikohan MA135 manuaalin omistajia linjoilla jakamaan kokemuksia vaihdelootasta.. kepissä on pientä liikettä kun ykkösellä lähtee liikkeelle ja joskus myös ajossa 2 & 3 vaihteilla pientä liikettä tai epämääräisyyttä kytkintä nostaessa. Toisaalta kun kaasulla menee on/off niin mitään liikettä ei havaittavissa, eikä laatikko pidä ääntä. Oonkohan lukenut vaan liikaa M32 -juttuja
M32 laatikko valitusta:
Vaihdelaatikosta on alkanut kuulua ylimääräistä ääntä. Ääni kuulostaa samalta, kun vanhemmasta autosta olisi kardaanin kannatinlaakeri lähellä loppua, mutta kierrokset eivät vaikuta tähän ongelmaan. Sellaisesta laakerin jurnutuksesta on tässä kyse. Pahiten ääni kuuluu 60-90 km/h nopeudessa. Vauhdissa sillä ei ole väliä, onko veto päällä vai ei tai onko kytkin pohjassa vai ei. Ääni on aina samanlainen. Paikallaan ääntä ei saa kuuluviin. Vaihdekepissä ylimääräistä liikettä varsinkin 2- ja 4-vaihteilla, niissä sentin tai jopa useamman sentin ylimääräistä heilumista, kun päästää kaasun tai lisää kaasua.
Minulla oli shimmattu laatikko tehtaalla jo päin mäntyä. Toisen pääakselin laakerit oli jo hyvin heikossa kunnossa. Akselilla oli 2,4 ja 6 vaihteet. Koko laatikko laakeroitiin ja shimmattiin uudelleen. Nyt toiminut nätisti seuraavat 60 tkm. Kyllähän siinä vaihdekepissä pientä normaalia heilumista, mutta kun tuo laatikko oli rikki, niin se ei ollut normaalia heilumista nähnytkään.
Ilman parempaa tietämystä väittäisin laatikon olevan kunnossa, jos siitä ei kuulu ylimääräisiä ääniä...
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mi.To
MA 135:lla ja TJ 155:lla ei ole sama vaihdelaatikko.GiuliaSuper kirjoitti:Mulla korjattiin vaihdelaatikko toukokuussa 2015 60 tkm kohdalla.Alf Romeo kirjoitti:Olisikohan MA135 manuaalin omistajia linjoilla jakamaan kokemuksia vaihdelootasta.. kepissä on pientä liikettä kun ykkösellä lähtee liikkeelle ja joskus myös ajossa 2 & 3 vaihteilla pientä liikettä tai epämääräisyyttä kytkintä nostaessa. Toisaalta kun kaasulla menee on/off niin mitään liikettä ei havaittavissa, eikä laatikko pidä ääntä. Oonkohan lukenut vaan liikaa M32 -juttuja
M32 laatikko valitusta:
Vaihdelaatikosta on alkanut kuulua ylimääräistä ääntä. Ääni kuulostaa samalta, kun vanhemmasta autosta olisi kardaanin kannatinlaakeri lähellä loppua, mutta kierrokset eivät vaikuta tähän ongelmaan. Sellaisesta laakerin jurnutuksesta on tässä kyse. Pahiten ääni kuuluu 60-90 km/h nopeudessa. Vauhdissa sillä ei ole väliä, onko veto päällä vai ei tai onko kytkin pohjassa vai ei. Ääni on aina samanlainen. Paikallaan ääntä ei saa kuuluviin. Vaihdekepissä ylimääräistä liikettä varsinkin 2- ja 4-vaihteilla, niissä sentin tai jopa useamman sentin ylimääräistä heilumista, kun päästää kaasun tai lisää kaasua.
Minulla oli shimmattu laatikko tehtaalla jo päin mäntyä. Toisen pääakselin laakerit oli jo hyvin heikossa kunnossa. Akselilla oli 2,4 ja 6 vaihteet. Koko laatikko laakeroitiin ja shimmattiin uudelleen. Nyt toiminut nätisti seuraavat 60 tkm. Kyllähän siinä vaihdekepissä pientä normaalia heilumista, mutta kun tuo laatikko oli rikki, niin se ei ollut normaalia heilumista nähnytkään.
Ilman parempaa tietämystä väittäisin laatikon olevan kunnossa, jos siitä ei kuulu ylimääräisiä ääniä...
MA 135 laatikko on C510 5 vaihteet
TJ 155 laatikko on M32 6 vaihteet
Omalla MA 135 vaihdelaatikko toiminut hyvin (n 115000 km ajettu, vaihdeöljy vaihdettu 90000 km kohdalla).
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^^
Olinhan noista kirjoittanut edellisellä sivulla.. Kiitos tarkennuksesta!
Olinhan noista kirjoittanut edellisellä sivulla.. Kiitos tarkennuksesta!
Re: Mi.To
Miten liikkeellelähdössä? Pienestä liikkeestä tosin puhutaan, mutta sen verran että huomaa.sanctus kirjoitti:Omassa 135-hv:sen MiToni n. 43 000,00 kilometriä pääasiassa kaupunkialueella ajetussa c510-laatikkoa ohjaavassa vaihdekepissä ei ole juurikaan liikettä minkään vaihteen ollessa päällä.
Re: Mi.To
Alf Romeo kirjoitti:Miten liikkeellelähdössä? Pienestä liikkeestä tosin puhutaan, mutta sen verran että huomaa.sanctus kirjoitti:Omassa 135-hv:sen MiToni n. 43 000,00 kilometriä pääasiassa kaupunkialueella ajetussa c510-laatikkoa ohjaavassa vaihdekepissä ei ole juurikaan liikettä minkään vaihteen ollessa päällä.
Tsekkaan tänään. En ainakaan muista huomanneeni ylimääräistä liikettä. Muistikuva aamulta on, että vaihteet menivät hyvin päälle ja senttien liikettä ei esiintynyt.
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Tyhmä kysymys taaimmaisesta (axelback) äänenvaimentimesta & tuplaulostulosta (QV -malli). Mulla tuo osa alkaa olemaan suht ruosteenraiskaama, varsinkin takarenkaan puolelta äänenvaimentimen ulommainen kuori on repaleina. Olen katsellut Fiat Bravoja (jokin tehomalli) joissa on aivan identtinen takapuskurin muotoilu sekä tuplaulostulo.
Kysymys:
Mahtaako Fiatin oletettavasti paljon edullisempi taaimmainen äänenvaimennin mennä QV:hen Alfan oletettavasti paljon kalliimman äänenvaimentimen tilalle?
Kysymys:
Mahtaako Fiatin oletettavasti paljon edullisempi taaimmainen äänenvaimennin mennä QV:hen Alfan oletettavasti paljon kalliimman äänenvaimentimen tilalle?
Re: Mi.To
Tulipa käytyä vilkaisemassa tuota. Konepelti ja etusiivet olivat laajalti kiveniskemien täplittämät ja muutenkin maalipinta useasta kohdasta joko naarmuilla tai "hiertynyt". Myös sisäverhoilu ja sisätilojen yleinen ulkoasu oli nuhruinen ja kulunut. Jo pelkkä ulkoinen olemus antoi sellaisen kuvan siitä, miten autoa on pidetty, ettei koettu edes tarpeelliseksi lähteä koeajolle.Maracaia kirjoitti:Terve.
Biliassa on näemmä kohtuukilometreillä Mito QV. Kovasti houkuttelisi tuollainen emännän kiesiksi. Onko tuo kenenkään palstalaisen entinen, tai onko muita kokemuksia/tietoa kulkineesta? Löytyy täältä > http://www.bilia.fi/vaihtoautot/autohak ... romeo-mito
Kiitos vastauksista ja infosta jo etukäteen!
Harmi sinänsä, kun Mito QV miellytti muuten sekä emännän että minun silmääni. Täytyy seurata, millaisia yksilöitä markkinoilla liikkuu...
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Vanhemmissa MiToissa punainen maali on ollut useiden kommenttejen mukaa heikkolaatuista, tai ehkä pikemminkin liian kovaa, eli lohkeilee herkästi. Eiköhän noita taas keväämmällä tupsahtele myyntiin, kannaltasi harmillista että tämän vuoden paras yksilö meni jo
932 937 955
Re: Mi.To
No niin. Eli liike onkin tuollaista sentin luokkaa per suunta. Ja eiks toi oo ihan normaali sivuttaisliike? Vaihteet menee hyvin päälle ja pysyy päällä ja esim. valoista lähtö ja kiihdytys nollasta kahdeksaankymppiin n. seitsemään sekuntiin onnistuu ihan hyvin.sanctus kirjoitti:Alf Romeo kirjoitti:Miten liikkeellelähdössä? Pienestä liikkeestä tosin puhutaan, mutta sen verran että huomaa.sanctus kirjoitti:Omassa 135-hv:sen MiToni n. 43 000,00 kilometriä pääasiassa kaupunkialueella ajetussa c510-laatikkoa ohjaavassa vaihdekepissä ei ole juurikaan liikettä minkään vaihteen ollessa päällä.
Tsekkaan tänään. En ainakaan muista huomanneeni ylimääräistä liikettä. Muistikuva aamulta on, että vaihteet menivät hyvin päälle ja senttien liikettä ei esiintynyt.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Nyt on vaihdettu polttivat, eikä ollut kun 15-30 min juttu kokonaisuudessaan. Molemmat polttivat olivat palaneet. Olipas mukavasti tilaa toimia, eikä edes rystyset ole verillä. Normi T5 1,2w polttimot meni paikalleen, kun ei mistään ledejä tuntunut löytyvän. Nyt näyttää taas hyvältä. Kiitos ohjeista.ItALFA kirjoitti:Laitoin PMGiuliaSuper kirjoitti:^^olikos purkuohjeissa, myös lämmönsäädinpaneelin purku? Olen siis kiinnostunut ohjeista.
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mi.To
Hieno!GiuliaSuper kirjoitti:Nyt on vaihdettu polttivat, eikä ollut kun 15-30 min juttu kokonaisuudessaan. Molemmat polttivat olivat palaneet. Olipas mukavasti tilaa toimia, eikä edes rystyset ole verillä. Normi T5 1,2w polttimot meni paikalleen, kun ei mistään ledejä tuntunut löytyvän. Nyt näyttää taas hyvältä. Kiitos ohjeista.ItALFA kirjoitti:Laitoin PMGiuliaSuper kirjoitti:^^olikos purkuohjeissa, myös lämmönsäädinpaneelin purku? Olen siis kiinnostunut ohjeista.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Re: Mi.To
Ei tullut täysin kuntoon rengaskulmien suuntaamisella auton kulku. Ojaanpäin tuntuu edelleen vetävän, vaikka kulmat ovat nyt kunnossa printin mukaan.
Näissähän on sähköinen ohjaustehostin ja en tiedä onko tuota kalibroitu tai pitääkö se kalibroida rengaskulmien säädössä. Mutta jos tuota ei ole kalibroitu, nii voiko tuo tehostin vetää rattia suoraan ja renkaat vievät tällöin ojaan päin, vaikka kulmat olisivatkin kunnossa. Millainen homma tuo ratin kalibrointi on ja millä vehkeellä se pitäisi tehdä? Onkos tälläisestä mitään kokemusta?
Eikös Giuliettassa ole myös sähköinen tehostin..?
Näissähän on sähköinen ohjaustehostin ja en tiedä onko tuota kalibroitu tai pitääkö se kalibroida rengaskulmien säädössä. Mutta jos tuota ei ole kalibroitu, nii voiko tuo tehostin vetää rattia suoraan ja renkaat vievät tällöin ojaan päin, vaikka kulmat olisivatkin kunnossa. Millainen homma tuo ratin kalibrointi on ja millä vehkeellä se pitäisi tehdä? Onkos tälläisestä mitään kokemusta?
Eikös Giuliettassa ole myös sähköinen tehostin..?
Re: Mi.To
Talvirenkaiden vaihdon jälkeen muistin katsella myös tota vaihdekeppiä. Voimansiirrosta johtuvaa liikettä ei vaihdekepissä esiinny.Alf Romeo kirjoitti:^Alfa on vaihdekeppiin asentanut vapaaliikettä vaikka kuin ja sitä on itelläkin, mikä on minusta normaalia. Mutta sitä voimansiirron aiheuttamaa liikettä ei kovin saisi olla.
Seuraava akuutti keissi taitaa itselläni olla ääbenvaimentimen uusiminen. Vaimentimen kuori alkaa olla sen verran rapea, että putoaa varmaan hetkenä minä hyvänsä.
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mi.To
Mulla oli sama pelko pari vuotta sitten. Mutta poistin pois koko ulkokuorta ja alle oli viela ehjä metalli.sanctus kirjoitti:Seuraava akuutti keissi taitaa itselläni olla ääbenvaimentimen uusiminen. Vaimentimen kuori alkaa olla sen verran rapea, että putoaa varmaan hetkenä minä hyvänsä.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart