juuuso kirjoitti:^
Osassa eurooppaa on myynnissä 2.2 JTDm myös 136 heppaisena versiona.
Ainakin kaikilla isoilla markkinoilla?
Täällähän jengi edelleen uskoo, että koko muu maailma ajaa vain täyteen varustelluilla huippumalleilla ja vain täällä peräkylillä myydään kuttaperkkaversioita. No, totuus taitaa olla vähän toisenlainen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
juuuso kirjoitti:^
Osassa eurooppaa on myynnissä 2.2 JTDm myös 136 heppaisena versiona.
Ainakin kaikilla isoilla markkinoilla?
Täällähän jengi edelleen uskoo, että koko muu maailma ajaa vain täyteen varustelluilla huippumalleilla ja vain täällä peräkylillä myydään kuttaperkkaversioita. No, totuus taitaa olla vähän toisenlainen.
Vain suomalainen kaipaa Alfaan alitehoista dieseliä farmarina. Edelleen odottelen että pääsisi testaamaan bensakoneellista Giuliaa. Suomalaiset vaan kuvittelee säästävänsä kun ajelevat nokilekoillaan.
juuuso kirjoitti:^
Osassa eurooppaa on myynnissä 2.2 JTDm myös 136 heppaisena versiona.
Ainakin kaikilla isoilla markkinoilla?
Täällähän jengi edelleen uskoo, että koko muu maailma ajaa vain täyteen varustelluilla huippumalleilla ja vain täällä peräkylillä myydään kuttaperkkaversioita. No, totuus taitaa olla vähän toisenlainen.
Vain suomalainen kaipaa Alfaan alitehoista dieseliä farmarina. Edelleen odottelen että pääsisi testaamaan bensakoneellista Giuliaa. Suomalaiset vaan kuvittelee säästävänsä kun ajelevat nokilekoillaan.
Finlandian autohinnat (ajoneuvovero & ostovoima) ovat sitä luokkaa että ei liian usein uskalla selailla varustelukatalogeja.
Vertailuna mainitsemisen arvoista:
- Islannissa autom. vaihteisto on yleisempää kuin meillä ja jopa normi. Nahkapenkit on myös melkoinen normi. Monessa kansanautossa meillä on nahkapenkit?
- Espanjassa Fiat myy mm. uuden Punton tehdas outlet valikoimastaan jopa hintaan 6000€.
lagotto kirjoitti:
Vain suomalainen kaipaa Alfaan alitehoista dieseliä farmarina. Edelleen odottelen että pääsisi testaamaan bensakoneellista Giuliaa. Suomalaiset vaan kuvittelee säästävänsä kun ajelevat nokilekoillaan.
Jostain syystä nämä halvimmat dieselit ovat myydyimpiä myös Saksassa ja Italiassa.
Mutta joo, keskitytään nyt tässä ketjussa vain siihen Giuliaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
AlfaTom kirjoitti:Tuollainen Veloce bensakoneella ja nelikolla, hyvillä perusvarusteilla, on varmasti hyvä hankinta. Penkitkin valmiiksi sportit sähkösäädöillä.
Juu. Nyt alkoi muuten ihan oikeasti kiinnostamaan!
lagotto kirjoitti:
Vain suomalainen kaipaa Alfaan alitehoista dieseliä farmarina. Edelleen odottelen että pääsisi testaamaan bensakoneellista Giuliaa. Suomalaiset vaan kuvittelee säästävänsä kun ajelevat nokilekoillaan.
Jostain syystä nämä halvimmat dieselit ovat myydyimpiä myös Saksassa ja Italiassa.
Mutta joo, keskitytään nyt tässä ketjussa vain siihen Giuliaan.
Ha, minä ainakin säästän Alfan riisellillä joka vuosi työ- ja omassa ajossa. Noin 0,5 k€ min per vuosi.
Ja toistaiseksi Fiat-Alfa -riisselit ovat olleet laadukkaampiä tai ainakin samalla tasolla verrattuna kilpailijoiden vastaaviin ja selkeästi parempia vrt.Alfan bensakoneisiin poislukien tietysti Bussot. 1750 TB saattaa olla samaa tasoa, onhan se aito Alfa-moottori. Toivottavasti Giulian bensat ovat samaa tasoa kuin klassikot Nord ja Busso boxeriakaan unohtamatta.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
^MA on kyllä tosi jees kone! Eikä T-jetissäkään mitään kilpailijoihin verrattuna hävettävää ole. JTS oli hiukan kenkkuileva... Busso nyt toki luonteikas ja hienot äänet & sillee... Mutta rehellisyyden nimissä verrattuna esim Hryslerin 3.5 litraseen (ajalta ennen mese yhteistyötä), niin en kyllä hehkuta ylivoimaisena, tai edes Mesen 3.2 litraseen. *kivitystä odotellessa* Nämä nyt siis itsellä autoissa olleista koneista vertailuna. Tietenkin paljon muitakin kutosia ajellut - monet toki oleellisesti heikompia kuin Busso (esim Hryslerin umpikamala 2.7 tai Fordin perus kutonen). Mutta nelosbensoista esim Honda Vtec on tympeä verrattuna edes JTS. Tai T4 Vogen kone verrattuna MA - Alfa selkeästi parempi. Ja ei edes aloiteta Hryslerin 2.4 litrasen maailmanmoottorin vertailua Alfaan. Yök. Bemun 2 litrainen on SMOOTH - mutta ei erityisen mieleenpainuva. Nämä siis omista hiljattaisista neloskoneista muisteluina. Alfan bensat on oman kokemuksen mukaan erittäin hyviä - siis käsissä käyneiden autojen osalta. TSI-schaibaa on vanhempien autoissa tullut testailtua. Oivoi.
Jiitee kirjoitti:
Ha, minä ainakin säästän Alfan riisellillä joka vuosi työ- ja omassa ajossa. Noin 0,5 k€ min per vuosi.
Säästät missä verrattuna mihin?
Verrattuna samanikäisiin 156-busso, TS- ja JTS-bensamoottoreihin. Lisää kysymyksiä?
Ei viitsi tehdä tästä typerää riisseli-bensa-lankaa...tuntuu kyllä aika oudolta miksi gasoihmiset suhtautuvat niin tunteellisesti riisselin käyttäjiin kun toisin päin ei juuri kateutta tai ihmettelyä ole havaittavissa....
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Jiitee kirjoitti:
Ha, minä ainakin säästän Alfan riisellillä joka vuosi työ- ja omassa ajossa. Noin 0,5 k€ min per vuosi.
Säästät missä verrattuna mihin?
Verrattuna samanikäisiin 156-busso, TS- ja JTS-bensamoottoreihin. Lisää kysymyksiä?
Ei viitsi tehdä tästä typerää riisseli-bensa-lankaa...tuntuu kyllä aika oudolta miksi gasoihmiset suhtautuvat niin tunteellisesti riisselin käyttäjiin kun toisin päin ei juuri kateutta tai ihmettelyä ole havaittavissa....
Missä säästät? Polttoainekuluissa vai missä, ja miten olet säästön laskenut?
^ en nyt sinulle rupea rautalangasta vääntämään, mutta ajan JTD:llä noin 25-35 tkm vuodessa ja sitä paitsi se on pakettiauto , käyttövoimavero 60 eur vuodessa...
Joten kiva, että Giuliaa saa riiselinäkin... sitä alitehoista Sw- mallia käytettynä odotellessa...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Jiitee kirjoitti:^ en nyt sinulle rupea rautalangasta vääntämään, mutta ajan JTD:llä noin 25-35 tkm vuodessa ja sitä paitsi se on pakettiauto , käyttövoimavero 60 eur vuodessa...
Noniin, eihän se vaikeaa ollut eikä tarvinnut rautalankaakaan käyttää. Luulin että puhuimme henkilöautoista, mutta pakettiautot Dieseleineen ovat eri asia.
^
Siel on se toinen ketju kulutuksista, missä on vääntö bensa vs diesel jo ollut miljoona kertaa.
Mutta jos vertaan tota viiskutosen jiiteedeetä vastaavaan (eli kakslitraseen tessuun) on säästö helposti enemmän ku tuo 0.5ke vuodessa. 20tkm ajolla jo, vaikka verot huomioidaan.
Se, mikä ois kiva, että olis isoja riisseleitä. Missä V6-kieselit? V8? No, ihan sama - ei mulla tule olemaan varaa moiseen herkkuun anyway ainakaan 10v aikaan, jos ei osu Jackpotissa
Aquatica kirjoitti:^
Siel on se toinen ketju kulutuksista, missä on vääntö bensa vs diesel jo ollut miljoona kertaa.
Mutta jos vertaan tota viiskutosen jiiteedeetä vastaavaan (eli kakslitraseen tessuun) on säästö helposti enemmän ku tuo 0.5ke vuodessa. 20tkm ajolla jo, vaikka verot huomioidaan.
Se, mikä ois kiva, että olis isoja riisseleitä. Missä V6-kieselit? V8? No, ihan sama - ei mulla tule olemaan varaa moiseen herkkuun anyway ainakaan 10v aikaan, jos ei osu Jackpotissa
Kunhan se iso Stelvio julkaistaan niin siinä saattaa olla iso moottorikin. Jos se nyt mikään Stelvio edes on.
Tuollainen iso V-8 diesel ei minusta kuullosta Alfalta. Jossain Dodgessa tai Jeepissä sellainen kyllä on ihan ok.
Jos Giulia saa isosiskon niin siinä joku V-6 diesel (eikös FGA:lla olekin sellainen jo) voisi olla paikallaan.
Haaveilemaan tässä itsekin joutuu. Stelvio.......
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
Tänään pääsi tutkimaan Giulian pohjaa alta päin. Aika sileäksi peitetty muoveilla, ja kaikkien harmiksi hiilikuituinen kardaani on peitossa. Takakontin alla oleva pohjalevy vaikutti hyvältä siirtolohkareiden keräyspaikalta, pakoputken läpiviennistä pääse moskaa sisään muttei mistään ulos.
sataviisviis kirjoitti:Tänään pääsi tutkimaan Giulian pohjaa alta päin. Aika sileäksi peitetty muoveilla, ja kaikkien harmiksi hiilikuituinen kardaani on peitossa. Takakontin alla oleva pohjalevy vaikutti hyvältä siirtolohkareiden keräyspaikalta, pakoputken läpiviennistä pääse moskaa sisään muttei mistään ulos.
Hiilikuituisen kardaanin piilotus lienee ihan harkittua, ettei kivet ja muut maan epätasaisuudet pääse tuhoamaan kallista osaa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
Kertsu kirjoitti:Nojuu, ei Volvo ja Mersu huonoja autoja ole. Mutta Seat kakkosena yllätti. Tai ei oikeastaan.
Seat täysin ymmärrettävä. VW ei voinut olla toinen, koska siinä on ollut liikaa kaikkea epämääräistä viime aikoina ja rahvas ei osaa yhdistää temperamenttista espanjalaista autoa VAGiin. Ihan oikeasti hei, meilläkin töissä on ihmisiä jotka luulee et Octavia on eri auto kuin Golf.
Kertsu kirjoitti:Nojuu, ei Volvo ja Mersu huonoja autoja ole. Mutta Seat kakkosena yllätti. Tai ei oikeastaan.
Seat täysin ymmärrettävä. VW ei voinut olla toinen, koska siinä on ollut liikaa kaikkea epämääräistä viime aikoina ja rahvas ei osaa yhdistää temperamenttista espanjalaista autoa VAGiin. Ihan oikeasti hei, meilläkin töissä on ihmisiä jotka luulee et Octavia on eri auto kuin Golf.
Mitäs mieltä muuten olette Giulia Q:n äänistä? Simät suljettuna luulisi äänet tuottavan hyvin erinäköinen muskeliauto, mutta nähdessä että esillä onkin nätti Italiana tulee hieman uuden kokemuksen fiilis.
Giulia oli päässyt huvittavasti automessujen autokorjaamon pukeille esille. Toivottavasti ei ollut ennustus tulevaan...
Olisihan se tietty ollut mukavaa nähdä Alfa esillä kuten muutkin autot, eikä jo valmiina korjauksessa.
Apua vailla. Ajattelin et noloa on ku en omista alfaa ja tääl pyärin niin ostin 2011 giuliettan Musiikki on mulle tärkeetä ja haluisin kännykältä kuunnella. Bluetooth ei soita musiikkia ja usb ei toimi luurin kans, aux ei ole. Oisko kellään hyvää vinkkiä heittää?
unknown kirjoitti:Itse kun olen tottunut kuuntelemaan sitä V8 -versiota tuosta koneesta, niin se vaan kuulostaa siltä, että kaksi puuttuu, mutta onneksi vain kaksi.
Onneksi tämä ongelma ei ole kovin yleinen edes tuolla isossa maailmassa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
lagotto kirjoitti:Giulia oli päässyt huvittavasti automessujen autokorjaamon pukeille esille. Toivottavasti ei ollut ennustus tulevaan...
Olisihan se tietty ollut mukavaa nähdä Alfa esillä kuten muutkin autot, eikä jo valmiina korjauksessa.
Eli se oli sittenkin sielä? Edustajien listalla en nähnyt FCA:n merkkejä ollenkaan ja into mennä ko tapahtumaan oli siinä.
Huono markkinointi FCA:n leiriltä kun sinne olisi varmaan mahtunut Alfan kaikki mallit ja Fiatilta vaikka kaikki Tipo variantit kartoittaakseen ostajien kiinnostusta.
lagotto kirjoitti:Giulia oli päässyt huvittavasti automessujen autokorjaamon pukeille esille. Toivottavasti ei ollut ennustus tulevaan...
Olisihan se tietty ollut mukavaa nähdä Alfa esillä kuten muutkin autot, eikä jo valmiina korjauksessa.
Eli se oli sittenkin sielä? Edustajien listalla en nähnyt FCA:n merkkejä ollenkaan ja into mennä ko tapahtumaan oli siinä.
Huono markkinointi FCA:n leiriltä kun sinne olisi varmaan mahtunut Alfan kaikki mallit ja Fiatilta vaikka kaikki Tipo variantit kartoittaakseen ostajien kiinnostusta.
Siellä oli, mutta ei esittelyssä kuten muut, vaan messujen autokorjaamolla nosturissa.
Ei satu kenelläkään olemaan valokuvaa tuosta "Uusi Alfa Giulia hinurin perässä" jota autoista kiinnostuneelle yleisölle tarjottiin mielikuvina?
Siis joskus kouluaikoina tuli näitä psykologiank juttuja (sivuaine) luettua ja mielikuvat ovat AIVAN HELVETIN TÄRKEITÄ kun mennään tekemään isompia investointeja... autoja, asuntoja (asuinalue) jne jne...
Muistan lukeneeni, että ihmisille kun näytetään kolme aika identtisen näköistä autoa jotka ovat jonossa (eri värit) ja myöhemmin kysytään että mikä näistä autoista on mielestäsi mielenkiintoisin / paras niin joku 85 % vastasi sen joka oli siinä jonossa ensimmäinen (paalupaikalla).
En tiedä kenen vastuulle tämä imago juttu on (maahantuoja?) mutta voi taivas mitä urpoja siellä taitaa olla töissä = ????
^ Ehkä halusivat vain komean ja mielenkiintoisen auton kojuunsa. Tuskin montaa kauppaa menee tämän takia ohi, joten ihan rauhas vaan taas vaikka arka aihe onkin..
Jos siellä kerran oli Giulia leikkupöydällä se voisi myös tarkoittaa sitä että kyseisen tekniikka kiinnostaa enemmän kuin uusimman Superbin tai Loganin.
^The winners are determined in a competition of all car body presentations, based on the evaluation of five equal-weight technical criteria:
Car body development and construction
Material development and application
Production efficiency
Car-body-implied customer value
Quality and completeness of the presentation
Waverunner kirjoitti:Ei satu kenelläkään olemaan valokuvaa tuosta "Uusi Alfa Giulia hinurin perässä" jota autoista kiinnostuneelle yleisölle tarjottiin mielikuvina?
MetroAlfa kirjoitti:Apua vailla. Ajattelin et noloa on ku en omista alfaa ja tääl pyärin niin ostin 2011 giuliettan Musiikki on mulle tärkeetä ja haluisin kännykältä kuunnella. Bluetooth ei soita musiikkia ja usb ei toimi luurin kans, aux ei ole. Oisko kellään hyvää vinkkiä heittää?
En tiedä mikä puhelin jne, mutta muuta asetuksista puhelin käyttäytymään massamuistina kun USB yhdistetään.
MetroAlfa kirjoitti:Apua vailla. Ajattelin et noloa on ku en omista alfaa ja tääl pyärin niin ostin 2011 giuliettan Musiikki on mulle tärkeetä ja haluisin kännykältä kuunnella. Bluetooth ei soita musiikkia ja usb ei toimi luurin kans, aux ei ole. Oisko kellään hyvää vinkkiä heittää?
En tiedä mikä puhelin jne, mutta muuta asetuksista puhelin käyttäytymään massamuistina kun USB yhdistetään.
Android One plus 3 luuri... Kiitos vinkistä yritin juuri tuota mut ei toiminut... Lueskelin brittien Alfa foorumista ja näyttää siltä että Blue&Me ei tykkää Androidista