Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Miä kun luulin, että tuo olisi saman sulakkeen takana mitä auton parkit?
Jos on oman sulakkeen takana, pitää varmaan tutkia hieman ajatuksen kanssa noita. Varmaan joku 7.5 tai 10A sulake olisi?
Ihmettelen tuota sulakehommaa siksi, että autossa toimii kaikki valot.
Peräkärryssä toimii kaikki, PAITSI:
- Sumuvalo (ei tule jännitettä, tosin ei ollut myöskään sumuvalokytkintä rasiassa, joten liekkö pitäisikään?)
- Vasemman puolen parkki/äärivalo (molemmat saman, 7-nastan takana)
- Vasen rekisterinvalo kärryssä, missä se on yhdistetty vasempaan parkkiin/äärivaloon
Ja kärryn kytkeminen ei myöskään sotke pätkääkään auton omia valoja mihinkään suuntaan, sikäli kun asialla on mitään väliä.
Ja tosiaan jännitettä ei tule tuohon 7-pinniin saatika sumuvalon pinniin (en nyt numeroa muista).
Jos on oman sulakkeen takana, pitää varmaan tutkia hieman ajatuksen kanssa noita. Varmaan joku 7.5 tai 10A sulake olisi?
Ihmettelen tuota sulakehommaa siksi, että autossa toimii kaikki valot.
Peräkärryssä toimii kaikki, PAITSI:
- Sumuvalo (ei tule jännitettä, tosin ei ollut myöskään sumuvalokytkintä rasiassa, joten liekkö pitäisikään?)
- Vasemman puolen parkki/äärivalo (molemmat saman, 7-nastan takana)
- Vasen rekisterinvalo kärryssä, missä se on yhdistetty vasempaan parkkiin/äärivaloon
Ja kärryn kytkeminen ei myöskään sotke pätkääkään auton omia valoja mihinkään suuntaan, sikäli kun asialla on mitään väliä.
Ja tosiaan jännitettä ei tule tuohon 7-pinniin saatika sumuvalon pinniin (en nyt numeroa muista).
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
- Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
159, radion rattisäädöt pimeni ja samaööa tuli vikaviesti "airbag faulty, consult handbook". Bägin valo jäi toki palamaan. Kenelläkään tullut vastaan samanlaista, vai olenko sähkövikainen pioneeri?
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^Eipä ole tullut itsellä vastaan, mutta kellojousihan se siltä mitä ilmeisemmin antautui.
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
- Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Haa.. Pitääpä lukaista vikakoodi, kun löysin usb2 pötikän. Varmaan marmori on se paikka, mistä kellojousi löytyy.
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
MiTon bensamittarin taustavalon syttyy-sammuu-syttyy-sammuu-syt...sammuu -ongelma on pysynyt nyt poissa kesärenkaiden vaihdosta asti eli n. kuukauden, vaikka kilometrejä on tullut viime viikkoina ihan reippaasti. Muistan vielä, kun ajoin vaihtamaan renkaat ja bensamittarin taustavalo sammui hetken päästä tyypilliseen tapaansa kesken ajon syttyäkseen kohta uudelleen. Vaihdon jälkeen: magic. Periaatteessa kiinnostaisi tietää, että mitäköhän hemmettiä. Kiinnitin kyllä renkaiden vaihdon yhteydessä mm. ABS-anturilta lähtevän johdon paremmin, mutta periaatteessa en usko, että em. ongelmaan mitenkään liittymättömien johtojen heiluttelu olisi ollut mystillis-maagillisen taikaloitsun asemassa tässä.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Alfa 156 FL, kahdesti nyt palanut vakkarin/äänijärjestelmän sulake kolmen päivän sisään.
http://www.autogenius.info/alfa-romeo-1 ... x-diagram/ (Nro. 13)
Pitäisi huomenna tarkistaa tuon jälkiasennetun Pioneerin soittimen kytkennät. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja mikä on ollut syynä?
http://www.autogenius.info/alfa-romeo-1 ... x-diagram/ (Nro. 13)
Pitäisi huomenna tarkistaa tuon jälkiasennetun Pioneerin soittimen kytkennät. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja mikä on ollut syynä?
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
- Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Dodiin, seuraavan vikakoodin sain kaivettua:
B1005 - Passenger Airbag exclusion warning lamp
Open circuit
Error present.
Ilmeisesti viittaa kuitenkin matkustajan bagista?
B1005 - Passenger Airbag exclusion warning lamp
Open circuit
Error present.
Ilmeisesti viittaa kuitenkin matkustajan bagista?
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Vikakoodi viittaa selityksen mukaan matkustajan turvatyynyn deaktivointiin tai sen merkkivalon piiriin.
Ulkomaan foorumilta löytyy juttua juuri samanlaisesta tapauksesta ja ratkaisukin on tarjolla. Ilmeisesti jokin bitti poikittain koriohjainlaitteella.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... fault.html
Ulkomaan foorumilta löytyy juttua juuri samanlaisesta tapauksesta ja ratkaisukin on tarjolla. Ilmeisesti jokin bitti poikittain koriohjainlaitteella.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... fault.html
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Katosi 159:n sähköt ja kone sammui kesken ajon. Tyhjässä ympyrässä vajaa 2 km kotoa polkasin vähän reippaammin, kierrokset ehti vähän nousta ja siihen se leikki sitten lopahti. Tien sivussa hetken ihmettelin näkyykö missään ufoja, starttasin ja kaikki toimi normaalisti. Kotiin päästyä luin vikakoodit, mutta mitään ei löytynyt. Konehuoneen puolellakin kaikki näytti normaalilta, ei löytynyt huteria liitoksia tai hiertyneitä piuhoja.
Pari kertaa aiemmin nyt kesällä on näytöllä vilahtanut sekunniksi ilmeisesti dpf:ään liittyvää vikatekstiä, mutta ei niitä ole kerennyt edes lukea. Eka sattui reilu kuukausi sitten ympyrässä jossa täräytin etupyörän pieneen monttuun ja toinen kerta viime sunnuntaina pojan ajaessa, rauhallisesti ajaen heti ympyrän + hidastetöyssyn jälkeen. Kummankin kerran jälkeen tarkistin vikakoodit, mutta ei ollut jäänyt mitään muistiin.
Nyt ei siis kerennyt näyttöön tulla tekstiä, jos nämä temput edes ovat samaa alkuperää. Mites se keltainen reset-nappula akun plusnavan suojakotelon alla. Jos se kytkin alkaisi kehittää vikaa, voisiko oireilla tähän tyyliin?
Pari kertaa aiemmin nyt kesällä on näytöllä vilahtanut sekunniksi ilmeisesti dpf:ään liittyvää vikatekstiä, mutta ei niitä ole kerennyt edes lukea. Eka sattui reilu kuukausi sitten ympyrässä jossa täräytin etupyörän pieneen monttuun ja toinen kerta viime sunnuntaina pojan ajaessa, rauhallisesti ajaen heti ympyrän + hidastetöyssyn jälkeen. Kummankin kerran jälkeen tarkistin vikakoodit, mutta ei ollut jäänyt mitään muistiin.
Nyt ei siis kerennyt näyttöön tulla tekstiä, jos nämä temput edes ovat samaa alkuperää. Mites se keltainen reset-nappula akun plusnavan suojakotelon alla. Jos se kytkin alkaisi kehittää vikaa, voisiko oireilla tähän tyyliin?
Il nero era bellissimo
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Miulla tota sulaketta alkoi polttamaan kun olin ottanut farkun takaluukun sisäverhoilun irti pyyhkijän moottorin huoltoa varten ja sit jäi pakkivalon piuha puristuksiin ja oikoseen. Saman sulakkeen perässä on siis myös peruutusvalojärjestelmä.molsky kirjoitti:Alfa 156 FL, kahdesti nyt palanut vakkarin/äänijärjestelmän sulake kolmen päivän sisään.
http://www.autogenius.info/alfa-romeo-1 ... x-diagram/ (Nro. 13)
Pitäisi huomenna tarkistaa tuon jälkiasennetun Pioneerin soittimen kytkennät. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja mikä on ollut syynä?
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
No nyt tapahtui sama sähköjen katoaminen toisen kerran ja aivan samassa paikassa. Tällä kertaa oli poika ratissa eikä ollut painanut kaasua lainkaan, tullut tosin ympyrään vauhdilla ja ympyrässä kakkkonen silmässä moottorijarrulla. Yhteistä on että molemmilla kerroilla kone oli vielä kylmä (ajettua n. 1,5 km) ja auto seissyt tallissa päivän tai pari.Jame kirjoitti:Katosi 159:n sähköt ja kone sammui kesken ajon. Tyhjässä ympyrässä vajaa 2 km kotoa polkasin vähän reippaammin, kierrokset ehti vähän nousta ja siihen se leikki sitten lopahti. Tien sivussa hetken ihmettelin näkyykö missään ufoja, starttasin ja kaikki toimi normaalisti. Kotiin päästyä luin vikakoodit, mutta mitään ei löytynyt. Konehuoneen puolellakin kaikki näytti normaalilta, ei löytynyt huteria liitoksia tai hiertyneitä piuhoja.
Siis tiukka käännös vasemmalle, auto kallistuu ja sähköt pois. Akun kävin testauttamassa motonetissä, mutta kaveri kehui sen olevan oikein hyvässä kunnossa. Akku pääsi talvella tyhjentymään kun unohtui obd-palikka kiinni ja auto oli seisomassa. Elpyi kyllä C-tekin laturilla, eikä ole muuten oireillut. Vai voiko tuohon motonetin 3 euron testaukseen sitten luottaa?
Il nero era bellissimo
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Ettei ole joku kaapeli irti. Akunkenkien putsauksesta olisi varmaan hyvä aloittaa. Tai sitten vain ajelee, ja odottaa, milloin lakkaa sähköt kokonaan palaamasta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Kappa(t)han teki tuota samaa ympyrässä.Jame kirjoitti:No nyt tapahtui sama sähköjen katoaminen toisen kerran ja aivan samassa paikassa. Tällä kertaa oli poika ratissa eikä ollut painanut kaasua lainkaan, tullut tosin ympyrään vauhdilla ja ympyrässä kakkkonen silmässä moottorijarrulla. Yhteistä on että molemmilla kerroilla kone oli vielä kylmä (ajettua n. 1,5 km) ja auto seissyt tallissa päivän tai pari.Jame kirjoitti:Katosi 159:n sähköt ja kone sammui kesken ajon. Tyhjässä ympyrässä vajaa 2 km kotoa polkasin vähän reippaammin, kierrokset ehti vähän nousta ja siihen se leikki sitten lopahti. Tien sivussa hetken ihmettelin näkyykö missään ufoja, starttasin ja kaikki toimi normaalisti. Kotiin päästyä luin vikakoodit, mutta mitään ei löytynyt. Konehuoneen puolellakin kaikki näytti normaalilta, ei löytynyt huteria liitoksia tai hiertyneitä piuhoja.
Siis tiukka käännös vasemmalle, auto kallistuu ja sähköt pois. Akun kävin testauttamassa motonetissä, mutta kaveri kehui sen olevan oikein hyvässä kunnossa. Akku pääsi talvella tyhjentymään kun unohtui obd-palikka kiinni ja auto oli seisomassa. Elpyi kyllä C-tekin laturilla, eikä ole muuten oireillut. Vai voiko tuohon motonetin 3 euron testaukseen sitten luottaa?
Korjauskeinonahan oli se normaali maadoituksen parantaminen runkoon akkutelineen läpiviennissä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Laitetaan tännekin, josko joku osaisi sanoa jotain..
Mittasin sähköjä nyt ton sähköisen lisälämmittimen kohdalla, havainnot:
1) kaikki kolme hehkua tarjoaa 0.4-0.7ohmin vastuksen liittimen päästä akun miinukseen
2) akun edessä olevat releet toimii, ainakin ristiin laittaen mm tuulettimien kanssa molemmat nopeudet toimii
3) hehkujen ohjaus tulipellissä saa 12v napaan 30 aina, mutta 78 (vai 68ko se oli) pysyy hiljaa koko ajan, vaikka akkujännite on 14v ja risat sekä kone käynnissä...
Lämmittimenhän pitäisi lähteä käyntiin, kun jäähdytysneste on kylmää, moottorin kierrosnopeus yli tietyn rajan (olikohan 650rpm?) ja akun jännite yli 12.5V (eli lataa)
Voisiko tämä kuvitella olevansa lämminvetinen? Mahtaisikohan jollakulla olla ajatus siitä, minkälaista vastusta tuon lämpötilta-anturin pitäisi kertoa...?
Mittasin sähköjä nyt ton sähköisen lisälämmittimen kohdalla, havainnot:
1) kaikki kolme hehkua tarjoaa 0.4-0.7ohmin vastuksen liittimen päästä akun miinukseen
2) akun edessä olevat releet toimii, ainakin ristiin laittaen mm tuulettimien kanssa molemmat nopeudet toimii
3) hehkujen ohjaus tulipellissä saa 12v napaan 30 aina, mutta 78 (vai 68ko se oli) pysyy hiljaa koko ajan, vaikka akkujännite on 14v ja risat sekä kone käynnissä...
Lämmittimenhän pitäisi lähteä käyntiin, kun jäähdytysneste on kylmää, moottorin kierrosnopeus yli tietyn rajan (olikohan 650rpm?) ja akun jännite yli 12.5V (eli lataa)
Voisiko tämä kuvitella olevansa lämminvetinen? Mahtaisikohan jollakulla olla ajatus siitä, minkälaista vastusta tuon lämpötilta-anturin pitäisi kertoa...?
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
156 jtd mjet sedan. Takaluukun valaistuksen toiminta/ toimimattomuus. Käsittääkseni tässä toiminta on samalla periaatteella kuin edellisessä autossani 156 Sportwagonissa, että luukun avauksen jälkeen valo jää palamaan noin viideksi minuutiksi sammuen sitten.
Tässä nykyisessä tutkin asiaa, polttimolle asti tulee sähköt, mutta polttimo ei toiminut. Rele on hattuhyllyllä ja sinne tulee muistaakseni ainakin kahdelle nastalle sähkö. Testasin siten, että otin maakontaktin kokonaan eri paikasta polttimon miinukseen testatakseni että onko maa hävinnyt alkuperäisestä kytkennästä. Valo syttyi normaalisti kirkkaana ja luukun auki ollessa sammuu noin viiden minuutin päästä. Ajattelin, että homma toimii. Kävi kuitenkin niin, että auton käydessä ja virrat päällä, takaluukun valo palaa jatkuvasti. Näinhän se ei pitäisi olla. Parin päivän jälkeen valon toiminta lakkasi. Tarkistin polttimon, että se oli ehjä.
Mistä pitäisi hommaa selvittää ? Ymmärrys ei nyt riitä...
Tässä nykyisessä tutkin asiaa, polttimolle asti tulee sähköt, mutta polttimo ei toiminut. Rele on hattuhyllyllä ja sinne tulee muistaakseni ainakin kahdelle nastalle sähkö. Testasin siten, että otin maakontaktin kokonaan eri paikasta polttimon miinukseen testatakseni että onko maa hävinnyt alkuperäisestä kytkennästä. Valo syttyi normaalisti kirkkaana ja luukun auki ollessa sammuu noin viiden minuutin päästä. Ajattelin, että homma toimii. Kävi kuitenkin niin, että auton käydessä ja virrat päällä, takaluukun valo palaa jatkuvasti. Näinhän se ei pitäisi olla. Parin päivän jälkeen valon toiminta lakkasi. Tarkistin polttimon, että se oli ehjä.
Mistä pitäisi hommaa selvittää ? Ymmärrys ei nyt riitä...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Ite joskus ihmettelin tuota valoa ja syynä oli poikkinaiset johdot haitarikumin sisällä.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 06 Syys 2012, 23:14
- Car(s): 159 SW 1750 TBi
Ex. 147 2.0 T.S. - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Pitkään on menty ilman minkäänlaisia huolia, mutta nyt on Alfan takaluukku alkanut temppuilemaan (kyseessä siis vuoden 2011 SW).
Pari viikkoa sitten takaluukku yksinkertaisesti lakkasi toimimasta, ei auennut kauko-ohjaimen napista eikä luukun painikkeesta. Auto kävi Auto Milanossa ja siellä sanoivat, että eivät löytäneet johtosarjoista tai itse lukosta mitään vikaa, ja että luukku oli lähtenyt toimimaan kun olivat koodanneet sen uudestaan (eli sanoivat, että vika johtui siitä, että auto ei jotenkin "tunnistanut" takaluukkua ).
Olisi koko episodi mennyt olankohautuksella ellei sama vika olisi toistunut tänään, eli luukku taas täysin mykkä, ei mitään ääntä tai reaktiota kun painaa kauko-ohjaimen napista tai luukun painikkeesta. Olettaen, että kyse on samasta viasta (eli että luukku jotenkin on "hävinnyt" auton "muistista"), onko veikkauksia mikä voisi olla syynä? Huono akku? Jossain johtosarjavika? Joku muu mikä?
Noin muuten olen sitä mieltä että on täysin käsittämätöntä ettei luukkua saa ulkoa avaimella auki, tai ettei edes mitään hätäaukaisunarua sisäpuolella paremmin hollilla (nyt on ainoastaan luukun sisäverhoilussa reikä, josta pitäisi ainakin teoriassa päästä käsiksi johonkin vipuun, jolla luukun saa avattua sisäkautta )
Pari viikkoa sitten takaluukku yksinkertaisesti lakkasi toimimasta, ei auennut kauko-ohjaimen napista eikä luukun painikkeesta. Auto kävi Auto Milanossa ja siellä sanoivat, että eivät löytäneet johtosarjoista tai itse lukosta mitään vikaa, ja että luukku oli lähtenyt toimimaan kun olivat koodanneet sen uudestaan (eli sanoivat, että vika johtui siitä, että auto ei jotenkin "tunnistanut" takaluukkua ).
Olisi koko episodi mennyt olankohautuksella ellei sama vika olisi toistunut tänään, eli luukku taas täysin mykkä, ei mitään ääntä tai reaktiota kun painaa kauko-ohjaimen napista tai luukun painikkeesta. Olettaen, että kyse on samasta viasta (eli että luukku jotenkin on "hävinnyt" auton "muistista"), onko veikkauksia mikä voisi olla syynä? Huono akku? Jossain johtosarjavika? Joku muu mikä?
Noin muuten olen sitä mieltä että on täysin käsittämätöntä ettei luukkua saa ulkoa avaimella auki, tai ettei edes mitään hätäaukaisunarua sisäpuolella paremmin hollilla (nyt on ainoastaan luukun sisäverhoilussa reikä, josta pitäisi ainakin teoriassa päästä käsiksi johonkin vipuun, jolla luukun saa avattua sisäkautta )
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^Auto lukkoon avaimella. Auki avaimella. Kiinni avaimella. Auki avaimella. Luukku auki avaimella. Näin olin saanut oman 159:n takaluukun pelittää aikoiknaan kun se lakkasi "olemasta" muutaman kerran.
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 06 Syys 2012, 23:14
- Car(s): 159 SW 1750 TBi
Ex. 147 2.0 T.S. - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Kiitos vinkistä, kokeilin muttei toiminut. Kävin näyttämässä autoa ja nyt ei lähtenyt koodaamallakaan pelittämään -> uusi takaluukun lukko tilauksessa. Siihen asti vaunut saanevat kulkea takapenkilläShuttle kirjoitti:^Auto lukkoon avaimella. Auki avaimella. Kiinni avaimella. Auki avaimella. Luukku auki avaimella. Näin olin saanut oman 159:n takaluukun pelittää aikoiknaan kun se lakkasi "olemasta" muutaman kerran.
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Uudessa Klassikot-lehdessä juttua Bori Koroneffin kääpiöauto kokoelmasta.
Luottokorjaaja Jaakko Hiltunen kertoo: " Nämä 30 vuotta on opettanut, että se mistä maasta auto on peräisin, kertoo minkälainen työ on edessä. Saksalaisessa jos johto lähtee punaisena, on se myös toisessa päässä punainen. Brittiläisissä on sen sijaan ihmeellisiä ratkaisuja esimerkiksi vaihteistojen vivustoissa. Ja italialaiset - luoja paratkoon", itse Jaguar Mark 2:lla harrasteautoileva Hiltunen nauraa.
Luottokorjaaja Jaakko Hiltunen kertoo: " Nämä 30 vuotta on opettanut, että se mistä maasta auto on peräisin, kertoo minkälainen työ on edessä. Saksalaisessa jos johto lähtee punaisena, on se myös toisessa päässä punainen. Brittiläisissä on sen sijaan ihmeellisiä ratkaisuja esimerkiksi vaihteistojen vivustoissa. Ja italialaiset - luoja paratkoon", itse Jaguar Mark 2:lla harrasteautoileva Hiltunen nauraa.
Ride on!
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Koroneff ei ole tainnut paljon saksalaisten kanssa olla tekemisissä...doublesix kirjoitti:Uudessa Klassikot-lehdessä juttua Bori Koroneffin kääpiöauto kokoelmasta.
Luottokorjaaja Jaakko Hiltunen kertoo: " Nämä 30 vuotta on opettanut, että se mistä maasta auto on peräisin, kertoo minkälainen työ on edessä. Saksalaisessa jos johto lähtee punaisena, on se myös toisessa päässä punainen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Vika lie jo korjattu, mutta eikö sen 159:n kontin saanut auki myös painamalla takalätkää?Rasa kirjoitti:Kiitos vinkistä, kokeilin muttei toiminut. Kävin näyttämässä autoa ja nyt ei lähtenyt koodaamallakaan pelittämään -> uusi takaluukun lukko tilauksessa. Siihen asti vaunut saanevat kulkea takapenkilläShuttle kirjoitti:^Auto lukkoon avaimella. Auki avaimella. Kiinni avaimella. Auki avaimella. Luukku auki avaimella. Näin olin saanut oman 159:n takaluukun pelittää aikoiknaan kun se lakkasi "olemasta" muutaman kerran.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^Saa, jos sähkölukko on kunnossa. Se logoavauskin on vaan sähköinen nappula.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Heh... näillä autoilla on omaa tahtoa ja luonnetta, mikä tuli taas tänään esille.
Tasan viikko sitten vakikorjaamolla vaihdatin JTD:hen etupyörälaakerit ja uudet jarruosat. No tänään sitten kunnon loskassa ja tiesuolassa päästelin menemään VT67 kohti Seinäjokea niin eiköhän juuri 100 metriä ennen em. korjaamoa ala loistaa infotauluissa VDC- ja ABS- BRAKE FAILURE - GO TO DEALER
En kuitenkaan mennyt heti vaan ajoin töihin asti ja varasin ABS-"piuhojen" ja niiden liittimien tsekkausajan heti tänään ip. No kolmen tunnin päästä lähdin Sjoelta toiseen palaveriin Ilmajoelle niin eipähän sitten varoitusvalo enää loimota...on nää vehkeitä. Käydään silti "hoidossa" jos se asentajasetä oli ed. kerralla kuitenkin hiukan roplannut kovakouraisesti leidiä...
Tasan viikko sitten vakikorjaamolla vaihdatin JTD:hen etupyörälaakerit ja uudet jarruosat. No tänään sitten kunnon loskassa ja tiesuolassa päästelin menemään VT67 kohti Seinäjokea niin eiköhän juuri 100 metriä ennen em. korjaamoa ala loistaa infotauluissa VDC- ja ABS- BRAKE FAILURE - GO TO DEALER
En kuitenkaan mennyt heti vaan ajoin töihin asti ja varasin ABS-"piuhojen" ja niiden liittimien tsekkausajan heti tänään ip. No kolmen tunnin päästä lähdin Sjoelta toiseen palaveriin Ilmajoelle niin eipähän sitten varoitusvalo enää loimota...on nää vehkeitä. Käydään silti "hoidossa" jos se asentajasetä oli ed. kerralla kuitenkin hiukan roplannut kovakouraisesti leidiä...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Mulla on satunnaisesti kakkosautona 147 sele , joka tekee samaa silloin tällöin. Epäilen parhaat päivänsä jo nähnyttä akkua...Jiitee kirjoitti:Heh... näillä autoilla on omaa tahtoa ja luonnetta, mikä tuli taas tänään esille.
Tasan viikko sitten vakikorjaamolla vaihdatin JTD:hen etupyörälaakerit ja uudet jarruosat. No tänään sitten kunnon loskassa ja tiesuolassa päästelin menemään VT67 kohti Seinäjokea niin eiköhän juuri 100 metriä ennen em. korjaamoa ala loistaa infotauluissa VDC- ja ABS- BRAKE FAILURE - GO TO DEALER
En kuitenkaan mennyt heti vaan ajoin töihin asti ja varasin ABS-"piuhojen" ja niiden liittimien tsekkausajan heti tänään ip. No kolmen tunnin päästä lähdin Sjoelta toiseen palaveriin Ilmajoelle niin eipähän sitten varoitusvalo enää loimota...on nää vehkeitä. Käydään silti "hoidossa" jos se asentajasetä oli ed. kerralla kuitenkin hiukan roplannut kovakouraisesti leidiä...
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^ ei voi olla mulla syynä, puoli vuotta sitten ostettu isokapainen uusi akku ...johtoja epäilen näin "uber" kostealla kelillä...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^ Jos ei ole aikasemmin kiukutellut niin eiköhän se vika löydy sietä mihin viimeksi koskettu. Laakerien vaihto ja abs kun liittyvät 156 vahvasti toisiinsa. Anturit lukevat laakerin kehällä olevaa magneettinauhaa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^jep, näin uskon minäkin. Kaikki Alfat taitaa olla naispuolisia...
PS. Tuollaiset leidiin tuli alle
http://www.ebay.co.uk/itm/371151369077? ... rmvSB=true
PS. Tuollaiset leidiin tuli alle
http://www.ebay.co.uk/itm/371151369077? ... rmvSB=true
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^ ei viitsitty edes ottaa pukille sen jälkeen kun juttelin asentajan kanssa. Pieni lika laakerin asennusvaiheessa siinä magneettinauhassa voi aiheuttaa tuon. Palataan asiaan sitten jos
Milano by Night uusiutuu.
Ja jos uusiutuu niin korjaus menee samaan korjaamon asennustakuuseen vielä. SKF:n laakereillahan on
kahden vuoden takuu.
Milano by Night uusiutuu.
Ja jos uusiutuu niin korjaus menee samaan korjaamon asennustakuuseen vielä. SKF:n laakereillahan on
kahden vuoden takuu.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
MiTo on ollut pari kuukautta.
Tänä aikana sähkövikoja jo enemmän, kuin 156:ssa neljän kokonaisen yhteiselovuoden aikana
Nyt sitten paukahti kuskin turvavyön kiinnioloilmaisin. Tämä on tuttu vika muutamasta Kian mallista, joissa vaihdettiin sitten koko roska uudempaan versioon. On muuten ihan megaärsyttävä piipitys, mikä tuosta lähtee, jos luulee vyön olevan auki ajossa. Oisko tuohon jotain järkevää elvytystä? Tässä on just tarpeeks laitettu satasia niin autoon kuin asuntoonkin, ettei todellakaan voi tätä(kin) kuluvaa osaa "vaan vaihtaa". Tai tietäskö joku tyypillistä vian aiheuttajaa, jotta sen vois ehkä esim fiksata?
Kun vinkuminen alkaa, auttaa yleensä vyön solkea taaksepäin vetäminen, kunnes kontakti taas löytyy. Onko tuolla mikrokytkin (olettaisin näin) vai magneetti-tms-pohjanen, tietääkö joku?
Tänä aikana sähkövikoja jo enemmän, kuin 156:ssa neljän kokonaisen yhteiselovuoden aikana
Nyt sitten paukahti kuskin turvavyön kiinnioloilmaisin. Tämä on tuttu vika muutamasta Kian mallista, joissa vaihdettiin sitten koko roska uudempaan versioon. On muuten ihan megaärsyttävä piipitys, mikä tuosta lähtee, jos luulee vyön olevan auki ajossa. Oisko tuohon jotain järkevää elvytystä? Tässä on just tarpeeks laitettu satasia niin autoon kuin asuntoonkin, ettei todellakaan voi tätä(kin) kuluvaa osaa "vaan vaihtaa". Tai tietäskö joku tyypillistä vian aiheuttajaa, jotta sen vois ehkä esim fiksata?
Kun vinkuminen alkaa, auttaa yleensä vyön solkea taaksepäin vetäminen, kunnes kontakti taas löytyy. Onko tuolla mikrokytkin (olettaisin näin) vai magneetti-tms-pohjanen, tietääkö joku?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Eiköhän sen nimenomaan ole tarkoituskin olla ärsyttävä. En tiedä ilmaisimen rakennetta mutta luulisi että piuhat yhdistämällä/eroittamalla sen saa luulemaan että vyö on kiinni aina.Aquatica kirjoitti:On muuten ihan megaärsyttävä piipitys, mikä tuosta lähtee, jos luulee vyön olevan auki ajossa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^
Mutta tarkastetaanko katastuksessa? Kuitenkin ruutu näyttää, kun vyö on auki/kiinni...
Mutta tarkastetaanko katastuksessa? Kuitenkin ruutu näyttää, kun vyö on auki/kiinni...
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^Ei kai tuossa muu auta kuin ottaa osa irti ja katsoa mitä se on syönyt. Hyvällä tuurilla sen saa joko fiksattua tai vaihdettua sopivan komponentin sisälle.
Tein itse - säästin
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Soljissa on maadoittava kytkin, joten johto poikki tai liitin irti. Kaikenlaiset summerit ja vilkkuvat valot on ainoastaan kaupallisiin kolaritesteihin liittyviä pisteidenkeruu asioita.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^juuri näin. Ainoatakaan tähteä ei ncap-testissä saisi, jollei huutaisi/valot vilkkuisi. Autohan on täysin turvaton/hengenvaarallinen ilman turvavyösummeria.
156 taitaa olla aika viimisiä herrasmiesten autoja, ilman mitään s**tanan pelleilyjä.
156 taitaa olla aika viimisiä herrasmiesten autoja, ilman mitään s**tanan pelleilyjä.
"puhun niin totta kuin osaan"
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Eräs forumilainen ystävällisesti poisti kilkutuksen mun huussista.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Ei sit kannata ajaa kolaria, koska tuo voi vaikuttaa ilmapussukoidenkin toimintaan. Tai laukeaako edes vöiden esikiristimet...?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Valolla ei mitään toiminnallista tehtävää, istujatunnistin on se joka tunnistaa matkustajan jos sellainen on mallissa?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Miten tästä on saatu ongelma? jos huutaa niin vyö on auki. Jos se on kiinni ja huutaa silti on jossain joku vika --> korjaa ja maksa asianmukaisesti ja jatka hyvillä mielin. Kikkailu tässä aiheessa tuntuu jotenkin väärältä
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Mutta jos taskut on tyhjät, pitäisikö ostaa silloin 1e korvatulpat?
Viimeksi muokannut seppo, 05 Maalis 2017, 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Pösöön on jemmattu ominaisuus, että huutaa aikansa, mutta lopettaa kyllä, kun tajuaa, ettei aiheuta kuskissa toimenpiteitä. Aikanaan 307:lla oli lehdenjakoa ja joutui nousemaan autosta ulos koko ajan, niin eihän siinä välissä vyötä laita kiinni, niin hiljeni kyllä, kun aikansa piipitti. En siis aja muuten ilman vyötä, mutta pitihän tuo 208 myös testata ja hiljenee sekin aikansa huudettuaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Takseilla italiassa huomasin varaosan, pelkän soljen vastakappaleessa jottei huuda kun ajaa vyö auki:)
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Niin noh - minähän käytän vyötä, tietysti.
En tiedä, miten näin "nykyaikaisissa" autoissa, mutta ainakin ennenvanhaa oli joissakin vehkeissä hienoja turvavarusteita. Niissä vaan oletus oli se, että kuski on *aina* läsnä, jos auto on liikkeellä - eli ei tarvittu erillistä istuintunnistinta kuin pelkääjälle. Jos pelkääjän istuintunnistin luuli, että siinä ei istu ketään, ei myöskään bägit paukkuneet - mutta kuskin puolella bägi laukesi aina kolaritilanteessa, jos bägin kuului paukahtaa.
Ja jos tuo on tosiaan ainoastaan tuolle summerille oleva tuo kytkin, kiskasen johdon irti ja olen iloinen. Uusi paketti taitaa nimittäin kustantaa sen verta railakkaasti rahaa, etten näe siinä mitään järkeä - jos ainoa, mikä loppuu, on summerin vinkuminen (ja turvalaitteet skulaa oikein), niin eipä tossa paljon järkeä ole vaihtaa koko osaa?
En tiedä, miten näin "nykyaikaisissa" autoissa, mutta ainakin ennenvanhaa oli joissakin vehkeissä hienoja turvavarusteita. Niissä vaan oletus oli se, että kuski on *aina* läsnä, jos auto on liikkeellä - eli ei tarvittu erillistä istuintunnistinta kuin pelkääjälle. Jos pelkääjän istuintunnistin luuli, että siinä ei istu ketään, ei myöskään bägit paukkuneet - mutta kuskin puolella bägi laukesi aina kolaritilanteessa, jos bägin kuului paukahtaa.
Ja jos tuo on tosiaan ainoastaan tuolle summerille oleva tuo kytkin, kiskasen johdon irti ja olen iloinen. Uusi paketti taitaa nimittäin kustantaa sen verta railakkaasti rahaa, etten näe siinä mitään järkeä - jos ainoa, mikä loppuu, on summerin vinkuminen (ja turvalaitteet skulaa oikein), niin eipä tossa paljon järkeä ole vaihtaa koko osaa?
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Näin on jos tuossa sun opelissa on vain yksi merkkivalo ja summeri, en tarkkaan muista kuinka se oli vaikka jonkin aikaa itsekin ajoin tommosella. 159 mallista sai testerillä summerin pois, mutta valo tietysti jäi. Sekin oli jo huomattava helpotus. Kaikkien matkustajien vöiden käyttöä ei valvota kait näin vanhoissa malleissa, uusimmista en tiedä
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Tuossa saman konsernin -08 Bravossa vahditaan ainakin myös apukuskin penkkiä.
Eilen pelästyin, että kävi sama kuin Aqulle, mutta syyllinen olikin kauppakassi apparinpenkillä.
Ja samaa polttimoa käyttää.
Eilen pelästyin, että kävi sama kuin Aqulle, mutta syyllinen olikin kauppakassi apparinpenkillä.
Ja samaa polttimoa käyttää.
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Kananmunat vöihin?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Tässä on tosiaan 4kpl sensoreita. Takapenkillä molemmille ja sitten kuskin että pelkääjän.
Lueskelin guuggelilla, että summerin vois testerillä saada pois. Valo ei oikeastaan haittaisi, sen voi vaikka teipillä peittää. Mut tuo piipitys on kyllä niin hermoja raastavaa, että huhhei
Lueskelin guuggelilla, että summerin vois testerillä saada pois. Valo ei oikeastaan haittaisi, sen voi vaikka teipillä peittää. Mut tuo piipitys on kyllä niin hermoja raastavaa, että huhhei
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Eikös sen saa koodattua pois MESillä tai muulla soveltuvalla ohjelmalla?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Giuliettassa piipitys kestää tasan viisi minuuttia. Eiköhän MiTossa ole sama juttu.Alfissimo kirjoitti:Pösöön on jemmattu ominaisuus, että huutaa aikansa, mutta lopettaa kyllä, kun tajuaa, ettei aiheuta kuskissa toimenpiteitä. Aikanaan 307:lla oli lehdenjakoa ja joutui nousemaan autosta ulos koko ajan, niin eihän siinä välissä vyötä laita kiinni, niin hiljeni kyllä, kun aikansa piipitti. En siis aja muuten ilman vyötä, mutta pitihän tuo 208 myös testata ja hiljenee sekin aikansa huudettuaan.
Auto Milano ei ainakaan omastani saanut piipitystä pois. Oli kuulemma tosin ensimmäinen kerta kun operaatiota yrittivät
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
^^
No sitähän mää guuggelista lueskelin. Mulla ei vaan ole soveltuvaa adapteria, kun mun ELM meni exän mukana (unohtui, enkä jaksanut 14euron palikkaa alkaa haikailemaan).
No, jos tarpeeks rupee korpeemaan ajan marmorille ja käsken poistamaan tuon summerin käytöstä.
No sitähän mää guuggelista lueskelin. Mulla ei vaan ole soveltuvaa adapteria, kun mun ELM meni exän mukana (unohtui, enkä jaksanut 14euron palikkaa alkaa haikailemaan).
No, jos tarpeeks rupee korpeemaan ajan marmorille ja käsken poistamaan tuon summerin käytöstä.