kai se lähinna suojaa lialta, iskuja se ei voi pahemmin estää muovisena. tuskin mikää aivan välttämätön. Mootttorin lämpöihin ja ilmankiertoon voi olla jotain pientä vaikutusta
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
OT: Tänään tuli Passatti vastaan ja suojalevy oli enää kiinni takaata, hyvin raapas maata ja olisi toiminut oivana aurana Itse asiassa aika usein näkyy sokotaa, vw:tä ym. missä suojalevy roikkuu..
Kai se lämmön lisäksi vähän ääntäkin eristää, mutta en minä ainakaan osaa kuvitella sen olevan mitenkään välttämätön. Omista autoista GTV on ensimmäinen mistä tuo lärpytin löytyy.
Kun miulla on sellattinen ongelma tuossa 156 että kostealla kelillä (kun tie on märkä) kun on ajanut vähän aikaa ja sitten sammuttaa auton, niin kun uudestaan starttaa niin starttimoottori pyörii tyhjää eikä auto välttämättä käynnisty... pitää vaan sellasen "pyörivän" -äänen
Ajattelin että kun se pohjalevy on osin vioittunut että jos se päästää nyt sit vedet roiskuu jotenkin suoraan sinne startille tms...
Jaa no... tänäänpä se piti sitten sattua... 156 ei käynnistynyt... pyöri vaan tyhjää konepellin alla... eikä ulkona edes ole märkää
Onneksi valpas jalankulkija huomasi yksinäisen alfistin työntämässä alfaa turvallisempaan paikkaan ja päätti avustaa ... Ei muuten ole mikään kevyt auto työntää yksinään
noin 10 minuuttia pyörittelin konetta vähän väliä ja pelkäsin että akku simahtaa... lopulta se sitten kuitenkin starttasi...
Oliskohan kellään mitään hyvää vinkkiä tähän tilanteeseen... vai pitääkö se startti nyt sitten vaan kiltisti vaihtaa
Pasi kirjoitti:Jaa no... tänäänpä se piti sitten sattua... 156 ei käynnistynyt... pyöri vaan tyhjää konepellin alla... eikä ulkona edes ole märkää
Onneksi valpas jalankulkija huomasi yksinäisen alfistin työntämässä alfaa turvallisempaan paikkaan ja päätti avustaa ... Ei muuten ole mikään kevyt auto työntää yksinään
noin 10 minuuttia pyörittelin konetta vähän väliä ja pelkäsin että akku simahtaa... lopulta se sitten kuitenkin starttasi...
Oliskohan kellään mitään hyvää vinkkiä tähän tilanteeseen... vai pitääkö se startti nyt sitten vaan kiltisti vaihtaa
Kuulostaapi että bendix vois olla mennyt. Tosin ei taida hevillä löytyä uutta bendixiä 156:n starttiin tai sitten se voi olla helvetin kallis. Sanoisin että vaihda samalla vaivalla koko startti. Näintähän starttejakin tälläkin foorumilla muistaakseni 156:n omistajat vaihdelleet, search tuokoon lisää tietoa. Tuntuu että joka italoautossa tuo startti vähän kuoleman kohta. Nimim. Uunoon vaihtoin neljä, Tempraan kaksi. 156:sta odotellessa....
Kerkesin jo käväistä Auto Milanossa kysymässä että paljokos tuollainen startin vaihto maksaisi, ja kuulema siinä 500€ startin kanssa ... Täytyypi harkita... kuhan vaan kestäisi muutaman kuukauden vielä
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Bendix on se vermes, joka antaa startin hammaspyörän pyöriä vapaasti toiseen suuntaan. Startatessa bendix lukitsee hammaspyörän starttimoottorin akselille jolloin startti pyörittää moottoria, mutta kun moottori lähtee käyntiin ja alkaa pyöriä startin akselia nopeammin, bendix vapauttaa vedon. Eli toimii niin kuin vaihdepyörän takanapa, eteenpäin polkiessa välittää voimaa mutta toiseen suuntaan pyörii tyhjää.
Ihme jannuja kun ei raha kelpaa. Onkohan noissa korjaamoissa edelleen töissä jotain vanhan polven rasvakouria jotka ajattelevat että Alfa on mystinen laite jota ei tavallinen mutterinvääntäjä pysty korjaamaan?
Huomautin ohimennen että deltassa hinta saattaa olla varmaan yli tuhat euroa... ja AD heebo tokaisi vaan että, no kyllä se meilläkin tuntityönä aika korkeaksi nousee...
Huomautin ohimennen että deltassa hinta saattaa olla varmaan yli tuhat euroa... ja AD heebo tokaisi vaan että, no kyllä se meilläkin tuntityönä aika korkeaksi nousee...
Tuo Kouvolan AD puljuun. Kyllä aika kaukaa voi näilläkin bensa hinnoilla ajaa