Juu, viisipyttysen, ja myös V6:n kanssa lentokenttä on hyvä vaihtoehto u-käännökselle. Tangon kyllä voi vaihtaa fyysisesti nelipyttyisestä, mutta ääriasennossa rengas voipi johonkin ottaa kiinni. Tuskin ne tehtaalta ilman syytä on jättänyt kääntövaraa pienemmäksi.wileythecoyote kirjoitti:äätänä! Tuolle ei varmaankaan ole mitään tehtävissä vaan raidetanko on fyysisesti erilainen ja nelipyttysen version kanssa yhteensopimaton?palkus kirjoitti:^juu, 4 sylinteristen pyörät kääntyy enemmän.
Nelipyttysen kans vielä pärjäs, mut tän kanssa on jo noloja tilanteita.
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei voi, vaan ottaa... Ei kovin pahasti kuitenkaan, kyllä sen kanssa voi elääAlfissimo kirjoitti:Juu, viisipyttysen, ja myös V6:n kanssa lentokenttä on hyvä vaihtoehto u-käännökselle. Tangon kyllä voi vaihtaa fyysisesti nelipyttyisestä, mutta ääriasennossa rengas voipi johonkin ottaa kiinni. Tuskin ne tehtaalta ilman syytä on jättänyt kääntövaraa pienemmäksi.wileythecoyote kirjoitti:äätänä! Tuolle ei varmaankaan ole mitään tehtävissä vaan raidetanko on fyysisesti erilainen ja nelipyttysen version kanssa yhteensopimaton?palkus kirjoitti:^juu, 4 sylinteristen pyörät kääntyy enemmän.
Nelipyttysen kans vielä pärjäs, mut tän kanssa on jo noloja tilanteita.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Leimaa ei kyllä saa jos konttorilla huomaavat.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuon ohjaussolenoidin jätin mainitsematta, kun se kai lähinnä vuotaa ulospäin öljyä. Eli jos kone päältä siitä kohtaa sotkuinen, niin tuo voi olla syyllinen. (+ en muistanut sen osan nimeä )sämpy kirjoitti:imunokka-akselin ajoitusmuuntimen ohjaussolenoidi. Tuo tuli itelle mieleen öljyvuodosta, tuon laitoksen kanavat nimittäin menee imusarjasta sylinterikanteen 1 ja 2 sylinterien välistä. Tuossa aiemmin joku mainitsikin imusarjan tiivisteen.
On vaan aika mahdoton homma tutkia, imusarjan irrottaminen siis.
olikos se "Garmund" joka on irrottanut kannen takaa muovisen imusarjan, mutta on melkoinen houdinitemppu. Ite otin suosiolla koko sylinterikannen irti ja sitten vasta pääsi näkemään imusarjan ja suutinpuolen. Ja siinäkin meni muutama työpäivä.
En nyt muista ulkoa, pääsikö imarin ylempiin muttereihin käsiksi yläkautta. Siellä kun on suutintukin pultitkin ja se tukki haittona. Jos pystyisi kokeilla kiristää.
Tuo on silti peltitiiviste, niin aika erikoista että alkaisi itsekseen vuotamaan. Mutta varsinkin jos joku on aiemmin sitä käpälöinyt osaamattomasti, niin kaikki mahdollista. Imarin pinnapultit on muuten helppo korkata irti kannesta jos liikaa kiristää, siinäkin voi olla yksi syy vuotoihin.
Jos nyt alkaisin tuollaista tutkimaan ja varsinkin jos olisi nosturi käytössä, niin ottaisin koko tekniikan alas konehuoneesta yhtenä nippuna niin olisi paljon helpompi laitella kantta jne.
Meinasi kyllä kirosanat loppua sen imusarjan irroittamisen kanssa. Ikävissä paikoissa pultteja&muttereita irroitettavaja ja todella nafti tulemaan pois tulipellin ja lopun koneen välistä.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... 7&start=50 Tuolla joitain kuvia, tosin ei kunnon ohjetta... (Ainakin todiste, että se on irti )
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kävin räpsäisemässä kuvan ja aika epätodennäköistä, että ainakaan kakkossylinteriin vuotaisi. Ylin reikä mennee ylimääräiselle nokkapukille joka ruokkinee säätimen päästämää öljyä ajoituksenmuuntimelle, mutta en tiedä miksi sen lisäksi on kaksi kanavaa tulopuolella?
Jotenkin vaan mielikuva että jollakin alfistilla tuo olisi vuotanut imusarjaan sisälle. Halkeamasta? No kumminkin männänrenkaat pitäisi ekana tutkia vaikka mainitulla öljykikalla, jos ei halua heti pistää moottoria palasiksi.
Jotenkin vaan mielikuva että jollakin alfistilla tuo olisi vuotanut imusarjaan sisälle. Halkeamasta? No kumminkin männänrenkaat pitäisi ekana tutkia vaikka mainitulla öljykikalla, jos ei halua heti pistää moottoria palasiksi.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt kun Alfasta on apurunko irti, vaihdekeppi roikkuu pellin varassa ja hammastanko on lähdössä kanssa pois. (on muuten helppoa kun on koko apurunko poissa, suosittelen)
Niin mitähän pitäisi tarkastaa tai huoltaa samalla? Ajattelin nyt ainakin alatukivarret, vakaajan puslat ja raidetangon päät uusia. Sekä mahdollisesti koiranluut. Ruosteita pitää putsata ja suojata.
Onkohan vaihteensiirrossa jotain mitä voisi tarkistaa?
Mitkä letkut tuolta yleensä hajoaa? Siis eritoten ohjaustehostimesta.
Ai niin kai on ihan ok vaihtaa koko tukivarret eikä vain viallista puslaa, nuo on varmaan alkuperäiset. TRW:tä ja Febiä saisi laadukkaammista nopeasti. Stilon tukivarsista on sanottu, että tarvike napsahtaa kolhussa poikki kun alkuperäinen vain taipuu.. Marelli ei olisi edes kallis, mutta kuukauden toimitusaika.
Niin mitähän pitäisi tarkastaa tai huoltaa samalla? Ajattelin nyt ainakin alatukivarret, vakaajan puslat ja raidetangon päät uusia. Sekä mahdollisesti koiranluut. Ruosteita pitää putsata ja suojata.
Onkohan vaihteensiirrossa jotain mitä voisi tarkistaa?
Mitkä letkut tuolta yleensä hajoaa? Siis eritoten ohjaustehostimesta.
Ai niin kai on ihan ok vaihtaa koko tukivarret eikä vain viallista puslaa, nuo on varmaan alkuperäiset. TRW:tä ja Febiä saisi laadukkaammista nopeasti. Stilon tukivarsista on sanottu, että tarvike napsahtaa kolhussa poikki kun alkuperäinen vain taipuu.. Marelli ei olisi edes kallis, mutta kuukauden toimitusaika.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^kato tarkkaan ne tehostimen letku-putki liitokset. Ite kun vaihoin laturin, niin huomasin aivan aavistuksen kosteutta/pölyä paluuletkun liitoksessa ja eihän siinä sitten kauaa menny ku tehostinöljyt kärys siinä "hieman" lämpöisen hormin päällä Se paluun letkunpätkä on sellaista aika "pehmoista", varmaankin ihan suunitellusti (vaimennus, ääni tai jotain) kun vastaavasti pumpulta tuleva on oikein hydrauliletkua. Nyt kun etukelkka on pois niin ainakin tuon paluuletkun uusinta kävis tosi helposti koska muutoin sen ujuttelu pois ja takaisin on hieman näpräämistä. Se on yksmittanen hässäkkä sinne jäähykiekuralle. Kiekuralla on ihan pikaliitin. Mulle hydrauliliike vaihto,järjelliseen hintaan, tilalle vahvemman letkun. Sitten niiden metalliputkien osalta kannattaa kattoa, että ovat oikein tuetut/kiinnitetyt, muuten voi hinkkaantua puhki. Tämmösiä havaintoja tein, kun tuolla kroplasin. Niin ei mulla edelleenkään tehostin ääntele kylläkään (ei ole ikinä äännellyt edes tutela GI/aalla). TRW:n alatukivartta suosittelen (ainoastaan), koska on orggis valmistaja ja siis vuosien saatossa tulleet päivitykset ovat mukana. Nykymallisen alatukivarren puslat ovat erimalliset, kun taas tarvikevalmistajat tekee ilmeisesti edelleen sillä alkuperäisellä tyylillä.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Mitäs eroa niissä on?
Mitäs eroa niissä on?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^se taaempi on erilainen. Se pyöreä topparipelti (hieno nimitys, eiks vaa) ei ole enää sellainen pykälöity vaa ihan suorapintainen, eikä siinä alumiinissa ole uraa ja on muutenkin jykevämpi. Kiinnityskohdistaan se alumiini on myös korkeampi. Se takapusla on siis vahvennettu. Tämä muutos tuli jo joskus 2008 ja edelleen bilteman-valmistajat tekee sillä wanhalla, huonoksi havaitulla tyylillä.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä näkyvä taaempi siis vanhaa mallia?
Originaali ja onko nyt 2009 laitettu...
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=537802#p537802
Uudet, halpismerkki-RUG:t muistaakseni ilman tuota pykälää...
Originaali ja onko nyt 2009 laitettu...
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=537802#p537802
Uudet, halpismerkki-RUG:t muistaakseni ilman tuota pykälää...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^juuri tuo pykäläinen ja nuot pykälät näkyy olevan siinä uudessakin. En ny muista oliko päivitysvuosi -08 vai -09, mutta mulla on paikallansa muistaakseni -09 tehdyt orggis trw ja nuot takapuslat on jo erilaiset.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin noita letkuja ei vissiin näppärästi tai ainakaan halvalla saa mistään? Eli hydrauliliikkeessä voi sitten teetellä, sinne onkin kohtuuhyvä pärstäkerroin. Mulla ei ole jäähykierukkaa enää ollenkaan, oli mennyt lyttyyn ja korvattu letkunpätkällä ja jollain liittimillä. Kierukka roikku vielä autossa mutta nappasin sen pois jo 2 vuotta sitten. Tuskin suomen oloissa on korvaamaton laitos. Siinä ohitusletkussa on ihan tavalliset letkuklemmarit joten kierukka lienee paluupuolella, siellä ei juuri painetta olekaan. Toisella puolen jotain 100 baria joten siellä ei kestä mikään viritys.
Toisaalta kun ei ole kierukkaa, niin voisi periaatteessa oikaista koko pätkän suorakytkennällä ja saisi sen töröttimen pois kampiakselin edestä haittaamasta. Varma ei voi olla, onko letkun pituudella jotain mystistä vaikutusta muuhunkin paitsi järjestelmän tilavuuteen.
Hammastangon hajoaminen johtuni joko vanhasta likaisesta nesteestä (en ollut ehtinyt huolto-ohjelmassa vielä siihen asti parin vuoden aikana) tai/ja suojahaitarissa olleesta pienestä reiästä josta öljytkin tuli sitten pihalle eli meni vettä sisälle. Korkkas sitten ihan kunnolla kun valutti pakkasessa seisoessa säiliön tyhjäksi yön aikana.
Toisaalta kun ei ole kierukkaa, niin voisi periaatteessa oikaista koko pätkän suorakytkennällä ja saisi sen töröttimen pois kampiakselin edestä haittaamasta. Varma ei voi olla, onko letkun pituudella jotain mystistä vaikutusta muuhunkin paitsi järjestelmän tilavuuteen.
Hammastangon hajoaminen johtuni joko vanhasta likaisesta nesteestä (en ollut ehtinyt huolto-ohjelmassa vielä siihen asti parin vuoden aikana) tai/ja suojahaitarissa olleesta pienestä reiästä josta öljytkin tuli sitten pihalle eli meni vettä sisälle. Korkkas sitten ihan kunnolla kun valutti pakkasessa seisoessa säiliön tyhjäksi yön aikana.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^tai sitten liialliseen lämpöön. Ne tehostinöljyt kyllä lämpenee tehokkaasti. En kyllä laittais uutta ja kallista ohjausvaihdetta ilman sitä jäähykiekuraa.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nimimerkki Seppo lienee vielä moisia omistaa... Jos haluaa järkihintaan uuden originaalin kierukan.
Mullakin olis yks, en ole saanut asennetuksi paikallensa
Mullakin olis yks, en ole saanut asennetuksi paikallensa
- kyltsi
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2015, 21:09
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
Nuova Super Giulia 1600 -75
164L 3.0 V6 12V -91 - Paikkakunta: Kouvola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kröhöm… Yhtään enempää mainostamatta mainostan, että minulla sattuisi olemaan vuokralla nuo palat. Halvempaa ja nopeampaa. Löytyy vuokrataan-osiostaPujazuba kirjoitti:Nokkien lukituspalikat sulla pitäisi olla.
Taloustietäjä ilman tietoa on varmaan sitten talousintoilija
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2.0 TS -02 ja öljyvuoto koneen etupuolella. Näyttää tihkuvan öljyä jostain moottorin etuosasta, mahdollisesti vaihteistoöljyä.
Huomasin öljynvaihdon yhteydessä että pohjapanssarin päällä on öljyä, en ehtinyt kovin tarkasti alkaa syynäilemään mistä se tulee, mutta vaikutti että laatikon ja moottorin välisestä saumasta. Onko siellä joku tyyppillinen kohta josta vuotaa? Muuten Alfa pelaakin pelottavan hyvin.
Huomasin öljynvaihdon yhteydessä että pohjapanssarin päällä on öljyä, en ehtinyt kovin tarkasti alkaa syynäilemään mistä se tulee, mutta vaikutti että laatikon ja moottorin välisestä saumasta. Onko siellä joku tyyppillinen kohta josta vuotaa? Muuten Alfa pelaakin pelottavan hyvin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos se on öljyä niin todennäköisesti takastefasta vuotaa moottoriöljy. Harvemmin vaihteistoöljyt tuolta kohtaa vuotaa. Vai olisko kuitenkin jarrunestettä, joka kertoo antautuneesta kytkimen työsylinteristä?
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaha, kaksi kuukautta mennyt ja sinä aikana jäähdytysnesteen määrä tippunut maksimista reilusti alle minimitason (tosin puolella litralla taas sai säiliön maksimiin). Pitäisikö tästä huolestua ja alkaa tutkimaan mahdollisia vuotoja vai kuuluuko tämän kanssa oikeastikin mennä noin litra jäähdytysnestettä viiden kuukauden aikana?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Kyllä mua kiinnostaisi, mihin se katoaa. Se kun ei kuulu normaalisti itsestäänkatoaviin aineisiin autossa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Putki koneen edessä? Luin muuten tänään mielenkiintoisen tutkimuksen, jossa ruiskutettiin autossa käytettäviä nesteitä kuumalle pinnalle. Yllättäen jäähdytysneste on leimahduskykyistä tavaraa mutta alkoholia sisältävä lasinpesuneste ei niinkään.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla vuoti jäähdytysnesteet "rigid pipestä". Auton alla oli tosin aina julmetun iso lätäkkö.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täälläkin jäähdytysnestettä katoaa jonkin verran. Enemmän kylmän kelin trendi. Pari kertaa vuodessa lisäämällä on selvitty toistaiseksi (3v). Se muoviputki/kotelo koneen etupuolella taitaa olla JTS:ssä syyllinen.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sehän vuoto löytyi helposti, säiliöstä lähtevä putki moottoriin ja tämä moottorinpäässä oleva liitoskohta vuotaa. Kuten sämpy arvelikin.
https://i.ytimg.com/vi/L9_v_RyBwYw/maxresdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/L9_v_RyBwYw/maxresdefault.jpg
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu, ei se moottoriöljyä ainakaan ole kun se vuotava neste on kirkasta eikä mustaa kuten moottoriöljy.Jarsan kirjoitti:Jos se on öljyä niin todennäköisesti takastefasta vuotaa moottoriöljy. Harvemmin vaihteistoöljyt tuolta kohtaa vuotaa. Vai olisko kuitenkin jarrunestettä, joka kertoo antautuneesta kytkimen työsylinteristä?
Tehostimen öljyä epäilin, mutta kai sen jo huomaisi jos tehostin vuotaa. Voisi se kyllä olla jarrunestettäkin. Täytyypä tutkia tarkemmin kun joutaa.
Onko pahakin homma tuo työsylinterin korjaus? Olen ymmärtänyt että se on tyyppivika näissä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Työsylinteri on laatikon sisällä, eli toosa pois.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on kans hävinny jäähäriä koko auton omistusajan niin että kuukaudessa kun lisää desin pysyy maksimissa. Vuoto paikantui lopulta syyläriin kun vihreetä möhnää oli havaittavissa pohjapahvilla syylärin alapuolella ja liitokset oli ehjät. Kun nyppäsin pois syylärin se mätä rauta jäi kiinni syylärin kiinnityskumitutteihin.
Miten ihmeessä nämä täysalumiini/muovi syylärit ruostuvat puhki vai onko kenties uudistettu jossain vaiheessa räkäraudasta alumiiniin?
Miten ihmeessä nämä täysalumiini/muovi syylärit ruostuvat puhki vai onko kenties uudistettu jossain vaiheessa räkäraudasta alumiiniin?
Through difficulties to defeat
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No omaan laitoin just uuden ja vanha oli sen näköinen että oli jo aikakin. Voi olla osasyy että kävi vähän kuumana motarilla kesällä, kun alimmissa riveissä ei ollut juurikaan välilevyjä jäljellä. Ei liene mikään ihme liki 20 vuotta vanhassa autossa että joutuu osia uusimaan.
Mutta se ei vuotanut eli nestettä ei tarvinnut koskaan lisätä. Hakekaa pois kuka tarvii!
Mutta se ei vuotanut eli nestettä ei tarvinnut koskaan lisätä. Hakekaa pois kuka tarvii!
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Palaan vielä tähän omaan vuoto-ongelmaani; jarrunestettä ei ainakaan näytä kuluvan yhtään, kesällä täytin ylärajaan ja siellä se on edelleen.Hartsa kirjoitti:Juu, ei se moottoriöljyä ainakaan ole kun se vuotava neste on kirkasta eikä mustaa kuten moottoriöljy.Jarsan kirjoitti:Jos se on öljyä niin todennäköisesti takastefasta vuotaa moottoriöljy. Harvemmin vaihteistoöljyt tuolta kohtaa vuotaa. Vai olisko kuitenkin jarrunestettä, joka kertoo antautuneesta kytkimen työsylinteristä?
Tehostimen öljyä epäilin, mutta kai sen jo huomaisi jos tehostin vuotaa. Voisi se kyllä olla jarrunestettäkin. Täytyypä tutkia tarkemmin kun joutaa.
Onko pahakin homma tuo työsylinterin korjaus? Olen ymmärtänyt että se on tyyppivika näissä.
Otaksun että kytkimelle menee samasta säiliöstä neste? Kytkinpolkimessa ei ole tunnossa minusta mitään ihmeellistä, mitä nyt narisee ja naksuu vähän.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^no sitte se on lodju-oliota, jos kerran ei jarrunestettä mee yhtään. Uittaa vaihteensiirron läpiviennistä tai päätylaipasta. Toki kytkinakselin stefakin voi triihata, mutta en usko. Jos se kytkin naksuu, niin tarkista polkimen jousi ja ilmaa/vaiha kytkimen neste.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oletko haistellut vuotavaa nestettä? Jos hyökkää rajusti nenään ja on sormissa paksun oloista, niin sitten on vaihteistoöjyä. Jarruneste on sellaistata luirua ja haisee ennemin vähä makealle.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän johtuu välys voimansiirrossa? kun nostaa kytkimen niin tuntuu että hetken päästä vasta liikahtaa. Saman huomasin kun vaihdoin renkaita ja auto oli tunkattu ylhäällä vaihde silmässä, pyöritin renkaita käsin edestakaisin niin välystä on aika paljon. Mitään rutinoita ei kuulu, voiskohon olla vetari?
Autohan on 156 JTD.
Autohan on 156 JTD.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tästä on paljon puhetta, mutta oireet ei ihan täsmää.
Mistähän johtuu vaihdekepin sivuttaisvälyys? On senttejä sivuttain, mutta vain millejä pituussuunnassa (liikaa kyllä siinäkin, mutta..).
Olen ymmärtänyt, että jos väljää on joka suuntaan syynä on kepin alla oleva muovihirvitys, mutta kuis tilanne on tällaisessa keississä ko väljää on vaan yhteen suuntaan? Meneekö siirtomekanismin piikkiin?
Sitähän tossa viime vuonna remuttiin pariinkin otteeseen kun loota oli irti... Voi olla, että 15-v vanhat holkit alkaneet antautua. Ei vaan huvita tuolla pakkasessa alkaa mitään purkamaan ihan mutufiiliksellä
Mistähän johtuu vaihdekepin sivuttaisvälyys? On senttejä sivuttain, mutta vain millejä pituussuunnassa (liikaa kyllä siinäkin, mutta..).
Olen ymmärtänyt, että jos väljää on joka suuntaan syynä on kepin alla oleva muovihirvitys, mutta kuis tilanne on tällaisessa keississä ko väljää on vaan yhteen suuntaan? Meneekö siirtomekanismin piikkiin?
Sitähän tossa viime vuonna remuttiin pariinkin otteeseen kun loota oli irti... Voi olla, että 15-v vanhat holkit alkaneet antautua. Ei vaan huvita tuolla pakkasessa alkaa mitään purkamaan ihan mutufiiliksellä
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Crosswagonista katosi ajovalot. Kaikki muut toimii ok.
Käytiin autoa pesussa niin sen jälkeen ei ajovalot toimineet.
Sulakkeet ok ja sinne tulee virta kunhan pyöräyttää valot päälle asentoon.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan? Uusia polttimoita ajattelin huomenna kokeilla.
Tässä autossa siis originaali xenonit
Käytiin autoa pesussa niin sen jälkeen ei ajovalot toimineet.
Sulakkeet ok ja sinne tulee virta kunhan pyöräyttää valot päälle asentoon.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan? Uusia polttimoita ajattelin huomenna kokeilla.
Tässä autossa siis originaali xenonit
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toimiiko muut paitti lyhyet?
Jos näin, niin ballastit sai kylvyn? -_-
Jos näin, niin ballastit sai kylvyn? -_-
Suoraan vaan suoraa
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo kaikki paitsi lyhyet toimii... jännä sikäli että kun onhan tuo aijjemminki vettä saanu.
Eikös se olekkim umpion pohjassa kiinni?
Eikös se olekkim umpion pohjassa kiinni?
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kertaalleen korjattu takaluukun johtosarja alkaa antautumaan uudestaan valoshowsta päätellen. Mikähän mahtaa olla boseliftin johtosarjan varaosanro? Eperistä löytyy kaksi eri numeroa: 60620622, 60690155 ja ensimmäisellä numerolla löytyy käytettyjä piuhoja mm. eBaystä. Näissä yleensä ilmoitetaan, että johtosarja sopii 97-05 vuosimalleihin, mikä taas vähän hämää, sillä sähkölukko takaluukkuun tuli vasta boselifteissä.
Ajatuksissa on ostaa joko uusi marmoritiskiltä jos se ei maksa mitään älyttömiä, tai sitten tilata maailmalta/foorumilaiselta purkuosa jonka voi rauhassa tutkia ja ähertää kuntoon tarvittaessa. Eli jos sopiva johtosarja joltakin löytyy, niin YV:tä vaan tulemaan.
Ajatuksissa on ostaa joko uusi marmoritiskiltä jos se ei maksa mitään älyttömiä, tai sitten tilata maailmalta/foorumilaiselta purkuosa jonka voi rauhassa tutkia ja ähertää kuntoon tarvittaessa. Eli jos sopiva johtosarja joltakin löytyy, niin YV:tä vaan tulemaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Onko kyseessä siis boseliftistä eteenpäin tarve? Ja onko sedan vai SW? Ittellä löytyy ylimääräisenä -04 SW:n johtosarja joka on vielä paikoillaan.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No niin juu, olisi tuonkin voinut mainita. Kyseessä Boselift ja sedan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olikos kaikki ikkunannostimet oman sulakkeen takana? Onnistuin pimentämään vasemman takaoven nostimen, kun ränkytin eestaas jäistä lasia....
Kaikki muut toimii, mutta tuo yks on pimiänä niin, että kytkimetkin on pois sähköistä... (ei ole korkealla prioriteettilistalla ni en ole tutkinut asiaa enempiä, jos jollain ois suora vastaus )
Kaikki muut toimii, mutta tuo yks on pimiänä niin, että kytkimetkin on pois sähköistä... (ei ole korkealla prioriteettilistalla ni en ole tutkinut asiaa enempiä, jos jollain ois suora vastaus )
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei tullut boseliftissä, joten tuo ei kelpaa tunnusmerkiksi.EdotL kirjoitti:sähkölukko takaluukkuun tuli vasta boselifteissä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kummallekin takalasille on oma 20A nalli.Aquatica kirjoitti:Olikos kaikki ikkunannostimet oman sulakkeen takana? Onnistuin pimentämään vasemman takaoven nostimen, kun ränkytin eestaas jäistä lasia....
Kaikki muut toimii, mutta tuo yks on pimiänä niin, että kytkimetkin on pois sähköistä... (ei ole korkealla prioriteettilistalla ni en ole tutkinut asiaa enempiä, jos jollain ois suora vastaus )
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Dangjuu, vähän tuota epäilinkin. Pitääpi kaivella sulakekaupan kautta...
Dangjuu, vähän tuota epäilinkin. Pitääpi kaivella sulakekaupan kautta...
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Seisotaan korjattuna.Tuomas K kirjoitti:Ei tullut boseliftissä, joten tuo ei kelpaa tunnusmerkiksi.EdotL kirjoitti:sähkölukko takaluukkuun tuli vasta boselifteissä.
Eperin tarkemman tarkastelun perusteella nuo molemmat johdot ilmeisesti sopivat boseliftiin. Johto 60620622 on 03/2003 eteenpäin korvattu nrolla 60690155. Otin tuosta johdon nrosta korjauksen yhteydessä aikoinaan kuvan, mutta eipä sitä enää löydy mistään, joten luotetaan siihen, että ainakin jälkimmäinen on sopiva.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kun näistä vuodoista on ollu puhetta, niin onkos joku ottanut 4 pyttysen vaihteensiirtomekanismia irti laatikosta? Onko siinä jotain vaihdettavissa olevaa tiivistettä? Tuolta nyt kuitenkin pukkaa öljyä mäkeen pikkuhiljaa ja tahti on vähän kiihtymään päin Akkutelineen kun ottaa pois, niin olisi hyvät tilat puuhastella, mutta jos tilkintä vaatii automaattisesti laatikon purun->vuotakoot ja öljyä lisää lootaan
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 10 Marras 2016, 10:40
- Car(s): Alfa 156JTS 2,0
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2,0 JTS-mallissa tulee etummiasiin lambdoihin 6 johtoa ja lambdaan menee vain 5. Liittimessä on joku mötikkä. Mikä se mötikkä on? toisessa antaa vastukseksi mötikälle 89,1 ohmia ja toisessa 100,5 ohmia. Arvelin ensin että lämpötila-anturi, muttei tunnu olevan ainakaan vastuksessa merkitystä ilman lämpötilaan...
Onko joku mitannut tai viitsisikö mitata ehjän lambdan mötikän vastuksen?
Kaiken maailman lambda-ongelmia vilkkuu tasasen epäsäännöllisesti mittaristossa ja arvelin juottaa johdot liittimen ohi, mutta miten tuon mötikän kanssa...
Onko joku mitannut tai viitsisikö mitata ehjän lambdan mötikän vastuksen?
Kaiken maailman lambda-ongelmia vilkkuu tasasen epäsäännöllisesti mittaristossa ja arvelin juottaa johdot liittimen ohi, mutta miten tuon mötikän kanssa...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se taisi olla joku kalibrointivastus.
Fiksumpaa kuin juottaa johdot suoraan on vaihtaa liittimet ehjiin. Lambdan johtoja ei myöskään saa juottaa, vaan pitää käyttää puristusliittimiä.
Fiksumpaa kuin juottaa johdot suoraan on vaihtaa liittimet ehjiin. Lambdan johtoja ei myöskään saa juottaa, vaan pitää käyttää puristusliittimiä.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kävin tänään tiedustelemassa, että saako takaluukkuun uutta johtosarjaa marmorilta. Ei saa, ei edes tehtaalta. Menee siis käytetyn osan hommaamiseksi.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 10 Marras 2016, 10:40
- Car(s): Alfa 156JTS 2,0
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täältä löytyis -98 porrasperästä osia.
Olisikohan johdatus pysyny samana...
Olisikohan johdatus pysyny samana...
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuskin. Nro on joskus 00/01 muuttunut ja johtuu kai siitä, kun kuvioihin on tullut sähköinen luukun avaus.Alfred Romelus kirjoitti:Täältä löytyis -98 porrasperästä osia.
Olisikohan johdatus pysyny samana...
Tuollaista kuvan mukaista haetaan. Eli kaksi pistoketta valoille ja yksi lukolle. Täytyypi laittaa ostopuolelle haku päälle.
- Liitteet
-
- $_57.JPG
- (61.36 KiB) Tiedosto ladattu 4682 kertaa
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sw:n natisevat takaluukut... Kolme autoa kaikki pitäny samaa helvetin ärsyttävää natinaa. Nyt on mitta täynnä ja mietin mitä sille voisi tehdä?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"