Moikka kohtalotoverit.
Tässä nyt pari päivää tuommoisen "ekan vuosmallin" laitteen omistaneena oon alkanut ihmettelemään, kun joutuu välillä parikin kertaa starttaamaan autoa että lähtee lämpösellä koneella käyntiin.
Kylmällä koneella ja tolpasta saadulla lämmöllä ei tunnu olevan vaikutusta, mutta kun on tullut muutama kilsa ajettua, aka. kone käyntilämpöseks, niin starttausta joutuu yrittää tosiaan sen pari kolme kertaa ennen kuin käy. Ja sitten kun käy, niin käy ihan moitteetta. Kolmas startti viimeistään jopa on iha normi startin kuulonenkin ilman säröääniä.
Auto nyt on joka tapauksessa menossa myyjäliikkeen piikkiin pajalle ajovalojen säädinongelmien vuoksi, niin katsovat tuon samalla. Olis vaan hauska kuulla jos tuollaista on muillakin ollut jotta tietää mitä on odotettavissa/voiko fiksata ite. Koska onhan tuo ärsyttävää, ja mieluusti fiksais heti eikä oottais ens viikkoon =)
Starttiyritykset ei tosiaan oo ees sellasia että "yrittäis" ees käynnistyä, enemmänkin tuntuu että ei startti ees kytkeytys, vaan ikäänku vaan humisis sen sekunnin ennen ku yritys loppuu.
Tuli vielä testailtua oikein varta vasten pari turhaa starttia ja tuommoset oli tulokset =D Pitäähän sitä empiirisesti tutkia nää heti. Vai teenkö mä jotain väärin ku en oo näin saapistina tottunut näihin hienoihin starttinappeihin =D (Jarru/kytkin pohjaan ja kun mittaristo antaa luvan niin starttia pohjassa kunnes hörähtää?)
Pitkä ja rönsyilevä teksti... No, toivottavasti tosta tolkun saa.
Edit: Nyt kun mietin niin kyllä tuo on pari kertaa tehnyt tuon kylmänäkin... tosin siinä saattaa olla jo omaa hitautta hehkujen kanssa ehkä. Ehtiskö tuo muka jähtyä muutamassa sekunnissa niin ettei enää starttaiskaan? Joka tapauksessa, varmimmin tuo tekee tuon lämpösenä.
159 2.4 JTDm käynnistysongelmat
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 23 Marras 2016, 20:58
- Car(s): Saab 9-3 SC Aero 2.8 Turbo
Sonett III
CBR600
ex
159 2.4 JTDm
159 2.4 JTDm käynnistysongelmat
Exhaust gasses go into the turbocharger and spin it.
Witchcraft happens and you go faster.
-J.C.
Witchcraft happens and you go faster.
-J.C.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 2.4 JTDm käynnistysongelmat
Jos kone ei napista pyöri eikä jännite yhtään nyykähdä, niin joko starttimoottori tai sen ohjaus on ensimmäiset kohteet ongelmien etsimiseen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 23 Marras 2016, 20:58
- Car(s): Saab 9-3 SC Aero 2.8 Turbo
Sonett III
CBR600
ex
159 2.4 JTDm
Re: 159 2.4 JTDm käynnistysongelmat
Pitäähän sitä update heittää aiheeseen.
Auto läksi pajalle tänä aamuna, ja siellä joutuivatkin jo työntämään sen sitten halliin käsittääkseni. Eli startti tuli käytettyä solenoidin osalta loppuun saakka =D
Pitänee lotota huomenna, sattui sen verran kivasti että yksi startti oli heillä varastossa, ja sekin vielä oikean mallinen. Lisäksi sattui samaan syssyyn saapumaan ajovalojen säädinpaneeli jonka asensivat siinä sivussa. =D
Että tämä selvisi sitten tällä tavoin.
Auto läksi pajalle tänä aamuna, ja siellä joutuivatkin jo työntämään sen sitten halliin käsittääkseni. Eli startti tuli käytettyä solenoidin osalta loppuun saakka =D
Pitänee lotota huomenna, sattui sen verran kivasti että yksi startti oli heillä varastossa, ja sekin vielä oikean mallinen. Lisäksi sattui samaan syssyyn saapumaan ajovalojen säädinpaneeli jonka asensivat siinä sivussa. =D
Että tämä selvisi sitten tällä tavoin.
Exhaust gasses go into the turbocharger and spin it.
Witchcraft happens and you go faster.
-J.C.
Witchcraft happens and you go faster.
-J.C.