Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte lisät
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte lisät
Muutamana aamuna ja kylmänä iltana on tullut huomattua ikkunoita skrabatessa, tyhjäkäynnillä, että vaihdelaatikon puolelta kuuluu epämääräistä räplätystä, joka tulee ja menee. Häviää heti kun kytkimen painaa pohjaan. Ei kuulu joka käynnistyksestä, Ei täristä, vaihteet toimii niinkuin pitää ja kun auto lämmennyt normaalisti ei pidä minkäänlaista räplätystä.
Voiko olla että tuo dmf pitää jonkinlaista ääntä normaalistikin tms. Vaiko onko aika raottaa taas lompakkoa? Onko kellään kokemusta maahantuojan /valmistajan suhtautumisesta tällaisiin tilanteisiin, etenkin kun tuolla on vasta 120 tkm mittarissa?
Aikaisemmin tässä oli outo naputus, joka on vieläkin läsnä, pysynyt samanlaisena koko omistukseni ajan. Kolmessa paikassa tuota tutkittiin eikä siitä silloin kukaan mitään löytänyt...Liittyisiköyhän sekin nyt tähän kuitenkin? Jos tuo tosiaan on dmf:än oireita, kauan näillä voi ajaa/ kuinka kiire laitattaa, ennenkuin on oikeasti vaihtokunnossa ja voiko tuo aiheuttaa muita ongelmia?
Voiko olla että tuo dmf pitää jonkinlaista ääntä normaalistikin tms. Vaiko onko aika raottaa taas lompakkoa? Onko kellään kokemusta maahantuojan /valmistajan suhtautumisesta tällaisiin tilanteisiin, etenkin kun tuolla on vasta 120 tkm mittarissa?
Aikaisemmin tässä oli outo naputus, joka on vieläkin läsnä, pysynyt samanlaisena koko omistukseni ajan. Kolmessa paikassa tuota tutkittiin eikä siitä silloin kukaan mitään löytänyt...Liittyisiköyhän sekin nyt tähän kuitenkin? Jos tuo tosiaan on dmf:än oireita, kauan näillä voi ajaa/ kuinka kiire laitattaa, ennenkuin on oikeasti vaihtokunnossa ja voiko tuo aiheuttaa muita ongelmia?
Viimeksi muokannut jkk, 31 Joulu 2016, 12:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..
Itselläni on auto huollossa juuri tuosta viasta. Kaksoismassa ravisutti ajossa, kytkin luisti. Vaihtoon meni myös kytkimen työsylinteri. Hinta merkkikorjaamolla joku 4000eur
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..
^joo morjes, 4 kiloa, tuskin nyt manuaaliin...? TCT taitaa olla vähän haastavampi kun on kaksoiskytkin automaatti? kuinkahan monta työtuntia tuosta saadaan aikaiseksi, osat näyttäisi maksavan manuaaliin vauhtis + kytkinsetti ja painelaakeri n.500 e...
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..
Manuaalin varmasti halvempi. Alunperin minullekkin piti kytkimen maksaa ~580eur +painelaakeri 80eur. No yllättäen osanumero muuttunut ja hinta pomppasi lähemmäs 850eur.jkk kirjoitti:^joo morjes, 4 kiloa, tuskin nyt manuaaliin...? TCT taitaa olla vähän haastavampi kun on kaksoiskytkin automaatti? kuinkahan monta työtuntia tuosta saadaan aikaiseksi, osat näyttäisi maksavan manuaaliin vauhtis + kytkinsetti ja painelaakeri n.500 e...
Työtunneista en osaa sanoa mitään, kun autoni on vielä pajalla
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..
No ei tuo nousu vielä sitä neljää tonnia selitä?!Sippo kirjoitti: Alunperin minullekkin piti kytkimen maksaa ~580eur +painelaakeri 80eur. No yllättäen osanumero muuttunut ja hinta pomppasi lähemmäs 850eur.
Työtunneista en osaa sanoa mitään, kun autoni on vielä pajalla
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..
Tarkoitettiinko tässä että merkkikorjaamolla olisi ollut 4000€, mutta nyt teetetty muualla halvemmalla ja siellä katsottu väärää osanumeroa.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..
Tervequppe kirjoitti:Tarkoitettiinko tässä että merkkikorjaamolla olisi ollut 4000€, mutta nyt teetetty muualla halvemmalla ja siellä katsottu väärää osanumeroa.
Merkkikorjaamon arvio oli tuo 4000eur. Osanumerot saatiin merkkikorjaamolta. Sen mukaan tilattiin, mutta ei tuotetta tullut koska on tullut uusi korvaava kytkin... Tarvikkeita löyty nihkeästi joten oli pakko tilata täysin orginaalit osat.
Korjaamolla missä autoni nyt on tulee luultavasti halvemmaksi...
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..
Vittorio Jano kirjoitti:No ei tuo nousu vielä sitä neljää tonnia selitä?!Sippo kirjoitti: Alunperin minullekkin piti kytkimen maksaa ~580eur +painelaakeri 80eur. No yllättäen osanumero muuttunut ja hinta pomppasi lähemmäs 850eur.
Työtunneista en osaa sanoa mitään, kun autoni on vielä pajalla
kaksoismassa olisi ollut 1500eur kytkin 1200eur+ öljyt+painelaakeri+kytkimen työsylinteri+työt....
Selventääkö tilannetta?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..
Osaisiko joku kuitenkin kertoa, kuinka akuutti vaihtotarve tommosella DMF:ällä on ja kuinka nuo oireet eskaloituu? Niinkuin aiemmin kerroin, kylmänä ajoittain vähän räplättää, lämmetessään ei ollenkaa. Ei tärinöitä, vaihteet ei luista ja toimii muuten hienosti. Vai onko näissä joku normaali toleranssi välyksissä joka kasvaa umpeen lämpölaajentumisen myötä? Ja voiko tuo rikkoa mitään muuta mahdollisesti?
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..
Siinä vaiheessa, kun vedättelet kaasu pohjassa ja alkaa tärinä vaivaamaan, niin kannattaa kiinnostua asiasta. En minkään tyhjäkäyntiäänien perusteella lähtisi isoon remonttiin. Ei sinne myöhemminkään tarvitse sen enempää osia vaihtaa, kuin nyt suunnittelet.
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..
Mulla on menossa manuaalivaihteisesta 2.0 JTDM 140hp Giuliettasta kytkin vaihtoon luistamisen takia (ajettu vasta 107 tkm)
Osat tilailen itse netistä, levy+asetelma+painelaakeri vajaat 300€+vaihtotyö 600€=900€ yhteensä
Vauhtipyörää en taida vaihtaa tässä yhteydessä kun ei ole mitään oireita ja luotan siihen että kestää vielä jonkin aikaa.
Vauhtipyörän hinta näytti olevan vajaat 300€ samassa nettikaupassa mistä muutkin osat tilasin.
Aika pienillä kilometreillä mennyt tuo kytkin siihen kuntoon että luistaa isommilla vaihteilla voimakkaasti kiihdyttäessä,
onkohan mitoitettu vähän piikaseksi vai onko edellinen omistaja lepuuttanu jalkaansa polkimella.
Osat tilailen itse netistä, levy+asetelma+painelaakeri vajaat 300€+vaihtotyö 600€=900€ yhteensä
Vauhtipyörää en taida vaihtaa tässä yhteydessä kun ei ole mitään oireita ja luotan siihen että kestää vielä jonkin aikaa.
Vauhtipyörän hinta näytti olevan vajaat 300€ samassa nettikaupassa mistä muutkin osat tilasin.
Aika pienillä kilometreillä mennyt tuo kytkin siihen kuntoon että luistaa isommilla vaihteilla voimakkaasti kiihdyttäessä,
onkohan mitoitettu vähän piikaseksi vai onko edellinen omistaja lepuuttanu jalkaansa polkimella.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
- Car(s): 159 2.0 JTDm sportwagon -11
- Paikkakunta: Oulu
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..
Täällä täsmälleen samat oireet kuin ekassa viestissä. Mittarilukema 140 tkm.
Tyhjäkäynnillä, kylmänä aamuna saattaa satunnaisesti kuulua jotain epämääräistä kuskin puolelta edestä.
Ääni häviää kytkimen painalluksella. Räplätys on sille hyvä kuvaus, sillä se ei ole kolinaa, rohinaa tai hankaava ääni.
2.0 jtdm:n johdannaisuus 1.9 jtdm:stä ei ilmeisesti korreloi vauhtipyörän tai kytkimen kanssa, kun mitat poikkeavat hieman toisistaan.
Alfisti ricambista tarkistettuna kytkinlevyn halkaisija on sama. Keskireiän booritus on harvempi (20 hammasta).
Hub profile viitannee myös keskireiän mittoihin?
Harmi, sillä 1.9:n osat olisivat hieman halvempia.
2.0 jtdm: Parameter Ø 240 mm, Hub Profile 23,15 x 26,10 - 23 teeth
1.9 jtdm: Parameter Ø 240 mm, 20,9 Hub Profile x 22,5, 20 teeth
Saakohan näihin kiinteää vauhtipyörää? Dieselin ja kiinteän vauhtipyörän soveltuvuudesta on laaja kirjo mielipiteitä, mutta eipähän tarvisi ihan heti kuunnella räplätystä..
Tyhjäkäynnillä, kylmänä aamuna saattaa satunnaisesti kuulua jotain epämääräistä kuskin puolelta edestä.
Ääni häviää kytkimen painalluksella. Räplätys on sille hyvä kuvaus, sillä se ei ole kolinaa, rohinaa tai hankaava ääni.
2.0 jtdm:n johdannaisuus 1.9 jtdm:stä ei ilmeisesti korreloi vauhtipyörän tai kytkimen kanssa, kun mitat poikkeavat hieman toisistaan.
Alfisti ricambista tarkistettuna kytkinlevyn halkaisija on sama. Keskireiän booritus on harvempi (20 hammasta).
Hub profile viitannee myös keskireiän mittoihin?
Harmi, sillä 1.9:n osat olisivat hieman halvempia.
2.0 jtdm: Parameter Ø 240 mm, Hub Profile 23,15 x 26,10 - 23 teeth
1.9 jtdm: Parameter Ø 240 mm, 20,9 Hub Profile x 22,5, 20 teeth
Saakohan näihin kiinteää vauhtipyörää? Dieselin ja kiinteän vauhtipyörän soveltuvuudesta on laaja kirjo mielipiteitä, mutta eipähän tarvisi ihan heti kuunnella räplätystä..
Viimeksi muokannut jazma, 30 Joulu 2016, 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..
^^tuo luistaminen voi kyllä johtua myös vauhtipyörästä...? Itse ajattelin laittaa koko paketin vaihtoon, kun kamat on levällään valmiiksi...
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..
En tiedä miten manuaalissa, mutta omassani työsylinteri oli hikoillut ja ruikkinut kytkimelle nestettä.jkk kirjoitti:^^tuo luistaminen voi kyllä johtua myös vauhtipyörästä...? Itse ajattelin laittaa koko paketin vaihtoon, kun kamat on levällään valmiiksi...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l
Nyt on auto valmis korjaamolta. Paskanahan se kaksoislimppu oli. Kytkin oli ihan okei, mutta vaihdettiin kun paikat on auki ja osat tilattuna kontissa. Samalla huomattiin että egr venttiili oli löysästi kiinni ja se kiristettiin...syynä vikakoodiin? myös turbon ja ilmansuodatinkotelon välisestä putkihässäkästä puuttui kiristysrengas... sitte pitäs alkaa raapustaa raparia kuluttajariitalautakunnalle...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l
Pääsin vasta tänään aamulla hakemaan auton korjaamolta. Tulipas siitä erituntuinen ja kuuloinen ja niin paljon vähemmän tärinää tyhjäkäynnillä kylmänä. Kytkin tuntuu paljon kevyemmältä ja ottaa paljon aikaisemmin kiinni. Sain korjaamolta vanhan vauhtipyörän takaisin, oli sekin saschs, jousto oli hävinnyt kokonaan kun sitä sisäosaa pyöritti. Myös oli väljää "pystysuunnassa" eli kun limppu lepää pöydällä, sisäosa liikkuu ylös-alas.
No, ettei kerralla selviäisi, niin ratti jäi vinoon oikeaan...
No, ettei kerralla selviäisi, niin ratti jäi vinoon oikeaan...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l
Jahas. Eli toisessa ketjussa ensimmäisen kerran olleen kilkatusvideon perusteella heittämäni kaksoismassaepäily vastaavan pösökokemuksen jäljiltä osuikin sitten pelottavalla tarkkuudella oikeaan
.
Mitäs koko höskä jäi maksamaan?

Mitäs koko höskä jäi maksamaan?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l
Juu, näinpä juuri. Nyt raksuttaa niinkuin normaali diesel. Loppulasku oli n. 1350 euroa. Samalla tuli uudet kytkin ja vaihdelaatikko nesteet / öljyt. Osat tilasin kytkinkauppa.fi :stä, saschs merkkiset mitä oli muös oem asennuksena.Alfissimo kirjoitti:Jahas. Eli toisessa ketjussa ensimmäisen kerran olleen kilkatusvideon perusteella heittämäni kaksoismassaepäily vastaavan pösökokemuksen jäljiltä osuikin sitten pelottavalla tarkkuudella oikeaan.
Mitäs koko höskä jäi maksamaan?
E: itselleni varsin opettavainen tarina. Osittain saan syyttää itseäni, mutta huomasin myös millaisia eroja voi olla automyyjien tavassa hoitaa asioita ja kantaa vastuunsa. Eniten koko saagassa vituttaa että luovuin 159:stä(joka oli ihan saatanan hyvä auto), sen jälkeen kun teetin siihen kattavat huollot ja korjaukset(täydellinen jarruremppa) ennen siitä luopumista koska omatunto ei anna laittaa "paskaa" kiertoon..no se myytiinkin 2 tonnia vastaavaa paremmalla hinnalla. Vastavuoroin, ostin itse paskan



Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l
Myyjän piikkiin tuo menee, koska voidaan olettaa, että kytkin etc. kestää pidempään kuin 120tkm. Toisinsanoen myyjä möi viallisen tuotteen ja on siksi siitä vastuussa. http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Via ... ton-virhe/jkk kirjoitti:Juu, näinpä juuri. Nyt raksuttaa niinkuin normaali diesel. Loppulasku oli n. 1350 euroa. Samalla tuli uudet kytkin ja vaihdelaatikko nesteet / öljyt. Osat tilasin kytkinkauppa.fi :stä, saschs merkkiset mitä oli muös oem asennuksena.Alfissimo kirjoitti:Jahas. Eli toisessa ketjussa ensimmäisen kerran olleen kilkatusvideon perusteella heittämäni kaksoismassaepäily vastaavan pösökokemuksen jäljiltä osuikin sitten pelottavalla tarkkuudella oikeaan.
Mitäs koko höskä jäi maksamaan?
E: itselleni varsin opettavainen tarina. Osittain saan syyttää itseäni, mutta huomasin myös millaisia eroja voi olla automyyjien tavassa hoitaa asioita ja kantaa vastuunsa. Eniten koko saagassa vituttaa että luovuin 159:stä(joka oli ihan saatanan hyvä auto), sen jälkeen kun teetin siihen kattavat huollot ja korjaukset(täydellinen jarruremppa) ennen siitä luopumista koska omatunto ei anna laittaa "paskaa" kiertoon..no se myytiinkin 2 tonnia vastaavaa paremmalla hinnalla. Vastavuoroin, ostin itse paskanno ehkä siitä tuli nyt hyvä...? Yhyy,tämmöstä tää on
![]()
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l
^jep,näinhän tuo päättyy. Muta myyjän mielestä kyseessä ei ole virhe vaan normaalia kulumaa. Lisäksi väittävät että virhevastuu kestää vain 6kk, mikä on täyttä paskaa. Kuluttajaneuvojan suositukset ei myyjää kiinnosta. Tämä menee riitautukseen ja päättyy mitä luultavammin edukseni. Kuinkahan kauaa kestää moiset käsittelyt? 

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l
^
Eikös kuluttajariitalautakunta ole seuraava askel? Ja sen jälkeen sitten käräjille, mikäli tarvis. Eli voi mennä pitkäänkin, jos vastapuoli heittäytyy hankalaksi.
Eikös kuluttajariitalautakunta ole seuraava askel? Ja sen jälkeen sitten käräjille, mikäli tarvis. Eli voi mennä pitkäänkin, jos vastapuoli heittäytyy hankalaksi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l
Toki tässä voidaan myös tutkia kauanko Alfoissa yleensä kytkimet kestää, ja verrata sitä tähän tapaukseen. Virhevastuu on myyjällä, jos pystytään todistamaan, että vika oli jo myyntihetkellä. Muuten kinastelun tulisi kohdistua auton valmistajaan/maahantuojaan, eikä käytetyn auton myyjään.jkk kirjoitti:^jep,näinhän tuo päättyy. Muta myyjän mielestä kyseessä ei ole virhe vaan normaalia kulumaa. Lisäksi väittävät että virhevastuu kestää vain 6kk, mikä on täyttä paskaa. Kuluttajaneuvojan suositukset ei myyjää kiinnosta. Tämä menee riitautukseen ja päättyy mitä luultavammin edukseni. Kuinkahan kauaa kestää moiset käsittelyt?
Ja sitten myös riippuu paljonko olet itse ajanut sillä, ja oletko mahdollisesti vian itse aiheuttanut. Tätä yleensä valmistaja/maahantuoja hakee.
Ei nämä koskaan ole helppoja tapauksia, ei varsinkaan kun kilometrejä on yli 100tkm. Eli aikaa ja hermoja menee, ja ihmettelen jos tämän vuoden sisällä saat rahasi.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l
Kuluttajariitalautakunta kylläkin, kun asiassa ei päästä sopuun, ne saa ratkaista riidan tai siis antaa suosituksen ratkaisuun, sitten vasta käräjille. Maahantuoja tai valmistaja nostaa kätensä ylös varmaan sen takia koska en ole ensimmäinen omistaja. Reklamaatio pitää näin ollen kohdistaa vissiin juuri myyjälle. Lisäksi, virhevastuu päättyy vasta kun tavaran odotettu kestoikä tulee täyteen. Tästä on kkv tehnyt ratkaisuja. Eräässä keississä kaksoismassa leipoi 160 tkm jälkeen, yli 6 kk kaupoista. Kulut meni about puoliksi, tätä odotan omaan tapaukseeni myös.
Maahantuojalle laitoin viestiä asiasta, mutta ei ole kiinnostanut vastata näin kahden kolmen viikon sisään.
E: niin, ja omia kilsoja kertynyt 13 tkm.
Maahantuojalle laitoin viestiä asiasta, mutta ei ole kiinnostanut vastata näin kahden kolmen viikon sisään.
E: niin, ja omia kilsoja kertynyt 13 tkm.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l
^
SVI-633 (159 2.4JTDm '06) keississä meni about vuosi.
Sitten tuli suositus kaupan purulle. Myyjä yritti kusetella vähäsen siinä ohessa. Ei mitenkään erityisen pahasti, mutta sen verta et todnäk se käänsi riitalautakunnan täysin asiakkaan puolelle (kyseessä oli kuitenkin 230tkm ajettu auto).
Tuossa kun oletettu kestoikä on 200-300tkm autosta yms. riippuen kaksoimassalle, niin 50% vastaantulo imho olis just oikein.
SVI-633 (159 2.4JTDm '06) keississä meni about vuosi.
Sitten tuli suositus kaupan purulle. Myyjä yritti kusetella vähäsen siinä ohessa. Ei mitenkään erityisen pahasti, mutta sen verta et todnäk se käänsi riitalautakunnan täysin asiakkaan puolelle (kyseessä oli kuitenkin 230tkm ajettu auto).
Tuossa kun oletettu kestoikä on 200-300tkm autosta yms. riippuen kaksoimassalle, niin 50% vastaantulo imho olis just oikein.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l
^vaatimukseen aion vaatia 50℅ työstä ja 50℅ vauhtipyörän hinnasta koska vauhtipyörä oli rikki. Mielestäni realistinen vaatimus. Osien hinta korjaamolta olisi ollut lähemmäs 1400 euroa, mutta itse tilaamalla alle puolet tuosta...
E: aqu, mikä siinä svi:ssä oli? Myös vauhtis?
E: aqu, mikä siinä svi:ssä oli? Myös vauhtis?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l
Tarinan opetus(ko) : jos saat Alfasi hyvään kuntoon, älä ihmeessä myy sitä. Koska et ikinä saa takaisin sitä panostusta ( rahaa ja aikaa) mitä olet Alfaan käyttänyt. Oma periaate onkin : Jos ostan Alfan se on minulla "tappiin" asti. Kolme Alfan kiintiöstä yksi on varattu bensa-Giulialle n. 4-5 vuoden päähän...
Toinen juttu sitten käyttöpirssin kanssa; esim. vaimon ajossa olevat/olleet Tojot ja Kiat on käypää rahaa vaihtoautoina. Toki ymmärän tuskan , jos Alfa on samalla ainoa käyttis.

Toinen juttu sitten käyttöpirssin kanssa; esim. vaimon ajossa olevat/olleet Tojot ja Kiat on käypää rahaa vaihtoautoina. Toki ymmärän tuskan , jos Alfa on samalla ainoa käyttis.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l
Hei, herätän tätä henkiin koska itsellä nyt samaa ongelmaa. 140tkm mittarissa ja kytkin alkanu luistaa. Auto 2.0jtdm 2011.
Selailin tuossa osia eri paikoista ja kysyisinkin nyt että mistä ne tilaan ? Suomesta ? Ulkomailta ebay ja mitä näitä nyt on ...
Luin että n.500€ maksanut osat. Olisko heittää suoraa linkkiä tai sitten osanumeroa näppärästi tai muuta jeesiä ?
Kiitos ennakkoon.. arvostan !
Selailin tuossa osia eri paikoista ja kysyisinkin nyt että mistä ne tilaan ? Suomesta ? Ulkomailta ebay ja mitä näitä nyt on ...
Luin että n.500€ maksanut osat. Olisko heittää suoraa linkkiä tai sitten osanumeroa näppärästi tai muuta jeesiä ?
Kiitos ennakkoon.. arvostan !
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l
159 2.4:seen laitoin kytkimen, paineasetelman, kaksoismassan ja työsylinterin tältä myyjältä:
https://www.ebay.com/itm/KIT-FRIZIONE-E ... :rk:5:pf:0
Osissa LUK:n leimaus kuten alkuperäisessä kytkimessä.
Valitettavasti kytkinkaupasta ei olisi saanut kuin vauhtipyörän tuohon hintaan.
Edit: ei edes sitäkään. 2.0d Giulietta paketti näemmä selvästi halvempi.
https://www.ebay.com/itm/KIT-FRIZIONE-E ... :rk:5:pf:0
Osissa LUK:n leimaus kuten alkuperäisessä kytkimessä.
Valitettavasti kytkinkaupasta ei olisi saanut kuin vauhtipyörän tuohon hintaan.
Edit: ei edes sitäkään. 2.0d Giulietta paketti näemmä selvästi halvempi.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l
Noissa kannattaa olla tarkkana kun eri moottoriversioille on omat osanumeronsa, 2.0 jtdm:ää on erilaisia....