156 jts 2003
Valvoja: Moderators
156 jts 2003
Alkaa hermo palaa ! Alfa 156 jts 2003. 2 ja 4 pytyn puolat vaihdettu, tulpat vaihdettu ja vikakoodinlukijaan tulee vaan teksti 354 D eikös tuo ole 4 sylinterin puola ? Mikä avuksi p:kele . Auttakaa veljet jos pystytte. ps Moottori käy aivan hyvin. On nää italian autot mystisiä vehkeitä
Re: 156 jts 2003
Eikö sytkäviat ilmene yleensä p030-alkuisilla koodeilla?!
Tarkasta vielä haitariletku vuotojen varalta ja maf:n toiminta.
Tarkasta vielä haitariletku vuotojen varalta ja maf:n toiminta.
Re: 156 jts 2003
Lukijan 354 tarkoittanee koodia P0354. Voisi olla aiheellista lukea koodit jollain kunnollisella laitteella.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: 156 jts 2003
Jonkinverran kertois ongelmasta kun tietäis miten/missä tilanteessa ja kuinka usein sytyttelee vikavaloa. Puolakoodeja nyt tuntuu tulevan ihan muutenkin silloin tällöin , mutta jos vikavalo syttyilee ajossa säännöllisesti niin se on jo astetta vakavampaa. Vikaa voi olla pytyssä tai suuttimessa mutta joku tuolla ehdotti moottorin johtosarjan liitintäkin rintapellissä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: 156 jts 2003
Sylinteri- ja suutinviat voi poissulkea jo pelkän koodin perusteella. Jos puola on vaihdettu varmasti toimivaan osaan, niin jäljelle jää johtosarja ja moottoriohjainlaite.
Re: 156 jts 2003
Ehkä johtuu rintapellissä keskellä olevasta 23-napaisesta liittimestä (olikohan ruskea tai musta), jonka kautta menee puolat, painetunnistin, läppäkotelon ohjaus ym.
Liitin auki, pintojen puhdistus (ja kiristys) sekä urospuolen pinnin kierto hiukan jengalle. Oli uutena oikea riesa, lähinnä kaasuläppäpuolella. Samoin siitä puuttui tyhjien johtoreikien sulkutulpat, josta pääsi vettä ja muuta moskaa liittimeen.
Liitin auki, pintojen puhdistus (ja kiristys) sekä urospuolen pinnin kierto hiukan jengalle. Oli uutena oikea riesa, lähinnä kaasuläppäpuolella. Samoin siitä puuttui tyhjien johtoreikien sulkutulpat, josta pääsi vettä ja muuta moskaa liittimeen.
Re: 156 jts 2003
Pitäisiköhän tuo liitin putsata kanssa pojan JTS:ssästä, kun terävässä kuopassa aina rupeaa herjaamaan "aja diileriin"
Mutta aina sieltä vain löytyy P0420 ja tai P0430.
Mutta aina sieltä vain löytyy P0420 ja tai P0430.
Re: 156 jts 2003
Mulla tekee ihan samaa omassani. Tosin tuli vasta koneenvaihdon jälkeen tuo oire.A Bart kirjoitti:Pitäisiköhän tuo liitin putsata kanssa pojan JTS:ssästä, kun terävässä kuopassa aina rupeaa herjaamaan "aja diileriin"
Mutta aina sieltä vain löytyy P0420 ja tai P0430.
- Ollie
- Viestit: 176
- Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
- Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
- Paikkakunta: Tampere
Re: 156 jts 2003
Meillä alkoi kanssa tuo 2003 156 JTS kiukuttelemaan. Autolla on ajettu reilut 240 tuhatta, öljynkulutus on viime aikoina lisääntynyt ollen nyt jotain 1litra/1000 km.
Kylmäkäynnistyksen jälkeen joutokäynnillä käy epätasaisesti, ja pitemmän joutokäynnin jälkeen antaa vikakoodit P0300 ja P0304.
Jos lähtee heti käynnistyksen jälkeen liikkeelle vikakoodeja ei tule, ja lämpimänä käy joutokäyntiäkin melko tasaisesti.
Sytytystulpat ja pari puolaa uusittu, sekä ilmi hiljattain, puolia vaihdettu ristiin, ei vaikutusta. Päästöt kelvolliset lämpimällä moottorilla.
Nelossylinterin tulppa oli muita karstaisempi, muttei kovin pahan näköinen sekään.
Löytyisiköhän ongelman ratkaisemiseksi vielä muita ideoita kuin koneremontti/paali?
Kylmäkäynnistyksen jälkeen joutokäynnillä käy epätasaisesti, ja pitemmän joutokäynnin jälkeen antaa vikakoodit P0300 ja P0304.
Jos lähtee heti käynnistyksen jälkeen liikkeelle vikakoodeja ei tule, ja lämpimänä käy joutokäyntiäkin melko tasaisesti.
Sytytystulpat ja pari puolaa uusittu, sekä ilmi hiljattain, puolia vaihdettu ristiin, ei vaikutusta. Päästöt kelvolliset lämpimällä moottorilla.
Nelossylinterin tulppa oli muita karstaisempi, muttei kovin pahan näköinen sekään.
Löytyisiköhän ongelman ratkaisemiseksi vielä muita ideoita kuin koneremontti/paali?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: 156 jts 2003
Öljynkulutukseen tuskin löytyy. Muihin ongelmiin, niin mitä noilla on väliä? Jos tyhjäkäynnillä vähän röpöttää tai kylmänä joskus antaa vikakoodin niin entä sitten? Ei ne ajamista häiritse ja katsastukseen voi vikakoodit putsata. Tietty jos on aikaa ja energiaa niin voi hyökätä vaikka johtosarjan liitosten kimppuun, toisaalla mainittiin sytkän johtosarjassa olevat maadoituksen haaroituspisteet. Mutta ei tuollaisen pikkuseikan takia kai autoa romuteta, muuten tuolla ei kulkisi yhtään saksassa valmistettua vikavalodiskokulkinetta.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: 156 jts 2003
Höh! Silloin tällöin vikakoodia heittänyt puola meni tänään vaihtoon (HAAS) ja heti käynnistyksen yhteydessä tuli vikavalo päälle. Toistuu kuittauksen jälkeen joka käynnistyksen yhteydessä.
Yritin auton käydessä kuittaa koodin pois, mutta vika tulee samantien takaisin kun nostaa kierroksia, tasan 1500 rpm kohdalla!
Puolan vaihto toiseen pyttyyn -> vikakoodi seuraa uutta puolaa.
Loput kolme ovat Bosch puolia joista yhden pvm on 2008 ja loput näyttäisi olevan auton ensimmäiset 2003 fossiilit.
Oliko joskus puhetta siitä että kone ei tykkää eri merkkisten puolien sekoittamisesta?
Yritin auton käydessä kuittaa koodin pois, mutta vika tulee samantien takaisin kun nostaa kierroksia, tasan 1500 rpm kohdalla!
Puolan vaihto toiseen pyttyyn -> vikakoodi seuraa uutta puolaa.
Loput kolme ovat Bosch puolia joista yhden pvm on 2008 ja loput näyttäisi olevan auton ensimmäiset 2003 fossiilit.
Oliko joskus puhetta siitä että kone ei tykkää eri merkkisten puolien sekoittamisesta?