156 jts 2003

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
peke
Viestit: 9
Liittynyt: 05 Elo 2015, 07:20
Car(s): Alfa Romeo 156 jts

156 jts 2003

Viesti Kirjoittaja peke »

Alkaa hermo palaa ! Alfa 156 jts 2003. 2 ja 4 pytyn puolat vaihdettu, tulpat vaihdettu ja vikakoodinlukijaan tulee vaan teksti 354 D eikös tuo ole 4 sylinterin puola ? Mikä avuksi p:kele . Auttakaa veljet jos pystytte. ps Moottori käy aivan hyvin. On nää italian autot mystisiä vehkeitä :evil:

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: 156 jts 2003

Viesti Kirjoittaja a-m »

Eikö sytkäviat ilmene yleensä p030-alkuisilla koodeilla?!

Tarkasta vielä haitariletku vuotojen varalta ja maf:n toiminta.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: 156 jts 2003

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Lukijan 354 tarkoittanee koodia P0354. Voisi olla aiheellista lukea koodit jollain kunnollisella laitteella.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: 156 jts 2003

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Jonkinverran kertois ongelmasta kun tietäis miten/missä tilanteessa ja kuinka usein sytyttelee vikavaloa. Puolakoodeja nyt tuntuu tulevan ihan muutenkin silloin tällöin , mutta jos vikavalo syttyilee ajossa säännöllisesti niin se on jo astetta vakavampaa. Vikaa voi olla pytyssä tai suuttimessa mutta joku tuolla ehdotti moottorin johtosarjan liitintäkin rintapellissä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: 156 jts 2003

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Sylinteri- ja suutinviat voi poissulkea jo pelkän koodin perusteella. Jos puola on vaihdettu varmasti toimivaan osaan, niin jäljelle jää johtosarja ja moottoriohjainlaite.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 jts 2003

Viesti Kirjoittaja seppo »

Ehkä johtuu rintapellissä keskellä olevasta 23-napaisesta liittimestä (olikohan ruskea tai musta), jonka kautta menee puolat, painetunnistin, läppäkotelon ohjaus ym.
Liitin auki, pintojen puhdistus (ja kiristys) sekä urospuolen pinnin kierto hiukan jengalle. Oli uutena oikea riesa, lähinnä kaasuläppäpuolella. Samoin siitä puuttui tyhjien johtoreikien sulkutulpat, josta pääsi vettä ja muuta moskaa liittimeen.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: 156 jts 2003

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Pitäisiköhän tuo liitin putsata kanssa pojan JTS:ssästä, kun terävässä kuopassa aina rupeaa herjaamaan "aja diileriin"
Mutta aina sieltä vain löytyy P0420 ja tai P0430.

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: 156 jts 2003

Viesti Kirjoittaja a-m »

A Bart kirjoitti:Pitäisiköhän tuo liitin putsata kanssa pojan JTS:ssästä, kun terävässä kuopassa aina rupeaa herjaamaan "aja diileriin"
Mutta aina sieltä vain löytyy P0420 ja tai P0430.
Mulla tekee ihan samaa omassani. Tosin tuli vasta koneenvaihdon jälkeen tuo oire. :roll:

Avatar
Ollie
Viestit: 176
Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
Paikkakunta: Tampere

Re: 156 jts 2003

Viesti Kirjoittaja Ollie »

Meillä alkoi kanssa tuo 2003 156 JTS kiukuttelemaan. Autolla on ajettu reilut 240 tuhatta, öljynkulutus on viime aikoina lisääntynyt ollen nyt jotain 1litra/1000 km.
Kylmäkäynnistyksen jälkeen joutokäynnillä käy epätasaisesti, ja pitemmän joutokäynnin jälkeen antaa vikakoodit P0300 ja P0304.
Jos lähtee heti käynnistyksen jälkeen liikkeelle vikakoodeja ei tule, ja lämpimänä käy joutokäyntiäkin melko tasaisesti.
Sytytystulpat ja pari puolaa uusittu, sekä ilmi hiljattain, puolia vaihdettu ristiin, ei vaikutusta. Päästöt kelvolliset lämpimällä moottorilla.
Nelossylinterin tulppa oli muita karstaisempi, muttei kovin pahan näköinen sekään.
Löytyisiköhän ongelman ratkaisemiseksi vielä muita ideoita kuin koneremontti/paali?

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: 156 jts 2003

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Öljynkulutukseen tuskin löytyy. Muihin ongelmiin, niin mitä noilla on väliä? Jos tyhjäkäynnillä vähän röpöttää tai kylmänä joskus antaa vikakoodin niin entä sitten? Ei ne ajamista häiritse ja katsastukseen voi vikakoodit putsata. Tietty jos on aikaa ja energiaa niin voi hyökätä vaikka johtosarjan liitosten kimppuun, toisaalla mainittiin sytkän johtosarjassa olevat maadoituksen haaroituspisteet. Mutta ei tuollaisen pikkuseikan takia kai autoa romuteta, muuten tuolla ei kulkisi yhtään saksassa valmistettua vikavalodiskokulkinetta.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: 156 jts 2003

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Höh! Silloin tällöin vikakoodia heittänyt puola meni tänään vaihtoon (HAAS) ja heti käynnistyksen yhteydessä tuli vikavalo päälle. Toistuu kuittauksen jälkeen joka käynnistyksen yhteydessä.
Yritin auton käydessä kuittaa koodin pois, mutta vika tulee samantien takaisin kun nostaa kierroksia, tasan 1500 rpm kohdalla!
Puolan vaihto toiseen pyttyyn -> vikakoodi seuraa uutta puolaa.
Loput kolme ovat Bosch puolia joista yhden pvm on 2008 ja loput näyttäisi olevan auton ensimmäiset 2003 fossiilit.
Oliko joskus puhetta siitä että kone ei tykkää eri merkkisten puolien sekoittamisesta?
Kuva

Vastaa Viestiin