
Btw en ole vielä kertaakaan nähnyt Giuliaa livenä

Valvoja: Moderators
Parhaimman vastauksen kysymykseesi saat kun lähetät privaattiviestin 'Eero' nimimerkille. Muita nyt kuulu ehdottaakkaan jos pääkaupunkiseudun säteellä sijaitsee.Garmund kirjoitti:Lisää oftopikkiaKuulostaa kyllä hyvältä nuo pinnoitteet. Ovatko miten hinnoissaan laittaa/laitattaa?
Btw en ole vielä kertaakaan nähnyt Giuliaa livenä
Jatkotarinaa tuolle aiemmalle vuodatukselleni, sain viimein tarjouspyynnön lähtemään (ainakin luulen niin kun joku asian kuittaava viesti tuli ruutuun) pian tuon jälkeen ja innolla odottamaan yhteydenottoa. Ei ole muuten tullut vieläkään ja kohta 4kk vierähtänytalfa 156 v6 kirjoitti:Tuli oikein käytyä uteliaisuudesta http://www.alfaromeo.fi nettisaitillakin.
Noista sivuista ei kyllä tiedä itkiskö vai naurais![]()
Ensin luulin etteivät vaan toimi cromella, mutta samaa kökköä on tarjolla muillakin selaimilla...
pari silmiinpistävintä/ärsyttävintä (toki vain henkilökohtainen mielipide....):
- konfiguraattori (ainakin giulialle, muita en kokeillut kun ei muut kiinnosta). Tuosta saa oikein valita värin ja vanteet sekä sisustan värin ja pyörittää autoa??? VAU! Kun BMW/Audi linjaan halutaan muutenkin profiloitua, mallia kannattaisi hakea tässäkin sieltä suunnasta... Nykyisen autoni "rakensin" ensin tuolla bmw konfiguraattorilla mieleiseksi ja haluamaani hintaluokkaan sopivaksi ja tulostettu lappu kädessä tarjouksia hakemaan... Alfan hinnaston perusteella en kyllä äkkiseltään osaa autoa edes "rakentaa" kun paketit on monet riippuvaisia toisistaan, haluat yhden niin pitää ottaa jotain muuta myös... vaatii myyjältäkin melkoisen osaamisen että menee oikein näillä työkaluilla.
- tarjouslomake antaa näin keski-suomessa asuvalle vastauksen "jälleenmyyntisopimuksen ei löytynyt" siinä kohdassa missä pitäisi olla lähin jälleenmyyjä mainittuna. Eikö niitä jälleenmyyjiä ole ollenkaan??? sellainen kuva syntyy. Alle tulee linkki "SEE ON MAP", josta ei mitään aukea... Tarjouspyyntö ei lähde vaikka painaa "lähetä" -nappia. mitään ei tapahdu.
Sanokaa että vika on mun selaimessa (kokeilin kahdella koneella, usealla selaimella...) tai etten vaan osaa. toivon todella että niin on.
Jos jopa Alfa-lasien läpi maailmaa katsova tuskastuu jo nettisivujen kautta tarjouksen pyytämiseen, miten lienee Audi/BMW leirissä tilanne.. Tuskin sieltä lisää alfisteja saa tällä näytöllä.
Nyt menee ohi täällä?alfista kirjoitti:Hyvin tippuu uusien pyynnit Giuliasta. 10000 jo tienattu. Liekö veromuutoksia ilmassa
Samanlaisen kuljetuksen näin tuossa yksi päivä Porvoo-Loviisa välillä motarilla....ItALFA kirjoitti: Tämä näytti viime kesällä A1:ssä (Autostrada del Sole) Giulia kuljetuspakettina... Ne taitaa olla tullut Suomenmaalle samassa paketissa...
No siis Giulian pyyntihinnat nettiautossa. Viime vuonna kaikilla pyynnit 57, jopa 59 tuhatta. Nyt samoilla varusteilla, jopa samat autoyksilöt 48 tuhatta. Ei silti, tuo lähemmäs 60 tonnia olikin totaalisen liikaa. Samalla hinnalla esimerkiksi ajamaton uusikoppainen MB E 220, jossa samat varusteet.Vittorio Jano kirjoitti:Nyt menee ohi täällä?alfista kirjoitti:Hyvin tippuu uusien pyynnit Giuliasta. 10000 jo tienattu. Liekö veromuutoksia ilmassa
Olen pitkään sanonut sitä, että kun pyyntihinta on alunperin liikaa, niin arvon alenema on todella raju. jos pyynti olisi virallisestikin heti realistinen, ei olisi niin paljoa mistä tippua.lagotto kirjoitti:Ei näyttävästi pidä Alfa vieläkään arvoaan.
Nuo 59.000 euron pyynnillä olleet uudet autot oli tappiin asti varusteltuja autoja, halvimmista esittelyautoista näyttää puuttuvan kaikenlaista pakettia ja lisävarustetta.alfista kirjoitti:No siis Giulian pyyntihinnat nettiautossa. Viime vuonna kaikilla pyynnit 57, jopa 59 tuhatta. Nyt samoilla varusteilla, jopa samat autoyksilöt 48 tuhatta. Ei silti, tuo lähemmäs 60 tonnia olikin totaalisen liikaa. Samalla hinnalla esimerkiksi ajamaton uusikoppainen MB E 220, jossa samat varusteet.Vittorio Jano kirjoitti:Nyt menee ohi täällä?alfista kirjoitti:Hyvin tippuu uusien pyynnit Giuliasta. 10000 jo tienattu. Liekö veromuutoksia ilmassa
Nappi on toiminut hyvin jos on puhdas. Parin viikon suolakerros moottoritieltä päälle ja alkaa takeltelemaan... Liuotinpesuaine on tähän asti toiminut takelteluun erinomaisesti. Etututka tippuu myös pois pelistä ajoittain ja toimii uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Erityisesti kostealla kelillä mutta tekee sitä muutenkin.-Oksid- kirjoitti:AkiRomeolle, tervetuloa foorumille!
Onko muilla Guilian omistajilla ollut ongelmia tuon kahvassa olevan, avaimettomaan sisäänkäyntiin liittyvän, ovien sulkemisnapin kanssa (hieman typerä toteutus koko nappula kun ilmankin pärjää)? Eli nappi toimii takerrellen ja jää pohjaan, jolloin ovien avaus avaimettomasti ei toimi, ennenkuin kynnellä kaivaa nappia ulommas. On myös jäätymisherkkä. Tässä yksilössä on ilmeisesti kuskin oven napin kanssa ihan vikaa, matkustajan puoleinen toimii paljon sulavammin.
Muuten on menty sen suuremmitta ongelmitta, mitä nyt etututka tuntuu kosteammilla keleillä helposti jäävän pois pelistä -> auton "boottaus" korjaa ongelman.
Ajoltaan makea ja yllättävän paljon tuntuu herättävän kysymyksiä/kiinnostusta parkkipaikoilla
Kokopeite, jos jaksaa viritellä puhtaan auton päälle, muuten on vain taivas kattona ja lumikuorma lähtee ajossa, jos on lähteäkseenKaalipata kirjoitti:Nyt alkaa kuulostaa jo niin paljon trailer queen -hommilta, et tarvii välillä käydä kattoon ollaanko audi-foorumeillaKai siis näillä ajetaan ihan oikeesti myös (Suomen) teillä
?
Btw, mulla on aamuisin lunta auton päällä, suositteletteko enemmän imuria vai hiustenkuivaajaa?
On se nättiRauta kirjoitti:No nyt alkaa olla kaikki kunnossa, Cquartz finest pinnassa ja finnittömät kilvet kiinni
Hmm, joo, pitääpä tutkia. Kiitos infosta! Ei ole tullut takaluukkua avattua kuin kolmesti, ja edellisen avauksen yhteydessä huomattu tuo hiertäminen. Hyvä info, katsotaan pääseekä Giulian kanssa näin simppelisti.alfista kirjoitti:Eiköhän tuossa luukussa ole stopparit, joita pyörittelemällä saa rakoa säädettyä. Ainakin 90 luvulta lähtien on Alfoissa ollut jokaisessa meillä olleessa.
Eipä taida kannattaa verrata eri autojen ja varustemääriä olevien autojen hintoja, kai niissä nyt on isot hinta erot!alfista kirjoitti:No siis Giulian pyyntihinnat nettiautossa. Viime vuonna kaikilla pyynnit 57, jopa 59 tuhatta. Nyt samoilla varusteilla, jopa samat autoyksilöt 48 tuhatta. Ei silti, tuo lähemmäs 60 tonnia olikin totaalisen liikaa. Samalla hinnalla esimerkiksi ajamaton uusikoppainen MB E 220, jossa samat varusteet.Vittorio Jano kirjoitti:Nyt menee ohi täällä?alfista kirjoitti:Hyvin tippuu uusien pyynnit Giuliasta. 10000 jo tienattu. Liekö veromuutoksia ilmassa
V6 kirjoitti:The Grand Tour Giulia Quadrifoglio Review (This Thursday) joku pätkä tulee olemaan uudessa jaksossa
https://youtu.be/-__PhMipb3I
Jotenkin tuo vaan näyttää ihan helvetin paljon paremmalta tuossakin koristuksessa verrattuna mun Passatiin.
OT vastaus: En ole mielestäni ketään täällä haukkunut, joten turha minusta on hernettä nenään vetää. Mutta enemmänkin yrittänyt avata silmiä, kun joillakin täällä on tuntu, että Alfa tekee vain parasta, eikä sitä sovi kyseenalaistaa.Aquatica kirjoitti:^
Muistelen porukan valitelleen paljon kalliimmissakin autoissa paljon pöllömpiäkin vikoja. Siis kun täältä Pohjolasta on kyse - eihän tuo muuta maailmaa koske.
Sitten henkilökohtaisuuksiin (sori vahva OT jne)
Tuntuu päivä päivältä ja viesti viestiltä enemmän olevan niin, että arvon lagotto ei tykkää Alfassa oikein.... Niin, mistään?
Kaikki on muualla tehty paremmin ja on parempaa. Kaikki maksaa vähemmänm ja ruoho on vihreämpää.
Tulee ihan fiilikset, että ajelet jollain Skodan RS:llä johon ei riitä rahat ja sit kiukuttaa, haluat tulla purkamaan pahaa oloa ja haukkumaan toisen merkin foorumille.
Joo, mun otanta sun viesteistä on viimeajoilta. Aika paljon vaan suunta ollut tuota.
Ja jotta OT loppuisi;
Aika kylmänä näyttää perä olevan. Onko tuo vain sumuvalo, mikä on vähän vasemmalta lämmittänyt vaiko ihan vaan tuuri?
As far as I know sumarit yleensä sisäreunassa umpioita? Tuossa kohtia ei kait pitäis olla kuin paksumpi kohta itse takavaloa ja korkeintaan heijastin.Aquatica kirjoitti: Ja jotta OT loppuisi;
Aika kylmänä näyttää perä olevan. Onko tuo vain sumuvalo, mikä on vähän vasemmalta lämmittänyt vaiko ihan vaan tuuri?
Avaus tapahtuu samaan malliin tässäkin eli koskemalla kahvaan ja lukitus nappulaa painamalla. Jos nappi jää jumiin (pohjaan), ei myöskään avaus em. kahvan osalta toimi ennenkuin nappula on kynnellä kaivettu ylös. Ocussa järjestelmä toimi ilman ensimmäistäkään nappulaa, niin avaus ja lukitseminen tapahtuivat hipaisemalla, tästä olisi luigit voineet ottaa kopin vaikka VAG-leiristä...Shuttle kirjoitti:Ei kai avaimetonta Giuliaa avata napista painamalla joka on ovenkahvassa? 500X:ssä se avautuu kun pistää käden ovenkahvaan, ainoastaan lukituksessa käytetään nappia.
Tässähän oli nimenomaan painotettu, että "vähän" huolestuttaa, eli ei paskaakaan!lagotto kirjoitti:Vähän huolestuttavalta kuulostaa nuo kaksi/kolme vikaa/ominaisuutta, jotka on jo havaittu useassa uudessa Giuliassa. Luulisi 50k auton toimivan heti kun sen paketista saa. Toivottavasti ne saadaan korjattua.
Niin se menee Volvossakin nuoskakeleillä ja loskapaskassa kyntäessä edessä tutkat ja anturit tukkoon, eikä toimi törmäysvaroittimet saati adaptiivinen vakkari ym. Ei siksi ahdista jos Alfassa itkee törmäysvaroittimesta näillä keleilläAquatica kirjoitti:^Muistelen porukan valitelleen paljon kalliimmissakin autoissa paljon pöllömpiäkin vikoja. Siis kun täältä Pohjolasta on kyse - eihän tuo muuta maailmaa koske.
Ja jotta OT loppuisi;
Aika kylmänä näyttää perä olevan. Onko tuo vain sumuvalo, mikä on vähän vasemmalta lämmittänyt vaiko ihan vaan tuuri?
Komppaan. On kyllä aivan huikea pätkä!MetroAlfa kirjoitti:Suosittelen katsomaan Grand Tour episode 10... Oli QV Clarksonin käsittelyssä. Sairaan hienosti tehty!
Hienoa, jos ovat parantaneet maalausta Giuliassa. Itselläni ei Skodasta ole kokemusta, mutta muissa VAGin tuotteissa maalipinnan paksuus ja kovuus on mielestäni ollut hyvä. Giuliettassa maalipaksuus ja -kovuus on valitettavasti surkea, naarmuja tulee todella helposti.-Oksid- kirjoitti:Samoin maalipinnan paksuus ja laatu on Alfassa huimasti edellä, kuten pitää ollakin.
niki kirjoitti:Komppaan. On kyllä aivan huikea pätkä!MetroAlfa kirjoitti:Suosittelen katsomaan Grand Tour episode 10... Oli QV Clarksonin käsittelyssä. Sairaan hienosti tehty!
S-sarjan AMG ja M5 painivat niin hinnaltaan, kooltaan, kuin myös tehoiltaan eri sarjassa kuin 159. Mutta hienoa jos 159 on mielestäsi ollut näitä parempi. Tietty S-sarjaa ei ole täysin tarkoitettu itse ajettavaksi, enemmänkin kyydissä istuttavaksi, joten siksi se saattoi tuntua tylsältä.AkiRomeo kirjoitti:Joo, hyvä pätkä oli Alfasta![]()
Nyt vaan odotellaan koeajokutsua![]()
Mitä Alfojen toimivuuteen tulee, niin omistamissani 159:ssä ja GT:ssä ei ollut ikinä mitään ongelmia..ainut auto mikä isosti on itselläni vastustanut oli S-mallin Mersu..paljon sähkövikoja, mihin korjaamot vaan levittelivät käsiään!!
Mersun S AMG:ssä ja BMW:n M5:ssa oli molemmissa sama ongelma, ovat niin tylsiä että meinaa nukkua rattiin, paljon enemmän viihdyin 159:ssä kuin M5:ssa...