Alfa 156 jts -03
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
- Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet - Paikkakunta: nummi-pusula
Alfa 156 jts -03
Näitä asioita on varmaan käsitelty täällä jossakin. Mutta laiskuus ei jaksa ettiä. Eli onko jts:n lämpömittari yms. Paketti irrotettavissa samoin kuin vanha ts? Entä tuli vikakoodi tässä pari päivää sitten P0430.. mitä tuo on oikeasti syönyt?
Palailin näin muutaman vuoden jälkeen taas Alfan omistajaksi ja heti hommia piisaa..
Palailin näin muutaman vuoden jälkeen taas Alfan omistajaksi ja heti hommia piisaa..
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa 156 jts -03
Tervetuloa takaisin hullujen huoneelle
P0430 Kakkoslambdaa herjaa. Lambda, katti, imuvuoto, pakovuoto tms. Joku fiksumpi voi avata lisää ja mää meen ryyppään uuden vuoden kunniaks 


Through difficulties to defeat
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Alfa 156 jts -03
myös sytytysvika tai suutin aiheuttaa samaa.
Jos jts:ssä on paluukanavat suuttimille, niin niiden avulla voi tsekkaa suuttimien kunnon mittaamalla palaavan polttoaineen määrän.
Jos jts:ssä on paluukanavat suuttimille, niin niiden avulla voi tsekkaa suuttimien kunnon mittaamalla palaavan polttoaineen määrän.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 156 jts -03
Ja mittariston purkamisessa ei lie mitään muutoksia 156:n eri versioissa?
JTS on toki se kaikkein hankalin kone näistä, eli onnea siitä
mutta se varmaan olikin jo tiedossa etukäteen... Muista ne 10W-60-öljyt.
JTS on toki se kaikkein hankalin kone näistä, eli onnea siitä

-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
- Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet - Paikkakunta: nummi-pusula
Re: Alfa 156 jts -03
Kiitos vastauksista. Ja kiva kuulua hullujenhuoneelle. Mittariston vaihdon syynä oli lämpömittarin oikuttelu(edellisen omistajan toimesta uusi mittari mukana) Sekin työ osottautui turhaksi. Ps. Helpompi työ oli sentään kuin ts:n mittariston irroitus. Eli lämpömittari näyttää hurjia lukemia...olisiko syynä anturi termarissa. Castrolit eli siis kehiin ja olen tietoinen 10w-60.
Että hienosti alkanut Alfan omistajuus
Pitäisikö siirtyä takas Citroen leiriin 

Että hienosti alkanut Alfan omistajuus


-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Alfa 156 jts -03
Lämpömittarilukemat pitää tarkistaa OBD:n kautta, menevätten ensin moottorinohjaukselle ja sen jälkeen noilla tiedoilla koritietokone ohjaa lämpömittaria. Suoraa yhteyttä anturilta mittarille ei ole. ohjelmalla pitää kattoo mitä lukemia oikeasti näyttää ennen kuin alkaa arpomaan vikaa. Anturi on termarikopassa, vika siinä sotkee myös moottorinohjauksen. Onhan jäähdytysnestettä tarpeeksi ja ilmaus tehty, siitä aloittaisin..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Alfa 156 jts -03
EIkös JTS:ssässä ole termarikotelossa se harmaa lämpötilatunnistin?sämpy kirjoitti:Lämpömittarilukemat pitää tarkistaa OBD:n kautta, menevätten ensin moottorinohjaukselle ja sen jälkeen noilla tiedoilla koritietokone ohjaa lämpömittaria. Suoraa yhteyttä anturilta mittarille ei ole. ohjelmalla pitää kattoo mitä lukemia oikeasti näyttää ennen kuin alkaa arpomaan vikaa. Anturi on termarikopassa, vika siinä sotkee myös moottorinohjauksen. Onhan jäähdytysnestettä tarpeeksi ja ilmaus tehty, siitä aloittaisin..
Siinä on sisällä kaksi tunnistinta, toinen motronikille ja toinen mittarille.
Kannattanee vaihtaa se ensin, näin ainakin mulla rauhoittui sekoileva lämpömittari.
Näin ainakin muitselisin

-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
- Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet - Paikkakunta: nummi-pusula
Re: Alfa 156 jts -03
Täytyy käydä luettamassa jossakin..itellä ei ole tuollaisia laitteita. Nesteet ok..vaihdettu jakopää rempan yhteydessä 8tkm sitten.sämpy kirjoitti:Lämpömittarilukemat pitää tarkistaa OBD:n kautta, menevätten ensin moottorinohjaukselle ja sen jälkeen noilla tiedoilla koritietokone ohjaa lämpömittaria. Suoraa yhteyttä anturilta mittarille ei ole. ohjelmalla pitää kattoo mitä lukemia oikeasti näyttää ennen kuin alkaa arpomaan vikaa. Anturi on termarikopassa, vika siinä sotkee myös moottorinohjauksen. Onhan jäähdytysnestettä tarpeeksi ja ilmaus tehty, siitä aloittaisin..
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
- Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet - Paikkakunta: nummi-pusula
Re: Alfa 156 jts -03
A Bart kirjoitti:EIkös JTS:ssässä ole termarikotelossa se harmaa lämpötilatunnistin?sämpy kirjoitti:Lämpömittarilukemat pitää tarkistaa OBD:n kautta, menevätten ensin moottorinohjaukselle ja sen jälkeen noilla tiedoilla koritietokone ohjaa lämpömittaria. Suoraa yhteyttä anturilta mittarille ei ole. ohjelmalla pitää kattoo mitä lukemia oikeasti näyttää ennen kuin alkaa arpomaan vikaa. Anturi on termarikopassa, vika siinä sotkee myös moottorinohjauksen. Onhan jäähdytysnestettä tarpeeksi ja ilmaus tehty, siitä aloittaisin..
Siinä on sisällä kaksi tunnistinta, toinen motronikille ja toinen mittarille.
Kannattanee vaihtaa se ensin, näin ainakin mulla rauhoittui sekoileva lämpömittari.
Näin ainakin muitselisin
Eli kumman sitten vaihdoit..
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa 156 jts -03
Tuo lämpömittarin sekoilu on hyvin tuttua ainakin 156 tessuissa. Olen nähnyt useita ja omistanut yhden tessun jossa lämmöt huiteli 130C ja sytytteli ylikuumenemisen valoa eikä flekti edes lähtenyt pyörimään. Mes:illä katottuna lämmöt 90C ja anturin vaihto ei korjannut vikaa. Eipä se punanen tuikku siellä mittaristossa ajoa haitannut. Oliskohan siinä ollut mittaristossa vika 

Through difficulties to defeat
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Alfa 156 jts -03
Ilmeisesti samassa paketissa vaihtuu molemmat anturit. Uutta tietoa mulle hyvä kun itsekin viisastuu. Alfa taas ei kovin viisaasti kasattu sitten olekaan jos edelleen CF3:ssakin on tyhmä lämpömittari.tuija kirjoitti:A Bart kirjoitti:EIkös JTS:ssässä ole termarikotelossa se harmaa lämpötilatunnistin?sämpy kirjoitti:Lämpömittarilukemat pitää tarkistaa OBD:n kautta, menevätten ensin moottorinohjaukselle ja sen jälkeen noilla tiedoilla koritietokone ohjaa lämpömittaria. Suoraa yhteyttä anturilta mittarille ei ole. ohjelmalla pitää kattoo mitä lukemia oikeasti näyttää ennen kuin alkaa arpomaan vikaa. Anturi on termarikopassa, vika siinä sotkee myös moottorinohjauksen. Onhan jäähdytysnestettä tarpeeksi ja ilmaus tehty, siitä aloittaisin..
Siinä on sisällä kaksi tunnistinta, toinen motronikille ja toinen mittarille.
Kannattanee vaihtaa se ensin, näin ainakin mulla rauhoittui sekoileva lämpömittari.
Näin ainakin muitselisin
Eli kumman sitten vaihdoit..
Viimeksi muokannut sämpy, 01 Tammi 2017, 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Alfa 156 jts -03
Mutta edelleen oman mielenrauhan takia pyytäisin jonkun lähellä olevan foorumilaisen tms (vikakoodinlukua tarjotaan omassa topikissa) katsomaan MESsillä tms mitä moottorinohjauksessa on lämpötilat.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
- Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet - Paikkakunta: nummi-pusula
Re: Alfa 156 jts -03
sämpy kirjoitti:Mutta edelleen oman mielenrauhan takia pyytäisin jonkun lähellä olevan foorumilaisen tms (vikakoodinlukua tarjotaan omassa topikissa) katsomaan MESsillä tms mitä moottorinohjauksessa on lämpötilat.
Täytyy suunnata katse vikakoodiluku topikkiin, jospa täällä suunnalla löytyisi joku sellaisen omaava..

Kiitos vielä.
Re: Alfa 156 jts -03
Luetaan niitä vastauksia oikein.
Eli hommahan on niinkuin sämpy sanoi eli tunnistimen vaihdolla (johon siis on leivottu molemmat anturit) pitäisi korjautua jos kyseessä on anturivika.
Jos nesteet on vaihdettu, onko syyläri varmasti ilmattu oikein ja toimiiko flekti?
Saikos näissä vielä flektin testattua niin että otti tuon piuhan irti termaarianturista niin flekti käynnistyy (varmuuden vuoksi kun ei tiedä lämpötilaa=>oletus on jos kone käy paree jäähdyttää)
Eli hommahan on niinkuin sämpy sanoi eli tunnistimen vaihdolla (johon siis on leivottu molemmat anturit) pitäisi korjautua jos kyseessä on anturivika.
Jos nesteet on vaihdettu, onko syyläri varmasti ilmattu oikein ja toimiiko flekti?
Saikos näissä vielä flektin testattua niin että otti tuon piuhan irti termaarianturista niin flekti käynnistyy (varmuuden vuoksi kun ei tiedä lämpötilaa=>oletus on jos kone käy paree jäähdyttää)
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
- Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet - Paikkakunta: nummi-pusula
Re: Alfa 156 jts -03
Sorry...kai vanhoja peruja ts aikaa..olikohan se siinä pari anturii.. Yritän seuraavan kerran lukea paremmin. Ja flektistä en sata varma ole.A Bart kirjoitti:Luetaan niitä vastauksia oikein.
Eli hommahan on niinkuin sämpy sanoi eli tunnistimen vaihdolla (johon siis on leivottu molemmat anturit) pitäisi korjautua jos kyseessä on anturivika.
Jos nesteet on vaihdettu, onko syyläri varmasti ilmattu oikein ja toimiiko flekti?
Saikos näissä vielä flektin testattua niin että otti tuon piuhan irti termaarianturista niin flekti käynnistyy (varmuuden vuoksi kun ei tiedä lämpötilaa=>oletus on jos kone käy paree jäähdyttää)
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Alfa 156 jts -03
Jos flekti ei lähde kovassakaan lämmössä päälle, niin kannattaa tarkistaa etuvastus. Helpoin selvittää lämpöjen tila, on lukea mes:llä tai fes:llä oikea lämpötila ja samalla koittaa auto sammuksissa käynnistää flektiä softan kautta. Lämpöjenkään kanssa ei kannata leikkiä, sillä yksikin kerta ylilämpöö voi tehdä autosta aika janoisen jäähdytysnesteen ja öljyn suhteen. Kokemusta valitettavasti on 
Jos etuvastus on rikki, niin ohita se kunnes oot saanut uuden. Eli laitat vaan sille menevät liittimet toisiinsan yhteen.

Jos etuvastus on rikki, niin ohita se kunnes oot saanut uuden. Eli laitat vaan sille menevät liittimet toisiinsan yhteen.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
- Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet - Paikkakunta: nummi-pusula
Re: Alfa 156 jts -03
wileythecoyote kirjoitti:Jos flekti ei lähde kovassakaan lämmössä päälle, niin kannattaa tarkistaa etuvastus. Helpoin selvittää lämpöjen tila, on lukea mes:llä tai fes:llä oikea lämpötila ja samalla koittaa auto sammuksissa käynnistää flektiä softan kautta. Lämpöjenkään kanssa ei kannata leikkiä, sillä yksikin kerta ylilämpöö voi tehdä autosta aika janoisen jäähdytysnesteen ja öljyn suhteen. Kokemusta valitettavasti on
Jos etuvastus on rikki, niin ohita se kunnes oot saanut uuden. Eli laitat vaan sille menevät liittimet toisiinsan yhteen.
Kokeilin obd bt mokkulalla ja obd doctor sovelluksella. Lämmöt oli 88-90. Oma mittari hurji 110. Kierroksia antamalla sain 93 lämmöt, jokloin flekti lähti pyörii. Eihän tämä nyt mes ohjelmaa tietty vastaa. Mutta flekti ainakin pyöri. Herää kysymys onko se anturi syyllinen mittari virheeseen?
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Alfa 156 jts -03
En osaa sanoa ilman tarkkaa kytkentäkaavioo. Viisaampi voisi neuvoa. mikäli anturi on sellaine, että se johtaa sitä enemmän, mitä enemmän on lämpöä, NIIN voi olla kyse kapistuksen liian korkeasta referenssijännitteestä. Anturin vaihto olis kait suht kohta halpaa lystiä, eikä pitäis hommanakaan olla ihan mahdoton.
Omaan jts:ään en joutunut termaria jumppaamaan, mutta lohkon ollessa sama kuin ts niin sen pitäis sieltä imuputken alta löytyä.
Omaan jts:ään en joutunut termaria jumppaamaan, mutta lohkon ollessa sama kuin ts niin sen pitäis sieltä imuputken alta löytyä.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Alfa 156 jts -03
Jos en väärin muista niin anturin liittimessä on sellainen pitkä kirkkaankeltainen viritys joka pitää ensin saada pois että saa painettua liittimen lukituksen auki.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Alfa 156 jts -03
Olisko nuolen osoittama anturi ja edessä heiluva liitin keltaisine viireineen siihen kuuluva?


Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
- Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet - Paikkakunta: nummi-pusula
Re: Alfa 156 jts -03
sämpy kirjoitti:Jos en väärin muista niin anturin liittimessä on sellainen pitkä kirkkaankeltainen viritys joka pitää ensin saada pois että saa painettua liittimen lukituksen auki.
Keltainen muovihässäkkä on. Herää kysymys onko miten sillä lukittu..apu varmaa löytyy siihenkin täältä ennenkuin anturi saapuu autokeskukseen. Tilausaika oli 1-1.5 vk.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa 156 jts -03
mää vaihtaisin termarin ja uusi mielellään behr. Tulee mukana uusi anturi. Ei ne termarit muutenkaa ikuisia ole ja tulis samalla uusittua sitä nestettäkin.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
- Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet - Paikkakunta: nummi-pusula
Re: Alfa 156 jts -03
palkus kirjoitti:mää vaihtaisin termarin ja uusi mielellään behr. Tulee mukana uusi anturi. Ei ne termarit muutenkaa ikuisia ole ja tulis samalla uusittua sitä nestettäkin.
Niinhä se olisi. Mutta kun äskettäin uudet glykolit laitettu. Ja näillä pakkasilla ei tuo iske/ilmaus vielä. Kerran toimii..vanhalla menköön. Täytyy kysästä huomenna AK:STA jospa sieltä valaisua löytyis keltaiselle muovijutulle..samalla kun osan hakee.
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Alfa 156 jts -03
Kuulostaa sen verran tutulta että pakko mainita:tuija kirjoitti:Kiitos vastauksista. Ja kiva kuulua hullujenhuoneelle. Mittariston vaihdon syynä oli lämpömittarin oikuttelu(edellisen omistajan toimesta uusi mittari mukana) Sekin työ osottautui turhaksi. Ps. Helpompi työ oli sentään kuin ts:n mittariston irroitus. Eli lämpömittari näyttää hurjia lukemia...olisiko syynä anturi termarissa.
Mulla vaihtoivat Malminkartanolla flektin temppuilun takia lämpötila-anturin joka sitten teki sen että lämpömittari oli koko ajan punaisen rajalla. Tästä epäilivät mittaristovikaa ja nostivat kädet pystyyn.
AK:lla sitten totesivat että vaihdettu anturi on vääränlainen ja siksi näyttää huuhaata, siellä mittaristossa mitään vikaa ole. Niin ja ne flektin ongelmat johtui siitä että flektin sähköissä oli vikaa

Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
- Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet - Paikkakunta: nummi-pusula
Re: Alfa 156 jts -03
Kyllä kallistun anturin puolelle itsekin. Ei kuulema tarviketta kannata hommata.. sanottiin paikallisessa fixus liikkeessä. Eivät ole alkuperäistä vastaavia.Turre kirjoitti:Kuulostaa sen verran tutulta että pakko mainita:tuija kirjoitti:Kiitos vastauksista. Ja kiva kuulua hullujenhuoneelle. Mittariston vaihdon syynä oli lämpömittarin oikuttelu(edellisen omistajan toimesta uusi mittari mukana) Sekin työ osottautui turhaksi. Ps. Helpompi työ oli sentään kuin ts:n mittariston irroitus. Eli lämpömittari näyttää hurjia lukemia...olisiko syynä anturi termarissa.
Mulla vaihtoivat Malminkartanolla flektin temppuilun takia lämpötila-anturin joka sitten teki sen että lämpömittari oli koko ajan punaisen rajalla. Tästä epäilivät mittaristovikaa ja nostivat kädet pystyyn.
AK:lla sitten totesivat että vaihdettu anturi on vääränlainen ja siksi näyttää huuhaata, siellä mittaristossa mitään vikaa ole. Niin ja ne flektin ongelmat johtui siitä että flektin sähköissä oli vikaa
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
- Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet - Paikkakunta: nummi-pusula
Re: Alfa 156 jts -03
tuija kirjoitti:Kyllä kallistun anturin puolelle itsekin. Ei kuulema tarviketta kannata hommata.. sanottiin paikallisessa fixus liikkeessä. Eivät ole alkuperäistä vastaavia.Turre kirjoitti:Kuulostaa sen verran tutulta että pakko mainita:tuija kirjoitti:Kiitos vastauksista. Ja kiva kuulua hullujenhuoneelle. Mittariston vaihdon syynä oli lämpömittarin oikuttelu(edellisen omistajan toimesta uusi mittari mukana) Sekin työ osottautui turhaksi. Ps. Helpompi työ oli sentään kuin ts:n mittariston irroitus. Eli lämpömittari näyttää hurjia lukemia...olisiko syynä anturi termarissa.
Mulla vaihtoivat Malminkartanolla flektin temppuilun takia lämpötila-anturin joka sitten teki sen että lämpömittari oli koko ajan punaisen rajalla. Tästä epäilivät mittaristovikaa ja nostivat kädet pystyyn.
AK:lla sitten totesivat että vaihdettu anturi on vääränlainen ja siksi näyttää huuhaata, siellä mittaristossa mitään vikaa ole. Niin ja ne flektin ongelmat johtui siitä että flektin sähköissä oli vikaa
Uusi anturi tuli laitettua.. eli lämpömittari näyttää nyt normi lukemia.