147 narisee
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
147 narisee
Vaikuttais etu ylätukivarren pusla narisevan.
Saiskos tuota elvytettyä jollain juoksevalla rasvalla vai suosiolla irrotettava ja vaseliinit väliin.
Saiskos tuota elvytettyä jollain juoksevalla rasvalla vai suosiolla irrotettava ja vaseliinit väliin.
Viimeksi muokannut JVTL, 30 Tammi 2017, 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 147 narisee
Helpointa on löysentää läpipultti ja kiristää uudelleen auton ollessa maassa. Jos pultti on kiristetty pöydällä oikein tiukaksi voi narista.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 147 narisee
Noilla puslilla ei varmaan merkitystä missä asennossa kiristää. Veikkaisin et rasvat kadonnu ja narisee.
Narira tietysti loppuu, kun pusla kuluu tarpeeksi väljäksi.
Toisaalta olis 166 irtopuslat, jos olis vaikka samat mut voitelu vois piisata tässä vaiheessa vielä.
Narira tietysti loppuu, kun pusla kuluu tarpeeksi väljäksi.
Toisaalta olis 166 irtopuslat, jos olis vaikka samat mut voitelu vois piisata tässä vaiheessa vielä.
Re: 147 narisee
Turha koittaa ruikkia mitään purkamatta!
Varsi pöydälle, metalliholkit irti ja rasvaa väliin. Tai jos väljää, niin uudet puslat/holkit.
Varsi pöydälle, metalliholkit irti ja rasvaa väliin. Tai jos väljää, niin uudet puslat/holkit.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 147 narisee
Minulla narisi uudetkin kun pöydällä kiristin.
Kokeilin toisin eli kiristin vasta kun auton paino oli päällä ja ei narissut eikä ole narissut moneen vuoteen ja edelleen ehjinä.
Eli mielestäni on merkitystä missä asennossa kiristää...
Kokeilin toisin eli kiristin vasta kun auton paino oli päällä ja ei narissut eikä ole narissut moneen vuoteen ja edelleen ehjinä.
Eli mielestäni on merkitystä missä asennossa kiristää...
Re: 147 narisee
Höpö höpö! Narisee toki kuivuuttaan myös uutena, jos rasva puuttuu! Alattukivarren pitkällä pultilla on merkitystä missä asennossa kiristää, siinä pusla on valettu varteen.jmi kirjoitti:Minulla narisi uudetkin kun pöydällä kiristin.
Kokeilin toisin eli kiristin vasta kun auton paino oli päällä ja ei narissut eikä ole narissut moneen vuoteen ja edelleen ehjinä.
Eli mielestäni on merkitystä missä asennossa kiristää...
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 147 narisee
Ööö, no miksei ole sen jälkeen narissut enää?
Re: 147 narisee
Hyvä kysymys, mutta jos irrottaa ne teräsholkit, niin näkee että rakenne on sellainen, ettei sillä asennolla ole merkitystä. Ja että vaatii kunnolla rasvaa ettei narise, tarvikevarret on joskus kasattu "kuivana kakkoseen" -periaatteella ja sen kyllä kuulee.jmi kirjoitti:Ööö, no miksei ole sen jälkeen narissut enää?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 147 narisee
Alkuperäiset TRW:t olivat.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 147 narisee
Asennolla ei ole mitään väliä. Siellä on metalli metallia vasten kireällä ja kumi pyörii omiaan.
Mulla on yksi tukivarsi ollut paketista sellainen, että holkki ei ole ollut pohjassa ja olisi siis kirratessa ottanut ensin kontaktin kumilla ja varmaan alkuun ihan hyvältä tuntunutkin, vaikka ajossa olisi kohta väljistynytkin (pirun kaksimielinen lause
). Samalla kun purki ja rasvasi, niin holkin sai kasatessa painettua pohjaan asti, joten oli vaan huonosti kasattu tehtaalla. Tuollainen voisi löysäämällä ja uudella kiristyksellä paikkansa hakeakin ja lakata narisemasta, mutta syy ei ole kiristysasennossa.
Mulla on yksi tukivarsi ollut paketista sellainen, että holkki ei ole ollut pohjassa ja olisi siis kirratessa ottanut ensin kontaktin kumilla ja varmaan alkuun ihan hyvältä tuntunutkin, vaikka ajossa olisi kohta väljistynytkin (pirun kaksimielinen lause

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.