Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Avainkysymys etenemiskyvyssä lienee että onko testattavaan yksilöön ruksittu lisävarusteena lukkoperä.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos lotota pitää niin tuskin on ruksattu. Ja varmaan aika harva Giulian ostaja sitä ruksaa muutenkaan, etenkin kun se vissiin maksaa veroineen luokkaa 2700 euroa.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Siinä sivussa taitaa tulla myös vähän muuta. Kuten aktiivisesti säätyvä iskunvaimmennus.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^Voisi verrata melkein samaan kuin autossa olisi neloveto vaikka ei ole lähelläkään esim BMW xDrive alle tonnilla ruksittuna kampanja hintaan
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ihan sama, koska Alfa on kuitenkin jäätynyt kiinni. Ja jos ei ole, niin ei ainakaan lähde käyntiin. Ja jos lähtee, niin sisällä on liian kylmä. Ja jos ei ole, niin sutii liikaa.TeroPee kirjoitti:Giulia on mukana Tekniikan Maailman talvivertailussa. Tulokset julkaistaan 15.2.2017. Jännä nähdä miten Giulian etenemiskyky vertautuu E-mersuun ja Jaggen XE-malliin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla on jonkinlainen aavistus merkeistä, jotka ovat TOP3 tuossa vertailussa
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tarkoitatko Vagniikan vehkeitä?Kertsu kirjoitti:Mulla on jonkinlainen aavistus merkeistä, jotka ovat TOP3 tuossa vertailussa
Saa nähdä et mainitaanko Italian sähköt.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, saattaahan siihen olla eksyneenä tosin Mersu tai VolvoManu kirjoitti:Tarkoitatko Vagniikan vehkeitä?Kertsu kirjoitti:Mulla on jonkinlainen aavistus merkeistä, jotka ovat TOP3 tuossa vertailussa
Saa nähdä et mainitaanko Italian sähköt.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
OT:Kertsu kirjoitti:Juu, saattaahan siihen olla eksyneenä tosin Mersu tai VolvoManu kirjoitti:Tarkoitatko Vagniikan vehkeitä?Kertsu kirjoitti:Mulla on jonkinlainen aavistus merkeistä, jotka ovat TOP3 tuossa vertailussa
Saa nähdä et mainitaanko Italian sähköt.
Veikkaan että neljän kärjessä on Volvo, Mersu, Tiguan ja Astra, ehkä jopa tuossa järjestyksessä.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re:
Olen suorittanut Giulian kanssa testiä lapissa, 20-30 pakkasissa bensakoneinen ainakin lämpenee nopeasti, persgrillit ja ratinlämmitin hätäisemmät kuin Volvossa, jossa muuten radio, näyttö yms eivät pienemmälläkään pakkasella lähde rokkaamaan vaan vaativat ilmeisesti jonkinlaisen lämpenemisprosessin Giuliasta ei siis muuta kuin positiivisia havaintoja bensakoneisena kovemmissa pakkasissa, lämmintä piisaa ja auto toimii kaikilta osin. Tuntuu nämä etelän loskakelit ja lämpötilan pyöriminen nollan tuntumassa olla Alfalle masentavammat olosuhteet.Raimo Miettinen kirjoitti:Onko Giuliassa piisannut lämpöä? Lämpiääkö nopeasti ja myös pergrilleissä? VAG saattavat olla kylmiä talvella, muttei se estä menestymästä talviautovertailuissa.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Myös diesel lämpenee nykydieseliksi rivakasti, käyttäen vertailukohtana edellistä RS-Ocua ja sen kanssa liikkumista ilman, että webasto toi lisälämpöä. Samoin käyntiin on lähtenyt heti ja kakistelematta vaikka pakkasta on ollut sen 25 astetta ja starttaus lämmittämättä.
Huurteenpoiston/ilmanvaihdon logiikassa on jotain jännää, määrätyt kosteat kelit aiheuttavat sen että ikkunat vetävät huuruun ja joutuu itse vaihtamaan puhalluksen suuntauksen tuulilasille, AUTO:lla ei pysy auki. Ocussa AUTO osasi pitää myös lasit sulana (ehkä puhalsi suurimman osan aikaa lämmityksessä lasille, mene ja tiedä). Tuosta voi tulla Talvitestissä mainintaa
Penkinlämmittimistä olen sanonutkin että ne ovat tehottomammat kuin Ocussa (ehkä siinä oli ohkaisempi kangas jakkarassa...).
Mutuiluna että talvitestissä muita negatiivisia mainintoja ovat matala maavara, jumiutuvat lukitusnappulat ovenkahvoissa, pitkien valojen kantamasta/kuviosta ja ehkä kylmäpäästöt.
Plussaa Alfa saanee nopeasta lämpeämisestä, johdonmukaisesta ajettavuudesta talviliukkailla, vetopidosta (takavetoiseksi) ja jarrujen tuntumasta/toimivuudesta (testannevatko edes...).
Vuoden talviauto lienee S90, toiseksi arpovat Eemelin ja kolmas on Audi Alfa sijoittuu puolivälin paikkeille.
Huurteenpoiston/ilmanvaihdon logiikassa on jotain jännää, määrätyt kosteat kelit aiheuttavat sen että ikkunat vetävät huuruun ja joutuu itse vaihtamaan puhalluksen suuntauksen tuulilasille, AUTO:lla ei pysy auki. Ocussa AUTO osasi pitää myös lasit sulana (ehkä puhalsi suurimman osan aikaa lämmityksessä lasille, mene ja tiedä). Tuosta voi tulla Talvitestissä mainintaa
Penkinlämmittimistä olen sanonutkin että ne ovat tehottomammat kuin Ocussa (ehkä siinä oli ohkaisempi kangas jakkarassa...).
Mutuiluna että talvitestissä muita negatiivisia mainintoja ovat matala maavara, jumiutuvat lukitusnappulat ovenkahvoissa, pitkien valojen kantamasta/kuviosta ja ehkä kylmäpäästöt.
Plussaa Alfa saanee nopeasta lämpeämisestä, johdonmukaisesta ajettavuudesta talviliukkailla, vetopidosta (takavetoiseksi) ja jarrujen tuntumasta/toimivuudesta (testannevatko edes...).
Vuoden talviauto lienee S90, toiseksi arpovat Eemelin ja kolmas on Audi Alfa sijoittuu puolivälin paikkeille.
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Ihan samoja havaintoja 3 kk kokemuksella.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Otetaas tähän väliin dataa vuodenvaihteesta. Aineistopäivä siis 1.1.2017, jolloin rekisterissä oli tasan 40 Giuliaa.
-1 Quadrifoglio, 39 nelisylinteristä
-2 manuaalia (Q ja 1 diesel), 38 automaattia
-28 dieseliä, 12 kipinäsytytteistä
-Rekisteröity kuukausittain: 08/2016 4kpl, 09/2016 7kpl, 10/2016 12kpl, 11/2016 4kpl, 12/2016 13kpl
-Värejä: 3 mustaa, 9 punaista, 4 sinistä, 11 harmaata (grr!), 12 valkoista, 1 hopea
-8 myyntivarastossa, 32 yksityiskäytössä (mainittakoon, että Q on merkitty yksityiskäyttöön - onko maahantuojan esittelyautossa kilvet?)
-Omamassat välillä 1511-1698kg, manuaaliaski ilmeisesti painaa n. 60kg vähemmän kuin automaatti
-Kaikki dieselit ovat 132kW (180hv), kaikki nelisylinteribensat 147kW (200hv)
-Yllättäen suurin keskittymä on pk-seudulla, josta löytyy yli puolet Giulioista (23kpl)
Edit: pikainen lisäsilmäys käyttötarkoituslistaan kertoi, että ajossa olevat esittelyautot ovat mitä ilmeisimmin virallisesti yksityiskäytössä, jos ovat kovien kilpien välissä.
Edit2: Ai niin, vaikka useimmat sen jo varmasti tietävät, niin lisenssi- ja herrasmiessyistä: tietojen lähteenä on Trafin Avoin data v4.8.
-1 Quadrifoglio, 39 nelisylinteristä
-2 manuaalia (Q ja 1 diesel), 38 automaattia
-28 dieseliä, 12 kipinäsytytteistä
-Rekisteröity kuukausittain: 08/2016 4kpl, 09/2016 7kpl, 10/2016 12kpl, 11/2016 4kpl, 12/2016 13kpl
-Värejä: 3 mustaa, 9 punaista, 4 sinistä, 11 harmaata (grr!), 12 valkoista, 1 hopea
-8 myyntivarastossa, 32 yksityiskäytössä (mainittakoon, että Q on merkitty yksityiskäyttöön - onko maahantuojan esittelyautossa kilvet?)
-Omamassat välillä 1511-1698kg, manuaaliaski ilmeisesti painaa n. 60kg vähemmän kuin automaatti
-Kaikki dieselit ovat 132kW (180hv), kaikki nelisylinteribensat 147kW (200hv)
-Yllättäen suurin keskittymä on pk-seudulla, josta löytyy yli puolet Giulioista (23kpl)
Edit: pikainen lisäsilmäys käyttötarkoituslistaan kertoi, että ajossa olevat esittelyautot ovat mitä ilmeisimmin virallisesti yksityiskäytössä, jos ovat kovien kilpien välissä.
Edit2: Ai niin, vaikka useimmat sen jo varmasti tietävät, niin lisenssi- ja herrasmiessyistä: tietojen lähteenä on Trafin Avoin data v4.8.
Viimeksi muokannut Polforea, 01 Helmi 2017, 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
[/quote]Ei tietoa, säteilylämmitin nyt on yhtä tyhjän kanssa[/quote] Itseasiassa ei ole. Öljyn lämpeäminen on moottorin eliniän ja kulumisen kannalta tärkeämpää, kuin jäähdytysnesteen. Esilämmitetty öljy kiertää ja voitelee hyvin kylmillä ilmoilla heti starttauksesta. Jäähdytysnesteen lämmityksellä saadaan vain nopeammin kabiiniin lämmintä ilmaa ja yleisesti moottoriin kiertämään (jonkin verran).
Aika hyvin on Kiulua myyty nyt jo
Aika hyvin on Kiulua myyty nyt jo
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tammikuun puolella varmaan tulee yksityishenkilöille Giulioita kilpiin jotta saa "vuoden uudemman" kuin joulukuussa kilvitetty olisi.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alfa sijalla 29., autoja 13kpl.TeroPee kirjoitti:Tammikuun puolella varmaan tulee yksityishenkilöille Giulioita kilpiin jotta saa "vuoden uudemman" kuin joulukuussa kilvitetty olisi.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aika lailla nihkeästi noita minusta menee...
Kaverille oli muuten oikein soitettu, että josko 3er vaihtuisi tuollaiseen. Työnantajan autopolitiikan johdosta ei kuulemma ole mahdollista, mutta silti aika yllättävää aktiivisuutta Tampereen diileriltä.
Kaverille oli muuten oikein soitettu, että josko 3er vaihtuisi tuollaiseen. Työnantajan autopolitiikan johdosta ei kuulemma ole mahdollista, mutta silti aika yllättävää aktiivisuutta Tampereen diileriltä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikös maahantuoja suunnitellut sadan yksilön myyntiä vuodessa? Tuo voi täyttyä ekana vuonna. Sen jälkeen mennää kohti Giuliettan lukuja, jos ei jotain räväkkää alennus- tai varustekampanjaa tuoda kehiin. Ehkä tuleva SW nostaa myyntiä joksikin aikaa. 159:siä myytiin tuplamäärä useampana vuonna, mutta se olikin hinnoiteltu tiukasti.Vittorio Jano kirjoitti:Aika lailla nihkeästi noita minusta menee...
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei taida tulla Giulia vastaan jokaisessa kadunkulmassa muuallakaan:
http://carsalesbase.com/european-car-sa ... eo-giulia/
http://carsalesbase.com/us-car-sales-da ... eo-giulia/
Varsinkin USA:n lukemat todella vaatimattomat (sikäli kun pitävät paikkaansa näinä "alternative facts" aikoina).
http://carsalesbase.com/european-car-sa ... eo-giulia/
http://carsalesbase.com/us-car-sales-da ... eo-giulia/
Varsinkin USA:n lukemat todella vaatimattomat (sikäli kun pitävät paikkaansa näinä "alternative facts" aikoina).
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
- Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
155156 kirjoitti:Ei taida tulla Giulia vastaan jokaisessa kadunkulmassa muuallakaan:
http://carsalesbase.com/european-car-sa ... eo-giulia/
http://carsalesbase.com/us-car-sales-da ... eo-giulia/
Varsinkin USA:n lukemat todella vaatimattomat (sikäli kun pitävät paikkaansa näinä "alternative facts" aikoina).
Enpä usko, että ainakaan jenkkilukemat pitää paikkansa!
Paitsi jos ne on ainoastaan Quadrifoglion myynnit!!
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No ei heitetä kirvestä kaivoon. Alfalle voi tulla kunnari kun Stelvio tulee jos tuote on hyvä.
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä se Alfa-epäluuloisuus on aika tiukassa kansan syvissä riveissä.. Siinä menee kauan ennenkuin "yleistä totuutta" saa muutettua ihmisten mielikuvissa ja mielipiteissä. Bimmeri-kuskit ovat aika merkkiuskollisia eivätkä ihan helposti lähde spagettimaan merkkeihin vaihtamaan. Mun mielestä Giulia on saanut ihan älyttömän paljon julkisuutta ja näkyvyyttä, ja se on pääasiassa ollut todella hyvää. Markkinointi-alan ihmisenä en osaisi sanoa että mitä pitäisi tehdä vielä paremmin. Joka autolehdessä ja ohjelmassa on Giuliaa kehuttu ja ylistettykin. Se vaan ottaa aikansa ennenkuin kelkka kääntyy ja vielä enemmän aikaa että se muuttuu kassavirraksi. Jenkkilä ja siellä etenkin Stelvio on siinä mielessä erittäin tärkeitä että se on alueena vähän niinkuin neitseellinen ja vanhojen Alfa-mallien rasitteet siellä ei paina. Mutta ei ole kyllä sitten sitä merkkiuskollisuuttakaan..
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Saisivat vaan nopeasti karsittua pois nuo pienet nuppimurheet yms. Italialaisuudet..
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä karu fakta ainakin Suomessa on, että Giulian hinnat sijoitettiin lähtemään liian läheltä kilpailijoita ja jopa niiden yläpuolelta. Tuossa 35k€ hintaluokassa pitäisi löytyä 136hv diesel-malli ja kaveriksi suunnilleen samanhintainen 150hv bensaturbo. Velocen penkit ja istuinlämmittimet vakiona. Automaatin lisähinta max 1000€. Luultavasti kauppa lähtisi rullaamaan vähän eri tyyliin.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hyvä pointteja heitetty että miksei myynti ole "räjähtänyt käsiin".
Sellainen järkevä "hinnat alkaen" -malli voisi tehdä terää, siihen tuo 150hv Diesel tai 200hp bensa automaattina ja sopparit kuntoon liisarifirmojen kanssa. Mahdollisesti tuleva farkkukin voi piristää, kunhan mielikuvat merkistä vaan saadaan ajantasalle ja pikkuviat / lastentaudit kuriin ja kun niitä ilmenee niin asiallinen, asiakasystävällinen tapa hoitaa ne kuntoon.
BMW ja Mersu -asiakkaat ovat tosiaan aika merkkiuskollisia, suvusta löytyy mm. henkilö, jolla on ollu n. vuodesta 87 alkaen Mersu (ensin 190 -koppanen, myöhemmin C-sarjan sedan) aina perusvarustein (lohkolämppäri ja talvirenkaat ainoat lisukkeet), manuaalina ja vaihto uuteen n. puolentoista vuoden välein. Eikä puhettakaan että edes käytäisiin muita merkkejä koeajamassa
Sellainen järkevä "hinnat alkaen" -malli voisi tehdä terää, siihen tuo 150hv Diesel tai 200hp bensa automaattina ja sopparit kuntoon liisarifirmojen kanssa. Mahdollisesti tuleva farkkukin voi piristää, kunhan mielikuvat merkistä vaan saadaan ajantasalle ja pikkuviat / lastentaudit kuriin ja kun niitä ilmenee niin asiallinen, asiakasystävällinen tapa hoitaa ne kuntoon.
BMW ja Mersu -asiakkaat ovat tosiaan aika merkkiuskollisia, suvusta löytyy mm. henkilö, jolla on ollu n. vuodesta 87 alkaen Mersu (ensin 190 -koppanen, myöhemmin C-sarjan sedan) aina perusvarustein (lohkolämppäri ja talvirenkaat ainoat lisukkeet), manuaalina ja vaihto uuteen n. puolentoista vuoden välein. Eikä puhettakaan että edes käytäisiin muita merkkejä koeajamassa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Käsittääkseni ensimmäiset myyntiin tarkoitetut yksilöt on vasta rantautuneet Jenkkilään, joten en ihan vielä niitä myyntilukuja kovin tarkkaan katselisi. Kuten tuossa Anthon ylempänä jo kirjoitteli, keskiverto amerikkalaiselle Alfa on suhteellisen vieras, joten autoja on saatava esiteltäväksi ja ajettavaksi ennen kuin alkaa tulla sitä myyntiä.AkiRomeo kirjoitti:155156 kirjoitti:Ei taida tulla Giulia vastaan jokaisessa kadunkulmassa muuallakaan:
http://carsalesbase.com/european-car-sa ... eo-giulia/
http://carsalesbase.com/us-car-sales-da ... eo-giulia/
Varsinkin USA:n lukemat todella vaatimattomat (sikäli kun pitävät paikkaansa näinä "alternative facts" aikoina).
Enpä usko, että ainakaan jenkkilukemat pitää paikkansa!
Paitsi jos ne on ainoastaan Quadrifoglion myynnit!!
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
- Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ehkä eniten myyntiä jarruttaa, ettei ehditä valmistaa enempää!OuZei kirjoitti:Käsittääkseni ensimmäiset myyntiin tarkoitetut yksilöt on vasta rantautuneet Jenkkilään, joten en ihan vielä niitä myyntilukuja kovin tarkkaan katselisi. Kuten tuossa Anthon ylempänä jo kirjoitteli, keskiverto amerikkalaiselle Alfa on suhteellisen vieras, joten autoja on saatava esiteltäväksi ja ajettavaksi ennen kuin alkaa tulla sitä myyntiä.AkiRomeo kirjoitti:155156 kirjoitti:Ei taida tulla Giulia vastaan jokaisessa kadunkulmassa muuallakaan:
http://carsalesbase.com/european-car-sa ... eo-giulia/
http://carsalesbase.com/us-car-sales-da ... eo-giulia/
Varsinkin USA:n lukemat todella vaatimattomat (sikäli kun pitävät paikkaansa näinä "alternative facts" aikoina).
Enpä usko, että ainakaan jenkkilukemat pitää paikkansa!
Paitsi jos ne on ainoastaan Quadrifoglion myynnit!!
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Puhutteko siellä markkinointialalla kohtaamisista? Tarkoitan tällä sitä, että autoja pääsisi koeajamaan, kylmätyypittämään tai edes visuaalisesti näkemään kauppakeskuksissa tai isoissa yleisötapahtumissa huomattavista helpommin kaikkialla. Jotkut brändit järjestävät useammin mallin/moottoriversion kiertueita ympäri maan. Kai ne myyjätkin voisivat olla aktiivisempia yhteydenpidossa (pl. MetroAlfa) Välillä kuulee kommenttia, ettei jossain provinssissa Alfan uutuudesta ole kuultu edes yms.Anthon kirjoitti:Mun mielestä Giulia on saanut ihan älyttömän paljon julkisuutta ja näkyvyyttä, ja se on pääasiassa ollut todella hyvää. Markkinointi-alan ihmisenä en osaisi sanoa että mitä pitäisi tehdä vielä paremmin.
Samaa mieltä siitä, ettäse näkyvyys joka on nyt saavutettu on laadultaan kovaa tasoa. Giuliasta tykätään ja isosti!
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Syyskuun manner-Euroopan myyntiluvut sedaneille oli (A4 myös uusi tälle vuodelle):
Ei toi nyt niin pahalta näytä.
Giulian Loka-Joulukuu (koko Eurooppa, UK mukana):
October 1.565
November 1.974
December 1.830
Jaguar XE Loka-Joulukuu (koko Eurooppa, UK mukana):
October 1.772
November 1.537
December 1.371
Koodi: Valitse kaikki
Mercedes-Benz C-Class 4.300 -16%
BMW 3-Series 3.033 +11%
Audi A4 2.091 +55%
Alfa Romeo Giulia 1.718 New
Jaguar XE 845 -26%
Volvo S60 503 -19%
Lexus IS 340 +28%
Infiniti Q50 209 +32%
Giulian Loka-Joulukuu (koko Eurooppa, UK mukana):
October 1.565
November 1.974
December 1.830
Jaguar XE Loka-Joulukuu (koko Eurooppa, UK mukana):
October 1.772
November 1.537
December 1.371
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^
Tuo itseasiassa kertoo mielestäni jotain, että Jagge aloitti vahvemmin - ja sitten jäi. Ja jäi enemmän.
Eli Jagge sytyttää heti, Alfa vaatii hieman... hmm, mukautumista? En tiedä, mutta lukujen perusteellahan homma toimii oikeastaan aika jees. Tietty aina paremminkin voisi myydä, mutta fakta on se, ettei pitkään aikaan ole tullut "kilpailukykyistä" haastajaa baijerilaisille Alfalta. Ja nyt kun semmoista tarjotaan, on todella monella kynnys lähteä naapuriin selvästi korkeampi mitä "vanhassa tutussa" pysyminen.
Tuo itseasiassa kertoo mielestäni jotain, että Jagge aloitti vahvemmin - ja sitten jäi. Ja jäi enemmän.
Eli Jagge sytyttää heti, Alfa vaatii hieman... hmm, mukautumista? En tiedä, mutta lukujen perusteellahan homma toimii oikeastaan aika jees. Tietty aina paremminkin voisi myydä, mutta fakta on se, ettei pitkään aikaan ole tullut "kilpailukykyistä" haastajaa baijerilaisille Alfalta. Ja nyt kun semmoista tarjotaan, on todella monella kynnys lähteä naapuriin selvästi korkeampi mitä "vanhassa tutussa" pysyminen.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kävin juuri tänään ihailemassa Giulia QV:a Ison Omenan kauppakeskuksen pääaulassa. On se vaan helvetin hieno .Raimo Miettinen kirjoitti:Puhutteko siellä markkinointialalla kohtaamisista? Tarkoitan tällä sitä, että autoja pääsisi koeajamaan, kylmätyypittämään tai edes visuaalisesti näkemään kauppakeskuksissa tai isoissa yleisötapahtumissa huomattavista helpommin kaikkialla. Jotkut brändit järjestävät useammin mallin/moottoriversion kiertueita ympäri maan. Kai ne myyjätkin voisivat olla aktiivisempia yhteydenpidossa (pl. MetroAlfa) Välillä kuulee kommenttia, ettei jossain provinssissa Alfan uutuudesta ole kuultu edes yms.Anthon kirjoitti:Mun mielestä Giulia on saanut ihan älyttömän paljon julkisuutta ja näkyvyyttä, ja se on pääasiassa ollut todella hyvää. Markkinointi-alan ihmisenä en osaisi sanoa että mitä pitäisi tehdä vielä paremmin.
Samaa mieltä siitä, ettäse näkyvyys joka on nyt saavutettu on laadultaan kovaa tasoa. Giuliasta tykätään ja isosti!
- Liitteet
-
- 20170202_184726.jpg
- (182.65 KiB) Tiedosto ladattu 5021 kertaa
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No juuei - eurooppalaisittain tilanne on varsin ookoo!JPeltola kirjoitti:
Ei toi nyt niin pahalta näytä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jaggen hiipuminen ei ole yllätys. F31:stä kun tyrkytin vaihdossa Giuliaan, tuli XE nelikkodieselinä kokeiltua samaan hengenvetoon. Se on kaunis ulkoa. Ei sisältä. Ja ajossa jotenkin selvästi vanhuksille suunnattu... - Hetkinen! Onko tilastoa ostajien keski-iästä? Vanhoja ihmisiä on nykyään niin pirusti ja monella niistä on fyrkkaakin.Aquatica kirjoitti:^
Tuo itseasiassa kertoo mielestäni jotain, että Jagge aloitti vahvemmin - ja sitten jäi. Ja jäi enemmän.
Eli Jagge sytyttää heti, Alfa vaatii hieman... hmm, mukautumista? En tiedä, mutta lukujen perusteellahan homma toimii oikeastaan aika jees. Tietty aina paremminkin voisi myydä, mutta fakta on se, ettei pitkään aikaan ole tullut "kilpailukykyistä" haastajaa baijerilaisille Alfalta. Ja nyt kun semmoista tarjotaan, on todella monella kynnys lähteä naapuriin selvästi korkeampi mitä "vanhassa tutussa" pysyminen.
But I digress. XE siis omasta näkövinkkelistä 3-sarjaa "huonompi", Giulia "parempi" (airquotes = täysin subjektiivinen näkökulma). Ja pahoitteluni seuraavasta - F34 kaikkia näitä parempi - siis itselle. Mutta silti tänään kirpaisi vähäsen (yllättävänkin vähäsen) ohittaa Giulia Tuusulanväylällä pohjoiseenpäin kulkiessa. Tuijottelin toki pitkään. (Ja en ollut bedazzeled - toisin kuin silloin kun 159 oli uusi ja sellaisen näki...) - Jotenkin Giulia liian sovinnainen. Ei siinä nyt lasertykkejä tarvitsisi olla, mutta jotain sekopäistä sentään! Mutta kaiken tämän bitchin'&moanin' jälkeen. Ottaisin.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vein Giuliettan isoon huoltoon Mega-Autoon Lahteen. Siinä huollon vastaanotossa istuskellessa oli hyvä näkymä korjaamon puolelle. Ilmeisesti joko asiakkaalle menossa tai esittelyyn tulossa tumma Giulia 210hv Veloce dieseli oli vielä ilman kilpiä huoltopaikalla.
Bensakoneista ei vielä koeajossa, mutta dieseli pitää ottaa koeajoon tässä kun aikaa on. Giuliettan huolto on valmis klo 16
Bensakoneista ei vielä koeajossa, mutta dieseli pitää ottaa koeajoon tässä kun aikaa on. Giuliettan huolto on valmis klo 16
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Uskoisin että tuo samainen yksilö oli viikko sitten siinä "luovutustilassa", mustilla Velocen nahkajakkaroilla, se oli myyjän mukaan lähdössä mainosteipattavaksi ja tuleviin Lahden hemo... MM-kisoihin esille, elleivät sitten ole sitä saaneet kaupaksiAlfaTom kirjoitti:Vein Giuliettan isoon huoltoon Mega-Autoon Lahteen. Siinä huollon vastaanotossa istuskellessa oli hyvä näkymä korjaamon puolelle. Ilmeisesti joko asiakkaalle menossa tai esittelyyn tulossa tumma Giulia 210hv Veloce dieseli oli vielä ilman kilpiä huoltopaikalla.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, näytti olevan pakokaasuletkut putkien päässä, että jotakin huoltoa ainakin tekivät.
Kävikin kiva tuuri, kun ei koeajo-Giulialla ollut varattuna koeajoja niin sain sen sijaisautoksi koko päiväksi
Keli ei ole mitä parhain, mutta Giulian ratissa matka taittuu
Kävikin kiva tuuri, kun ei koeajo-Giulialla ollut varattuna koeajoja niin sain sen sijaisautoksi koko päiväksi
Keli ei ole mitä parhain, mutta Giulian ratissa matka taittuu
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ihan kiva jos tuo avaimettoman kulun lukitusnappuloiden korjaus korjaa koko systeemin, aikaisemmin kun ei ainakaan Lohjan PP-autossa löytynyt asiaan mitään ratkaisua. Noh, katsellaan miten käy
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulia, XE ja IS. Siinä ne jotka saavat mielenkiintoa aikaan itsessäni. Tuo Audi on kyllä aivan käsittämättömän hajuton ja mauton palikka. Mersussa eniten yritystä natsivankkureista. Penari...no se on penari.JPeltola kirjoitti:Syyskuun manner-Euroopan myyntiluvut sedaneille oli (A4 myös uusi tälle vuodelle):Ei toi nyt niin pahalta näytä.Koodi: Valitse kaikki
Mercedes-Benz C-Class 4.300 -16% BMW 3-Series 3.033 +11% Audi A4 2.091 +55% Alfa Romeo Giulia 1.718 New Jaguar XE 845 -26% Volvo S60 503 -19% Lexus IS 340 +28% Infiniti Q50 209 +32%
Giulian Loka-Joulukuu (koko Eurooppa, UK mukana):
October 1.565
November 1.974
December 1.830
Jaguar XE Loka-Joulukuu (koko Eurooppa, UK mukana):
October 1.772
November 1.537
December 1.371
Edit: Nii joo siis hieno suoritus Alfalta! Etenkin kun lineupista puuttuu se vankkurimalli.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 952
itse asiassa aika mielenkiintoista että koko Suomessa rekisteröidyistä neljästä sinisestä Giuliasta kaksi on foorumilla ja yksi bongattu muuten vaan, eli vain yksi on jossain teillä tietämättömillä
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sininen Giulia, joka on Lahden Mega-auton myymälässä, on kyllä väriltään hieno.
Nyt kun puoli päivää ehti ajella Giulialla, voi omia kommentteja kertoa. Maantiellä vakaa kuin juna, dieselin vääntö pääsee oikeuksiinsa, vakkarin käyttö vaatii tarkkuutta, mutta sujuu sitten kun tottuu. Istuimen tuntuma oli yllättävä, istuin tuntuu kapealta verrattuna jopa Giulietan istuimeen, sivujen toppaukset liian kovat. Selkänoja ok, risteselän tuen säädöt hyvät. Pyyhinviiksen kytkin ikävän teräväkulmainen ja viiksen tuntuma jotenkin lelumaisen oloinen.
Ratin napit asialliset, joskin vaativat nekin tarkkuutta käytössä. Navi puuttui tästä yksilöstä? En saanut ainakaan mistään valikosta sitä esille. Keskikonsoli tuntuu hiukan liian massiiviselta, kapeampi toisi lisää tilaa jaloille.
Ajonhallinta kaitsee liikaa, joskus olisi kiva hallitusti mennä sladissa, nyt tietokone tappaa luiston alkuunsa. Toki
yllättävissä tilanteissa tätä ominaisuutta varmasti arvostaa. Loskaisella tiellä ei missään vaiheessa tuntunut liukkaalta.
Auto ei siis paljoa varoita kelistä, muuten kuin mittariston näytöillä.
Kaupungissa ärsytti start/stopin toiminta ja D:lle piti siirtyä aina jarrun painalluksen kautta - turvallisuuspointti tietysti.
Start/stopin poiskytkintä etsin aikani, sitten löytyi kojelaudan vasemmasta päästä, loogisempi olisi keskikonsolista, missä se on Giuliettassakin. Kai sen turhuuden saa kytkettyä pysyvästi pois, joka käynnistyksen jälkeen pitää erikseen kytkeä pois? Keskikonsolin pylpyrän valikoita ei kaikkia ehtinyt käydä läpi. Kelloa ei saa kuin pienillä numeroilla radion näytön alareunaan? Radion suljettua voisi näyttöön jäädä kellon näyttö isompana. Jostakin syystä pää osui oven karmiin monta kertaa autosta noustessa, vaikka penkki oli melko alhaalla. Giuliettassa tätä ei tapahdu.
Takapaksin kansi nousee moottorilla, tästä olikin juttua jo aikaisemmin. Voisihan se sulkeutuakin samalla tavalla, tuskin olisi kovin monimutkaista. Aika kevytkäyttöinen kuitenkin sulkiessa.
Loppukommenttina: Giuliasta alkaa pitää alkutotuttelun jälkeen, joitakin pikkujuttuja voisi tehdä toisin, mutta kokonaisuus on vakuuttava. Diesel vääntää kyllä komeasti, voiman tunne tavallisessa ajossa on riittävä minulle.
Bensakoneiset 200/280 hv versiot pitää vielä päästä kokeilemaan. Se perus-dieselkin saattaisi olla 150 hv tehoilla riittävä tuolle kopalle.
Autoa pois viedessä oli jo haikea olo. Mielessä käväisi, ettei se emäntä huomaisi mitään vaikka Giulietta olisi vaihtunut samanväriseen Giuliaan
Nyt kun puoli päivää ehti ajella Giulialla, voi omia kommentteja kertoa. Maantiellä vakaa kuin juna, dieselin vääntö pääsee oikeuksiinsa, vakkarin käyttö vaatii tarkkuutta, mutta sujuu sitten kun tottuu. Istuimen tuntuma oli yllättävä, istuin tuntuu kapealta verrattuna jopa Giulietan istuimeen, sivujen toppaukset liian kovat. Selkänoja ok, risteselän tuen säädöt hyvät. Pyyhinviiksen kytkin ikävän teräväkulmainen ja viiksen tuntuma jotenkin lelumaisen oloinen.
Ratin napit asialliset, joskin vaativat nekin tarkkuutta käytössä. Navi puuttui tästä yksilöstä? En saanut ainakaan mistään valikosta sitä esille. Keskikonsoli tuntuu hiukan liian massiiviselta, kapeampi toisi lisää tilaa jaloille.
Ajonhallinta kaitsee liikaa, joskus olisi kiva hallitusti mennä sladissa, nyt tietokone tappaa luiston alkuunsa. Toki
yllättävissä tilanteissa tätä ominaisuutta varmasti arvostaa. Loskaisella tiellä ei missään vaiheessa tuntunut liukkaalta.
Auto ei siis paljoa varoita kelistä, muuten kuin mittariston näytöillä.
Kaupungissa ärsytti start/stopin toiminta ja D:lle piti siirtyä aina jarrun painalluksen kautta - turvallisuuspointti tietysti.
Start/stopin poiskytkintä etsin aikani, sitten löytyi kojelaudan vasemmasta päästä, loogisempi olisi keskikonsolista, missä se on Giuliettassakin. Kai sen turhuuden saa kytkettyä pysyvästi pois, joka käynnistyksen jälkeen pitää erikseen kytkeä pois? Keskikonsolin pylpyrän valikoita ei kaikkia ehtinyt käydä läpi. Kelloa ei saa kuin pienillä numeroilla radion näytön alareunaan? Radion suljettua voisi näyttöön jäädä kellon näyttö isompana. Jostakin syystä pää osui oven karmiin monta kertaa autosta noustessa, vaikka penkki oli melko alhaalla. Giuliettassa tätä ei tapahdu.
Takapaksin kansi nousee moottorilla, tästä olikin juttua jo aikaisemmin. Voisihan se sulkeutuakin samalla tavalla, tuskin olisi kovin monimutkaista. Aika kevytkäyttöinen kuitenkin sulkiessa.
Loppukommenttina: Giuliasta alkaa pitää alkutotuttelun jälkeen, joitakin pikkujuttuja voisi tehdä toisin, mutta kokonaisuus on vakuuttava. Diesel vääntää kyllä komeasti, voiman tunne tavallisessa ajossa on riittävä minulle.
Bensakoneiset 200/280 hv versiot pitää vielä päästä kokeilemaan. Se perus-dieselkin saattaisi olla 150 hv tehoilla riittävä tuolle kopalle.
Autoa pois viedessä oli jo haikea olo. Mielessä käväisi, ettei se emäntä huomaisi mitään vaikka Giulietta olisi vaihtunut samanväriseen Giuliaan
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Yksi ainakin on Niittykummussa esittelydieselinä.Rauta kirjoitti:itse asiassa aika mielenkiintoista että koko Suomessa rekisteröidyistä neljästä sinisestä Giuliasta kaksi on foorumilla ja yksi bongattu muuten vaan, eli vain yksi on jossain teillä tietämättömillä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin täällä foorumilla on todella merkkiuskollista väkeä, ja helposti teilataan muut merkit.Anthon kirjoitti:Kyllä se Alfa-epäluuloisuus on aika tiukassa kansan syvissä riveissä.. Siinä menee kauan ennenkuin "yleistä totuutta" saa muutettua ihmisten mielikuvissa ja mielipiteissä. Bimmeri-kuskit ovat aika merkkiuskollisia eivätkä ihan helposti lähde spagettimaan merkkeihin vaihtamaan. Mun mielestä Giulia on saanut ihan älyttömän paljon julkisuutta ja näkyvyyttä, ja se on pääasiassa ollut todella hyvää. Markkinointi-alan ihmisenä en osaisi sanoa että mitä pitäisi tehdä vielä paremmin. Joka autolehdessä ja ohjelmassa on Giuliaa kehuttu ja ylistettykin. Se vaan ottaa aikansa ennenkuin kelkka kääntyy ja vielä enemmän aikaa että se muuttuu kassavirraksi. Jenkkilä ja siellä etenkin Stelvio on siinä mielessä erittäin tärkeitä että se on alueena vähän niinkuin neitseellinen ja vanhojen Alfa-mallien rasitteet siellä ei paina. Mutta ei ole kyllä sitten sitä merkkiuskollisuuttakaan..
Giulian markkinointi ei ole se millä saadaan ihmiset vakuuttumaan uuden Alfan hyvyydestä. Auto pitää saada luotettavaksi ja laadultaan hyväksi, ei kukaan muuten osta 50k autoa, jos samalla rahalla saa laadukkaamman. Siihen ei Alfa vielä ole pystynyt näyttämään kynsiään. Auto on hyvä, mutta ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden Giulia on mielestäni 10k liian kallis Suomessa.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mielestäni aukeaa ihan jousivoimalla, lukitus toki sähköisesti. Moottorilla toimiva (ja sulkeutuva) olisi kyllä enemmän tätä päivää.AlfaTom kirjoitti:Takapaksin kansi nousee moottorilla, tästä olikin juttua jo aikaisemmin. Voisihan se sulkeutuakin samalla tavalla, tuskin olisi kovin monimutkaista. Aika kevytkäyttöinen kuitenkin sulkiessa.
Toimikos tuossa valkoisessa esittely-Giuliassa sisäänkäynnin lukitusnapit, viikko sitten olivat tosiaan molemmat nappulat jumissa ja auto meni tuon omani jälkeen "viimeisteltäväksi".
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alfaahan ei teilata ikinä missään. Miksi bemareita ja mersuja saa pitää maailman parhaimpina mutta ei Alfaa?lagotto kirjoitti:Ainakin täällä foorumilla on todella merkkiuskollista väkeä, ja helposti teilataan muut merkit.Anthon kirjoitti:Kyllä se Alfa-epäluuloisuus on aika tiukassa kansan syvissä riveissä.. Siinä menee kauan ennenkuin "yleistä totuutta" saa muutettua ihmisten mielikuvissa ja mielipiteissä. Bimmeri-kuskit ovat aika merkkiuskollisia eivätkä ihan helposti lähde spagettimaan merkkeihin vaihtamaan. Mun mielestä Giulia on saanut ihan älyttömän paljon julkisuutta ja näkyvyyttä, ja se on pääasiassa ollut todella hyvää. Markkinointi-alan ihmisenä en osaisi sanoa että mitä pitäisi tehdä vielä paremmin. Joka autolehdessä ja ohjelmassa on Giuliaa kehuttu ja ylistettykin. Se vaan ottaa aikansa ennenkuin kelkka kääntyy ja vielä enemmän aikaa että se muuttuu kassavirraksi. Jenkkilä ja siellä etenkin Stelvio on siinä mielessä erittäin tärkeitä että se on alueena vähän niinkuin neitseellinen ja vanhojen Alfa-mallien rasitteet siellä ei paina. Mutta ei ole kyllä sitten sitä merkkiuskollisuuttakaan..
Giulian markkinointi ei ole se millä saadaan ihmiset vakuuttumaan uuden Alfan hyvyydestä. Auto pitää saada luotettavaksi ja laadultaan hyväksi, ei kukaan muuten osta 50k autoa, jos samalla rahalla saa laadukkaamman. Siihen ei Alfa vielä ole pystynyt näyttämään kynsiään. Auto on hyvä, mutta ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden Giulia on mielestäni 10k liian kallis Suomessa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
kannattaa ostaa toyota jos haluaa laadukkaan auton, jos haluaa jotain muuta kannattaa miettiä minkä ostaa, se on ihan painotuksista kiinni mitä kukakin haluaa ostaa, osalle riittää keskinkertainen laatu jos ajettavuus yms huippua, kaikkea on aika vaikea saada samassa paketissa, yleensä joku osa-alue on hiukan heikompi.lagotto kirjoitti:Anthon kirjoitti: Giulian markkinointi ei ole se millä saadaan ihmiset vakuuttumaan uuden Alfan hyvyydestä. Auto pitää saada luotettavaksi ja laadultaan hyväksi, ei kukaan muuten osta 50k autoa, jos samalla rahalla saa laadukkaamman. Siihen ei Alfa vielä ole pystynyt näyttämään kynsiään. Auto on hyvä, mutta ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden Giulia on mielestäni 10k liian kallis Suomessa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Millä perusteella Tojota on laadukas??? Kuten sanoin auto on hyvä, mutta ei hintaansa nähden. Kaikkea ei voi saada, mutta monella kilpailijalla laatu ja ominaisuudet ovat parempia ja silti autot halvempia. Alfan ohjaustuntuma on loistava, mutta itselleni pelkästään se ei riitä tähän hintaan.V6 kirjoitti:kannattaa ostaa toyota jos haluaa laadukkaan auton, jos haluaa jotain muuta kannattaa miettiä minkä ostaa, se on ihan painotuksista kiinni mitä kukakin haluaa ostaa, osalle riittää keskinkertainen laatu jos ajettavuus yms huippua, kaikkea on aika vaikea saada samassa paketissa, yleensä joku osa-alue on hiukan heikompi.lagotto kirjoitti:Anthon kirjoitti: Giulian markkinointi ei ole se millä saadaan ihmiset vakuuttumaan uuden Alfan hyvyydestä. Auto pitää saada luotettavaksi ja laadultaan hyväksi, ei kukaan muuten osta 50k autoa, jos samalla rahalla saa laadukkaamman. Siihen ei Alfa vielä ole pystynyt näyttämään kynsiään. Auto on hyvä, mutta ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden Giulia on mielestäni 10k liian kallis Suomessa.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En osaa sanoa, kerro jos tiedät. Itse en ole moista kuullut, enkä samaa mieltä.Kertsu kirjoitti:Alfaahan ei teilata ikinä missään. Miksi bemareita ja mersuja saa pitää maailman parhaimpina mutta ei Alfaa?lagotto kirjoitti:Ainakin täällä foorumilla on todella merkkiuskollista väkeä, ja helposti teilataan muut merkit.Anthon kirjoitti:Kyllä se Alfa-epäluuloisuus on aika tiukassa kansan syvissä riveissä.. Siinä menee kauan ennenkuin "yleistä totuutta" saa muutettua ihmisten mielikuvissa ja mielipiteissä. Bimmeri-kuskit ovat aika merkkiuskollisia eivätkä ihan helposti lähde spagettimaan merkkeihin vaihtamaan. Mun mielestä Giulia on saanut ihan älyttömän paljon julkisuutta ja näkyvyyttä, ja se on pääasiassa ollut todella hyvää. Markkinointi-alan ihmisenä en osaisi sanoa että mitä pitäisi tehdä vielä paremmin. Joka autolehdessä ja ohjelmassa on Giuliaa kehuttu ja ylistettykin. Se vaan ottaa aikansa ennenkuin kelkka kääntyy ja vielä enemmän aikaa että se muuttuu kassavirraksi. Jenkkilä ja siellä etenkin Stelvio on siinä mielessä erittäin tärkeitä että se on alueena vähän niinkuin neitseellinen ja vanhojen Alfa-mallien rasitteet siellä ei paina. Mutta ei ole kyllä sitten sitä merkkiuskollisuuttakaan..
Giulian markkinointi ei ole se millä saadaan ihmiset vakuuttumaan uuden Alfan hyvyydestä. Auto pitää saada luotettavaksi ja laadultaan hyväksi, ei kukaan muuten osta 50k autoa, jos samalla rahalla saa laadukkaamman. Siihen ei Alfa vielä ole pystynyt näyttämään kynsiään. Auto on hyvä, mutta ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden Giulia on mielestäni 10k liian kallis Suomessa.