Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
5
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
44
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
73
17%
Ostan sitten joskus
240
57%
Tuskin
41
10%
En ikinä
12
3%
 
Ääniä yhteensä: 424

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Ei kai täällä foorumilla ketään laatu kiinnosta ku kaikilla on Alfat :mrgreen: Quality is for pussies.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Ei esim. Toyotaan itse auton laadussa ( GIULIA) ero ole juurikaan merkittävä ( Lexukseen toki vielä matkaa esim. osien laatu ja sovituksien tarkkuus ), mutta sitten se iso MUTTA Toyotaan verrattuna: jälkimarkkinointi ja siinä asiakkaan huomiointi.

Asiakkuustyytyväisyyskyselyissä T-auto on yleensä ollut Suomen paras. Kiitos siitä jo edelläkävijänä toimineelle Korpivaaralle, joka tietääkseni aloitti 1. Suomessa mm. omien mekaanikkojen koulutuksen omassa oppilaitoksessa.

Salaa joskus toivonutkin, että Alfa palaisi Deltan leiriin ja jopa Toyota Auto Finlandiin tuon kovan osaamisen takia.
Tuosta se luotettavuusimago osaltaan syntyy. Pieni OT, mutta vaimon uusi Auris tilattiin meille entiselta deltalaiselta , joka on myynyt sekä Kiaa että myös Alfaa ja paljon 156-huippuaikana. Meillä riitti aia hyvin läppää myös Alfoista ja Giuliasta. Toyotamyyjä toivoi juuri Giulian vielä pelastavan merkin. Alfaa kaivataan ja tarvitaan :-D
Viimeksi muokannut Jiitee, 03 Helmi 2017, 21:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re:

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Raimo Miettinen kirjoitti:Miksi muuten Mini pitää arvonsa hyvin, vaikka laatu ei kait kummoinen? Luulisi, että Suomessa ostajakunta toimisi samalla tavalla kuten muidenkin laaduttomien kohdalla.
Siks kun se on tyttöauto. Ostajat ei kiinnitä moiseen turhuuteen kuin laatu turhaa huomiota. Vaimokin halusi Minin, "Tää on hyvä ajaa, otetaan tää." Ja tuolla se pihalla nököttää :) , MINI meinaan.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Ei tojotasta ja Alfasta voi puhua samassa lauseessa. Alfa on sentään auto. Tojotan nykylaadusta ei ole tietoa, mutten usko että on mitenkään erityistä. Tosin, eipä Corolla maksakaan 50k...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

lagotto kirjoitti:

Millä perusteella Tojota on laadukas??? Kuten sanoin auto on hyvä, mutta ei hintaansa nähden. Kaikkea ei voi saada, mutta monella kilpailijalla laatu ja ominaisuudet ovat parempia ja silti autot halvempia. Alfan ohjaustuntuma on loistava, mutta itselleni pelkästään se ei riitä tähän hintaan.
no onse toyota viattomampi kuin saksan seisojat.l mitkä ominaisuudet on parempia, Alfassa on suorituskyky ja ajettavuus parasta mitä saa, eikä kilpailijat ole halvempia. Mistä olet sellaista keksinyt?
Viimeksi muokannut V6, 03 Helmi 2017, 21:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

En osaa sanoa, kerro jos tiedät. Itse en ole moista kuullut, enkä samaa mieltä.
Mersufoorumilla kehutaan mersuja, bemarifoorumilla bemareita ja ooppelifoorumilla Opeleita. Miten jollekin voi olla yllätys, että Alfafoorumilla pidetään Alfoista?

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^^Kuva
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kertsu kirjoitti:
En osaa sanoa, kerro jos tiedät. Itse en ole moista kuullut, enkä samaa mieltä.
Mersufoorumilla kehutaan mersuja, bemarifoorumilla bemareita ja ooppelifoorumilla Opeleita. Miten jollekin voi olla yllätys, että Alfafoorumilla pidetään Alfoista?
ei täällä kaikki pidä, sitä olenkin välillä ihmetellyt mitä sellaiset jantterit täällä luuraavaat
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

lagotto kirjoitti:Ainakin täällä foorumilla on todella merkkiuskollista väkeä, ja helposti teilataan muut merkit.
Mitkä muut merkit? Eiköhän täällä aika moni ole joutunut vaihtamaan merkkiäkin Alfasta muihin, kun uusia tai käyttötarpeisiin sopivia Alfoja ei ole ollut saatavilla.
Kyllä täällä ihan positiivisesti puhutaan muistakin merkeistä. Missäpä autofoorumilla se oma merkki ei olisi miellyttävin?
lagotto kirjoitti:Giulian markkinointi ei ole se millä saadaan ihmiset vakuuttumaan uuden Alfan hyvyydestä. Auto pitää saada luotettavaksi ja laadultaan hyväksi, ei kukaan muuten osta 50k autoa, jos samalla rahalla saa laadukkaamman. Siihen ei Alfa vielä ole pystynyt näyttämään kynsiään. Auto on hyvä, mutta ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden Giulia on mielestäni 10k liian kallis Suomessa.
Onko sinulla kokemuksia, ettei uusi Giulia olisi hyvä? Mielestäni Alfalla ei ole varaa tehdä huonoa autoa. Giuliettakin on tasaisen vahva esitys omassa luokassaan.

Se on vaan iso kynnys saksalaisen premium-merkin kuskille ostaa italialainen auto. Vaikka sitä lehdissä kilpaa kehuttaisiin tai se näyttäisi kuinka hyvälle tahansa tai mieli tekisi ostaa..
Senza cuore saremmo solo macchine

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Kertsu kirjoitti:
En osaa sanoa, kerro jos tiedät. Itse en ole moista kuullut, enkä samaa mieltä.
Mersufoorumilla kehutaan mersuja, bemarifoorumilla bemareita ja ooppelifoorumilla Opeleita. Miten jollekin voi olla yllätys, että Alfafoorumilla pidetään Alfoista?
Pidän toki Alfasta, mutta en pidä sitä maailman parhaana kuten kerroit bemarista ja mersuista. Siinä se ero. Pitää osata nähdä myös laatikon ulkopuolelle. Suosittelen.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

lagotto kirjoitti:
Kertsu kirjoitti:
En osaa sanoa, kerro jos tiedät. Itse en ole moista kuullut, enkä samaa mieltä.
Mersufoorumilla kehutaan mersuja, bemarifoorumilla bemareita ja ooppelifoorumilla Opeleita. Miten jollekin voi olla yllätys, että Alfafoorumilla pidetään Alfoista?
Pidän toki Alfasta, mutta en pidä sitä maailman parhaana kuten kerroit bemarista ja mersuista. Siinä se ero. Pitää osata nähdä myös laatikon ulkopuolelle. Suosittelen.

mikä on sitten se maailman paras?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

hagger16 kirjoitti:
lagotto kirjoitti:Giulian markkinointi ei ole se millä saadaan ihmiset vakuuttumaan uuden Alfan hyvyydestä. Auto pitää saada luotettavaksi ja laadultaan hyväksi, ei kukaan muuten osta 50k autoa, jos samalla rahalla saa laadukkaamman. Siihen ei Alfa vielä ole pystynyt näyttämään kynsiään. Auto on hyvä, mutta ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden Giulia on mielestäni 10k liian kallis Suomessa.
Onko sinulla kokemuksia, ettei uusi Giulia olisi hyvä? Mielestäni Alfalla ei ole varaa tehdä huonoa autoa. Giuliettakin on tasaisen vahva esitys omassa luokassaan.

Se on vaan iso kynnys saksalaisen premium-merkin kuskille ostaa italialainen auto. Vaikka sitä lehdissä kilpaa kehuttaisiin tai se näyttäisi kuinka hyvälle tahansa tai mieli tekisi ostaa..
Juurihan sanoin, että Giulia on hyvä, mutta 50k hintaiseksi siinä on liikaa puutteita. Mikä on Giulian luokka, ja ketä vastaan se mielestäsi kilpailee? Muita saman hintaisia, vai saman kokoisia, vai mitä?

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

^^ en ole löytänyt vielä.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Minillä on jonkinasteinen kulttimaine monien ei-autoihmisten parissa. Se eroaa tarpeeksi Corollasta ja Cee'd:stä, että voi sanoa olevansa erilainen mutta ei ole liian omalaatuinen, jotta voi tuntea olevansa muodikas. Se on yksinkertaisesti trendikkään cool. Aina.

Mitä tulee Alfaan ja myytävään laatuun, niin ollaan saman taikasanan äärellä. Urakalla myymiseen ei riitä että laatu ja laatuvaikutelma on kunnossa, vaan haasteena on laadun maine. Jos asiakas joka ei ole niin autohenkilö, miettii kaupassa, työntääkö 50ke Alfaan vai BMW:hen ja vähänkin miettii luotettavuutta, niin todennäköisesti on aika helppoa nimenomaan maineen (olkoon sitten Esson, Shellin tai ABC:n baarista kuultua) perusteella työntää rahaa hyvämaineeseen, luotettavaksi tunnettuun saksalaiseen kuin herkäksi tunnettuun italialaiseen. Sillä, kumpi oikeasti kestää paremmin tai on halvempi ylläpitää, ei ole niin paljoa merkitystä, koska se selviää vasta myöhemmin jos silloinkaan.

Ja tosiaan, jälkimarkkinointi ja laaja sekä hyvin toimiva huoltoverkosto ovat tärkeitä tekijöitä, kun auto ostetaan vuosiksi käyttöön. Niillä soitetaan viidakkorumpua ja tehdään pitkäjänteistä käytännön markkinointia.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

lagotto kirjoitti:
Kertsu kirjoitti:
En osaa sanoa, kerro jos tiedät. Itse en ole moista kuullut, enkä samaa mieltä.
Mersufoorumilla kehutaan mersuja, bemarifoorumilla bemareita ja ooppelifoorumilla Opeleita. Miten jollekin voi olla yllätys, että Alfafoorumilla pidetään Alfoista?
Pidän toki Alfasta, mutta en pidä sitä maailman parhaana kuten kerroit bemarista ja mersuista. Siinä se ero. Pitää osata nähdä myös laatikon ulkopuolelle. Suosittelen.
Kyllä, minä pidän haukkumastasi Tojotasta ja Jaguarista Alfojen lisäksi. Myös Mersut menettelee. Mutta Alfoista pidän kaikista eniten.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

@lagotto

Niin siis. Laatuun ei vaikuta jälkimarkkinointi? WRONG. Se on sitä laatua. Osa kokonaisuutta.

Haittaako tojota-miestä, jos sen D4D-dieseli menee perus öljynvaihtohuoltoon @ 30tkm ja saa maksutta sijaisauton (identtisen, kuin se sinne viety harmaa nauris) ja sanotaan, että ilmotetaan kun auto valmis - sitten ne vaihtaa siihen lohkon, turhia mainostamatta, koska niillä nyt sellainen kampanja vaan oli.
Asiakas saa autonsa sovittuun hintaan ~sovittuun aikaan, eikä se huomaa eroa, kun lähtee pihasta sillä omalla, harmaalla nauriksellaan.

Nykyäänkin Alfalla ollut sitä, että Multiair-koneissa mm. MA-yksikkö on "voi voi, tää on kuluva osa -> uus maksaa €€€" - Tojotalla vastaava olisi "Sori, tässä on vika. Tossa uus, ei maksanut mitään. Ai niin, vaihdettiin sulle palanut ajovalon polttimo samalla - ei maksa mitään" ...

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

ja tosiaan, jälkimarkkinointi ja laaja sekä hyvin toimiva huoltoverkosto ovat tärkeitä tekijöitä, kun auto ostetaan vuosiksi käyttöön. Niillä soitetaan viidakkorumpua ja tehdään pitkäjänteistä käytännön markkinointia.
Tämän allekirjoitan täysin; jälkimarkkinoinnissa on omien kokemuksien mukaan aika paljon tekemistä (=sitä ei käytännössä ole, kun asiakas on ostanut tuotteen ja poistunut liikkeestä, ei paljon perään soitella (tai edes mailata) saati että esim. oltaisiin (vaikka sähköpostilla) yhteydessä kun ostetusta mallista tulee vaikka facelift / uusi malli että kiinnostaisiko tulla kokeilemaan yms.), huolto on tärkeää että toimii, asiat hoituvat eikä tule semmonen "kusetettu maku" kun ajelee huoltoliikkeestä poispäin.

Huollon osalta olen kuullut ainakin Toyotan osalta pelkkää hyvää, joten ehkä se on yksi asia että asiakkaat saadaan pidettyä merkissä...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

lagotto kirjoitti: Juurihan sanoin, että Giulia on hyvä, mutta 50k hintaiseksi siinä on liikaa puutteita. Mikä on Giulian luokka, ja ketä vastaan se mielestäsi kilpailee? Muita saman hintaisia, vai saman kokoisia, vai mitä?
mitä puutteita? sehän on varsin kattava paketti, kilpailijoihin saa tietääkseni ruksia tarvikkeita tuhansilla euroilla, jotta ollaan samassa tilanteeessa. Toki jos katselee pelkästään listahintoja
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

V6 kirjoitti:
lagotto kirjoitti:

Millä perusteella Tojota on laadukas??? Kuten sanoin auto on hyvä, mutta ei hintaansa nähden. Kaikkea ei voi saada, mutta monella kilpailijalla laatu ja ominaisuudet ovat parempia ja silti autot halvempia. Alfan ohjaustuntuma on loistava, mutta itselleni pelkästään se ei riitä tähän hintaan.
no onse toyota viattomampi kuin saksan seisojat.l mitkä ominaisuudet on parempia, Alfassa on suorituskyky ja ajettavuus parasta mitä saa, eikä kilpailijat ole halvempia. Mistä olet sellaista keksinyt?
Laatu ei tarkoita viattomuutta. Ajettavuus on parempi kuin esim. 3-sarjalaisella tai c-mersulla tai A4:lla. Tojotista ei voi edes puhua, enkä muita merkkejä juuri keksi kilpailijoiksi, vai onko niitä?
Mutta sekä Audi, BMW että Mersu maksaa vähemmän. Bemarissa ja Mersussa luistonesto antaa enemmän anteeksi kuin Giuliassa. Lisäksi sen saa ainakin bemarissa kokonaan pois. Audi taas etuvetoinen, joten luistonestoa en siihen vertaa. Ja suorituskyky ei ole sen parempaa Giuliassa kuin esim bemarissa.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Aquatica kirjoitti:@lagotto

Niin siis. Laatuun ei vaikuta jälkimarkkinointi? WRONG. Se on sitä laatua. Osa kokonaisuutta.

Haittaako tojota-miestä, jos sen D4D-dieseli menee perus öljynvaihtohuoltoon @ 30tkm ja saa maksutta sijaisauton (identtisen, kuin se sinne viety harmaa nauris) ja sanotaan, että ilmotetaan kun auto valmis - sitten ne vaihtaa siihen lohkon, turhia mainostamatta, koska niillä nyt sellainen kampanja vaan oli.
Asiakas saa autonsa sovittuun hintaan ~sovittuun aikaan, eikä se huomaa eroa, kun lähtee pihasta sillä omalla, harmaalla nauriksellaan.

Nykyäänkin Alfalla ollut sitä, että Multiair-koneissa mm. MA-yksikkö on "voi voi, tää on kuluva osa -> uus maksaa €€€" - Tojotalla vastaava olisi "Sori, tässä on vika. Tossa uus, ei maksanut mitään. Ai niin, vaihdettiin sulle palanut ajovalon polttimo samalla - ei maksa mitään" ...
Ei vaikuta auton laatuun. Merkin brändin laatuun kyllä.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

enkä muita merkkejä juuri keksi kilpailijoiksi, vai onko niitä?
Ehkä Lexuksen IS:n voisi tähän laskea, esim. 300h hinnat lähtevät n. 44ke:sta ja kokoluokaltaan samaa sarjaa kuin Giulia.

Jatkakaa :drinking:

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

-Oksid- kirjoitti:
enkä muita merkkejä juuri keksi kilpailijoiksi, vai onko niitä?
Ehkä Lexuksen IS:n voisi tähän laskea, esim. 300h hinnat lähtevät n. 44ke:sta ja kokoluokaltaan samaa sarjaa kuin Giulia.

Jatkakaa :drinking:
Jep, mutta Lexus on hybridi, ja siksi normaalia kalliimpi.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Mä en sen enempää ota kantaa, mutta Giulian pitäisi siltikin maksaa kilpailijoita reilusti vähemmän ja FCA:n hoitaa jälkimarkkinointi kuntoon. Ei se KIA markkinaosuuttaan luonut suoralla kilpailulla Skodan ja VW:n kanssa, vaan ne kilpaili hinnalla. Mielestäni joku 3-sarjan BMW 50ke hintaluokassa on vaan loppufiilikseltään Giuliaa laadukkaampi ihan vaikka ovisaranoista lähtien. Giulia on hyvä auto, mutta sen 10-15% liian kallis.

En edelleen näe syytä miksi se peruspenttiliimatukka valitsisi sen 3-sarjalaisen tai A4:n sijaan Giulian. Ja ne on ihmiset on niitä jotka näitä ostaa, ei hirveästi tässä lämmitä et Giuliaa myydään 10 kappaletta kuussa, kun saman verran bemareita ajaa uutena ulos yksinään Raision Autokeskuksen konttorista samalla aikajaksolla mitatessa. Ei me hassut foorumilaiset Alfaa pidetä pystyssä.

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

Mielestäni Alfa menee koko ajan parempaan suuntaan, kun saavat pikkuhiljaa kiinnostavampia(kaupallisempia) malleja tehtaasta pihalle!!

Hieno suoritus ollut tähän asti, pitkän hiljaiselon jälkeen :-D

Jos joku puhuu täällä Toyotasta laatuautona, ei oo ikinä kunnon autoa nähnytkään tai sisällä istunut!!

Toyota on pelkkää muovia!!

Opelista ei oo muuta kokemusta kuin oli Kadett GSI 16v joskus viime vuosituhannella, hauska sekin oli siihen aikaan, kun ei paremmasta ymmärtänyt :)

Jälkimarkkinointi toimi oikein hyvin aikoinaan, kun uuden 159:n ostin :-D
Eikä 159:ssä ollut pienintäkään vikaa kun se mulla oli!!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

lagotto kirjoitti: Mutta sekä Audi, BMW että Mersu maksaa vähemmän.
ei maksa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Mitäs täällä oikein lässytettään et Giulia maksaa liikaa? 159 maksoi 42 tonnia. Se tais olla vähän liikaa, mut tuskinpa Giuliasta. Ethän sä voi tehdä tuohon segmenttiin autoa ja pistää kymppiä halvemalla ku muut. Sehän nimenomaan viestittää ettei Giulia ole on-par germaanien kanssa. "Tää on vähän paskempi ku Audi, mut hei, jää enempi Lidliin vietäväks sulle. Tehdäänkö kaupat?". Ei se nyt vaan toimi noin. Jopa näin insinöörinä tajuan sentään tuon verran markkinoinnista.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

Porschen fiiliksestä olen tykännyt, laatuvaikutelma aivan eri tasolla muihin Saksalaisiin..
BMW:llä löytyy vakiomalleja parempia materiaaleja Individual-puolelta, mutta ei Porschen tasolle pääse sittenkään!!

Mutta missään automerkissä en ole samanlaista sielua kokenut kuin Alfassa, en ikinä!!

Ei nukuta yhtään, kun Alfalla ajaa, haluaa vaan lisää ja lisää :-D

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

Kaalipata kirjoitti:Mitäs täällä oikein lässytettään et Giulia maksaa liikaa? 159 maksoi 42 tonnia. Se tais olla vähän liikaa, mut tuskinpa Giuliasta. Ethän sä voi tehdä tuohon segmenttiin autoa ja pistää kymppiä halvemalla ku muut. Sehän nimenomaan viestittää ettei Giulia ole on-par germaanien kanssa. "Tää on vähän paskempi ku Audi, mut hei, jää enempi Lidliin vietäväks sulle. Tehdäänkö kaupat?". Ei se nyt vaan toimi noin. Jopa näin insinöörinä tajuan sentään tuon verran markkinoinnista.

Samaa mieltä!!

Mielestäni hinnat on varsin sopivalla tasolla :-D

Ei kukaan oikeasti autoista kiinnostunut jätä Alfaa hinnan takia ostamatta!!

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

-Oksid- kirjoitti:
AlfaTom kirjoitti:Takapaksin kansi nousee moottorilla, tästä olikin juttua jo aikaisemmin. Voisihan se sulkeutuakin samalla tavalla, tuskin olisi kovin monimutkaista. Aika kevytkäyttöinen kuitenkin sulkiessa.
Mielestäni aukeaa ihan jousivoimalla, lukitus toki sähköisesti. Moottorilla toimiva (ja sulkeutuva) olisi kyllä enemmän tätä päivää.

Toimikos tuossa valkoisessa esittely-Giuliassa sisäänkäynnin lukitusnapit, viikko sitten olivat tosiaan molemmat nappulat jumissa ja auto meni tuon omani jälkeen "viimeisteltäväksi".
Takapaksin kansi avautuu vaan niin tasaisesti, että ajattelin moottoriavusteiseksi.

Tarkoitatko, että avautuuko ovien lukot kun avain tuodaan lähelle? Kyllä, toimi näin ainakin tänään.
Jos tarkoitit jotakin muuta, en osaa sanoa siihen mitään.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

AlfaTom kirjoitti:
-Oksid- kirjoitti:
AlfaTom kirjoitti:Takapaksin kansi nousee moottorilla, tästä olikin juttua jo aikaisemmin. Voisihan se sulkeutuakin samalla tavalla, tuskin olisi kovin monimutkaista. Aika kevytkäyttöinen kuitenkin sulkiessa.
Mielestäni aukeaa ihan jousivoimalla, lukitus toki sähköisesti. Moottorilla toimiva (ja sulkeutuva) olisi kyllä enemmän tätä päivää.

Toimikos tuossa valkoisessa esittely-Giuliassa sisäänkäynnin lukitusnapit, viikko sitten olivat tosiaan molemmat nappulat jumissa ja auto meni tuon omani jälkeen "viimeisteltäväksi".
Takapaksin kansi avautuu vaan niin tasaisesti, että ajattelin moottoriavusteiseksi.

Tarkoitatko, että avautuuko ovien lukot kun avain tuodaan lähelle? Kyllä, toimi näin ainakin tänään.
Jos tarkoitit jotakin muuta, en osaa sanoa siihen mitään.

Kysyitkö tarjousta Giuliaan?

Miltäs Giulietta tuntui Giulian jälkeen?

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

lagotto kirjoitti:Ei tojotasta ja Alfasta voi puhua samassa lauseessa. Alfa on sentään auto. Tojotan nykylaadusta ei ole tietoa, mutten usko että on mitenkään erityistä. Tosin, eipä Corolla maksakaan 50k...
Lyhyesti oma kokemus Toyotasta. Avensis Verso 2,0 automaatti oli meillä noin 5 vuotta, ainoa hajonnut osa oli starttimoottori ja radio, sekä peilien sähkösäätö. Muuten melko halvanoloisesti tehty, halvoista materiaaleista, kovaa muovia kaikkialla ja tylsä kaikkinensa muutenkin. Ei tullut ikävä, vaikka palvelikin siinä tarkoituksessa mihin oli hankittu. Riisipuuroa muovilautaselta.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

^^

Juuri sitä tarkoitin, silloin koko avaimeton sisäänkäynti oli poissa pelistä ja ovet piti avata avaimen nappulasta.

Onko kukaan törmännyt valikkoon, mistä näkisi Giulian jäähdytysnesteen lämpötilan? Mittaristohan kertoo pykälillä öljyn lämmön mutta ei jäähdytysnesteen lämmöstä informoi mitään.

Lähinnä kiinnostaisi pakkaskelien ilmeisesti tullessa takaisin että kuinka hyvin kone (varsinkin diesel) lämpenee vai olisiko keulan tukkimisesta hyötyä (ei kuitenkaan mitään pahviviritelmiä sentään :mrgreen: )...

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

-Oksid- kirjoitti:^^

Juuri sitä tarkoitin, silloin koko avaimeton sisäänkäynti oli poissa pelistä ja ovet piti avata avaimen nappulasta.

Onko kukaan törmännyt valikkoon, mistä näkisi Giulian jäähdytysnesteen lämpötilan? Mittaristohan kertoo pykälillä öljyn lämmön mutta ei jäähdytysnesteen lämmöstä informoi mitään.

Lähinnä kiinnostaisi pakkaskelien ilmeisesti tullessa takaisin että kuinka hyvin kone (varsinkin diesel) lämpenee vai olisiko keulan tukkimisesta hyötyä (ei kuitenkaan mitään pahviviritelmiä sentään :mrgreen: )...
On kyllä ihmesuuntaus ettei kaikissa autoissa oo enää jäähdytysnesteen lämpömittaria, Volvostakin se puuttuu!!

Ois se muuten hieno, pala vanhaa Asan tv-laatikkoa Alfan keulan ulkopuolelle kiinnitettynä :lol:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

-Oksid- kirjoitti:^^

Juuri sitä tarkoitin, silloin koko avaimeton sisäänkäynti oli poissa pelistä ja ovet piti avata avaimen nappulasta.

Onko kukaan törmännyt valikkoon, mistä näkisi Giulian jäähdytysnesteen lämpötilan? Mittaristohan kertoo pykälillä öljyn lämmön mutta ei jäähdytysnesteen lämmöstä informoi mitään.

Lähinnä kiinnostaisi pakkaskelien ilmeisesti tullessa takaisin että kuinka hyvin kone (varsinkin diesel) lämpenee vai olisiko keulan tukkimisesta hyötyä (ei kuitenkaan mitään pahviviritelmiä sentään :mrgreen: )...
En ehtinyt perehtyä asiaan, mutta myyjältä koitin kysellä onko Giulia dieselissä polttoainekäyttöistä lisälämmitintä.
Kun Giulia laitettiin käymään, olin kuulevinani pöhinän auton alta, joka loppui jonkin ajan kuluttua. Mutta tuota valikkojuttua jäin miettimään, taisi olla vain rengaspaineet ja moottoriöljyn näytöt siinä monitoiminäytössä.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

AkiRomeo kirjoitti:
Kysyitkö tarjousta Giuliaan?

Miltäs Giulietta tuntui Giulian jälkeen?
En kysynyt, Antti oli lomalla, onneksi :lol:
Ei talous kestä tällä hetkellä "rakastumista" uuteen Alfaan :-D

Kuvailin tuossa aiemmin tuntemuksia Giuliasta ja Giulietta tuntui sen jälkeen selkeästi kompaktimmalta, pienemmältä eikä ollut sellaista junamaista jykevyyttä ajossa, vaikka Giuliettan ohjaus onkin kokeilemistani sähköavusteisista ylivoimaisesti paras. Yllätys oli tosiaan istuinosan epäsopivuus itselleni, vaikka Giuliettan istuin on ihan hyvä. Tuntui lisäksi, että Giuliettan istuin on pidempi, antaen paremman tuen reisille. Luulen, että pidän enemmän Giuliasta dieselinä, vaikka en ole ajanut bensakoneisella vielä, mutta tämä tunne saattaa muuttua. Vaihtoläpysköitä en tarvinnut muuten kuin ihan kokeillakseni vaihdon sujuvuutta. Automaatti toimii erittäin tyylikkäästi ja on ehdoton juuri dieseliin.

Eniten odotan Stelvion koeajoa sitten joskus. Onko Alfamainen herkkyys onnistuttu saamaan siihen kuten Giuliaan?
Ilman muuta, jos olisi rahat ja tarve Giulian kokoiselle autolle, ostaisin. Varusteluun pitäisi kuitenkin saada se navi ;)
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

AlfaTom kirjoitti:
AkiRomeo kirjoitti:
Kysyitkö tarjousta Giuliaan?

Miltäs Giulietta tuntui Giulian jälkeen?
En kysynyt, Antti oli lomalla, onneksi :lol:
Ei talous kestä tällä hetkellä "rakastumista" uuteen Alfaan :-D

Kuvailin tuossa aiemmin tuntemuksia Giuliasta ja Giulietta tuntui sen jälkeen selkeästi kompaktimmalta, pienemmältä eikä ollut sellaista junamaista jykevyyttä ajossa, vaikka Giuliettan ohjaus onkin kokeilemistani sähköavusteisista ylivoimaisesti paras. Yllätys oli tosiaan istuinosan epäsopivuus itselleni, vaikka Giuliettan istuin on ihan hyvä. Tuntui lisäksi, että Giuliettan istuin on pidempi, antaen paremman tuen reisille. Luulen, että pidän enemmän Giuliasta dieselinä, vaikka en ole ajanut bensakoneisella vielä, mutta tämä tunne saattaa muuttua. Vaihtoläpysköitä en tarvinnut muuten kuin ihan kokeillakseni vaihdon sujuvuutta. Automaatti toimii erittäin tyylikkäästi ja on ehdoton juuri dieseliin.

Eniten odotan Stelvion koeajoa sitten joskus. Onko Alfamainen herkkyys onnistuttu saamaan siihen kuten Giuliaan?
Ilman muuta, jos olisi rahat ja tarve Giulian kokoiselle autolle, ostaisin. Varusteluun pitäisi kuitenkin saada se navi ;)
Eihän sulla Giuliettakaan oo montaa vuotta täyttänyt!! Sisäänajossa vielä :)

Stelviota odotan minäkin, maasturi varsin kätevä täällä maalla!
Ainakin vaimon käytössä oleva Volvo menee vaihtoon, jos hintanäkemykset yhtään kohtaa :-D

Giulia Quadrifogliolla ainakin 6kk:n jonotusaika, ihan mukavasti menevät kaupan :P

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Giuliettassa on minulle autoa pitkäksi aikaa, tahtoo vaan se automiehen luonne olla vaihtoon taipuvainen.
Järkisyillä ainoa mitä voisi kokeilla, olisi se tuleva crossover. Mutta jos se näyttää joltain sekasikiö-nykyautolta, niin antaa olla. Aika harvasta nykyautosta voi sanoa, että miellyttää silmää. Hassua, Mazda on mielestäni nykyjapseista eniten alfamainen ulkonäöltään, samoin Mersussa, onko se nyt A-vai B-sarjalainen, on jotain alfamaista kauneutta.
Vai onko mulla silmissä vikaa :lol:

Giuliettalla mennään varmaan muutama vuosi, tosin jälleenmyyntiarvon kannalta paras vaihtoajankohta olisi ehkä ennen takapotku-Giuliettan tuloa :roll:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Garmund »

-Oksid- kirjoitti:^
Tuota samaa forward collision OFF -tekstiä olen myös päässyt seuraamaan, tuntuu että satunnaisgeneraattorilla arvotaan aamulla että onko tutka käytettävissä vai ei :roll: Yleensä auton bootilla jälleen herännyt henkiin. Ilmeisesti tuo tutka ei saman ajojakson aikana enää palaudu toimintaan, vaikka edellytykset siihen palautuisivat, edellisessä kulkineessa osasi palata toimintaan kyllä ilman boottiakin.
Tämä + se oven nuppien huono toiminta Giulian kohdalla on iso miinus jos nuo sattuvat tapahtumaan ja ärsyttävät jo heti koeajolla. Tietenkin lisäksi varmaan huonoin jälkimarkkinointi&myyntiorganisaatio viimeisen 15-20v aikana maassa kuin maassa on se syy miksi alfan maine on huono.

Ei se perus autolla paikasta toiseen siirtyjää niin haittaa jos joku materiaali on vähän kehnon tuntuista tai näköistä. Tai että autossa on vikaa, kunhan myynti- ja huolto-organisaatio saa pidettyä Vi##tuksen poissa.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

AkiRomeo kirjoitti: Ois se muuten hieno, pala vanhaa Asan tv-laatikkoa Alfan keulan ulkopuolelle kiinnitettynä :lol:
Karhu-laatikkohan se olisi tätä päivää. :drinking:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

V6 kirjoitti:
lagotto kirjoitti: Mutta sekä Audi, BMW että Mersu maksaa vähemmän.
ei maksa
Maksaa. Audin 2.0 TFSI S tronic n. 40800€. BMW 2.0i A Business n. 40900€. Mersu C 200 A Business Premium n. 46000€. Jokaiselta edellä mainituista löytyy myös huomattavasti halvempia moottorivaihtoehtoja.
Alfa Romeo Giulia 2.0 Super lähtöhinta n. 41500€. Ja sitten kun vertaat mitä varusteita noissa on, ja mitä materiaaleja on käytetty, niin valitettavasti Giulia häviää. Mersu näistä kallein, mutta koska yritin valita saman tehoisia autoja, tuli Mersu kalliiksi, koska siinä myös kattavin lista varusteita.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

lagotto kirjoitti:
V6 kirjoitti:
lagotto kirjoitti: Mutta sekä Audi, BMW että Mersu maksaa vähemmän.
ei maksa
Maksaa. Audin 2.0 TFSI S tronic n. 40800€. BMW 2.0i A Business n. 40900€. Mersu C 200 A Business Premium n. 46000€. Jokaiselta edellä mainituista löytyy myös huomattavasti halvempia moottorivaihtoehtoja.
Alfa Romeo Giulia 2.0 Super lähtöhinta n. 41500€. Ja sitten kun vertaat mitä varusteita noissa on, ja mitä materiaaleja on käytetty, niin valitettavasti Giulia häviää. Mersu näistä kallein, mutta koska yritin valita saman tehoisia autoja, tuli Mersu kalliiksi, koska siinä myös kattavin lista varusteita.
tarkista ne varusteet ja materiaalit uudelleen, ja suorityskyky ja teho, kuten tuolla edellä joku jo asiaa selvitti valitettavasti halvalla ei voi tehdä hyvää ja jos nyt sattuisi että Alfa olisikin kalliimpi se ei ole mitään uutta aikoinaan Alfa oli huomattavasti Mersua kalliimpi auto.

Hintaan pitäisi ottaa myös huomioon kulutus, huollot/korjaukset ja vakuutukset. Mutta 800 euron hintaero voi olla aika vaikea selvitettävä kun varusteet ovat eri autoissa erilaisia.
Viimeksi muokannut V6, 04 Helmi 2017, 10:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Onkos Giulian lähtöhinta noinkin edullinen?

Ja kyllä se uuden Alfan ostajan lähestymiskulma kuitenkin on ainakin 70/30 - suhde tunteen ja järjen välillä. Vaimon Auris taas valittiin 20/80-suhteella ja senkin takia, koska sähkö-ja hybriditeknologia kiinnostaa ammatillisesti ja muutenkin.
Kunhan ne käytetyt Sw-mallit tulevat markkinoille niin silloin siirryn lähestymiskulmaan 50/50 :wink:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

^^ oliko sulla parempi lista jossain? Yritin tehdä tuon Giulian perusteella etsien n. 200hp malleja, mutta toki se voidaan tehdä myös 250hp malleilla joita on Audilla ja bemarilla, mutta Alfalla taas ei. Ja jos tosiaan tarkoitit tuolla suorituskyvyllä sitä, että toisella oli 10-16hp vähemmän, niin sopii käydä kokeilemassa ero. Enkä nyt ala tässä mitään kulutuslukemia tutkimaan, sillä ei kai kukaan osta Alfaa niiden perusteella.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

kuten sanoin hintaa ei voida tuolla tavalla verrata kun autot ovat erilaisia, mutta ei Alfa mielestäni ole kalliimpi ku nuo tehot ja varusteet huomioidaan. Audi on lisäksi etuvetoinen? pitäisi olla halvempi ja on aika sama onko Alfa 800 euroa halvempi ei sitä kukaan osta sillä perusteella. 156sen kohddalla hintaero vielä toimi mutta silloin eroa olikin 10 tuhannen verran jolla jo alkaa olemaan merkitystä.
Viimeksi muokannut V6, 04 Helmi 2017, 11:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

V6 kirjoitti:kuten sanoin hintaa ei voida tuolla tavalla verrta kun autot ovat erilaisia, mutta ei Alfa mielestäni ole kalliimpi ku nuo tehot ja varusteet huomioidaan. Audi on lisäksi etuvetoinen? pitäisi olla halvempi ja on aika sama onko Alfa 800 euroa halvempi ei sitä kukaan osta sillä perusteella. 156sen kohddalla hintaeroa vielä toimi mutta silloin eroa olikin 10 tuhannen verran jolla jo alkaa olemaan merkitystä.
Eikö Alfaan tule vielä muutama tonni päälle kun valitaan esim. xenonit ja parkkitutkat mukaan, jotka muilla merkeillä jo tuohon hintaan löytyy.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

lagotto kirjoitti:
V6 kirjoitti:kuten sanoin hintaa ei voida tuolla tavalla verrta kun autot ovat erilaisia, mutta ei Alfa mielestäni ole kalliimpi ku nuo tehot ja varusteet huomioidaan. Audi on lisäksi etuvetoinen? pitäisi olla halvempi ja on aika sama onko Alfa 800 euroa halvempi ei sitä kukaan osta sillä perusteella. 156sen kohddalla hintaeroa vielä toimi mutta silloin eroa olikin 10 tuhannen verran jolla jo alkaa olemaan merkitystä.
Eikö Alfaan tule vielä muutama tonni päälle kun valitaan esim. xenonit ja parkkitutkat mukaan, jotka muilla merkeillä jo tuohon hintaan löytyy.
heh pitääkö sulle kerätä joku lista niistä varusteista? aikaa olemaan aikamoista saivartelua, mutta joo tästä ketjusta voisi varmaan 2 vikaa sivua poistaa, aikamoista shaissea, ps ota siihen PNVhen 10 kilowattia lisää montako tonnia se lisää hintaa? tai lisää audiin takaveto
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Eiköhän tullut selväksi. Lagotton mielestä Giulia on kallis ja laatu paskaa. V6:n mielestä ei. Eteenpäin.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Mitäs mieltä jengi on muuten tuosta Giulia Sprintistä? Tai ylipäänsä tuosta ideologiasta et tehdään sedanista coupe-versio, eikä ihan omaa malliaan (vrt GT)?

http://www.motorauthority.com/news/1108 ... -in-geneva
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kaalipata kirjoitti:Mitäs mieltä jengi on muuten tuosta Giulia Sprintistä? Tai ylipäänsä tuosta ideologiasta et tehdään sedanista coupe-versio, eikä ihan omaa malliaan (vrt GT)?

http://www.motorauthority.com/news/1108 ... -in-geneva
kai se menettelis jos tekniikassa olisi myös jotain eroa, muuten tulee aika laikka-avo fiilis, eli mennään siitä mista aita on matalin. Itse en tykkää yhtään esim avoista mitkä ovat samannäköisiä kuin sedanit ilman kattoa. En ihan heti usko tohon uutiseen joka on perustuu yhden webbisivun uutiseen, toki se voi olla oikeassakin.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Garmund kirjoitti:
-Oksid- kirjoitti:^
Tuota samaa forward collision OFF -tekstiä olen myös päässyt seuraamaan, tuntuu että satunnaisgeneraattorilla arvotaan aamulla että onko tutka käytettävissä vai ei :roll: Yleensä auton bootilla jälleen herännyt henkiin. Ilmeisesti tuo tutka ei saman ajojakson aikana enää palaudu toimintaan, vaikka edellytykset siihen palautuisivat, edellisessä kulkineessa osasi palata toimintaan kyllä ilman boottiakin.
Tämä + se oven nuppien huono toiminta Giulian kohdalla on iso miinus jos nuo sattuvat tapahtumaan ja ärsyttävät jo heti koeajolla. Tietenkin lisäksi varmaan huonoin jälkimarkkinointi&myyntiorganisaatio viimeisen 15-20v aikana maassa kuin maassa on se syy miksi alfan maine on huono.

Ei se perus autolla paikasta toiseen siirtyjää niin haittaa jos joku materiaali on vähän kehnon tuntuista tai näköistä. Tai että autossa on vikaa, kunhan myynti- ja huolto-organisaatio saa pidettyä Vi##tuksen poissa.
Nämä pienet jokapäiväiset asiat on niitä, millä laatua tai laaduttomuutta mitataan. On ihan turhaa jos autossa on markkinoiden paras ajettavuus tms. jos varustelistalla lukee avaimeton sisäänkäynti ja se toteutuu satunnaisesti eikä sitä saada toimimaan kolmannellakaan huoltokäynnillä. Työsuhdeautoilija saattaa kokeilla autoa yhden kolmen-neljän vuoden pätkän, mutta jos arjen pikkujutut ei ole kunnossa niin merkki vaihtuu seuraavan vaihdon yhteydessä. Nyt Giuliaa myydään kokeilijoille ja individualisteille, mutta tuotteen hyvyys mitataan vasta sitten kun on seuraavan vaihdon aika. Tuleeko tilalle uusi samaa merkkiä vai vaihtuuko merkki. Siihen vaikuttaa paitsi auto itse niin myös jälleenmyyntiorganisaation toiminta. Ylimääräiset huoltokäynnit on myrkkyä, ei ketään naurata viedä autoa huoltojen välillä pajalle vaikka kuinka saisikin maksuttoman sijaisauton tilalle. Lexus/Toyota on tässä varmaan paras: ylimääräisiä käyntejä ei juuri ole ja jos on, Lexuksella on sijaisauto odottamassa. Toyotan kuskille tarjotaan pikkurahalla ToyotaRentin autoa tilalle.

Vastaa Viestiin