Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Konepelti auki ja siellä sivulla lokasuojassa näkyy ne vilkun kiinnikkeet. Vilkun kiinnikkeen etureunassa on sellainen musta klipsi, josta painamalla vilkku kääntyy etureunastaan irti. Toinen taktiikka on ilmeisesti irroittaa se vilkku ulkopuolelta työntämällä koko vilkkua eteenpäin, jolloin sen voi puolestaan kääntää takareunastaan irti. Mutta tosiaan, älä käytä mitään meisseleitä tms työkaluja koska niitä ei tarvita.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Nelli kirjoitti:Kertokaapa tytöt ja pojat kokemuksia TCT-vaihteistosta. Varsinkin toiminta kovilla pakkasilla arveluttaa. Vähän kiinnostaisi vaihtaa toi nykyinen peli TCT Giuliettaan.
Ei mitään mainittavaa, normaalia nahkeutta kuten missä tahansa autossa kun lähdetään liikkeelle pakkasesta ilman lämmitystä, lämmityksen kanssa ei mitään ongelmaa. Alkusyksystä havaittu vedon lievä nykiminen ihan välittömästi kylmällä koneella ajoon lähtiessä on sekin pois.

TCT sopii Suomen talveen mainiosti, tämä siis kahden talvikauden kokemuksella.

Pakkasilla ajoon lähtiessä vaihdan manuaalipuolelle kunnes kone lämpiää, kun automaatti tuppaa ajattamaan liian pienillä kierroksilla kylmällä koneella.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Ipi kirjoitti:TCT toimii erittäin hyvin, kun vain muistaa öljyt vaihdella useammin kuin huolto sen tekisi. Nyt menty jo 111tkm Giulietta + TCT:llä ja joku saa pian tämänkin hienosti toimineen yksilön Tampereen levorannasta omakseen.
Kysyin autolle huoltoa tilatessa vaihteistoöljyjen vaihdosta. Ei kuulemma kuulu huolto-ohjelmaan ainakaan 60tkm huollossa. Ei siis vaihdeta ainakaan vielä.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

matti_vuorio kirjoitti:Tuo avaimen kanssa kikkailu on ajoittaista. Hyvänä päivänä se nappaa signaalin 20m päästä ja huonona päivänä saa kiertää ja pyöriä autoa tovin ympäri. Tyypillisesti niin päin, että heti ajon jälkeen ei saa millään ovia lukkoon.

Oudosti oikuttelee tosiaan välillä, joskus taas monta päivää ilman ongelmia :)
Vaihdoin pariston, ei juuri vaikutusta. Kaukoavain jäi loppukesällä märälle pihanurmelle pudottuaan taskusta, löysin sen onneksi illalla kun kaipailin avainta :lol: Olisko päässyt kontaktipinnat hapettumaan pikkuisen avaimen sisältä?

Sattui hauska sattumus, kun olin reissussa. Alfa parkissa kadun varressa Helsingissä ja autolle palatessa kävelin Alfan vierelle ja yritin avata kaukoavaimella ovia, ei onnistu. Aikani yritettyäni päätin avata llukon lukkopesästä avaimella.
Ei onnistu, avain ei käänny mihinkään! Ei edes paljoa pakkasta, mitä hittoa?? Sitten vilkaisin takana olevaa muutaman metrin päässä olevaan valkoista Giuliettaa, ja tajusin olevani väärän auton kimpussa :lol:
Olisi ollut lystikästä kun toisen saman näköisen Giuliettan omistaja olisi tullut paikalle, olisi saattanut mennä minun auton ovia availemaan :lol:
Naurettiin vaimon kanssa sattumukselle, kun ei noita Alfoja näe kuitenkaan joka kadunkulmassa 8)
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Giulietta ollut tulevana maanantaina merkkihuollossa 2 viikkoa, vikaa ei ole saatu vielä korjattua.
sytytti moottorin vikavalon ja sen jälkeen öljynpainevalon. Vaihdettu öljynpaineventtiilin säädin? eikä toimi vieläkään. Korjaamo ollut yhteydessä maahantuojaan eikä vika ole selvinnyt, odottelen tässä väliaikatietoja. Autollahan on ajettu alle 10tkm, saiskohan kohta jo uuden auton valita maahantuojan varastosta :silent:

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Tänään vaihdoin taas autoon uudet ajovalopolttimot.
Laitoin Osramin peruspolttimot Night Breaker Laserien tilalle kun toinen otti ja paloi jo. Olihan ne muutaman kuukauden.
Yllättäen valoteho parani tuntuvasti.
Noissa NB Lasereissa on lasissa jonkinlaiset varjostimet jotka ilmeisesti ei toimineet kunnolla Giuliettassa koska siinä polttimon ohjainnasta ei ole suoraan ylöspäin.
Tarvinnee koittaa löytää ledipolttimot joissa voi säätää polttimon asennon ja etäisyyden jos sillä saisi kunnon valot.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Giulietta oli "päivähoidossa" Mega-autossa ja huollon toimintaan olen tyytyväinen. Soittivat kesken huollon luvan takajarrupalojen uusintaan ja lopuksi ilmoituksen, kun huolto oli tehty. Erinomaista ja asiallista palvelua.

Huollossa tehtii ohjelman mukaisten töiden lisäksi jarruhuolto ja moottorin huohottimen puhdistus. Jarrupalat olivat mielestäni aika hinnakkaat, 180€. En kuitenkaan viitsinyt jättää epätasaisesti kuluneita paloja vaihtamatta, kun itse vaihtaminen pihaoloissa ei oikein talvella houkuta. Moottorin huohottimen puhdistuksesta ei tullut ilmeisesti lisäveloitusta. Kattoikkunan verhon korjaus olisi vaatinut kattoverhoilun purkamista, jätettiin tekemättä, tästäkin keskusteltiin eikä tehty mitään kysymättä. Lokasuojan sivuvilkun uusiminen on vielä tehtävä, tilasin Mega-autosta uuden hintaan noin 20€. Ei paha merkkiosasta, vaikka ei se kummoinen kapistus olekaan. Sitä en tiedä, varmistettiinko, ettei kyse ole virran saannin puutteesta eli liittimestä. Ilmeisesti vilkku vaan on rikki.

Hintaa huollolle tuli kaikkiaan 1180€ jos vilkkua ei lasketa mukaan. Jarrupalojen osuuden pois jättämällä olisi oltu aivan tarkkaan hinta-arviossa, joka annettiin ennen huoltoa. Kokonaisuutena Mega-auton suorituksesta jäi laadukas vaikutelma ja palvelu oli ensiluokkaista. Mega-autossa on Alfojen myyntikin hyvissä käsissä, nyt oli Toivosen Antti lomilla. Citikkamyyjä tuurasi ja antoi Giulian päiväksi veloituksetta käyttöön :wink: Sijaisautosta, joka ei olisi ollut välttämättä edes Alfa, olisi pitänyt maksaa erikseen. Nyt tuli samalla tehtyä myyntityötä, kun ajelin Lahden seudulla päivän mainosteipatulla Giulialla :-D
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

AlfaTom kirjoitti: Huollossa tehtii ohjelman mukaisten töiden lisäksi jarruhuolto ja moottorin huohottimen puhdistus. Jarrupalat olivat mielestäni aika hinnakkaat, 180€. En kuitenkaan viitsinyt jättää epätasaisesti kuluneita paloja vaihtamatta, kun itse vaihtaminen pihaoloissa ei oikein talvella houkuta.


JÖSSES; mikä hinta paloille...itelläni makso pariviikkoo sitten palat 60€, levyt 70€ kahdelta pyörältä, eli palat + levyt 130 taakse.....

edit:
eteen palat olisivat olleet olleet 55€, kaikkiin neljään pyörään palat 115€...

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Janne »

Oli tänään työautona europcarin vuokra-auto bensa Giulietta automaattivaihteistolla varustettuna. Ajelin maantiellä 500km pätkän ja sitten kaupunkipyörittelyä. Muutoin oli hyvä auto ja ajettavuus, mutta renkaina jotkut aivan hirveät firestonet ja en tykännyt vaihteistosta yhtään. Tuntui että vaihde ei vaihdu millään. Konetta sai huudattaa helvetisti että lopulta pykälsi. Maantiellä toimi ok mutta kaupunkiajossa rasittava. Hyvä puoli oli se että kun liikennevaloissa pidätti autoa jarrulla ja nosti jalan, niin liikkeellelähtö sujui jouhevasti. Kierrokset nousi juuri sopivasti eikä auto jäänyt paikalleen suttaamaan. Mikä lie kone siinä oli, ei vaikuttanut että olisi ollut 170 heppainen. Penkit oli kyllä erittäin hyvät, yleinen laatu ja jämäkkyys muutenkin bueno. Bensapihiksikin tohtii sanoa.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

^mulla oli viis päivää Europcarin Leon 1.2 FSI. Aivan paska. Aika kevyt aasinsilta sun postaukseen, mut oli silti pakko :mrgreen:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tuli juuri kuittaus antamaani palautteeseen autosta. Autoon oli tehty huolto vastikään ja jonkin ohjelmistopäivityksen kanssa on ryssitty huolella. Pitää nähtävästi jotain sportmoodia päällä koko ajan :)
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Janne kirjoitti:Tuli juuri kuittaus antamaani palautteeseen autosta. Autoon oli tehty huolto vastikään ja jonkin ohjelmistopäivityksen kanssa on ryssitty huolella. Pitää nähtävästi jotain sportmoodia päällä koko ajan :)
Niin... oisko tätä kerrottu ilman antamaasi palautetta? Vai pitikö itse havaita kokonaisuudessaan huollon tekemät viat?

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Janne kirjoitti:Oli tänään työautona europcarin vuokra-auto bensa Giulietta automaattivaihteistolla varustettuna - - - en tykännyt vaihteistosta yhtään. Tuntui että vaihde ei vaihdu millään. Konetta sai huudattaa helvetisti että lopulta pykälsi. Maantiellä toimi ok mutta kaupunkiajossa rasittava. Hyvä puoli oli se että kun liikennevaloissa pidätti autoa jarrulla ja nosti jalan, niin liikkeellelähtö sujui jouhevasti. Kierrokset nousi juuri sopivasti eikä auto jäänyt paikalleen suttaamaan. Mikä lie kone siinä oli, ei vaikuttanut että olisi ollut 170 heppainen. Penkit oli kyllä erittäin hyvät, yleinen laatu ja jämäkkyys muutenkin bueno. Bensapihiksikin tohtii sanoa.
Missä asennossa oli Dna-kytkin? Olen itse ajellut joko A tai N-asetuksilla kaupungissa, maantiellä sitten välillä D-asetuksella. Kaupungissa D on liian levoton ajella mielestäni. Lisäksi D jättää kierrokset ylös pidemmäksi aikaa jos ei ole tarkoitus vaihtaa ripeästi.

Edit. Tulikin selitys tuohon kuvailemaasi käytökseen :)
Viimeksi muokannut AlfaTom, 04 Helmi 2017, 00:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Kaalipata kirjoitti:^mulla oli viis päivää Europcarin Leon 1.2 FSI. Aivan paska. Aika kevyt aasinsilta sun postaukseen, mut oli silti pakko :mrgreen:
En ole ajanut juuri mitään uusia autoja Alfan lisäksi, vuokralla ollut 15-mallinen bensa-Golf oli aivan kummallinen ajettava. Kuin olisi ollut se kuuluisa kenguru tankissa :lol:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Jos siinä oli dsg laatikossa, eikä kengurua tankissa? :lol:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Albertolli kirjoitti:Jos siinä oli dsg laatikossa, eikä kengurua tankissa? :lol:
Näin taisi olla :wink:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

lagotto kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Joku 3D-tulostaa koko boxin läpinäkyvästä muovista, niin ei tarvi purkaa tuota kuin aiheesta?
Luulisi valmistajan tekevän jonkun anturin, jolleivät osaa korjata. Ei kai tuo ihan normaalia ainakaan muilla merkeillä ole?
En tiedä nykyautoista, mutta aikoinaan ensimmäisessä Accordissa huohotinletku oli täynnä räkää heti ekana talvena.
Pösöistä hajosi 90-luvulla koneita huottimen jäätymisen vuoksi. Ehkä jotkin valmistajat tuon jo osaavat valmistaa?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

oon_joo kirjoitti:millaisnen homma on muuten ottaa sivuvilkku irti, taitaapi olla vasen pimeenä..muuten kaikki vilkuttelee mutta se pysyy pimeänä :/
Vasen sivuvilkku minunkin Giuliettassa pimeänä, huollossa tilasin uuden, mutta pitää ottaa tuo vanha talteen, tiedä vaikka olisi kosketushäiriö ja itse vilkku ehjä.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

AlfaTom kirjoitti:
lagotto kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Joku 3D-tulostaa koko boxin läpinäkyvästä muovista, niin ei tarvi purkaa tuota kuin aiheesta?
Luulisi valmistajan tekevän jonkun anturin, jolleivät osaa korjata. Ei kai tuo ihan normaalia ainakaan muilla merkeillä ole?
En tiedä nykyautoista, mutta aikoinaan ensimmäisessä Accordissa huohotinletku oli täynnä räkää heti ekana talvena.
Pösöistä hajosi 90-luvulla koneita huottimen jäätymisen vuoksi. Ehkä jotkin valmistajat tuon jo osaavat valmistaa?
Näin on. En vaan pidä Alfaa ja pösöä samalla tasolla, Alfa kun maksaa tuplasti enemmän. Omassa Giuliettassa ei muuten ole tammikuussa ollut jäätymisongelmia, ei tosin ole ollut pakkasiakaan. ;)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Huohotinongelmia tulee merkistä ja mallista riippuen aina jokaisessa valmistusvuodessa jotain.
Toisilla osataan korjata se (HDi-pösöihin tarjottiin mm. puolikasta maskia keulalle helpottamaan tilannetta, sitten oli lämmitetty huohotin, eristetty huohotin tai kaikki kolme kimpassa), toislla ongelmaa vähätellään (joku mursu, C-kaiketi ja joku tietty moottoriversio? Olisko ollut niin, ettei ollut alun perin tarkoitettu pohjoiseen?), kieltäen (VW-konsernilta löytyy tällaista) ja niin edelleen.
Fakta kuitenkin on se, että auton valmistamisessa pyritään nollaamaan kaikki mahdolliset ja osin mahdottomatkin kulut. Jotta se olisi pari euroa kappale halvempi valmistaa = profit.
Sitten on pohjolan markkinat, missä myydään vuodessa yhtä paljon autoja mitä Saksassa Münchenissa viikossa. Voi miettiä, että kuinka suuri kriteeri joku vain pohjolaa koskeva asia oikeasti on?

Toki fiksummat tarjoaa sen mahdollisuuden, että pohjosessa ostelevat saa sitten "talvipaketin", missä on eristettyä huohotusta ja lisälämmitystä yms.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Aquatica kirjoitti:^
Huohotinongelmia tulee merkistä ja mallista riippuen aina jokaisessa valmistusvuodessa jotain.
Toisilla osataan korjata se (HDi-pösöihin tarjottiin mm. puolikasta maskia keulalle helpottamaan tilannetta, sitten oli lämmitetty huohotin, eristetty huohotin tai kaikki kolme kimpassa), toislla ongelmaa vähätellään (joku mursu, C-kaiketi ja joku tietty moottoriversio? Olisko ollut niin, ettei ollut alun perin tarkoitettu pohjoiseen?), kieltäen (VW-konsernilta löytyy tällaista) ja niin edelleen.
Fakta kuitenkin on se, että auton valmistamisessa pyritään nollaamaan kaikki mahdolliset ja osin mahdottomatkin kulut. Jotta se olisi pari euroa kappale halvempi valmistaa = profit.
Sitten on pohjolan markkinat, missä myydään vuodessa yhtä paljon autoja mitä Saksassa Münchenissa viikossa. Voi miettiä, että kuinka suuri kriteeri joku vain pohjolaa koskeva asia oikeasti on?

Toki fiksummat tarjoaa sen mahdollisuuden, että pohjosessa ostelevat saa sitten "talvipaketin", missä on eristettyä huohotusta ja lisälämmitystä yms.
Jep, ja kuten jo aiemmin kerroin, ei huohotinongelmia ole minulla ollut muissa merkeissä.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Pitää itse askarrellapaskarrella tuo kattoluukun verho kondikseen, korjaamon tuntiveloituksilla se ei kannata. Onko muilla vastaavaa ollut, että verhon alkupäästä se verhoa kiinnipitävä panta irtoaa siitä rullasta, jonka ympärille verho rullautuu?

Sinne on hankala nähdä, varsinkin kattoluukun ollessa kiinni, mutta sormin tunnustelemalla siellä on pienet nastat siinä klipsissä, joka pitää verhoa kiinni siellä. Pitäisi ePeristä kaivaa varaosakuva niin saisi paremman käsityksen tuosta mekanismista.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Sippo
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Sippo »

Ihmettelin kun takalasille ei tule vettä.
Nyt akun ja pissapojan säiliön välissä olisi letku vailla reikäänsä. Kovasti sieltä vettä lentää kun koittaa takalasia kastella.
Osaako joku kertoa mihin tuo letku saattaisi mennä?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Aquatica kirjoitti: Sitten on pohjolan markkinat, missä myydään vuodessa yhtä paljon autoja mitä Saksassa Münchenissa viikossa. Voi miettiä, että kuinka suuri kriteeri joku vain pohjolaa koskeva asia oikeasti on?
Haha. Näin on.
Kuva

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Pujazuba kirjoitti:
Aquatica kirjoitti: Sitten on pohjolan markkinat, missä myydään vuodessa yhtä paljon autoja mitä Saksassa Münchenissa viikossa. Voi miettiä, että kuinka suuri kriteeri joku vain pohjolaa koskeva asia oikeasti on?
Haha. Näin on.
Näinhän se on joka merkillä. Osalla homma toimii ja osalla ei.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Lisäksi italialaisilla on suhteellisen pieni markkinaosuus pohjolassa.
Kuva

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Pujazuba kirjoitti:^Lisäksi italialaisilla on suhteellisen pieni markkinaosuus pohjolassa.
Jep, tähän toki Alfan osalta vaikuttaa se, että on olemassa vain kaksi eri mallia, ja siksi sitä ei muuallakaan myydä paljoa. Pösö on muuten myös yksi merkki, jota myydään hämmästyttävän vähän Suomessa verrattuna muuhun Eurooppaan.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

No niin...Viikossa meni taas keskuslukon patteri loppuun. :evil:
Onko forumilaiset vaihdelleet omiinsa paristoja?
Kuulin että joihinkin autoihin kaukosäädin pitää ohjelmoida uudelleen pariston vaihtuessa.
Vaatiiko Giulietta myös ko. toimenpiteen? Ohjekirjassa ei ainakaan mainita mitään sellaisesta.
Outoa tässä on se että vika ilmaantui, kun alkuperäinen paristo päätettiin vaihtaa varmuuden vuoksi ennen kuin loppuu.
Alkuperäinen ei siis mennyt tyhjiin.
Vaihdon jälkeen paristot on kestäneet n. 1,5 viikkoa..
Viimeisimmän vaihtaessa puhdistin kaikki mahdolliset pinnatkin.
Kaukosäätö toimii moitteettomasti niin kauan kuin virtaa riittää... :roll:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Pele kirjoitti:No niin...Viikossa meni taas keskuslukon patteri loppuun. :evil:
Onko forumilaiset vaihdelleet omiinsa paristoja?
Kuulin että joihinkin autoihin kaukosäädin pitää ohjelmoida uudelleen pariston vaihtuessa.
Vaatiiko Giulietta myös ko. toimenpiteen? Ohjekirjassa ei ainakaan mainita mitään sellaisesta.
Outoa tässä on se että vika ilmaantui, kun alkuperäinen paristo päätettiin vaihtaa varmuuden vuoksi ennen kuin loppuu.
Alkuperäinen ei siis mennyt tyhjiin.
Vaihdon jälkeen paristot on kestäneet n. 1,5 viikkoa..
Viimeisimmän vaihtaessa puhdistin kaikki mahdolliset pinnatkin.
Kaukosäätö toimii moitteettomasti niin kauan kuin virtaa riittää... :roll:
Syynä ei kai liene heikkolaatuiset paristot? Olen huomannut, että kaukoavaimen napit ei aina toimi kun painaa niitä tasaisesti, mutta kun painaa kynnellä eli paine kohdistuu pienemmälle alueelle, toimii aina.
Epäilen vahvasti kaukoavaimen saaneen kosteutta ja kontaktit hapettuneet. Onko kukaan purkanut tuollaista kaukoavainta? Ei ehkä ole "user friendly" homma? :lol: Taitaa olla niitä palikoita, jotka vikaantuessaan heitetään SER-lavalle ja marmoritiskiltä uusi hintaan 300€ + koodaus? :crazyeyes:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

^ Vartan paristoja ostin levyllisen, ja sitten Lidl:n paristoja toisen levyllisen. Ei eroa kestossa. :(
Avain ei kyllä ole ollut missään niin että olisi kosteutta saanut.
Ja toimii tosiaankin moitteettomasti sekä hyvän kantaman päästä niin kauan kuin patteri on ok. :?
No onpahan tullut varmistettua ja voideltua oven lukkopatruuna...

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Lukkomekanismin jumitteluhan ei sinällään vaikuttane kaukosäätimen patterin elämään, kun ei avaimelta vaadita voimaa mekanismin kääntöön.

Onko useampaa avainta? Hukkaako kaikki avaimet patterienergiansa samaan tapaan vai vain yksi yksilö? Jos se on käytössä oleva yksilö, niin vaikuttaako patterin kestoon jos sen jättää keittiön kaappiin piiloon ja käyttää toista avainta?

Enstemmäisenä tulee mulle mieleen, että avaimen radiolähetin huutelee omiaan kun syö patterin nopeasti, mutta että tekeekö se sitä ihan itsekseen, jääkö lähetys "päälle" käytön yhteydessä vai pääseekö joku nappi painumaan esim. taskussa pohjaan. Jos se tekee sitä ihan itsekseen, se syö patterinsa myös siellä kaapissa ja jos joku nappi pääsee painumaan taskussa pohjaan, siirtyy ongelma todennäköisesti toiseen avaimeen jonka ottaa käyttöön. Jos taas lähetys jää päälle käytön yhteydessä, ei kumpaakaan noista efekteistä tapahdu.

Jos Giuliettassa on ikkunoilla convenience open -toiminto (eli avaa ikkunat kun pitää kapulan nappia pitkään pohjassa), se todennäköisesti tapahtuisi jos avausnappi jäisi pohjaan. Sen sijaan jos lukitusnappi jää pohjaan, niin huomaako sitä millään tavoin auton käytöksestä? Se voisi olla potentiaalinen vikapaikka.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Vakiona Giuliettan mukana tuli vain yksi kaukoavain, toinen on mekaaninen tavallinen avain.
Mulla paristot kyllä kestää, ongelmana on vain tuo nappien satunnainen toimimattomuus, mutta takapaksi aukeaa joka kerta :wink: joten ongelma koskee vain ovien avausta/lukitusta.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Joo alkuperäisesti tulee yksi kauko-avain, ja yksi tavallinen avain ilman kaukoa.
Ei varmasti ole mekaanisen lukon tominnalla tämän kanssa mitään tekemistä.
Tarkoitin vain, että tulipahan tuonkin toiminta varmistettua kun pelkän kaukosäädön kanssa on vuosia lukkoja käytellyt, niin ei voi olla varma että avain kääntyy lukossa jos patteri yllättäin loppuukin..

Vähän oudolta tuntuisi nappien jumittaminenkin, koska ne toimivat ihan hyvin silloin kun virtaa on.
Tosiaan jos auki- nappi jäisi jumiin, niin ikkunat aukeaisivat.
Toisaalta jos lukitus- nappi jäisi jumiin, niin aukeaisivatko ovet avaus napista?
Outo homma. :roll:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Siellä ei tarvitse olla suurtakaan roskaa nappien kontaktipinnoilla, että se vuotaa virtaa läpi silti tekemättä mitään toimintoa. Ehdotan, että pistät avaimen palasiksi ja puhdistat ne pinnat. Katso samalla, ettei se näppäimistömatto ole jotenkin vioittunut. Veikkaan, että Alfan avaimessa se ruuvi on sen logon alla.

https://www.youtube.com/watch?v=RFeJ5oa4TR4

Edit: Unohda tuo video, koska tämä avain on erilainen. Siinä avaimen päällä on se näppäimistömatto ja sitä kiertää se harmaa kehys. Tökkäsin kynnen harmaan ja mustan muovin saumaan ja väänsin. Matto nousi reunasta pari milliä ylöspäin, joten kenties se on vain painamalla siinä kiinni?
Viimeksi muokannut matti_vuorio, 05 Helmi 2017, 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

AlfaTom kirjoitti:Vakiona Giuliettan mukana tuli vain yksi kaukoavain, toinen on mekaaninen tavallinen avain.
Kappas, tämä vastasikin yhteen ihmetyksen aiheeseen...luulin että toinen kaukkari oli hävinnyt edellisellä omistajalla...

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Pele kirjoitti:Tarkoitin vain, että tulipahan tuonkin toiminta varmistettua kun pelkän kaukosäädön kanssa on vuosia lukkoja käytellyt, niin ei voi olla varma että avain kääntyy lukossa jos patteri yllättäin loppuukin..
Ahh, aivan. Eikä se tietty huono idea muutenkaan ole niitä lukkoja voidella ja varmistella.
Pele kirjoitti: Toisaalta jos lukitus- nappi jäisi jumiin, niin aukeaisivatko ovet avaus napista?
Ei sen tarvitse jäädä ikiajoiksi jumiin, riittää jos irtoaminen takkuaa ja nappi hyppää ylös ajan kuluessa. Matin pointti on kyllä hyvä, voi tosiaan helposti olla myös sellainen vuotovirta joka ei tee funktionaalista efektiä mutta syö patterin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

matti_vuorio kirjoitti:Siellä ei tarvitse olla suurtakaan roskaa nappien kontaktipinnoilla, että se vuotaa virtaa läpi silti tekemättä mitään toimintoa. Ehdotan, että pistät avaimen palasiksi ja puhdistat ne pinnat. Katso samalla, ettei se näppäimistömatto ole jotenkin vioittunut. Veikkaan, että Alfan avaimessa se ruuvi on sen logon alla.

https://www.youtube.com/watch?v=RFeJ5oa4TR4

Edit: Unohda tuo video, koska tämä avain on erilainen. Siinä avaimen päällä on se näppäimistömatto ja sitä kiertää se harmaa kehys. Tökkäsin kynnen harmaan ja mustan muovin saumaan ja väänsin. Matto nousi reunasta pari milliä ylöspäin, joten kenties se on vain painamalla siinä kiinni?
Kiitos vinkistä. Näppäinmatto lähti helposti pois, ja sen alta paljastui pieni tähtipää ruuvi.
Ruuvin avauksen jälkeen koitin varovasti vääntää kuorta saumasta auki.
Tuntui niin tiukalta sovitteelta että luovutin...etten vaan riko enempää :? Putsasin ja puhaltelin nyt ainakin ensihätään näppäimaton ja reijät joista näppäimestä menee tappi kytkimelle.
Tarkkaillaan, josko ois noin pienestä auttanut. :roll:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

matti_vuorio kirjoitti:Öljyvahingon jälkeen ilmeni pientä ongelmaa jos auto on ajamatta yli vuorokauden. Käynnistyy normaalisti, mutta noin 5 sekunnin jälkeen alkaa käymään kolmella sylinterillä. Tätä kestää enintään 15 sekuntia, minkä jälkeen korjaantuu ja auto pelaa loppupäivän ongelmitta. Voiko tulpanreikään päässyt öljy aiheuttaa katkoja sytytykseen? Vikavaloja ei ole.
On tämä ihmeellinen peli. Ei mitään ongelmia 214-225 kilometrien välillä paitsi nyt kun vaihdettiin perjantaina uudet öljyt moottoriin. Ei siis varsinaisesti määräaikaishuolto, vaan pelkkä öljyhuolto puolessamatkassa. Lauantaina pistin kylmästä (-6) käyntiin ja teki taas tuon 15 sekunnin rynkytyksen. Ei vikavaloja. Minä olen ainakin siinä käsityksessä, että tässä uudemmassa Multiairissa ei tarvitse erikseen kuitata öljyä vaihdetuksi, kuten alkupään tuotannossa on ollu. Tuon pitäisi säätää itse itsensä aina sen mukaan missä kunnossa öljy on. Vai onko tästä parempaa tietoa?

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Mulla teki tuon saman kolmella käymisen viime öljynvaihdon jälkeen. Sammutin auton ja toisella startilla ei enää mitään ongelmaa.
Olosuhteet olivat suurinpiirtein samat. Reilut 20h ajamatta ja pakkasta pari astetta.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Osaako joku sanoa, että kuuluuko Giuliettaan vakiona varashälytin?

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

jkk kirjoitti:Osaako joku sanoa, että kuuluuko Giuliettaan vakiona varashälytin?
Ei kuulu tai ainakaan omassa ei sellaista ole.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Joo, mullakaan ei ole hälyä eli ei liene vakiovaruste.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Ensi maanantaina Giulietta saa uuden moottorin :) Perjantaina oli lähtenyt pikatilaus tehtaalle.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Toivottavasti kiireestä huolimatta Luigi kasaa moottorin tälläkertaa oikein. :lol:

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^^ ja ^^^^ ok, eli tuskin tässäkään kun en saanut toimimaankaan :lol:

Seuraava tyhmä kysymys tämä koskien vaihteiston käyttöä : miten ajatte giulietoillanne, esim. N asennolla näkyy vaihteen vaihto muistutus, noudatatteko sitä vai annatteko mennä "pienemmällä" ? Itsestä tuntuu välillä että tuo haluaa vaihdettavaksi vähän turhan isoa vaihdetta siten että kierrokset pykii jossain 1100-1200 rpm?

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

^En noudata. Mielellään sen ottaisin kokonaan pois näytöstä kun ei dynamicillä jaksa ruuhkassa madella.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^^QV:kin ehdottaa mun makuun liian aikaisin isompaa pykälää, 1500- 2000rpm vähintään tuntuu mukavammalta ajella. Tosin kun kone on lämmennyt normilämpöihin niin yleensä tuikkaan D moodin päälle, silloinhan tuo ei ehdottele mitään ja auton käytös enemmän mun makuun.

qaz
Viestit: 107
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja qaz »

Jep, auton tehtävähän on toteuttaa kuskin mielihaluja eikä toisinpäin.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Jep, 1500-2000 rpm tuntuu dieselilläkin just sopivalta. Olen alkanut tottua n asentoon niin sillä olen nyt painellut menemään. D on tosiaan vähän liian hätänen tai "kulmikas" :lol:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Oikeastaan juuri tuosta syystä päädyin aikanaan tähän dieseliin. Bensa oli kauhean hätäisen oloinen ja tämä jotenkin lenseämpi. Ja DNA N-asennossa toki aina taajamaliikenteessä, maantiellä sitten D käytössä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin