Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
no ei toudella ole samat, kuin jotkut pro-kitit. eibachit sun muut madallusjouset tiputtaa sen 2-3cm tosta sport pack korkeudesta. Eperi ei näytä uusimpien/ FL vieteireiden valmistajaa.
Jos remppa tiedossa, niin niitä päivitettyjä orggis sport kit etuiskareita en voi suositella (itäblokkilaiset, tais olla romania valmistusmaa). Mulla kesti 2 paria tasalaatuisesti vuoden per pari. Saman päivityksen takaiskarit sen sijaan ovat valmistettu länsimaissa(tais olla germaania) ja ovat paikallaan edelleen ja iskussa. Vaihoin siis ensiasennukset pois ~4v sitten ja tuo iskariuudistus oli juur uusi asia silloin . Eperistä tuokin selviää.
Jos remppa tiedossa, niin niitä päivitettyjä orggis sport kit etuiskareita en voi suositella (itäblokkilaiset, tais olla romania valmistusmaa). Mulla kesti 2 paria tasalaatuisesti vuoden per pari. Saman päivityksen takaiskarit sen sijaan ovat valmistettu länsimaissa(tais olla germaania) ja ovat paikallaan edelleen ja iskussa. Vaihoin siis ensiasennukset pois ~4v sitten ja tuo iskariuudistus oli juur uusi asia silloin . Eperistä tuokin selviää.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ jep, ei ole remppaa tiedossa, mutta kun alkuperäisillä vietereillä on ajettu kohta 300 tkm niin ei se välttämättä kaukanakaan ole. Voisi pistää sitten samalla vaivalla vaikka iskaritkin uusiksi...
Näitä meinasin joskus tilata... hinta huomioiden eivät liene "itäblokkilaista" , vai ?
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=9937
Tuolta olen tilannut kaikki jakopäähuolto- yms. isommat kulutusosat. Palveleva butiikki , ja homma pelaa.
Näitä meinasin joskus tilata... hinta huomioiden eivät liene "itäblokkilaista" , vai ?
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=9937
Tuolta olen tilannut kaikki jakopäähuolto- yms. isommat kulutusosat. Palveleva butiikki , ja homma pelaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ei kait jousissa mitään, mutta ne pirun etuiskarit. Eipä taida muutenkaan valmistusmaa vaikuttaa alkuperäisten varaosien hintaan. Toi ricambi on kyllä ihan hjuva kauppa.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tiukassa olivat olleet laakerit, vaihtoehto 1 käytössä.. Koko homma 2 * laakeri, uudet levyt ja palat sekä kytkin-jarruneste sekä moottorinöljynvaihto 4 tuntia ammattilaisella (joka on muuten kova BMW-harrastaja ). Ei paha. Osat tulivat maksamaan 2 * työn hinta, mutta halusin laittaa parasta saatavilla olevaa osaa alle.Aquatica kirjoitti:Tosiaan nuo pyöränlaakerit lähtee kahdella tapaa.
Joko niin, että olkavarsi prässiin (ABS-johto pitää kaivaa sisälokarin takaa) - tätä itse suosin, todella nopea kunhan vaan palikat irtoaa nätisti.
Tai sitten niin, että prässätään vanha laakeri irti paikallaan. Vaatii erittäin soveltuvaa ulosvetäjää (helpointa, jos on ulkopuoliset jalat ja nimenomaa keskeltä vetää ulos - ja keskellä on kynnet, jotka saa vetäväksi). Näitä olen nähnyt yhden kerran elämäni aikana, joten menee "rakentelulla" sitten jos olkavarren haluaa jostain ihmeen syystä paikallensa jättää.
Ja tosiaan Jpäässä paja ainakin ennen velotti 300eur töineen per puoli. Laakerin osuus tuosta oli sen 198eur tai jotain tuommosta...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jts:stä pitäis saada apulaitehihnan kiristinrulla irti. Minkä kokoinen piippuavain mahtoi tuonne mennä? En raaski ostaa koko settiä tämän auton purkua varten...
Toinen kysymys:
Mulla on käyttiksessä novitechin alusta n 40mm madalluksella ja perä on mielestäni turhan löysä sekä makaa hieman alempana kuin keula.
Pitäis saada jämäkämmät jouset ja iskarit taakse ulkonäön, ajo-ominaisuuksien, sekä kärryn vetämisen takia. Ei saisi olla pintakova kyrpäjyrä, mutta selkeästi jämäkämmät setit. Vaihdan alustaa vain taakse.
Mitä settiä suosittelisitte?
Toinen kysymys:
Mulla on käyttiksessä novitechin alusta n 40mm madalluksella ja perä on mielestäni turhan löysä sekä makaa hieman alempana kuin keula.
Pitäis saada jämäkämmät jouset ja iskarit taakse ulkonäön, ajo-ominaisuuksien, sekä kärryn vetämisen takia. Ei saisi olla pintakova kyrpäjyrä, mutta selkeästi jämäkämmät setit. Vaihdan alustaa vain taakse.
Mitä settiä suosittelisitte?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Saisikohan BC:n sarjaa ostetua vain taka-akselille? Jos hinta osa sama joka kulmaan, niin jäisi n. 400 rahaa maksettavaa.
Olisi ainakin säätövaroja korkeuden ja pehmeyden suhteen tarpeeksi
Olisi ainakin säätövaroja korkeuden ja pehmeyden suhteen tarpeeksi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt on hankittuna VAGKKL + fiatecuscan usb obd välikaapli jossa tehtaan tekemänä integroitu valintakytkin nastojen 7 3 1/9 ja 12/13 kytkentään. Sain PC:n löytämään oikeat driverit com portille ja multiecuscanin myös itse kaapelin. Ilmassa siis suuren urheilujuhlan tuntua
Hakiessani Bosch Motronic ME2.1 asetuksilla yhteyttä autoon ohjelma ilmoitti että oikea tyyppi on ME3.1 EOBD ! Tämä tietenkään ei kuulu tuon ilmaisversion piiriin vaan tuli ehdotus ostaa lisenssi.
Kävikö tässä todellakin näin, kyseessä siis Boselift malli.
Latasin koneelle tuon viimeisimmän multiecuscan version, olisiko apuja noista vanhemmista versioista?
Hakiessani Bosch Motronic ME2.1 asetuksilla yhteyttä autoon ohjelma ilmoitti että oikea tyyppi on ME3.1 EOBD ! Tämä tietenkään ei kuulu tuon ilmaisversion piiriin vaan tuli ehdotus ostaa lisenssi.
Kävikö tässä todellakin näin, kyseessä siis Boselift malli.
Latasin koneelle tuon viimeisimmän multiecuscan version, olisiko apuja noista vanhemmista versioista?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä sen lisenssin joutunee ostamaan. Lisenssi on kuitenkin halvempi kuin yksi koodinluku korjaamolla, joten aika halvalla selviää.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tolla pärjää vähän useemman kanssa
https://dnecudiag.codeplex.com/
Joutuu vähän kokeilemaan mutta koodit saa ulos ja nollattua useemmasta kuin ilmaisella MESsillä
https://dnecudiag.codeplex.com/
Joutuu vähän kokeilemaan mutta koodit saa ulos ja nollattua useemmasta kuin ilmaisella MESsillä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 1.8TS varmaan kaipaisi tulppia ja ne tuntuu maksavan ainakin NGKna hunajaa. Bosch merkkisistä taisin lukea ettei kannata ostaa mutta miten Denson tulpat?
Onko kokemuksia denson tulpista vai onko NGK ainoa vaihtoehto?
Onko kokemuksia denson tulpista vai onko NGK ainoa vaihtoehto?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Denson iridiumia olen bussoon laitellut, ei pahaa sanottavaa, tosin en tiedä miltä ne näyttää 100tkm ajettuina, tai kestävätkö sitä?Nummika kirjoitti:156 1.8TS varmaan kaipaisi tulppia ja ne tuntuu maksavan ainakin NGKna hunajaa. Bosch merkkisistä taisin lukea ettei kannata ostaa mutta miten Denson tulpat?
Onko kokemuksia denson tulpista vai onko NGK ainoa vaihtoehto?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ootko kattonut tulppia ebaystä tai kysynyt tavallisesta varaosaliikkeestä? Motonet ei tunnu olevan noissa kovinkaan halpa ostopaikka.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
- Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet - Paikkakunta: nummi-pusula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt on pakko esittää tosi tyhmä kysymys.. tuon öljytikun kans palaa hihat. Miten tuntui että ts:ssä luin tuonkin paremmin. Tää jts.. tarkistan öljyt(mittatikulla kaksi puolta)nostan tikun ylös.. luenko tikun väärin.. toiselta puolelta min. Mutta toiselta puolelta eri lukema. Kumpi puoli on se oikea näyttö. Millaisen helvetin mutkan tuo koneeseen tekee. Nyt kyllä tuntuu blondimaiselta.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
.
Viimeksi muokannut Desmoquattromaschio, 03 Helmi 2017, 06:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jees ensimmäinen yhteys saatu ecuun dnecudiag avulla! ME3.1 EOBD oli "salasana"
Hämmästyttävää oli ettei löytynyt mitään vikakoodia vaikka moottorin vikavalo vilkkuu ja moottori sammuilee enemmän satunnaisesti ja VDC erroria pukkaa myös aina kaupanpäälle. Autolla ei ole ajettu voimansiirto-ongelman takia, ainoastaan käytetty paikoillaan.
Liekkö dnecudiag ohjelman ominaisuus kun auton moottori meinaa sammua, katkeaa heti yhteys ecuun ja ohjelma menee jumiin -joutuu tehtävänhallinnasta aina lopettamaan ja käynnistämään uudelleen.
Sensorin lukuvaihtoehtoja on hieman liikaa mistä valita, tuskin kaikkia on saatavissakaan. Täytyy nyt alkaa haarukoimaan mistä live datasta voisi tuohon sammuiluun ja vikavalon vilkutteluun löytää syyllisen. Sitä ihmettelen ettei kaasuläpän tieto muuttunut kaasuttelustani huolimatta mihinkään. Noita läpän lukuvaihtoehtoja siinä oli aika monta, ehdin vain kokeilla yhtä kun autoon iski jälleen master shut down.
Vissiin bensan paineet, sytkä, pyörintänopeusanturi ja onko lambda anturilla oikeuksia pistää kone tarvittaessa seis?
Hämmästyttävää oli ettei löytynyt mitään vikakoodia vaikka moottorin vikavalo vilkkuu ja moottori sammuilee enemmän satunnaisesti ja VDC erroria pukkaa myös aina kaupanpäälle. Autolla ei ole ajettu voimansiirto-ongelman takia, ainoastaan käytetty paikoillaan.
Liekkö dnecudiag ohjelman ominaisuus kun auton moottori meinaa sammua, katkeaa heti yhteys ecuun ja ohjelma menee jumiin -joutuu tehtävänhallinnasta aina lopettamaan ja käynnistämään uudelleen.
Sensorin lukuvaihtoehtoja on hieman liikaa mistä valita, tuskin kaikkia on saatavissakaan. Täytyy nyt alkaa haarukoimaan mistä live datasta voisi tuohon sammuiluun ja vikavalon vilkutteluun löytää syyllisen. Sitä ihmettelen ettei kaasuläpän tieto muuttunut kaasuttelustani huolimatta mihinkään. Noita läpän lukuvaihtoehtoja siinä oli aika monta, ehdin vain kokeilla yhtä kun autoon iski jälleen master shut down.
Vissiin bensan paineet, sytkä, pyörintänopeusanturi ja onko lambda anturilla oikeuksia pistää kone tarvittaessa seis?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2.5:een etsimässä kytkimen pääsylinteriä. Fiat Eper ilmoittaa numeroksi 60586738.
Tilasin ricambi alfistilta tämän http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10923
Tilauksen jälkeen huomasin että Eperin numerolla on toinen: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=9990
Molemmat näyttää sopivan 2.5 V6:seen, tilasinkohan oikean?
Tilasin ricambi alfistilta tämän http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10923
Tilauksen jälkeen huomasin että Eperin numerolla on toinen: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=9990
Molemmat näyttää sopivan 2.5 V6:seen, tilasinkohan oikean?
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tutut oireet. Ecu paskana mitä todennäköisemmin: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=31291atm kirjoitti:Hämmästyttävää oli ettei löytynyt mitään vikakoodia vaikka moottorin vikavalo vilkkuu ja moottori sammuilee enemmän satunnaisesti ja VDC erroria pukkaa myös aina kaupanpäälle. Autolla ei ole ajettu voimansiirto-ongelman takia, ainoastaan käytetty paikoillaan.
Liekkö dnecudiag ohjelman ominaisuus kun auton moottori meinaa sammua, katkeaa heti yhteys ecuun ja ohjelma menee jumiin -joutuu tehtävänhallinnasta aina lopettamaan ja käynnistämään uudelleen.
Sensorin lukuvaihtoehtoja on hieman liikaa mistä valita, tuskin kaikkia on saatavissakaan. Täytyy nyt alkaa haarukoimaan mistä live datasta voisi tuohon sammuiluun ja vikavalon vilkutteluun löytää syyllisen. Sitä ihmettelen ettei kaasuläpän tieto muuttunut kaasuttelustani huolimatta mihinkään. Noita läpän lukuvaihtoehtoja siinä oli aika monta, ehdin vain kokeilla yhtä kun autoon iski jälleen master shut down.
Vissiin bensan paineet, sytkä, pyörintänopeusanturi ja onko lambda anturilla oikeuksia pistää kone tarvittaessa seis?
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hämyn näköinen toi jälkimmäinen vaihtoehto...jmi kirjoitti:2.5:een etsimässä kytkimen pääsylinteriä. Fiat Eper ilmoittaa numeroksi 60586738.
Tilasin ricambi alfistilta tämän http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10923
Tilauksen jälkeen huomasin että Eperin numerolla on toinen: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=9990
Molemmat näyttää sopivan 2.5 V6:seen, tilasinkohan oikean?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No nythän päästiin oikein mieliaiheeseeni Omien tutkimusten/mittausten/päätelmien perusteella oikeaoppinen ja riittävän tarkuuden antava jtässän öljyn tarkkailu tapahtuu seuraavasti:tuija kirjoitti:Nyt on pakko esittää tosi tyhmä kysymys.. tuon öljytikun kans palaa hihat. Miten tuntui että ts:ssä luin tuonkin paremmin. Tää jts.. tarkistan öljyt(mittatikulla kaksi puolta)nostan tikun ylös.. luenko tikun väärin.. toiselta puolelta min. Mutta toiselta puolelta eri lukema. Kumpi puoli on se oikea näyttö. Millaisen helvetin mutkan tuo koneeseen tekee. Nyt kyllä tuntuu blondimaiselta.
-mittauspaikan tulee olla passissa
-mittaus suoritetaan pian täysin lämmenneen moottorin sammutuksen jälkeen tai vaihtoehtoisesti kunnolla jäähtyneestä moottorista. Välikäynnistyksiä ei parane tehdä ennen mittausta.
-tikku liikkuu/toimii parhaiten putkessaan, kun ala-ja ylärajat kertovien "pisteiden" kohoumat ovat alaspäin.
-oikea tarkastuspinta on tikun alapuoli, joka siis näyttää suurempaa öljymäärää.
Tuon öljymäärä olen todennut siten, että kun laitetaan se 4.40 litraa öljyä oikean suodattimen kera, niin tikku näyttää jämptisti täyttä (alapinta) Olen myös mitannut poistetun öljynmäärän, kun alarajassa ja öljyä tuli pois 3.4- 3.5 litraa, eli tarkistusväli on sen litran. Mulla kestää öljynvaihto helposti sen 2 tuntia, koska annan öljyn valua aivan kaikessa rauhassa, myös suotimen jalasta. Motti on tietysti ollut kunnolla lämmitetty ennen propun avaamista.
Tiedoksi niille, jotka miettivät, että onks toi jätkä sairas vai oikein helvetin sairas, voin kertoa olevani parantumattomasti se helvetin.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin no se 2 tuntiahan tarvitaan joka tapauksessa moottorin jäähdyttelyyn, ei kai kukaan täällä kaada kylmää öljyä kuumaan koneeseen?
Vai onko joku rakennellut systeemin jolla saa öljyt lämmitettyä ennen moottoriin laittoa.
Vai onko joku rakennellut systeemin jolla saa öljyt lämmitettyä ennen moottoriin laittoa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikähän lienee ollut valmistajalla mielessä kun on pitänyt ecu niitata kiinni imusarjaan
Moottorista tuleva tärinä ei ainakaan laitteen elinikää paranna.
Uutta päivitystä, nyt käytössä kapulamallin testeri. Sillä havaittu sama oire kuin PC:llä eli yhteys pätkii ja toistuvasti täytyi aloittaa homma alusta. Yhteys katkesi ehkä paljon helpommin sillä moottorin vikavalo ei edes ehdi syttyä kun yhteys katkeaa. Tarkkaan kun seurasi niin hyvin pieni notkahdus kierroksissa ja se vika kävi siinä. Vikakoodimuisti täysin puhdas.
Täytyy siirtää tutkinnan painopiste noihin liitoksiin, josko niistä jotain hapettumaa löytyisi. Mahdollisuudet sellaiseen kyllä on kun auto on seisonut ajamatta vuodenpäivät.
En jaksa vielä uskoa ecu vikaan koska peli oli toiminut moitteettomasti ennen pitkää käyttämättömyysjaksoa.
Minne väylän liitoksia on piiloteltu, joita vois seuraavaksi tutkia? Epäilisin kostean kabiinin aiheuttamia ongelmia syyn aiheuttajaksi. Ecun menevät liitännät konehuoneesta käytin irti ja niissä ei moitteita löytynyt, kontaktit oli kuin tehtaan jäljiltä.
Moottorista tuleva tärinä ei ainakaan laitteen elinikää paranna.
Uutta päivitystä, nyt käytössä kapulamallin testeri. Sillä havaittu sama oire kuin PC:llä eli yhteys pätkii ja toistuvasti täytyi aloittaa homma alusta. Yhteys katkesi ehkä paljon helpommin sillä moottorin vikavalo ei edes ehdi syttyä kun yhteys katkeaa. Tarkkaan kun seurasi niin hyvin pieni notkahdus kierroksissa ja se vika kävi siinä. Vikakoodimuisti täysin puhdas.
Täytyy siirtää tutkinnan painopiste noihin liitoksiin, josko niistä jotain hapettumaa löytyisi. Mahdollisuudet sellaiseen kyllä on kun auto on seisonut ajamatta vuodenpäivät.
En jaksa vielä uskoa ecu vikaan koska peli oli toiminut moitteettomasti ennen pitkää käyttämättömyysjaksoa.
Minne väylän liitoksia on piiloteltu, joita vois seuraavaksi tutkia? Epäilisin kostean kabiinin aiheuttamia ongelmia syyn aiheuttajaksi. Ecun menevät liitännät konehuoneesta käytin irti ja niissä ei moitteita löytynyt, kontaktit oli kuin tehtaan jäljiltä.
Viimeksi muokannut atm, 03 Helmi 2017, 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse tilasin viimeksi originaalit NGK:t Ebaystä, 90 € setti postikuluineen.Nummika kirjoitti:156 1.8TS varmaan kaipaisi tulppia ja ne tuntuu maksavan ainakin NGKna hunajaa. Bosch merkkisistä taisin lukea ettei kannata ostaa mutta miten Denson tulpat?
Onko kokemuksia denson tulpista vai onko NGK ainoa vaihtoehto?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Myyntipalstalla näyttäisi olevan orkkis tulpat 70eTeroV. kirjoitti:Itse tilasin viimeksi originaalit NGK:t Ebaystä, 90 € setti postikuluineen.Nummika kirjoitti:156 1.8TS varmaan kaipaisi tulppia ja ne tuntuu maksavan ainakin NGKna hunajaa. Bosch merkkisistä taisin lukea ettei kannata ostaa mutta miten Denson tulpat?
Onko kokemuksia denson tulpista vai onko NGK ainoa vaihtoehto?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^samoja meinasin ehdottaa, mutta ehdit ensin.
Noit taitaa olla kuparit? vaihtoväli 40000km ? Silti ihan kohtuu hintaset.
Noit taitaa olla kuparit? vaihtoväli 40000km ? Silti ihan kohtuu hintaset.
"puhun niin totta kuin osaan"
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itselleni vastaten: Kyllä SW:n jouset sopivat porrasperäiseen 156:een. Jousilankaa on SW:n jousessa kierros enemmän kuin sedanin jousessa ja pituutta n. 3 cm enemmän irrallaan ollessaan (kts. oheinen kuva). Molemmat jouset ovat oletettavasti olleet paikallaan uudesta asti, eli ovat suunnilleen saman ikäisiä, vm. 1999 ja 2000 autoista ja molemmilla on tietä tampattu reilut 200 tkm. Ajolleen SW:n jouset tuntuvat selkeästi jämäkämmiltä, perä ei ole enää niin vetelän oloinen kuin ennen, vaikken iskareita vaihtanutkaan. Maavaraa on nyt melkoisen maasturimaisesti (kts. toinen kuva), mutta sehän tässä oli tavoitteenakin. Jotenkin tuntuu, että keulakin olisi nyt korkeammalla takajousien vaihdon jälkeen, mutta etupäähän en tässä yhteydessä koskenut ollenkaan.TeroV. kirjoitti:Mitä eroa on 156 sedanin ja 156 SW:n takajousilla; onko farkussa jämäkämmät takavieterit kuin porrasperäisessä? Sedanilla ajellaan melko usein neljän hengen kuormalla peräkontti täynnä tavaraa ja joskus on vielä perässä kärry, jolloin takapää seilaa aika matalalla. Jos farkun jouset ovat jäykemmät ja porrasperämallin kanssa vaihtokelpoiset, suunnitelmissa olisi vaihtaa taakse farkun jouset.
- Liitteet
-
- 156 Berlina ja SW jouset.jpg
- Jouset vierekkäin, pidempi on SW:n jousi.
- (122.57 KiB) Tiedosto ladattu 4547 kertaa
-
- 156 stance-SW-jousilla.jpg
- 156 2.0 TS Berlina vm 1999 SW:n takajousilla.
- (103.32 KiB) Tiedosto ladattu 4547 kertaa
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tolleen se pitää ollakkin, perä ylempänä kuin keula! Niin on nyt 155:ssa kun on uudet takajouset.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä kohden kehtaan ihmetellä, että mikä ihme vaatii korottamaan jo valmiiksi vakiona maastokorkuista 156:sta .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Sulle näkyy varmaan väärä kuva - kyseessä ei ole crosswagon.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taisi TeroV kaivata lähinnä jäykempiä jousia taakke ja tuo tapa halvin Stance tuli sitten kaupanpäälisinä?
Mie kanssa miettinyt jos löytyisi jäylempää jousta... Onkohan muuten v6n takajouset nelareita jäykemmät?
Mie kanssa miettinyt jos löytyisi jäylempää jousta... Onkohan muuten v6n takajouset nelareita jäykemmät?
Suoraan vaan suoraa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Otsikkoa lainaten missä päin busson konehuonetta löytyy kampiakselin asentoanturi ja meneekö tieto eculle mitä kautta? Jokin johto tippuu etummaisen kannen alta mutta ei pääse näkemään minne se johtaa.
Toinen kyssäri mikä on hanskalokeron takana oleva muovinen valkoinen boxi minne menee 2 kpl liittimiä? Samalta suunnalta löytyi myös yksi sulake,liittyy ?
Kierteli siellä myös keltainen kaapeli, selvää ei sanut mistä tuli ja minne meni, keskikonsoliin?
Ja kolmas, siellä missä raitisilmasuodatin sijaitsee löytyy myös musta muovinen boxi mikäs sen funktio on?
Nykytekniikka on jälleen mahdollistanut että italosähköt saa omistajien
Toinen kyssäri mikä on hanskalokeron takana oleva muovinen valkoinen boxi minne menee 2 kpl liittimiä? Samalta suunnalta löytyi myös yksi sulake,liittyy ?
Kierteli siellä myös keltainen kaapeli, selvää ei sanut mistä tuli ja minne meni, keskikonsoliin?
Ja kolmas, siellä missä raitisilmasuodatin sijaitsee löytyy myös musta muovinen boxi mikäs sen funktio on?
Nykytekniikka on jälleen mahdollistanut että italosähköt saa omistajien
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Muuhun en valitettavasti osaa vastata, mutta keltaisen johdon PITÄISI olla Airbagin johtoja.
Mitä tarkoittaa "musta muovinen boksi" raittarilta? Onko tuossa siis raitisilmansuodatin kojelaudan alla, keskellä vaiko konehuoneen puolella?
Keskikonsolin takana/kojelaudan alla oleva boksihan on nimenomaa suodatinkotelo - vai tarkoitatko sen kyljessä olevaa, missä mm. (muistaakseni) ilmaläpät ym sijaitsee?
Muuhun en valitettavasti osaa vastata, mutta keltaisen johdon PITÄISI olla Airbagin johtoja.
Mitä tarkoittaa "musta muovinen boksi" raittarilta? Onko tuossa siis raitisilmansuodatin kojelaudan alla, keskellä vaiko konehuoneen puolella?
Keskikonsolin takana/kojelaudan alla oleva boksihan on nimenomaa suodatinkotelo - vai tarkoitatko sen kyljessä olevaa, missä mm. (muistaakseni) ilmaläpät ym sijaitsee?
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se johto joka tippuu etummaisen kannen jakopään puoleisesta päästä alas menee ilmastoinnin kompuralle.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alkupään 156 malleissa oli valkoinen boksi joko keskuslukitukselle tai sen erilliselle kaukosäädölle, nyt en muista kumpi.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tunnistaako joku tälläistä vannemallia? En muista ennen nähneeni, onko harvinainen orggis vai tarvike ja jos tarvike, niin mitään hajua mistä pajasta peräisin?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Hanska
- Viestit: 41
- Liittynyt: 29 Maalis 2016, 21:43
- Car(s): 1998 156 2.5 V6
2x 1999 156 2.0 TS (Ajettu loppuun/"projekti") - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
MAK R-Action näyttäisi samalle pikaisesti Googlattuna
Melekosta kyytiä.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muistuttaa jotenkin niitä, jotka heivasin Tyyskälle viime italialaisten autojen illassa, jotka jäi busso-SW:stä. Taisivat olla 16 tuumaiset. Jotenkin tylsän näköiset vantehet mutta taisi niissä Alfan keskimerkit olla, enkä huolinut ilmaiseksikaan kun ei oo tarvetta.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Totta, pyöränpulttien välissä olevia pieniä reikiä myöten, joten eiköhän tuo ole osuma. Kiitos
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mustalla boxilla sijaitsee kun ottaa pyyhkijänsulat pois + kiinnitysruuvit ja raottaa apparin puolelta sitä muovista mustaa ritilää. Boxi on siis siinä keskellä, raitisilmasuodattimen oikealla puolella. Olisiko sitten pyyhkijöiden toimintaan liittyvä? Piuhoja siihen meni ehkä 10 kpl. Tosin autostani en löytänyt raitisilmasuodatinta, lienee heivattu pois. Meni hieman aikaa hahmottaa kuuluisiko sen olla siellä mutta YouTubesta sekin selvisi.
Etsin suodatinta ensin apparin jalkatilasta mutta ei se siellä voi olla kun siellä on jo puhallin ja läppäsysteemi jossa valitaan ulkoilma-sisäilmakierto kabiiniin.
Hanskalokero takaa löytynyt valkoinen boxi on sitten suurempi ja siihen meni piuhoja varmaankin 20 kpl / liitin. Lisäksi tuolla meni jotain runkokaapelia joissa oli vastaavat lukitukset liittimessä kuin ecun liittimissä. Nuo on nyt tutkittu mutta ei sieltä apuja moottorin käynnissä pysymiseen löytynyt. Nyt ei edes yritä lähteä käyntiin, joten tuo tutkimus + ecun yön yli pirtin pöydällä säilytys tuhosi jotain lopullisesti. Kaikki toimenpiteet tein jännitteettömänä ( elektroniikkaa on koulussa luettu ).
Jos starttaa ja on obd:llä kiinni autossa pitäisikö livedatassa näkyä kierrosluku?
Muistaakseni näytti nollaa mutta saattoihan se yhteyskin olla lukijaan poikki. Olisiko siis pyörimistieto päässyt katoamaan eculta?
Etsin suodatinta ensin apparin jalkatilasta mutta ei se siellä voi olla kun siellä on jo puhallin ja läppäsysteemi jossa valitaan ulkoilma-sisäilmakierto kabiiniin.
Hanskalokero takaa löytynyt valkoinen boxi on sitten suurempi ja siihen meni piuhoja varmaankin 20 kpl / liitin. Lisäksi tuolla meni jotain runkokaapelia joissa oli vastaavat lukitukset liittimessä kuin ecun liittimissä. Nuo on nyt tutkittu mutta ei sieltä apuja moottorin käynnissä pysymiseen löytynyt. Nyt ei edes yritä lähteä käyntiin, joten tuo tutkimus + ecun yön yli pirtin pöydällä säilytys tuhosi jotain lopullisesti. Kaikki toimenpiteet tein jännitteettömänä ( elektroniikkaa on koulussa luettu ).
Jos starttaa ja on obd:llä kiinni autossa pitäisikö livedatassa näkyä kierrosluku?
Muistaakseni näytti nollaa mutta saattoihan se yhteyskin olla lukijaan poikki. Olisiko siis pyörimistieto päässyt katoamaan eculta?
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kampparin asentoanturi löytyy moottorin alta, vauhtipyörää suojaavan peltiluukun takaa. Liitin löytyy akun ja tulipellin välistä.atm kirjoitti:Otsikkoa lainaten missä päin busson konehuonetta löytyy kampiakselin asentoanturi ja meneekö tieto eculle mitä kautta? Jokin johto tippuu etummaisen kannen alta mutta ei pääse näkemään minne se johtaa.
Kytkentä alla olevan kuvan mukaan suoraan ECU:lle.
K46 on RPM sensor eli kampparin anturi.
K47 on timing sensor eli nokan anturi.
K50 ja 51 on nakutusantureita.
K36 moottorin lämpö.
N75 kaasuläppä
Varmista, että moottorin ja rungon välinen maajohto on ok. Ihan yleismittarilla. Ja että ecu saa kunnon maat sekä akkujännitteen täytenä.
- Liitteet
-
- bussoanturit.JPG
- (52.87 KiB) Tiedosto ladattu 4241 kertaa
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oma muistikuva on että 15mm. Ja ainakin http://www.alfadriver.com/forum/index.p ... entry23022 sanoo samaa ("Then remove the crank pulley, aux tensioner 1x13mm bolt and remove the idler 1x15mm bolt.") ja http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gtv ... ssary.html mainitsee "15mm offset ring spanner for auxiliary belt idler" joten melko hyvä todennäköisyys on 15mm osalta. Tuo "offset ring spanner" ei muuten sitten ole hyvä työkalu tuohon (linkin kaveri oli joutunut modaamaan avainta), se piippuavain istuu ilman kikkailua.wileythecoyote kirjoitti:Jts:stä pitäis saada apulaitehihnan kiristinrulla irti. Minkä kokoinen piippuavain mahtoi tuonne mennä? En raaski ostaa koko settiä tämän auton purkua varten...
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
@atm
Vuosimalli on nyt oleellinen tieto.
Jos on 2-alueilmastointi tai automaattinen ilmastointi (täysautomaatti siis), pitäisi raitisilmansuodattimen sijaita NIMENOMAA keskikonsolin alla. Se on musta laatikko, josta otetaan oikealle aukeava luukku auki (ruuvattu kiinni yleensä, joskus jopa pultattu kiinni). Manuaali-ilmastoinnilla tai puoliautomaatilla taas mennään vanhanaikaisemmin, jolloinka raitisilmansuodatin yleisesti on tuulilasin ritilän alla.
Lyhyestä virsi kaunis: vm 2001 jälkeen sisällä patruuna, sitä vanhemmissa tuulilasin ritilän alla.
PS.
Ja poikkeuksia oli tuossa, mutta en muista tarkalleen miten ja mitä. Oli myös jossain uudemmassa ritilän alla samoin kuin jossain vanhemmassa tuolla konsolin alla... Näissä oli kaiketi jotain versio/mallieroja, jotka vaikutti muunkin kuin ilmastoinnin osalta.
Vuosimalli on nyt oleellinen tieto.
Jos on 2-alueilmastointi tai automaattinen ilmastointi (täysautomaatti siis), pitäisi raitisilmansuodattimen sijaita NIMENOMAA keskikonsolin alla. Se on musta laatikko, josta otetaan oikealle aukeava luukku auki (ruuvattu kiinni yleensä, joskus jopa pultattu kiinni). Manuaali-ilmastoinnilla tai puoliautomaatilla taas mennään vanhanaikaisemmin, jolloinka raitisilmansuodatin yleisesti on tuulilasin ritilän alla.
Lyhyestä virsi kaunis: vm 2001 jälkeen sisällä patruuna, sitä vanhemmissa tuulilasin ritilän alla.
PS.
Ja poikkeuksia oli tuossa, mutta en muista tarkalleen miten ja mitä. Oli myös jossain uudemmassa ritilän alla samoin kuin jossain vanhemmassa tuolla konsolin alla... Näissä oli kaiketi jotain versio/mallieroja, jotka vaikutti muunkin kuin ilmastoinnin osalta.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo on sadeautomatiikan ecu.atm kirjoitti:Mustalla boxilla sijaitsee kun ottaa pyyhkijänsulat pois + kiinnitysruuvit ja raottaa apparin puolelta sitä muovista mustaa ritilää. Boxi on siis siinä keskellä, raitisilmasuodattimen oikealla puolella. Olisiko sitten pyyhkijöiden toimintaan liittyvä? Piuhoja siihen meni ehkä 10 kpl.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jälleen asioita tutkittu. Yleismittarilla maakaapelin resistanssi akunkengästä ecun kylkeen ja imusarjaan mitattuna 0,2 ohm mikä on noiden yleiskoneen johtojen resistanssi.
Jännitepuolella akku 12,85 V ja sama löytyy imusarjan ja + navan välistä.
Havaitsin sellaisen ilmiön että luultavasti kun akun jännite putoaa niin se sytyttää VDC + ABS vikavalon päälle. Ainakin kun starttaillut pitempään yhtäjaksoisesti näin tulee käymään. Ladatulla akulla lyhyitä starttauksia niin ei tule tuota oiretta.
Onkos tuossa cf3 bose liftissä, polttoaineen syötön katkaisunappia jossain penkin alla? Pitää vielä tutkia sellainenkin mahdollisuus kun alkaa käydä keinot vähiin. Otin ecun uudelleen tarkasteluun ja pinnipuolella suurennuslasin läpi katsottuna koskettimet loistavassa kunnossa eikä pinnien juuressakaan näkynyt mitään huolestuttavaa saatikka heiluvia pinnejä.
Hieman kiinnostais riipaista kansi auki ja katsoa mitä se on syönyt Sattuu olemaan näköjään sitä havinaisempaa mallia, joten jos saan sen tuhottua voi pistää loputkin autosta paaliin. ja vihreät kiittäis.
Onkos tuossa vielä jokin ohjaamo ecu siellä sulakerasian takana? Voiko se aiheuttaa käynnistysongelman?
Se valkoinen boxi lienee IMMO ja keskuslukitus, onkos ilmastoinnille olemassa vielä omansa - missä?
Mielenkiintoiseen paikkaan on sadetunnistimen boxi laitettu, oli kompostoitunut hyvän matkaa alapuolelta lehtimössön sekaan! Kannattaisi kyllä italo engineerien tutustua jonkin toisen ajoneuvovalmistajan sähkösuunnitteluun. Jotenkin tuntuu siltä, että johdot on tilattu etukäteen ja sitten laitettu boxit siihen paikkaan mihinkä nyt jotenkin on saatu kiinni. Kiroan vieläkin tuon ecun sijoituspaikkaa.
Jännitepuolella akku 12,85 V ja sama löytyy imusarjan ja + navan välistä.
Havaitsin sellaisen ilmiön että luultavasti kun akun jännite putoaa niin se sytyttää VDC + ABS vikavalon päälle. Ainakin kun starttaillut pitempään yhtäjaksoisesti näin tulee käymään. Ladatulla akulla lyhyitä starttauksia niin ei tule tuota oiretta.
Onkos tuossa cf3 bose liftissä, polttoaineen syötön katkaisunappia jossain penkin alla? Pitää vielä tutkia sellainenkin mahdollisuus kun alkaa käydä keinot vähiin. Otin ecun uudelleen tarkasteluun ja pinnipuolella suurennuslasin läpi katsottuna koskettimet loistavassa kunnossa eikä pinnien juuressakaan näkynyt mitään huolestuttavaa saatikka heiluvia pinnejä.
Hieman kiinnostais riipaista kansi auki ja katsoa mitä se on syönyt Sattuu olemaan näköjään sitä havinaisempaa mallia, joten jos saan sen tuhottua voi pistää loputkin autosta paaliin. ja vihreät kiittäis.
Onkos tuossa vielä jokin ohjaamo ecu siellä sulakerasian takana? Voiko se aiheuttaa käynnistysongelman?
Se valkoinen boxi lienee IMMO ja keskuslukitus, onkos ilmastoinnille olemassa vielä omansa - missä?
Mielenkiintoiseen paikkaan on sadetunnistimen boxi laitettu, oli kompostoitunut hyvän matkaa alapuolelta lehtimössön sekaan! Kannattaisi kyllä italo engineerien tutustua jonkin toisen ajoneuvovalmistajan sähkösuunnitteluun. Jotenkin tuntuu siltä, että johdot on tilattu etukäteen ja sitten laitettu boxit siihen paikkaan mihinkä nyt jotenkin on saatu kiinni. Kiroan vieläkin tuon ecun sijoituspaikkaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Polttoainesyötön hätäkatkasu on kuskin penkin alla. Oliko niin, että lauenneena nappi on ylhäällä ja se vaan pitää painaa takasin pohjaan?
Mites, jääkö CODE-valo palamaan kun yrittää starttailla? Sehän on ajoneston ilmoitus ja kertoo, että homma ei toimi.
ABS/VDC yms tosiaan kyykkää, jos akun jännite tipahtaa liikaa - käy esimerkiksi kovalla pakkasella noin, vaikka lähtisikin käyntiin, jos akku alkaa olla ehtoopuolella (tai liitokset alkaa olla hapettuneet umpeen).
Ja ainakin jossain 2.5V6:ssa on ongelma, että airbagin ECU saattaa hajota liian alhaisen jännitteen seurauksena (tai sitten liittyy johonkin muuhun, mikä tapahtuu sillä hetkellä syystä X). Tälläkin foorumilla muutama airbagin ECU paukahtanut juurikin kovemmilla pakkasilla tai lämpösemmälläkin, jos akku kyykännyt startissa. Koski jotain vanhempaa versiota kyseisestä boksista, kaiketi?
Boseliftissä tosiaan sulla kait pitäis olla ne ilmasudit siellä keskikonsolin takana...
Tässä erinomainen ohje sitä varten;
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=277346#p277346
Polttoainesyötön hätäkatkasu on kuskin penkin alla. Oliko niin, että lauenneena nappi on ylhäällä ja se vaan pitää painaa takasin pohjaan?
Mites, jääkö CODE-valo palamaan kun yrittää starttailla? Sehän on ajoneston ilmoitus ja kertoo, että homma ei toimi.
ABS/VDC yms tosiaan kyykkää, jos akun jännite tipahtaa liikaa - käy esimerkiksi kovalla pakkasella noin, vaikka lähtisikin käyntiin, jos akku alkaa olla ehtoopuolella (tai liitokset alkaa olla hapettuneet umpeen).
Ja ainakin jossain 2.5V6:ssa on ongelma, että airbagin ECU saattaa hajota liian alhaisen jännitteen seurauksena (tai sitten liittyy johonkin muuhun, mikä tapahtuu sillä hetkellä syystä X). Tälläkin foorumilla muutama airbagin ECU paukahtanut juurikin kovemmilla pakkasilla tai lämpösemmälläkin, jos akku kyykännyt startissa. Koski jotain vanhempaa versiota kyseisestä boksista, kaiketi?
Boseliftissä tosiaan sulla kait pitäis olla ne ilmasudit siellä keskikonsolin takana...
Tässä erinomainen ohje sitä varten;
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=277346#p277346
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei herjaa code lamppua, syttyy MAR asennossa ja sammuu hetken päästä eli se siis toimii.
Tossa palaa bägin valokin, en ole siihen ehtinyt vielä paneutua, se vissiin jää palamaan pysyvästi jos jotainn häikkää ollut. Täytyy siis nollata obd:n kautta eikä nollaudu jännitteettömäksi tekemällä kuten vissiin 90-luvun laitteissa oli tapana.
Ei ollut PA-syötön nappi pompannut.
Kiitoksia ohjelinkistä, tuon avulla se nyt kyllä löytyy.
Tossa palaa bägin valokin, en ole siihen ehtinyt vielä paneutua, se vissiin jää palamaan pysyvästi jos jotainn häikkää ollut. Täytyy siis nollata obd:n kautta eikä nollaudu jännitteettömäksi tekemällä kuten vissiin 90-luvun laitteissa oli tapana.
Ei ollut PA-syötön nappi pompannut.
Kiitoksia ohjelinkistä, tuon avulla se nyt kyllä löytyy.
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kylmällä koneella kuuluu jonkin hihnan vinguntaa 1700-2000 kierroksen kohdalla, hiljenee kuitenkin 30 sec kuluessa kun vähän kerkee ajamaan ja kone lämpeämään.
Lisäksi liikennevaloihin hidastaessa moottorijarrulla tuolla samaisella 1700-2000 kierrosalueen kohdalla kuuluu vaimeaa rohinaa, hiljenee heti kun kierrokset tippuu alle 1700 tai antaa kaasua. Ja joka vaihteella sama homma.
10tkm/1,5v sitten vaihdettu jakohihna+vesipumppu+moniura hihna.
Onkos tuohon mitään yleistä diagnoosia että mikä siellä olisi vaihtokunnossa, oireileeko joku muu hihna tuolla tavalla?
Lisäksi liikennevaloihin hidastaessa moottorijarrulla tuolla samaisella 1700-2000 kierrosalueen kohdalla kuuluu vaimeaa rohinaa, hiljenee heti kun kierrokset tippuu alle 1700 tai antaa kaasua. Ja joka vaihteella sama homma.
10tkm/1,5v sitten vaihdettu jakohihna+vesipumppu+moniura hihna.
Onkos tuohon mitään yleistä diagnoosia että mikä siellä olisi vaihtokunnossa, oireileeko joku muu hihna tuolla tavalla?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oireet sopisi kyllä pettäneeseen moniurahihnapyörän kumivulkanointiin. Katso vippaako kampiakselin hihnapyörä kun auto käy..Verttiv kirjoitti:Kylmällä koneella kuuluu jonkin hihnan vinguntaa 1700-2000 kierroksen kohdalla, hiljenee kuitenkin 30 sec kuluessa kun vähän kerkee ajamaan ja kone lämpeämään.
Lisäksi liikennevaloihin hidastaessa moottorijarrulla tuolla samaisella 1700-2000 kierrosalueen kohdalla kuuluu vaimeaa rohinaa, hiljenee heti kun kierrokset tippuu alle 1700 tai antaa kaasua. Ja joka vaihteella sama homma.
10tkm/1,5v sitten vaihdettu jakohihna+vesipumppu+moniura hihna.
Onkos tuohon mitään yleistä diagnoosia että mikä siellä olisi vaihtokunnossa, oireileeko joku muu hihna tuolla tavalla?