Anywho - tämä ei ole "vihaajan" postaus. Tykkään Giuliasta kovasti. Mutta yllä olevia asioita joutuu puntaroimaan. (Ja jotkut meistä itselleen selittelemään.)

Valvoja: Moderators
Marraskuussa tuli sininen Giulia vastaan Seinäjoen pohjoispuolella maaseudulla. Komia onRauta kirjoitti:itse asiassa aika mielenkiintoista että koko Suomessa rekisteröidyistä neljästä sinisestä Giuliasta kaksi on foorumilla ja yksi bongattu muuten vaan, eli vain yksi on jossain teillä tietämättömillä
nyt keksit omias, en ole noin sanonut, sanoin vain että tämä ketjun jutut menivät aivan scheisseksi. Jos ei Alfa miellytä voi kyllä siirtyä muille foorumeilla kehumaan niitä viattomia saksalaisia, joissa jokainen yksityiskohta toimii kuin kello. Ei täällä jaksa lukea perusteettomia väitteitä- Kaikki tietävät että kaikissa autoissa on jotain korjattavia yksityiskohtia. Kyllä kilpailijoilla voi olla joku kohta paremmin ratkaistu ja päinvastoin. Se on se auton keskimääräinen hyvyys joka jokaisen täytyyy siellä omassa pääkopassa ratkaista mikä sen auton valinnan sanelee. Joku tykkää parhaasta ajettavuudesta toinen taas navin nappulan toiminnasta.Shuttle kirjoitti:tulee tänne V6:t ja muut huutelemaan miten "ton ja tän mielestä Giulia on scheissa!".
Kaalipata kirjoitti:Mitäs mieltä jengi on muuten tuosta Giulia Sprintistä? Tai ylipäänsä tuosta ideologiasta et tehdään sedanista coupe-versio, eikä ihan omaa malliaan (vrt GT)?
http://www.motorauthority.com/news/1108 ... -in-geneva
Ei kai kukaan ole sanonut että "Giulia Sprint" näyttäisi Giulia sedanilta sen enempää kuin 105 sarjan Giulia Sprint?V6 kirjoitti:kyllä samoista osista, mutta ei samannäköistä eli takaovet pois
"tehdään sedanista coupe-versio" eikös tuo nyt sitä meinannut? jokatapauksessa jos siellä joku Coupe esitellään (nopea aikataulu?) veikkaan että ollaan lähempänä sedania kuin yleensä Alfan coupe malleissa. Onhan se Stelviokin periaaatteesa korotettu GiuliaJPeltola kirjoitti:Ei kai kukaan ole sanonut että "Giulia Sprint" näyttäisi Giulia sedanilta sen enempää kuin 105 sarjan Giulia Sprint?V6 kirjoitti:kyllä samoista osista, mutta ei samannäköistä eli takaovet pois
lagotto kirjoitti:^^ oliko sulla parempi lista jossain? Yritin tehdä tuon Giulian perusteella etsien n. 200hp malleja, mutta toki se voidaan tehdä myös 250hp malleilla joita on Audilla ja bemarilla, mutta Alfalla taas ei. Ja jos tosiaan tarkoitit tuolla suorituskyvyllä sitä, että toisella oli 10-16hp vähemmän, niin sopii käydä kokeilemassa ero. Enkä nyt ala tässä mitään kulutuslukemia tutkimaan, sillä ei kai kukaan osta Alfaa niiden perusteella.
Uudet mallit aina tervetulleita, johan tässä on mallipulaa monta vuotta kärsittykin!!Kaalipata kirjoitti:Mitäs mieltä jengi on muuten tuosta Giulia Sprintistä? Tai ylipäänsä tuosta ideologiasta et tehdään sedanista coupe-versio, eikä ihan omaa malliaan (vrt GT)?
http://www.motorauthority.com/news/1108 ... -in-geneva
Polforea kirjoitti:^^^159 ja Brera.
Kyllähän juuri oikea tapa venyttää mallivalikoimaa on käyttää sitä olemassaolevaa platformia (tässä tapauksessa valmista sedania) ja piirtää siihen päälle erilainen kori (farkku, coupe ja avo). Samat voimalinjat, pääosin samat alustat jne. vain mahdollistavat järkevät R&D -kulut, pienemmän varaosavalikoiman ja helpomman ylläpidettävyyden nimenomaan niissä osissa, jotka eivät osu silmään. Kytkimiä ja käyttöosiakin yms voi olla rinnakkaismallien välissä ristiin, kun ulkonäöllä, ajoasennolla ja alustan hienovirityksellä saa jo aikaan erilaisen fiiliksen ja haluttavuuden.
lerppu kirjoitti:TeroPee ei voisi olla enempää oikeassa. Harrasteautossa (tai jopa 2. autossa) kulkineelle sallii kaikenlaista omaperäistä ja luonteikasta hassunhauskaa vikaakin. Mutta helmikuisena pakkasaamuna lasta tarhaan sillä perheen ainoalla autolla viedessä ei kaipaa seikkailua. Kaipaa laadukasta ja varmaa kyytiä. Arjen luksusta on, jos auto on itselle sopiva - ja arjen onnellisuutta on jos auto sattuu olemaan ominaisuuksiltaan viihdyttävä. Mitään ylimääräisiä ovijumppia tai tutkavikoja ei hermo aamulla pidä. Olkoon vaikka kuinka ykkönen ajaa (kuten kieltämättä Giulia on)! Tässä hintaluokassa elääkseen palkkatöitä tekevä odottaa käyttölaatua. Toivottavasti Giuliassa sitä on. Eikä autossa oli liikaa Giuliettaa - jota vaimolla oli tapana haukkua siitä, että se yrittää olla "molemmista maailmoista" - viihdyttävä hiukan erilainen ajajan auto ja perheauto samaan aikaan. Eikä (hänen mielestään) onnistunut kummassakaan tehtävässä. Minä olin kyllä erimieltä, mutta minkäs teet...
Anywho - tämä ei ole "vihaajan" postaus. Tykkään Giuliasta kovasti. Mutta yllä olevia asioita joutuu puntaroimaan. (Ja jotkut meistä itselleen selittelemään.)
Jep, näinhän se on Alfalla myös dieselissä 150/180hp, eli sama kone mutta eri softa. Varustelu tosiaan maksaa, ja siksi toivoisinkin että Giuliassa olisi tuohon hintaan vähintään samat varusteet kuin kilpailijoillaan. Nyt näin ei ole.AlfaTom kirjoitti:lagotto kirjoitti:^^ oliko sulla parempi lista jossain? Yritin tehdä tuon Giulian perusteella etsien n. 200hp malleja, mutta toki se voidaan tehdä myös 250hp malleilla joita on Audilla ja bemarilla, mutta Alfalla taas ei. Ja jos tosiaan tarkoitit tuolla suorituskyvyllä sitä, että toisella oli 10-16hp vähemmän, niin sopii käydä kokeilemassa ero. Enkä nyt ala tässä mitään kulutuslukemia tutkimaan, sillä ei kai kukaan osta Alfaa niiden perusteella.
Auton varustelu ja materiaalien laatu maksaa, tehot saadaan "ilmaiseksi" softalla. Naurettavaa, kun autonvalmistajat rahastaa saman moottorin eritehoisilla versioilla. Volvolla oli tästä ikäviä kokemuksia, kun joku yksityispaja teki Volvon liki 10000€ tehopaketin kymmenesosalla, jos muistan oikein![]()
Tuo Alfan 200/280hp bensakone saattaa olla juuri tällainen viritys, mutta toki 4wd maksaa lisää ja varmasti muutakin kilkettä on vaihdettu tehokkaampaan. lisäksi turboissa yms saattaa olla eroja, mutta joku 180/210hp diesel kuullostaa juuri ohjelmoinnin tuomalta tehonlisäykseltä. Nykyään kun kulutus ja tehot vaikuttaa autoilun kustannuksiin, näillä tehoilla kikkailu on ehkä halvin keino hinnoitella auto sopivaan markkinarakoon.
Sama vika omassani, ja kyllä se ärsyttää kun on kiire eikä ovet aukea.AlfaTom kirjoitti:Giulietassa välillä, syystä tai toisesta, kaukoavain joko toimii tai ei toimi, olen jo oppinut suhtautumaan asiaan neutraalisti. Ei pilaa minun päivääni. Sitäpaitsi sitä mekaanista lukkoakin kannattaa välillä käyttää.
Onko nuo avaimettomat systeemit valinnaisvarusteita? Itse jättäisin ne ruksaamatta ja keskittyisin olennaiseen![]()
Voisihan se Giuliettan luukku tosin avautua pari senttiä enemmän, mutta likaiset sormet lähtee puhtaaksi saippualla ja vedelläKun eihän näitä ole tähän ilmastoon suunniteltu
Duunikavereilla on useampia 40-50k kärryjä, perinteistä saksalaista premiumia ja Skodaa eri versioina. Jokaiselle tullut tutuksi takuu- ja merkkihuolto. Ei ne muut sen paremmin toimi.. marginaalimerkeillä pienistäkin vioista vaan tehdään maailman tärkeimpiä, koska lopulta nykyautot ovat kaikki todella hyviä ja brändi ratkaisee monelle. Jos itse päätän laittaa noin paljon rahaa autoon, Giulia on sijoilla 1-3, sitten muut vaihtoehdot eli ehkä Lexus. Mutta nykyinen tonnin uskollinen kuljetin on hinta-laatusuhteessa niin ylivoimainen että pitänee odottaa pahempaa hajoamistalagotto kirjoitti:Giulia taas on 20k kalliimpi, joten siinä tulee homman jo toimia. Toivottavasti tämä on vain alkukankeutta ja seuraavat tehtaalta tulevat jo toimivat.
Se, että muissa on vikoja ei oikeuta myös Alfassa olemaan vikoja. 50k hintaisen autojen tulee toimia. Mutta edelleenkään luotettavuus ei ole suurin asia mikä häiritsee, vaan laatu/hinta ja ominaisuudet. Giulia on hieno auto, mutta mielestäni vaan liian kallis.frosted kirjoitti:Duunikavereilla on useampia 40-50k kärryjä, perinteistä saksalaista premiumia ja Skodaa eri versioina. Jokaiselle tullut tutuksi takuu- ja merkkihuolto. Ei ne muut sen paremmin toimi.. marginaalimerkeillä pienistäkin vioista vaan tehdään maailman tärkeimpiä, koska lopulta nykyautot ovat kaikki todella hyviä ja brändi ratkaisee monelle. Jos itse päätän laittaa noin paljon rahaa autoon, Giulia on sijoilla 1-3, sitten muut vaihtoehdot eli ehkä Lexus. Mutta nykyinen tonnin uskollinen kuljetin on hinta-laatusuhteessa niin ylivoimainen että pitänee odottaa pahempaa hajoamistalagotto kirjoitti:Giulia taas on 20k kalliimpi, joten siinä tulee homman jo toimia. Toivottavasti tämä on vain alkukankeutta ja seuraavat tehtaalta tulevat jo toimivat..
Olin kyllä aika myyty jo kylmätyypeistä, pitää käydä koeajolla kun saa tarpeeksi pitkäksi aikaa ja hyvällä kelillä.. ja ennakkohyväksyä itselle että voi olla kallis keikka.
Täällä myös sama.hagger16 kirjoitti:Köyhälle kaikki on kallista.
Siksi minäkin toivon, että Giuliaa ostettaisiin ja minä voisin sitten joskus ostaa käytetyn..
On muuten täällä sama!Macela kirjoitti:Täällä myös sama.hagger16 kirjoitti:Köyhälle kaikki on kallista.
Siksi minäkin toivon, että Giuliaa ostettaisiin ja minä voisin sitten joskus ostaa käytetyn..
Tottakai autoihin tulee vikoja. Edelleenkään en ole mitään tuollaista edes väittänyt. Mutta turha tätä on jatkuvasti kääntää ja vääntää. Teidän mielestänne Giuliaa ei saa arvostella, vaan se on täydellinen kaikkine vikoineen ja puutteineen. Minä taas toivoisin samat ominaisuudet kuin kilpailijoilla, ja auton jossa ei olisi heti alkuun joka yksilössä samoja vikoja. Varsinkin kun auto on 50k arvoinen.jkk kirjoitti:^no, eiköhän kaikkiin laitteisiin ole mahdollista tulla vikaa. Eiköhän tässäkin nyt ole se haluamisen tuska mutta pinkka ei riitä niin ollaan muille kateellisia ja "negistellään"...?
W211 jarruista ilmeisesti kyse, valmistaja Bosch. On se kyllä ihme, jos Boschilla ei ole tehty kehitystyötä kymmeneen vuoteen, vaikka ongelmia oliJuise kirjoitti:
Onko tuosta sähköjarrusysteemistä speksejä / kaavioita jossain? Toivottavasti ei käy niinkun mersulle. Systeemi on hyvä ja toimiva, mutta koska se on jarrulaite ja vikatilanteessa sen toiminta muuttuu, niin mersun omistajat saivat mielikuvan viallisista jarruista. 150M€ takaisinkutsukampanja ei taitaisi pitkää ikää alfan tulevaisuudelle luvata.
Pari sivua sitten jo kerroin jo esimerkkiä, mutta laitetaan nyt taas. Esim BMW 320i A xDrive Business Exclusive Editionin saa nelivedolla ja halvemmalla kuin Giulian. Tähän verrattuna Giuliasta puuttuu lisäksi ainakin pysäköintitutka, led/xenon-valot, salliva luistonesto ja sen poisto. Toki bemariin tulee myös nahkapenkit yms. mutta niitä en pidä "pakollisina". Giulian penkit eivät ole ihmeelliset, mutten tiedä olisiko tässä bemarissa sen kummallisemmat.V6 kirjoitti:no sanos nyt mitä varuste-eroja olet löytänyt? niin sitten voidaan vertailla mitä muista puuttuu mitä Giuliassa on, voin aloittaa heti niistä jarruista elli kilpailijoilla ei ole IBS jarruja (ellei ole nyt lähiaioina tullut) , jotka siis teoriassa ovat paremmat kuin perinteiset jarrut (vt xenon normi polttimo). Se aikasempi viesti ei ollut mitään saivartelua vaan autoissa on erilaiset varusteet (lisä tai alkuperäis) oikeasti ja niitä on vaikea vertailla ja niiden vaikutus hintaankin on vaikea selvitettävä,.
Turussa rieskalähteentiellä parkissa tienvarressa arkisin sininen giulia. Ilmeisesti keskarin työntekijän autoRauta kirjoitti:itse asiassa aika mielenkiintoista että koko Suomessa rekisteröidyistä neljästä sinisestä Giuliasta kaksi on foorumilla ja yksi bongattu muuten vaan, eli vain yksi on jossain teillä tietämättömillä
AlfaTom kirjoitti: Eipä taida Alfan jarrut olla sukua noille Mesen jarruille. Ihan varmaa lähdettä en löytänyt, mutta ilmeisesti Giulian jarrujärjestelmä on Magneti Marellin suunnittelema ja valmistama, onhan MM osa FCA:ta.
G
Näkyvillähän on nyt siivottu versio...willez kirjoitti:
Edit: Aikamoista jargonia viimeiset kaksi sivua. Rauhottukaa ny saatana...
Allekirjoittaneen auto ja kyllä. Myyn työkseni kaikenmerkkisiä vaihtoautoja. Omien merkkien lisäksi oikein mielellään myös Alfoja aina kun sellainen jostain saadaan vaihdossa. Aika-ajoin olen ostanut niitä suorallakin kaupalla meille myyntiin.willez kirjoitti: Turussa rieskalähteentiellä parkissa tienvarressa arkisin sininen giulia. Ilmeisesti keskarin työntekijän auto![]()
Muista sinisistä yksi on FCA-Aritan esittelyauto, toinen tosiaan sinulla ja kolmas oli syksyllä hallissa myynnissä Raision MetroAutossa/Vaunulassa...Rauta kirjoitti:itse asiassa aika mielenkiintoista että koko Suomessa rekisteröidyistä neljästä sinisestä Giuliasta kaksi on foorumilla ja yksi bongattu muuten vaan, eli vain yksi on jossain teillä tietämättömillä
niki kirjoitti:Allekirjoittaneen auto ja kyllä. Myyn työkseni kaikenmerkkisiä vaihtoautoja. Omien merkkien lisäksi oikein mielellään myös Alfoja aina kun sellainen jostain saadaan vaihdossa. Aika-ajoin olen ostanut niitä suorallakin kaupalla meille myyntiin.willez kirjoitti: Turussa rieskalähteentiellä parkissa tienvarressa arkisin sininen giulia. Ilmeisesti keskarin työntekijän auto![]()
Noniin, asia kunnossa![]()
Siinä SBC:n servoyksikössä on ilmeisesti servomoottorin hiilien loppuunkulumisen estämisen varmistamiseksi laskuri niinkuin kannettavien akuissa. Tarpeeksi monta käyttökertaa ja virhe tauluun ja yksikkö uusiksi _varmuuden vuoksi_.AlfaTom kirjoitti:W211 jarruista ilmeisesti kyse, valmistaja Bosch. On se kyllä ihme, jos Boschilla ei ole tehty kehitystyötä kymmeneen vuoteen, vaikka ongelmia oliJuise kirjoitti:
Onko tuosta sähköjarrusysteemistä speksejä / kaavioita jossain? Toivottavasti ei käy niinkun mersulle. Systeemi on hyvä ja toimiva, mutta koska se on jarrulaite ja vikatilanteessa sen toiminta muuttuu, niin mersun omistajat saivat mielikuvan viallisista jarruista. 150M€ takaisinkutsukampanja ei taitaisi pitkää ikää alfan tulevaisuudelle luvata.![]()
Jarruyksikön kesto oli jotain 60tkm ja 200tkm välillä, Mesefoorumilla puhuivat 160000 jarrutustapahtumasta ja sitten poksei tietysti kivaa ajon aikana, tutulle kaverille kävi näin moottoritiellä, kun jarrut katosivat autosta
![]()
Eipä taida Alfan jarrut olla sukua noille Mesen jarruille. Ihan varmaa lähdettä en löytänyt, mutta ilmeisesti Giulian jarrujärjestelmä on Magneti Marellin suunnittelema ja valmistama, onhan MM osa FCA:ta.
Giulian omistajat voi käydä kurkkaamassa mitä siinä laitteen kupeessa lukee![]()
Giuliahan suunniteltiin aloittaen tyhjästä ja valmis tuote oli nähtävillä parissa vuodessa, melkoinen suoritus autoteollisuudessa. Testaukseen on jäänyt melko vähän aikaa, vaikka valmiita komponentteja alihankkijoilta onkin saatu. Ilmeisen tosissaa Alfalla kuitenkin ollaan, koska Jenkkimarkkinoilla ei ole varaa epäonnistua.
Jep. Näyttävästi Alfaa ei saa arvostella.Vittorio Jano kirjoitti:Näkyvillähän on nyt siivottu versio...willez kirjoitti:
Edit: Aikamoista jargonia viimeiset kaksi sivua. Rauhottukaa ny saatana...
Kai tässä nyt oli lähinnä kyse siitä, että inttäminen ei edistä kenenkään Giulia- osaamista tai hankinnan mietintää.lagotto kirjoitti:Jep. Näyttävästi Alfaa ei saa arvostella.Vittorio Jano kirjoitti:Näkyvillähän on nyt siivottu versio...willez kirjoitti:
Edit: Aikamoista jargonia viimeiset kaksi sivua. Rauhottukaa ny saatana...
lagotto kirjoitti: Jep. Näyttävästi Alfaa ei saa arvostella.
Saa ainakin H4(?) valot ja erittäin kauniit sumarit. Alfaownerissa oli tuosta joku esimerkkikuva muistaakseni, mutten tietty sitä nyt löytänyt. Noi sumarit on ihan asiallisen näköiset.vapsu kirjoitti:Mites mahtaa olla: jos ei Giulian kohdalla ruksaa Xenoneita valoiksi, millä lampuilla tulee ? Onko kukaan kysynyt kaupassa ?