Caijo-Romeo kirjoitti:hjpp kirjoitti:^Arvauksesta innostuneena ostin tänään Championit. Olisiko kyseessä Ladan ensiasennussulka, kun asennus ja pyyhintä oli Neukku-laatua? Ei meinannut tappi mahtua reikään ja 40 %:a lasista jäi pyyhkimättä. Minuutin odotin, jos tulos paranisi. Ei parantunut.
Vein mokomat takaisin tiskille ja vaihdoin ne muun merkkisiin.
Kävi muuten samalla tavalla. Aiemmissa Alfoissa championit olleet aina hyvä vaihtoehto ja siksi ostinkin championit myös vaimon 159iin. Ihan järkyttävää skeidaa. Tappiin ei tahtonut sopia kiinnike ja puoli lasia jää pyyhkimättä. Vettä tuli tietenkin kaatamalla,oli hienoa ajaa.. sen lisäksi n.10km ajon jälkeen sulat alkoi pitää ääntä.. En kylläkään palauttanut noita.. vielä...mulla oli uusia irtokumeja tallilla,joten vaihdoin ne vanhoihin runkoihin. Ei täysin hiljaiset mut ainakin lasin pyyhkii puhtaaksi.
Joskus ostin Championin rungottomat, olisikohan olleet 156:een. Olivat täyttä paskaa ja palautin kauppaan. Sittemmin oli malli vaihtunut eri näköiseen, ja ostin kokeeksi 159:iin Championit. Täyttä paskaa ja takaisin kauppaan. Ehkä kolmatta kertaa en kokeile rungottomia Championeja
Seiskavitosissa olin kuitenkin käyttänyt rungollisia Championeja hyvällä menestyksellä, joten rungottomien paskuus vähän yllätti. No, lievästi epäileväisenä kuitenkin tänä syksynä vaihdoin Saabiin Championin rungolliset. Alkuun hyppivät lasilla ja meinasi ns. vituttaa, mutta pienen sisäänajon jälkeen ovat hiljentyneet eli saivat jäädä paikalleen.
Boschin sulkien eroista on aiemmin täällä keskusteltu useampaan kertaan. 156:ssa oli joskus Boschit, joista toinen kesti viikon. Täyttä sontaa. 159:iin tuli joskus myös kokeiltua Boscheja, ja kuskin puolen sulka pyyhki helvetin huonosti. Taas paskaa. Sittemmin auto kävi huollossa, jossa käskin vaihtaa sulat ja kielsin laittamasta Boscheja. Soittivat kuitenkin perään, että Hellat oli loppu, laitetaanko kuitenkin Boschit, ja annoin luvan. Nämä olivatkin yllättäen ihan hyvät sulat. Hyvän ja huonon Boschin välillä oli muuten ihan selkeä ero mistä ne tunnistaa, eli huonot Boschit oli yleismalleja joiden mukana tuli repullinen sovitteita. Hyvät Boschit olivat suoraan tappikiinnitykseen sopivat. Ei mahdu käsityskykyyn miksi sulan laatu riippuu kiinnikemallista.
Edit: ei ihan topikin aiheen mukaista, mutta vierestä kuitenkin. Mahtaisiko kukaan tietää vanhaan 900 saappaaseen sopivaa sulkaa? Toki siihen yleismallit istuu käyttökelpoisesti, mutta kun se tuulilasi on sellainen puoliympyrä niin tahtoo lasin nurkat jäädä pyyhkimättä kun sulat eivät ole tarpeeksi notkeita.