Aikaisemmassa ketjussa "Delta-auto ja 156:n tyhjäkäynti" kirjoitelleena aloitin nyt uuden sillä perusteella, että tällä onhgelmallani ei ole tuon firman kanssa mitään tekemistä ja että tuon tietoon sen millä tuo oman autoni ongelma on nyt poistettu.
Taustaa kertauksena:
1) Tyhjäkäyntiongelma ilmeni ilmin vaihdon jälkeen (Motonetin ilmi)
2) Seilausta tyhjäkäynnissä vain vaihde vapaalla esim liikennevaloihin lasketellessa, tasoittui kun auto pysähtyi. Ongelmaa ei myöskään pihalla kaasutellessa.
3) Seilausta vain kohdan 2 ensiksi mainitussa tilanteessa, kun lähtötilannekierrokset alle 2200 rpm. Jos laski vapaalle kun kierrokset yli tuon, tyhjä käynti asettui oikealle tasolleen. Ihmeellistä.
Mitä kaikkea onkaan tehty tähän mennessä:
1) manattu kaikenlaiset maahiset, menninkäiset ja pahat henget pois konehuoneesta (mentaaliharjoitus hirveän ketutuksen kera)
2) Läppä putsattu 2 krt, letkut tarkistettu ilmavuotojen löytämiseksi, läppämoottoria katseltu amatöörin silmin, lambda vaihdettu
3) Diagnoosiohjelmaa on näpytelty sormet verillä
4) Palstaa luettu (tätä ja lontoonmurteella olevia)
5) keskusteltu T.Muukkonen OY:n kanssa sähköpostitse
Mikä sitten auttoi oman autoni tilanteessa ?
Vaihdoin uuden alkuperäis-ILMIn eilen, resetoin ecun ja ajelin noin tunnin. Koeajon perusteella voin todeta, tyhjäkäynti asettuu siihen mihin pitääkin eikä vaella. Siis ongelma on poistunut ? Tältä siis näyttää lyhyen koeajon perusteella. Ilmi Hessumobiilin kautta 223€. Niin HM:ssä kuin Boschilla oli hyvä palvelu. Diagnoosiohjelman perusteella voisin väittää Boschin ilmin antavan pehmeämmän signaalikäyrän kuin mitä tuo Motonetin ilmi antaa. Bosch tuntuisin myös reagoivan nopeammin kaasuläpän asennon muutokseen ?!?
Tarinan opetus:
Only Bosch is Bosch-compatible. Näennäinen bulkkituotteesta saatava säästö koituu ajanmittaan kalliiksi ajan- ja varainkäytön suhteen. Näin ainakin minulla. Voihan olla, että tuo Motonetista hankittu ilmi toimii hyvin jossakin muussa yksilössä - mene ja tiedä, mutta nyt helpottaa.
156:n tyhjäkäyntiongelma poistettu ?
Valvoja: Moderators
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
156:n tyhjäkäyntiongelma poistettu ?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Hmm, tämäpä mielenkiintoistapuuha kirjoitti:Pikavinkki tuohon ILMIin.
Lada 110 ILMI on täsmälleen sama kun 156 käyttämä. Osanumeroa myöden. Ja Lattaraudan osa maksaa alle puolet Alfan hinnasta!!!

- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Eiköhän tuohon ole luottaminen, kun asia on tänään kuultu DA:n asentajan suusta. Ja jos viitsii selata boschin on-line katalogia, niin sieltäkin sen tiedon löytää, että sama ilmi on Ladassa, Lanciassa ja Alfassa. Kaikilla kolmella merkillä on ilmissä sama ensiasennusnumero 46533308.Vode kirjoitti:Hmm, tämäpä mielenkiintoistapuuha kirjoitti:Pikavinkki tuohon ILMIin.
Lada 110 ILMI on täsmälleen sama kun 156 käyttämä. Osanumeroa myöden. Ja Lattaraudan osa maksaa alle puolet Alfan hinnasta!!!Motonet tosin väittää bosh vastaavan osan numeron erilaiseksi sekä oman varaosanumeronsa. Onko tämä delta-autolla varmistettu asia, eli onko heillä sama varaosanumero noille?