Olen tässä useamman päivän pähkäillyt miksi omasta 156:sta meni jakoremmi poikki 10tkm jälkeen. Syyksi osoittautui mitä ilmeisemmin vesipumpun laipan ja kannen väliin puristunut nokka-akselin asentotunnistimen piuhan kuori. On tosi tympeä paikka huomata moinen juttu ja virheen mahdollisuus on suuri. Pumppu ei ala edes vuotamaan vettä jos näin käy o-rengas - tiivistyksestä johtuen. Tässä tapauksessa vesipumpun rulla siis kääntää hihnaa ulospäin keskilinjaltaan ja hihna pääsee liukumaan pois paikoiltaan.
Halusin nyt vain laittaa tämän tähän isoilla merkeillä, että tähän tiedetään kiinnittää huomiota. Moderaattorit voi siirtää parempaan osioon jos olisi parempi siellä.
JTS:n vesipumpun vaihto, nyt tarkkana!
Valvoja: Moderators
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Huomio huomio ja iso Alert!!!
Hyvä info tuo, kiito sen jakamisesta. Otsikkoon tosin voisi olla kuvaavampi.
Meinaatko korjata koneen?
Meinaatko korjata koneen?
Suoraan vaan suoraa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: JTS:n vesipumpun vaihto, nyt tarkkana!
Kiitos huomiosta, eiköhän tämä ole passeli osio mutta otin vapauden mulkata otsikkoa vähän kuvaavammaksi.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: JTS:n vesipumpun vaihto, nyt tarkkana!
Joo kyllä meinaan laittaa koneen kuntoon. Jäi edellisestä koneesta kansi jäljelle, niin laitan sen paikalleen.