Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Oispa tuo esite sähköisessä muodossa, mutta tässä perunalla otetut kuvat esitteestä vuodelta 2011.
Mankka:
Varustetasot:
Sisävarusteet:
Turvallisuus:
Ulkovarusteet:
Värit:
Eli Suomeen tuotiin silloin alussa Tourismo -tasolla karvalakkia, Giulietta -tasolla ns. Lusso -varustetasoa, mitä pystyi päivittämään Pack Sport -paketilla ulkonäön ja alustan osalta. Lisäksi sitten QV erikseen omilla varusteillaan.
Mankka:
Varustetasot:
Sisävarusteet:
Turvallisuus:
Ulkovarusteet:
Värit:
Eli Suomeen tuotiin silloin alussa Tourismo -tasolla karvalakkia, Giulietta -tasolla ns. Lusso -varustetasoa, mitä pystyi päivittämään Pack Sport -paketilla ulkonäön ja alustan osalta. Lisäksi sitten QV erikseen omilla varusteillaan.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Giulietta 940
Olisko toi se QV line? ( en muista oliko se varustepaketti vai oma mallinsa)hattoori kirjoitti:Mitäs nuo sportiva badget etulokasuojissa tarkoittaa? Omassa sellaiset on, mutten oikein löytänyt tietoa. Vai onko ne jälkiasenteiset koristeet?
Bi-Xenonit, peruutustutka, sadetutka, puolinahat, tumma tuulilasin yläreuna, tumma katto, alupedaalit, helmat, hopeiset peilit, tummentuva taustapeili, 18" turbinat, mutta ilmeisesti ei kääntyviä peilejä. Sport pack 3? Pack premium? Ei näistä pääse kärryille
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Jos on 2012 mallia, niin taitaa olla jälkiasenteiset koristeet . Eikös QV line tullut vasta faceliftin yhteydessä. Nuo merkit kun oli pikaisella katsomisella 2012 ulospäin melkeinpä ainoat erot QV ja normi sport pack mallin välillä.fahlsjy kirjoitti:Olisko toi se QV line? ( en muista oliko se varustepaketti vai oma mallinsa)hattoori kirjoitti:Mitäs nuo sportiva badget etulokasuojissa tarkoittaa? Omassa sellaiset on, mutten oikein löytänyt tietoa. Vai onko ne jälkiasenteiset koristeet?
Bi-Xenonit, peruutustutka, sadetutka, puolinahat, tumma tuulilasin yläreuna, tumma katto, alupedaalit, helmat, hopeiset peilit, tummentuva taustapeili, 18" turbinat, mutta ilmeisesti ei kääntyviä peilejä. Sport pack 3? Pack premium? Ei näistä pääse kärryille
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
^
Noin minäkin veikkaisin.
Noin minäkin veikkaisin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Sportiva oli oma varustelupaketti tai malli, jota ainakin Autokeskus myi jonkin aikaa. En muista mitä varusteita tms. siinä oli ja QV line tuli vasta 2014 FL:ssä. Sportiva oli jo aikaisemmin. Niin ja ne hopeiset pelikuoret kuului Pack Sport pakettiin, tosin ne sai myös erikseen. Kojelaudan alumiinilista oli oma lisävarusteensa, se ei mun mielestä kuulunut mihinkään pakettiin.Gusse kirjoitti:Jos on 2012 mallia, niin taitaa olla jälkiasenteiset koristeet . Eikös QV line tullut vasta faceliftin yhteydessä. Nuo merkit kun oli pikaisella katsomisella 2012 ulospäin melkeinpä ainoat erot QV ja normi sport pack mallin välillä.fahlsjy kirjoitti:Olisko toi se QV line? ( en muista oliko se varustepaketti vai oma mallinsa)hattoori kirjoitti:Mitäs nuo sportiva badget etulokasuojissa tarkoittaa? Omassa sellaiset on, mutten oikein löytänyt tietoa. Vai onko ne jälkiasenteiset koristeet?
Bi-Xenonit, peruutustutka, sadetutka, puolinahat, tumma tuulilasin yläreuna, tumma katto, alupedaalit, helmat, hopeiset peilit, tummentuva taustapeili, 18" turbinat, mutta ilmeisesti ei kääntyviä peilejä. Sport pack 3? Pack premium? Ei näistä pääse kärryille
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
juhani kirjoitti:Kojelaudan alumiinilista oli oma lisävarusteensa, se ei mun mielestä kuulunut mihinkään pakettiin.
- Turismo: kiiltävä hopeanharmaa
Giuliatta: magnesiumharmaa, optiona tumma & harjattu alumiini sekä ghiaccio valkoinen
QV ja kaikki sporttipaketit: tummaa, harjattua alumiinia
Prkl. Vuorio kaipasi esitettä, mutta tiedosto on liian iso tähän liitettäväksi.
Kun hämmennys on jatkunut, niin laitan vielä täydellisen listan sporttipakettien sisällöstä:- - 17" tai 18" vanteet
- urheilullinen alusta
- sivuhelmat
- tummennetut ajovalojen taustat
- tumma sisäkattoverhoilu
- tumma alumiinipaneeli kojetaulussa
- puolinahkapenkit punaisin tikkauksin, optiona punainen tai musta nahka
- nahkainen ohjauspyörä punaisin tikkauksin
- alumiinipintaiset polkimet
- - 17" tai 18" vanteet
Mutta pakettien sisällöthän ovat saattaneet vaihdella eikä kaikkea esitteissä ollutta tavaraa/yhdistelmiä ole oikeasti ollut saatavana. Esim. valkoinen auto + punaiset (ei sport) jakkarat...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^Mulla ei ole akuuttia tarvetta esitteelle, kun löytyy laatikosta se alkuperäinen 44-sivun versio. Lähinnä se oli pointtina, että olisi kaiken kansan ihmeteltävänä tai ladattavana jostain. Voisihan niitä mallikohtaisia materiaaleja kerätä foorumille jonnekin faq tms. osioon, mikäli modet pystyy ohittamaan nuo kokorajoitukset?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Vihdoin uusi Giulietta saapui
- Liitteet
-
- IMG_3668 (800x533).jpg
- (344.05 KiB) Tiedosto ladattu 7175 kertaa
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Veloce-paketilla?
Hieno on!
Hieno on!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Kiitos, Veloce-paketilla ja Velocen penkeillä. Xenonit aivan käsittämättömän hyvät, en ole missään muussa autossa tällaisia nähnyt.Vittorio Jano kirjoitti:Veloce-paketilla?
Hieno on!
Onko xenoneissa autom. korkeuden säätö, ohjekirjan mukaista säätöä ei löydy?
Ahtopainemittariakaan ei tule esiin Dynamicilla.
Ohjekirjan sai vain englanninkielisenä, ei paineta Suomeksi kun näitä myydään niin vähän.
On muuten ohjaus paljon parempi kuin ensimmäisissä Giulietoissa, todella tunnokas jo normal-asetuksella.
Voiko Giuliettaa nostaa mistään muualta kuin näistä helman kohdista?
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Automaattisäätö on (pakollinen täystehoisissa xenoneissa).
Dynamic -tilassa ajotietokoneen "aloitussivu", jossa on päivämäärä, korvataan ahtopainemittarilla. Telkkarissa väärä kanava päällä?
Dynamic -tilassa ajotietokoneen "aloitussivu", jossa on päivämäärä, korvataan ahtopainemittarilla. Telkkarissa väärä kanava päällä?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
"Kanavan" vaihdolla tuli esiin, kiitos!
Re: Giulietta 940
Onpas hienon näköinen Giulietta. Ollakseen kuitenkin jo vanha malli, tuo näyttää vieläkin tuoreelta ja pikkuiset faceliftaukset ovat kieltämättä pitäneet tämän freesinä. Peukkua uudelle autolle ja omistajalle!
Re: Giulietta 940
Kieltämättä Giulietassa on muotoilu ollut sen verran onnistunutta, että autoa ei pysty juurikaan esteettisesti parantelemaan.
Tossa kun kävin koeajamassa toista vm:n 2016 TCT-Giuliettaa, oon kyllä melko vakuuttunut siitä, että jos polttomoottorisen auton vielä ostan, se on mitä todennäköisimmin juuri G mm. muotosyistä.
Tossa kun kävin koeajamassa toista vm:n 2016 TCT-Giuliettaa, oon kyllä melko vakuuttunut siitä, että jos polttomoottorisen auton vielä ostan, se on mitä todennäköisimmin juuri G mm. muotosyistä.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Vielä kun saa kesävanteet alle...
Miten pitkään muuten tulee ajaa vain normal-asetuksella?
Ohjekirjassa ei suositeltu dynamic-asetusta uudessa autossa.
Miten pitkään muuten tulee ajaa vain normal-asetuksella?
Ohjekirjassa ei suositeltu dynamic-asetusta uudessa autossa.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Ei ohjekirja tunne käsitettä "sisäänajo" eikä myöskään "ensihuolto", puhumattakaan tietyllä laatumerkillä ajavien "työstölastunpoistohuollosta" (1. öljynvaihto). Taitaa olla essonbaarin perinnetietoa nämä. En tarkoita, että uutta autoa ehdoin tahdoin kannattaisi revitellä säälittä, mutta se toinenkin vaihtoehto eli ylenpalttinen hissuttelu voi olla haitallista sekin.
Joskus bongasin sivuston, missä esiteltiin hissuttelun tuloksia. Suoritusvalineenä oli kylläkin ratamoottoripyörä, mutta bensalla nekin toimii. Noihin vehkeisiin suositus oli, että tehdään dynossa pari vetoa, missä kaasu on lähes auki ja nopeutta/kierroksia lisätään pikku hiljaa. Operaatio kestää muutaman minuutin ja sen jälkeen sisäänajo suoritettu ja vehje on valmis ratarääkkiin! Autolla lähin vastaava voisi olla ohituskiihtyvyyden testaus isolla vaihteella?
Tuossa nimittäin oli ideana, että pitää saada kunnolla painetta sylinteriin, jotta männänrenkaat puristuvat sylinterin seiniä vasten ja hioutuvat täsmälleen niiden pinnan muotoon. Jos näin ei tapahdu ihan alussa, niin sylinteristä kerkiääkin kulumaan (tarkoituksella tehdyt) työstänaarmut pois -> männänrenkaiden "sisäänajo" jää tekemättä ja tuloksena on öljyä syövä moottori.
Jos tuntuu uskomattomalta, ettei ensimmäiset 5 tkm pidä hissutella, niin miksei sitten samanlaista ohjeistusta olisi myös kaikenmaailman työkoneille, generaattoreille, lentokoneille...? "Sori matkustajat, tämä lento New Yorkiin kestää 2 h normaalia enemmän, koska lentokoneen sisäänajo on kesken!"
Joskus bongasin sivuston, missä esiteltiin hissuttelun tuloksia. Suoritusvalineenä oli kylläkin ratamoottoripyörä, mutta bensalla nekin toimii. Noihin vehkeisiin suositus oli, että tehdään dynossa pari vetoa, missä kaasu on lähes auki ja nopeutta/kierroksia lisätään pikku hiljaa. Operaatio kestää muutaman minuutin ja sen jälkeen sisäänajo suoritettu ja vehje on valmis ratarääkkiin! Autolla lähin vastaava voisi olla ohituskiihtyvyyden testaus isolla vaihteella?
Tuossa nimittäin oli ideana, että pitää saada kunnolla painetta sylinteriin, jotta männänrenkaat puristuvat sylinterin seiniä vasten ja hioutuvat täsmälleen niiden pinnan muotoon. Jos näin ei tapahdu ihan alussa, niin sylinteristä kerkiääkin kulumaan (tarkoituksella tehdyt) työstänaarmut pois -> männänrenkaiden "sisäänajo" jää tekemättä ja tuloksena on öljyä syövä moottori.
Jos tuntuu uskomattomalta, ettei ensimmäiset 5 tkm pidä hissutella, niin miksei sitten samanlaista ohjeistusta olisi myös kaikenmaailman työkoneille, generaattoreille, lentokoneille...? "Sori matkustajat, tämä lento New Yorkiin kestää 2 h normaalia enemmän, koska lentokoneen sisäänajo on kesken!"
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Olikohan tuosta Business-versiosta esitettä olemassa?_rico kirjoitti:Itse olen kyllä todella tyytyväinen autoni uutena ostaneen henkilön ruksailuihin.
Löytyy:
- Sport Pack II
- Business/ Pack Premium
- Visibility Pack
Ainoat mitä "puuttuu" on kattoikkuna/lasikatto sekä TCT, mutta rajallisella budjetilla ei kaikkea haluamaansa voinut saada. Kaikki muu mahdollinen, navia myöten, tästä löytyykin.
Minulla Giuliettassa on tuo paketti ja ePerin perusteella muitakin varusteita, mutta niiden varustekoodien perusteella en tiedä mitkä paketit on valittu. Lasikatto luukulla, kaksoisksenonit, parkkitutka takana, Boset, TomTom ja TCT. Omassa käytössä en ole huomannut kaipaavani muita varusteita, paitsi etututka olisi kiva ahtaissa parkkihalleissa
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Giulietta 940
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Tuossa taitaa olla siitä sisäänajosta se juttu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tuossa taitaa olla siitä sisäänajosta se juttu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Sivu 32:insinörtti kirjoitti:Ei ohjekirja tunne käsitettä "sisäänajo" eikä myöskään "ensihuolto", puhumattakaan tietyllä laatumerkillä ajavien "työstölastunpoistohuollosta" (1. öljynvaihto). Taitaa olla essonbaarin perinnetietoa nämä. En tarkoita, että uutta autoa ehdoin tahdoin kannattaisi revitellä säälittä, mutta se toinenkin vaihtoehto eli ylenpalttinen hissuttelu voi olla haitallista sekin.
Joskus bongasin sivuston, missä esiteltiin hissuttelun tuloksia. Suoritusvalineenä oli kylläkin ratamoottoripyörä, mutta bensalla nekin toimii. Noihin vehkeisiin suositus oli, että tehdään dynossa pari vetoa, missä kaasu on lähes auki ja nopeutta/kierroksia lisätään pikku hiljaa. Operaatio kestää muutaman minuutin ja sen jälkeen sisäänajo suoritettu ja vehje on valmis ratarääkkiin! Autolla lähin vastaava voisi olla ohituskiihtyvyyden testaus isolla vaihteella?
Tuossa nimittäin oli ideana, että pitää saada kunnolla painetta sylinteriin, jotta männänrenkaat puristuvat sylinterin seiniä vasten ja hioutuvat täsmälleen niiden pinnan muotoon. Jos näin ei tapahdu ihan alussa, niin sylinteristä kerkiääkin kulumaan (tarkoituksella tehdyt) työstänaarmut pois -> männänrenkaiden "sisäänajo" jää tekemättä ja tuloksena on öljyä syövä moottori.
Jos tuntuu uskomattomalta, ettei ensimmäiset 5 tkm pidä hissutella, niin miksei sitten samanlaista ohjeistusta olisi myös kaikenmaailman työkoneille, generaattoreille, lentokoneille...? "Sori matkustajat, tämä lento New Yorkiin kestää 2 h normaalia enemmän, koska lentokoneen sisäänajo on kesken!"
VAROITUS
9) "NOPEA" VERSIO: Ottaen huomioon
ajoneuvon huomattava suorituskyky,
mekaanisten osien riittävän sisäänajon
takaamiseksi suositellaan olemaan
käyttämättä "Dynamic" -tilaa ajoneuvon
ensimmäisten ajokilometrien aikana.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^^^^Lentokoneiden käyttäminen vertauksena tässä on erittäin huono, sillä käyttöolosuhteet ja muutenkin koko toimintapetiaate on ihan erilainen. Eiköhän koekäytöt yms tehdä ennen asiakkaalle luovuttamista.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Ei valitettavasti löydy mitään esitettä. Auton ensimmäinen omistaja ei löytänyt kuittia, eikä muitakaan dokumentteja autosta kun soitin hänelle pian oston jälkeen.AlfaTom kirjoitti:Olikohan tuosta Business-versiosta esitettä olemassa?_rico kirjoitti:Itse olen kyllä todella tyytyväinen autoni uutena ostaneen henkilön ruksailuihin.
Löytyy:
- Sport Pack II
- Business/ Pack Premium
- Visibility Pack
Ainoat mitä "puuttuu" on kattoikkuna/lasikatto sekä TCT, mutta rajallisella budjetilla ei kaikkea haluamaansa voinut saada. Kaikki muu mahdollinen, navia myöten, tästä löytyykin.
Minulla Giuliettassa on tuo paketti ja ePerin perusteella muitakin varusteita, mutta niiden varustekoodien perusteella en tiedä mitkä paketit on valittu. Lasikatto luukulla, kaksoisksenonit, parkkitutka takana, Boset, TomTom ja TCT. Omassa käytössä en ole huomannut kaipaavani muita varusteita, paitsi etututka olisi kiva ahtaissa parkkihalleissa
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Pointti oli juuri se, että eksoottisemmille vehkeille tehdään koekäyttö, mikä käytännössä hoitaa sisäänajonkin. Eli se sisäänajo on lopulta aika nopea operaatio, korkeintaan parista tunnista puhutaan. Ei siis missään tapauksessa mikään 3 kk/5 tkm suoritus, jonka aikana ei saa ylittää 4000 rpm eikä painaa kaasua yli puolivälin.jkk kirjoitti:^^^^Lentokoneiden käyttäminen vertauksena tässä on erittäin huono, sillä käyttöolosuhteet ja muutenkin koko toimintapetiaate on ihan erilainen. Eiköhän koekäytöt yms tehdä ennen asiakkaalle luovuttamista.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Fiatin käyttöohjekirjoissa on aina suositeltu sisäänajoa, mm. öljynkulutuksen johdosta. Esimerkki yhdestä Multiair-koneisen mallin käyttöohjekirjasta; "Moottori sisään ajetaan auton ensimmäisen käyttöjakson? aikana. Moottorin öljynkulutus voi siksi laskea vasta ensimmäisten 5000-6000 km ajokilometrin jälkeen". Tätä samaa sanamuotoa on käytetty käyttöohjekirjoissa niin kauan kuin minä niitä olen lukenut ja kääntänyt, siis jo '90 luvun alusta. Öljynkulutusarvot on ainoastaan muuttuneet
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Käyttöohjekirja? Tarkoitatteko valmistajan mielipidettä?
Re: Giulietta 940
Kaikenlaisille tumpeloille on ohjeita annettava, jo oikeusturvan kannalta
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Melkein jo säikähdin, koska tuo oli mennyt ohi. Mutta eihän siinä sisäänajosta oikeasti puhuta. Lause on irroitettu asiayhteydestään. Palataan tähän kohta.seppo kirjoitti:Fiatin käyttöohjekirjoissa on aina suositeltu sisäänajoa, mm. öljynkulutuksen johdosta. Esimerkki yhdestä Multiair-koneisen mallin käyttöohjekirjasta; "Moottori sisään ajetaan auton ensimmäisen käyttöjakson? aikana. Moottorin öljynkulutus voi siksi laskea vasta ensimmäisten 5000-6000 km ajokilometrin jälkeen".
Jos sisäänajo olisi tärkeä juttu, niin sen tarpeesta kait mainittaisiin ihan ohjekirjan alussa, esim. sivulla, jossa uuden auton omistajaa onnitellaan. Tai tämä taikasana edes löytyisi hakemistosta? Tai edes kiellettäisiin raskaan perävaunun veto sisäänajon aikana? Eipä löydy mitään näistä ainakaan Fiat Croman, 500, MiTon eikä Giuliettan ohjekirjoista. Eikä Bravonkaan osalta sisäänajosta puhuttu, peräkärryasiaa en nyt saa tarkistettua.
Croman käyttöohjekirjasta onnistuin löytämään kattavimmat speksit sisäänajolle. Jarruja koskevia mainintoja löytyy muualtakin, mm. MiTon ohjekirja.
Ensimmäinen maininta Croman ohjekirjassa sivulla 47: ”TÄRKEÄÄ! Saadaksesi jarrujärjestelmästä parhaan mahdollisen hyödyn, on tarpeellista suorittaa noin 500 km:n sisäänajojakso (uudella autolla tai jarrupalojen/levyjen vaihtamisen jälkeen): tämän jakson aikana tulisi mahdollisuuksien mukaan välttää äkillisiä, toistuvia ja jatkuvia jarrutuksia."
Ihan loogista, koska kyseessä ovat kuluvat kitkapinnat. Ennen kuin palat ja levyt ovat hinkkautuneet saumattomiksi pareiksi, on sekä poljintuntuma outo että jarrutusteho heikko. Asiaa tuli testattua viime kesänä, kun Giuliettaan laitettiin uudet laikat joka nurkkaan.
Vaan moottorin sisuskalut… ei lie tarkoitus, että pintakäsitellyt osat (karkaisut, kitkaa alentavat pinnoitteet) ”muotoutuu” eli kuluu merkittävästi jo ensimmäisten 5 tkm aikana?
Croman ohjekirjasta löytyvät myös nämä maininnat:
Sivu 65: ”Suosittelemme, ettet auton sisäänajon aikana käyttäisi sitä täydellä suorituskyvyllä (esim. liiallisia kiihdytyksiä, pitkiä matkoja kovalla nopeudella, kovia jarrutuksia jne.).”
Sivu 66: ”Älä aja autolla täydellä suorituskyvyllä sen sisäänajon aikana. Odota, kunnes jäähdytysnesteen lämpömittari alkaa liikkua.”
Tämän perusteella sisäänajoon riittää 1 km No, käykööt esimerkkinä siitä, miten ohjekirjoihinkin pujahtelee käännös- ym. virheitä. Kylmää moottoriahan tuossa tarkoitetaan (asia korjattu muihin ohjekirjoihin).
Sivu 102: ” Moottorin suurin öljynkulutus voi olla 400g / 1000km. Auton ollessa uusi moottorille on suoritettava sisäänajo. Tämän vuoksi moottorin öljynkulutus tasaantuu vasta n. 5000-6000 km:n ajon jälkeen.”
Eli sanamuoto on hyväksytetty konsernin lakimieosastolla 90-luvun alussa ja tällä mennään (lue: sanaakaan ei saa muuttaa). Tällä voidaan tarvittaessa torpata korjaus/korvausvaatimuksia. Onhan nuo öljynkulutuksetkin määritetty aika turvallisiksi valmistajan kannalta. Kaikki on OK ellei reilun 3 l öljytilavuuden omaavaan moottoriin tarvitse huoltovälin aikana tankata yli 15 l öljyä!seppo kirjoitti:Tätä samaa sanamuotoa on käytetty käyttöohjekirjoissa niin kauan kuin minä niitä olen lukenut ja kääntänyt, siis jo '90 luvun alusta.
Sivu 116: ”Auton huippunopeus sisäänajokauden jälkeen (km/h).” (taulukko, jossa eri moottorivaihtoehtojen huippunopeudet).
Ainoastaan jarrujen osalta on selkeästi määritelty sekä tarve, menettelytapa että sisäänajon kesto (500 km). Nuo muut ovat aika irrallisia ja huonosti määriteltyjä = pakolliset vastuuvapauslausekkeet?
Pysyn kannassani; sisäänajo ei ole sitä, että ensimmäiset 5000 km pitää ajaa tiiliskivi polkimen alla. Ihan ensimmäisten tuntien aikana ei kannata ajaa riuhtoen eikä käyttää kovia kierroksia, mutta siinä ne niksit onkin. Tavallinen ajo on ihan OK ja kierroksia on hyvä käyttää vaihtelevasti - paras tapa sisäänajoon ei ole jurnuttaa ekat 500 km tasanopeudella maantiellä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Eräs huhu kertoo, että tehtaalla kootut moottorit pyörisivät tarvitsemansa sisäänajosyklin jo siellä, eikä siis asiakkaan tekemisillä olisi enää niinkään väliä ja että tilanne olisi eri moottoriremontin jälkeen.
Jos asiakkaan ensimetrien ajotapa olisi kovinkin merkittävä, niin sen suorittaisivat oikeasti tehtaan, kuljetusyhtiöiden ja autoliikkeiden henkilökunta. Henkilökohtaisesti uskon mieluummin tehtaan suorittamaan sisäänajosykliin kuin siihen, että homma jätettäisiin tälle kolmikolle.
Jos asiakkaan ensimetrien ajotapa olisi kovinkin merkittävä, niin sen suorittaisivat oikeasti tehtaan, kuljetusyhtiöiden ja autoliikkeiden henkilökunta. Henkilökohtaisesti uskon mieluummin tehtaan suorittamaan sisäänajosykliin kuin siihen, että homma jätettäisiin tälle kolmikolle.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Ei niitä kokoonpanolinjalla taideta pyörittää eikä tavisautoja dynotetakaan (kuten telkkaridokumenttien mukaan tehdään ainakin paremman luokan moottoripyörille ja osalle luksus/urheiluautojakin). Mutta moottorit saanevat ihan riittävän annoksen sisäänajoa (lue: sikaa) rahtauksen aikana (lastaus laivaan jne.). Huhujen mukaan ei ole aina ihan kevyt kaasujalka tätä työtä tekevillä
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tässä on taas päinvastainen näkemys sisäänajosta. Varovasti, vaihtelevalla kuormalla ja pitkään: http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1128783
Oma G on ollu liikkeen koeajoautona ensimmäiset 4000km, joten varmasti on saanu sikaa heti ensikilometreistä lähtien.
Oma G on ollu liikkeen koeajoautona ensimmäiset 4000km, joten varmasti on saanu sikaa heti ensikilometreistä lähtien.
Re: Giulietta 940
Ja juuri tuon takia ei esittelyautoja kannata ostaa Hiukan lisäystä edellisiin, kaikki moottorit koekäytetään tietyllä kuormalla jonkiin aikaa valmistajasta riippuen, mm. tehon ym arvojen mittaamiseksi ja mahdollisten vuotojen paikallistamiseksi. Samoin kokoonpanolinjan lopussa on yleensä jarrujen ja alustan ravistustarkastus "irtonaisten" osien havaitsemiseksi. Vaihdelaatikkotehtaissa ja (voimansiirto-) en ole käynyt, mutta luulisi heillä olevan vastaavat laaduntarkastustoimenpiteet. Alfan 2.0 JTS on tyypillinen tuote, johon sisäänajo oli kaiken a ja o
Eli sisäänajo on tärkeä (mielestäni) edelleen, niin kuin se on ollut aina
Eli sisäänajo on tärkeä (mielestäni) edelleen, niin kuin se on ollut aina
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
Juuri näin. Vieläku tohon jtässään ei oltaisi laitettu tehdasöljyjen jälkeen ensmäisessä vaihdossa jotain 5w-40 munkkirasvaaseppo kirjoitti: Alfan 2.0 JTS on tyypillinen tuote, johon sisäänajo oli kaiken a ja o
Eli sisäänajo on tärkeä (mielestäni) edelleen, niin kuin se on ollut aina
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Eiköhän tuo matti_vuorion Giulietta taida kuulua foorumin eniten ajettuihin multiair malleihin ja sillä on päästy 200 tuhatta ilman mitään multiair huolia ja muitakaan moottori huolia, joten ei se esittelyautona olo välttämättä mitään merkitse tai rauhallinen sisäänajo.seppo kirjoitti:Ja juuri tuon takia ei esittelyautoja kannata ostaa Hiukan lisäystä edellisiin, kaikki moottorit koekäytetään tietyllä kuormalla jonkiin aikaa valmistajasta riippuen, mm. tehon ym arvojen mittaamiseksi ja mahdollisten vuotojen paikallistamiseksi. Samoin kokoonpanolinjan lopussa on yleensä jarrujen ja alustan ravistustarkastus "irtonaisten" osien havaitsemiseksi. Vaihdelaatikkotehtaissa ja (voimansiirto-) en ole käynyt, mutta luulisi heillä olevan vastaavat laaduntarkastustoimenpiteet. Alfan 2.0 JTS on tyypillinen tuote, johon sisäänajo oli kaiken a ja o
Eli sisäänajo on tärkeä (mielestäni) edelleen, niin kuin se on ollut aina
Re: Giulietta 940
Joo, ei se mikään yleistys ole, puoleksi huumorilla...Monesti kuulee puhetta juuri toisinpäin kun joku sanoo ostaneensa esittelyauton tai maahantuojan tai diilerin käytössä olleen työsuhdeauton ja pitää sitä hyvänä hankintana, voi sekin olla totta, )).
Re: Giulietta 940
Aiemmin kun kirjoittelin Gilun kaukon patterin purkautumisesta...
Mitä ilmeisemmin vaiva poistui kun avasin näppäinmaton ja vähän puhaltelin.
Nyt patteri on kestänyt jo ennätykselliset 3 viikkoa aiemman n. viikon sijaan.
Juu ja esittelyautoista senverran, vaikka nyt ei Giuliettasta olekaan kyse...
Meidän 147 oli esittely auto. Moni silloinkin jo varoitteli, että nyt lykkäsit kätesi p...
Mittarissa oli silloin v. 2004 n. 5000km. Nyt 280tkm. Ei ongelmia.
Mitä ilmeisemmin vaiva poistui kun avasin näppäinmaton ja vähän puhaltelin.
Nyt patteri on kestänyt jo ennätykselliset 3 viikkoa aiemman n. viikon sijaan.
Juu ja esittelyautoista senverran, vaikka nyt ei Giuliettasta olekaan kyse...
Meidän 147 oli esittely auto. Moni silloinkin jo varoitteli, että nyt lykkäsit kätesi p...
Mittarissa oli silloin v. 2004 n. 5000km. Nyt 280tkm. Ei ongelmia.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Minullakin on tietääkseni entinen esittely/koeajoauto
Nyt alkaa olla vasta 60tkm mittarissa.
Ei mitään mainittavaa vikaa ole ollut autossa. Tosin tulee sen verran vähän kilsoja mulla, että tuskin ajan edes 100tkm täyteen. Riippuu vähän siitäkin, mihin tulee olemaan varaa sitten joskus. Ei ainakaan mihinkään uuteen. Muutaman vuoden ikäinen Stelvio kelpaisi, vaikka jollain mopomoottorilla
Nyt alkaa olla vasta 60tkm mittarissa.
Ei mitään mainittavaa vikaa ole ollut autossa. Tosin tulee sen verran vähän kilsoja mulla, että tuskin ajan edes 100tkm täyteen. Riippuu vähän siitäkin, mihin tulee olemaan varaa sitten joskus. Ei ainakaan mihinkään uuteen. Muutaman vuoden ikäinen Stelvio kelpaisi, vaikka jollain mopomoottorilla
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Re: Giulietta 940
OT: Tuo 500X on kanssa esittelyauto, ei pahaa sanottavaa. 140tkm kestänyt Punto oli sellainen kanssa, ei ongelmia siinäkään. Myin pikkuveljelle. Esson henki ja ABC:n kampaviineri on vahva esittelyautoja koskevissa myyteissä.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Kiitokset näistä - esittelyautot ovat sittenkin ihan varteenotettavia vaihtoehtoja. Itselläni oli näihin hieman nuiva suhtautuminen, kun lähin kokemus asiasta oli isäni pikkuvolvo (olikosenyt 343) joka oli pommi. Tosin ei se tainnut esitelyautouteen liittyä, olipahan vaan maanantaikappale - kirjaimellisesti, koska auto halusi pitää huilitauon aamuruuhkassa Haagan paloaseman edessa joka maanantai. Merkkihuolto vaihteli osia randomina ja päätti lopulta, että bensatankki on ruosteessa ja pitää vaihtaa, vaikka jonkin älyboxin/piuhan kosteusongelmalta oireet enempi kuulosti. Bensatankki vaihtui ja samalla vaihtui kaikki muukin
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Tänään taas ehkä pitäisi Giulietta saada "moottorinvaihtohuollosta" kotiin, onhan tuo jo kestänytkin 6 viikkoa
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Minullakin oli aikanaan tuo sukkanauhavetoinen pommi. Ostin käytettynä ja jos Volvossa ei ollut kallista vikaa sukkanauhan ensiöpuolella, niin sitten toisiopuolella. Kaikkea muuta vikalisuketta löytyi vähän väliä. Kerran kytkimestäkin putosi ajaessa joku jousi tielle! Jossain autolehdessä oli kehuttu sukkanauhaa mainettaan paremmaksi ja menin uskomaan. Enpä enää usko tuollaisia lehtimiesten juttuja!insinörtti kirjoitti:Kiitokset näistä - esittelyautot ovat sittenkin ihan varteenotettavia vaihtoehtoja. Itselläni oli näihin hieman nuiva suhtautuminen, kun lähin kokemus asiasta oli isäni pikkuvolvo (olikosenyt 343) joka oli pommi. Tosin ei se tainnut esitelyautouteen liittyä, olipahan vaan maanantaikappale - kirjaimellisesti, koska auto halusi pitää huilitauon aamuruuhkassa Haagan paloaseman edessa joka maanantai. Merkkihuolto vaihteli osia randomina ja päätti lopulta, että bensatankki on ruosteessa ja pitää vaihtaa, vaikka jonkin älyboxin/piuhan kosteusongelmalta oireet enempi kuulosti. Bensatankki vaihtui ja samalla vaihtui kaikki muukin
Fiiatteihin ja Alfoihin olen ollut tyytyväinen(3 Fiiua ja 1 Alfa).
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^^juu en saa taas jouduttu tilamaan jotain nippeleitä Italian päästä. Kyseinen asentaja on ensiviikon lomalla ja muut ei saa kasata moottoria joten menee viikon päähän tiistaille. No ajellaan Subarulla siihen asti, mikä on muuten ihan kelvollinen auto.
Eikö niitä osia voi tarkastaa heti kun tulevat, että kaikki tarvittavat löytyy?
Onkohan osia tilattu moottorin maahan tulon jälkeen ainakin kolmesti Esim.turbo, kun on huomattu että osat ei riitäkkään kasaamiseen...
Eikö niitä osia voi tarkastaa heti kun tulevat, että kaikki tarvittavat löytyy?
Onkohan osia tilattu moottorin maahan tulon jälkeen ainakin kolmesti Esim.turbo, kun on huomattu että osat ei riitäkkään kasaamiseen...
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^Se on yllättävän vaikeaa jos autossa on takuu. Fiatin alakertaa laakeroitiin muistaakseni 7-9 viikkoa. Joku skenessä paremmin sisällä oleva voi korjata, mutta käsittääkseni jokainen nippeli pitää erikseen hyväksyttää vaihdettavaksi, ennenkuin sen saa tilata korjaamolle. Takuunalaiseen autoon ei saa tilata mitään ylimääräistä, mitä tehdas ei ole todennu rikkinäiseksi.
Edit: Onko millään muulla kuin makaroonien vehkeillä näin hidas varaosapalvelu? Ei taida Giulia paljon yleistyä jos osia odotellaan kuukausikaupalla.
Edit: Onko millään muulla kuin makaroonien vehkeillä näin hidas varaosapalvelu? Ei taida Giulia paljon yleistyä jos osia odotellaan kuukausikaupalla.
- hattoori
- Viestit: 217
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Giulietta 940
Onko nämä Giulian vanteet? Vai mistähän suunnasta lähtis etsimään.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
En tiedä mutta törkeen hyvän näköset.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Äkkiä katsottuna näyttäisivät Giulia QV:n pyöriltä?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Giulietta 940
^^^Ebay noita myy tietty
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Edit: Sori, väsyneet silmät 13h työpäivän päätteeksi
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Onkos kellään kokemuksia Giuliettansa optimoinnista ja pakoputken päivittämisestä? Itseäni himoittaisi vaihtaa putkistoa hieman paukkuvampaan/rätisevämpään versioon. Riittääkö takapöntön vaihto vai pitäisikö vaihtaa keskivaimennin suoraan putkeen?
- hattoori
- Viestit: 217
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Giulietta 940
Kiitos! Tutustaas aiheeseen lisää.Kaalipata kirjoitti:^^^Ebay noita myy tietty
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
105tkm huollon hinnoista näkemystä/muistikuvaa (hihnaa ei tarvetta vaihtaa))?
Jos tällä nykyisellä vielä hetken sinnittelisi...
Jos tällä nykyisellä vielä hetken sinnittelisi...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
teetin viime kesänä huollon autofitillä ja lasku oli 395. Muistaakseni jakohihna ei tuohon 105 tkm huoltoon vielä kuulu...Vittorio Jano kirjoitti:105tkm huollon hinnoista näkemystä/muistikuvaa (hihnaa ei tarvetta vaihtaa))?
Jos tällä nykyisellä vielä hetken sinnittelisi...