


Valvoja: Moderators
156 ei käsittääkseni ole canbus auto? Mittailee vain polttimoiden vastuksia.uniiq kirjoitti:^Suosittelen e-hyväksyttyjä canbus-ledejä
Mitään hyväksyttyjä ledejä halogeenien tilalle ei ole olemassakaan. H7:n tilalle ei ylipäätään ole kovin hyviä ledejä, koska niitä ledejä ei saa mitenkään siihen, missä hehkulanka olisi, joten optiikka muuttuu väkisin.uniiq kirjoitti:^Suosittelen e-hyväksyttyjä canbus-ledejä
H4 on helpompi tehdä ledinä.TeroV. kirjoitti:Kannattaa lukaista Tekniikan Maailma nro 22/2016, siinä oli juttua ledipolttimoista otsikolla "Luvatonta valoa - enemmän tai vähemmän". Testattavana oli usean eri valmistajan H4-korvauspolttimoita.
Aquatica kirjoitti:^
Huhuja olen kuullut, että joissakin umpioissa hyvät ja tehokkaat H7-ledit toimis. Mutta nuo on kaiketi niitä 200eur+ sarjoja? En tiedä - en ole kokeillut.
Ainakin halvat H7-ledit oli kauheuden huippu ei-projektoriumpioissa...
156:ssa myös parkkipolttimot jos vaihdat ledeiksi, olet ns, kusessa. Ehkä joku oikeasti kallis ja laadukas H6W-korvike on hyvä, ehkä ei. En vielä ole löytänyt tuohon kantaan lediä, joka ei hajoaisi viimeistään irtiottaessa - edes 10eur pari ei hoitanut tuota, joten ei ihan halvimmista ole kyse (noh, halvin tais maksaa alle euron pari...).
Peruutusvaloksi 156:ssa saa erittäin paljon valotehoa ledillä, mutta muista ei olekaan positiivisia kokkareita.
Jäi vastaamatta. Nuo pienet pilkut, joita kuvassasi on, sain lähtemään aika hyvin pois.Alekschuk kirjoitti:Tuossa on lähtökohta
Meinaan kokeilla tuota apulaitehihnan paikaltaan käyttöä ensin, mutta ääni kuulostais kovasti tulevan jakokopan sisältä. Hihna ei ole vielä lähellekkään loppuun ajeltu ajan puolesta, mutta vuodet saattaa olla täynnä.Aquatica kirjoitti:
Tuossa ehkä kannattaa nyppästä apulaitehihna irti, jos ääni katoaa niin syyllinen on helpommassa päässä. Jos ei, jakopää levälleen ja ihmetellä mikä hajos?
Itseasiassa nyt kun mietin, niin tuo kuulostaa aika samalle kuin aivan ylitiukalle vedetty jakohihna hiivatissa. Siinä siis automaagikiristin oli viallinen ja jousivoima oli aivan liian kova, minkä seurauksena kiristi hihnan liki ääriasentoon vrt. normaalikuntoinen kirra.
Laturin laakeria miekin oisin veikannut mutta jos ääni tulee kopasta niin ohjainrullan tai kiristimen laakeri vois olla kyseessä. Kopat auki ja ruikkaa vähän öljyy laakeriin. Jos noi leikkaa kuivuuttaan kiinni ni sit ei oo kiva juttu.wileythecoyote kirjoitti: ääni kuulostais kovasti tulevan jakokopan sisältä.
Iso vaihde päälle ja kaveri seisomaan jarrupolkimelle.Pasi kirjoitti:V6 kampiakselin hihnapyörän päälle tuleva mutteri.... joku 200nm kireys, mutta milläs olette lukinneet ettei akseli pyöri mukana?
Ainakin 15mm piippuavaimen tai vartavasten apulaitehihnan irroitukseen tehdyn työkalun.Kertsu kirjoitti:Tarvitseeko jakopään kokoamiseen muita työkaluja kuin nokkien lukkopalat? Ajatuksena olisi alkaa keväällä tutkimaan konetta, niin että oppisi jotakin sille itse tekemään
Ajoitustunnistin on "atm" autossasi Hall-anturi, johon tulee ohjainlaitteelta jännite (usein 12v) ja maan ja signaalin välillä vaihtelee jännite 0V ja 5V välillä, riippuen onko nokka-akselin "tappi" tunnistimen kohdalla vai ei. Reed-antureita käytetään yleensä nestepintojen mittaamiseen.Desmoquattromaschio kirjoitti:Nokan asentoanturille ei mene varsinaista syöttöjännitettä vaan anturi on reed-tyyppiä
JTS ei tarvetta moiselle. Heittokello olisi tietysti hyvä olla, mutta pärjäsin ilmankin (nokkapalat oli).wileythecoyote kirjoitti:En tiedä miten jts:ssä, mut ainakin jtd-koneissa on yksi moottorituki poistettava, eli kone on jotenkin tuettava alapuolelta.